Bron: http://mobiel.nu.nl/pda/a(...)n-bezuinigingen.htmlquote:Spanjaarden betogen tegen bezuinigingen
MADRID - Tienduizenden demonstranten zijn in Madrid bijeen als protest tegen bezuinigingen door de regering.
De betogers kwamen met ruim 1000 bussen naar de Spaanse hoofdstad. De actie is georganiseerd door twee grote vakbonden en 150 kleinere organisaties.
De betogers droegen shirts afhankelijk van hun beroep, zoals onderwijzers in groen en zorg in het wit.
''Ze hebben salarissen verlaagd, belastingen verhoogd. We zijn 20 à 30 jaar teruggezet'', zei de 44-jarige roodgeklede brandweerman Roberto Saldana, die de hele nacht had gereisd vanuit de zuidelijke stad Huelva.
Premier Mariano Rajoy bezuinigt 102 miljard euro tot 2014, om te voldoen aan EU-normen.
Nope.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:08 schreef Fir3fly het volgende:
Dragen ze ook een alternatief voor?
Dat is toch altijd prachtig hè. Protesteren tegen vanalles en nog wat want "ja maar dat kan zomaar niet!!!". Maar meedenken ho maarquote:
Hoe zou jij het willen oplossen?quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is toch altijd prachtig hè. Protesteren tegen vanalles en nog wat want "ja maar dat kan zomaar niet!!!". Maar meedenken ho maar
Door te bezuinigen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:13 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Hoe zou jij het willen oplossen?
En vaak werkt het ook nog...quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is toch altijd prachtig hè. Protesteren tegen vanalles en nog wat want "ja maar dat kan zomaar niet!!!". Maar meedenken ho maar
Mensen die alleen maar schoppen zijn ook nuttig hoor!quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Alle "schulden" kwijtschelden.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:13 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Hoe zou jij het willen oplossen?
Ik zie niet in hoe dat nuttig zou kunnen zijn. Kijk dat die mensen protesteren is prima, maar kom dan ook met een alternatief. Alleen ergens tegenaan schoppen is wel heel makkelijk.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mensen die alleen maar schoppen zijn ook nuttig hoor!
Waarschijnlijk gewoon in China besteldquote:Op zaterdag 15 september 2012 15:18 schreef koffiekoekje het volgende:
Het masaal inkopen van shirtjes is overigens wel een goede impuls voor de economie
Die mensen laten in het openbaar zien wat er mis is. Mensen die dingen oplossen doen dit meestal neit in het openbaar, zodat niemand het weet. Daarnaast zijn die oplossingen niet altijd in het voordeel van de burgers.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe dat nuttig zou kunnen zijn. Kijk dat die mensen protesteren is prima, maar kom dan ook met een alternatief. Alleen ergens tegenaan schoppen is wel heel makkelijk.
Nee precies, daarom zouden ze ook zelf met een alternatief moeten komen dat wellicht wel, of wat meer, in hun voordeel is. Maar blijkbaar hebben ze dat niet, dus dan zie ik het nut van zo'n protest ook niet.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die mensen laten in het openbaar zien wat er mis is. Mensen die dingen oplossen doen dit meestal neit in het openbaar, zodat niemand het weet. Daarnaast zijn die oplossingen niet altijd in het voordeel van de burgers.
Mensen die het hardst schreeuwen krijgen vaker hun zin.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe dat nuttig zou kunnen zijn. Kijk dat die mensen protesteren is prima, maar kom dan ook met een alternatief. Alleen ergens tegenaan schoppen is wel heel makkelijk.
Sommige mensen zien wel wat er mis is, maar hebben niet de capaciteit om het op te lossen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee precies, daarom zouden ze ook zelf met een alternatief moeten komen dat wellicht wel, of wat meer, in hun voordeel is. Maar blijkbaar hebben ze dat niet, dus dan zie ik het nut van zo'n protest ook niet.
Als er zoveel protestanten zijn, en niemand van al die mensen heeft een betere oplossing, zou er dan wellicht gewoon geen betere oplossing zijn? Je gaat me niet vertellen dat er niemand met een beetje hersens en verstand van zaken tussen staat.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Sommige mensen zien wel wat er mis is, maar hebben niet de capaciteit om het op te lossen.
Mensen die wel die capaciteit hebben lossen het op achter de schermen en bijna nooit in het voordeel van de burgers, dus weet niemand het.
Daarom zijn mensen die schoppen, maar niks oplossen echt wel handig.
Een grote groep schoppers hebben n ueenmaal meer macht dan 1 schopper.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als er zoveel protestanten zijn, en niemand van al die mensen heeft een betere oplossing, zou er dan wellicht gewoon geen betere oplossing zijn? Je gaat me niet vertellen dat er niemand met een beetje hersens en verstand van zaken tussen staat.
Dat zou overigens helemaal triest zijn, want dan staan daar dus allemaal mensen te protesteren die er totaal geen kaas van gegeten hebben. In dat geval vraag ik me af waarom je staat te protesteren; gewoon omdat het leuk is om ergens tegenaan te schoppen? Of omdat je anderen hoort roepen "ja en we moeten allemaal geld inleveren blablabla en dat kan toch niet etc. etc" en daar maar als een kip zonder kop achteraan loopt?
Doet me een beetje denken aan die protesten tegen de 1040 urennorm; allemaal kinderen die geen flauw idee hadden waarom ze daar stonden, maar ja iedereen ging he dus dan gingen zij ook maar.
Inderdaad. Je hoeft niet direct een hele uitgedachte oplossing klaar te hebben liggen als je gaat demonstreren. Dat zou betekenen dat maar een handjevol mensen zouden kunnen demonstreren omdat het echt enorm complex is om hele hele systeem te doorgronden. Een demonstratie is ook een prima middel om je eventuele woede te uitten over een onderwerp. Niet iedereen wil braaf binnenblijven alquote:Op zaterdag 15 september 2012 15:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Sommige mensen zien wel wat er mis is, maar hebben niet de capaciteit om het op te lossen.
Mensen die wel die capaciteit hebben lossen het op achter de schermen en bijna nooit in het voordeel van de burgers, dus weet niemand het.
Daarom zijn mensen die schoppen, maar niks oplossen echt wel handig. Dit zorgt ervoor dat misstanden openbaar worden ipv opgelost in donkere hoekjes en niet in het voordeel van burgers.
Duidelijker dan dit kan ik het niet zeggen.
En die 'macht' heeft ook echt zin als je niet zelf met een beter idee komt. Dan doen de hoge heren:quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een grote groep schoppers hebben n ueenmaal meer macht dan 1 schopper.
Het doel maakt dan niks uit.
De macht is: het in het openbaar brengen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En die 'macht' heeft ook echt zin als je niet zelf met een beter idee komt. Dan doen de hoge heren:sukkels
Hoe moet je als gewone burger met een beter idee komen tegen bijvoorbeeld de corruptie van de banken? Als je dat hele systeem wil doorgronden moet je eerst 5 studies doen. Wil je zeggen dat je dan pas mag demonstreren?quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En die 'macht' heeft ook echt zin als je niet zelf met een beter idee komt. Dan doen de hoge heren:sukkels
Dan is het openbaar gemaakt dat mensen er qua koopkracht op achteruit gaan. En dan?quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De macht is: het in het openbaar brengen.
Lijkt me niet meer dan logisch als je al 20 à 30 jaar op de pof leeft.quote:''Ze hebben salarissen verlaagd, belastingen verhoogd. We zijn 20 à 30 jaar teruggezet'',
Er hoeft er maar één van de groep met een alternatief te komen, en dan gaat de rest van de groep daarachter staan. Prima. Nu is er blijkbaar helemaal geen alternatief aangeboden.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe moet je als gewone burger met een beter idee komen tegen bijvoorbeeld de corruptie van de banken? Als je dat hele systeem wil doorgronden moet je eerst 5 studies doen. Wil je zeggen dat je dan pas mag demonstreren?
Ok, nja daar zijn we het daar dan niet over eens. Ik vind niet dat je eerst een alternatief of oplossing hoeft te hebben voordat je mag aankaarten wat er mis is in de samenleving.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Er hoeft er maar één van de groep met een alternatief te komen, en dan gaat de rest van de groep daarachter staan. Prima. Nu is er blijkbaar helemaal geen alternatief aangeboden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |