Ja, dat vliegje is zo bijdehand geweest om tegen de achterkant van het glas te gaan zitten en zo plat gedrukt door de scannerquote:Op maandag 17 september 2012 19:26 schreef dr.Bellows het volgende:
Dat dooie vliegje
Sorry, ik zal ff serieus lezen en inhoudelijk reageren. Kon het niet laten.
In duitsland word de chauffeur gefotografeerd en die is verantwoordelijk voor de boute.quote:Op maandag 17 september 2012 19:31 schreef Rainesz het volgende:
Volgens mij kun je met dit formulier gewoon bezwaarschrift aantekenen.
Edit steez heeft gelijk.
Eigenaar voertuig krijgt bekeuring tenzij jullie op dit formulier de gegevens van jou/toenmalige bestuurder invullen.
Alsof ze met een foto direct weten welke naam daarbij hoort.quote:Op maandag 17 september 2012 19:34 schreef trigt013 het volgende:
[..]
In duitsland word de chauffeur gefotografeerd en die is verantwoordelijk voor de boute.
Nee joh, dat vertalen is een kwestie van de WORD-versie door Google-translate halen. De zinnen in de Nederlandse vertaling waren nogal beroerd namelijk (maar wel begrijpelijk). Als je ze mailt heb je e.e.a. binnen een dag. Schrijf je ze dan heb je het binnen een week (of twee) in huis. Ik had mijn boete trouwens in Baden-Wurtemburg (toch diep in Duitsland).quote:Op maandag 17 september 2012 21:20 schreef XL het volgende:
Precies, gewoon betalen omdat je een kleine boete krijgt. Je kunt ook in het Nederlands antwoorden dat je een Nederlandse brief wil, als de auto eigenaar Nederlander is. Vervolgens krijg je die en moet je alsnog hetzelfde betalen. Tenzij ze er langer dan wettelijk toegestaan over doen om te vertalen, maar dat gebeurd alleen als je diep in Duitsland bent. Aan de grens vertalen ze inderdaad razendsnel
Bespaar je de moeite van het schrijven van een Engelse brief, een briefje of mailtje in het Nederlands sturen kan en mag dus ook gewoon...quote:Op maandag 17 september 2012 23:00 schreef Meike26 het volgende:
Boete bedrag weet ik nog niet, dit is een formulier om vast te stellen wie de berijder was van die auto !
Zoals ik nu al dienantaoordennlees, ga ik inderdaad een brief(je) schrijven in het Engels om te vragen voor een vertaling. Dit doe ik dan uit naam van de eigenaar. Zal ook laten weten dat ik (de berijder) de overtreding erken en zal betalen, mits ik duidelijke uitleg heb wat ze precies allemaal willen weten.
Bedankt voor de reacties !
Beter had de kentekenhouder een Nederlands briefje toegestuurd dat hij niet begrijpt waarom hij een foto van zijn voertuig met een andere bestuurder krijgt thuisgestuurd, maar dat hij denkt uit de brief te begrijpen dat ze hem een foto van zijn voertuig willen verkopen en dat hij daar geen zin in heeft.quote:Op dinsdag 18 september 2012 09:44 schreef Meike26 het volgende:
Heb zojuist een mailtje gestuurd in het Nederland, ben benieuwd![]()
Mijn vriend zegt dat ik paranoïde ben en wellicht is dat ook wel zo, maar ik kan niet anders dan eerlijk zijn om toe te geven dat ik het was. Gewoon om gezeur in de toekomst te voorkomen inderdaad als we weer eens in Duitsland zijn of zoals in Engeland, waar ze met geavanceerde apparatuur rondrijden en met gezichtsherkenning werken. Stel dat ik dan nog eens geflitst word, wat dan ?
Daarom dus gewoon al mijn gegevens, rijbewijs nummer en bsn + kleine pasfoto gestuurd, kan geen kwaad lijkt mij![]()
quote:Op maandag 17 september 2012 19:27 schreef MaGNeT het volgende:
Terugsturen met briefje in Engels Nederlands dat je het niet kan lezen en rustig afwachten.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 09:44 schreef Meike26 het volgende:
Heb zojuist een mailtje gestuurd in het Nederland, ben benieuwd![]()
Mijn vriend zegt dat ik paranoïde ben en wellicht is dat ook wel zo, maar ik kan niet anders dan eerlijk zijn om toe te geven dat ik het was. Gewoon om gezeur in de toekomst te voorkomen inderdaad als we weer eens in Duitsland zijn of zoals in Engeland, waar ze met geavanceerde apparatuur rondrijden en met gezichtsherkenning werken. Stel dat ik dan nog eens geflitst word, wat dan ?
Daarom dus gewoon al mijn gegevens, rijbewijs nummer en bsn + kleine pasfoto gestuurd, kan geen kwaad lijkt mij![]()
Wow, nog nooit gehoopt op zo'n boete, maar een extra reden om binnenkort nog eens naar de Nurburgring te gaan, dan blijf ik er gewoon een maandje wachten tot ik hem weer terug hebquote:Op dinsdag 18 september 2012 11:22 schreef dekilo het volgende:
Ik heb 30 te hard gereden in de bebouwde kom in Duitsland.
100¤ boete en 1 maand rij ontzegging in Duitsland.
Moest naar Aken om mijn rijbewijs in te leveren dat heb ik niet gedaan en toen kreeg ik een stempel met de rijontzegging erop.
170km/u te snel in een 130 zone is maar 600¤quote:Op dinsdag 18 september 2012 12:56 schreef XL het volgende:
Je link is verouderd, hier is een goede: http://knoellchen.eu/german/index.php/bussgeldrechner
en 4 punten + 3 maanden rijbewijs kwijt...quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
170km/u te snel in een 130 zone is maar 600¤![]()
Ja, daar heb je hier (in Noorwegen) ook last van, en bij meer dan 41km/u mag je de gevangenis al in.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:26 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
en 4 punten + 3 maanden rijbewijs kwijt...
Dan ga je in ieder geval gesignaleerd staan.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar iets meer ontopic weer: een rijontzegging in Duitsland heb je in Nederland (of ander land dan Duitsland) toch weinig last van, evenals die punten?
4 jaarquote:Op dinsdag 18 september 2012 13:47 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dan ga je in ieder geval gesignaleerd staan.
Punten ga je weinig last van hebben als je er niet meer verzamelt. Na 2 jaar verdwijnen ze volgens mij vanzelf als je niets scoort.
Wow, bedankt voor deze super tip zeg!quote:Op dinsdag 18 september 2012 14:06 schreef loveli het volgende:
Brief sturen waarin je vertelt dat je een domme hollander bent die geen Duits begrijpt en of ze het in je eigen taal kunnen uitleggen. Je hebt recht op een brief in je eigen taal. Grote kans dat ze de moeite niet nemen.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 14:23 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wow, bedankt voor deze super tip zeg!
Of je leest eerst even het topic door, simpele
Dus dan stuur je een briefje terug van wanneer tot wanneer jouw rij-ontzegging geldt in Duitsland, eventueel beloof je plechtig dat je bijv. de maand oktober niet in Duitsland zal rijden en meestal is daar de kous wel mee af. Flensburg Punkte zou ik niet zo wakker van liggen, hebben niets te maken met het Nederlandse rijbewijs.quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:47 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dan ga je in ieder geval gesignaleerd staan.
Punten ga je weinig last van hebben als je er niet meer verzamelt. Na 2 jaar verdwijnen ze volgens mij vanzelf als je niets scoort.
Dit dus.quote:Op dinsdag 18 september 2012 14:06 schreef loveli het volgende:
Brief sturen waarin je vertelt dat je een domme hollander bent die geen Duits begrijpt en of ze het in je eigen taal kunnen uitleggen. Je hebt recht op een brief in je eigen taal. Grote kans dat ze de moeite niet nemen.
Na de reactie van TS hoop ik eigenlijk dat ze langs een baustelle reed ipv dat ze onder de boete uitkomtquote:Op dinsdag 18 september 2012 14:53 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Dit dus.
En leesvoer hier: http://www.flitsservice.n(...)d-wat-nu-t27325.html
Sorry, maar je wens gaat niet in vervullingquote:Op dinsdag 18 september 2012 15:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Na de reactie van TS hoop ik eigenlijk dat ze langs een baustelle reed ipv dat ze onder de boete uitkomt
Komop zeg, hierboven staat jouw suggestie al 4 keer (of vaker zelfs) beschreven, TS haar reactie is meer dan terecht.quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Na de reactie van TS hoop ik eigenlijk dat ze langs een baustelle reed ipv dat ze onder de boete uitkomt
Ik moest toch wel enorm lachen om dit stukje tekst.quote:Op dinsdag 18 september 2012 10:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Beter had de kentekenhouder een Nederlands briefje toegestuurd dat hij niet begrijpt waarom hij een foto van zijn voertuig met een andere bestuurder krijgt thuisgestuurd, maar dat hij denkt uit de brief te begrijpen dat ze hem een foto van zijn voertuig willen verkopen en dat hij daar geen zin in heeft.
Gewoon in het Nederlands (of Fries!) aanschrijven.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:27 schreef Chr1st1aan het volgende:
Mijn vriendin heeft dit ook gehad. De eerste brief met wat hulp van de eigenaar van de auto ingevuld, kregen we daarna weer een brief maar dan op ons adres ipv kentekenhouder.
Aangezien mijn Duits niet zó goed is, ook maar eens een brief sturen.
Maar dit kan ook per mail lees ik ? Naar welk mail adres moet dit dan?
Is alweer een paar weken geleden en nog niets retour gestuurd
Ik hoop dat je niet met je eigen e-mailadres gereageerd hebt. Laat dit altijd aan de eigenaar van de auto over. Eerst vragen om een Nederlandse vertaling, en vervolgens zegt de bestuurder dat die niet de gefotografeerde is. Je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Op die manier heb ik mijn boete ontlopen, want na de 2e brief niks meer gehoordquote:Op dinsdag 18 september 2012 23:57 schreef Meike26 het volgende:
Mail adres stond op get formulier onder de adres gegevens van het bussgeldkantoor of iets dergelijks.
Wie zegt nogmaals dat ik die boete wil ontlopen ?? Ik heb te hard gereden, punt ! Stelletje laffe harken hierquote:Op donderdag 27 september 2012 00:50 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet met je eigen e-mailadres gereageerd hebt. Laat dit altijd aan de eigenaar van de auto over. Eerst vragen om een Nederlandse vertaling, en vervolgens zegt de bestuurder dat die niet de gefotografeerde is. Je hoeft niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Op die manier heb ik mijn boete ontlopen, want na de 2e brief niks meer gehoord
Ik wil dat je je boete ontloopt en mij het bedrag overmaaktquote:Op donderdag 27 september 2012 13:04 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wie zegt nogmaals dat ik die boete wil ontlopen ?? Ik heb te hard gereden, punt ! Stelletje laffe harken hier![]()
dit dus. nu twee keer meegemaakt en niks meer gehoord.quote:Op maandag 17 september 2012 19:36 schreef practics het volgende:
Uit ervaring weet ik dat gewoon niet reageren op deze onzin het voordeligste is. Enigste nadeel dat je in de toekomst niet moet worden aangehouden in Duitsland met de zelfde auto.
Ik wil je best wel op een andere manier straffenquote:Op donderdag 27 september 2012 13:34 schreef Meike26 het volgende:
Ik wil dat je je laat opnemen in een klooster en je de komende 2 jaar bij elke non gaat verontschuldigen voor je hebzuchtigheid. Faalkonijn.
Post dat maar in KPD, en nu ksst!quote:Op donderdag 27 september 2012 16:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik wil je best wel op een andere manier straffen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |