Same herequote:
Dat is dubbel balen Dingest! Maar misschien valt het mee met het gaspedaal. Als je erg veel geluk hebt kan je misschien zelfs nog aan een startbewijs komenquote:Op zondag 16 september 2012 18:13 schreef Dingest het volgende:
Denk dat ik toch wel een beetje spijt heb dat 2013 zo te zien niet gaat lukken![]()
Probleem van onze 126 is inmiddels ook opgelost waarschijnlijk; was toch de verdeler. Carburateur bleek ook nieuwe pakkingen een vlotter nodig te hebben, koppakking lijk ik goed vervangen te hebben. Alles zit weer in de auto - knapt het scharnier bij het gaspedaal. Nou kan ik die ook nog gaan vervangen voordat ik weet of de boel weer goed rijdt
Nais.quote:Op zondag 16 september 2012 18:07 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Maar even een beginnetje maken dan
quote:Bij deze dan de informatie over de Carbagerun meeting! Omdat er zo veel mensen al die auto's nog eens willen zien, organiseer ik zondag 30 september een meeting!
De opzet is als volgt: We verzamelen s'ochtonds rond 10:30 op het parkeerterrein van de McDonald's in Heerde, gelegen aan de A50. Ik heb deze locatie gekozen omdat het wat centraler ligt en net iets gangbaarder is voor de mensen uit het zuiden. Zelf kom ik niet uit deze omgeving dus ook voor mij is het een stukje rijden. We zullen daar een beetje
gezellig doen en rond 12:00 starten we vervolgens met een toertocht. Alle mogelijke auto's kunnen hier aan mee doen. De tocht zal ons ongeveer 150km richting het noordwesten leiden naar Callantsoog, waar we met z'n allen aan zee zullen barbecueën. Om te voorkomen dat iedereen over de snelweg erheen rijd, zet ik een routebeschrijving op papier. Denk hierbij aan een soortgelijke routebeschrijving zoals we die bij de Carbagerun kregen. Wellicht nog een opdracht of puzzeltje erbij, en we kunnen een middag heerlijk touren. Ik zorg ervoor dat jullie deze routebeschrijving bij de McDonald's krijgen.
Verder dient iedereen zijn eigen voedsel mee te nemen, zodat er geen financieel verhaal bij komt kijken waardoor het misschien niet door zou kunnen gaan. Mensen die muziek en licht op of in hun auto hebben: Neem alles mee! Dan kunnen we er zowel in Heerde als Callantsoog een feest van bouwen.
Het maakt niet uit of je met je Carbage auto komt of met een normale, hoewel het natuurlijk leuk zou zijn als er zo veel mogelijk barrels komen. Het zou fijn zijn als jullie wel even laten weten of je komt, zodat ik ongeveer weet hoeveel routebeschrijvingen ik uit moet printen.
Maar het allerbelangrijkste: Hoe we het ook doen, het gaat door! Er is geen minimum aantal deelnemers, en enkel als blijkt dat er écht maar dan ook écht helemaal niemand wil komen, dan zal ik hier op terug komen. Maar ga er allen van uit dat het absoluut door gaat! Zelfs al komen er maar enkele auto's, dan is dat al genoeg om een feest mee te bouwen!
Rest mij nog te zeggen dat iedereen die dit leest gewoon moét komen en zoveel mogelijk mensen mee moet nemen!
Vragen of opmerkingen? Komt u maarrrr!
Het adres van de McDonald's:
Eperweg 55b
8181 EV, HEERDE
Dank jequote:
quote:Nog over dat evenement eind van deze maand, er waren wel een hoop mensen die wat wilden doen, maar helaas niets ondernamen. Dus, dan doe ik het maar.
[..]
Gaspedalen zijn gewoon te koop en kost 17,50, dat is het enige voordeel aan deze auto. Echt álles is er nog voor en niet duurquote:Op zondag 16 september 2012 18:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dat is dubbel balen Dingest! Maar misschien valt het mee met het gaspedaal. Als je erg veel geluk hebt kan je misschien zelfs nog aan een startbewijs komen
Vet! Hoe meer zielen hoe meer vreugd en al dat.quote:Op donderdag 20 september 2012 14:55 schreef Dingest het volgende:
Mijn teamgenoot en ik lijken te kunnen de 30ste, de Fiat gaat de 27ste voor de APK dus hopelijk gaan we dat proberen te doen. We wijzen de paar andere teams die we kennen er ook op - geloof dat Johan/Paladijn ook wel interesse had![]()
Zijn er eigenlijk verder al aanmeldingen?
Ik heb op de Facebook gezegd van welquote:Op zondag 23 september 2012 17:11 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Het is wel te hopen dat er nog iets meer mensen zich aanmelden, anders heb ik er een hard hoofd in.![]()
Hawaii Tim, kom jij ook?
Oh, dat ben jij.quote:Op zondag 23 september 2012 21:09 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ik heb op de Facebook gezegd van wel. Moet dan alleen nog even een bijrijder vinden, heb niet heel veel zin om de rit alleen te doen.
quote:Op zondag 23 september 2012 22:02 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Oh, dat ben jij.![]()
Lekker, mijn bijrijder zegt net af. Nu kan ik ook nog iemand gaan zoeken.
Ja, het is jammer dat er zo weinig aanmeldingen zijn voor dit leuke initiatief. Misschien is het net zoals bij het eerdere plan een stuk succesvoller rond het moment van de run, als mensen hun auto willen proberen en showen.quote:Op maandag 24 september 2012 21:13 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Ah jammer, maar dat mag de pret niet drukken. Ik vraag me toch wel heel erg af of ik dit door moet laten gaan, er zijn wel beroerd weinig aanmeldingen gekomen.
Wellicht. Naja, ik kijk het even aan. Als er niet meer aanmeldingen komen, dan vrees ik het ergste.quote:Op maandag 24 september 2012 21:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Ja, het is jammer dat er zo weinig aanmeldingen zijn voor dit leuke initiatief. Misschien is het net zoals bij het eerdere plan een stuk succesvoller rond het moment van de run, als mensen hun auto willen proberen en showen.
Zeker, en rijd er nog vrij vaak mee. Maar hij gaat wel binnen nu en heel snel ook in de stalling. Nog even APK erover (hopelijk zonder gezeikquote:
Ik denk dat ik het niet door ga laten gaan. Had graag wat willen doen, maar er komen té weinig mensen, laat staan Carbagerun auto's. Tevens ga ik m'n vrienden er nooit van kunnen overtuigen mee te gaan voor een auto of 4.quote:Het is idd wel een iets wat veel meer succes heeft als iedereen zit te hypen voor de start. Week na de Run kakte het CR-forum zelf ook behoorlijk in. Boel teams stallen dan ook meteen de auto of doen hem weg
Beter dat je weer apk hebt!quote:Op donderdag 27 september 2012 19:19 schreef Dingest het volgende:
De 126 heeft wel weer een verse APKIn de toekomst nog eens nieuwe stuurkogels en een revisie van een fuseepen nodig, maar niet direct nu.
Tsja, ik vind het wel leuk om mee te rijden (of om sowieso met de 126 te rijden) maar ik snap ook je desinteresse met maar 4 auto's
Waarom zou je eerst APK doen en daarna schorsen in plaats van andersom?quote:Op woensdag 26 september 2012 19:05 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Zeker, en rijd er nog vrij vaak mee. Maar hij gaat wel binnen nu en heel snel ook in de stalling. Nog even APK erover (hopelijk zonder gezeik) en schorsen die hap.
Omdat de APK anders verloopt wanneer ie in de schorsing staat. En dan zou ik hem op een of andere manier naar reen garage moeten krijgen om te laten keuren, maar er mag dan niet mee gereden worden want: Geen APK. Dus: autobrancard. Gevolg: Extra centjes.quote:Op vrijdag 28 september 2012 01:23 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Waarom zou je eerst APK doen en daarna schorsen in plaats van andersom?
Dat is juist de enige uitzondering die er is bij een schorsingquote:Op maandag 1 oktober 2012 19:29 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Omdat de APK anders verloopt wanneer ie in de schorsing staat. En dan zou ik hem op een of andere manier naar reen garage moeten krijgen om te laten keuren, maar er mag dan niet mee gereden worden want: Geen APK. Dus: autobrancard. Gevolg: Extra centjes.
quote:Zodra de schorsing afloopt moet u weer aan alle verplichtingen voldoen, dus ook aan de APK-plicht. Zorg er daarom voor dat uw voertuig aan het einde van de schorsingsperiode weer APK-goedgekeurd is. U kunt uw voertuig laten keuren vlak voordat de schorsing afloopt.
U mag met het geschorste voertuig van de openbare weg gebruik maken om naar de plaats van de keuring te gaan.
Op zich was waar jij heen wilde rijden net zo ver wegquote:Op donderdag 27 september 2012 20:19 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
En bij deze is het dan geannuleerd.
[..]
Beter dat je weer apk hebt!
Als je zin hebt om iets met die auto van je te doen, ik ga naar de Foodstrip meeting met de Carbagerun bak. Misschien iets voor jou? Al is het volgens mij wel een kut eind rijden waar jij vandaan komt.
quote:Op maandag 1 oktober 2012 21:28 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dat is juist de enige uitzondering die er is bij een schorsing
[..]
Begrijpelijk.quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:36 schreef Dingest het volgende:
[..]
Op zich was waar jij heen wilde rijden net zo ver wegMaar ik geloof niet dat wat op die Foodstrip gaande is nou direct mijn 'scene' is
Iig niet om 200 km voor naar A'dam te tuffen, bij dichterbij had ik best wel even meegewild.
Ja zou eerste keer zijn, en dacht dat duurt nog wel ff, mooi niet dusquote:Op zondag 14 oktober 2012 20:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
Daar ben je dan wel rijkelijk laat mee hè.
Nee 500quote:Op maandag 12 november 2012 20:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Max. 25 euro neem ik aan? Anders is het geen sport
Dacht dat je het over de brommers had.quote:Op maandag 12 november 2012 21:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
Daarom moet het budget een stuk lagerIk ben laatst wezen kijken voor een CR-auto, maar die was er echt hele stukken erger aan toe dan ons barrel van afgelopen jaar. 500 euro en dan een fatsoenlijke cabrio met genoeg pk's... succes!
175km.quote:Op maandag 12 november 2012 22:48 schreef Dingest het volgende:
125 km per dag? Dan kan je net zo goed gaan fietsen
QFT! Ik heb overigens al een runner, een grote groene Ford. Ik weet alleen nog niet wat ik er voor thema aan ga geven. Gelukkig is er nog meer dan genoeg tijd om dat uit te zoekenquote:Op zondag 2 december 2012 20:34 schreef monsterd. het volgende:
Leuk dat je weer mee gaat doen Dingest!
Nee, een Thunderbirdquote:Op maandag 3 december 2012 00:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Een Explorer? Wij hebben de zoektocht een paar weken stil liggen ivm andere prioriteiten
We hebben er wel zin in, maar helemaal zeker is het nog nietquote:Op zondag 2 december 2012 20:34 schreef monsterd. het volgende:
Leuk dat je weer mee gaat doen Dingest!
500 is veel te veel voor een brommer. 250 is idd wel de max, anders is de lol eraf.quote:Op maandag 12 november 2012 20:52 schreef Miniem het volgende:
[..]
Nee 500![]()
Voor 200 heb je echter al een goede hoor
Mwah brommertjes zijn best wel duur. Lijkt mij wel tof om met een Honda c50/cd50/ss50 mee te doen met een opgefokt blokje.. Maar die zijn toch al gauw 500+ in pauperstaat. En tjah 175km is niet veel als je gemiddeld 55 rijdt.quote:Op maandag 3 december 2012 15:33 schreef Geelman het volgende:
[..]
500 is veel te veel voor een brommer. 250 is idd wel de max, anders is de lol eraf.
Een heel oud scootertje (Honda Vision/Scoopy/Kymco DJ) lijkt me echt lachen. Of een Puch Maxi of zo, maar da's wel weer standaard.
Jammer, maar begrijpelijkquote:Op maandag 3 december 2012 15:15 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik vrees wel dat we ten opzichte van vorig jaar met een ontzettend generieke bak zullen komen
Anders regel je en bestelbus en zet je de 500 gewoon achterin!quote:Op maandag 3 december 2012 17:37 schreef Dingest het volgende:
Dat ook, al lag dat niet helemaal puur aan de autoMaar we willen niet de hele dag bezig zijn met rijden of de auto weer terug in elkaar schroeven omdat alles los trilt
Liever een keer gewoon met de rest meerijden en ouwehoeren (en op de juiste dag de finish halen...). Volgens mij pakken we deze zomer ook een betrekkelijk zware route. In een groot deel van die regio heb ik al vaker gereden en hoewel erg mooi, vaak ook niet erg snel als je eenmaal de bergen in gaat. Zo'n 126 trekt dat gewoon nauwelijks
![]()
Maar ik vind het ook wel een beetje jammer, want het is zo'n geinig en origineel autootje. Gelukkig heb ik er hier met ritjes in Nederland ook gewoon plezier van
Dat was de beamer van team duct tapequote:Op maandag 3 december 2012 20:54 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Ik ben trouwens van plan om in de uitlaat een systeem te fixen dat rookvloeistof in kan spuiten. Had het gezien bij een andere auto van de zomer, en dat wil ik ook!
Even opgezocht, maar het is de Bling Bling BMW:quote:Op maandag 3 december 2012 21:11 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Dat was de beamer van team duct tape
Ook lekker, zo'n dikke bak. Lekkere V8 voorin?quote:Op maandag 3 december 2012 13:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Nee, een Thunderbird. Als je op zoek bent naar zo'n soort auto kan het geen kwaad nu alvast meerdere websites in de gaten te houden. Wil je een Volvo of andere veelvoorkomende Europese auto dan kan je nog even rustig aan doen
Da's voor ons de reden om inderdaad een cabrio met voldoende vermogen te zoeken. Het hoeft geen strepentrekker te zijn, maar hij moet wel goed de bergen door kunnen. Want de wegen zullen qua kwaliteit wat beter zijn dan afgelopen jaar, voor de routes heb je echt wel wat power nodig wil je er op een normaal tempo doorheen kunnen komenquote:Op maandag 3 december 2012 17:37 schreef Dingest het volgende:
Dat ook, al lag dat niet helemaal puur aan de autoMaar we willen niet de hele dag bezig zijn met rijden of de auto weer terug in elkaar schroeven omdat alles los trilt
Liever een keer gewoon met de rest meerijden en ouwehoeren (en op de juiste dag de finish halen...). Volgens mij pakken we deze zomer ook een betrekkelijk zware route. In een groot deel van die regio heb ik al vaker gereden en hoewel erg mooi, vaak ook niet erg snel als je eenmaal de bergen in gaat. Zo'n 126 trekt dat gewoon nauwelijks
![]()
Maar ik vind het ook wel een beetje jammer, want het is zo'n geinig en origineel autootje. Gelukkig heb ik er hier met ritjes in Nederland ook gewoon plezier van
126!quote:Op maandag 3 december 2012 20:54 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Anders regel je en bestelbus en zet je de 500 gewoon achterin!
Ik ben trouwens van plan om in de uitlaat een systeem te fixen dat rookvloeistof in kan spuiten. Had het gezien bij een andere auto van de zomer, en dat wil ik ook!
Waar heb je gelezen dat het niet meer mag in duitsland?quote:Op maandag 3 december 2012 22:30 schreef Dingest het volgende:
[..]
126!![]()
Er zijn sleeptriangels; die maak je aan de stuuras vast en dan kan je hem zo aan de trekhaak meeslepen als een aanhangertjeMaar dat schijnt in Duitsland niet meer te mogen.
Dat heb ik bij teams in 2011 ook al gezien ja, best grappig
Voor dagelijks gebruik heb ik een Mazda 121 met 74 pk op 840 kg of zo, daar kan ik al aardig leuk mee door de bergen crossenquote:Op maandag 3 december 2012 21:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ook lekker, zo'n dikke bak. Lekkere V8 voorin?
We zijn inderdaad al aan het rondkijken, maar geen tijd om echt te gaan kijken (op die ene dag na, laatst). In januari gaan we weer actiever zoeken en hebben we iets meer kijktijd. Idee is inderdaad om 'm in de winter op de kop te tikken.
[..]
Da's voor ons de reden om inderdaad een cabrio met voldoende vermogen te zoeken. Het hoeft geen strepentrekker te zijn, maar hij moet wel goed de bergen door kunnen. Want de wegen zullen qua kwaliteit wat beter zijn dan afgelopen jaar, voor de routes heb je echt wel wat power nodig wil je er op een normaal tempo doorheen kunnen komen
Ik werd erop gewezen door Sjors/Roefel, ik nam eigenlijk aan dat hij dat wel zou weten. Is dat niet zo dan?quote:Op maandag 3 december 2012 22:32 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Waar heb je gelezen dat het niet meer mag in duitsland?
Juist Schwarzwald, Alpen en Pyreneeën maken dat wij minimaal 100pk willen. Of 1:10 qua verhouding ongeveer, op z'n minst. Liefst beter natuurlijk. Cabrio is een must om lekker met een dikke sigaar al cruisend door de bergen te gaan. En juist daarom maar met z'n tweeën. De achterbank is gereserveerd voor de koelboxquote:Op maandag 3 december 2012 22:40 schreef Dingest het volgende:
[..]
Voor dagelijks gebruik heb ik een Mazda 121 met 74 pk op 840 kg of zo, daar kan ik al aardig leuk mee door de bergen crossenMaar even met zo'n 126 de Alpen én Pyreneeën over... da's een behoorlijk zware rit
Een cabrio is op zich wel lekker dan.
En als we met meer dan 2 man willen moeten we wel iets normaler. Maand of 2 geleden heb ik monsterd. gemeet en moesten we ook een stukje met z'n drieën in die van hen. Dat wil je niet 4000 km volhouden, helemaal niet met nog eens een aanhangertje erachter
Geen ideequote:Op maandag 3 december 2012 22:41 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik werd erop gewezen door Sjors/Roefel, ik nam eigenlijk aan dat hij dat wel zou weten. Is dat niet zo dan?
O ja, maar voor de zomer even een koelbox regelen die het gewoon blijft doen en niet mijn 12-volt stekker smeltquote:Op maandag 3 december 2012 22:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Juist Schwarzwald, Alpen en Pyreneeën maken dat wij minimaal 100pk willen. Of 1:10 qua verhouding ongeveer, op z'n minst. Liefst beter natuurlijk. Cabrio is een must om lekker met een dikke sigaar al cruisend door de bergen te gaan. En juist daarom maar met z'n tweeën. De achterbank is gereserveerd voor de koelbox.
Is een 205 cabrio niet wat? Wel wat kleiner natuurlijk maar moet te vinden zijn voor een carbageprijs.quote:Op maandag 3 december 2012 23:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wij nemen dit jaar voor twee personen een klein boxje mee. Past wel een halve liter of tien plus wat broodbeleg in.
We zoeken eigenlijk een 306 cabrio, maar da's nog lastig binnen het budget voor een redelijk exemplaar. Die sturen nog aardig, maar zien er ook nog leuk uit.
Voor het budget staan echter vooral Punto's 1.2 en Escortjes met 70pk te koop, daar ga je het niet comfortabel mee redden...
quote:Op maandag 3 december 2012 21:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ook lekker, zo'n dikke bak. Lekkere V8 voorin?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet nog wel uitzoeken waarom het 'Check engine'-lampje brandt en waarom de motor soms afslaat als je iets langer moet wachten terwijl de bak in D staat. Ik vermoed dat het een wel eens met het ander te maken kan hebben.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Een vriend van mij heeft hetzelfde. Uitgegaan met zijn vriendin en nu sluit hij zich waarschijnlijk bij mij aan. Weet alleen niet of dat startbewijs vrijkomt of dat zijn ex-vriendin het nog overneemt. Die hadden namelijk al wel redelijk een team bij elkaar.quote:Op maandag 3 december 2012 22:58 schreef Dingest het volgende:
Bleek dat hij met zijn vriendin mee wilde doen maar het was uitgegaan en andere leden van zijn team gingen liever naar de Zwarte Cross.
We willen wel een beetje ruimte, dus een 205 is te kleinquote:Op maandag 3 december 2012 23:20 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Is een 205 cabrio niet wat? Wel wat kleiner natuurlijk maar moet te vinden zijn voor een carbageprijs.
quote:Op maandag 3 december 2012 23:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]4.6 liter en achterwielaandrijving. Benzineverbruik lijkt rond de 1:9 a 1:10 te liggen (al is dat wat moeilijk te zeggen, zoveel kilometers heb ik er nog niet mee gemaakt). Dat is redelijk fors, maar niet veel onzuiniger dan de 1.8 Subaru Impreza station van vorig jaar.
Da's zuiniger dan ik had verwacht!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet nog wel uitzoeken waarom het 'Check engine'-lampje brandt en waarom de motor soms afslaat als je iets langer moet wachten terwijl de bak in D staat. Ik vermoed dat het een wel eens met het ander te maken kan hebben.
Je afslaan-probleem kan wel eens een sensortje zijn, da's nog wel te overzien meestal. En even checken of ie 't in N ook doet. Zo niet, dan heb je de oplossing alHet kan ook echt wel. We willen alleen het liefst een 306 omdat die mooi isquote:Op maandag 3 december 2012 23:27 schreef Dingest het volgende:
Ik heb ook deelnemers gezien met een Astra cabrio, en een Renault 19 cabrio. Misschien een kwestie van goed zoeken, of zelf autotechnisch handig zijnMaar als dat niet lukt, komen in de loop van de winter de alternatieven echt wel aan bod.
Schip ahoy!
Nope, die is het niet. Volgens het kentekenregister heeft die auto sinds begin september een nieuwe eigenaar, en dat ben ik nietquote:Op dinsdag 4 december 2012 01:14 schreef Dingest het volgende:
Heb je trouwens die Thunderbird van Jalopy Abroad overgenomen? Die stond wel te koop op het CR-forum zag ik!
Verbruikcijfers liggen nog niet helemaal vast, want ik heb de tank nog niet helemaal vol gehad. Dat maakt het een stuk lastiger om een beetje goede schatting te maken. In N heb ik overigens nog geen last gehad van het afslaan. Welke sensor zou het dan moeten zijn?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Da's zuiniger dan ik had verwacht!
Je afslaan-probleem kan wel eens een sensortje zijn, da's nog wel te overzien meestal. En even checken of ie 't in N ook doet. Zo niet, dan heb je de oplossing al
Qua sensor: goede vraag. Punt is vooral dat het niet sec in de automaat zit, want in N is er geen probleem. De motor blijft in N ook lopen, dus de motor is ook het fundamentele probleem niet. Er lijkt dus in die verbinding af en toe iets mis te gaan. Op toeren, dus op constante druk, geen probleem. Maar bij lage last, weinig druk, af en toe problemen. Hij wil wel aandrijven in D, maar jij houdt het tegen met de voetrem. Dan bouwt er ergens iets op, qua temperatuur of qua druk, en slaat ie soms af. Dan is het een verhaal van tien kleine negertjes, maar het eerste dat ik denk is een sensortje of een kapot vacuümslangetje ofzo.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Verbruikcijfers liggen nog niet helemaal vast, want ik heb de tank nog niet helemaal vol gehad. Dat maakt het een stuk lastiger om een beetje goede schatting te maken. In N heb ik overigens nog geen last gehad van het afslaan. Welke sensor zou het dan moeten zijn?
Kapotte vacuümslang was ik ook via internet al tegengekomen als mogelijke optiequote:Op dinsdag 4 december 2012 23:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Qua sensor: goede vraag. Punt is vooral dat het niet sec in de automaat zit, want in N is er geen probleem. De motor blijft in N ook lopen, dus de motor is ook het fundamentele probleem niet. Er lijkt dus in die verbinding af en toe iets mis te gaan. Op toeren, dus op constante druk, geen probleem. Maar bij lage last, weinig druk, af en toe problemen. Hij wil wel aandrijven in D, maar jij houdt het tegen met de voetrem. Dan bouwt er ergens iets op, qua temperatuur of qua druk, en slaat ie soms af. Dan is het een verhaal van tien kleine negertjes, maar het eerste dat ik denk is een sensortje of een kapot vacuümslangetje ofzo.
Verbruik ben ik wel benieuwd naar, want die Amerikaanse automaten staan niet bekend om hun zuinigheid. Laatste bak die ik reed was een 2.5 V6 automaat, die deed 1:7.
Mooi dat die slangetjes waarschijnlijk zo moeilijk niet zijnquote:Op dinsdag 4 december 2012 23:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Da's waar. Daar moet het je niet om te doen zijn. En zo'n dikke V8 is dan wel baas natuurlijk!
Qua verbruik ben je er zelf bij... als je veel 160 gaat rijden met zo'n automaat die waarschijnlijk viertraps (?) is, dan gaat het hard. En planken in de bergen ook. Doe je iets rustiger, scheelt dat een hoop.
Wij proberen wel een auto te vinden die enigszins redelijk 1:12 kan halen. Al is 't maar omdat we alles met z'n tweeën moeten delen, dus de kosten snel oplopen (wat te denken van tol e.d.).
Over die vacuümslangetjes: zijn meestal simpel zelf te vervangen. Klemmen en schuiven, vaak. Alleen even de lekke vinden, da's niet altijd makkelijk.
O, dan is het gewoon toeval, dat is ook een groene V8 volgens mijquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Nope, die is het niet. Volgens het kentekenregister heeft die auto sinds begin september een nieuwe eigenaar, en dat ben ik niet
Jammerquote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:12 schreef iamredleader het volgende:
Een schop - maar geen al te toffe
Helaas hebben broerlief en ik besloten dit jaar niet mee te doen. Ticket verkocht voor de kostprijs (niet normaal hoeveel animo) en we kijken volgend jaar weer of het haalbaar is. Maar financieel was het dit jaar niet rond te breien
Klopt, denk dat wij ook wel richting dit bedrag gaan komen. Zijn wel met 5 man dus de kosten zijn wellicht iets meer te verdelen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:22 schreef Dingest het volgende:
Daar kan ik best goed inkomen.
Het is inderdaad een illusie dat het een 'low budget'-vakantie is. De CR is goedkoper dan Amsterdam-Dakar of ScanCovery Trail, maar in feite ben je gewoon een bak geld eraan kwijt... Een groot team met een boel sponsoren en de juiste connecties die dezelfde auto blijft gebruiken kan het wat goedkoper houden. Wij kijken gewoon tegen hetzelfde bedrag als vorig jaar aan - rond de 1600 euro per persoon - en dat is imho best een forse rekening voor een weekje
Dat is niet sinds dit jaar; dat is al veel langer zoquote:Op zondag 17 februari 2013 15:32 schreef Dingest het volgende:
Dat verschil ga je denk ik wel merken, jaZit toch nog wel wat gewicht aan zo'n soort cabriootje, maar dakloos is in die regio ook wel lekker. Vorig jaar heb ik daar met een Mazda 121 cabriotop rondgereden, best fijn in de bergen en dan met zo'n dakje al open
![]()
Let er wel op dat sinds dit jaar nieuwe regels zijn voor het schorsen; dat moet minimaal 3 maanden gebeuren anders gaat de belastingdienst gewoon weer bij je aankloppen (staat wel ergens op de RDW-site). Daar kwam ik ook recent pas achter en is één van de redenen waarom mijn teamgenoot nu met de auto rondrijdt
Zo te zien lijkt het nu niet meer zo zelfs: Let op: Als u de schorsing opheft binnen 1 maanden na het begin van de schorsing, dan krijgt u een naheffing van de motorrijtuigenbelasting over de periode waarover de schorsing van kracht was. Aldus de site van de RDW en belastingdienst.quote:Op maandag 18 februari 2013 01:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is niet sinds dit jaar; dat is al veel langer zo
Dan ben ik benieuwd wat er voor mij geldt. Toen ik mijn runner schorste in december stond die termijn nog op drie maanden. Overigens ben ik niet van plan om de auto binnenkort uit de schorsing te halen: daarvoor is de Thunderbird toch net even te duur.quote:Op maandag 18 februari 2013 03:17 schreef Dingest het volgende:
[..]
Zo te zien lijkt het nu niet meer zo zelfs: Let op: Als u de schorsing opheft binnen 1 maanden na het begin van de schorsing, dan krijgt u een naheffing van de motorrijtuigenbelasting over de periode waarover de schorsing van kracht was. Aldus de site van de RDW en belastingdienst.
Klopt; verlengen van de schorsing is een behoorlijk stuk goedkoper dan de initiële schorsingquote:Op maandag 18 februari 2013 12:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Het lijkt er ook op dat een tweede schorsing binnen een jaar bij een oude auto niet duurder is dan de eerste schorsing. Je hoeft daarvoor dus maar 24 euro te lappen. Interessant...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |