Jezusquote:Daarnaast kan ze moeilijk samenvatten. Dus de dag wordt van begin tot eind doorgenomen, niet gewoon 1 hoogtepunt of zo. Als ik niks zeg, gaat ze letterlijk gesprekken herhalen.
Ja, maar dit is gewoon een lastig ding voor haar. Ze doet wel haar best om samen te vatten, en vraagt ook tegenwoordig of het uitkomt, voordat ze iets vertelt. Ook probeert ze zich in te houden om niet teveel te vertellen. Ze doet haar best echt wel, maar in het midden komen we elkaar niet tegen.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:39 schreef zarGon het volgende:
Heb je al met haar gesproken hierover? Aangeven dat dit speelt bij jou lijkt me een eerste goede stap.
OK het komt klaarblijkelijk over als een klaagzang. Dat is niet het geval. Dit is gewoon een dingetje tussen ons, en meestal trek ik het prima, maar vandaag werd het me even te veel. Ik wil het gewoon graag opgelost hebben.quote:
Dat was niet mijn topic.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:41 schreef Copycat het volgende:
En ze manipuleert toch ook al als de neten, begreep ik uit een ander topic?
Dat is een goede tip, ik zal wat vaker gewoon weer opstaan als het me te veel wordt.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
JezusGeef haar gewoon 10 min. om over d'r dag te vertellen, en daarna ga je wat anders doen/luister je niet meer. Dan leert ze vanzelf wel samen te vatten.
Nee, gewoon stipt na 10 minuten, elke keer weer.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:49 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat was niet mijn topic.
[..]
Dat is een goede tip, ik zal wat vaker gewoon weer opstaan als het me te veel wordt.
Dat zei ik ook niet.quote:
Precies zoals ik het voel, of iemand een emmer over me heen gooit. Ik word in dat geratel meegetrokken, zo heb ik het gevoel, ik vind dat lastig om uit te sluiten.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:53 schreef rhubarbje het volgende:
dat is hoe ik mijn emmertje weer leeg maak
Yes dat dus!quote:Op woensdag 12 september 2012 17:56 schreef Zapata het volgende:
Gewoon wat alle mannen doen als de vrouw begint te praten. Wegdromen maar doen alsof je luistert.
nou ja dat heb je zelf in de hand natuurlijkquote:Op woensdag 12 september 2012 17:56 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Precies zoals ik het voel, of iemand een emmer over me heen gooit. Ik word in dat geratel meegetrokken, zo heb ik het gevoel, ik vind dat lastig om uit te sluiten.
Dat is trouwens in het algemeen zo. Ik ben redelijk outgoing, maar sociale events, dat kost echt energie bij mij.
Goeie vraag... geen idee, eigenlijk.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:04 schreef rhubarbje het volgende:
ik snap niet hoe het feit dat je vriendin gewoon even 'en toen zei zij(...)' zo veel kruim van jou kan eisen?
Heb je het gevoel dat je er iets mee 'moet' of is het luisteren an sich je al te veel?quote:Op woensdag 12 september 2012 18:26 schreef Hallmark het volgende:
Tsja... aardige oplossing, maar ik trek dat niet, ik voel me dan net zo'n menselijke afval-bak waar je maar slap geouwehoer in kan gooien.
Nu je het zo zegt, realiseer ik me dat ik me soms echt erover kan opwinden.
nou dan zit daar je probleem, gewoon niet meer luisterenquote:Op woensdag 12 september 2012 18:29 schreef Hallmark het volgende:
Ik vind luisteren sowieso gewoon al intensief. Iemand zei al eens tegen mij dat het lijkt of ik helemaal "in" een gesprek zit, dat ik niet gewoon 50% van mijn aandacht kan geven, maar dat het altijd 100% is.
Dat is beslist niet waar.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:47 schreef LittleLady het volgende:
Vrouwen gebruiken 7000 woorden per dag. Mannen maar 2000
Volgens de Amerikaanse psycholoog Haltzman leren mannen in een huwelijk heel wat problemen op te lossen. Dat komt omdat mannen in een huwelijk met een vrouw vaak het onderspit delven op emotioneel en verbaal vlak…………….
Het blijkt dat vrouwen per dag 7000 woorden gebruikt en 5 verschillende tonen, de man gebruikt slechts 2000 woorden en 3 tonen waarop hij spreekt. Dat scheelt nogal. Het spottende beeld van een kwekkende vrouw en een zwijgende man is dus nog niet zo vreemd. Er zit waarheid in. Op emotioneel vlak zijn er ook beduidend verschillen. Haltzman ontdekte dat mannen vooral hulp nodig hebben bij het uitvinden wat ze moeten doen. Intuïtief zijn ze niet zo sterk als vrouwen.
Zelfs alleen het praten over emoties wekt een stressreactie op bij mannen. Dus dames, zeg nooit tegen je man: “We moeten even praten.” Dan schiet hij al zodanig in de stress dat er toch niets meer van komt.
Toch leren mannen in een huwelijk veel door deze toestanden. Op één of andere manier leren ze technieken om hun huwelijk in stand te houden en gelukkig te zijn in een relatie. Want, zo blijkt, getrouwde mannen zijn rustiger van geest, verdienen meer en hebben meer seks. Het huwelijk maakt mannen zelfs gezonder. Een scheiding verhoogt de kans op sterfte met 200%.
Mannen leren hun huwelijk zelf in stand te houden. De technieken die ze erop na houden, is voor elke man weer anders. Er is niemand die hen daarbij leidt en het verloopt op een subtiele manier. Moeten we hierbij denken aan een man die alles over zich heen laat komen? Of aan een man die overal “ja schat” op zegt, maar niks doet? De ruzies daarna neemt hij voor lief. Het cirkeltje begint gewoon opnieuw zodra hij weer “ja, schat” zegt. Of aan een man die zich op zolder opsluit om met zijn treintjes te spelen? Of is dit te simpel bedacht? Het is jammer dat Haltzman verder niet ingaat op de technieken.
In een vervolgonderzoek is Haltzman inmiddels bezig om de relatiepatronen tussen mannen en vrouwen beter te begrijpen. Hij heeft daarvoor een website opgezet voor getrouwde mannen waarop ze hun ervaringen kunnen delen met andere mannen.
Daar lijkt me daar sowieso winst te behalen, want je hoeft echt niet altijd volledig ergens op te focussen en ik kan me voorstellen dat het jou ook heel veel energie scheelt als je niet even geconcentreerd naar de shoppingperikelen van je vriendin hoeft te luisteren als naar instructies op je werk.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:29 schreef Hallmark het volgende:
Ik vind luisteren sowieso gewoon al intensief. Iemand zei al eens tegen mij dat het lijkt of ik helemaal "in" een gesprek zit, dat ik niet gewoon 50% van mijn aandacht kan geven, maar dat het altijd 100% is.
Volgens mij is voor TS 'een paar minuutjes' ook niet het probleem, maar eerder 'een paar uur'quote:Op woensdag 12 september 2012 18:29 schreef rhubarbje het volgende:
ja sorry maar je bent toch ook partners om af en toe wat aan elkaar te hebben?
en ze vraagt echt niet bizar veel van je (vind ik)
paar minuutjes small talk moet er wel in zitten toch?
anders vind ik het een beetje je eigen probleem en dan zou ik wat doen aan het feit dat sociaal contact zo veel van je vergt
hij geeft aan vaker een probleem te hebben met luisteren en ik gok dat ze echt geen 2 uur praat hoorquote:Op woensdag 12 september 2012 18:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Volgens mij is voor TS 'een paar minuutjes' ook niet het probleem, maar eerder 'een paar uur'
quote:Op woensdag 12 september 2012 18:57 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
hij geeft aan vaker een probleem te hebben met luisteren en ik gok dat ze echt geen 2 uur praat hoor
10 minuten moet toch wel te doen zijn
als ze echt veel langer lult is het niet meer terecht nee
Dat kost normaal gezien meer dan 10 minuten, tenzij je totaal niks meemaakt op een dag.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:34 schreef Hallmark het volgende:
Daarnaast kan ze moeilijk samenvatten. Dus de dag wordt van begin tot eind doorgenomen, niet gewoon 1 hoogtepunt of zo. Als ik niks zeg, gaat ze letterlijk gesprekken herhalen. Dus het is geen over-en-weer uitwisselen van gedachten, maar een soort herkauwen van haar herinneringen.
vind ik nogal een snelle conclusiequote:Op woensdag 12 september 2012 18:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
[..]
Dat kost normaal gezien meer dan 10 minuten, tenzij je totaal niks meemaakt op een dag.
Maar hij zegt toch dat ze niet kan samenvatten en hele gesprekken gaat herhalen als hij er niks van zegt? Ik heb het ook niet verzonnenquote:Op woensdag 12 september 2012 19:04 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
vind ik nogal een snelle conclusie
van begin tot eind kan in 2 minuten (ja eerst had ik ontbijt, toen boodschappen gedaan, toen belde mimi en daarna lunch... vergadering nou en je bent er al bijna doorheen)
En wat doe jij om haar in het midden te kunnen tegenkomen?quote:Op woensdag 12 september 2012 17:46 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ja, maar dit is gewoon een lastig ding voor haar. Ze doet wel haar best om samen te vatten, en vraagt ook tegenwoordig of het uitkomt, voordat ze iets vertelt. Ook probeert ze zich in te houden om niet teveel te vertellen. Ze doet haar best echt wel, maar in het midden komen we elkaar niet tegen.
laten we het op een interpretatie verschil houden danquote:Op woensdag 12 september 2012 19:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar hij zegt toch dat ze niet kan samenvatten en hele gesprekken gaat herhalen als hij er niks van zegt? Ik heb het ook niet verzonnenGa gewoon af op wat hij in de OP schetst.
Yeah, I wish... Schatting is 20 minuten tot een half uur. Ik zal het eens timen, is wel een aardig experiment.quote:Op woensdag 12 september 2012 19:04 schreef rhubarbje het volgende:
van begin tot eind kan in 2 minuten
Ik reageer niet geirriteerd als het te lang duurt, ik probeer wat langer te blijven luisteren dan normaal, en ik ga ook niet meer inhoudelijk er op in (want dat wil ze toch niet, ze wil alleen maar haar dingetje kwijt).quote:Op woensdag 12 september 2012 19:05 schreef moneyfornothing het volgende:
En wat doe jij om haar in het midden te kunnen tegenkomen?
Exact wat zij ook doet. Inmiddels heb ik geleerd dat mijn vriendin (en jij zo te lezen ook) die non-verbale communicatie niet snapt.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:53 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik kan ratelen omdat mijn emmertje leeg moet, maar soms merk ik dat mijn vriend weinig sjoege geeft wanneer ik wat vertel, en dan ga ik maar door met uitleggen en details geven om een reactie te ontlokken totdat hij het begrijpt of er iets van vindt.
Dat vind ik lastig.... ik heb geleerd thuis dat je netjes je vork en mes neerlegt, en iemand aankijkt als hij/zij tegen je praat. Nou wil ik dat best afleren, maar dat zit er redelijk diep in, ben benieuwd of dat lukt.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:31 schreef Dauntl3ss het volgende:
ik kan me voorstellen dat het jou ook heel veel energie scheelt als je niet even geconcentreerd naar de shoppingperikelen van je vriendin hoeft te luisteren als naar instructies op je werk.
Ja dat is samenwonen nou eenmaalquote:Op woensdag 12 september 2012 20:01 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Exact wat zij ook doet. Inmiddels heb ik geleerd dat mijn vriendin (en jij zo te lezen ook) die non-verbale communicatie niet snapt.
Dus als ik met een boek bezig ben, en daar niet van op kijk, of lauwtjes reageer ofzo, dan wordt dat niet opgepikt als: "vertel het een ander keertje". Ik heb dus geleerd om hard uit te spreken of ik ergens mee bezig ben, of niet.
Maar eigenlijk vind ik het vervelend om telkens zo scherp mijn grenzen aan te geven. Als ik een uur een boek zit te lezen op de bank, dan komt ze vier keer met een soort verhaaltje van het een of het ander. "Oh kijk wat ik nu lees, dit artikel gaat over zus-en-zo". En af en toe luister ik, en af en toe zeg ik iets van: "lees maar even zelf, lieverd"
Zo ben ik nou helemaal gek of? Hij luistert telkens naar haar tegen zijn wil, hij zoekt een nette oplossing, klinkt niet onredelijk en jij stelt dat hij klinkt als een lastige om mee samen te leven. Wil niet weten waar jouw vriend dan wel niet aan moet voldoen, totale slaaf zijn ofzo en dan is hij perfect voor jou zeker, ga toch weg manquote:Op woensdag 12 september 2012 20:18 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja dat is samenwonen nou eenmaaldat gebeurt in de meeste relaties
wat dacht je van gewoon zeggen: lief dat je me er in betrekt maar ik ben even dit aan het doen sorry
communiceren word dat ook wel genoemd
sorry maar je klinkt als een lastige om mee samen te moeten leven
als je met iemand samen woont die niet communiceert lijkt me dat erg lastigquote:Op woensdag 12 september 2012 20:39 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Zo ben ik nou helemaal gek of? Hij luistert telkens naar haar tegen zijn wil, hij zoekt een nette oplossing, klinkt niet onredelijk en jij stelt dat hij klinkt als een lastige om mee samen te leven. Wil niet weten waar jouw vriend dan wel niet aan moet voldoen, totale slaaf zijn ofzo en dan is hij perfect voor jou zeker, ga toch weg man
Volgens mij heb jij een ander topic gelezen of ben je in de war.. alles wat jij nu zegt is tegenovergesteld aan wat de TS stelt..quote:Op woensdag 12 september 2012 20:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
als je met iemand samen woont die niet communiceert lijkt me dat erg lastig
als mijn vriend elke keer alleen gaat zuchten en puffen als ik iets doe wat ie niet leuk vind (een stukje voorlezen uit de krant of zo als hij net druk bezig wat inderdaad heel irritant kan zijn) en dan een topic op fok opent lijkt me dat erg lastig ja
zijn vriendin doet haar best om samen te vatten, ze vraagt of het schikt en als ie zegt dat het niet uit komt houdt ze haar mond
wat kan ze nog meer doen?
terwijl TS er vanuit gaat dat ze kan raden wat er in zijn hoofd gebeurd als ze begint te praten
quote:Op woensdag 12 september 2012 20:01 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Exact wat zij ook doet. Inmiddels heb ik geleerd dat mijn vriendin (en jij zo te lezen ook) die non-verbale communicatie niet snapt.
Dus als ik met een boek bezig ben, en daar niet van op kijk, of lauwtjes reageer ofzo, dan wordt dat niet opgepikt als: "vertel het een ander keertje". Ik heb dus geleerd om hard uit te spreken of ik ergens mee bezig ben, of niet.
Maar eigenlijk vind ik het vervelend om telkens zo scherp mijn grenzen aan te geven. Als ik een uur een boek zit te lezen op de bank, dan komt ze vier keer met een soort verhaaltje van het een of het ander. "Oh kijk wat ik nu lees, dit artikel gaat over zus-en-zo". En af en toe luister ik, en af en toe zeg ik iets van: "lees maar even zelf, lieverd"
ik heb onder andere dit gelezenquote:Op woensdag 12 september 2012 17:46 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ja, maar dit is gewoon een lastig ding voor haar. Ze doet wel haar best om samen te vatten, en vraagt ook tegenwoordig of het uitkomt, voordat ze iets vertelt. Ook probeert ze zich in te houden om niet teveel te vertellen. Ze doet haar best echt wel, maar in het midden komen we elkaar niet tegen.
En ik heb nog niks anders gelezen dan het resultaat wat nog steeds hetzelfde lijkt te zijn. Of zijn er naast het proberen feitelijk ook dingen verandert? Want dat maak ik er juist niet uit op. Sowieso doet hij niks verkeerd voor zover ik kan zien en verwacht hij niks abnormaals.. maar wat je hebt getypt lijkt wel meer te kloppen met hoe het eerst was maar ja, zonder verandering is dat nog niks..quote:Op woensdag 12 september 2012 20:49 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
[..]
ik heb onder andere dit gelezen
Dat vrouwen meer praten durf ik van je aan te nemen (hoewel er ook andere onderzoeken zijn die jouw getallen wat tegenspreken), maar niet elke vrouw is zo'n spraakwaterval en als TS daar niet tegen kan, doet hij er beter aan een wat introvertere vriendin te zoeken.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:47 schreef LittleLady het volgende:
Vrouwen gebruiken 7000 woorden per dag. Mannen maar 2000
Volgens de Amerikaanse psycholoog Haltzman leren mannen in een huwelijk heel wat problemen op te lossen. Dat komt omdat mannen in een huwelijk met een vrouw vaak het onderspit delven op emotioneel en verbaal vlak…………….
Het blijkt dat vrouwen per dag 7000 woorden gebruikt en 5 verschillende tonen, de man gebruikt slechts 2000 woorden en 3 tonen waarop hij spreekt. Dat scheelt nogal. Het spottende beeld van een kwekkende vrouw en een zwijgende man is dus nog niet zo vreemd. Er zit waarheid in. Op emotioneel vlak zijn er ook beduidend verschillen. Haltzman ontdekte dat mannen vooral hulp nodig hebben bij het uitvinden wat ze moeten doen. Intuïtief zijn ze niet zo sterk als vrouwen.
Zelfs alleen het praten over emoties wekt een stressreactie op bij mannen. Dus dames, zeg nooit tegen je man: “We moeten even praten.” Dan schiet hij al zodanig in de stress dat er toch niets meer van komt.
Toch leren mannen in een huwelijk veel door deze toestanden. Op één of andere manier leren ze technieken om hun huwelijk in stand te houden en gelukkig te zijn in een relatie. Want, zo blijkt, getrouwde mannen zijn rustiger van geest, verdienen meer en hebben meer seks. Het huwelijk maakt mannen zelfs gezonder. Een scheiding verhoogt de kans op sterfte met 200%.
Mannen leren hun huwelijk zelf in stand te houden. De technieken die ze erop na houden, is voor elke man weer anders. Er is niemand die hen daarbij leidt en het verloopt op een subtiele manier. Moeten we hierbij denken aan een man die alles over zich heen laat komen? Of aan een man die overal “ja schat” op zegt, maar niks doet? De ruzies daarna neemt hij voor lief. Het cirkeltje begint gewoon opnieuw zodra hij weer “ja, schat” zegt. Of aan een man die zich op zolder opsluit om met zijn treintjes te spelen? Of is dit te simpel bedacht? Het is jammer dat Haltzman verder niet ingaat op de technieken.
In een vervolgonderzoek is Haltzman inmiddels bezig om de relatiepatronen tussen mannen en vrouwen beter te begrijpen. Hij heeft daarvoor een website opgezet voor getrouwde mannen waarop ze hun ervaringen kunnen delen met andere mannen.
Nou nou ze kan ook leren haar mond wat vaker te houden. Hoeft niet direct uit te gaan.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat vrouwen meer praten durf ik van je aan te nemen (hoewel er ook andere onderzoeken zijn die jouw getallen wat tegenspreken), maar niet elke vrouw is zo'n spraakwaterval en als TS daar niet tegen kan, doet hij er beter aan een wat introvertere vriendin te zoeken.
Samenwonen is je grenzen aan geven en TS geeft aan daar moeite mee te hebben en dan krijg je spanningen en dat lijkt me lastig om mee samen te levenquote:Op woensdag 12 september 2012 20:52 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
En ik heb nog niks anders gelezen dan het resultaat wat nog steeds hetzelfde lijkt te zijn. Of zijn er naast het proberen feitelijk ook dingen verandert? Want dat maak ik er juist niet uit op. Sowieso doet hij niks verkeerd voor zover ik kan zien en verwacht hij niks abnormaals.. maar wat je hebt getypt lijkt wel meer te kloppen met hoe het eerst was maar ja, zonder verandering is dat nog niks..
En als zij er nou behoefte aan heeft om haar verhaal te doen? Dat moet dan maar niet omdat haar vriend het vervelend vindt?quote:Op woensdag 12 september 2012 20:54 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou nou ze kan ook leren haar mond wat vaker te houden. Hoeft niet direct uit te gaan.
Dat is ook serieus heel prijzenswaardig maar in sommige situaties is dat dus niet echt nodig en vermoei je alleen jezelf ermee. Je hoeft ook niet volledig op standby te gaan, maar iets minder scherp luisteren is best oké.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:05 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat vind ik lastig.... ik heb geleerd thuis dat je netjes je vork en mes neerlegt, en iemand aankijkt als hij/zij tegen je praat. Nou wil ik dat best afleren, maar dat zit er redelijk diep in, ben benieuwd of dat lukt.
Voor mij is het echt een mustquote:Op woensdag 12 september 2012 20:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En als zij er nou behoefte aan heeft om haar verhaal te doen? Dat moet dan maar niet omdat haar vriend het vervlend vindt?
Aan de ene kant: ja, dat begrijp ik.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:57 schreef rhubarbje het volgende:
als ik dat niet kwijt zou kunnen dan word het erg ongezellig in huis omdat ik dan met stress blijf zitten en daar word ik nou niet echt een lief knuffelig meisje van
pfoe ik woon al zo lang samen! daarvoor had ik nog geen stress joh toen hoefde ik alleen niet op te komen dagen in collegequote:Op woensdag 12 september 2012 21:01 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Aan de ene kant: ja, dat begrijp ik.
Aan de andere kant denk ik: het moet geen must worden, ik hoef niet altijd klaar te staan om de verbale vuilnisbak leeg te ruimen.
Hoe deed jij dat dan, toen je niet samenwoonde?
Dat zijn allemaal goede tips, die ga ik zeker gebruiken; hoeft niet 110% aandacht / conversatie aanpassen qua tijd / kan ook zeggen -- ik ben moe, bel effe je ouders.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:56 schreef Dauntl3ss het volgende:
Edit: Misschien al gevraagd, beantwoord en over het hoofd gezien, maar heeft ze geen andere vriendinnen/moeder/buurvrouw om eea mee te bespreken?
Ja lijkt me op zich niet meer dan redelijk, je hoeft haar zeker niet altijd af te wimpelen maar als het je echt te veel is/wordt, kan je het misschien even parkeren of haar doorverwijzen.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:02 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal goede tips, die ga ik zeker gebruiken; hoeft niet 110% aandacht / conversatie aanpassen qua tijd / kan ook zeggen -- ik ben moe, bel effe je ouders.
Hoezo nogal offtopic? Gaat daar toch over? Maar oke is goedquote:Op woensdag 12 september 2012 20:55 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Samenwonen is je grenzen aan geven en TS geeft aan daar moeite mee te hebben en dan krijg je spanningen en dat lijkt me lastig om mee samen te leven
vooral omdat hij er voor kiest non-verbaal te gaan zitten zijn ipv communiceren
verder vind ik dit nogal een marginaal probleem maar als dit je al op breekt lijkt het mij lastig om daar mee te leven
vandaar mijn conclusie
maar goed, nogal offtopic dus ik zal er mee op houden
mijn uitspraak lijkt me zo voldoende toegelicht
Nou ja mijn reactie had betrekking erop dat het niet direct uit hoeft te gaan he. Ze kan zich wel een dagje inhouden lijkt me als dat nodig is en TS een dagje wel luisteren. Alles in gematigdheid enzoquote:Op woensdag 12 september 2012 20:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En als zij er nou behoefte aan heeft om haar verhaal te doen? Dat moet dan maar niet omdat haar vriend het vervelend vindt?
Serieus, dat ga ik morgen eens zeggen: ik wil vandaag even niets horen over je werk. Lijkt me echt heerlijk.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:06 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ze kan zich wel een dagje inhouden lijkt me als dat nodig is
als je het zo zegt denk ik dat het bij jullie thuis ook geen leuke avond gaat wordenquote:Op woensdag 12 september 2012 21:09 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Serieus, dat ga ik morgen eens zeggen: ik wil vandaag even niets horen over je werk. Lijkt me echt heerlijk.
Mond houden gaat op de langere termijn niet werken denk ik, zo iemand moet dat bij iemand kwijt. Dan denk ik dat het nog een beter alternatief is dat de TS zelf probeert te luisteren met een half oor, zoals zoveel mannen.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:54 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou nou ze kan ook leren haar mond wat vaker te houden. Hoeft niet direct uit te gaan.
Maar zij moet toch ook gewoon zichzelf kunnen zijn bij jou in de buurt? Ik vind het nogal lullig om te zeggen dat je helemaal niets wil horen over d'r werk. Laat staan dat het ook maar iets gaat oplossen.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:09 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Serieus, dat ga ik morgen eens zeggen: ik wil vandaag even niets horen over je werk. Lijkt me echt heerlijk.
Met die redenatie is jezelf zijn gewoon niks gematigd willen doen als je weet dat je partner niet alles fijn vindt.. ze kan ook zichzelf zijn als ze zichzelf een keer inhoudt.. en als ze dat niet kan dan is die 'zichzelf' misschien niet bepaald ideaal... ik begrijp hem wel. Ik kreeg op den duur ook veel gezeur van een ex van me en dat heb je ook gewoon gehad op den duur ook al hou je van haar. Lost op dat je gewoon een dag niet zoiets aan je kop hebt, ook al worden ze nog wat boos erom, ze mogen best leren om ook wat te matigen in hun gedragquote:Op woensdag 12 september 2012 21:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar zij moet toch ook gewoon zichzelf kunnen zijn bij jou in de buurt? Ik vind het nogal lullig om te zeggen dat je helemaal niets wil horen over d'r werk. Laat staan dat het ook maar iets gaat oplossen.
Ik snap je punt, je moet natuurlijk niet jezelf willen blijven als het gedrag echt problematisch is. Maar daar is hier geen sprake van en of je veel praat/veel deelt ligt naar mijn mening echt in iemands aard, zie dat maar eens veranderen. Ik denk dat je daar enkel onbegrip en ruzies door krijgt.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:18 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Met die redenatie is jezelf zijn gewoon niks gematigd willen doen als je weet dat je partner niet alles fijn vindt.. ze kan ook zichzelf zijn als ze zichzelf een keer inhoudt.. en als ze dat niet kan dan is die 'zichzelf' misschien niet bepaald ideaal... ik begrijp hem wel. Ik kreeg op den duur ook veel gezeur van een ex van me en dat heb je ook gewoon gehad op den duur ook al hou je van haar. Lost op dat je gewoon een dag niet zoiets aan je kop hebt, ook al worden ze nog wat boos erom, ze mogen best leren om ook wat te matigen in hun gedrag
Ik snap jouw punt ook. Maar of daar hier geen sprake van is betwijfel ik gezien hoe de TS erover praat... maar goed dat hangt ook van het perspectief af waarmee je ernaar kijkt. Wie is dat op je avatar?quote:Op woensdag 12 september 2012 21:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik snap je punt, je moet natuurlijk niet jezelf willen blijven als het gedrag echt problematisch is. Maar daar is hier geen sprake van en of je veel praat/veel deelt ligt naar mijn mening echt in iemands aard, zie dat maar eens veranderen. Ik denk dat je daar enkel onbegrip en ruzies door krijgt.
Persoonlijk denk ik dat beide even irritant kunnen zijnquote:Op woensdag 12 september 2012 21:48 schreef JRRY het volgende:
Gezellig toch, een vriendin die heel veel praat. Beter dan een stille grijze muis.
quote:Op woensdag 12 september 2012 18:31 schreef Anyanka het volgende:
[..]
De reden daarvoor zou overigens niks met gender te maken hebben, maar met het feit dat mensen in hogere posities of met een hogere status meer aan het woord zijn, en dat zijn vaker mannen.
Goh, ik ben het zowaar met je eens ja.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:58 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]Amehoela. Kakelen om het kakelen, veel te veel woorden nodig hebben om iets simpels te zeggen, geëmotioneerdere klanktonen, etc. is dus echt wel een overwegend vrouwending. Laat ik 50 mensen kennen die aan deze bloedirritante eigenschap lijden en daarvan zijn er 49 vrouw en die andere is een homofiel. Ik overdrijf niet. De babbelkzieken zijn ook zelden tot nooit hoogopgeleiden zoals jij beweert.
Ik loop al heel mijn leven tegen dit soort types aan. Ik kan er niet mee handelen. Ik zou er zeker geen relatie mee kunnen hebben. Mijn moeder is zo, mijn oma is zo. Ik werk op een kantoor met overwegend vrouwen en er zijn er daar altijd een aantal die hier last van hebben. Vriendinnen van vrienden... pfff breek me de bek niet open. Ik erger me er dood aan.
In het geval van mijn moeder (verder een doodgoeie vrouw en uitstekende moeder, dat geldt wel voor meer babbelzieken) ben ik de strijd aangegaan en haar continue gewezen op het praten om het praten, maar ik wéét dat dit zo in het karakter van die vrouwen zit dat je dat er nooit uitkrijgt. Dat zal ze nooit kunnen veranderen en je gaat je er steeds meer aan ergeren als je er dag in dag uit mee moet leven.
Je moet de afweging maken of je hier mee kunt leven, want veranderen doe je haar nooit (ook niet met opgestelde regels zoals hier geopperd). Dat is het enige juiste advies.
Je hebt wel een hoop woorden nodig, hè?quote:Op woensdag 12 september 2012 22:13 schreef Simpel-Zat het volgende:
Pfff dan heb je een hele dag hard gewerkt. 's Avonds van alles te doen en tussendoor wil je ff eten en rust aan je kop krijg je zo'n spraakwaterval over helemaal NIKS over je heenen dan die hints niet snappen hè en maar doorkakelen
![]()
sorry, ik krijg door dit topic flashbacks.
Ook op het werk wordt je er doodmoe van. Privézaken die je op je bureau krijgt die je geen reet boeien, ontelbaar bijzinnen.
Laatst een collega van me, terwijl iedereen het razenddruk had.. "Simpel-Zat, ik weet dat jij het ook druk hebt en als je geen tijd hebt moet je het ook zeggen, maar ik moet voor 3 uur die en die af hebben en als jij het zelf te druk hebt moet je het gewoon zeggen dan vraag ik het gewoon aan..." Ik: "ja zet die dossiers nou maar weg"
Dat soort zaken halen het bloed onder je nagels vandaan. Althans bij mij wel.
En dat gekakel onderling is vaak gewoon beurt afwachten tot ze zelf kunnen spreken want luisteren doen die kakelaars voor geen meter.
Soms zeg ik er wat van, maar vaak zijn die types ook labiel of overdreven emotioneel in ieder geval. Dan is het vaak zo'n poppekast en kwets je die persoon, dat wil ik ook niet altijd, want opvallend vaak hebben die types wel een goed karakter en wil je zo iemand niet pijnigen, maar soms wordt het te veel.
Zo dat is er ook weer uit. Ik snap TS iig heel goed
Touché, maar het grote verschil is wel dat ik to-the-point uitleg wat ik bedoel in tegenstelling tot de types die ik beschrijfquote:Op woensdag 12 september 2012 22:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt wel een hoop woorden nodig, hè?
maar waarom ga je dat niet zeggen dat ze dat moet doen?quote:Op woensdag 12 september 2012 22:38 schreef Hallmark het volgende:
Haha, begint een goede thread te worden.
Natuurlijk is dit een klein punt in het grotere geheel van een gelukkige relatie. Bovendien ga ik dit gewoon accepteren van haar. Maar ik ga mijn eigen grenzen wel wat duidelijker stellen, dat sluit elkaar niet uit.
Ik had het er net met d'r over, en ze zei dat ze het moeilijk vond om intuitief de grens te zien, en dat ze het liefste heeft dat ik gewoon een tijdslimiet opgeef. Zo van: "lieverd, ik ben een beetje moe, laten we tien minuten kletsen en dan ga ik effe wat lezen".
Ik moet me wat bewuster worden van hoeveel energie ik wil besteden aan zo'n gesprek. Zoals sommigen zeggen, dan maar oor-in-oor-uit, en gewoon de slap-ouwehoeren-tijd beperkt houden.
En wat Chai hierboven zegt, bel af en toe ook maar iemand anders. Ik ga niet zeggen dat ze dat moet doen, ik hou mijn grenzen in de gaten. Maar als ze om raad vraagt, dan is dat natuurlijk prima advies.
Beetje ongelukkig opgeschreven, maar dat is wat ik bedoel.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:41 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar waarom ga je dat niet zeggen dat ze dat moet doen?
maar een relatie (en vooral samen wonen) is compromissen sluitenquote:Op woensdag 12 september 2012 22:46 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Beetje ongelukkig opgeschreven, maar dat is wat ik bedoel.
Grenzen stellen heb ik geen probleem mee, maar ik vind het lastig om te detecteren wanneer mijn geduld op is.
Het liefste zou ik gewoon helemaal niet zoveel woorden wisselen. Ja, 2x per maand uit eten, en dan even het werk bespreken -- dat is mijn stijl. Maar dat is voor haar echt geen haalbare kaart. Dus het moet iets er tussenin. Eigenlijk heb ik een hekel aan compromissen in relaties, maar ik zie niet echt een andere manier.
Waarom ben je dan gaan samenwonen?quote:Op woensdag 12 september 2012 22:46 schreef Hallmark het volgende:
Het liefste zou ik gewoon helemaal niet zoveel woorden wisselen. Ja, 2x per maand uit eten, en dan even het werk bespreken -- dat is mijn stijl. Maar dat is voor haar echt geen haalbare kaart. Dus het moet iets er tussenin. Eigenlijk heb ik een hekel aan compromissen in relaties, maar ik zie niet echt een andere manier.
Hoi.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:15 schreef Lienekien het volgende:
Of onder de afwas, maar ja, wie heeft er tegenwoordig nog geen afwasmachine...
Omdat ik van haar gezelschap geniet, ook als er niet gepraat wordt. Ik vind het dus heerlijk als ze om me heen is, en lekker iets voor zichzelf aan het doen is. Dat is dus ook wat me tegenvalt; als ik vroeger met haar afsprak, dan zag ik schilderspullen liggen, of een blad met noten, of breinaalden. Dat doet ze allemaal niet meer, nu ze bij me woont.quote:Op donderdag 13 september 2012 09:10 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Waarom ben je dan gaan samenwonen?
Goeie tips, ook meteen genoteerd.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:15 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan me trouwens indenken dat je er geen zin in hebt als je ook zelf nog moet 'unwinden' van je werkdag.
(...)
Wat ook kan werken, is 's avonds even een half uurtje samen een blokje om.
Dat is ook fijn hoor, samen in huis zijn maar ieder bezig met zijn eigen ding.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:43 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Omdat ik van haar gezelschap geniet, ook als er niet gepraat wordt. Ik vind het dus heerlijk als ze om me heen is, en lekker iets voor zichzelf aan het doen is. Dat is dus ook wat me tegenvalt; als ik vroeger met haar afsprak, dan zag ik schilderspullen liggen, of een blad met noten, of breinaalden. Dat doet ze allemaal niet meer, nu ze bij me woont.
Ik heb wel eens gevraagd wat er met haar hobbies is gebeurd, maar daar heeft ze niet echt een antwoord op.
Maar die rust die er in het huis heerst wanneer ieder voor zich bezig is, dat mis ik wel eens.
Als ik een beetje met stress uit mijn werk kom ga je mij ook niet blij maken met 20 minuten aan zeer gedetailleerde verhalen. Een uurtje later heb ik al een stuk meer aandacht.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:50 schreef MPC60 het volgende:
Dus je vriendin mag max 20 minuten tegen je aan lullen? Begin mij toch af te vragen of er niets iets scheef zit bij jou, sorry.
Ik krijg er zelf beetje het gevoeletje dat ze wel erg aan je hangt en langzaam haar eigen leven/dingen/hobby's/vrienden een beetje op een laag pitje heeft gezet omdat ze het samenwonen misschien wel erg leuk vindt ofzo, en ik kan me voorstellen dat het erg veel is om dan als één persoon dat allemaal op te vangen, ook als je wel graag en veel luistert.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:43 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Omdat ik van haar gezelschap geniet, ook als er niet gepraat wordt. Ik vind het dus heerlijk als ze om me heen is, en lekker iets voor zichzelf aan het doen is. Dat is dus ook wat me tegenvalt; als ik vroeger met haar afsprak, dan zag ik schilderspullen liggen, of een blad met noten, of breinaalden. Dat doet ze allemaal niet meer, nu ze bij me woont.
Ik heb wel eens gevraagd wat er met haar hobby's is gebeurd, maar daar heeft ze niet echt een antwoord op.
Maar die rust die er in het huis heerst wanneer ieder voor zich bezig is, dat mis ik wel eens.
Dit herinnert me waarom ik niet aan een relatie wil doenquote:Op woensdag 12 september 2012 20:57 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Voor mij is het echt een must
als ik dat niet kwijt zou kunnen dan word het erg ongezellig in huis omdat ik dan met stress blijf zitten en daar word ik nou niet echt een lief knuffelig meisje van
of ik er nou bewust voor zou kiezen of niet, ik gok dat mijn relatie geen lang leven beschoren zou zijn
Ik vind dus: moet ze maar minder praten ook wat kort door de bocht
Ik begrijp wel wat je wilt zeggen alleen komt het misschien een beetje lomp over als je zegt dat je slechts 2x per maand wil praten. Ik heb dat zelf ook wel een beetje, als soms iemand op bezoek is die ik alweer een tijdje niet gezien heb, die vertel ik alles, ook over mijn werk en dan krijg ik soms van mijn vriendin als verwijt dat ik haar sommige dingen nog niet eens verteld heb. Dat doe ik niet eens bewust, maar het praat voor mij makkelijker als je gewoon even over je werk kan praten over een periode dan over alleen de afgelopen dag. Als ik thuis kom heb ik juist absoluut geen behoefte om daarover te praten.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:46 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Beetje ongelukkig opgeschreven, maar dat is wat ik bedoel.
Grenzen stellen heb ik geen probleem mee, maar ik vind het lastig om te detecteren wanneer mijn geduld op is.
hier is het anders net andersom hoorquote:Op donderdag 13 september 2012 11:31 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Hahaha mooi topic, zo zijn alle vrouwen toch?
Wees blij dat ze nog tegen je praat, als de dag komt dat ze dat niet doet, lult ze waarschijnlijk tegen een andere man
Ik zou dit persoonlijk een absoluut, definitief breekpunt vindenquote:Op woensdag 12 september 2012 22:38 schreef Hallmark het volgende:
Haha, begint een goede thread te worden.
Natuurlijk is dit een klein punt in het grotere geheel van een gelukkige relatie...
...
Ik moet me wat bewuster worden van hoeveel energie ik wil besteden aan zo'n gesprek. Zoals sommigen zeggen, dan maar oor-in-oor-uit, en gewoon de slap-ouwehoeren-tijd beperkt houden.
Dit soort statistieken snap ik nooit zo goed. De kans op sterfte is bij iedereen 100%, hoe kun je dat nog verder verhogen?quote:Op woensdag 12 september 2012 17:47 schreef LittleLady het volgende:
Hoe pijnlijk herkenbaar, alle drie de punten...quote:Op vrijdag 14 september 2012 07:57 schreef Tangledup het volgende:
Zo herkenbaar dit topic.
Mijn vriendin vertelt het liefst ook alles over haar dag aan mij. Waar ik moeite mee heb:
1. Er zit veel herhaling in. Dus ze vertelt vandaag ook dingen die ze gisteren heeft verteld.
2. Ze verwacht dat ik er inhoudelijk op reageer. En daar kan ik vaak weinig mee.
3. De TV moet per sé aanstaan. En autist dat ik ben, kan ik maar 1 ding tegelijk. Als je met mij wil praten, kan de TV beter uit staan.
Really? Ik vind andere dingen veel belangrijker, hoor. Ze gunt me veel vrijheid, veel passie, altijd vrolijk, financieel verstandig, reist graag, sociaal, enzovoort. Ik los dit puntje gewoon op en dan gaan we gewoon weer verder waar we waren.quote:Op donderdag 13 september 2012 20:52 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ik zou dit persoonlijk een absoluut, definitief breekpunt vinden
Ik heb juist dat ik er inhoudelijk helemaal in meegesleept wordt, het tegenovergestelde dusquote:Op vrijdag 14 september 2012 07:57 schreef Tangledup het volgende:
2. Ze verwacht dat ik er inhoudelijk op reageer. En daar kan ik vaak weinig mee.
Wij hebben een aparte kamer waar de TV staat. Reden is, dat als 1 van de 2 TV wil kijken, die ander min of meer mee MOET kijken. Ik kan geen boek lezen terwijl die pleuris-TV weer een of andere achterlijk programma uit braakt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 07:57 schreef Tangledup het volgende:
3. De TV moet per sé aanstaan. En autist dat ik ben, kan ik maar 1 ding tegelijk. Als je met mij wil praten, kan de TV beter uit staan.
Tsja... ik heb een tijdje geleden geleerd dat je best eventjes wat meer aandacht kan besteden aan je werk, maar dat relatie op een gegeven moment toch prioriteit moet krijgen want anders gaat het kapot. Dus ik heb in het verleden regelmatig gewoon een vrije dag genomen om even uit te rusten zodat ik aandacht heb voor de relatie.quote:Op vrijdag 14 september 2012 07:57 schreef Tangledup het volgende:
En het feit dat we eigenlijk allebei tegen overspannenheid aanzitten. Zij omdat ze het heel druk met haar werk heeft, ik door allerlei privé omstandigheden die steeds meer hun tol eisen. We zijn beiden heel erg met onszelf bezig en dat maakt het vaak wat moeilijker om aandacht aan de ander te geven.
Nou ja, op basis van wat er stond... Lijkt het me hoogstwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:37 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Really? Ik vind andere dingen veel belangrijker, hoor. Ze gunt me veel vrijheid, veel passie, altijd vrolijk, financieel verstandig, reist graag, sociaal, enzovoort. Ik los dit puntje gewoon op en dan gaan we gewoon weer verder waar we waren.
En dit is iets wat heel goed zou kunnen kloppenquote:Op donderdag 13 september 2012 11:31 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Wees blij dat ze nog tegen je praat, als de dag komt dat ze dat niet doet, lult ze waarschijnlijk tegen een andere man
Zo zijn helemaal niet alle vrouwenquote:Op donderdag 13 september 2012 11:31 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Ah. Het is een vrouw. dan krijg je dat.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:34 schreef Hallmark het volgende:
Ik woon nu ruim een half jaar samen, dit is mijn tweede wat langere relatie. Beide 30+. Waar ik moeite mee heb, is hoeveel ze praat.
Allereerst is er een soort "urgentie" bij haar om te praten, 's-avonds moet de afgelopen dag eventjes doorgenomen worden. Gebeurt dat niet, dan heb ik het gevoel dat ik word aangeklampt. Dat "moeten" staat me tegen.
Daarnaast kan ze moeilijk samenvatten. Dus de dag wordt van begin tot eind doorgenomen, niet gewoon 1 hoogtepunt of zo. Als ik niks zeg, gaat ze letterlijk gesprekken herhalen. Dus het is geen over-en-weer uitwisselen van gedachten, maar een soort herkauwen van haar herinneringen.
Tenslotte is voor mijn gevoel de gespreksbalans weg. Als ik tien minuten iets vertel, wordt de overige 30 minuten van het gesprek gemonopoliseerd.
Ik heb al mijn grenzen proberen te stellen, door bijv. te zeggen: over het werk praten we alleen tijdens het avondeten. Ook als ik merk dat ze in extreem detail treedt, vraag ik of ze even terug kan naar het hoofd onderwerp. Of ik zeg: laten we het na dit onderwerp afsluiten.
Het ligt gedeeltelijk bij haar, en gedeeltelijk bij mij, denk ik. Een huisgenoot in haar voormalig studentenhuis kon er ook niet tegen. Daarentegen vertelde mijn ex-vriendin me onlangs dat ik ook regelmatig klaagde dat "ze zo veel praatte". Dus het komt van twee kanten. Echter, ik blijf regelmatig het gevoel hebben dat ik leeggezogen na een gesprek met haar. Wat doe ik hier aan?
quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:28 schreef Hallmark het volgende:
Update: ik heb gezegd dat ik mijn grenzen wat scherper wil aangeven. Ze zei, prima.
Regelmatig werk ik thuis en de laatste keer zei ze: heb je tijd voor pauze? We pakten een kop koffie en kletsten wat. Toen begon ze op dreef te komen, en stak een monoloog af, vastbesloten om een gedetailleerd verslag te doen. En toen ging er een keukenwekker af. Dus ik zeg: we zijn al 15 minuten aan het kletsen, ik moet weer verder.
Ze keek een beetje beteuterd en zei: aha, dat is dus wat je bedoelde met grenzen.
Maar het werkt wel :-) Ik sta wat eerder op, en als het gesprek die monoloog-kant opgaat, dan breek ik het simpelweg af door op te staan of zo.
Geniaal! Ik moest echt hard lachen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:31 schreef Copycat het volgende:
Heb je tijd voor een pauze?
Moment, ik zet even de keukenwekker op 15 minuten!
er zijn ook vrouwen die niet leuteren hoor.quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:20 schreef Henk1056 het volgende:
Herkenbaar. Ik irriteer me geregeld ook kapot aan al dat geleuter. En dan met name alle details en vertellen hoe een gesprek exact verliep. Zij zei dit en toen zei ik dat waarop zij dat zei en ik zei blabla. Wij mannen willen gewoon rust en relaxen. We moeten er maar mee om leren gaan denk ik. En zij ook met het feit dat wij rust willen.
Nee, maar jij kan vast hele verhalen kwijt, wat iemand tijdens WoW tegen je zeiquote:Op vrijdag 21 september 2012 16:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
er zijn ook vrouwen die niet leuteren hoor.![]()
Ik snap het echt niet waarom een ander geïnteresseerd zou zijn in iets wat de kapper of het kassa-meisje tegen me zei
echt nietquote:Op vrijdag 21 september 2012 17:44 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nee, maar jij kan vast hele verhalen kwijt, wat iemand tijdens WoW tegen je zei
Samenwonen moet je gewoon nooit doenquote:Op woensdag 12 september 2012 17:38 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Nou, dat samenwonen is een grandioos succes, zie ik al!
quote:Op woensdag 12 september 2012 17:53 schreef rhubarbje het volgende:
dat is hoe ik mijn emmertje weer leeg maak
Dat heb ik dus ook. Ik moet dus niet gaan samenwonen met iemand als rhubarbje.quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:46 schreef Xennia het volgende:
Als ik uit mijn werk kom, heb ik altijd even een half uurtje voor mezelf nodig. Dan wil ik niet praten of niet luisteren, maar ga even ''rommelen'' in huis. Boodschappen uitpakken, mail checken, beginnen met koken. Op die manier schud ik de dag van me af.
Als we dan op hetzelfde moment thuiskomen van werk kan ik dat echt niet handlen. En een prettig compromis voor beiden is er niet echt.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:53 schreef rhubarbje het volgende:
Ik heb ook altijd de behoefte om even te ratelen als ik thuis kom
dat is hoe ik mijn emmertje weer leeg maak (en dat heeft dus ook voordelen voor de situatie thuis want mensen met een vol emmertje zijn niet zo gezellig
mijn vriend vond dat natuurlijk ook niet altijd even boeiend dus doen we het zo: ik ratel en probeer dat te beperken in tijd en hij doet hmmm en jaja zonder echt goed op te lettenik ben dan mijn ei kwijt en echt belangrijke dingen bespreken we later
voor ons werkt het
Hij vindt dat zooooooo leuk.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:15 schreef Skynilla het volgende:
Als ik het zo lees dan ben ik toch wel blij dat ik een vriend heb die urenlang kan luisteren naar mijn gebabbel en dat ook leuk vind.
Humor. Maar hij vind het idd leuk om mij te horen praten omdat ie mijn stem mooi vind.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:47 schreef tonyfaileronie het volgende:
[..]
Hij vindt dat zooooooo leuk.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik voor haar een kookwekker zet.quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:31 schreef Copycat het volgende:
Heb je tijd voor een pauze?
Moment, ik zet even de keukenwekker op 15 minuten!
Het is de kookwekker of geen oplossing! Toch mooi, die rationalisaties.quote:Op zondag 23 september 2012 06:23 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik voor haar een kookwekker zet.
Het is een manier zodat ik wat meer bewust van mezelf word. Op het moment dat die kookwekker af ging, dacht ik bij mezelf, okay het was mooi zo. Ik heb van nature gewoon niet die interne klok dat ik er genoeg van heb, dus dat moet ik even leren met een kookwekker.
Alternatief is dat ik op Fok ga zitten bitchen op mijn vriendin "dat ze altijd te veel praat", en er dan niks mee doe.
Kan hoor. Ik kon ook ademloos naar m'n ex luisteren.quote:Op zondag 23 september 2012 00:05 schreef Skynilla het volgende:
[..]
Humor. Maar hij vind het idd leuk om mij te horen praten omdat ie mijn stem mooi vind.
Hoe bedoel je? Die kookwekker is er 1tje van, maar de andere opgedragen oplossingen maak ik ook gebruik van (o.a. eerst even tot rust komen als ik thuis kom).quote:Op zondag 23 september 2012 11:34 schreef Friek_ het volgende:
Het is de kookwekker of geen oplossing! Toch mooi, die rationalisaties.
Hoezo "terugflikken"? Mijn relatie is geen subtiel machtsspel waar we elkaar om-en-om een loer draaien. Wat was precies jouw idee toen je dat schreef?quote:Als ze humor heeft zou het wel geestig zijn als ze iets dergelijks terugflikt op seksueel gebied (of anderszins).
Ik denk het niet, want hij vindt dit ook helemaal geen groot issue in de relatie.quote:Op zondag 23 september 2012 12:38 schreef Friek_ het volgende:
Je snapt dat zo'n kookwekker een simpelweg belachelijk en kinderachtig instrument is om je relatieperikelen op te lossen?
Nou ja, je zet hem zodat jij maar een bepaalde periode naar haar geklets hoeft te luisteren, dus in principe zet je hem voor allebei.quote:Op zondag 23 september 2012 06:23 schreef Hallmark het volgende:
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik voor haar een kookwekker zet.
Het is een manier zodat ik wat meer bewust van mezelf word. Op het moment dat die kookwekker af ging, dacht ik bij mezelf, okay het was mooi zo. Ik heb van nature gewoon niet die interne klok dat ik er genoeg van heb, dus dat moet ik even leren met een kookwekker.
Alternatief is dat ik op Fok ga zitten bitchen op mijn vriendin "dat ze altijd te veel praat", en er dan niks mee doe.
Om maar even met m'n knuppel in het hoenderhok te pimpen: ik zou adviseren de kookwekker uit te rusten met een accuutje. Je kunt je vriendin op die manier wat zwakstroom toedienen als ze praat buiten de "groene zone" (tijd waarin zij geacht wordt te spreken).quote:Op zondag 23 september 2012 12:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nou ja, je zet hem zodat jij maar een bepaalde periode naar haar geklets hoeft te luisteren, dus in principe zet je hem voor allebei.
Ik vind het een rare, klinische en onsympathieke methodiek, maar als jullie daarmee geholpen zijn, wie ben ik dan?
Als je van nature niet aanvoelt dat je er genoeg van hebt, hoezo heb je er dan last van? Er komt toch een punt waarop je denkt: boooring.quote:Op zondag 23 september 2012 06:23 schreef Hallmark het volgende:
Hij ging af, en toen zei ik tegen haar: "oh ik moet straks aan de slag, maar goed, hoe ging het toen verder?" Ze merkte op dat ik er dus mee aan de slag was gegaan, en vertelde haar verhaal af. Dus het viel mee met het klinische, maar ben het met je eens dat het een opstapje moet zijn om e.e.a. gewoon een beetje natuurlijk te laten verlopen.quote:Op zondag 23 september 2012 12:42 schreef Copycat het volgende:
Ik vind het een rare, klinische en onsympathieke methodiek, maar als jullie daarmee geholpen zijn, wie ben ik dan?
Ik probeer mijn relatie te veraangenamen. Als het werkt, dan werkt het. Als jij betere tips hebt, dan hoor ik het graag.quote:Op zondag 23 september 2012 12:38 schreef Friek_ het volgende:
Je snapt dat zo'n kookwekker een simpelweg belachelijk en kinderachtig instrument is om je relatieperikelen op te lossen?
Tsja, heel simpel: waarom grijp je niet tijdens het gesprek in zodra je het oninteressant begint te vinden? Ik verander dan meestal van onderwerp of ga, als het niet anders kan, maar iets voor mezelf doen (beetje ondertussen de krant lezen, opinieartikelen lezen, op internet rondhangen of meer van dat, wat hier boven al genoemd werd). Dat ze ratelt is een kwestie van persoonlijkheid. Daar zul je weinig aan kunnen veranderen (en moet je ook niet willen).quote:Op zondag 23 september 2012 14:28 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik probeer mijn relatie te veraangenamen. Als het werkt, dan werkt het. Als jij betere tips hebt, dan hoor ik het graag.
Zo moet het gaan, inderdaad. Dat was tot nu toe niet zo, en daar breng ik verandering in.quote:Op zondag 23 september 2012 15:10 schreef Friek_ het volgende:
Tsja, heel simpel: waarom grijp je niet tijdens het gesprek in zodra je het oninteressant begint te vinden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |