Nice. De 114 is vanuit Stadskanaal naar Blerick afgereisd.quote:Op maandag 17 september 2012 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
K ben weer in Veenendaal
Onderweg kwamen we bij Maarn de Kameel nog tegengeen daverende plaat geworden maar ik hebpum
Zitten er nog meer van die boekjes in of? Wil ik wel hebben, krijg je van me?quote:Op maandag 17 september 2012 20:11 schreef Oom_Agent het volgende:
Dat is een folder uit 1986 met informatie over de organisatie en toekomstvisie van NS.
Leukquote:Op maandag 17 september 2012 20:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Ff kijken of dit lukt via de tablet
quote:Op zondag 16 september 2012 22:30 schreef DriekOplopers het volgende:
"Voor Beter OV te negatief." http://www.voorbeterov.nl/120916.php
Moet zeggen dat de argumenten op de ingezonden brief bedroevend slecht zijn. Er wordt totaal niet ingegaan op wat de inzender bedoeld.quote:Ook ik heb regelmatig te kampen met verstoringen en ook voor mij schieten afspraken er dan echt wel eens bij in. Als u met de auto weggaat, vertrekt u toch ook ruim op tijd? Waarom zou u dat dan niet met de trein doen? Het risico om in Nederland in de file te belanden met de auto is significant groter dan dat de trein een verstoring kent.
Natuurlijk. Klopt. Maar het risico dat je reis per OV niet aan de belofte (“u bent zo en zo laat op uw bestemming”) voldoet is op zijn beurt weer veel groter dan de kans dat u bij de supermarkt een bedorven pak melk koopt. Waar het om gaat, is dat vertragingen bij het OV vaak niet een kwestie van enkele minuutjes zijn, maar (al dan niet door het missen van aansluitingen) al gauw een half uur of meer belopen.
Dat was er vroeger. Venlo had aan de ene kant 1500V en aan de andere kant de Duitse spanning. Nadeel was dat er altijd een loc moest staan om de Duitse trein onder zijn eigen spanning terug te drukken.quote:Op zondag 16 september 2012 22:45 schreef James1988 het volgende:
Waarom is er eigenlijk een omschakelbare bovenleiding en bijbehorende beveiliging, en niet 'gewoon' een spanningssluis zoals bij Roosendaal of Maastricht? Is dat om Duitse treinen in het station te kunnen ontvangen zonder dat ze van 1500 V moeten zijn voorzien?
Het (terechte) punt is dat een vertraging van 5 minuten in de file inhoudt dat je 5 minuten later op je bestemming arriveert en een vertraging van 5 minuten met de trein inhoudt dat je 30 minuten later op je bestemming arriveert.quote:Op maandag 17 september 2012 20:29 schreef the-it het volgende:
[..]
[..]
Moet zeggen dat de argumenten op de ingezonden brief bedroevend slecht zijn. Er wordt totaal niet ingegaan op wat de inzender bedoeld.
Zo schrijft de inzender:
"Het risico om in Nederland in de file te belanden met de auto is significant groter dan dat de trein een verstoring kent."
Waarop de reactie is:
"Waar het om gaat, is dat vertragingen bij het OV vaak niet een kwestie van enkele minuutjes zijn, maar (al dan niet door het missen van aansluitingen) al gauw een half uur of meer belopen."
Als je in de file beland is de vertraging ook vrij snel een halfuur of meer.
hoeft niet eens om +15 in te halen. In het Brabantse liggen al zeker vijf, zes minuten. Daarna Tot Arnhem inclusief stoppen nog eens vijf en dan ben je in Zutphen ongeveer weer op tijd.quote:Op maandag 17 september 2012 21:05 schreef b2py het volgende:
Stops overslaan tussen Nijmegen en Arnhem scheelt altijd
Dat met die Koploper is een vlag met NS 150 logo?quote:Op maandag 17 september 2012 19:49 schreef Oom_Agent het volgende:
Alvast een voorproefje van doos 1: foldermateriaal, instruktie treinkaartjes, MATbladen, T shirt 150 jaar spoorwegen 1989, vertrekstaten Nijmegen 1988, doos vol stickers en railrunner emblemen.
[ afbeelding ]
Ja, maar nog niet in Breda waar ik een overstap van 12 minuten op de IC naar Venlo hebquote:Op maandag 17 september 2012 21:03 schreef Peterselieman het volgende:
die +15 heb je er in Zwolle wel uit, mits alles meewerkt
5 minuten wordt niet zomaar 30. Dat ligt er aan wat voor overstap je hebt. Als een trein vertraging krijgt kan de NS/ProRail moeilijk alle aansluitingen laten wachten. Dan zou letterlijk alles vertraging krijgen. Als de aansluiting krap is, en je hebt vertraging. Dan is dat even kut, maar dat hoort nou eenmaal bij met de trein rijden. Als je met de bus gaat en die heeft vertraging door bijvoorbeeld een file, kan je net zo goed je overstap missen en een uur wachtenquote:Op maandag 17 september 2012 20:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het (terechte) punt is dat een vertraging van 5 minuten in de file inhoudt dat je 5 minuten later op je bestemming arriveert en een vertraging van 5 minuten met de trein inhoudt dat je 30 minuten later op je bestemming arriveert.
Al kan het ook anders; vorige week heeft de IC naar Zwolle in Roosendaal 15(!) minuten staan wachten op overstappers vanuit Vlissingen/Bergen op Zoom. Volledig geschift, maargoed.
Denk Diesel.. Geen aparte wagen voor kolen oid..quote:Op maandag 17 september 2012 22:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ergens op een spoorforum kwamen opeens dia's langs uit de jaren '70. Ik weet niets van materieel, maar deze vond ik wel tof. En als ik het goed zie, is het nog een stoomding, of niet?
[ afbeelding ]
Ah okee. De "bekende" TEE (die ook op Watergraafsmeer staat) vond ik ook al zo tof. Wel garppig: netjes raampjes aan de voorkant van de cabine, maar wel zo'n loei van een uitlaatpijp er pal voor. En dan dat mooie klassieke "Inter City" op de voorkant...quote:Op maandag 17 september 2012 22:20 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat is idd een diesel TEE.http://en.wikipedia.org/wiki/DB_Class_VT_11.5
Lees: waarschijnlijk KLB-slotjes van gemaakt?quote:
Hm oke, thanks. Zal zelf nog eens rondkijken in de algemene voorwaardenquote:Op dinsdag 18 september 2012 15:06 schreef James1988 het volgende:
Dat hangt van het abonnement in kwestie af. Sommige abonnementen zijn verkrijgbaar per maand (zoals het maandtrajectabonnement en de maanduitvoering van Altijd Vrij). Voor de rest van de abonnementen geldt volgens mij dat het na de eerste 3 maanden opzegbaar is, of zelfs pas na afloop van het eerste jaar.
tikje beter lezen, want die 10x per dag slaat op de Thalys en niet op de normale dienst tussen Amsterdam en Brusselquote:Op dinsdag 18 september 2012 15:57 schreef HeavenSmiles het volgende:
Wellicht is het hier al gepost, maar indien niet is het ongetwijfeld interessant: Schultz weigert HSL-overeenkomst goed te keuren: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)conflict-met-belgie/ en http://www.nu.nl/politiek(...)in-haag-brussel.html
Het betreft het conflict met België/NMBS over de aanschaf van een extra V250-treinstel voor de dienst Den Haag-Breda-Brussel, maar ook het feit dat er in de huidige plannen slechts 10 treinverbindingen tussen Amsterdam en Brussel per dag komen (i.p.v. de eerder overeengekomen 16).
Excuses, je hebt gelijk. Is HSA i.s.m. NMBS ook verantwoordelijk voor de dienstregeling van Thalys dan?quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tikje beter lezen, want die 10x per dag slaat op de Thalys en niet op de normale dienst tussen Amsterdam en Brussel
Ga gewoon naar een loket schat, doe of je dom bent en laat je voorlichtenquote:Op dinsdag 18 september 2012 15:58 schreef Crientj het volgende:
[..]
Hm oke, thanks. Zal zelf nog eens rondkijken in de algemene voorwaarden
Mmm, kan er nu ook nog een verandering komen in de geldigheid van een neidersachsen ticket, deze is nu op deze lijn toch geldig t/m Munster?quote:Op maandag 17 september 2012 21:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Aanbesteding regionaal treinverkeer op RE15: Münster(Westfalen) - Rheine - Emden is gewonnen door de Westfalenbahn. Vanaf 2015 dus geen DB Regio met Dosto's meer op deze lijn.
http://www.zughalt.de/201(...)il-los-1/#more-36722
deels. Ze moeten treinpaden beschikbaar stellen aan Thalys die ze tegen betaling afneemtquote:Op dinsdag 18 september 2012 16:03 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Excuses, je hebt gelijk. Is HSA i.s.m. NMBS ook verantwoordelijk voor de dienstregeling van Thalys dan?
En wat Thalys mag betalen voor een treinpad in Nederland over de HSL is afschuwelijk veel. Vandaar ook de idioot hoge prijzen. Pas vanaf het Belgische HSL-traject(wanneer de grens overgestoken is) wordt het weer beetje fatsoenlijker qua prijzen wat zij in België vragen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
deels. Ze moeten treinpaden beschikbaar stellen aan Thalys die ze tegen betaling afneemt
had niet gezien dat hij klikbaar was, geinig!quote:Op dinsdag 18 september 2012 14:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eemtjes auf das linkchen klicken ja
Hij fijn, terug naar de militaire structuren bij NS, net als vroeger.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:44 schreef greavy het volgende:
FNV wil overbodige soldaten bij NS onderbrengen
Vakcentrale FNV wil dat een deel van de militairen die door de bezuinigingen op defensie overbodig raken, wordt ondergebracht bij de NS. Dat zei FNV-voorzitter Ton Heerts dinsdag in reactie op de troonrede.
"Bij defensie moeten er twaalfduizend mensen uit, NS heeft juist mensen nodig. Wij zeggen: breng dat bij elkaar", aldus Heerts. De FNV-voorzitter wil dat het toekomstige kabinet in brede zin meer investeert in werk-naar-werktrajecten voor mensen die hun baan dreigen te verliezen. Eerder probeerde het toenmalige TNT Post al overbodig geworden postbodes onder te brengen bij de NS.
De werk-naar-werktrajecten moeten wat de FNV betreft deel uitmaken van een bredere 'sociale agenda'. De forenzentaks, de korting op de kinderopvang, een hoger eigen risico in de zorg, de nullijn voor ambtenaren, de versnelde verhoging van de AOW en aanpassing van de ontslagbescherming horen daar in elk geval niet bij.
De FNV wil af van al deze maatregelen uit het Kunduz-akkoord. De vakcentrale was niet direct bereikbaar voor commentaar op de vraag hoe het schrappen van die bezuinigingen financieel kan worden opgevangen.
http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed
Jamaar, ik ben niet blond he. Ze schatten gingers altijd net iets slimmer in.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga gewoon naar een loket schat, doe of je dom bent en laat je voorlichten
Je bent een vrouw, je kunt prima onwetendheid veinzen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 18:51 schreef Crientj het volgende:
[..]
Jamaar, ik ben niet blond he. Ze schatten gingers altijd net iets slimmer in.
Uhm, maar hoezo kan ik mijn RailAktiefKaart niet op die sjip laden dan?quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bent een vrouw, je kunt prima onwetendheid veinzen.
Ben je de V250 al weer vergeten?quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Weer eens wat nieuws op het spoor
En veel lelijker dan de G2000 wordt geen enkele trein
Gaan die dingen nou ook daadwerkelijk 250 km/h? Of boemelen ze nog steeds op 160...quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:53 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ben je de V250 al weer vergeten?
Dat is geen trein, dat is een droomsel uit Utopiaquote:Op dinsdag 18 september 2012 19:53 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ben je de V250 al weer vergeten?
Momenteel boemelen ze met 0quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:55 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Gaan die dingen nou ook daadwerkelijk 250 km/h? Of boemelen ze nog steeds op 160...
Maar scheuren wel 250 over de HSL hoorquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:01 schreef James1988 het volgende:
Af en toe gaat er eentje, ingelegd aan 160 km/h.
mja, alleen die smalbekvariant. Die andere is wel te doenquote:Op dinsdag 18 september 2012 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Weer eens wat nieuws op het spoor
En veel lelijker dan de G2000 wordt geen enkele trein
Ik zie ze weleens staan op Schiphol. En ik heb van die fyra-toeslag-coupons. Dus ik moet maar een keer een goeie reden verzinnen om naar Rotterdam te willen.quote:
oh ze hebben dus nog niet de hele dienstregeling ermee gevuld?quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:01 schreef James1988 het volgende:
Af en toe gaat er eentje, ingelegd aan 160 km/h.
What the Fuck did I just see?quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:39 schreef James1988 het volgende:
Low and behold, de nieuwe Vossloh DM30:
Bron: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=416227575093561
Ik vind het stiekem wel een wreed ding, net een nucleair wapen op het spoorquote:Op dinsdag 18 september 2012 19:39 schreef James1988 het volgende:
Low and behold, de nieuwe Vossloh DM30:
Bron: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=416227575093561
Alsof ze opeens bedachten dat het ding ook op diesel moest lopen:"Ach, dan hangen we er wel een powerpackje aan."quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:39 schreef James1988 het volgende:
Low and behold, de nieuwe Vossloh DM30:
Bron: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=416227575093561
Jij piem0l.quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:23 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Dan ben je geen echte treinfapper!
zou handig zijn als met deze snelheden de veiligheidssystemen ook zouden werkenquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:53 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Trein die wordt getest voor 600 km/h.
Only in China
Ga je wel heul veul foto's maken? En een verslagje maken?quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ga morgen naar Berlijn. Voor InnoTrans ja
Waarom zou Alstom zich drukmaken? Er rijden nog steeds geen Shinkansen in Europa, dus blijkbaar is Azië geen concurrent.quote:
Aha zo. We wachten het af. Een recordpoging kost miljoenen, ik denk dat de Fransen wel wat anders met dat geld kunnen momenteel.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:09 schreef James1988 het volgende:
Alstom heeft tot nu toe altijd het wereldrecord in handen gehad (momenteel 574,8 km/h) en zal dat niet graag uit handen geven aan een stel Chinezen. Een belangrijk verschil met de Japanners is dat CSR zich wel nadrukkelijk richt op de hele wereld... en daarmee een belangrijke concurrent wordt voor Alstom, Bombardier en Siemens.
Tip! Modelspoor, deel VIIIquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:52 schreef Flodder450 het volgende:
Nou net weer even met de treinenbaan gespeeld
Bijna alle rails roestig als wat, lekker raggen met de schuurspons en de treintjes eroverheen rijden!
zal deze week wel wat fotos postten
Op zich heb je gelijk, maar Alstom heeft een goed jaar achter de rug en een Fransoos gaat ver als je aan z'n trots komtquote:Op dinsdag 18 september 2012 21:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Aha zo. We wachten het af. Een recordpoging kost miljoenen, ik denk dat de Fransen wel wat anders met dat geld kunnen momenteel.
Neuh, de regionale overheid zal bepalen dat het NDS-ticket gewoon "anerkannt" moet worden, net als bij alle andere NBE vervoerders in Duitsland (bijv Eurobahn).quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:11 schreef MCH het volgende:
[..]
Mmm, kan er nu ook nog een verandering komen in de geldigheid van een neidersachsen ticket, deze is nu op deze lijn toch geldig t/m Munster?
nee, mits je online bij de DB koopt (hispeed kan duurder zijn), als je het kaartje 3 maanden geleden had gekocht was je beduidend goedkoper uitgeweest, kan meer dan 50 procent schelen.quote:Op woensdag 19 september 2012 06:24 schreef EddyAlbena het volgende:
Als ik voor vandaag in Duitsland op het station een ICE ticket koop bij een automaat, ben ik dan goedkoper uit dan wanneer ik het online afneem?
Fijne reis, een keer thuis wat pielen met instellingen, minste overstappen kiezen, alleen ice kiezen, overstap tijd instellen etc. dan heb je binnen 10 minuten wel door, het kan allemaal bij de DBquote:Op woensdag 19 september 2012 09:28 schreef EddyAlbena het volgende:
Had al wel geboekt, maar dat is met IC, 1,5u langer en drie keer overstappen dus niet ideaal. Hoopte dat een alternatief nu niet heel duur zou zijn maar is mij net iets te. Dan maar gewoon met deze gaan. Dank in ieder geval,
Arriva rijdt wel, zolang het inclusief subsidie maar winst oplevert.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Want daar is markt voor? Twee keer een uurtje per dag een wolk scholieren ja, die leveren geen ene dooie sterfcent op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |