Dat de downloader moet dokken oke, maar de eigenaar van de verbinding? Beetje onrechtvaardig, niet?quote:Op zondag 16 september 2012 12:28 schreef DS4 het volgende:
Verder word ik een beetje ziek van het gejank over intellectueel eigendomsrecht. Als je iets wil hebben, betaal er dan voor en ga niet roepen dat jouw wens om voor nop muziek en films te downloaden inhoudt dat artiesten maar hamburgers moeten bakken bij de mcdonalds als ze een inkomen willen.
De strenge en vaak onrechtvaardige wetgeving is het gevolg van deze houding.
Hardrijden maakt je niet automatisch crimineel. Je wordt namelijk niet strafrechtelijk vervolgd.quote:
Hoewel de mensen achter de partij het niet geweldig deden deze verkiezingen, snap ik niet dat er niet zo weinig stemmen naar piratenpartij zijn gegaan.quote:Op zondag 16 september 2012 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Wen er maar aan, dit is in NL binnen een paar jaar ook het geval
150 euro boete.... Ik ben heel vaak meer kwijt geweest. Dus waar heb je het over?quote:Op zondag 16 september 2012 12:44 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Hardrijden maakt je niet automatisch crimineel. Je wordt namelijk niet strafrechtelijk vervolgd.
Als jij met mijn auto wordt geflitst moet ik ook dokken.quote:Op zondag 16 september 2012 12:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat de downloader moet dokken oke, maar de eigenaar van de verbinding? Beetje onrechtvaardig, niet?
Een verkeersboete is totaal anders dan een veroordeling. Het verschil zit hem ook in een strafblad.quote:Op zondag 16 september 2012 13:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
150 euro boete.... Ik ben heel vaak meer kwijt geweest. Dus waar heb je het over?
Onzinnige vergelijking. Downloaden brengt geen mensenlevens in gevaar, te hard rijden wel.quote:
Jij denkt werkelijk dat die Fransman een strafblad heeft nu (nog afgezien van het feit dat zoiets niet eens bestaat... een strafblad en het JD wat wel bestaat, daar staan ook snelheidsovertredingen op die niet onder de Wahv vallen).quote:Op zondag 16 september 2012 13:17 schreef detulp050 het volgende:
Een verkeersboete is totaal anders dan een veroordeling. Het verschil zit hem ook in een strafblad.
Hard rijden sec ook niet. Sterker nog: te hoge snelheid zorgt maar voor iets van 3% van de dodelijke ongevallen in Nederland, waar "niet opletten" al voor 30% zorgt!quote:Op zondag 16 september 2012 13:22 schreef moussie het volgende:
Onzinnige vergelijking. Downloaden brengt geen mensenlevens in gevaar, te hard rijden wel.
Als iemand bij mij 10.000 euro van mijn bankrekening haalt met een gestolen pinpas zal ik daar ook niet van verhongeren, maar iedereen begrijpt dat dat zwaar bestraft moet worden (en ook zwaarder dan een keertje gas geven).quote:Dat de industrie iets anders beweert, dat er artiesten letterlijk verhongeren omdat illegale downloaders hun het brood uit de mond stoten, is al ettelijke keren ontkracht .. mensen die downloaden lijken over het algemeen juist meer uit te geven aan cultuur dan diegenen die het niet doen.
Bron?quote:Op zondag 16 september 2012 13:45 schreef DS4 het volgende:
Hard rijden sec ook niet. Sterker nog: te hoge snelheid zorgt maar voor iets van 3% van de dodelijke ongevallen in Nederland, waar "niet opletten" al voor 30% zorgt!
Ministerie van Verkeer en Waterstaat, adviesdienst voor verkeer en vervoer.quote:
Dat klopt wel, maar het is wel de combinatie met andere feiten die van belang is. Je krijgt de boete voor het enkele feit dat je te hard reed en dat is in meer dan 9 van de 10 gevallen niet een situatie waar de verkeersveiligheid in geding is (want verreweg de meeste boetes voor een kleine overtreding op een plek waar dat makkelijk kan, want de politie denkt in "scoren").quote:En zelfs als het klopt: 25 doden per jaar door te hoge snelheid is best veel!
150 euro. Astronomisch... Pardon?quote:Op zondag 16 september 2012 13:51 schreef 3-voud het volgende:
Dit is gewoon niet te stoppen. Muziek (en films) zijn digitaal en dus eenvoudig binnen te hengelen.
Voor de beleidsmakers dit eens goed door hebben zullen er eerst mensen hun leven kapot gemaakt worden met astronomische claims. Helaas.
Blijf hopen dat jij de volgende niet wordt.
Dat is een mulderfeit, niet te vergelijken met de franse wetgeving waar dit bestraft kan worden met afsluiting of een srrafblad.quote:Op zondag 16 september 2012 13:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij met mijn auto wordt geflitst moet ik ook dokken.
En dat bepaal jij, ook als de filmmaker/muzikant het niet met je eens is?quote:Op zondag 16 september 2012 13:57 schreef okiokinl het volgende:
een filmmaker verdient door bioscopen, en muzikant door op te treden.
dvd's zijn een tweede keer geld verdienen met hetzelfde product, en cd's zijn promotie voor optredens.
Houd wel wat meer om het lijf. Veel muzikanten bevestigen dit en daarbij zijn de muziekinstanties niet de beste uitkeerders.quote:Op zondag 16 september 2012 14:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
En dat bepaal jij, ook als de filmmaker/muzikant het niet met je eens is?
Dat is gewoon kletskoek.quote:Op zondag 16 september 2012 13:57 schreef okiokinl het volgende:
een filmmaker verdient door bioscopen, en muzikant door op te treden.
dvd's zijn een tweede keer geld verdienen met hetzelfde product, en cd's zijn promotie voor optredens.
Lees de OP eens, dan weet je misschien waar het draadje over gaat.quote:Op zondag 16 september 2012 14:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
http://video.foxbusiness.(...)ownloading-30-songs/
675.000 dollar voor 30 mp3'tjes.
Dat is waar, natuurlijk, maar iets zegt me dat Okiokini niet eerst een mailtje naar Justin Bieber stuurt met daarin de vraag of JB er misschien bezwaar tegen heeft..quote:Op zondag 16 september 2012 14:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Houd wel wat meer om het lijf. Veel muzikanten bevestigen dit en daarbij zijn de muziekinstanties niet de beste uitkeerders.
Weet het. Je wil het nu enkel beperken tot Europa.quote:Op zondag 16 september 2012 14:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lees de OP eens, dan weet je misschien waar het draadje over gaat.
Snelheidsovertredingen zijn niet per definitie Mulderfeiten en je kan ook voor te hard rijden je auto kwijt raken, rijbewijs en nogmaals, het komt net zo goed op het JD.quote:Op zondag 16 september 2012 14:00 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat is een mulderfeit, niet te vergelijken met de franse wetgeving waar dit bestraft kan worden met afsluiting of een srrafblad.
Net als met de auto: als jij je sleutel in het contact laat ben je verantwoordelijk.quote:En wat nou als ik je auto jat (oftewel ongewenst van je wifi gebruik maak)? Daar moet ook over nagedacht worden.
En als ik mijn sleutel kwijtraak of als deze gestolen wordt...quote:Op zondag 16 september 2012 14:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Snelheidsovertredingen zijn niet per definitie Mulderfeiten en je kan ook voor te hard rijden je auto kwijt raken, rijbewijs en nogmaals, het komt net zo goed op het JD.
[..]
Net als met de auto: als jij je sleutel in het contact laat ben je verantwoordelijk.
nee, maar het is wel mijn mening.quote:Op zondag 16 september 2012 14:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
En dat bepaal jij, ook als de filmmaker/muzikant het niet met je eens is?
dat laat alleen maar zien dat de muziek industrie uit de hand is gelopen. muzikanten zouden blij moeten zijn dat zoveel mensen hun muziek willen horen. uiteraard is albums maken wel een kunstvorm op zich geworden, maar we moeten niet uit het oog verliezen waar het om gaat. een act/ muzikant speelt muziek voor een publiek. dat is zijn unieke ambacht, dat kun je niet immiteren of digitaliseren. mensen zullen altijd voor een optreden willen betalen, omdat het een unieke ervaring is. en films hebben hun eigen medium, de bioscoop.quote:Op zondag 16 september 2012 14:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is gewoon kletskoek.
Muziek schrijven, tekst schrijven... dat staat volstrekt los van uitvoering. Nog afgezien van het feit dat je ook studiomuzikanten hebt.
ik geloof dat madonna, een van de best verdienende artiesten, 20% van de opbrengst van haar CD verkoop krijgt. alle anderen krijgen dus minder (meestal veel minder)quote:Op zondag 16 september 2012 14:07 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Houd wel wat meer om het lijf. Veel muzikanten bevestigen dit en daarbij zijn de muziekinstanties niet de beste uitkeerders.
Zou kunnen. Zoveel weet ik er niet van.quote:Op zondag 16 september 2012 14:55 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik geloof dat madonna, een van de best verdienende artiesten, 20% van de opbrengst van haar CD verkoop krijgt. alle anderen krijgen dus minder (meestal veel minder)
Alsof je je sleutel in het contact moet laten. 20% van de nederlandse netwerken zijn wep beveiligd en binnen 2 minuten gekraakt, en de helft (zoals ziggo) heeft standaard wps aanstaan, dat is binnen 10u gekraakt.quote:Op zondag 16 september 2012 14:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Snelheidsovertredingen zijn niet per definitie Mulderfeiten en je kan ook voor te hard rijden je auto kwijt raken, rijbewijs en nogmaals, het komt net zo goed op het JD.
[..]
Net als met de auto: als jij je sleutel in het contact laat ben je verantwoordelijk.
Wat in de VS gebeurt staat compleet los van wat we in Europa doen en dus is het gewoon off-topic.quote:Op zondag 16 september 2012 14:13 schreef 3-voud het volgende:
Weet het. Je wil het nu enkel beperken tot Europa.
Prima, maar ik heb het over het hele verhaal. Wereldwijd. Dat wat in Amerika gebeurd is juist aanleiding voor andere wetten hier. Dus erg relevant.
Vertel eens hoe dat precies werkt met jouw netwerkje... Want ik bedenk mijn eigen code en niemand weet dat behalve mijn vrouw en wij kleppen er niet over. Dus hoe moet dat nu gestolen worden? Gedachten lezen?quote:Op zondag 16 september 2012 14:16 schreef Re het volgende:
En als ik mijn sleutel kwijtraak of als deze gestolen wordt...
Ik leg uit hoe relevant het is.quote:Op zondag 16 september 2012 16:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat in de VS gebeurt staat compleet los van wat we in Europa doen en dus is het gewoon off-topic.
Dat jij denkt dat muziek haar meerwaarde slechts haalt uit de performance is natuurlijk onzinnig. Als U2 de verzamelde werken van Jantje Koopmans gaat spelen trekken ze echt veel minder publiek. Zelfde band verder...quote:Op zondag 16 september 2012 14:53 schreef okiokinl het volgende:
dat laat alleen maar zien dat de muziek industrie uit de hand is gelopen. muzikanten zouden blij moeten zijn dat zoveel mensen hun muziek willen horen. uiteraard is albums maken wel een kunstvorm op zich geworden, maar we moeten niet uit het oog verliezen waar het om gaat. een act/ muzikant speelt muziek voor een publiek. dat is zijn unieke ambacht, dat kun je niet immiteren of digitaliseren. mensen zullen altijd voor een optreden willen betalen, omdat het een unieke ervaring is.
Je mag gewoon jouw dvd bij de buren afspelen en uitlenen. Als je de wet niet kent, wordt het tijd dat je je eerst inleest voordat je commentaar op diezelfde wet hebt.quote:en films hebben hun eigen medium, de bioscoop.
als je mij een dvd verkoopt, dan mag ik daarmee doen wat ik wil. ook aan anderen laten zien. is toch te gek voor woorden dat je dat niet mag, of sterker nog, dat je eigenlijk alleen maar een diskje koopt; de film zelf blijft eigendom van de studio. hetzelfde geldt voor cd's.
Fijn. Een nummerbord kan ook nagemaakt worden.quote:Op zondag 16 september 2012 16:34 schreef Me_Wesley het volgende:
Alsof je je sleutel in het contact moet laten. 20% van de nederlandse netwerken zijn wep beveiligd en binnen 2 minuten gekraakt, en de helft (zoals ziggo) heeft standaard wps aanstaan, dat is binnen 10u gekraakt.
Het gaat om een boete van enkele honderden euro's, dus volstrekt vergelijkbaar met snelheidsbekeuringen en daar ligt de lat erg laag.quote:Maar dat terzijde, als iemand strafrechtelijk vervolgd wordt (dus geen verkeersboetes) dan moet er onomstotelijk aangetoond worden dat diegene het feit gepleegd heeft.
Nee, want het is onzinnig, aangezien die situatie daar helemaal niets betekent voor de EU, want we gaan dat helemaal niet overnemen. Er is niet één regering in de EU die daar ook maar enigszins over nadenkt.quote:Op zondag 16 september 2012 16:50 schreef 3-voud het volgende:
Ik leg uit hoe relevant het is.
*zucht*
Eens, maar dat snappen echte perverse, corrupte, viezeriken als Fred Teefjes niet helaas.quote:Op zondag 16 september 2012 11:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Wetgeving die de meerderheid van de inwoners crimineel maakt hoort niet in een democratie thuis.
Meid, de eerste stapjes zijn al gezet en Amerika eist wel vaker dingen van Europa waar ze gewillig mee ingaan.quote:Op zondag 16 september 2012 16:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, want het is onzinnig, aangezien die situatie daar helemaal niets betekent voor de EU, want we gaan dat helemaal niet overnemen. Er is niet één regering in de EU die daar ook maar enigszins over nadenkt.
als een andere band U2 liedjes gaat spelen trekken ze ook veel minder publiek. je mist mn put; een band als U2 is uniek in zn live optredens, dat kan niemand immiteren of copieren. dus dat is een zekere inkomstbron, en zo hoort het ook. muzikanten moeten optreden voor publiek, niet 1 optreden op een Cd zetten en cashen. veel acts kunnen nauwelijks iets goed op CD krijgen, laat staan een goed optreden geven.quote:Op zondag 16 september 2012 16:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat jij denkt dat muziek haar meerwaarde slechts haalt uit de performance is natuurlijk onzinnig. Als U2 de verzamelde werken van Jantje Koopmans gaat spelen trekken ze echt veel minder publiek. Zelfde band verder...
Je mag gewoon jouw dvd bij de buren afspelen en uitlenen. Als je de wet niet kent, wordt het tijd dat je je eerst inleest voordat je commentaar op diezelfde wet hebt.
Je computer kan gestolen wordenquote:Op zondag 16 september 2012 16:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vertel eens hoe dat precies werkt met jouw netwerkje... Want ik bedenk mijn eigen code en niemand weet dat behalve mijn vrouw en wij kleppen er niet over. Dus hoe moet dat nu gestolen worden? Gedachten lezen?
quote:Op zondag 16 september 2012 09:58 schreef Byte_Me het volgende:
gelukkig is het in nederland alleen illegaal om software te downloaden
Games en software. Muziek en films zijn (nog) legaal.quote:Op zondag 16 september 2012 09:58 schreef Byte_Me het volgende:
gelukkig is het in nederland alleen illegaal om software te downloaden
Wat natuurlijk ook bizar isquote:Op zondag 16 september 2012 17:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Games en software. Muziek en films zijn (nog) legaal.
Muziek en film zijn alleen maar gedigitaliseerde files. Games en software is geprogrammeerdquote:Op zondag 16 september 2012 17:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat natuurlijk ook bizar isNiet dat ik wil dat muziek downloaden illegaal wordt, maar deze tweedeling is gebaseerd op, eh. Vrij weinig.
Omdat het alternatief onwerkelijk is.quote:Op zondag 16 september 2012 17:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat natuurlijk ook bizar isNiet dat ik wil dat muziek downloaden illegaal wordt, maar deze tweedeling is gebaseerd op, eh. Vrij weinig.
Ja, dat is waar. Maar waarom zouden daar andere rechten voor gelden? Muziek is net zo goed geproduceerd - alleen niet op een digitaal medium.quote:Op zondag 16 september 2012 17:31 schreef Re het volgende:
[..]
Muziek en film zijn alleen maar gedigitaliseerde files. Games en software is geprogrammeerd
Dat zekers voor 24 nummers zo veel vragen terwijl als je het via scheldmodes on] Itunes [scheldmodes off koopt ben je vaak nog geen 10 euro kwijtquote:Op zondag 16 september 2012 11:24 schreef vosss het volgende:
Die 168K uit de OP in Amerika is nog een lachertje. Er lopen veel grotere rechtzaken.
Compleet geschift.!
Ga je nou het internetheldje uithangen?quote:
Je ziet spoken. Als jouw argumentatie niet verder komt dan: let maar op in de toekomst hoe het gaat worden heb je kennelijk geen valide argument.quote:de eerste stapjes zijn al gezet en Amerika eist wel vaker dingen van Europa waar ze gewillig mee ingaan.
Wat probeer je nu te ontkrachten?
Klopt. Dat is overigens ook zo met een CD met covers door de eerste de beste lokale held. Wat is je punt?quote:Op zondag 16 september 2012 17:24 schreef okiokinl het volgende:
als een andere band U2 liedjes gaat spelen trekken ze ook veel minder publiek.
Je weet dat ook U2 niet alles eigenhandig doet?quote:je mist mn put; een band als U2 is uniek in zn live optredens, dat kan niemand immiteren of copieren. dus dat is een zekere inkomstbron, en zo hoort het ook. muzikanten moeten optreden voor publiek, niet 1 optreden op een Cd zetten en cashen. veel acts kunnen nauwelijks iets goed op CD krijgen, laat staan een goed optreden geven.
Jawel. Je mag online jouw CD lenen in die zin dat jij met iemand online mag afspreken dat hij jouw CD leent.quote:en ik mag niet mn CD aan de rest van de wereld lenen, online.
Dan zit mijn PC niet meer op mijn netwerk, of wel?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |