Het lastige is dat individuen ontzettend veel kunnen uithalen. Breivik kon in zijn eentje, en Mohammed B kon met een klein groepje een land in zijn greep houden. En er is mob mentality zoals met de banlieu rellen in Parijs.quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:30 schreef Irakeesje het volgende:
ik denk niet dat zulke extremisten ooit zoveel steun zullen hebben om een heel continent te destabiliseren. ik ben wel van mening dat buitenlanders die hier willen wonen maar zich niet kunnen gedragen (en dan bedoel ik misdrijven begaan) gewoon lekker terug mogen; zo houdt je in ieder geval de mensen over die ook echt willen meedraaien in de samenleving.
Waar zie je tanks?quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:32 schreef Strani het volgende:
Trekken die tanks in Tunis zich nou terug, voor stenengooiers?
Heel gemotiveerd is dat leger dan ook niet...
datzelfde zien wij (overige moslimsquote:Op vrijdag 14 september 2012 17:33 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Het lastige is dat individuen ontzettend veel kunnen uithalen. Breivik kon in zijn eentje, en Mohammed B kon met een klein groepje een land in zijn greep houden. En er is mob mentality zoals met de banlieu rellen in Parijs.
Anyway, ik hoor altijd graag positieve verhalen omdat ik zelf niet in de toekomst kan kijken, maar liever positief blijf. Ik zie genoeg goede Moslims. Ik zie echter ook hoe in landen als Pakistan en Iran een minderheid militante Moslims het complete land verpest.
Waar die geweren op zittenquote:
Oh, dank.quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:35 schreef 16meter het volgende:
Pantservoertuigen. Tank = rupsbanden + kanon.
Door het maken van zo een filmpje, moet je anno 2012 weten dat je wereldwijd zulke reacties krijgt. Daar kan je helemaal niets meer aan doen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dat is dus ook om te kotsen. HIER mogen we alles zeggen wat we willen, tot op zekere hoogte, ik mag ook geen demostratie beginnen waarbij ik alle moslims dood wil (en terecht).
Maar 1 fucking filmpje is alweer genoeg om de halve wereld daar in de brand te zetten. En dat soort gelul moet hier voorkomen worden.
Daar kun je niets meer aan doen?!quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:36 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Door het maken van zo een filmpje, moet je anno 2012 weten dat je wereldwijd zulke reacties krijgt. Daar kan je helemaal niets meer aan doen.
De vraag blijft wat de rest van het westen daarmee te maken heeft.quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:36 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Door het maken van zo een filmpje, moet je anno 2012 weten dat je wereldwijd zulke reacties krijgt. Daar kan je helemaal niets meer aan doen.
Je moet 'het weten'? Wat bedoel je daarmee? Dat je dit apengedrag moet accepteren?quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:36 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Ja zeker. Maar denk jij dat je een normale discussie kan houden met zulke figuren?quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:23 schreef Irakeesje het volgende:
[..]
klopt.. maar ze brengen de islam meer schade toe op deze manier.. vind je niet?
neequote:Op vrijdag 14 september 2012 17:37 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Ja zeker. Maar denk jij dat je een normale discussie kan houden met zulke figuren?
Jij ideeën dan?quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar kun je niets meer aan doen?!
Nou euhm, nee, daar heb ik niet voor doorgeleerd, maar het lijkt me toch dat je niet zomaar gaat zitten toekijken.quote:
Het is wellicht op weinig gebaseerd, maar ik heb echt een totaal verschillende perceptie van die twee landen. Iran is natuurlijk een theocratische dictatuur, maar heeft een behoorlijk liberale bevolking. Ik heb veel bewondering voor de Groene Revolutie en de moed van de betogers daar. Als er ooit in een Islamitisch land een beweging op gang komt waarbij er wordt gepleit voor acceptatie van ongeloof - hoe ver weg dat nu ook nog is - dan zet ik mijn geld op Iran. Pakistan is het laatste land waar ik dat zou verwachten.quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:33 schreef Pharmacist het volgende:
Ik zie echter ook hoe in landen als Pakistan en Iran een minderheid militante Moslims het complete land verpest.
Dus als Henk en Hasan op heterdaad betrapt worden tijdens een bankoverval krijgt Henk 4 jaar, Hasan 4 jaar + uitzetting? Of wilde je Henk ook uitzetten?quote:Op vrijdag 14 september 2012 17:30 schreef Irakeesje het volgende:
[..]
ik denk niet dat zulke extremisten ooit zoveel steun zullen hebben om een heel continent te destabiliseren. ik ben wel van mening dat buitenlanders die hier willen wonen maar zich niet kunnen gedragen (en dan bedoel ik misdrijven begaan) gewoon lekker terug mogen; zo houdt je in ieder geval de mensen over die ook echt willen meedraaien in de samenleving.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |