abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116901898
In het eerste weekend van September ben ik samen met mijn vriend naar Duitsland geweest. Op de terugweg heb ik iets (24km p/u) te hard gereden.

Nu ben ik niet de rechtmatige eigenaar van de auto, maar iemand anders (lastige situatie). Deze heeft de bon/foto ontvangen en moet nu het 1 en ander invullen. We hebben nog geen boete ontvangen, hoogte van de bekeuring en ze vragen dus eerst alleen om het invullen van wat gegevens, alleen mijn Duits is nogal belabberd (bovendien nogal technisch/juridisch Duits wat er wordt gebruikt waar mijn vriend ook niet uitkomt).

Andere mensen die ook in deze situatie hebben gezeten ? Als ik dus niets van mij laat horen, is dat dan automatisch de bevestiging dat de eigenaar het zelf was ?

Achterkant formulier:

maandag 17 september 2012 @ 19:26:23 #2
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_116901987
Dat dooie vliegje :')

Sorry, ik zal ff serieus lezen en inhoudelijk reageren. Kon het niet laten.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_116901990
Kentekenhouder is verantwoordelijk wanneer er geen bestuurder opgegeven zal worden door jou.
pi_116902079
Terugsturen met briefje in Engels dat je het niet kan lezen en rustig afwachten.
pi_116902103
quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2012 19:26 schreef dr.Bellows het volgende:
Dat dooie vliegje :')

Sorry, ik zal ff serieus lezen en inhoudelijk reageren. Kon het niet laten.
Ja, dat vliegje is zo bijdehand geweest om tegen de achterkant van het glas te gaan zitten en zo plat gedrukt door de scanner :? _O-
pi_116902285
Volgens mij kun je met dit formulier gewoon bezwaarschrift aantekenen. ;)

Edit steez heeft gelijk.
Eigenaar voertuig krijgt bekeuring tenzij jullie op dit formulier de gegevens van jou/toenmalige bestuurder invullen.
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_116902428
Waarschijnlijk doen ze dit om te kijken of je draaideur chauffeur bent. Voor een eventuele hogere sanctie
i dont hate god i just hate his fanclub
  maandag 17 september 2012 @ 19:34:18 #8
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_116902465
quote:
2s.gif Op maandag 17 september 2012 19:31 schreef Rainesz het volgende:
Volgens mij kun je met dit formulier gewoon bezwaarschrift aantekenen. ;)

Edit steez heeft gelijk.
Eigenaar voertuig krijgt bekeuring tenzij jullie op dit formulier de gegevens van jou/toenmalige bestuurder invullen.
In duitsland word de chauffeur gefotografeerd en die is verantwoordelijk voor de boute.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_116902652
Uit ervaring weet ik dat gewoon niet reageren op deze onzin het voordeligste is. Enigste nadeel dat je in de toekomst niet moet worden aangehouden in Duitsland met de zelfde auto.
pi_116902711
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:34 schreef trigt013 het volgende:

[..]

In duitsland word de chauffeur gefotografeerd en die is verantwoordelijk voor de boute.
Alsof ze met een foto direct weten welke naam daarbij hoort.
In dat geval zou Opsporing Verzocht ook wel kunnen ophouden met bestaan :')

......boute :')
  maandag 17 september 2012 @ 21:14:12 #11
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_116908915
Ik had een paar weken geleden ook een boete in Duitsland. 80 km/u waar je 60 km/u mocht (na correcties). Kennelijk had ik een bordje gemist. De boete was welgeteld 30 euro "Verwarnungsgeld". Er zat een accept-giro bij en een e-mailadres. Ik vroeg in het Nederlands om een Nederlandse vertaling en om de foto's. Binnen een dag had ik die (per e-mail) thuis.

Ik zou hier niet al te moeilijk over doen en gewoon de boete betalen. Veel meer dan die 30 euro zal het waarschijnlijk niet zijn. Ofwel: mail/schrijf in het Nederlands een briefje met het verzoek om een Nederlandse vertaling (heb je recht op en daar doet men ook helemaal niet moeilijk over). Dat kun je via het adres van de kentekenhouder doen. Samen vul je het in (of jij) en je lapt de boete. Dat kun je via de kentekenhouder doen (jij maakt euro's naar hem over en hij betaalt de boete) of je betaalt de boete zelf, nadat je hebt aangegeven dat jij hebt gereden.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  maandag 17 september 2012 @ 21:20:38 #12
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_116909422
Precies, gewoon betalen omdat je een kleine boete krijgt. Je kunt ook in het Nederlands antwoorden dat je een Nederlandse brief wil, als de auto eigenaar Nederlander is. Vervolgens krijg je die en moet je alsnog hetzelfde betalen. Tenzij ze er langer dan wettelijk toegestaan over doen om te vertalen, maar dat gebeurd alleen als je diep in Duitsland bent. Aan de grens vertalen ze inderdaad razendsnel
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 17 september 2012 @ 21:23:46 #13
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_116909653
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:20 schreef XL het volgende:
Precies, gewoon betalen omdat je een kleine boete krijgt. Je kunt ook in het Nederlands antwoorden dat je een Nederlandse brief wil, als de auto eigenaar Nederlander is. Vervolgens krijg je die en moet je alsnog hetzelfde betalen. Tenzij ze er langer dan wettelijk toegestaan over doen om te vertalen, maar dat gebeurd alleen als je diep in Duitsland bent. Aan de grens vertalen ze inderdaad razendsnel
Nee joh, dat vertalen is een kwestie van de WORD-versie door Google-translate halen. De zinnen in de Nederlandse vertaling waren nogal beroerd namelijk (maar wel begrijpelijk). Als je ze mailt heb je e.e.a. binnen een dag. Schrijf je ze dan heb je het binnen een week (of twee) in huis. Ik had mijn boete trouwens in Baden-Wurtemburg (toch diep in Duitsland).
pi_116915745
Boete bedrag weet ik nog niet, dit is een formulier om vast te stellen wie de berijder was van die auto !

Zoals ik nu al dienantaoordennlees, ga ik inderdaad een brief(je) schrijven in het Engels om te vragen voor een vertaling. Dit doe ik dan uit naam van de eigenaar. Zal ook laten weten dat ik (de berijder) de overtreding erken en zal betalen, mits ik duidelijke uitleg heb wat ze precies allemaal willen weten.

Bedankt voor de reacties !
  maandag 17 september 2012 @ 23:10:46 #15
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_116916299
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 23:00 schreef Meike26 het volgende:
Boete bedrag weet ik nog niet, dit is een formulier om vast te stellen wie de berijder was van die auto !

Zoals ik nu al dienantaoordennlees, ga ik inderdaad een brief(je) schrijven in het Engels om te vragen voor een vertaling. Dit doe ik dan uit naam van de eigenaar. Zal ook laten weten dat ik (de berijder) de overtreding erken en zal betalen, mits ik duidelijke uitleg heb wat ze precies allemaal willen weten.

Bedankt voor de reacties !
Bespaar je de moeite van het schrijven van een Engelse brief, een briefje of mailtje in het Nederlands sturen kan en mag dus ook gewoon...
pi_116924253
Heb zojuist een mailtje gestuurd in het Nederland, ben benieuwd :@

Mijn vriend zegt dat ik paranoïde ben en wellicht is dat ook wel zo, maar ik kan niet anders dan eerlijk zijn om toe te geven dat ik het was. Gewoon om gezeur in de toekomst te voorkomen inderdaad als we weer eens in Duitsland zijn of zoals in Engeland, waar ze met geavanceerde apparatuur rondrijden en met gezichtsherkenning werken. Stel dat ik dan nog eens geflitst word, wat dan ?

Daarom dus gewoon al mijn gegevens, rijbewijs nummer en bsn + kleine pasfoto gestuurd, kan geen kwaad lijkt mij O-)
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2012 @ 10:31:47 #17
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116925366
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:44 schreef Meike26 het volgende:

Mijn vriend zegt dat ik paranoïde ben en wellicht is dat ook wel zo, maar ik kan niet anders dan eerlijk zijn om toe te geven dat ik het was. Gewoon om gezeur in de toekomst te voorkomen inderdaad als we weer eens in Duitsland zijn of zoals in Engeland, waar ze met geavanceerde apparatuur rondrijden en met gezichtsherkenning werken. Stel dat ik dan nog eens geflitst word, wat dan ?

Daarom dus gewoon al mijn gegevens, rijbewijs nummer en bsn + kleine pasfoto gestuurd, kan geen kwaad lijkt mij O-)
Beter had de kentekenhouder een Nederlands briefje toegestuurd dat hij niet begrijpt waarom hij een foto van zijn voertuig met een andere bestuurder krijgt thuisgestuurd, maar dat hij denkt uit de brief te begrijpen dat ze hem een foto van zijn voertuig willen verkopen en dat hij daar geen zin in heeft.

Volgens het Duitse recht is de kentekenhouder namelijk niet aansprakelijk voor overtredingen die een ander met zijn voertuig begaat. Volgens Europees recht heb je recht op contact in je eigen moedertaal en hoef je niet aan je eigen veroordeling mee te werken. Bovendien mag de kentekenhouder erg vergeetachtig zijn.
Je hebt nu laten weten dat er leven is aan het andere einde van de lijn, had je dit niet gedaan, had je er niets van gehoord. Als de kentekenhouder had gereageerd de bestuurder niet te herkennen had deze kunnen vragen om een grotere, duidelijkere foto. Ook dan hoef je nog steeds de bestuurder niet te herkennen. Een Duitser zullen ze verplichten een rittenregistratie bij te houden, maar een Nederlander kunnen ze dat in Nederland niet opleggen. Ze kunnen het vragen voor Duitsland, maar ook dat is bij lange na niet waterdicht.
Voor kleine bekeuringen zijn ze niet zo vasthoudend. Het is natuurlijk aan te raden als je veel in Duitsland komt je geen narigheid op de hals te halen. Ik weet niet hoe hoog het boetebedrag gaat uitvallen, maar als het een forse is, is het iig wel aan te raden te betalen. Doe je dat niet, dan is het voorlopig niet zelf open doen als er aangebeld wordt enzo. ;) Duitsers hebben de vervelende gewoonte voor grote bedragen te posten bij het huis van een mogelijke bestuurder, echter in hoe verre deze manier van bewijs vergaren rechtsgeldig is voor Nederland weet ik niet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 18 september 2012 @ 10:50:19 #18
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_116925826
Voor kleine bedragen werkt dit, bij grote bedragen komt de politie aan de deur en dan zijn ze volhardend. Als je een forse boete hebt en een leugentje bij een eerdere kleine boete komt daardoor uit heb je een probleem!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 11:05:29 #19
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_116926207
Je mag een briefje terugsturen in het Nederlands met de boodschap dat je een brief hebt gehad en er geen kont van snapt en dat je graag dezelfde brief in het Nederlands wilt ontvangen.

Was iets met het recht om berecht te worden in je eigen taal. EU wetgeving dacht ik.
pi_116926251
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 19:27 schreef MaGNeT het volgende:
Terugsturen met briefje in Engels Nederlands dat je het niet kan lezen en rustig afwachten.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 11:14:34 #21
45833 crew  Fogel
pi_116926435
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:44 schreef Meike26 het volgende:

^O^
Hulde! Eindelijk iemand die niet onder een (waarschijnlijk terechte) boete uit wil komen, maar gewoon wil betalen (indien de boete inderdaad terecht is) :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_116926559
Oooh, die boete is terecht hoor :D

Ik reedt met 94km/u over één van die lekkere bochtige wegen van de Nurburgring terug naar huis. 24km/u te hard vind ik wel erg veel, maar het was ook wel een erg fijn stukje autorijden. Tja, toen zag ik plotseling een flits, "Ai ai ai, die gaat pijn doen" en 2 weken later hoor ik op bezoek bij eigenaar:

"Hé, je hebt fanmail uit Duitsland !"

*O* ... -O-
pi_116926671
Ik heb 30 te hard gereden in de bebouwde kom in Duitsland.
100¤ boete en 1 maand rij ontzegging in Duitsland.
Moest naar Aken om mijn rijbewijs in te leveren dat heb ik niet gedaan en toen kreeg ik een stempel met de rijontzegging erop.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 11:24:37 #24
45833 crew  Fogel
pi_116926738
Ach, 50 km te snel buiten de bebouwde kom kost maar iets van 250¤ daar, dus zo heel veel pijn zal het niet doen.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_116926830
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:22 schreef dekilo het volgende:
Ik heb 30 te hard gereden in de bebouwde kom in Duitsland.
100¤ boete en 1 maand rij ontzegging in Duitsland.
Moest naar Aken om mijn rijbewijs in te leveren dat heb ik niet gedaan en toen kreeg ik een stempel met de rijontzegging erop.
Wow, nog nooit gehoopt op zo'n boete, maar een extra reden om binnenkort nog eens naar de Nurburgring te gaan, dan blijf ik er gewoon een maandje wachten tot ik hem weer terug heb :z
  dinsdag 18 september 2012 @ 11:31:05 #26
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_116926953
De boete is 70 euro en 1 punt, bij 24 kmh te snel buiten de bebouwde kom
pi_116927198
Ja weet ik, had al zoiets gevonden inderdaad. Wel raar trouwens dat binnen de bebouwde kom dan zonder punt is ? Logischer wijs zou ik zeggen dat het omgekeerd zou moeten worden? met het gevaar dat je een kind een kopstoot geeft.
  dinsdag 18 september 2012 @ 11:48:09 #28
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_116927563
Binnen de bebouwde kom 24 te hard is 80 euro en een punt

Dus een tientje duurder, dat is inderdaad een kleine premium als je het mij vraagt. De kick is in de stad veel hoger dan de bonusboete!
pi_116929775
jullie zetten wel erg hoog in, hier staat buiten bk tot 30 te hard is 50 euro

http://auto-en-vervoer.in(...)es-in-duitsland.html
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_116929792
had er zelf ook een te pakken :') en daarna een uit nederland voor 6 km te hard, net zo duur als 30 in duitsland
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  dinsdag 18 september 2012 @ 12:56:32 #31
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_116929915
Je link is verouderd, hier is een goede: http://knoellchen.eu/german/index.php/bussgeldrechner
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 13:19:08 #32
45833 crew  Fogel
pi_116930770
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:56 schreef XL het volgende:
Je link is verouderd, hier is een goede: http://knoellchen.eu/german/index.php/bussgeldrechner
170km/u te snel in een 130 zone is maar 600¤ _O-
Daar zit je in Noorwegen bij 20-25km/u te snel al aan.
  dinsdag 18 september 2012 @ 13:26:41 #33
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_116931139
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:19 schreef Fogel het volgende:

[..]

170km/u te snel in een 130 zone is maar 600¤ _O-
en 4 punten + 3 maanden rijbewijs kwijt... ;)
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 13:33:48 #34
45833 crew  Fogel
pi_116931444
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:26 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

en 4 punten + 3 maanden rijbewijs kwijt... ;)
Ja, daar heb je hier (in Noorwegen) ook last van, en bij meer dan 41km/u mag je de gevangenis al in.

Maar iets meer ontopic weer: een rijontzegging in Duitsland heb je in Nederland (of ander land dan Duitsland) toch weinig last van, evenals die punten?
  dinsdag 18 september 2012 @ 13:36:33 #35
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_116931574
Alsof je in Noorwegen ook maar ergens 300 kunt rijden :D

Hier is het tenminste mogelijk en vaak ook toegestaan :D
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 13:45:53 #36
45833 crew  Fogel
pi_116932015
Ja, je kan in Noorwegen ook op sommige stukken voor een hele korte periode 300 rijden. Prettig is het niet (aldus een collega met een passie voor veelste snelle motorfietsen), en heel veel seconden hou je het ook niet vol voordat je weer in de remmen moet. Over de legaliteit gaan we het helemaal niet hebben.
pi_116932021
Waarschijnlijk 70 euro boete + 23 euro administratiekosten
  dinsdag 18 september 2012 @ 13:47:36 #38
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_116932101
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:33 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar iets meer ontopic weer: een rijontzegging in Duitsland heb je in Nederland (of ander land dan Duitsland) toch weinig last van, evenals die punten?
Dan ga je in ieder geval gesignaleerd staan.
Punten ga je weinig last van hebben als je er niet meer verzamelt. Na 2 jaar verdwijnen ze volgens mij vanzelf als je niets scoort.
  dinsdag 18 september 2012 @ 13:59:16 #39
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_116932650
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:47 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Punten ga je weinig last van hebben als je er niet meer verzamelt. Na 2 jaar verdwijnen ze volgens mij vanzelf als je niets scoort.
4 jaar

en je kunt ook cursussen doen om ze te laten vervallen. 1 cursus is 4 punten weg als je het doet voor je 9 punten hebt.
  Vis een optie? dinsdag 18 september 2012 @ 14:06:28 #40
70532 loveli
N
pi_116932968
Brief sturen waarin je vertelt dat je een domme hollander bent die geen Duits begrijpt en of ze het in je eigen taal kunnen uitleggen. Je hebt recht op een brief in je eigen taal. Grote kans dat ze de moeite niet nemen.
crap in = crap out
pi_116933609
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 14:06 schreef loveli het volgende:
Brief sturen waarin je vertelt dat je een domme hollander bent die geen Duits begrijpt en of ze het in je eigen taal kunnen uitleggen. Je hebt recht op een brief in je eigen taal. Grote kans dat ze de moeite niet nemen.
Wow, bedankt voor deze super tip zeg!

Of je leest eerst even het topic door, simpele :')
  Vis een optie? dinsdag 18 september 2012 @ 14:28:32 #42
70532 loveli
N
pi_116933811
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2012 14:23 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Wow, bedankt voor deze super tip zeg!

Of je leest eerst even het topic door, simpele :')
:*
crap in = crap out
pi_116934084
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Naja, bijna goed ;)
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2012 @ 14:43:02 #44
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116934442
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:47 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dus dan stuur je een briefje terug van wanneer tot wanneer jouw rij-ontzegging geldt in Duitsland, eventueel beloof je plechtig dat je bijv. de maand oktober niet in Duitsland zal rijden en meestal is daar de kous wel mee af. Flensburg Punkte zou ik niet zo wakker van liggen, hebben niets te maken met het Nederlandse rijbewijs.
De enige rij ontzegging waar je je zorgen om moet maken met een Nederlands rijbewijs is de Nederlandse. Dan heb je namelijk een ontzegging bevoegdheid motorvoertuigen en is, in Jip en Janneketaal gezegd, jou bevoegdheid tot het besturen van een auto/motor o.i.d. ingetrokken. Duitsland, België e.d. kunnen je alleen een rijverbod in eigen land geven. Vandaar ook dat je bij bijv. wegmisbruikers o.i.d. ziet dat buitenlanders die de vmax met meer dan 50 km/h overtreden, direct mogen aftikken en het rijbewijs mogen houden. Immers, een Belg in Maastricht belt een maat om hem even naar de grens te rijden en rijdt vanaf daar weer vrolijk door. Een eventueel in Nederland ingevorderd rijbewijs van België met bijbehorende boete is ook niet zo moeilijk, de Belg vraagt relatief simpel een nieuw rijbewijs aan.
Overigens zit er verschil tussen een ingevorderd rijbewijs en ontzegging bevoegdheid motorvoertuigen.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 18 september 2012 @ 14:53:18 #45
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_116934864
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 14:06 schreef loveli het volgende:
Dit dus.

En leesvoer hier: http://www.flitsservice.n(...)d-wat-nu-t27325.html
  Vis een optie? dinsdag 18 september 2012 @ 15:07:49 #46
70532 loveli
N
pi_116935501
quote:
Na de reactie van TS hoop ik eigenlijk dat ze langs een baustelle reed ipv dat ze onder de boete uitkomt :')
crap in = crap out
pi_116940071
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Na de reactie van TS hoop ik eigenlijk dat ze langs een baustelle reed ipv dat ze onder de boete uitkomt :')
Sorry, maar je wens gaat niet in vervulling ;)

Weet 100% zeker dat het gewoon openbare weg was en 70 blijkbaar de max snelheid was. Een Baustelle langs provinciale weg zal wel lagere snelheidslimiet hebben dan 70 gok ik zo, òf de Duitse wegwerkers zijn echt stoere knapen :7
pi_116941295
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Komop zeg, hierboven staat jouw suggestie al 4 keer (of vaker zelfs) beschreven, TS haar reactie is meer dan terecht.

En daarbij wil ze helemaal niet onder de boete uitkomen, ze wil gewoon netjes betalen zoals het hoort als je te hard rijdt.
pi_116955578
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 10:31 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Beter had de kentekenhouder een Nederlands briefje toegestuurd dat hij niet begrijpt waarom hij een foto van zijn voertuig met een andere bestuurder krijgt thuisgestuurd, maar dat hij denkt uit de brief te begrijpen dat ze hem een foto van zijn voertuig willen verkopen en dat hij daar geen zin in heeft.

Ik moest toch wel enorm lachen om dit stukje tekst.
:7
pi_116957968
Hij moet gewoon zeggen dat hij een foto wilt zien met zijn kop er op, is het niet zijn gezicht dan nog een bezwaar aanteken dat hij dat niet is en niet weet wie dat is.

Grote kans dat het geseponeerd word. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_116960091
De andere kant van het formulier bevat een foto... Dat ben ik ;)

en ik ben er gewoon te eerlijk in en wil niet later, zie mijn topic over het ZZP'en als koerier, om 1 of andere reden herinnerd worden aan het feit dat ik een valse aangifte deed over deze boete. Ik heb te hard gereden, klaar. En ik heb genoten van die ene rit naar huis, dus ik vond het het weekendje Duitsland wel waard om het circa 70 euro duurder te maken ;)
pi_116963094
Mijn vriendin heeft dit ook gehad. De eerste brief met wat hulp van de eigenaar van de auto ingevuld, kregen we daarna weer een brief maar dan op ons adres ipv kentekenhouder.

Aangezien mijn Duits niet zó goed is, ook maar eens een brief sturen.

Maar dit kan ook per mail lees ik ? Naar welk mail adres moet dit dan?

Is alweer een paar weken geleden en nog niets retour gestuurd :o
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_116964695
Mail adres stond op get formulier onder de adres gegevens van het bussgeldkantoor of iets dergelijks.
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2012 @ 23:59:27 #54
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_116964755
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:27 schreef Chr1st1aan het volgende:
Mijn vriendin heeft dit ook gehad. De eerste brief met wat hulp van de eigenaar van de auto ingevuld, kregen we daarna weer een brief maar dan op ons adres ipv kentekenhouder.

Aangezien mijn Duits niet zó goed is, ook maar eens een brief sturen.

Maar dit kan ook per mail lees ik ? Naar welk mail adres moet dit dan?

Is alweer een paar weken geleden en nog niets retour gestuurd :o
Gewoon in het Nederlands (of Fries!) aanschrijven.
The summer is magic!

donderdag 27 september 2012 @ 00:50:38 #55
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_117300095
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:57 schreef Meike26 het volgende:
Mail adres stond op get formulier onder de adres gegevens van het bussgeldkantoor of iets dergelijks.
Ik hoop dat je niet met je eigen e-mailadres gereageerd hebt. Laat dit altijd aan de eigenaar van de auto over. Eerst vragen om een Nederlandse vertaling, en vervolgens zegt de bestuurder dat die niet de gefotografeerde is. Je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Op die manier heb ik mijn boete ontlopen, want na de 2e brief niks meer gehoord :P
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_117309480
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2012 00:50 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik hoop dat je niet met je eigen e-mailadres gereageerd hebt. Laat dit altijd aan de eigenaar van de auto over. Eerst vragen om een Nederlandse vertaling, en vervolgens zegt de bestuurder dat die niet de gefotografeerde is. Je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Op die manier heb ik mijn boete ontlopen, want na de 2e brief niks meer gehoord :P
Wie zegt nogmaals dat ik die boete wil ontlopen ?? Ik heb te hard gereden, punt ! Stelletje laffe harken hier :')

Het is nu alweer een week of 2 geleden dat ik gemaild heb (met mijn eigen mailadres inderdaad) en nog geen reactie terug gehad over de mail. Morgen even langs bij schoonvader of hij post heeft ontvangen. *Zoals gezegd in de OP, het is een complexe situatie waarin hij als eigenaar niet in staat is zelf te reageren op deze bon).
  donderdag 27 september 2012 @ 13:16:19 #57
24533 ACT-F
pi_117309838
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 13:04 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Wie zegt nogmaals dat ik die boete wil ontlopen ?? Ik heb te hard gereden, punt ! Stelletje laffe harken hier :')
Ik wil dat je je boete ontloopt en mij het bedrag overmaakt :9~
pi_117310347
Ik wil dat je je laat opnemen in een klooster en je de komende 2 jaar bij elke non gaat verontschuldigen voor je hebzuchtigheid. Faalkonijn.
pi_117312911
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:36 schreef practics het volgende:
Uit ervaring weet ik dat gewoon niet reageren op deze onzin het voordeligste is. Enigste nadeel dat je in de toekomst niet moet worden aangehouden in Duitsland met de zelfde auto.
dit dus. nu twee keer meegemaakt en niks meer gehoord.
Niet jij
Niet wij
Maar ik
  donderdag 27 september 2012 @ 16:13:45 #60
24533 ACT-F
pi_117315882
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 13:34 schreef Meike26 het volgende:
Ik wil dat je je laat opnemen in een klooster en je de komende 2 jaar bij elke non gaat verontschuldigen voor je hebzuchtigheid. Faalkonijn.
Ik wil je best wel op een andere manier straffen ~O>
pi_117316276
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2012 16:13 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik wil je best wel op een andere manier straffen ~O>
Post dat maar in KPD, en nu ksst!

:W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')