De plannen lijken weer allebei 6 ministers te worden.quote:Op vrijdag 28 september 2012 00:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Krijgt de VVD nu 1 minister meer wanneer je de minister van Algemene Zaken meetelt?
Hopelijk niet, ik zou er niet aan beginnen als ik de PvdA was. Alsjeblieft geen VVD-politicus als minister van sociale zaken. De VVD en sociaal, dat gaat niet samen.
Mensen die denken dat met andermans geld strooien 'sociaal' betekentquote:Op vrijdag 28 september 2012 00:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Krijgt de VVD nu 1 minister meer wanneer je de minister van Algemene Zaken meetelt?
Hopelijk niet, ik zou er niet aan beginnen als ik de PvdA was. Alsjeblieft geen VVD-politicus als minister van sociale zaken. De VVD en sociaal, dat gaat niet samen.
Dit is ook wel weer een hele beperkte definitiequote:Op vrijdag 28 september 2012 09:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Mensen die denken dat met andermans geld strooien 'sociaal' betekent![]()
De PvdA en de SP hebben de term 'sociaal' geclaimd en daar hun eigen definitie aan gegeven die alleen in hun eigen wereldje voor waar wordt aangenomen
Je bent zo gek als een deur, joh.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het zorgen voor de zwakkeren, kansarmeren, pechvogels enz. is sociaal, hoe je het wendt of keert. Ook wanneer je dat voor een deel met andermans geld doet.
Dit even los van het feit dat de verdeling van het geld lang niet altijd logisch en rechtvaardig is. Ik wil niet zo ver gaan om het private bezit af te schaffen maar sommige mensen die voldoende geld hebben mogen best eens beseffen dat dat echt niet alleen maar hun verdienste is, nog even los van het feit dat dit geld op dubieuze manieren kan zijn verkregen (huisjesmelkers, leenboeren, belachelijke topsalarissen omdat een markt verstoord is of omdat er aan vriendjespolitiek wordt gedaan, ...).
Iedereen kan bezit op dubieuze wijze vergaren. Daarom moet je onrechtmatig gedrag afstraffen, niet een toevallig bijverschijnsel zoals rijkdom.quote:Op vrijdag 28 september 2012 11:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het zorgen voor de zwakkeren, kansarmeren, pechvogels enz. is sociaal, hoe je het wendt of keert. Ook wanneer je dat voor een deel met andermans geld doet.
Dit even los van het feit dat de verdeling van het geld lang niet altijd logisch en rechtvaardig is. Ik wil niet zo ver gaan om het private bezit af te schaffen maar sommige mensen die voldoende geld hebben mogen best eens beseffen dat dat echt niet alleen maar hun verdienste is, nog even los van het feit dat dit geld op dubieuze manieren kan zijn verkregen (huisjesmelkers, leenboeren, belachelijke topsalarissen omdat een markt verstoord is of omdat er aan vriendjespolitiek wordt gedaan, ...).
Kwestie van perspectief. Ik vind het asociaal om onnodige uitkeringen uit te delen wat de PvdA goed kan.quote:Op vrijdag 28 september 2012 00:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
NIemand beweert dat maar het is nu eenmaal een feit dat in Nederland veel mensen die zeer belangrijk werk verrichten een laag salaris krijgen terwijl anderen die zeer belangrijk werk verrichten een topsalaris krijgen. Waarom? Bijvoorbeeld omdat in het ene geval de markt verstoord is op een voor die groep nadelige wijze (leraren bijvoorbeeld die vroeger juist zeer goed betaald werden, maar ook strenger werden geselecteerd) en in het andere geval de markt verstoord is op een voor die groep voordelige manier (artsen bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 28 september 2012 17:34 schreef nikk het volgende:
Alsof iedereen die bovenmodaal verdient rijk is of dat op dubieuze manieren heeft vergaard.
Daar kan je niets over zeggen zonder te kaderen wat er met dat geld gebeurt.quote:Daarbij is een overheid die 50 procent van het nationale inkomen opeet groot zat.
Lang niet al het dubieuze gedrag is onrechtmatig, veel onrechtmatig gedrag wordt nauwelijks bestraft, bijvoorbeeld omdat het niet te bewijzen is.quote:Op vrijdag 28 september 2012 16:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Iedereen kan bezit op dubieuze wijze vergaren. Daarom moet je onrechtmatig gedrag afstraffen, niet een toevallig bijverschijnsel zoals rijkdom.
Volgens mij hebben de PvdA'ers op financiën het uitstekend gedaan en ik ga er wel vanuit dat PvdA dat departement zal claimen. Weekers zal dan toch wel mogen blijven zitten vermoed ik.quote:Op zaterdag 29 september 2012 13:59 schreef telefeun2 het volgende:
Maakt me niet uit, als er maar een VVD'er op Financiën zit en een PvdA'er op Onderwijs! :-)
Ze hebben een hele rij ministers die pas net begonnen zijn, daarvan zullen er een heel aantal doorgaan. Rutte, Schippers. Zo vermoed ik (Rutte natuurlijk). Schultz zullen ze ook wel willen behouden, of iig verkeer. Teeven zou dan Opstelten moeten vervangen. Rosenthal zal wel weg gaan, geen sterke minister en PvdA zal die erg graag willen hebben. En Kamp zal sowieso wel ergens minister blijven als dank voor de formatie.quote:Op zaterdag 29 september 2012 19:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Heeft de VVD momenteel sterke kandidaten zoals Bos en Vermeend? Ik denk niet dat Zalm er nog veel zin in heeft.
Dezelfde partij op BuZa en Handel/OS? Dat was voorheen eigenlijk nooit het geval.quote:Op zaterdag 29 september 2012 23:57 schreef borisz het volgende:
PVDA krijgt min of meer automatisch financiën dus naar een VVD'er zoeken op die post is een beetje onzin.
Dan krijg je dat sociale zaken en ELI tegenover elkaar staan. DIe vier posten vormen het zogenaamde 'kernkabinet' dus dat wordt 2-2.
Ik denk dat de VVD daarnaast nog Zorg, Verkeer, Veiligheid & Defensie krijgt.
PVDA dan BZK, BuZa, OCW en Handel/OS.
Schippers en Kamp lijken me inderdaad voor de hand liggende kandidaten. Schultz heb ik iets meer twijfels over, maar ze is wel een oude politieke vriend van Rutte en nog relatief jong.quote:Op zaterdag 29 september 2012 20:09 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ze hebben een hele rij ministers die pas net begonnen zijn, daarvan zullen er een heel aantal doorgaan. Rutte, Schippers. Zo vermoed ik (Rutte natuurlijk). Schultz zullen ze ook wel willen behouden, of iig verkeer. Teeven zou dan Opstelten moeten vervangen. Rosenthal zal wel weg gaan, geen sterke minister en PvdA zal die erg graag willen hebben. En Kamp zal sowieso wel ergens minister blijven als dank voor de formatie.
Ja en een minister na twee jaar afserveren is wel een heel hard statement. Dat zie ik Rutte niet doen.quote:Op zondag 30 september 2012 07:55 schreef Reya het volgende:
[..]
Schippers en Kamp lijken me inderdaad voor de hand liggende kandidaten. Schultz heb ik iets meer twijfels over, maar ze is wel een oude politieke vriend van Rutte en nog relatief jong.
in principe hebben PvdA en VVD natuurlijk genoeg kandidaten voor alle posten. Zo groot is het netwerk van de partijen wel.quote:Op zondag 30 september 2012 00:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een partij die geen geschikte kandidaat heeft voor een bepaalde functie moet die functie niet krijgen. Als het zo werkt zoals jij in jouw eerste zin beschrijft dan is er veel mis in dit land, dan stellen de politici hun eigen belangetjes boven het belang van het land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |