So true.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Helaas denken politici daar soms anders over...

Deze regel heb ik niet zelf gemaakt.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Voor jou wel. Maar voor veel andere bestuurders niet, en daarom kan het dus nooit een regel worden.
Je moet nooit proberen om regels te maken die jezelf heel goed uitkomen. Je bent zelf namelijk nooit een goed referentiekader.

En RVV 1990 heeft het er ook niet over. En het CBR is niet heilig, maar gewoon een bestuursorgaan met teveel macht.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:29 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Deze regel heb ik niet zelf gemaakt.

Klopt. En de RVV ook niet. En als die daar niet bestaat, dan hoef je je er ook niet aan te houden. Het CBR is goed in dingen verzinnen, maar hebben totaal geen invloed op hoe de huidige wegenwet in elkaar zit.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:29 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Deze regel heb ik niet zelf gemaakt.

quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Op het moment dat er pijlen zijn, kan het knipperlicht uit bij een uitvoegstrook. Het is dan namelijk VERBODEN om weer terug te gaan. Dus als je dan het knipperlicht naar rechts of links aanzet, dan wilt dat zeggen dat je van rijstrook wisselt.
Je hebt nog veel te leren.
Het is allemaal niet zo moeilijk als mensen eens fatsoenlijk de regels leren.

quote:Artikel 17
2. Bestuurders moeten alvorens af te slaan een teken met hun richtingaanwijzer of met hun arm geven.
Artikel 55
Bestuurders van een motorvoertuig respectievelijk bromfietsers moeten een teken met hun richtingaanwijzer geven respectievelijk een teken met hun richtingaanwijzer of met hun arm geven, indien zij willen wegrijden, andere bestuurders van een motorvoertuig willen inhalen, de doorgaande rijbaan willen oprijden en verlaten en indien zij van rijstrook willen wisselen alsmede bij alle andere belangrijke zijdelingse verplaatsingen.

Kijk eens aan, dus realbizzkit moet zijn verkeersregels eens oppoetsen en zijnquote:Op vrijdag 21 september 2012 11:39 schreef Leandra het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/18(...)voorsorteervak.dhtml
 voor zichzelf gebruiken.
 voor zichzelf gebruiken.   

Enige waar je een bekeuring voor kan krijgen is het alsnog wisselen van rijstrook/richting nadat je al over pijlen bent gegaan. Voor het uitzetten van je knipper zal je geen bekeuring krijgen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:52 schreef Leandra het volgende:
Wat jij wilt pop, dan vang je er toch lekker een bekeuring voor

Hoe wil je een boete voor iets krijgen wat niet in de wetgeving geregeld is?quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:52 schreef Leandra het volgende:
Wat jij wilt pop, dan vang je er toch lekker een bekeuring voor

Het verkeer dat van een zijweg komt kan niet snel/meteen zien dat je linksaf slaat zonder knipperlicht te gebruiken omdat zij de verkeerslichten en de pijlen die op de weg zitten niet kunnen zien vanaf hun plek?quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hoe wil je een boete voor iets krijgen wat niet in de wetgeving geregeld is?
Het knipperlicht aanhouden op de uitvoeg/voorsorteerstrook.

Zodra je op een rotonde rijdt, voegt knipper aan naar links helemaal niks toe t.o.v. geen knipper. Maar dan ook echt helemaal niks. Idem voor het oprijden van een 1-strooks rotonde.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:08 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Vertel? Wat is er o zo verkeerd aan deze CBR regel?
Zucht. Je wil het niet snappen?quote:Bang dat ze echt linksaf slaan?

Het verkeer dat van links komt, ziet sowieso niet dat je de knipper naar rechts aan hebt.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:02 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Het verkeer dat van een zijweg komt kan niet snel/meteen zien dat je linksaf slaat zonder knipperlicht te gebruiken omdat zij de verkeerslichten en de pijlen die op de weg zitten niet kunnen zien vanaf hun plek?
(ik heb het nog steeds over voorsorteerstrook)

Ondanks dat ik zelf niet linksknipper op een rotonde durf ik toch niet helemaal te stellen dat het totaal niets toevoegt. In sommige weersomstandigheden (lage zon bijv.) kan het soms wel wat verduidelijking verschaffen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:16 schreef OEM het volgende:
[..]
Zodra je op een rotonde rijdt, voegt knipper aan naar links helemaal niks toe t.o.v. geen knipper. Maar dan ook echt helemaal niks. Idem voor het oprijden van een 1-strooks rotonde.

Enkel en alleen de rechterknipper geeft aan of iemand op de rotonde blijft of niet. Dus ik zie niet wat de linkerknipper bij een laagstaande zon verduidelijkt. Of in welke weersomstandigheid dan ook.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:44 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ondanks dat ik zelf niet linksknipper op een rotonde durf ik toch niet helemaal te stellen dat het totaal niets toevoegt. In sommige weersomstandigheden (lage zon bijv.) kan het soms wel wat verduidelijking verschaffen.

Richtingaanwijzers zijn altijd zichtbaar aan de voorkant van de auto. Verkeer van rechts kan de voorkant zien, en dus ook zien of je naar links knippert. Verkeer van links heeft minder goed zicht op de voorkant van je auto en kan niet altijd zien of je naar rechts knippert.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het verkeer dat van links komt, ziet sowieso niet dat je de knipper naar rechts aan hebt.
Het verkeer dat van rechts komt, ziet sowieso niet dat je de knipper naar links aan hebt.

ik heb een nieuwe voor je danquote:Op vrijdag 21 september 2012 20:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Gaat het nog steeds over wel of niet links knipperen op rotondes? Als je je daar al aan ergert op de weg dan kan je je wel overal aan ergeren.

En jij was niet in staat je snelheid aan te passen?quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:21 schreef spoorrails het volgende:
[..]
ik heb een nieuwe voor je dan
kom met rijtje auto's aanrijden, we willen de A15 op rijden, rijd er een auto op de rechter baan en maar niet naar links gaan hea, voor de rest geen auto te bekennen op de rijksweg...
verder rijden we al ruim 500 meter parallel, dus inzicht werd ook gemist...
ja maar doorgetrokken lijn mag je niet overschrijden....
JAWEL kut, als er nog strepen naast staan....
Gaat tie dus uiteindelijk vol in de ankers... dit soort mensen moeten direct van de weg geplukt worden en rijbewijs afgenomen worden.

Er was geen enkele reden dat deze auto niet naar links kon. en heel dat rijtje (dus niet alleen ik, lezen dus)quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:27 schreef vannelle het volgende:
[..]
En jij was niet in staat je snelheid aan te passen?
Bovendien hóeft hij geen ruimte voor je te maken, invoegen is het probleem van de invoeger.
Gebrek aan inzicht zei je?

Jawel, de regel: Uw positie op de rijbaan is rechts.quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:32 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Er was geen enkele reden dat deze auto niet naar links kon. en heel dat rijtje (dus niet alleen ik, lezen dus)

Ja, volgens de wet heeft tie 100% goed gehandeld.quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Jawel, de regel: Uw positie op de rijbaan is rechts.

Ja, en zeker als het er 1 is, dan is er plenty of space om ervoor of erachter te gaan.quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:52 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Ja, volgens de wet heeft tie 100% goed gehandeld.
Maar ruimte maken voor invoegers is gewoon netjes, doe ik ook. Als het druk is gaat het niet altijd natuurlijk. Daar hou je dan ook rekening mee. Maar daar was geen sprake van.
Nogmaals: ik weet dat invoegers voorang moeten geven, maar is het dan zo vreemd geredeneerd dat iemand ruimte maakt door een hele simple handeling, baantje opschuiven?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |