Deze lijkt aan je eisen te voldoen, maar is wel nogal aan de prijsquote:Op donderdag 2 mei 2013 23:26 schreef RobertNL het volgende:
[..]
• Omroepsysteem (luidsprekers) graag met lijn in voor de radio oid. Zonder zijn ze wel te vinden
Heb hier onderstussen al wat naar gezocht maar de meeste lijken geen audio in te hebben (alleen sirene + spreken). Wellicht toch maar zo'n ding bestellen dan
Thanks maar ik heb die andere van 20 pond nu besteld en al ontvangen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:44 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Deze lijkt aan je eisen te voldoen, maar is wel nogal aan de prijs
Ah, ja 't blijven oude auto'squote:Op maandag 20 mei 2013 14:06 schreef Dingest het volgende:
Ik weet het niet exact meer, maar rond de 600 euro. Bijna net zoveel als de auto toen zelf had gekostWe gaan nu gewoon meer op budget in dat opzicht, alleen onderdelen/onderhoud dat absoluut noodzakelijk is. Anders is er helemaal geen uitdaging meer aan
Hmz, wij hebben idd het geluk dat een garage in de buurt die de riem gesponsord heeft anders kost het je vast wel rond de 200 euro?quote:Op maandag 20 mei 2013 16:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klopt. Wij doen ook de koppakking (en daardoor de riem) ivm noodzaak, anders waren we gewoon vertrokken. Wel jammer. Vorig jaar waren we voor 150 euro klaar. Dat redden we nu niet.
Ik snap dat ook niet echt, en dat is ook gewoon niet de bedoeling eigenlijk. Zeker als je vooraf weet dat het moet gebeuren - ik snap wel een beetje dat op een bepaald moment ook toegelegd moet hebben op je keuze als er iets mee gebeurd en je hebt hem al een tijdje, anders is het zonde van je geld. Maar dan is het meer pech dan voorzorg/ingepland. Enige wat ik echt terecht vind uit voorzorg zijn veiligheidszaken, zoals de remmen bijv.quote:Op maandag 20 mei 2013 17:24 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ah, ja 't blijven oude auto's![]()
Snap die mensen die een barrel kopen en vervolgens de hele moter reviseren nooit zo goed. Gewoon het noodzakelijke doen
.
[..]
Hmz, wij hebben idd het geluk dat een garage in de buurt die de riem gesponsord heeft anders kost het je vast wel rond de 200 euro?
Wij moeten (aan reparaties) nog:
- homokineet nog laten vervangen
- Toeter vervangen (stuk, wel direct een goede reden om er een leuke andere in te zetten)
- temeratuur en toerenteller repareren (of niet).
Daarnaast nog steeds alle stikkers etc gaan regelen
Genoeg te doen dus
afgebroken uitlaat zet je toch gewoon vast met een cola blikje of 3 en een klembandquote:Op maandag 20 mei 2013 19:22 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik snap dat ook niet echt, en dat is ook gewoon niet de bedoeling eigenlijk. Zeker als je vooraf weet dat het moet gebeuren - ik snap wel een beetje dat op een bepaald moment ook toegelegd moet hebben op je keuze als er iets mee gebeurd en je hebt hem al een tijdje, anders is het zonde van je geld. Maar dan is het meer pech dan voorzorg/ingepland. Enige wat ik echt terecht vind uit voorzorg zijn veiligheidszaken, zoals de remmen bijv.
We gaan wel kijken of we redelijk wat dingen als reserve mee kunnen krijgen, als we die goedkoop kunnen krijgen of het met borg af kan. Zoals een dynamo, die nog wel eens kapot willen gaan. En lukt dat niet, dan nietUitlaat is bijv. ook gelast, maar hij lekt nog wel een heel klein beetje. Was teveel werk om daar goed bij te komen, het is vooral nu opgelost dat de kans zeer klein is dat hij anders af zou breken (en ook dat zou geen enorme ramp zijn dit keer natuurlijk
).
Temperatuurmeter is misschien wel handig om werkend te hebben, daarmee kan je snel een potentieel probleem opsporen natuurlijk
Ach, uitlaat geeft ook wel een mooi geluidje tochquote:Op maandag 20 mei 2013 19:22 schreef Dingest het volgende:
[..]
Temperatuurmeter is misschien wel handig om werkend te hebben, daarmee kan je snel een potentieel probleem opsporen natuurlijk
Dat is wel heel creatief. Zo'n CR is wel iets voor jou om aan mee te doenquote:Op maandag 20 mei 2013 19:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
afgebroken uitlaat zet je toch gewoon vast met een cola blikje of 3 en een klembandeventueel het spul vastbraden met startkabels
![]()
Genoeg teams die de auto + inschrijving nu nog verkopenquote:Op maandag 20 mei 2013 20:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is wel heel creatief. Zo'n CR is wel iets voor jou om aan mee te doen.
Niet per sequote:Op maandag 20 mei 2013 19:46 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
afgebroken uitlaat zet je toch gewoon vast met een cola blikje of 3 en een klembandeventueel het spul vastbraden met startkabels
![]()
Elektrisch gebeuren is ook niet mijn sterkste kant. Als je zeker weet dat de boel wel goed koelt en aanslaat - dus dat het niet de thermostaat is - moet je gaan nameten, kans is dan best groot dat het de wijzer zelf is. Grote kans dat je via Google wel leert hoe je het dashboard eruit kan halen om erbij te komen, als het zichzelf nog niet wijst (schroefjes en klemmetjes)quote:Op maandag 20 mei 2013 20:30 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ach, uitlaat geeft ook wel een mooi geluidje toch.
Er moet toch ook wel een beetje uitdaging in blijven zitten, als je alles afdekt kun je ook gewoon die richting op rijden
Tja, maar hoe krijgen we die temperatuur meter werkend, kan wel wat maar ben niks geen auto expert
.
De sensor heb ik al even doorverbonden, als ik het goed heb moet hij dan gewoon vol uitslaan toch? Nja, we zien nog wel even hoe / of we dat werkend kunnen krijgen.
Afgelopen weekend wel even lopen prutsen:
- 27MC aan het dak gehangen (voeding via het verwijderde lampje)
- Dashboardlampje verwijderd (stuk, en de kabels naar het middenpaneel gelegd.
- 12v splitter in het midenpaneel gesoldeerd / vastgezet (aan bovenstaand kabeltje)
- 12v vitting aan de sirene gesoldeerd
Door bovenstaande kan ik de Navigatie, DVR en sirene direct voeden zonder een wirwar van kabels want die zijn netjes weggewerkt
Ja, morgen maar eens even kijkenquote:Op maandag 20 mei 2013 23:31 schreef Dingest het volgende:
[..]
Niet per seBij de 126 werkte dat trucje niet bepaald - maar je kunt moeilijk van een stukje blik verwachten dat die de boel wel bij elkaar kan houden, als een kersverse uitlaat zichzélf in tweeën scheurt
![]()
We hebben sowieso ijzerdraad, slangenklemmen, uitlaatpasta en blikjes drinken (hoewel die niet speciaal hiervoor natuurlijk) wel in de auto liggen
[..]
Elektrisch gebeuren is ook niet mijn sterkste kant. Als je zeker weet dat de boel wel goed koelt en aanslaat - dus dat het niet de thermostaat is - moet je gaan nameten, kans is dan best groot dat het de wijzer zelf is. Grote kans dat je via Google wel leert hoe je het dashboard eruit kan halen om erbij te komen, als het zichzelf nog niet wijst (schroefjes en klemmetjes)![]()
Ik ga eerst een lang weekend naar Normandië, kan hopelijk het weer ook bijtrekken. Daarna kan ik ook met de auto aan de slag. Vooral het beplakken zal wel veel tijd gaan kosten
Jep!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 00:02 schreef RobertNL het volgende:
Ja inderdaad
Meer mensen die hier een dashcam menemen? Wij hebben er ondertussen 1 in hangen maar ik zit nog even met de data32GB is net genoeg voor een dag filmen
Niet te veel over roepen. Het is geen race of rally, geen prestatie of zoektocht, gewoon een rit naar bepaalde vastgelegde bestemmingen. Niks over smoezen en in de verzekering dat ding. Die moet van goeden huizen komen om dekking te weigeren. Wij hebben 'm lopen via Zelf.nl voor drie tientjes per maand.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 01:29 schreef 2cv het volgende:
Is er iemand die verstand heeft van verzekeringen ? Mijn vaste verzekeringsboer kan de verzekering alleen regelen via Rialto en dan kost het 200 euro voor 5 dagenAnderzijds: die kende het fenomeen 'verzekeren op chassisnummer' niet eens ...
200 euro vind ik iets teasociaal veel.
Hmz,quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jep!
32Gb kaartje erin ook. En da's inderdaad krap aan.
Afgelopen jaar op dag 1 is daardoor net de hele mensenmenigte bij de start eraf gevallen, enigszins zonde. Tip: opgeladen laptop meenemen. Dagelijks gauw overpompen en laptop uit. Dat red je met één accu en een beetje geluk net. En anders een keer bij deelnemers met een aggregaat opladen.
Meer is het toch ook niet? Hoogstens een puzzeltochtquote:[..]
Niet te veel over roepen. Het is geen race of rally, geen prestatie of zoektocht, gewoon een rit naar bepaalde vastgelegde bestemmingen. Niks over smoezen en in de verzekering dat ding. Die moet van goeden huizen komen om dekking te weigeren. Wij hebben 'm lopen via Zelf.nl voor drie tientjes per maand.
Ja, en dan krijg je een ongeluk met je met Carbagerun stickers bestickerde barrel. "Helaas meneer, daar bent u niet voor verzekerd". Daar heb ik geen zin in.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 20:55 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jep!
32Gb kaartje erin ook. En da's inderdaad krap aan.
Afgelopen jaar op dag 1 is daardoor net de hele mensenmenigte bij de start eraf gevallen, enigszins zonde. Tip: opgeladen laptop meenemen. Dagelijks gauw overpompen en laptop uit. Dat red je met één accu en een beetje geluk net. En anders een keer bij deelnemers met een aggregaat opladen.
[..]
Niet te veel over roepen. Het is geen race of rally, geen prestatie of zoektocht, gewoon een rit naar bepaalde vastgelegde bestemmingen. Niks over smoezen en in de verzekering dat ding. Die moet van goeden huizen komen om dekking te weigeren. Wij hebben 'm lopen via Zelf.nl voor drie tientjes per maand.
Vandaag gewoon geprobeerd. Bleek een bekend probleem bij VW busjes uit die jaartallenquote:Op maandag 20 mei 2013 23:31 schreef Dingest het volgende:
[..]
Elektrisch gebeuren is ook niet mijn sterkste kant. Als je zeker weet dat de boel wel goed koelt en aanslaat - dus dat het niet de thermostaat is - moet je gaan nameten, kans is dan best groot dat het de wijzer zelf is. Grote kans dat je via Google wel leert hoe je het dashboard eruit kan halen om erbij te komen, als het zichzelf nog niet wijst (schroefjes en klemmetjes)![]()
Die van ons gaat zaterdag onder het mes, sponsor voor vervangen van de homokineet gevondenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:04 schreef Piet__Piraat het volgende:
True. Die van ons is nu uit de schorsing maar staat in reparatie... duur maandje zonder pret. Met die omvormer moet je wel even checken of 't werk. Onze laptopadapter kon vorig jaar niet goed samen met de omvormer, dus daar ging onze muziekvoorziening voor de hele week
.
Goed de voorwaarden checken. Vaak is het gewoon niet uitgesloten.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:19 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ja, en dan krijg je een ongeluk met je met Carbagerun stickers bestickerde barrel. "Helaas meneer, daar bent u niet voor verzekerd". Daar heb ik geen zin in.
AllSecur heeft in de voorwaarden staan dat je niet gedekt bent wanneer je aan 'wedstrijden' meedoet, zonder dat ik daar bij zie staan wat ze precies onder een wedstrijd verstaan. Maar eens vragen dan...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 22:19 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Goed de voorwaarden checken. Vaak is het gewoon niet uitgesloten.
Tijdens een puzzeltocht ben je toch ook verzekerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |