Same herequote:
Dat is dubbel balen Dingest! Maar misschien valt het mee met het gaspedaal. Als je erg veel geluk hebt kan je misschien zelfs nog aan een startbewijs komenquote:Op zondag 16 september 2012 18:13 schreef Dingest het volgende:
Denk dat ik toch wel een beetje spijt heb dat 2013 zo te zien niet gaat lukken![]()
Probleem van onze 126 is inmiddels ook opgelost waarschijnlijk; was toch de verdeler. Carburateur bleek ook nieuwe pakkingen een vlotter nodig te hebben, koppakking lijk ik goed vervangen te hebben. Alles zit weer in de auto - knapt het scharnier bij het gaspedaal. Nou kan ik die ook nog gaan vervangen voordat ik weet of de boel weer goed rijdt
Nais.quote:Op zondag 16 september 2012 18:07 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Maar even een beginnetje maken dan
quote:Bij deze dan de informatie over de Carbagerun meeting! Omdat er zo veel mensen al die auto's nog eens willen zien, organiseer ik zondag 30 september een meeting!
De opzet is als volgt: We verzamelen s'ochtonds rond 10:30 op het parkeerterrein van de McDonald's in Heerde, gelegen aan de A50. Ik heb deze locatie gekozen omdat het wat centraler ligt en net iets gangbaarder is voor de mensen uit het zuiden. Zelf kom ik niet uit deze omgeving dus ook voor mij is het een stukje rijden. We zullen daar een beetje
gezellig doen en rond 12:00 starten we vervolgens met een toertocht. Alle mogelijke auto's kunnen hier aan mee doen. De tocht zal ons ongeveer 150km richting het noordwesten leiden naar Callantsoog, waar we met z'n allen aan zee zullen barbecueën. Om te voorkomen dat iedereen over de snelweg erheen rijd, zet ik een routebeschrijving op papier. Denk hierbij aan een soortgelijke routebeschrijving zoals we die bij de Carbagerun kregen. Wellicht nog een opdracht of puzzeltje erbij, en we kunnen een middag heerlijk touren. Ik zorg ervoor dat jullie deze routebeschrijving bij de McDonald's krijgen.
Verder dient iedereen zijn eigen voedsel mee te nemen, zodat er geen financieel verhaal bij komt kijken waardoor het misschien niet door zou kunnen gaan. Mensen die muziek en licht op of in hun auto hebben: Neem alles mee! Dan kunnen we er zowel in Heerde als Callantsoog een feest van bouwen.
Het maakt niet uit of je met je Carbage auto komt of met een normale, hoewel het natuurlijk leuk zou zijn als er zo veel mogelijk barrels komen. Het zou fijn zijn als jullie wel even laten weten of je komt, zodat ik ongeveer weet hoeveel routebeschrijvingen ik uit moet printen.
Maar het allerbelangrijkste: Hoe we het ook doen, het gaat door! Er is geen minimum aantal deelnemers, en enkel als blijkt dat er écht maar dan ook écht helemaal niemand wil komen, dan zal ik hier op terug komen. Maar ga er allen van uit dat het absoluut door gaat! Zelfs al komen er maar enkele auto's, dan is dat al genoeg om een feest mee te bouwen!
Rest mij nog te zeggen dat iedereen die dit leest gewoon moét komen en zoveel mogelijk mensen mee moet nemen!
Vragen of opmerkingen? Komt u maarrrr!
Het adres van de McDonald's:
Eperweg 55b
8181 EV, HEERDE
Dank jequote:
quote:Nog over dat evenement eind van deze maand, er waren wel een hoop mensen die wat wilden doen, maar helaas niets ondernamen. Dus, dan doe ik het maar.
[..]
Gaspedalen zijn gewoon te koop en kost 17,50, dat is het enige voordeel aan deze auto. Echt álles is er nog voor en niet duurquote:Op zondag 16 september 2012 18:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dat is dubbel balen Dingest! Maar misschien valt het mee met het gaspedaal. Als je erg veel geluk hebt kan je misschien zelfs nog aan een startbewijs komen
Vet! Hoe meer zielen hoe meer vreugd en al dat.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:55 schreef Dingest het volgende:
Mijn teamgenoot en ik lijken te kunnen de 30ste, de Fiat gaat de 27ste voor de APK dus hopelijk gaan we dat proberen te doen. We wijzen de paar andere teams die we kennen er ook op - geloof dat Johan/Paladijn ook wel interesse had![]()
Zijn er eigenlijk verder al aanmeldingen?
Ik heb op de Facebook gezegd van welquote:Op zondag 23 september 2012 17:11 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Het is wel te hopen dat er nog iets meer mensen zich aanmelden, anders heb ik er een hard hoofd in.![]()
Hawaii Tim, kom jij ook?
Oh, dat ben jij.quote:Op zondag 23 september 2012 21:09 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik heb op de Facebook gezegd van wel. Moet dan alleen nog even een bijrijder vinden, heb niet heel veel zin om de rit alleen te doen.
quote:Op zondag 23 september 2012 22:02 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Oh, dat ben jij.![]()
Lekker, mijn bijrijder zegt net af. Nu kan ik ook nog iemand gaan zoeken.
Ja, het is jammer dat er zo weinig aanmeldingen zijn voor dit leuke initiatief. Misschien is het net zoals bij het eerdere plan een stuk succesvoller rond het moment van de run, als mensen hun auto willen proberen en showen.quote:Op maandag 24 september 2012 21:13 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Ah jammer, maar dat mag de pret niet drukken. Ik vraag me toch wel heel erg af of ik dit door moet laten gaan, er zijn wel beroerd weinig aanmeldingen gekomen.
Wellicht. Naja, ik kijk het even aan. Als er niet meer aanmeldingen komen, dan vrees ik het ergste.quote:Op maandag 24 september 2012 21:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ja, het is jammer dat er zo weinig aanmeldingen zijn voor dit leuke initiatief. Misschien is het net zoals bij het eerdere plan een stuk succesvoller rond het moment van de run, als mensen hun auto willen proberen en showen.
Zeker, en rijd er nog vrij vaak mee. Maar hij gaat wel binnen nu en heel snel ook in de stalling. Nog even APK erover (hopelijk zonder gezeikquote:
Ik denk dat ik het niet door ga laten gaan. Had graag wat willen doen, maar er komen té weinig mensen, laat staan Carbagerun auto's. Tevens ga ik m'n vrienden er nooit van kunnen overtuigen mee te gaan voor een auto of 4.quote:Het is idd wel een iets wat veel meer succes heeft als iedereen zit te hypen voor de start. Week na de Run kakte het CR-forum zelf ook behoorlijk in. Boel teams stallen dan ook meteen de auto of doen hem weg
Beter dat je weer apk hebt!quote:Op donderdag 27 september 2012 19:19 schreef Dingest het volgende:
De 126 heeft wel weer een verse APKIn de toekomst nog eens nieuwe stuurkogels en een revisie van een fuseepen nodig, maar niet direct nu.
Tsja, ik vind het wel leuk om mee te rijden (of om sowieso met de 126 te rijden) maar ik snap ook je desinteresse met maar 4 auto's
Waarom zou je eerst APK doen en daarna schorsen in plaats van andersom?quote:Op woensdag 26 september 2012 19:05 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Zeker, en rijd er nog vrij vaak mee. Maar hij gaat wel binnen nu en heel snel ook in de stalling. Nog even APK erover (hopelijk zonder gezeik) en schorsen die hap.
Omdat de APK anders verloopt wanneer ie in de schorsing staat. En dan zou ik hem op een of andere manier naar reen garage moeten krijgen om te laten keuren, maar er mag dan niet mee gereden worden want: Geen APK. Dus: autobrancard. Gevolg: Extra centjes.quote:Op vrijdag 28 september 2012 01:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Waarom zou je eerst APK doen en daarna schorsen in plaats van andersom?
Dat is juist de enige uitzondering die er is bij een schorsingquote:Op maandag 1 oktober 2012 19:29 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Omdat de APK anders verloopt wanneer ie in de schorsing staat. En dan zou ik hem op een of andere manier naar reen garage moeten krijgen om te laten keuren, maar er mag dan niet mee gereden worden want: Geen APK. Dus: autobrancard. Gevolg: Extra centjes.
quote:Zodra de schorsing afloopt moet u weer aan alle verplichtingen voldoen, dus ook aan de APK-plicht. Zorg er daarom voor dat uw voertuig aan het einde van de schorsingsperiode weer APK-goedgekeurd is. U kunt uw voertuig laten keuren vlak voordat de schorsing afloopt.
U mag met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de plaats van de keuring te gaan.
Op zich was waar jij heen wilde rijden net zo ver wegquote:Op donderdag 27 september 2012 20:19 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
En bij deze is het dan geannuleerd.
[..]
Beter dat je weer apk hebt!
Als je zin hebt om iets met die auto van je te doen, ik ga naar de Foodstrip meeting met de Carbagerun bak. Misschien iets voor jou? Al is het volgens mij wel een kut eind rijden waar jij vandaan komt.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:28 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dat is juist de enige uitzondering die er is bij een schorsing
[..]
Begrijpelijk.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:36 schreef Dingest het volgende:
[..]
Op zich was waar jij heen wilde rijden net zo ver wegMaar ik geloof niet dat wat op die Foodstrip gaande is nou direct mijn 'scene' is
Iig niet om 200 km voor naar A'dam te tuffen, bij dichterbij had ik best wel even meegewild.
Ja zou eerste keer zijn, en dacht dat duurt nog wel ff, mooi niet dusquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
Daar ben je dan wel rijkelijk laat mee hè.
Nee 500quote:Op maandag 12 november 2012 20:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Max. 25 euro neem ik aan? Anders is het geen sport
Dacht dat je het over de brommers had.quote:Op maandag 12 november 2012 21:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
Daarom moet het budget een stuk lagerIk ben laatst wezen kijken voor een CR-auto, maar die was er echt hele stukken erger aan toe dan ons barrel van afgelopen jaar. 500 euro en dan een fatsoenlijke cabrio met genoeg pk's... succes!
175km.quote:Op maandag 12 november 2012 22:48 schreef Dingest het volgende:
125 km per dag? Dan kan je net zo goed gaan fietsen
QFT! Ik heb overigens al een runner, een grote groene Ford. Ik weet alleen nog niet wat ik er voor thema aan ga geven. Gelukkig is er nog meer dan genoeg tijd om dat uit te zoekenquote:Op zondag 2 december 2012 20:34 schreef monsterd. het volgende:
Leuk dat je weer mee gaat doen Dingest!
Nee, een Thunderbirdquote:Op maandag 3 december 2012 00:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Een Explorer? Wij hebben de zoektocht een paar weken stil liggen ivm andere prioriteiten
We hebben er wel zin in, maar helemaal zeker is het nog nietquote:Op zondag 2 december 2012 20:34 schreef monsterd. het volgende:
Leuk dat je weer mee gaat doen Dingest!
500 is veel te veel voor een brommer. 250 is idd wel de max, anders is de lol eraf.quote:Op maandag 12 november 2012 20:52 schreef Miniem het volgende:
[..]
Nee 500![]()
Voor 200 heb je echter al een goede hoor
Mwah brommertjes zijn best wel duur. Lijkt mij wel tof om met een Honda c50/cd50/ss50 mee te doen met een opgefokt blokje.. Maar die zijn toch al gauw 500+ in pauperstaat. En tjah 175km is niet veel als je gemiddeld 55 rijdt.quote:Op maandag 3 december 2012 15:33 schreef Geelman het volgende:
[..]
500 is veel te veel voor een brommer. 250 is idd wel de max, anders is de lol eraf.
Een heel oud scootertje (Honda Vision/Scoopy/Kymco DJ) lijkt me echt lachen. Of een Puch Maxi of zo, maar da's wel weer standaard.
Jammer, maar begrijpelijkquote:Op maandag 3 december 2012 15:15 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik vrees wel dat we ten opzichte van vorig jaar met een ontzettend generieke bak zullen komen
Anders regel je en bestelbus en zet je de 500 gewoon achterin!quote:Op maandag 3 december 2012 17:37 schreef Dingest het volgende:
Dat ook, al lag dat niet helemaal puur aan de autoMaar we willen niet de hele dag bezig zijn met rijden of de auto weer terug in elkaar schroeven omdat alles los trilt
Liever een keer gewoon met de rest meerijden en ouwehoeren (en op de juiste dag de finish halen...). Volgens mij pakken we deze zomer ook een betrekkelijk zware route. In een groot deel van die regio heb ik al vaker gereden en hoewel erg mooi, vaak ook niet erg snel als je eenmaal de bergen in gaat. Zo'n 126 trekt dat gewoon nauwelijks
![]()
Maar ik vind het ook wel een beetje jammer, want het is zo'n geinig en origineel autootje. Gelukkig heb ik er hier met ritjes in Nederland ook gewoon plezier van
Dat was de beamer van team duct tapequote:Op maandag 3 december 2012 20:54 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Ik ben trouwens van plan om in de uitlaat een systeem te fixen dat rookvloeistof in kan spuiten. Had het gezien bij een andere auto van de zomer, en dat wil ik ook!
Even opgezocht, maar het is de Bling Bling BMW:quote:Op maandag 3 december 2012 21:11 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Dat was de beamer van team duct tape
Ook lekker, zo'n dikke bak. Lekkere V8 voorin?quote:Op maandag 3 december 2012 13:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Nee, een Thunderbird. Als je op zoek bent naar zo'n soort auto kan het geen kwaad nu alvast meerdere websites in de gaten te houden. Wil je een Volvo of andere veelvoorkomende Europese auto dan kan je nog even rustig aan doen
Da's voor ons de reden om inderdaad een cabrio met voldoende vermogen te zoeken. Het hoeft geen strepentrekker te zijn, maar hij moet wel goed de bergen door kunnen. Want de wegen zullen qua kwaliteit wat beter zijn dan afgelopen jaar, voor de routes heb je echt wel wat power nodig wil je er op een normaal tempo doorheen kunnen komenquote:Op maandag 3 december 2012 17:37 schreef Dingest het volgende:
Dat ook, al lag dat niet helemaal puur aan de autoMaar we willen niet de hele dag bezig zijn met rijden of de auto weer terug in elkaar schroeven omdat alles los trilt
Liever een keer gewoon met de rest meerijden en ouwehoeren (en op de juiste dag de finish halen...). Volgens mij pakken we deze zomer ook een betrekkelijk zware route. In een groot deel van die regio heb ik al vaker gereden en hoewel erg mooi, vaak ook niet erg snel als je eenmaal de bergen in gaat. Zo'n 126 trekt dat gewoon nauwelijks
![]()
Maar ik vind het ook wel een beetje jammer, want het is zo'n geinig en origineel autootje. Gelukkig heb ik er hier met ritjes in Nederland ook gewoon plezier van
126!quote:Op maandag 3 december 2012 20:54 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Anders regel je en bestelbus en zet je de 500 gewoon achterin!
Ik ben trouwens van plan om in de uitlaat een systeem te fixen dat rookvloeistof in kan spuiten. Had het gezien bij een andere auto van de zomer, en dat wil ik ook!
Waar heb je gelezen dat het niet meer mag in duitsland?quote:Op maandag 3 december 2012 22:30 schreef Dingest het volgende:
[..]
126!![]()
Er zijn sleeptriangels; die maak je aan de stuuras vast en dan kan je hem zo aan de trekhaak meeslepen als een aanhangertjeMaar dat schijnt in Duitsland niet meer te mogen.
Dat heb ik bij teams in 2011 ook al gezien ja, best grappig
Voor dagelijks gebruik heb ik een Mazda 121 met 74 pk op 840 kg of zo, daar kan ik al aardig leuk mee door de bergen crossenquote:Op maandag 3 december 2012 21:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ook lekker, zo'n dikke bak. Lekkere V8 voorin?
We zijn inderdaad al aan het rondkijken, maar geen tijd om echt te gaan kijken (op die ene dag na, laatst). In januari gaan we weer actiever zoeken en hebben we iets meer kijktijd. Idee is inderdaad om 'm in de winter op de kop te tikken.
[..]
Da's voor ons de reden om inderdaad een cabrio met voldoende vermogen te zoeken. Het hoeft geen strepentrekker te zijn, maar hij moet wel goed de bergen door kunnen. Want de wegen zullen qua kwaliteit wat beter zijn dan afgelopen jaar, voor de routes heb je echt wel wat power nodig wil je er op een normaal tempo doorheen kunnen komen
Ik werd erop gewezen door Sjors/Roefel, ik nam eigenlijk aan dat hij dat wel zou weten. Is dat niet zo dan?quote:Op maandag 3 december 2012 22:32 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Waar heb je gelezen dat het niet meer mag in duitsland?
Juist Schwarzwald, Alpen en Pyreneeën maken dat wij minimaal 100pk willen. Of 1:10 qua verhouding ongeveer, op z'n minst. Liefst beter natuurlijk. Cabrio is een must om lekker met een dikke sigaar al cruisend door de bergen te gaan. En juist daarom maar met z'n tweeën. De achterbank is gereserveerd voor de koelboxquote:Op maandag 3 december 2012 22:40 schreef Dingest het volgende:
[..]
Voor dagelijks gebruik heb ik een Mazda 121 met 74 pk op 840 kg of zo, daar kan ik al aardig leuk mee door de bergen crossenMaar even met zo'n 126 de Alpen én Pyreneeën over... da's een behoorlijk zware rit
Een cabrio is op zich wel lekker dan.
En als we met meer dan 2 man willen moeten we wel iets normaler. Maand of 2 geleden heb ik monsterd. gemeet en moesten we ook een stukje met z'n drieën in die van hen. Dat wil je niet 4000 km volhouden, helemaal niet met nog eens een aanhangertje erachter
Geen ideequote:Op maandag 3 december 2012 22:41 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik werd erop gewezen door Sjors/Roefel, ik nam eigenlijk aan dat hij dat wel zou weten. Is dat niet zo dan?
O ja, maar voor de zomer even een koelbox regelen die het gewoon blijft doen en niet mijn 12-volt stekker smeltquote:Op maandag 3 december 2012 22:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Juist Schwarzwald, Alpen en Pyreneeën maken dat wij minimaal 100pk willen. Of 1:10 qua verhouding ongeveer, op z'n minst. Liefst beter natuurlijk. Cabrio is een must om lekker met een dikke sigaar al cruisend door de bergen te gaan. En juist daarom maar met z'n tweeën. De achterbank is gereserveerd voor de koelbox.
Is een 205 cabrio niet wat? Wel wat kleiner natuurlijk maar moet te vinden zijn voor een carbageprijs.quote:Op maandag 3 december 2012 23:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wij nemen dit jaar voor twee personen een klein boxje mee. Past wel een halve liter of tien plus wat broodbeleg in.
We zoeken eigenlijk een 306 cabrio, maar da's nog lastig binnen het budget voor een redelijk exemplaar. Die sturen nog aardig, maar zien er ook nog leuk uit.
Voor het budget staan echter vooral Punto's 1.2 en Escortjes met 70pk te koop, daar ga je het niet comfortabel mee redden...
quote:Op maandag 3 december 2012 21:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ook lekker, zo'n dikke bak. Lekkere V8 voorin?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet nog wel uitzoeken waarom het 'Check engine'-lampje brandt en waarom de motor soms afslaat als je iets langer moet wachten terwijl de bak in D staat. Ik vermoed dat het een wel eens met het ander te maken kan hebben.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Een vriend van mij heeft hetzelfde. Uitgegaan met zijn vriendin en nu sluit hij zich waarschijnlijk bij mij aan. Weet alleen niet of dat startbewijs vrijkomt of dat zijn ex-vriendin het nog overneemt. Die hadden namelijk al wel redelijk een team bij elkaar.quote:Op maandag 3 december 2012 22:58 schreef Dingest het volgende:
Bleek dat hij met zijn vriendin mee wilde doen maar het was uitgegaan en andere leden van zijn team gingen liever naar de Zwarte Cross.
We willen wel een beetje ruimte, dus een 205 is te kleinquote:Op maandag 3 december 2012 23:20 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Is een 205 cabrio niet wat? Wel wat kleiner natuurlijk maar moet te vinden zijn voor een carbageprijs.
quote:Op maandag 3 december 2012 23:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]4.6 liter en achterwielaandrijving. Benzineverbruik lijkt rond de 1:9 a 1:10 te liggen (al is dat wat moeilijk te zeggen, zoveel kilometers heb ik er nog niet mee gemaakt). Dat is redelijk fors, maar niet veel onzuiniger dan de 1.8 Subaru Impreza station van vorig jaar.
Da's zuiniger dan ik had verwacht!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet nog wel uitzoeken waarom het 'Check engine'-lampje brandt en waarom de motor soms afslaat als je iets langer moet wachten terwijl de bak in D staat. Ik vermoed dat het een wel eens met het ander te maken kan hebben.
Je afslaan-probleem kan wel eens een sensortje zijn, da's nog wel te overzien meestal. En even checken of ie 't in N ook doet. Zo niet, dan heb je de oplossing alHet kan ook echt wel. We willen alleen het liefst een 306 omdat die mooi isquote:Op maandag 3 december 2012 23:27 schreef Dingest het volgende:
Ik heb ook deelnemers gezien met een Astra cabrio, en een Renault 19 cabrio. Misschien een kwestie van goed zoeken, of zelf autotechnisch handig zijnMaar als dat niet lukt, komen in de loop van de winter de alternatieven echt wel aan bod.
Schip ahoy!
Nope, die is het niet. Volgens het kentekenregister heeft die auto sinds begin september een nieuwe eigenaar, en dat ben ik nietquote:Op dinsdag 4 december 2012 01:14 schreef Dingest het volgende:
Heb je trouwens die Thunderbird van Jalopy Abroad overgenomen? Die stond wel te koop op het CR-forum zag ik!
Verbruikcijfers liggen nog niet helemaal vast, want ik heb de tank nog niet helemaal vol gehad. Dat maakt het een stuk lastiger om een beetje goede schatting te maken. In N heb ik overigens nog geen last gehad van het afslaan. Welke sensor zou het dan moeten zijn?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Da's zuiniger dan ik had verwacht!
Je afslaan-probleem kan wel eens een sensortje zijn, da's nog wel te overzien meestal. En even checken of ie 't in N ook doet. Zo niet, dan heb je de oplossing al
Qua sensor: goede vraag. Punt is vooral dat het niet sec in de automaat zit, want in N is er geen probleem. De motor blijft in N ook lopen, dus de motor is ook het fundamentele probleem niet. Er lijkt dus in die verbinding af en toe iets mis te gaan. Op toeren, dus op constante druk, geen probleem. Maar bij lage last, weinig druk, af en toe problemen. Hij wil wel aandrijven in D, maar jij houdt het tegen met de voetrem. Dan bouwt er ergens iets op, qua temperatuur of qua druk, en slaat ie soms af. Dan is het een verhaal van tien kleine negertjes, maar het eerste dat ik denk is een sensortje of een kapot vacuümslangetje ofzo.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Verbruikcijfers liggen nog niet helemaal vast, want ik heb de tank nog niet helemaal vol gehad. Dat maakt het een stuk lastiger om een beetje goede schatting te maken. In N heb ik overigens nog geen last gehad van het afslaan. Welke sensor zou het dan moeten zijn?
Kapotte vacuümslang was ik ook via internet al tegengekomen als mogelijke optiequote:Op dinsdag 4 december 2012 23:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Qua sensor: goede vraag. Punt is vooral dat het niet sec in de automaat zit, want in N is er geen probleem. De motor blijft in N ook lopen, dus de motor is ook het fundamentele probleem niet. Er lijkt dus in die verbinding af en toe iets mis te gaan. Op toeren, dus op constante druk, geen probleem. Maar bij lage last, weinig druk, af en toe problemen. Hij wil wel aandrijven in D, maar jij houdt het tegen met de voetrem. Dan bouwt er ergens iets op, qua temperatuur of qua druk, en slaat ie soms af. Dan is het een verhaal van tien kleine negertjes, maar het eerste dat ik denk is een sensortje of een kapot vacuümslangetje ofzo.
Verbruik ben ik wel benieuwd naar, want die Amerikaanse automaten staan niet bekend om hun zuinigheid. Laatste bak die ik reed was een 2.5 V6 automaat, die deed 1:7.
Mooi dat die slangetjes waarschijnlijk zo moeilijk niet zijnquote:Op dinsdag 4 december 2012 23:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Da's waar. Daar moet het je niet om te doen zijn. En zo'n dikke V8 is dan wel baas natuurlijk!
Qua verbruik ben je er zelf bij... als je veel 160 gaat rijden met zo'n automaat die waarschijnlijk viertraps (?) is, dan gaat het hard. En planken in de bergen ook. Doe je iets rustiger, scheelt dat een hoop.
Wij proberen wel een auto te vinden die enigszins redelijk 1:12 kan halen. Al is 't maar omdat we alles met z'n tweeën moeten delen, dus de kosten snel oplopen (wat te denken van tol e.d.).
Over die vacuümslangetjes: zijn meestal simpel zelf te vervangen. Klemmen en schuiven, vaak. Alleen even de lekke vinden, da's niet altijd makkelijk.
O, dan is het gewoon toeval, dat is ook een groene V8 volgens mijquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Nope, die is het niet. Volgens het kentekenregister heeft die auto sinds begin september een nieuwe eigenaar, en dat ben ik niet
Jammerquote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:12 schreef iamredleader het volgende:
Een schop - maar geen al te toffe
Helaas hebben broerlief en ik besloten dit jaar niet mee te doen. Ticket verkocht voor de kostprijs (niet normaal hoeveel animo) en we kijken volgend jaar weer of het haalbaar is. Maar financieel was het dit jaar niet rond te breien
Klopt, denk dat wij ook wel richting dit bedrag gaan komen. Zijn wel met 5 man dus de kosten zijn wellicht iets meer te verdelen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:22 schreef Dingest het volgende:
Daar kan ik best goed inkomen.
Het is inderdaad een illusie dat het een 'low budget'-vakantie is. De CR is goedkoper dan Amsterdam-Dakar of ScanCovery Trail, maar in feite ben je gewoon een bak geld eraan kwijt... Een groot team met een boel sponsoren en de juiste connecties die dezelfde auto blijft gebruiken kan het wat goedkoper houden. Wij kijken gewoon tegen hetzelfde bedrag als vorig jaar aan - rond de 1600 euro per persoon - en dat is imho best een forse rekening voor een weekje
Dat is niet sinds dit jaar; dat is al veel langer zoquote:Op zondag 17 februari 2013 15:32 schreef Dingest het volgende:
Dat verschil ga je denk ik wel merken, jaZit toch nog wel wat gewicht aan zo'n soort cabriootje, maar dakloos is in die regio ook wel lekker. Vorig jaar heb ik daar met een Mazda 121 cabriotop rondgereden, best fijn in de bergen en dan met zo'n dakje al open
![]()
Let er wel op dat sinds dit jaar nieuwe regels zijn voor het schorsen; dat moet minimaal 3 maanden gebeuren anders gaat de belastingdienst gewoon weer bij je aankloppen (staat wel ergens op de RDW-site). Daar kwam ik ook recent pas achter en is één van de redenen waarom mijn teamgenoot nu met de auto rondrijdt
Zo te zien lijkt het nu niet meer zo zelfs: Let op: Als u de schorsing opheft binnen 1 maanden na het begin van de schorsing, dan krijgt u een naheffing van de motorrijtuigenbelasting over de periode waarover de schorsing van kracht was. Aldus de site van de RDW en belastingdienst.quote:Op maandag 18 februari 2013 01:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is niet sinds dit jaar; dat is al veel langer zo
Dan ben ik benieuwd wat er voor mij geldt. Toen ik mijn runner schorste in december stond die termijn nog op drie maanden. Overigens ben ik niet van plan om de auto binnenkort uit de schorsing te halen: daarvoor is de Thunderbird toch net even te duur.quote:Op maandag 18 februari 2013 03:17 schreef Dingest het volgende:
[..]
Zo te zien lijkt het nu niet meer zo zelfs: Let op: Als u de schorsing opheft binnen 1 maanden na het begin van de schorsing, dan krijgt u een naheffing van de motorrijtuigenbelasting over de periode waarover de schorsing van kracht was. Aldus de site van de RDW en belastingdienst.
Klopt; verlengen van de schorsing is een behoorlijk stuk goedkoper dan de initiële schorsingquote:Op maandag 18 februari 2013 12:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Het lijkt er ook op dat een tweede schorsing binnen een jaar bij een oude auto niet duurder is dan de eerste schorsing. Je hoeft daarvoor dus maar 24 euro te lappen. Interessant...
Bedankt!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 16:43 schreef Dingest het volgende:
309 euro voor een team van 2 man, als ik het mij goed herinner.
quote:Daarnaast gaan we strenger controleren op de waarde van de auto. Hoewel een exacte waardebepaling onmogelijk is zullen we proberen de (veel te) dure auto’s te weren. Hou hier rekening mee!
Zeg, zijn er nog tips wanneer ik die bak morgen uit de stalling haal? Het enige wat ik gedaan heb is namelijk de accu losgekoppeld.quote:Op vrijdag 26 april 2013 21:16 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
yeahhhhh! Wij gaan maandag de auto weer uit de stalling halen!
Nicequote:Op woensdag 1 mei 2013 20:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
De Polizwei-Audi is ook dit jaar weer van de partij; een paar weken geleden kregen we een mailtje van de organisatie of we nog altijd geïnteresseerd waren (we stonden op de reservelijst) en daarna was het binnen een paar dagen rond. Binnenkort de ontsteking en brandstofpomp vervangen en hopelijk blijft 'ie dan gewoon lopen; momenteel slaat 'ie nl. minimaal één keer per dag af tijdens het rijden...
Nice! Tofquote:Op woensdag 1 mei 2013 20:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
De Polizwei-Audi is ook dit jaar weer van de partij; een paar weken geleden kregen we een mailtje van de organisatie of we nog altijd geïnteresseerd waren (we stonden op de reservelijst) en daarna was het binnen een paar dagen rond. Binnenkort de ontsteking en brandstofpomp vervangen en hopelijk blijft 'ie dan gewoon lopen; momenteel slaat 'ie nl. minimaal één keer per dag af tijdens het rijden...
24 pk/17 kw (met lekke koppakking/slechte verdeler)quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hoeveel pk hadden jullie ook alweer?
En 45kw is 60pk... op een bus met redelijk gewicht is dat weinig hoor. Wij hadden afgelopen jaar al moeite met 100pk op krap twee ton. Wel benzine. En waarschijnlijk wat paardjes overleden.
Wat prutsen lukt wel, trek morgen wel een keer de stoute schoenen aan en draai het even openquote:Op woensdag 1 mei 2013 23:21 schreef Dingest het volgende:
Hangt er vanaf wat het probleem isMet een beetje geluk kan je zelf die tellerunit losschroeven en een andere erin plaatsen.
Leuk is dat, welk auto'tje hadden jullie? Heb op aankomst en vertrek gekeken dus wellicht herken ik de autoquote:[..]
24 pk/17 kw (met lekke koppakking/slechte verdeler)Het voordeel van zo'n diesel is dat die het koppel dan al vrij vroeg heeft, dus ik denk dat die wel gestaag de bergen overkomt. Terwijl je met zo'n ondergemotoriseerd benzine-ding eerst vrij veel toeren moet maken. En als je dan écht zo weinig vermogen hebt, kan dat al lastig zijn om dat te bereiken; wij redden het op de steilste stukken amper nog in z'n 1
In Hannover werden we door de echte polizei klem gezet op de parkeerplaats van een tankstation, maar dat was meer uit nieuwsgierigheid vanwege al die rare, oude barrels met Nederlands kenteken in de stad.quote:Op woensdag 1 mei 2013 20:51 schreef RobertNL het volgende:
[..]
NiceVorig jaar ook nog een keer problemen gehad bij de buren? Of viel het mee.
[..]
Owja die heb ik wel gezien. Respect om daar een week in te bivakkerenquote:Op donderdag 2 mei 2013 01:03 schreef Dingest het volgende:
Wij hebben op de "DeLorean" gestemd voor de originaliteitsprijs, mede omdat die vleugeldeuren zo briljant erin geprutst waren
Afgelopen jaar waren we in de voorste, deze zomer gaan we in de middelste (die er denk ik ongeveer hetzelfde uit komt te zien):
[ afbeelding ]
Dan schrik je eerst wel evenquote:Op donderdag 2 mei 2013 19:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In Hannover werden we door de echte polizei klem gezet op de parkeerplaats van een tankstation, maar dat was meer uit nieuwsgierigheid vanwege al die rare, oude barrels met Nederlands kenteken in de stad.
Nog een tijdje met de "collega's wetsdienaar" gebabbeld en met hun op de foto gegaan, waarna ze ons een goede reis en veel plezier wensten. Bovendien hadden ze de politie in het gehele Bundesland op de hoogte gesteld, waardoor er niet veel reden meer was om ons of andere CR-auto's aan te houden om andere redenen dan verkeersovertredingen.
Het enige probleem onderweg was het feit dat de dynamo er in de buurt van Dresden er mee ophield. Uiteindelijk met acht uur vertraging, ontzettend veel hulp van lokale garages en sloperijen, een dynamo uit een sloop Audi 80 en een onvergetelijk ervaring verder (op het moment dat de "nieuwe" dynamo voldoende laadstroom genereerde, brak de zon door na een enorme plensbui) kwamen we toch nog in Polen op de eindbestemming aan.quote:Op donderdag 2 mei 2013 19:55 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Dan schrik je eerst wel evenMaar mooi dat je geen problemen hebt gehad onderweg
Een beetjequote:Op donderdag 2 mei 2013 18:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat wordt wel een stuk comfortabeler. Best leuk, zo in de bergen. Alpen en Pyreneeën met dat kleine barrel zou wel een gigantische uitdaging zijn
Wij werden met onze vervangend vervoer-bak, een Up! op Duitse platen, ook door de politie bij een tankstation weer aan de kant gezet. Ik zag ze al met ons gelijk oprijden. Even papiertjes controleren, vragen of we met drugs/politie in aanraking waren geweest en toen mochten we weer verderquote:Op donderdag 2 mei 2013 19:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In Hannover werden we door de echte polizei klem gezet op de parkeerplaats van een tankstation, maar dat was meer uit nieuwsgierigheid vanwege al die rare, oude barrels met Nederlands kenteken in de stad.
Nog een tijdje met de "collega's wetsdienaar" gebabbeld en met hun op de foto gegaan, waarna ze ons een goede reis en veel plezier wensten. Bovendien hadden ze de politie in het gehele Bundesland op de hoogte gesteld, waardoor er niet veel reden meer was om ons of andere CR-auto's aan te houden om andere redenen dan verkeersovertredingen.
We hebben ons best vermaakt hoorquote:Op donderdag 2 mei 2013 19:55 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Owja die heb ik wel gezien. Respect om daar een week in te bivakkerenDan heb je dit jaar een zee aan ruimte (in verhouding).
We hebben in ieder geval ruimte zat met de busNu alleen nog een (half) thema
Dat wordt wel opletten geblazen, zeker in Zwitserland. Daar zijn ze niet zo blij met rariteiten op de weg, en boetes zijn er niet aan de lullige kant...quote:Op donderdag 2 mei 2013 20:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel een lekkere bak om mee op reis te gaan, die Audi.
En mooi inderdaad, dat er nog dienders bestaan met gevoel voor plezier in het leven. Ik las dat er afgelopen winter ook weer mensen waren die hun complete geluidsinstallatie moesten afbreken...dan ben je zuur.
Mwha, we zitten een beetje te kijken naar een T.V. bus, niet heel spannend verderquote:Op donderdag 2 mei 2013 23:10 schreef Dingest het volgende:
[..]
We hebben ons best vermaakt hoorEn die kleine binnenruimte wen je heel erg aan, net als het beperkte vermogen, we hadden er eigenlijk echt geen last van. Alles zat wel stampvol natuurlijk met onze spullen, maar dat is ook wel geinig. Iedere dag in de weer om dat imperiaal weer in te pakken en zorgen dat alles weer op de juiste optimale manier op de 'achterbank' is weggestopt. Die 9000 is dan ineens van binnen wel gigantisch ja
![]()
En zo'n bus gaat helemaal lekker natuurlijk qua ruimte. Al een thema in gedachten? Wij konden niets origineels verzinnen (op budget) en aangezien we hetzelfde team als vorig jaar zijn, gaan we gewoon in hetzelfde thema verder!
SPOILER: een ideeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar daar was niet iedereen het mee eens. Dus nu opzoek naar iets nieuws
Zijn nu nog opzoek naar een paar dingen, die we zeker nodig zijnAls iemand nog iets weet te vinden
![]()
• Omroepsysteem (luidsprekers) graag met lijn in voor de radio oid. Zonder zijn ze wel te vinden
Heb hier onderstussen al wat naar gezocht maar de meeste lijken geen audio in te hebben (alleen sirene + spreken). Wellicht toch maar zo'n ding bestellen dan
• Antenne voor de 27mc, nu zo'n magneet voet antennetje die niet verder dan 50 meter lijkt te komen
Hier heb ik dus echt de ballen verstand van. Als iemand hier meer verstand / een goed type antenne weet dan hoor ik het graag
• Stickers (zou zoiets de twee weken volhouden, dacht het wel toch?)
• deel van de rechter aandrijfas (Dit lijkt niet te duur)
[ Bericht 3% gewijzigd door RobertNL op 02-05-2013 23:35:19 ]MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
Dat geloof ik wel ja. Bij ons viel het dan nog mee, maar we waren in Boedapest ook pas tegen 23.00u binnen. Incl regen e.d. Dat willen we niet nogmaals. Daarom dit jaar iets meer comfort, zelfde pk's, maar een paar honderd kilo minder mee dan vorig jaar.quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:10 schreef Dingest het volgende:
[..]
Een beetjeDe 9000 is in alle opzichten het tegenovergestelde.
Maar dat kleintje heeft wel zo z'n charme. Op zich zou ik er best zo'n tocht weer mee willen/durven rijden - ook al had het ding het wel zwaar in de bergen afgelopen zomer - maar het probleem van de CR is dat je aan vaste plaatsen gebonden zit. En dan wordt het wel lastig en ga je lange dagen maken als je per se ergens moet zijn. De laatste paar dagen, na de Run, konden we gewoon rijden en rond 18:00 een camping in de buurt opzoeken, en dat was echt prima![]()
Wij gaan ook budgettair verantwoord. Paar stickers plakken, wat opvallende items erbij en that's it. Auto moet daarna weer verkocht worden en we zijn, mede doordat we met twee man zijn, budgettair beperkter dan afgelopen jaar (vier man).quote:En zo'n bus gaat helemaal lekker natuurlijk qua ruimte. Al een thema in gedachten? Wij konden niets origineels verzinnen (op budget) en aangezien we hetzelfde team als vorig jaar zijn, gaan we gewoon in hetzelfde thema verder!
[..]
Dat wordt wel opletten geblazen, zeker in Zwitserland. Daar zijn ze niet zo blij met rariteiten op de weg, en boetes zijn er niet aan de lullige kant...
quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:26 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Mwha, we zitten een beetje te kijken naar een T.V. bus, niet heel spannend verderMaar we hebben geen idee welke zender
Wat een fantastisch ideeSPOILER: een ideeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar daar was niet iedereen het mee eens. Dus nu opzoek naar iets nieuwsTopontwerp!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Deze heeft zo te zien gewoon een minijackaansluiting voor de microfoon. Zou die ook geschikt zijn als lijn-in?quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:26 schreef RobertNL het volgende:
[..]
• Omroepsysteem (luidsprekers) graag met lijn in voor de radio oid. Zonder zijn ze wel te vinden
Heb hier onderstussen al wat naar gezocht maar de meeste lijken geen audio in te hebben (alleen sirene + spreken). Wellicht toch maar zo'n ding bestellen dan
De accu van de Bird doet het weer, ik heb ontdekt hoe het stuur in hoogte is te verstellen maar voor de rest is er aan de auto niets veranderd. Het wordt tijd om met de rest van het team om tafel te zitten om te bepalen wat we verder willen doenquote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hoe staat 't bij jullie met de voorbereidingen, Tim?
Technische staat niet heel erg bekeken, maar op het moment dat ik em kocht was de APK hooguit drie maanden geleden geweest. Daar vertrouw ik dus wel op, maar zal binnenkort wel even de gebruikelijke vloeistofchecks doen. Verder is het vooral aankleding danquote:Op zaterdag 4 mei 2013 17:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Hij rijdt dus in elk geval
Moeten jullie nog veel technisch werk doen of is het vooral de aankleding van de auto waar het nu om gaat?
Nee, dat kan niet.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Deze heeft zo te zien gewoon een minijackaansluiting voor de microfoon. Zou die ook geschikt zijn als lijn-in?
Dan ben ik blij dat je het nog leest voor ik er een gekocht hebquote:Op zondag 5 mei 2013 01:00 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet.
Technisch kan ik het niet helemaal uitleggen maar het heeft te maken met een 'zwak' signaal van een microfoon en een 'gevoed' signaal van een line in. (Dus een mobiel, mp3 speler / whatever.)
Ik ga morgen eens even naar wat demontagebedrijven bellen of ze een interieur hebben liggen.quote:Op zondag 5 mei 2013 17:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
Fijn dan, ben je mooi klaar mee. Ga je 'm nog even goed luchten en opfrissen?
Lekker is datquote:Op zondag 5 mei 2013 10:28 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Wij hebben onze auto ook opgehaald vorige week. Bleek dat die droge schuur die ons belooft was een vochtige, koude bedoeling te zijn. Is heel die auto dus beschimmeld van binnen.Dashboard, stuur, middenconsole etc heb ik nog wel schoon gekregen, maar het is dus ook helemaal in de kleding en deur portieren gaan zitten.
Auto startte overigens wel direct. Met een mooie witte wolk uit de uitlaat reed hij de schuur uit.
quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Fijn is dat. Als je een contract hebt, mag je daar best iets van zeggen. Want is wel enigszins zuur natuurlijk.
Na, was een collega van paps die bij een of ander bedrijf nog wel een plekje voor nop wist. Maar ik zit er niet zo heel erg mee. Voorstoelen vallen best mee, enkel aan de randen wat vlekjes. Alleen de achterbank is iellll.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 17:34 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Lekker is datMoest je ook nog betalen of was het een gratis stalling
?!
Da's mooi. En daarmee kun je op zich prima op pad inderdaad, vooral als ie daarna gewoon weer start. Kan het niet gewoon een sensortje zijn?quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:26 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Daarnet even bij de Bird geweest. Accuspanning zat rond de 11,9, maar de auto startte wel direct. Oliepeil is prima, koelvloeistofpeil ook. Wel even de ruitenwisservloeistof aangevuld. De auto heeft nog wel het probleem dat ie na verloop van tijd afslaat wanneer je langere tijd weinig toeren maakt in D, maar daar is best mee te rijden denk ik zo.
Keertje goed schrobben met vanish, raampjes open, geurboompje, Febreze, etc?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:20 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
[..]
Na, was een collega van paps die bij een of ander bedrijf nog wel een plekje voor nop wist. Maar ik zit er niet zo heel erg mee. Voorstoelen vallen best mee, enkel aan de randen wat vlekjes. Alleen de achterbank is iellll.
Oh zou goed kunnen. Ik zou alleen niet weten welkequote:Op donderdag 9 mei 2013 13:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Da's mooi. En daarmee kun je op zich prima op pad inderdaad, vooral als ie daarna gewoon weer start. Kan het niet gewoon een sensortje zijn?
Op de klep van de fuse box zit wel een diagram, maar daar staat 'Sunroof' niet als zodanig op aangegeven. Omdat voor de rest het meeste wel werkt had ik geen idee waar te beginnen, en heb ik het lekker uitgesteld tot een volgende keerquote:Op donderdag 9 mei 2013 14:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zal wel een boekje of een toelichtingskaart bij zitten neem ik aan
Google is you friend. Zo hebben we ons barrel vorig jaar ook gereanimeerd.
Ik heb jaren terug gereden met een Escort met het dakraam open, en ik vond het eigenlijk maar irritant. Het maakte een hoop herrie en de helft van mijn hoofd werd erg warm, terwijl de andere helft koel bleefquote:Op donderdag 9 mei 2013 14:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Weet je hoe heerlijk zo'n dakraam is
Deze lijkt aan je eisen te voldoen, maar is wel nogal aan de prijsquote:Op donderdag 2 mei 2013 23:26 schreef RobertNL het volgende:
[..]
• Omroepsysteem (luidsprekers) graag met lijn in voor de radio oid. Zonder zijn ze wel te vinden
Heb hier onderstussen al wat naar gezocht maar de meeste lijken geen audio in te hebben (alleen sirene + spreken). Wellicht toch maar zo'n ding bestellen dan
Thanks maar ik heb die andere van 20 pond nu besteld en al ontvangen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Deze lijkt aan je eisen te voldoen, maar is wel nogal aan de prijs
Ah, ja 't blijven oude auto'squote:Op maandag 20 mei 2013 14:06 schreef Dingest het volgende:
Ik weet het niet exact meer, maar rond de 600 euro. Bijna net zoveel als de auto toen zelf had gekostWe gaan nu gewoon meer op budget in dat opzicht, alleen onderdelen/onderhoud dat absoluut noodzakelijk is. Anders is er helemaal geen uitdaging meer aan
Hmz, wij hebben idd het geluk dat een garage in de buurt die de riem gesponsord heeft anders kost het je vast wel rond de 200 euro?quote:Op maandag 20 mei 2013 16:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klopt. Wij doen ook de koppakking (en daardoor de riem) ivm noodzaak, anders waren we gewoon vertrokken. Wel jammer. Vorig jaar waren we voor 150 euro klaar. Dat redden we nu niet.
Ik snap dat ook niet echt, en dat is ook gewoon niet de bedoeling eigenlijk. Zeker als je vooraf weet dat het moet gebeuren - ik snap wel een beetje dat op een bepaald moment ook toegelegd moet hebben op je keuze als er iets mee gebeurd en je hebt hem al een tijdje, anders is het zonde van je geld. Maar dan is het meer pech dan voorzorg/ingepland. Enige wat ik echt terecht vind uit voorzorg zijn veiligheidszaken, zoals de remmen bijv.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:24 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ah, ja 't blijven oude auto's![]()
Snap die mensen die een barrel kopen en vervolgens de hele moter reviseren nooit zo goed. Gewoon het noodzakelijke doen
.
[..]
Hmz, wij hebben idd het geluk dat een garage in de buurt die de riem gesponsord heeft anders kost het je vast wel rond de 200 euro?
Wij moeten (aan reparaties) nog:
- homokineet nog laten vervangen
- Toeter vervangen (stuk, wel direct een goede reden om er een leuke andere in te zetten)
- temeratuur en toerenteller repareren (of niet).
Daarnaast nog steeds alle stikkers etc gaan regelen
Genoeg te doen dus
afgebroken uitlaat zet je toch gewoon vast met een cola blikje of 3 en een klembandquote:Op maandag 20 mei 2013 19:22 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet echt, en dat is ook gewoon niet de bedoeling eigenlijk. Zeker als je vooraf weet dat het moet gebeuren - ik snap wel een beetje dat op een bepaald moment ook toegelegd moet hebben op je keuze als er iets mee gebeurd en je hebt hem al een tijdje, anders is het zonde van je geld. Maar dan is het meer pech dan voorzorg/ingepland. Enige wat ik echt terecht vind uit voorzorg zijn veiligheidszaken, zoals de remmen bijv.
We gaan wel kijken of we redelijk wat dingen als reserve mee kunnen krijgen, als we die goedkoop kunnen krijgen of het met borg af kan. Zoals een dynamo, die nog wel eens kapot willen gaan. En lukt dat niet, dan nietUitlaat is bijv. ook gelast, maar hij lekt nog wel een heel klein beetje. Was teveel werk om daar goed bij te komen, het is vooral nu opgelost dat de kans zeer klein is dat hij anders af zou breken (en ook dat zou geen enorme ramp zijn dit keer natuurlijk
).
Temperatuurmeter is misschien wel handig om werkend te hebben, daarmee kan je snel een potentieel probleem opsporen natuurlijk
Ach, uitlaat geeft ook wel een mooi geluidje tochquote:Op maandag 20 mei 2013 19:22 schreef Dingest het volgende:
[..]
Temperatuurmeter is misschien wel handig om werkend te hebben, daarmee kan je snel een potentieel probleem opsporen natuurlijk
Dat is wel heel creatief. Zo'n CR is wel iets voor jou om aan mee te doenquote:Op maandag 20 mei 2013 19:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
afgebroken uitlaat zet je toch gewoon vast met een cola blikje of 3 en een klembandeventueel het spul vastbraden met startkabels
![]()
Genoeg teams die de auto + inschrijving nu nog verkopenquote:Op maandag 20 mei 2013 20:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is wel heel creatief. Zo'n CR is wel iets voor jou om aan mee te doen.
Niet per sequote:Op maandag 20 mei 2013 19:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
afgebroken uitlaat zet je toch gewoon vast met een cola blikje of 3 en een klembandeventueel het spul vastbraden met startkabels
![]()
Elektrisch gebeuren is ook niet mijn sterkste kant. Als je zeker weet dat de boel wel goed koelt en aanslaat - dus dat het niet de thermostaat is - moet je gaan nameten, kans is dan best groot dat het de wijzer zelf is. Grote kans dat je via Google wel leert hoe je het dashboard eruit kan halen om erbij te komen, als het zichzelf nog niet wijst (schroefjes en klemmetjes)quote:Op maandag 20 mei 2013 20:30 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ach, uitlaat geeft ook wel een mooi geluidje toch.
Er moet toch ook wel een beetje uitdaging in blijven zitten, als je alles afdekt kun je ook gewoon die richting op rijden
Tja, maar hoe krijgen we die temperatuur meter werkend, kan wel wat maar ben niks geen auto expert
.
De sensor heb ik al even doorverbonden, als ik het goed heb moet hij dan gewoon vol uitslaan toch? Nja, we zien nog wel even hoe / of we dat werkend kunnen krijgen.
Afgelopen weekend wel even lopen prutsen:
- 27MC aan het dak gehangen (voeding via het verwijderde lampje)
- Dashboardlampje verwijderd (stuk, en de kabels naar het middenpaneel gelegd.
- 12v splitter in het midenpaneel gesoldeerd / vastgezet (aan bovenstaand kabeltje)
- 12v vitting aan de sirene gesoldeerd
Door bovenstaande kan ik de Navigatie, DVR en sirene direct voeden zonder een wirwar van kabels want die zijn netjes weggewerkt
Ja, morgen maar eens even kijkenquote:Op maandag 20 mei 2013 23:31 schreef Dingest het volgende:
[..]
Niet per seBij de 126 werkte dat trucje niet bepaald - maar je kunt moeilijk van een stukje blik verwachten dat die de boel wel bij elkaar kan houden, als een kersverse uitlaat zichzélf in tweeën scheurt
![]()
We hebben sowieso ijzerdraad, slangenklemmen, uitlaatpasta en blikjes drinken (hoewel die niet speciaal hiervoor natuurlijk) wel in de auto liggen
[..]
Elektrisch gebeuren is ook niet mijn sterkste kant. Als je zeker weet dat de boel wel goed koelt en aanslaat - dus dat het niet de thermostaat is - moet je gaan nameten, kans is dan best groot dat het de wijzer zelf is. Grote kans dat je via Google wel leert hoe je het dashboard eruit kan halen om erbij te komen, als het zichzelf nog niet wijst (schroefjes en klemmetjes)![]()
Ik ga eerst een lang weekend naar Normandië, kan hopelijk het weer ook bijtrekken. Daarna kan ik ook met de auto aan de slag. Vooral het beplakken zal wel veel tijd gaan kosten
Jep!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:02 schreef RobertNL het volgende:
Ja inderdaad
Meer mensen die hier een dashcam menemen? Wij hebben er ondertussen 1 in hangen maar ik zit nog even met de data32GB is net genoeg voor een dag filmen
Niet te veel over roepen. Het is geen race of rally, geen prestatie of zoektocht, gewoon een rit naar bepaalde vastgelegde bestemmingen. Niks over smoezen en in de verzekering dat ding. Die moet van goeden huizen komen om dekking te weigeren. Wij hebben 'm lopen via Zelf.nl voor drie tientjes per maand.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:29 schreef 2cv het volgende:
Is er iemand die verstand heeft van verzekeringen ? Mijn vaste verzekeringsboer kan de verzekering alleen regelen via Rialto en dan kost het 200 euro voor 5 dagenAnderzijds: die kende het fenomeen 'verzekeren op chassisnummer' niet eens ...
200 euro vind ik iets teasociaal veel.
Hmz,quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jep!
32Gb kaartje erin ook. En da's inderdaad krap aan.
Afgelopen jaar op dag 1 is daardoor net de hele mensenmenigte bij de start eraf gevallen, enigszins zonde. Tip: opgeladen laptop meenemen. Dagelijks gauw overpompen en laptop uit. Dat red je met één accu en een beetje geluk net. En anders een keer bij deelnemers met een aggregaat opladen.
Meer is het toch ook niet? Hoogstens een puzzeltochtquote:[..]
Niet te veel over roepen. Het is geen race of rally, geen prestatie of zoektocht, gewoon een rit naar bepaalde vastgelegde bestemmingen. Niks over smoezen en in de verzekering dat ding. Die moet van goeden huizen komen om dekking te weigeren. Wij hebben 'm lopen via Zelf.nl voor drie tientjes per maand.
Ja, en dan krijg je een ongeluk met je met Carbagerun stickers bestickerde barrel. "Helaas meneer, daar bent u niet voor verzekerd". Daar heb ik geen zin in.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jep!
32Gb kaartje erin ook. En da's inderdaad krap aan.
Afgelopen jaar op dag 1 is daardoor net de hele mensenmenigte bij de start eraf gevallen, enigszins zonde. Tip: opgeladen laptop meenemen. Dagelijks gauw overpompen en laptop uit. Dat red je met één accu en een beetje geluk net. En anders een keer bij deelnemers met een aggregaat opladen.
[..]
Niet te veel over roepen. Het is geen race of rally, geen prestatie of zoektocht, gewoon een rit naar bepaalde vastgelegde bestemmingen. Niks over smoezen en in de verzekering dat ding. Die moet van goeden huizen komen om dekking te weigeren. Wij hebben 'm lopen via Zelf.nl voor drie tientjes per maand.
Vandaag gewoon geprobeerd. Bleek een bekend probleem bij VW busjes uit die jaartallenquote:Op maandag 20 mei 2013 23:31 schreef Dingest het volgende:
[..]
Elektrisch gebeuren is ook niet mijn sterkste kant. Als je zeker weet dat de boel wel goed koelt en aanslaat - dus dat het niet de thermostaat is - moet je gaan nameten, kans is dan best groot dat het de wijzer zelf is. Grote kans dat je via Google wel leert hoe je het dashboard eruit kan halen om erbij te komen, als het zichzelf nog niet wijst (schroefjes en klemmetjes)![]()
Die van ons gaat zaterdag onder het mes, sponsor voor vervangen van de homokineet gevondenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
True. Die van ons is nu uit de schorsing maar staat in reparatie... duur maandje zonder pret. Met die omvormer moet je wel even checken of 't werk. Onze laptopadapter kon vorig jaar niet goed samen met de omvormer, dus daar ging onze muziekvoorziening voor de hele week
.
Goed de voorwaarden checken. Vaak is het gewoon niet uitgesloten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:19 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ja, en dan krijg je een ongeluk met je met Carbagerun stickers bestickerde barrel. "Helaas meneer, daar bent u niet voor verzekerd". Daar heb ik geen zin in.
AllSecur heeft in de voorwaarden staan dat je niet gedekt bent wanneer je aan 'wedstrijden' meedoet, zonder dat ik daar bij zie staan wat ze precies onder een wedstrijd verstaan. Maar eens vragen dan...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:19 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Goed de voorwaarden checken. Vaak is het gewoon niet uitgesloten.
Tijdens een puzzeltocht ben je toch ook verzekerd?
Beter, goed gedaan danquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:19 schreef RobertNL het volgende:
Tja, eens kijken hoe dat zit...
[..]
Vandaag gewoon geprobeerd. Bleek een bekend probleem bij VW busjes uit die jaartallen![]()
Stuur niet eens er af hoeven slopen, het paste met wat beter druk en buig werk ook zonder demonatie. Toen ik de meters er uit had heb ik hem thuis even open gedraaid. 3 contactpuntjes even voorzien van wat nieuw tin zou nu weer moeten werken.
[..]
Die van ons gaat zaterdag onder het mes, sponsor voor vervangen van de homokineet gevondenNu nog even kijken hoe we hem daar krijgen
! (proberen even groene kentekens te lenen).
Ach die omvormer zoeken we nog wel eens even uit, nog genoeg tijd
[..]
Goed de voorwaarden checken. Vaak is het gewoon niet uitgesloten.
Tijdens een puzzeltocht ben je toch ook verzekerd?
Tijdens een puzzelrit v/d BX club wel, tijdens de Carbagerun niet. Dat heb ik reeds uitgevonden. Toegegeven, ik heb nog niet HEEL diep gegraven, maar i.v.m. een verzekering op chassisnummer heb ik deze vraag meteen even meegenomen en gesteld aan 'mijn' verzekeringsboer. Maar zoals gezegd kende die het fenomeen verzekeren op chassisnummer niet eens.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:19 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Goed de voorwaarden checken. Vaak is het gewoon niet uitgesloten.
Tijdens een puzzeltocht ben je toch ook verzekerd?
Het is de eerste uitvoering van de T4, 1.8Dquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:20 schreef Dingest het volgende:
[..]
Beter, goed gedaan danDie T34-tjes zullen inderdaad niet bijster complex in elkaar zitten
![]()
Daarom, wij kunnen hem ook gewoon verzekeren aangezien het geen tijd/snelheid meespeelt.quote:In de meeste voorwaarden staat idd iets van dat je niet deel mag nemen aan evenementen waarvan het resultaat afhankelijk is van snelheid of tijd. Ik zou alleen oppassen als het zo geformuleerd wordt zoals AllSecur het dan kennelijk doet. Voor de rest is het een veredelde toerrit/puzzelrit, geen rally/race of wat dan ook.
Ah thanks, nu zit er tussen een laptop nog wel een omvormer natuurlijk, of laat die die wisselingen ook doorquote:En wat betreft die 12V-->230V omvormers; die zijn inderdaad vrij goedkoop, maar hebben een gemodificeerde sinus en geen zuivere sinus. Dat kan problemen met apparaten (en in sommige gevallen schade) opleveren. Er zijn omvormers met zuivere sinus, maar die zijn wel ruim het dubbele in prijs. Die zijn dan wel weer het veiligst en best in gebruik voor je apparatuur. Ik schaf er misschien eentje aan in combinatie met een zwaar-capaciteit koelbox - ik ben dat 12V 'koel'ding van ons dat je iedere keer een ram moet geven om de ventilator aan te laten slaan helemaal beu
Waarom tijdens de CBR niet en de BX club wel?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:28 schreef 2cv het volgende:
[..]
Tijdens een puzzelrit v/d BX club wel, tijdens de Carbagerun niet. Dat heb ik reeds uitgevonden. Toegegeven, ik heb nog niet HEEL diep gegraven, maar i.v.m. een verzekering op chassisnummer heb ik deze vraag meteen even meegenomen en gesteld aan 'mijn' verzekeringsboer. Maar zoals gezegd kende die het fenomeen verzekeren op chassisnummer niet eens.
Moet je de verzekeringsboer vragenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 23:59 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Waarom tijdens de CBR niet en de BX club wel?
Die kans is klein.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:19 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ja, en dan krijg je een ongeluk met je met Carbagerun stickers bestickerde barrel. "Helaas meneer, daar bent u niet voor verzekerd". Daar heb ik geen zin in.
Je rijdt niet op een circuit. Het is geen wedstrijd, immers er zit geen winstelement aan in de vorm van tijd of km's. Het is geen snelheidsproef. En het heeft ook niets met de behendigheid van de auto te maken.quote:U bent niet verzekerd:
Als uw auto wordt gebruikt voor rijden op een circuit, het oefenen voor of deelnemen aan wedstrijden, behendigheidsritten of snelheidsproeven.
Kortom: komt echt wel goed.quote:Het resultaat is nooit afhankelijk van snelheid en/of tijd.
In vijf dagen doorkruisen we Nederland, Duitsland, Zwitserland, Italië, Frankrijk, Andorra en Spanje. Een rit van ruim 3.000 km door 7 verschillende landen. Per dag vertrekken we van punt A naar punt B de finishplaats. Een gedeelte van de route is vrij en voor sommige trajecten geven wij je een route mee waardoor je er zeker van bent dat je over de meest fantastische wegen gaat rijden.
Waarom moet je perse vermelden dat je aan de CR meedeed? Je was gewoon in een georganiseerde toertocht door Europa aan het meerijden. Dat is de CR (formeel gezien dan, geen idee of het informeel mss anders ligt) ookquote:Op vrijdag 24 mei 2013 18:25 schreef 2cv het volgende:
Ja, tot je je auto in de prak rijdt en de verzekeringsmaatschappij niet thuis geeft omdat zij vinden dat de CarbageRun een race is. Dan heb je een serieus probleem en daar zit ik niet op te wachten.
Maar ... Is het wellicht een idee om collectief een verzekering af te sluiten ? Niet dat ik daar heel veel verstand van heb hoor.
Waarom dat vermelden? Je reed gewoon ergens in Europa met een versierde auto.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:05 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Waarom moet je perse vermelden dat je aan de CR meedeed? Je was gewoon in een georganiseerde toertocht door Europa aan het meerijden. Dat is de CR (formeel gezien dan, geen idee of het informeel mss anders ligt) ook
Ook goed. Gedachte is duidelijk in ieder gevalquote:Op zaterdag 25 mei 2013 23:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Waarom dat vermelden? Je reed gewoon ergens in Europa met een versierde auto.
Het zal zo'n vaart echt allemaal niet lopen.
Ja, maar als ze daar achteraf achter komen kunnen ze achteraf moeilijk gaan doen. Daar heb ik geen zin in.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:05 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Waarom moet je perse vermelden dat je aan de CR meedeed? Je was gewoon in een georganiseerde toertocht door Europa aan het meerijden. Dat is de CR (formeel gezien dan, geen idee of het informeel mss anders ligt) ook
Snap ik, maar bel ze dan gewoon even op, dan weet je in ieder geval zeker waar je aan toe bent.quote:Op zondag 26 mei 2013 01:15 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ja, maar als ze daar achteraf achter komen kunnen ze achteraf moeilijk gaan doen. Daar heb ik geen zin in.
Jij ziet overal beren op de weg hè?quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:54 schreef 2cv het volgende:
... en als ze er achter komen dat die puzzeltocht de CarbageRun was kunnen ze besluiten dat dat niet onder de dekking viel en ben jij met terugwerkende kracht onverzekerd.
Dank jequote:
quote:Op maandag 20 mei 2013 20:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is wel heel creatief. Zo'n CR is wel iets voor jou om aan mee te doen.
Toevallig vorig jaar de wagen in de prak gereden en nergens last van gehad. Dus nee, ik maak me geen zorgen.quote:Op woensdag 5 juni 2013 20:54 schreef 2cv het volgende:
... en als ze er achter komen dat die puzzeltocht de CarbageRun was kunnen ze besluiten dat dat niet onder de dekking viel en ben jij met terugwerkende kracht onverzekerd.
Ik pas. Moet werken op zaterdag, en zó spannend vond ik het niet vorig jaar.quote:
Interessant... Ik zal binnenkort even navraag doen bij mijn teamquote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:11 schreef Dingest het volgende:
Mijn teamgenoot komt ook niet, zo boeiend vonden we het vorig jaar inderdaad niet. Het is ook maar dat ik zo in de buurt woon dat ik kom hoor
Hm, als ik voor de start voor een team dat geen moeite heeft om te kamperen iets kan betekenen... mijn tuin is er groot genoeg voor
Op zich logisch. Ik denk dat veel teams hetzelfde probleem hebben als jullie: zo'n onderneming krijg je meestal niet geregeld in enkele weken, tenzij je al een auto bijna kant en klaar hebt staan en geen problemen hebt rondom het aanvragen van je vakantie.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:36 schreef slangpie het volgende:
Kreeg gister een mailtje of ik alsnog wou meedoen. Gaat iets te kortom helaas. Andere plannen enzo. Stond als 188 op de wachtlijst, had niet verwacht dat ik nog mee kon doen.
Een bevriend team had met een ander evenement de auto nogal heftig in de prak gereden en hadden (begrijpelijk) even geen zin om nog een keer de Run te rijden. Die moesten ook 3 weken voor tijd hun inschrijving kwijt - ik weet niet of hun dat gelukt is.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:36 schreef slangpie het volgende:
Kreeg gister een mailtje of ik alsnog wou meedoen. Gaat iets te kortom helaas. Andere plannen enzo. Stond als 188 op de wachtlijst, had niet verwacht dat ik nog mee kon doen.
Klopt, maar ik hou niet heel erg van vroeg opstaan en ik heb een sterk vermoeden dat het bij mijn teamgenoten nog erger is (in elk geval bij een van de twee). Dus doen we dat maar onderwegquote:Op donderdag 13 juni 2013 13:26 schreef Dingest het volgende:
Dat chagrijnig zijn verzin je er zelf bij hè, dat was geen voorwaarde![]()
Vorig jaar heb ik jou (of je teamgenoot, of beide) al wel even gesproken, maar de auto is dit keer wat beter te herkennen jaquote:Leeuwarden is nog wel redelijk te doen ook, je kunt vrij aangenaam doorrijden. Er zijn teams die echt 2-3 uur onderweg moeten zijn om er te komen.
Ik drink niet, maar is primaIk weet nu in ieder geval naar wat voor auto ik uit moet kijken - en dit keer kunnen we die ook bijbenen.
Hier ben ik nu zo jaloers op. Afspraak met het team was dat we het weekend Barcelona zouden doen en dan maandag en dinsdag rustig terugrijden. Nu heeft er eentje iets superbelangrijks op het werk maandag en moeten we dus zaterdag/zondag al terug. Ik had zoiets van 'pak het vliegtuig dan maar terug zondagavond', maar de andere 2 softies in mijn team vonden het allemaal geen probleem en wilden best eerder terug.quote:
Daar heb je ook wel een goed punt. De twijfel slaat toe. Uurtje of negen is het zonder stops als je helemaal binnendoor naar Turijn rijdt. Dat is op zich te overzien.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:48 schreef Dingest het volgende:
Ik vind dat vignet in Zwitserland altijd gewoon zonde van het geld, voor één dagEn als ik toch langs de San Bernardino-pas kom, wil ik hem rijden ook. Wel kans dat het een inderdaad een wat langere dag wordt, maar dat hebben we vaker gedaan
![]()
Jullie zeggen allemaal dat jullie mij even ergens gesproken hebben, en ik kan mij er niets meer van herinneren
Daarom. En in Italië zijn het dus gewone tolwegen, daar kan je ieder moment ervoor kiezen de Autostrada weer op te gaanquote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is wel ruk ja. Wij moeten ook allebei maandag werken dus zaterdag alweer terug...het is niet anders.
[..]
Daar heb je ook wel een goed punt. De twijfel slaat toe. Uurtje of negen is het zonder stops als je helemaal binnendoor naar Turijn rijdt. Dat is op zich te overzien.
Misschien dat ik je morgen nog wel zie
Het was heel kort en ik weet niet eens meer in welk land het was, dus voel je niet schuldigquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:48 schreef Dingest het volgende:
Jullie zeggen allemaal dat jullie mij even ergens gesproken hebben, en ik kan mij er niets meer van herinneren
quote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:01 schreef powerflux het volgende:
en vanmiddag, ik op de meest rechterstrook van de A2 tussen Eindhoven en Den Bosch aan het cruizen, op de meest linkerstrook ineens een knaloranje saab.
ik meende iets te hebben gelezen over een oranje saab. kan dat?
Ben die al een paar keer tegemoet gereden op de N279 denbosch - veghel ergensquote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:28 schreef Dingest het volgende:
Als het een Nederlandse was, zal dat wel Paladijn geweest zijn (waar ik 2 jaar geleden ook bij in het team zat)![]()
[ afbeelding ]
Goed te doen. Wij zitten ergens voor vier tientjes, het zal wel. Is toch maar voor een nachtje. En een parkeerplaats erbij voor een tientje, ook prima.quote:Op maandag 17 juni 2013 15:15 schreef Northside het volgende:
[..]
106¤ voor 2 x 2 persoons kamer.
Deze: http://www.tripadvisor.nl(...)regat_Catalonia.html
Hoe maak je zoiets handig vast? Ik heb voor een speaker nu wel een plek gevonden waar hij geen vitale onderdelen in de weg zit, maar ik zie daar geen mogelijkheid hem goed vast te schroeven. Kan je die meuk ook op een of andere manier lijmen (metaal op plastic)?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 01:24 schreef Dingest het volgende:
Die Dixie-claxon is wel een beetje een crime. Ding past eigenlijk nergens (want krap qua ruimte en waar het wel past, wordt het nogal warm), dan nog de aansluiting (dikke rubberen luchtslangen) en dan de aansluiting op de bedrading zelf. Wat mislukte want kennelijk heeft de 9000 twee claxons en had ik hem aangesloten op de bedrading van de secundaire - wat dus niet werkt. De primaire zit ergens in de wielkast en de kabels daarvan waren niet te vinden, dus uiteindelijk maar 'laat maar' gezegd en de kabeltjes via de deur naar binnen getrokken en de boel aangesloten op een loze knopNou moet ik nog wat extra luchtslang hebben en dan zit hij er wel helemaal in, hopelijk goed genoeg.
Handigquote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:30 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
haha ja, lekker werkje inderdaad, die hele auto beplakken.
Ik zag de 126 nog staan op de introdag, maar zag jou nergens. We kwamen ook pas om half 5 aan, vanwege problemen met dat rooksysteem in de uitlaat. Het blijkt dus dat de uitlaat de vloeistof door het pompje heen zo door de leiding zuigt. Dus op de snelweg continue met een rokende uitlaat gereden en op een gegeven moment bij een tankstation maar gestopt en erachter gekomen 'goh, het tankje is helemaal leeggezogen'Om vervolgens 15+ minuten met 5000 toeren de uitlaat schoon te branden.
Wij hebben uiteindelijk maar besloten wat gaatjes te boren in de motorkap. Er zit montagemateriaal bij, dus daar hoefden we verder niet over na te denken. Enige nadeel van deze positie is dat de luchtslangen weer wat lastig aan te sluiten zijn, want die moeten weer naar de compressor die wel in het motorruim zitquote:Op dinsdag 18 juni 2013 19:20 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Hoe maak je zoiets handig vast? Ik heb voor een speaker nu wel een plek gevonden waar hij geen vitale onderdelen in de weg zit, maar ik zie daar geen mogelijkheid hem goed vast te schroeven. Kan je die meuk ook op een of andere manier lijmen (metaal op plastic)?
Waarom geen fm-transmitter?quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wij kennen het weer-probleem ook. Laatst de hele auto gewassen, nu is ie weer vuil. Kan ik weer gaan wassen voor de volgende plaksessie...
En hij is technisch nog steeds niet ok. Vrijdag hopelijk een reserve-onderdeel ophalen en dan kijken of ik dat zelf in kan bouwen. Zo niet, moet ie volgende week nog naar de garage
Ik ga dadelijk bij gebrek aan een USB of aux-aansluiting op de radio maar vast een shitload aan cd's branden. Doe ik in elk geval iets nuttigs
Als je zo'n ding er al in hebt zitten is een stapel cd's een prima investering. Betrouwbaarder, beter geluid en waarschijnlijk goedkoperquote:Op woensdag 26 juni 2013 18:37 schreef Piet__Piraat het volgende:
Omdat die bekend staan om hun brakke werking en verloop.
Stapel cd's kost de kop niet, radio is een mooi en goed ding dat ook mp3's leest en er komen redelijke high-end speakers in, dus wel de moeite waard
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:45 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Als je zo'n ding er al in hebt zitten is een stapel cd's een prima investering. Betrouwbaarder, beter geluid en waarschijnlijk goedkoper
Hier is het weer nu redelijk okay. Gisteren de meest doorschijnende plekken aangepakt en vandaag begonnen met het zetten van de strepen. Nu is de auto in elk geval oranje met zwart zoals op het kentekenbewijs staat en kan dus de schorsing eraf. Bij het zetten van de rest van de strepen kan ik dan wel een keer de rest van het team betrekken
Foto's in de spoiler!Ziet er goed uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Wat is er nu nog stukquote:Op woensdag 26 juni 2013 22:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik ga dit jaar maar weer eens zien hoe het bevalt. Vorig jaar een grote bak waarmee we niet konden doorrijden, dit jaar een cabrio die onbetrouwbaar is, misschien volgend jaar maar eens in een -relatief- luxe bak meedoen, iets van een leuke Audi of BMW ofzo? Nog (even) een keer goed de pijnpunten doorlopen dan moet je het kunnen halen toch?
Vandaag hier een paar sponsor stickers geplakt en een paar nieuwe speakertjes gehaald omdat de ouden rot waren (Pioneer, 5 euro op de sloop voor 2 stuks).
Daarnaast de 27MC goed af kunnen stellen aangezien we een nieuwe antenne binnen hadden; nu maar hopen dat hij het nu goed doet
Komende weken nog even een paar vlaggen vast zetten op het dak en nog wat andere dingen monteren (al moeten we nog wel even verzinnen wat)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
Ah; welke senor?quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
Waarschijnlijk een sensor, maar dat weten we niet zeker. Verder hebben we al een hoop gehad omdat er stiekem toch wel een hoop gaar was.
wat is het probleemquote:Op woensdag 26 juni 2013 23:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
MAP, lamdba, nokkenas?
Vrijdag ga ik er mee aan de slag, hopelijk weet ik dan meer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |