abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 september 2012 @ 17:34:11 #1
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116694505
Ik woon nu ruim een half jaar samen, dit is mijn tweede wat langere relatie. Beide 30+. Waar ik moeite mee heb, is hoeveel ze praat.

Allereerst is er een soort "urgentie" bij haar om te praten, 's-avonds moet de afgelopen dag eventjes doorgenomen worden. Gebeurt dat niet, dan heb ik het gevoel dat ik word aangeklampt. Dat "moeten" staat me tegen.

Daarnaast kan ze moeilijk samenvatten. Dus de dag wordt van begin tot eind doorgenomen, niet gewoon 1 hoogtepunt of zo. Als ik niks zeg, gaat ze letterlijk gesprekken herhalen. Dus het is geen over-en-weer uitwisselen van gedachten, maar een soort herkauwen van haar herinneringen.

Tenslotte is voor mijn gevoel de gespreksbalans weg. Als ik tien minuten iets vertel, wordt de overige 30 minuten van het gesprek gemonopoliseerd.

Ik heb al mijn grenzen proberen te stellen, door bijv. te zeggen: over het werk praten we alleen tijdens het avondeten. Ook als ik merk dat ze in extreem detail treedt, vraag ik of ze even terug kan naar het hoofd onderwerp. Of ik zeg: laten we het na dit onderwerp afsluiten.

Het ligt gedeeltelijk bij haar, en gedeeltelijk bij mij, denk ik. Een huisgenoot in haar voormalig studentenhuis kon er ook niet tegen. Daarentegen vertelde mijn ex-vriendin me onlangs dat ik ook regelmatig klaagde dat "ze zo veel praatte". Dus het komt van twee kanten. Echter, ik blijf regelmatig het gevoel hebben dat ik leeggezogen na een gesprek met haar. Wat doe ik hier aan?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_116694558
Duct tape doet wonderen...
  woensdag 12 september 2012 @ 17:36:11 #3
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_116694577
Wat vind je wel leuk aan haar?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 12 september 2012 @ 17:38:06 #4
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_116694629
Nou, dat samenwonen is een grandioos succes, zie ik al! :D

Ik zou in ieder geval nog even wachten met kinderen. :D _O-
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
  woensdag 12 september 2012 @ 17:38:52 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116694657
quote:
Daarnaast kan ze moeilijk samenvatten. Dus de dag wordt van begin tot eind doorgenomen, niet gewoon 1 hoogtepunt of zo. Als ik niks zeg, gaat ze letterlijk gesprekken herhalen.
Jezus :') Geef haar gewoon 10 min. om over d'r dag te vertellen, en daarna ga je wat anders doen/luister je niet meer. Dan leert ze vanzelf wel samen te vatten.
pi_116694674
Heb je al met haar gesproken hierover? Aangeven dat dit speelt bij jou lijkt me een eerste goede stap.
pi_116694718
Grappig die van mij praat te weinig.
  woensdag 12 september 2012 @ 17:41:17 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116694730
En ze manipuleert toch ook al als de neten, begreep ik uit een ander topic?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 12 september 2012 @ 17:46:14 #9
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116694909
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:39 schreef zarGon het volgende:
Heb je al met haar gesproken hierover? Aangeven dat dit speelt bij jou lijkt me een eerste goede stap.
Ja, maar dit is gewoon een lastig ding voor haar. Ze doet wel haar best om samen te vatten, en vraagt ook tegenwoordig of het uitkomt, voordat ze iets vertelt. Ook probeert ze zich in te houden om niet teveel te vertellen. Ze doet haar best echt wel, maar in het midden komen we elkaar niet tegen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 12 september 2012 @ 17:47:34 #10
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116694953
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:36 schreef MPC60 het volgende:
Wat vind je wel leuk aan haar?
OK het komt klaarblijkelijk over als een klaagzang. Dat is niet het geval. Dit is gewoon een dingetje tussen ons, en meestal trek ik het prima, maar vandaag werd het me even te veel. Ik wil het gewoon graag opgelost hebben.

Voor de rest niets dan lof. Ik vind het een geweldige vrouw, in alle andere opzichten.
pi_116694954
Vrouwen gebruiken 7000 woorden per dag. Mannen maar 2000

Volgens de Amerikaanse psycholoog Haltzman leren mannen in een huwelijk heel wat problemen op te lossen. Dat komt omdat mannen in een huwelijk met een vrouw vaak het onderspit delven op emotioneel en verbaal vlak…………….

Het blijkt dat vrouwen per dag 7000 woorden gebruikt en 5 verschillende tonen, de man gebruikt slechts 2000 woorden en 3 tonen waarop hij spreekt. Dat scheelt nogal. Het spottende beeld van een kwekkende vrouw en een zwijgende man is dus nog niet zo vreemd. Er zit waarheid in. Op emotioneel vlak zijn er ook beduidend verschillen. Haltzman ontdekte dat mannen vooral hulp nodig hebben bij het uitvinden wat ze moeten doen. Intuïtief zijn ze niet zo sterk als vrouwen.

Zelfs alleen het praten over emoties wekt een stressreactie op bij mannen. Dus dames, zeg nooit tegen je man: “We moeten even praten.” Dan schiet hij al zodanig in de stress dat er toch niets meer van komt.

Toch leren mannen in een huwelijk veel door deze toestanden. Op één of andere manier leren ze technieken om hun huwelijk in stand te houden en gelukkig te zijn in een relatie. Want, zo blijkt, getrouwde mannen zijn rustiger van geest, verdienen meer en hebben meer seks. Het huwelijk maakt mannen zelfs gezonder. Een scheiding verhoogt de kans op sterfte met 200%.

Mannen leren hun huwelijk zelf in stand te houden. De technieken die ze erop na houden, is voor elke man weer anders. Er is niemand die hen daarbij leidt en het verloopt op een subtiele manier. Moeten we hierbij denken aan een man die alles over zich heen laat komen? Of aan een man die overal “ja schat” op zegt, maar niks doet? De ruzies daarna neemt hij voor lief. Het cirkeltje begint gewoon opnieuw zodra hij weer “ja, schat” zegt. Of aan een man die zich op zolder opsluit om met zijn treintjes te spelen? Of is dit te simpel bedacht? Het is jammer dat Haltzman verder niet ingaat op de technieken.

In een vervolgonderzoek is Haltzman inmiddels bezig om de relatiepatronen tussen mannen en vrouwen beter te begrijpen. Hij heeft daarvoor een website opgezet voor getrouwde mannen waarop ze hun ervaringen kunnen delen met andere mannen.
  woensdag 12 september 2012 @ 17:49:22 #12
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116695013
quote:
11s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:41 schreef Copycat het volgende:
En ze manipuleert toch ook al als de neten, begreep ik uit een ander topic?
Dat was niet mijn topic.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:38 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Jezus :') Geef haar gewoon 10 min. om over d'r dag te vertellen, en daarna ga je wat anders doen/luister je niet meer. Dan leert ze vanzelf wel samen te vatten.
Dat is een goede tip, ik zal wat vaker gewoon weer opstaan als het me te veel wordt.
  woensdag 12 september 2012 @ 17:50:42 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116695060
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:49 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat was niet mijn topic.

[..]

Dat is een goede tip, ik zal wat vaker gewoon weer opstaan als het me te veel wordt.
Nee, gewoon stipt na 10 minuten, elke keer weer.
  woensdag 12 september 2012 @ 17:52:05 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116695100
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:49 schreef Hallmark het volgende:

Dat was niet mijn topic.

Dat zei ik ook niet.
pi_116695143
Ik heb ook altijd de behoefte om even te ratelen als ik thuis kom
dat is hoe ik mijn emmertje weer leeg maak (en dat heeft dus ook voordelen voor de situatie thuis want mensen met een vol emmertje zijn niet zo gezellig
mijn vriend vond dat natuurlijk ook niet altijd even boeiend dus doen we het zo: ik ratel en probeer dat te beperken in tijd en hij doet hmmm en jaja zonder echt goed op te letten :P ik ben dan mijn ei kwijt en echt belangrijke dingen bespreken we later
voor ons werkt het :@
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  woensdag 12 september 2012 @ 17:56:10 #16
381517 Zapata
held op sokken
pi_116695252
Gewoon wat alle mannen doen als de vrouw begint te praten. Wegdromen maar doen alsof je luistert.
  woensdag 12 september 2012 @ 17:56:58 #17
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116695286
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:53 schreef rhubarbje het volgende:
dat is hoe ik mijn emmertje weer leeg maak
Precies zoals ik het voel, of iemand een emmer over me heen gooit. Ik word in dat geratel meegetrokken, zo heb ik het gevoel, ik vind dat lastig om uit te sluiten.

Dat is trouwens in het algemeen zo. Ik ben redelijk outgoing, maar sociale events, dat kost echt energie bij mij.
pi_116695402
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:56 schreef Zapata het volgende:
Gewoon wat alle mannen doen als de vrouw begint te praten. Wegdromen maar doen alsof je luistert.
Yes dat dus!
Net doen of je luistert. Beetje knikken enzo.
Als zij daar blij van wordt...prima!
pi_116695584
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:56 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Precies zoals ik het voel, of iemand een emmer over me heen gooit. Ik word in dat geratel meegetrokken, zo heb ik het gevoel, ik vind dat lastig om uit te sluiten.

Dat is trouwens in het algemeen zo. Ik ben redelijk outgoing, maar sociale events, dat kost echt energie bij mij.
nou ja dat heb je zelf in de hand natuurlijk
je hoeft niet van al haar problemen of weet ik wat jou problemen te maken?
ik snap niet hoe het feit dat je vriendin gewoon even 'en toen zei zij: het is zebraprint geen luipaard whahahahahaha' en toen lagen we natuurlijk allemaal dubbel en toen was de boter op' zo veel kruim van jou kan eisen?
je doet dan toch gewoon grappig liefje, hmmm jaja en gaat verder met 9gaggen of zo?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 12 september 2012 @ 18:26:33 #20
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116696469
Tsja... aardige oplossing, maar ik trek dat niet, ik voel me dan net zo'n menselijke afval-bak waar je maar slap geouwehoer in kan gooien.

Nu je het zo zegt, realiseer ik me dat ik me soms echt erover kan opwinden.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:04 schreef rhubarbje het volgende:

ik snap niet hoe het feit dat je vriendin gewoon even 'en toen zei zij(...)' zo veel kruim van jou kan eisen?
Goeie vraag... geen idee, eigenlijk.
pi_116696501
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:26 schreef Hallmark het volgende:
Tsja... aardige oplossing, maar ik trek dat niet, ik voel me dan net zo'n menselijke afval-bak waar je maar slap geouwehoer in kan gooien.

Nu je het zo zegt, realiseer ik me dat ik me soms echt erover kan opwinden.
Heb je het gevoel dat je er iets mee 'moet' of is het luisteren an sich je al te veel?
  woensdag 12 september 2012 @ 18:29:07 #22
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116696568
Ik vind luisteren sowieso gewoon al intensief. Iemand zei al eens tegen mij dat het lijkt of ik helemaal "in" een gesprek zit, dat ik niet gewoon 50% van mijn aandacht kan geven, maar dat het altijd 100% is.
pi_116696575
ja sorry maar je bent toch ook partners om af en toe wat aan elkaar te hebben?
en ze vraagt echt niet bizar veel van je (vind ik)
paar minuutjes small talk moet er wel in zitten toch?
anders vind ik het een beetje je eigen probleem en dan zou ik wat doen aan het feit dat sociaal contact zo veel van je vergt
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116696594
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:29 schreef Hallmark het volgende:
Ik vind luisteren sowieso gewoon al intensief. Iemand zei al eens tegen mij dat het lijkt of ik helemaal "in" een gesprek zit, dat ik niet gewoon 50% van mijn aandacht kan geven, maar dat het altijd 100% is.
nou dan zit daar je probleem, gewoon niet meer luisteren

mijn lief kan echt niet herhalen wat ik net tegen hem af heb gerateld hoor
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 12 september 2012 @ 18:31:02 #25
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_116696651
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:47 schreef LittleLady het volgende:

Volgens de Amerikaanse psycholoog Haltzman leren mannen in een huwelijk heel wat problemen op te lossen. Dat komt omdat mannen in een huwelijk met een vrouw vaak het onderspit delven op emotioneel en verbaal vlak…………….

Het blijkt dat vrouwen per dag 7000 woorden gebruikt en 5 verschillende tonen, de man gebruikt slechts 2000 woorden en 3 tonen waarop hij spreekt. Dat scheelt nogal. Het spottende beeld van een kwekkende vrouw en een zwijgende man is dus nog niet zo vreemd. Er zit waarheid in. Op emotioneel vlak zijn er ook beduidend verschillen. Haltzman ontdekte dat mannen vooral hulp nodig hebben bij het uitvinden wat ze moeten doen. Intuïtief zijn ze niet zo sterk als vrouwen.

Zelfs alleen het praten over emoties wekt een stressreactie op bij mannen. Dus dames, zeg nooit tegen je man: “We moeten even praten.” Dan schiet hij al zodanig in de stress dat er toch niets meer van komt.

Toch leren mannen in een huwelijk veel door deze toestanden. Op één of andere manier leren ze technieken om hun huwelijk in stand te houden en gelukkig te zijn in een relatie. Want, zo blijkt, getrouwde mannen zijn rustiger van geest, verdienen meer en hebben meer seks. Het huwelijk maakt mannen zelfs gezonder. Een scheiding verhoogt de kans op sterfte met 200%.

Mannen leren hun huwelijk zelf in stand te houden. De technieken die ze erop na houden, is voor elke man weer anders. Er is niemand die hen daarbij leidt en het verloopt op een subtiele manier. Moeten we hierbij denken aan een man die alles over zich heen laat komen? Of aan een man die overal “ja schat” op zegt, maar niks doet? De ruzies daarna neemt hij voor lief. Het cirkeltje begint gewoon opnieuw zodra hij weer “ja, schat” zegt. Of aan een man die zich op zolder opsluit om met zijn treintjes te spelen? Of is dit te simpel bedacht? Het is jammer dat Haltzman verder niet ingaat op de technieken.

In een vervolgonderzoek is Haltzman inmiddels bezig om de relatiepatronen tussen mannen en vrouwen beter te begrijpen. Hij heeft daarvoor een website opgezet voor getrouwde mannen waarop ze hun ervaringen kunnen delen met andere mannen.
Dat is beslist niet waar.
http://www.nu.nl/lifestyl(...)eer-dan-vrouwen.html
De reden daarvoor zou overigens niks met gender te maken hebben, maar met het feit dat mensen in hogere posities of met een hogere status meer aan het woord zijn, en dat zijn vaker mannen.

Wat natuurlijk het probleem van TS niet oplost! Tja, mijn vriend houdt meestal wel op als ik zeg dat 'ie nou eens even z'n klep moet houden, omdat ik al genoeg heb gehoord over zijn werk. ;)
...as always
pi_116696677
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:29 schreef Hallmark het volgende:
Daar lijkt me daar sowieso winst te behalen, want je hoeft echt niet altijd volledig ergens op te focussen en ik kan me voorstellen dat het jou ook heel veel energie scheelt als je niet even geconcentreerd naar de shoppingperikelen van je vriendin hoeft te luisteren als naar instructies op je werk.
pi_116696706
Zo is elke vrouw, wist je dat niet?
pi_116697550
Ik kan ratelen omdat mijn emmertje leeg moet, maar soms merk ik dat mijn vriend weinig sjoege geeft wanneer ik wat vertel, en dan ga ik maar door met uitleggen en details geven om een reactie te ontlokken totdat hij het begrijpt of er iets van vindt.
And the druids turn to stone...
  woensdag 12 september 2012 @ 18:55:42 #29
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116697627
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:29 schreef rhubarbje het volgende:
ja sorry maar je bent toch ook partners om af en toe wat aan elkaar te hebben?
en ze vraagt echt niet bizar veel van je (vind ik)
paar minuutjes small talk moet er wel in zitten toch?
anders vind ik het een beetje je eigen probleem en dan zou ik wat doen aan het feit dat sociaal contact zo veel van je vergt
Volgens mij is voor TS 'een paar minuutjes' ook niet het probleem, maar eerder 'een paar uur' :P
pi_116697683
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Volgens mij is voor TS 'een paar minuutjes' ook niet het probleem, maar eerder 'een paar uur' :P
hij geeft aan vaker een probleem te hebben met luisteren en ik gok dat ze echt geen 2 uur praat hoor
10 minuten moet toch wel te doen zijn

als ze echt veel langer lult is het niet meer terecht nee
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 12 september 2012 @ 18:59:07 #31
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116697756
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:57 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

hij geeft aan vaker een probleem te hebben met luisteren en ik gok dat ze echt geen 2 uur praat hoor
10 minuten moet toch wel te doen zijn

als ze echt veel langer lult is het niet meer terecht nee
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:34 schreef Hallmark het volgende:

Daarnaast kan ze moeilijk samenvatten. Dus de dag wordt van begin tot eind doorgenomen, niet gewoon 1 hoogtepunt of zo. Als ik niks zeg, gaat ze letterlijk gesprekken herhalen. Dus het is geen over-en-weer uitwisselen van gedachten, maar een soort herkauwen van haar herinneringen.
Dat kost normaal gezien meer dan 10 minuten, tenzij je totaal niks meemaakt op een dag.
pi_116698038
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:59 schreef kwiwi het volgende:

[..]

[..]

Dat kost normaal gezien meer dan 10 minuten, tenzij je totaal niks meemaakt op een dag.
vind ik nogal een snelle conclusie
van begin tot eind kan in 2 minuten (ja eerst had ik ontbijt, toen boodschappen gedaan, toen belde mimi en daarna lunch... vergadering nou en je bent er al bijna doorheen)
en gesprekken zullen niet alle gesprekken zijn want dan is zijn vriendin gewoon niet helemaal goed
maar zoals iemand al zei kan dat ook zijn omdat ze niets terug krijgt dat ze er dan maar over door gaat zagen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 12 september 2012 @ 19:05:28 #33
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116698102
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 19:04 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

vind ik nogal een snelle conclusie
van begin tot eind kan in 2 minuten (ja eerst had ik ontbijt, toen boodschappen gedaan, toen belde mimi en daarna lunch... vergadering nou en je bent er al bijna doorheen)
Maar hij zegt toch dat ze niet kan samenvatten en hele gesprekken gaat herhalen als hij er niks van zegt? Ik heb het ook niet verzonnen :P Ga gewoon af op wat hij in de OP schetst.
pi_116698105
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:46 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ja, maar dit is gewoon een lastig ding voor haar. Ze doet wel haar best om samen te vatten, en vraagt ook tegenwoordig of het uitkomt, voordat ze iets vertelt. Ook probeert ze zich in te houden om niet teveel te vertellen. Ze doet haar best echt wel, maar in het midden komen we elkaar niet tegen.
En wat doe jij om haar in het midden te kunnen tegenkomen?
pi_116698314
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 19:05 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Maar hij zegt toch dat ze niet kan samenvatten en hele gesprekken gaat herhalen als hij er niks van zegt? Ik heb het ook niet verzonnen :P Ga gewoon af op wat hij in de OP schetst.
laten we het op een interpretatie verschil houden dan
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 12 september 2012 @ 19:56:32 #36
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116701143
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 19:04 schreef rhubarbje het volgende:
van begin tot eind kan in 2 minuten
Yeah, I wish... Schatting is 20 minuten tot een half uur. Ik zal het eens timen, is wel een aardig experiment.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 19:05 schreef moneyfornothing het volgende:
En wat doe jij om haar in het midden te kunnen tegenkomen?
Ik reageer niet geirriteerd als het te lang duurt, ik probeer wat langer te blijven luisteren dan normaal, en ik ga ook niet meer inhoudelijk er op in (want dat wil ze toch niet, ze wil alleen maar haar dingetje kwijt).

Begrijp me goed, het is een schat van een vrouw, maar ik wil graag kijken of ik dit dingetje kan oplossen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Hallmark op 12-09-2012 20:03:25 ]
  woensdag 12 september 2012 @ 20:01:31 #37
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116701431
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:53 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik kan ratelen omdat mijn emmertje leeg moet, maar soms merk ik dat mijn vriend weinig sjoege geeft wanneer ik wat vertel, en dan ga ik maar door met uitleggen en details geven om een reactie te ontlokken totdat hij het begrijpt of er iets van vindt.
Exact wat zij ook doet. Inmiddels heb ik geleerd dat mijn vriendin (en jij zo te lezen ook) die non-verbale communicatie niet snapt.

Dus als ik met een boek bezig ben, en daar niet van op kijk, of lauwtjes reageer ofzo, dan wordt dat niet opgepikt als: "vertel het een ander keertje". Ik heb dus geleerd om hard uit te spreken of ik ergens mee bezig ben, of niet.

Maar eigenlijk vind ik het vervelend om telkens zo scherp mijn grenzen aan te geven. Als ik een uur een boek zit te lezen op de bank, dan komt ze vier keer met een soort verhaaltje van het een of het ander. "Oh kijk wat ik nu lees, dit artikel gaat over zus-en-zo". En af en toe luister ik, en af en toe zeg ik iets van: "lees maar even zelf, lieverd" 8)7
  woensdag 12 september 2012 @ 20:05:34 #38
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116701685
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:31 schreef Dauntl3ss het volgende:
ik kan me voorstellen dat het jou ook heel veel energie scheelt als je niet even geconcentreerd naar de shoppingperikelen van je vriendin hoeft te luisteren als naar instructies op je werk.
Dat vind ik lastig.... ik heb geleerd thuis dat je netjes je vork en mes neerlegt, en iemand aankijkt als hij/zij tegen je praat. Nou wil ik dat best afleren, maar dat zit er redelijk diep in, ben benieuwd of dat lukt.
pi_116702428
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:01 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Exact wat zij ook doet. Inmiddels heb ik geleerd dat mijn vriendin (en jij zo te lezen ook) die non-verbale communicatie niet snapt.

Dus als ik met een boek bezig ben, en daar niet van op kijk, of lauwtjes reageer ofzo, dan wordt dat niet opgepikt als: "vertel het een ander keertje". Ik heb dus geleerd om hard uit te spreken of ik ergens mee bezig ben, of niet.

Maar eigenlijk vind ik het vervelend om telkens zo scherp mijn grenzen aan te geven. Als ik een uur een boek zit te lezen op de bank, dan komt ze vier keer met een soort verhaaltje van het een of het ander. "Oh kijk wat ik nu lees, dit artikel gaat over zus-en-zo". En af en toe luister ik, en af en toe zeg ik iets van: "lees maar even zelf, lieverd" 8)7
Ja dat is samenwonen nou eenmaal :') dat gebeurt in de meeste relaties
wat dacht je van gewoon zeggen: lief dat je me er in betrekt maar ik ben even dit aan het doen sorry
communiceren word dat ook wel genoemd

sorry maar je klinkt als een lastige om mee samen te moeten leven
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 12 september 2012 @ 20:39:48 #40
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_116703764
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:18 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja dat is samenwonen nou eenmaal :') dat gebeurt in de meeste relaties
wat dacht je van gewoon zeggen: lief dat je me er in betrekt maar ik ben even dit aan het doen sorry
communiceren word dat ook wel genoemd

sorry maar je klinkt als een lastige om mee samen te moeten leven
Zo ben ik nou helemaal gek of? Hij luistert telkens naar haar tegen zijn wil, hij zoekt een nette oplossing, klinkt niet onredelijk en jij stelt dat hij klinkt als een lastige om mee samen te leven. Wil niet weten waar jouw vriend dan wel niet aan moet voldoen, totale slaaf zijn ofzo en dan is hij perfect voor jou zeker, ga toch weg man
we dan
pi_116703841
Maak er een spelletje van :

Als ze na een lange stilte iets zegt, alleen reageren met:

Verloren !
pi_116703990
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:39 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Zo ben ik nou helemaal gek of? Hij luistert telkens naar haar tegen zijn wil, hij zoekt een nette oplossing, klinkt niet onredelijk en jij stelt dat hij klinkt als een lastige om mee samen te leven. Wil niet weten waar jouw vriend dan wel niet aan moet voldoen, totale slaaf zijn ofzo en dan is hij perfect voor jou zeker, ga toch weg man
als je met iemand samen woont die niet communiceert lijkt me dat erg lastig
als mijn vriend elke keer alleen gaat zuchten en puffen als ik iets doe wat ie niet leuk vind (een stukje voorlezen uit de krant of zo als hij net druk bezig wat inderdaad heel irritant kan zijn) en dan een topic op fok opent lijkt me dat erg lastig ja

zijn vriendin doet haar best om samen te vatten, ze vraagt of het schikt en als ie zegt dat het niet uit komt houdt ze haar mond
wat kan ze nog meer doen?
terwijl TS er vanuit gaat dat ze kan raden wat er in zijn hoofd gebeurd als ze begint te praten
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 12 september 2012 @ 20:45:04 #43
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_116704177
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:42 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

als je met iemand samen woont die niet communiceert lijkt me dat erg lastig
als mijn vriend elke keer alleen gaat zuchten en puffen als ik iets doe wat ie niet leuk vind (een stukje voorlezen uit de krant of zo als hij net druk bezig wat inderdaad heel irritant kan zijn) en dan een topic op fok opent lijkt me dat erg lastig ja

zijn vriendin doet haar best om samen te vatten, ze vraagt of het schikt en als ie zegt dat het niet uit komt houdt ze haar mond
wat kan ze nog meer doen?
terwijl TS er vanuit gaat dat ze kan raden wat er in zijn hoofd gebeurd als ze begint te praten
Volgens mij heb jij een ander topic gelezen of ben je in de war.. alles wat jij nu zegt is tegenovergesteld aan wat de TS stelt..
we dan
pi_116704414
Ik denk dat jullie toch niet zo goed bij elkaar passen...
Sommige mensen zijn een spraakwaterval. Kun je weinig aan veranderen ben ik bang.
pi_116704477
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:01 schreef Hallmark het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:46 schreef Hallmark het volgende:

[..]

ik heb onder andere dit gelezen

Samenwonen is je grenzen aan geven en als je daar moeite mee hebt krijg je spanningen en dat lijkt me lastig om mee samen te leven
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 12 september 2012 @ 20:52:09 #46
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_116704686
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:49 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

[..]

ik heb onder andere dit gelezen
En ik heb nog niks anders gelezen dan het resultaat wat nog steeds hetzelfde lijkt te zijn. Of zijn er naast het proberen feitelijk ook dingen verandert? Want dat maak ik er juist niet uit op. Sowieso doet hij niks verkeerd voor zover ik kan zien en verwacht hij niks abnormaals.. maar wat je hebt getypt lijkt wel meer te kloppen met hoe het eerst was maar ja, zonder verandering is dat nog niks..
we dan
pi_116704690
quote:

Dat vrouwen meer praten durf ik van je aan te nemen (hoewel er ook andere onderzoeken zijn die jouw getallen wat tegenspreken), maar niet elke vrouw is zo'n spraakwaterval en als TS daar niet tegen kan, doet hij er beter aan een wat introvertere vriendin te zoeken.
  woensdag 12 september 2012 @ 20:54:14 #48
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_116704840
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat vrouwen meer praten durf ik van je aan te nemen (hoewel er ook andere onderzoeken zijn die jouw getallen wat tegenspreken), maar niet elke vrouw is zo'n spraakwaterval en als TS daar niet tegen kan, doet hij er beter aan een wat introvertere vriendin te zoeken.
Nou nou ze kan ook leren haar mond wat vaker te houden. Hoeft niet direct uit te gaan.
we dan
pi_116704904
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:52 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

En ik heb nog niks anders gelezen dan het resultaat wat nog steeds hetzelfde lijkt te zijn. Of zijn er naast het proberen feitelijk ook dingen verandert? Want dat maak ik er juist niet uit op. Sowieso doet hij niks verkeerd voor zover ik kan zien en verwacht hij niks abnormaals.. maar wat je hebt getypt lijkt wel meer te kloppen met hoe het eerst was maar ja, zonder verandering is dat nog niks..
Samenwonen is je grenzen aan geven en TS geeft aan daar moeite mee te hebben en dan krijg je spanningen en dat lijkt me lastig om mee samen te leven
vooral omdat hij er voor kiest non-verbaal te gaan zitten zijn ipv communiceren

verder vind ik dit nogal een marginaal probleem maar als dit je al op breekt lijkt het mij lastig om daar mee te leven

vandaar mijn conclusie

maar goed, nogal offtopic dus ik zal er mee op houden
mijn uitspraak lijkt me zo voldoende toegelicht
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 12 september 2012 @ 20:56:07 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116704958
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:54 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Nou nou ze kan ook leren haar mond wat vaker te houden. Hoeft niet direct uit te gaan.
En als zij er nou behoefte aan heeft om haar verhaal te doen? Dat moet dan maar niet omdat haar vriend het vervelend vindt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_116704968
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:05 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat vind ik lastig.... ik heb geleerd thuis dat je netjes je vork en mes neerlegt, en iemand aankijkt als hij/zij tegen je praat. Nou wil ik dat best afleren, maar dat zit er redelijk diep in, ben benieuwd of dat lukt.
Dat is ook serieus heel prijzenswaardig maar in sommige situaties is dat dus niet echt nodig en vermoei je alleen jezelf ermee. Je hoeft ook niet volledig op standby te gaan, maar iets minder scherp luisteren is best oké.

Misschien ook handig als je kijkt na welk tijdsbestek je het echt niet meer trekt en dan vraagt of je er later op kan terugkomen oid?

Edit: Misschien al gevraagd, beantwoord en over het hoofd gezien, maar heeft ze geen andere vriendinnen/moeder/buurvrouw om eea mee te bespreken?
pi_116705045
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En als zij er nou behoefte aan heeft om haar verhaal te doen? Dat moet dan maar niet omdat haar vriend het vervlend vindt?
Voor mij is het echt een must
als ik dat niet kwijt zou kunnen dan word het erg ongezellig in huis omdat ik dan met stress blijf zitten en daar word ik nou niet echt een lief knuffelig meisje van
of ik er nou bewust voor zou kiezen of niet, ik gok dat mijn relatie geen lang leven beschoren zou zijn :@

Ik vind dus: moet ze maar minder praten ook wat kort door de bocht
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 12 september 2012 @ 21:01:08 #53
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116705360
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:57 schreef rhubarbje het volgende:
als ik dat niet kwijt zou kunnen dan word het erg ongezellig in huis omdat ik dan met stress blijf zitten en daar word ik nou niet echt een lief knuffelig meisje van
Aan de ene kant: ja, dat begrijp ik.

Aan de andere kant denk ik: het moet geen must worden, ik hoef niet altijd klaar te staan om de verbale vuilnisbak leeg te ruimen.

Hoe deed jij dat dan, toen je niet samenwoonde?
pi_116705501
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:01 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Aan de ene kant: ja, dat begrijp ik.

Aan de andere kant denk ik: het moet geen must worden, ik hoef niet altijd klaar te staan om de verbale vuilnisbak leeg te ruimen.

Hoe deed jij dat dan, toen je niet samenwoonde?
pfoe ik woon al zo lang samen! daarvoor had ik nog geen stress joh toen hoefde ik alleen niet op te komen dagen in college :P

maar goed vriendinnen kunnen ook een uitlaatklep zijn hoor, en dat doe ik ook wel maar als ik praat liever met mijn lief (vooral als hij er is op het moment dat je thuis komt en het je hoog zit)
of ie nou luistert of niet :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 12 september 2012 @ 21:02:55 #55
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116705549
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:56 schreef Dauntl3ss het volgende:
Edit: Misschien al gevraagd, beantwoord en over het hoofd gezien, maar heeft ze geen andere vriendinnen/moeder/buurvrouw om eea mee te bespreken?
Dat zijn allemaal goede tips, die ga ik zeker gebruiken; hoeft niet 110% aandacht / conversatie aanpassen qua tijd / kan ook zeggen -- ik ben moe, bel effe je ouders.
pi_116705668
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:02 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal goede tips, die ga ik zeker gebruiken; hoeft niet 110% aandacht / conversatie aanpassen qua tijd / kan ook zeggen -- ik ben moe, bel effe je ouders.
Ja lijkt me op zich niet meer dan redelijk, je hoeft haar zeker niet altijd af te wimpelen maar als het je echt te veel is/wordt, kan je het misschien even parkeren of haar doorverwijzen.
  woensdag 12 september 2012 @ 21:06:28 #57
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_116705923
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:55 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Samenwonen is je grenzen aan geven en TS geeft aan daar moeite mee te hebben en dan krijg je spanningen en dat lijkt me lastig om mee samen te leven
vooral omdat hij er voor kiest non-verbaal te gaan zitten zijn ipv communiceren

verder vind ik dit nogal een marginaal probleem maar als dit je al op breekt lijkt het mij lastig om daar mee te leven

vandaar mijn conclusie

maar goed, nogal offtopic dus ik zal er mee op houden
mijn uitspraak lijkt me zo voldoende toegelicht
Hoezo nogal offtopic? Gaat daar toch over? Maar oke is goed :)

quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En als zij er nou behoefte aan heeft om haar verhaal te doen? Dat moet dan maar niet omdat haar vriend het vervelend vindt?
Nou ja mijn reactie had betrekking erop dat het niet direct uit hoeft te gaan he. Ze kan zich wel een dagje inhouden lijkt me als dat nodig is en TS een dagje wel luisteren. Alles in gematigdheid enzo
we dan
  woensdag 12 september 2012 @ 21:09:14 #58
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116706199
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:06 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ze kan zich wel een dagje inhouden lijkt me als dat nodig is
Serieus, dat ga ik morgen eens zeggen: ik wil vandaag even niets horen over je werk. Lijkt me echt heerlijk.
pi_116706352
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:09 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Serieus, dat ga ik morgen eens zeggen: ik wil vandaag even niets horen over je werk. Lijkt me echt heerlijk.
als je het zo zegt denk ik dat het bij jullie thuis ook geen leuke avond gaat worden :')
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116706517
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:54 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Mond houden gaat op de langere termijn niet werken denk ik, zo iemand moet dat bij iemand kwijt. Dan denk ik dat het nog een beter alternatief is dat de TS zelf probeert te luisteren met een half oor, zoals zoveel mannen.
pi_116706652
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:09 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Maar zij moet toch ook gewoon zichzelf kunnen zijn bij jou in de buurt? Ik vind het nogal lullig om te zeggen dat je helemaal niets wil horen over d'r werk. Laat staan dat het ook maar iets gaat oplossen.
pi_116706766
Ik had geen idee dat er mensen bestonden die zich daaraan konden ergeren, ik praat ook vaak over wat ik heb gedaan die dag maar volgens mij bestaan er echt nauwelijks mensen die ook echt naar dat gezeik luisteren, die knikken soms ja en gaan gewoon verder waar ze mee bezig waren, je bent vast een uitzondering TS.
Probeer het meer je ene oor in en andere oor uit te laten gaan.
  woensdag 12 september 2012 @ 21:18:55 #63
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_116707201
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar zij moet toch ook gewoon zichzelf kunnen zijn bij jou in de buurt? Ik vind het nogal lullig om te zeggen dat je helemaal niets wil horen over d'r werk. Laat staan dat het ook maar iets gaat oplossen.
Met die redenatie is jezelf zijn gewoon niks gematigd willen doen als je weet dat je partner niet alles fijn vindt.. ze kan ook zichzelf zijn als ze zichzelf een keer inhoudt.. en als ze dat niet kan dan is die 'zichzelf' misschien niet bepaald ideaal... ik begrijp hem wel. Ik kreeg op den duur ook veel gezeur van een ex van me en dat heb je ook gewoon gehad op den duur ook al hou je van haar. Lost op dat je gewoon een dag niet zoiets aan je kop hebt, ook al worden ze nog wat boos erom, ze mogen best leren om ook wat te matigen in hun gedrag
we dan
pi_116709133
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:18 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Met die redenatie is jezelf zijn gewoon niks gematigd willen doen als je weet dat je partner niet alles fijn vindt.. ze kan ook zichzelf zijn als ze zichzelf een keer inhoudt.. en als ze dat niet kan dan is die 'zichzelf' misschien niet bepaald ideaal... ik begrijp hem wel. Ik kreeg op den duur ook veel gezeur van een ex van me en dat heb je ook gewoon gehad op den duur ook al hou je van haar. Lost op dat je gewoon een dag niet zoiets aan je kop hebt, ook al worden ze nog wat boos erom, ze mogen best leren om ook wat te matigen in hun gedrag
Ik snap je punt, je moet natuurlijk niet jezelf willen blijven als het gedrag echt problematisch is. Maar daar is hier geen sprake van en of je veel praat/veel deelt ligt naar mijn mening echt in iemands aard, zie dat maar eens veranderen. Ik denk dat je daar enkel onbegrip en ruzies door krijgt.
  woensdag 12 september 2012 @ 21:40:32 #65
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_116709254
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik snap je punt, je moet natuurlijk niet jezelf willen blijven als het gedrag echt problematisch is. Maar daar is hier geen sprake van en of je veel praat/veel deelt ligt naar mijn mening echt in iemands aard, zie dat maar eens veranderen. Ik denk dat je daar enkel onbegrip en ruzies door krijgt.
Ik snap jouw punt ook. Maar of daar hier geen sprake van is betwijfel ik gezien hoe de TS erover praat... maar goed dat hangt ook van het perspectief af waarmee je ernaar kijkt. Wie is dat op je avatar?
we dan
pi_116710027
Gezellig toch, een vriendin die heel veel praat. Beter dan een stille grijze muis.
  woensdag 12 september 2012 @ 21:57:15 #67
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_116710902
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:48 schreef JRRY het volgende:
Gezellig toch, een vriendin die heel veel praat. Beter dan een stille grijze muis.
Persoonlijk denk ik dat beide even irritant kunnen zijn
we dan
pi_116711052
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 18:31 schreef Anyanka het volgende:

[..]

De reden daarvoor zou overigens niks met gender te maken hebben, maar met het feit dat mensen in hogere posities of met een hogere status meer aan het woord zijn, en dat zijn vaker mannen.

_O- Amehoela. Kakelen om het kakelen, veel te veel woorden nodig hebben om iets simpels te zeggen, geëmotioneerdere klanktonen, etc. is dus echt wel een overwegend vrouwending. Laat ik 50 mensen kennen die aan deze bloedirritante eigenschap lijden en daarvan zijn er 49 vrouw en die andere is een homofiel. Ik overdrijf niet. De babbelkzieken zijn ook zelden tot nooit hoogopgeleiden zoals jij beweert.

Ik loop al heel mijn leven tegen dit soort types aan. Ik kan er niet mee handelen. Ik zou er zeker geen relatie mee kunnen hebben. Mijn moeder is zo, mijn oma is zo. Ik werk op een kantoor met overwegend vrouwen en er zijn er daar altijd een aantal die hier last van hebben. Vriendinnen van vrienden... pfff breek me de bek niet open. Ik erger me er dood aan.

In het geval van mijn moeder (verder een doodgoeie vrouw en uitstekende moeder, dat geldt wel voor meer babbelzieken ;) ) ben ik de strijd aangegaan en haar continue gewezen op het praten om het praten, maar ik wéét dat dit zo in het karakter van die vrouwen zit dat je dat er nooit uitkrijgt. Dat zal ze nooit kunnen veranderen en je gaat je er steeds meer aan ergeren als je er dag in dag uit mee moet leven.

Je moet de afweging maken of je hier mee kunt leven, want veranderen doe je haar nooit (ook niet met opgestelde regels zoals hier geopperd). Dat is het enige juiste advies.
pi_116711861
gewoon haar effe de volle aandacht geven kan lastig zijn als man zijnde omdat we al gauw willen oplossen en dergelijke dus haar gewoon laten uitpraten en begrip tonen

vrouwen verwerken door te praten mannen doen dat liever in hun zelf
pi_116712408
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:58 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

_O- Amehoela. Kakelen om het kakelen, veel te veel woorden nodig hebben om iets simpels te zeggen, geëmotioneerdere klanktonen, etc. is dus echt wel een overwegend vrouwending. Laat ik 50 mensen kennen die aan deze bloedirritante eigenschap lijden en daarvan zijn er 49 vrouw en die andere is een homofiel. Ik overdrijf niet. De babbelkzieken zijn ook zelden tot nooit hoogopgeleiden zoals jij beweert.

Ik loop al heel mijn leven tegen dit soort types aan. Ik kan er niet mee handelen. Ik zou er zeker geen relatie mee kunnen hebben. Mijn moeder is zo, mijn oma is zo. Ik werk op een kantoor met overwegend vrouwen en er zijn er daar altijd een aantal die hier last van hebben. Vriendinnen van vrienden... pfff breek me de bek niet open. Ik erger me er dood aan.

In het geval van mijn moeder (verder een doodgoeie vrouw en uitstekende moeder, dat geldt wel voor meer babbelzieken ;) ) ben ik de strijd aangegaan en haar continue gewezen op het praten om het praten, maar ik wéét dat dit zo in het karakter van die vrouwen zit dat je dat er nooit uitkrijgt. Dat zal ze nooit kunnen veranderen en je gaat je er steeds meer aan ergeren als je er dag in dag uit mee moet leven.

Je moet de afweging maken of je hier mee kunt leven, want veranderen doe je haar nooit (ook niet met opgestelde regels zoals hier geopperd). Dat is het enige juiste advies.
Goh, ik ben het zowaar met je eens ja.
pi_116712416
Pfff dan heb je een hele dag hard gewerkt. 's Avonds van alles te doen en tussendoor wil je ff eten en rust aan je kop krijg je zo'n spraakwaterval over helemaal NIKS over je heen :r en dan die hints niet snappen hè en maar doorkakelen :')

sorry, ik krijg door dit topic flashbacks.

Ook op het werk wordt je er doodmoe van. Privézaken die je op je bureau krijgt die je geen reet boeien, ontelbaar bijzinnen.

Laatst een collega van me, terwijl iedereen het razenddruk had.. "Simpel-Zat, ik weet dat jij het ook druk hebt en als je geen tijd hebt moet je het ook zeggen, maar ik moet voor 3 uur die en die af hebben en als jij het zelf te druk hebt moet je het gewoon zeggen dan vraag ik het gewoon aan..." Ik: "ja zet die dossiers nou maar weg"

Dat soort zaken halen het bloed onder je nagels vandaan. Althans bij mij wel.

En dat gekakel onderling is vaak gewoon beurt afwachten tot ze zelf kunnen spreken want luisteren doen die kakelaars voor geen meter.

Soms zeg ik er wat van, maar vaak zijn die types ook labiel of overdreven emotioneel in ieder geval. Dan is het vaak zo'n poppekast en kwets je die persoon, dat wil ik ook niet altijd, want opvallend vaak hebben die types wel een goed karakter en wil je zo iemand niet pijnigen, maar soms wordt het te veel.

Zo dat is er ook weer uit. Ik snap TS iig heel goed ;)
pi_116712689
Als ik de OP lees, lijkt het alsof we dezelfde vriendin hebben... :X
Don't let my username fool you...
  woensdag 12 september 2012 @ 22:17:48 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116712880
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:13 schreef Simpel-Zat het volgende:
Pfff dan heb je een hele dag hard gewerkt. 's Avonds van alles te doen en tussendoor wil je ff eten en rust aan je kop krijg je zo'n spraakwaterval over helemaal NIKS over je heen :r en dan die hints niet snappen hè en maar doorkakelen :')

sorry, ik krijg door dit topic flashbacks.

Ook op het werk wordt je er doodmoe van. Privézaken die je op je bureau krijgt die je geen reet boeien, ontelbaar bijzinnen.

Laatst een collega van me, terwijl iedereen het razenddruk had.. "Simpel-Zat, ik weet dat jij het ook druk hebt en als je geen tijd hebt moet je het ook zeggen, maar ik moet voor 3 uur die en die af hebben en als jij het zelf te druk hebt moet je het gewoon zeggen dan vraag ik het gewoon aan..." Ik: "ja zet die dossiers nou maar weg"

Dat soort zaken halen het bloed onder je nagels vandaan. Althans bij mij wel.

En dat gekakel onderling is vaak gewoon beurt afwachten tot ze zelf kunnen spreken want luisteren doen die kakelaars voor geen meter.

Soms zeg ik er wat van, maar vaak zijn die types ook labiel of overdreven emotioneel in ieder geval. Dan is het vaak zo'n poppekast en kwets je die persoon, dat wil ik ook niet altijd, want opvallend vaak hebben die types wel een goed karakter en wil je zo iemand niet pijnigen, maar soms wordt het te veel.

Zo dat is er ook weer uit. Ik snap TS iig heel goed ;)
Je hebt wel een hoop woorden nodig, hè? :')
pi_116713958
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je hebt wel een hoop woorden nodig, hè? :')
Touché, maar het grote verschil is wel dat ik to-the-point uitleg wat ik bedoel in tegenstelling tot de types die ik beschrijf ;)
pi_116714528
Heeft ze een vriendin die het leuk vindt om daar naar te luisteren? Zo ja, probeer te zorgen dat die vriendin om de dag even belt zodat ze daar haar ei even kwijt kan.
  woensdag 12 september 2012 @ 22:38:23 #76
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116714947
Haha, begint een goede thread te worden.

Natuurlijk is dit een klein punt in het grotere geheel van een gelukkige relatie. Bovendien ga ik dit gewoon accepteren van haar. Maar ik ga mijn eigen grenzen wel wat duidelijker stellen, dat sluit elkaar niet uit.

Ik had het er net met d'r over, en ze zei dat ze het moeilijk vond om intuitief de grens te zien, en dat ze het liefste heeft dat ik gewoon een tijdslimiet opgeef. Zo van: "lieverd, ik ben een beetje moe, laten we tien minuten kletsen en dan ga ik effe wat lezen".

Ik moet me wat bewuster worden van hoeveel energie ik wil besteden aan zo'n gesprek. Zoals sommigen zeggen, dan maar oor-in-oor-uit, en gewoon de slap-ouwehoeren-tijd beperkt houden.

En wat Chai hierboven zegt, bel af en toe ook maar iemand anders. Ik ga niet zeggen dat ze dat moet doen, ik hou mijn grenzen in de gaten. Maar als ze om raad vraagt, dan is dat natuurlijk prima advies.
pi_116715266
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:38 schreef Hallmark het volgende:

Natuurlijk is dit een klein punt in het grotere geheel van een gelukkige relatie. Bovendien ga ik dit gewoon accepteren van haar. Maar ik ga mijn eigen grenzen wel wat duidelijker stellen, dat sluit elkaar niet uit.

Ik had het er net met d'r over, en ze zei dat ze het moeilijk vond om intuitief de grens te zien, en dat ze het liefste heeft dat ik gewoon een tijdslimiet opgeef. Zo van: "lieverd, ik ben een beetje moe, laten we tien minuten kletsen en dan ga ik effe wat lezen".

Ik moet me wat bewuster worden van hoeveel energie ik wil besteden aan zo'n gesprek. Zoals sommigen zeggen, dan maar oor-in-oor-uit, en gewoon de slap-ouwehoeren-tijd beperkt houden.

En wat Chai hierboven zegt, bel af en toe ook maar iemand anders. Ik ga niet zeggen dat ze dat moet doen, ik hou mijn grenzen in de gaten. Maar als ze om raad vraagt, dan is dat natuurlijk prima advies.
maar waarom ga je dat niet zeggen dat ze dat moet doen?
ik krijg het gevoel dat je veel moeite hebt met je grens uit spreken
je kunt dat toch ook gewoon zeggen? als je het maar aardig doet
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  woensdag 12 september 2012 @ 22:46:50 #78
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116715863
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:41 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar waarom ga je dat niet zeggen dat ze dat moet doen?
Beetje ongelukkig opgeschreven, maar dat is wat ik bedoel.

Grenzen stellen heb ik geen probleem mee, maar ik vind het lastig om te detecteren wanneer mijn geduld op is.

Het liefste zou ik gewoon helemaal niet zoveel woorden wisselen. Ja, 2x per maand uit eten, en dan even het werk bespreken -- dat is mijn stijl. Maar dat is voor haar echt geen haalbare kaart. Dus het moet iets er tussenin. Eigenlijk heb ik een hekel aan compromissen in relaties, maar ik zie niet echt een andere manier.
pi_116716383
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:46 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Grenzen stellen heb ik geen probleem mee, maar ik vind het lastig om te detecteren wanneer mijn geduld op is.

Het liefste zou ik gewoon helemaal niet zoveel woorden wisselen. Ja, 2x per maand uit eten, en dan even het werk bespreken -- dat is mijn stijl. Maar dat is voor haar echt geen haalbare kaart. Dus het moet iets er tussenin. Eigenlijk heb ik een hekel aan compromissen in relaties, maar ik zie niet echt een andere manier.
maar een relatie (en vooral samen wonen) is compromissen sluiten
en communiceren en praten

ik snap niet zo goed hoe je samen met iemand kunt leven en dan denken: het liefst praten we zo min mogelijk en gaan we op ieder een eigen eiland zitten

en dat bedoelde ook toen ik eerder zei dat je me moeilijk lijkt om samen mee te leven
dit is niet hoe samenwonen 'werkt'
niet lullig bedoeld hoor, maar je moet je wel beseffen dat je het zo alles behalve makkelijker maakt voor je vriendin
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_116731204
quote:
Waarom ben je dan gaan samenwonen?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_116732644
Leuk topic, TVP.

Voor TS een linkje, en let vooral op punt nr. 3 ;)
http://www.newstart.nl/bl(...)erschil-naar-begrip/

Zoals vele mensen hier al in dit topic zeggen: het komt vooral door het hoofdzakelijke, algemene verschil tussen mannen en vrouwen: vrouwen gebruiken nou eenmaal veel woorden, terwijl mannen meer van het "dingen doen" zijn. Vrouwen vinden ook het einde om een hele dag (na elkaar een tijdje niet meer gezien te hebben) bij elkaar te zitten en alles aan elkaar te vertellen. En dan is de dag voorbij, en dan is nog niet alles besproken. En als ik naar de vrouwen om me heen kijk: mijn zusje is ook veel extraverter en spontaner dan ik. Mijn moeder ook. Als die twee met elkaar bellen dan zijn ze na een uur nog niet klaar. Soms snap ik niet wat ze elkaar allemaal moeten vertellen. Maar hey, ik ben een man he...

Met alle respect, maar zo zijn vrouwen nou eenmaal.Ik ken er ook die niet kunnen samenvatten, of die maar blijven door ratelen (zo ver dat het ook écht vervelend wordt), of die zo gedetailleerd op een onderwerp ingaan dat ik op een gegeven moment denk: "wat boeit dit?"... Och ja, nogmaals zo zijn ze nou eenmaal. Dat zul je moeten accepteren, maar van de andere kant zou het van haar kant misschien ook wat minder kunnen, al zal dat moeilijk worden, want het is ook deels de aard van het beestje...

Ik vind het overigens wel redelijk normaal om aan elkaar te vragen hoe je dag was als je samenwoont en elkaar pas 's avonds weer ziet. Als je bijvoorbeeld merkt dat één van de twee slechte zin heeft, dan kan dat komen door een rotdag en dan kun je dat tenminste meteen bespreken.
The only way you can be original, is to be yourself.
  donderdag 13 september 2012 @ 10:15:12 #82
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116732766
Ik kan me trouwens indenken dat je er geen zin in hebt als je ook zelf nog moet 'unwinden' van je werkdag. Mijn vader verborg zich gewoon even een tijdje achter een krant...

Wat ook kan werken, is 's avonds even een half uurtje samen een blokje om. Beetje praten tijdens het wandelen werkt vaak goed en het stoort dan niet bij andere bezigheden. Of onder de afwas, maar ja, wie heeft er tegenwoordig nog geen afwasmachine...
pi_116733203
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 10:15 schreef Lienekien het volgende:
Of onder de afwas, maar ja, wie heeft er tegenwoordig nog geen afwasmachine...
Hoi.
  donderdag 13 september 2012 @ 10:32:18 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116733246
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 10:30 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Hoi.
Goede relatietherapie? :)
pi_116733318
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 10:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Goede relatietherapie? :)
Nah. :P
  donderdag 13 september 2012 @ 10:43:43 #86
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116733549
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 09:10 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Waarom ben je dan gaan samenwonen?
Omdat ik van haar gezelschap geniet, ook als er niet gepraat wordt. Ik vind het dus heerlijk als ze om me heen is, en lekker iets voor zichzelf aan het doen is. Dat is dus ook wat me tegenvalt; als ik vroeger met haar afsprak, dan zag ik schilderspullen liggen, of een blad met noten, of breinaalden. Dat doet ze allemaal niet meer, nu ze bij me woont.

Ik heb wel eens gevraagd wat er met haar hobby's is gebeurd, maar daar heeft ze niet echt een antwoord op.

Maar die rust die er in het huis heerst wanneer ieder voor zich bezig is, dat mis ik wel eens.
  donderdag 13 september 2012 @ 10:44:14 #87
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116733569
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2012 10:15 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan me trouwens indenken dat je er geen zin in hebt als je ook zelf nog moet 'unwinden' van je werkdag.
(...)
Wat ook kan werken, is 's avonds even een half uurtje samen een blokje om.
Goeie tips, ook meteen genoteerd.
pi_116733593
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 10:43 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Omdat ik van haar gezelschap geniet, ook als er niet gepraat wordt. Ik vind het dus heerlijk als ze om me heen is, en lekker iets voor zichzelf aan het doen is. Dat is dus ook wat me tegenvalt; als ik vroeger met haar afsprak, dan zag ik schilderspullen liggen, of een blad met noten, of breinaalden. Dat doet ze allemaal niet meer, nu ze bij me woont.

Ik heb wel eens gevraagd wat er met haar hobbies is gebeurd, maar daar heeft ze niet echt een antwoord op.

Maar die rust die er in het huis heerst wanneer ieder voor zich bezig is, dat mis ik wel eens.
Dat is ook fijn hoor, samen in huis zijn maar ieder bezig met zijn eigen ding.

Maar het kwam even op me over alsof je een keer of 2 per maand wilt praten met 'r, en verder je eigen gang wilt gaan, dat lijkt me wat karig voor als je samenwoont. ;)
  donderdag 13 september 2012 @ 10:46:59 #89
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116733643
Haha, ja als ik het zo terug lees, dan lijkt het daar wel op :-) nah, dat is niet zo. Wat voor mij eigenlijk het beste zou werken, is tijdens het avondeten even kort (zeg max. 20 minuten) de dag bespreken en dan eventjes stil. Nou ja, ik ga de verzamelde tips weer in de groep gooien :-)
  donderdag 13 september 2012 @ 10:48:44 #90
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_116733684
Dat wat eerder was genoemd van er een spelletje van maken kan ik me ook nog wel vinden. Niet telkens een spelletje maar af en toe. En je kan haar ook een keer innig gaan zoenen terwijl ze praat. Is leuk en werkt
we dan
  donderdag 13 september 2012 @ 10:50:33 #91
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_116733743
Dus je vriendin mag max 20 minuten tegen je aan lullen? Begin mij toch af te vragen of er niets iets scheef zit bij jou, sorry. :D
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  donderdag 13 september 2012 @ 11:20:03 #92
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_116734586
Een lastige, want het ligt in het aard van het beestje.

Persoonlijk heb ik bij veel stress altijd een uurtje (of soms wat meer) rustig nodig om weer tot mijzelf te komen, als dat gecombineerd wordt met iemand die juist praten nodig heeft om te ontstressen, en inderdaad lastig kan samenvatten, dan wordt dat inderdaad wat lastig.

Door communicatie een stuk begrip creëren van beide zijden is belangrijk, verder geen man overboord.
Communicatie is heel erg vaak gewoon key.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  donderdag 13 september 2012 @ 11:22:27 #93
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_116734657
quote:
3s.gif Op donderdag 13 september 2012 10:50 schreef MPC60 het volgende:
Dus je vriendin mag max 20 minuten tegen je aan lullen? Begin mij toch af te vragen of er niets iets scheef zit bij jou, sorry. :D
Als ik een beetje met stress uit mijn werk kom ga je mij ook niet blij maken met 20 minuten aan zeer gedetailleerde verhalen. Een uurtje later heb ik al een stuk meer aandacht.
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_116734870
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 10:43 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gevraagd wat er met haar hobby's is gebeurd, maar daar heeft ze niet echt een antwoord op.

Ik krijg er zelf beetje het gevoeletje dat ze wel erg aan je hangt en langzaam haar eigen leven/dingen/hobby's/vrienden een beetje op een laag pitje heeft gezet omdat ze het samenwonen misschien wel erg leuk vindt ofzo, en ik kan me voorstellen dat het erg veel is om dan als één persoon dat allemaal op te vangen, ook als je wel graag en veel luistert.
pi_116734928
Hahaha mooi topic, zo zijn alle vrouwen toch? :D

Wees blij dat ze nog tegen je praat, als de dag komt dat ze dat niet doet, lult ze waarschijnlijk tegen een andere man :P
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  donderdag 13 september 2012 @ 13:17:10 #96
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_116738424
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:57 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Voor mij is het echt een must
of ik er nou bewust voor zou kiezen of niet, ik gok dat mijn relatie geen lang leven beschoren zou zijn :@

Ik vind dus: moet ze maar minder praten ook wat kort door de bocht
Dit herinnert me waarom ik niet aan een relatie wil doen :')
pi_116738456
quote:

[..]

Ik begrijp wel wat je wilt zeggen alleen komt het misschien een beetje lomp over als je zegt dat je slechts 2x per maand wil praten. Ik heb dat zelf ook wel een beetje, als soms iemand op bezoek is die ik alweer een tijdje niet gezien heb, die vertel ik alles, ook over mijn werk en dan krijg ik soms van mijn vriendin als verwijt dat ik haar sommige dingen nog niet eens verteld heb. Dat doe ik niet eens bewust, maar het praat voor mij makkelijker als je gewoon even over je werk kan praten over een periode dan over alleen de afgelopen dag. Als ik thuis kom heb ik juist absoluut geen behoefte om daarover te praten.

Mijn vriendin daarentegen doet precies het tegenovergestelde, als zij thuiskomt moet zij tot in den treure de hele dag in detail vertellen, inclusief vaktermen waar ik geen touw aan vast kan knopen en me absoluut niet interesseren. Snel to the point komen kan ze niet, net zoals de vriendin van TS. Als ik haar onderbreek ben ik niet attent en luister ik niet. Als ik eens een keer toch iets vertel over mijn werk (vakinhoudelijke zooi laat ik achterwege, ik wil haar daar niet eens mee lastigvallen), krijg ik het idee dat ze totaal niet naar mij luistert en ze mij juist elke keer onderbreekt.

Lastig ja, ik weet ook niet altijd hoe ik de aandacht vast moet houden bij die ellenlange verhalen die ook nog eens drie keer herhaald worden... :{ Ik ben niet zo'n prater, zij wel, maar doordat zij zoveel praat, weerhoudt ze mij er vaak ook nog eens van om te praten. Dat wil ook nog wel eens botsen...
pi_116738676
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:31 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

Wees blij dat ze nog tegen je praat, als de dag komt dat ze dat niet doet, lult ze waarschijnlijk tegen een andere man :P
hier is het anders net andersom hoor :P ik ben meer het type "laat me met rust" terwijl mijn partner nu juist aan 1 stuk door kan kletsen. en ja; geregeld denk ik dan ook "man! laat me ff met rust joh, ik wil een boek lezen"

we hebben het hier trouwens opgelost door een eigen ruimte te hebben. dus ik heb een eigen hobbiekamer (kind en kat vrij) waar ik me terug kan trekken en in ons nieuwe huis komt een goede (kind en katvrije) werkplek voor hem zodat hij nog eens thuis kan werken zonder gedoe. kortom; wij hebben het opgelost door naar de praktische dingetjes te kijken. kunnen jullie dat niet ook?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_116755508
Blijkbaar vind je het onderbewust heerlijk, zo'n theemuts O+
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116755650
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:38 schreef Hallmark het volgende:

Natuurlijk is dit een klein punt in het grotere geheel van een gelukkige relatie...

...

Ik zou dit persoonlijk een absoluut, definitief breekpunt vinden :@
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116765286
stuur t onderwerp naar iets wat je goed vind om aan te horen en anders pak er een biertje bij :)
pi_116767772
Droomvrouw..

De mijne zegt soms niks, en kijkt dwars door mij heen als ik bij haar ben.

"Ja, ik wil liever eigenlijk alleen zijn!". "Waarom laat je mij godverdomme jouw kant op komen dan?" denk ik dan...

Ik heb een aparte, ze kan best lief zijn, maar soms lijkt het net alsof ze dat alleen doet als het haar uitkomt.. Evenals dat ze mij te klef vindt en te strelerig. Dan heeft ze die dag er geen behoefte aan maar de volgende dag vindt ze het heerlijk... vrouwen :S

Maar TS, gefeliciteerd, je hebt een echte vrouw :D

Oplossing, haar verhaal laten doen, en oordopjes in doen. Ook een goeie is het laatste stukje herhalen "ok, wat zei je moeder ook alweer?". "Sorry, ik praat te snel he? Nou, ze zei dat mijn vader...blabla". "Ohja je vader, hoe gaat het met hem?" "Nou goed, maar wat vind je er nu van?" "Wat moet ik er nu van vinden, je moeder is gewoon wie ze is. Je gaf geen antwoord over je vader!" "Dat is flauw, maar wat heb je met mijn vader? Geen problemen met hem :) "

etc
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_116768252
Zo herkenbaar dit topic.

Mijn vriendin vertelt het liefst ook alles over haar dag aan mij. Waar ik moeite mee heb:

1. Er zit veel herhaling in. Dus ze vertelt vandaag ook dingen die ze gisteren heeft verteld.
2. Ze verwacht dat ik er inhoudelijk op reageer. En daar kan ik vaak weinig mee.
3. De TV moet per sé aanstaan. En autist dat ik ben, kan ik maar 1 ding tegelijk. Als je met mij wil praten, kan de TV beter uit staan.

Het is best moeilijk om daarmee om te gaan, want ik heb zelf inderdaad genoeg dingen aan mijn hoofd en als ik 's avonds thuis kom, ben ik uitgeblust en heb ik geen zin meer om over van alles na te denken. Als zij dan met haar verhalen aankomt, gaat dat bij mij inderdaad grotendeels het ene oor in en het andere oor uit.

Het lukt mij gewoon niet om er aandachtig naar te luisteren.

Oorzaken die er ook nog mee te maken kunnen hebben naar mijn idee: zij is echt een avondmens, ik een ochtendmens. 's ochtends wil ik wel praten, 's avonds minder. Onderwerp maakt niet uit.

En het feit dat we eigenlijk allebei tegen overspannenheid aanzitten. Zij omdat ze het heel druk met haar werk heeft, ik door allerlei privé omstandigheden die steeds meer hun tol eisen. We zijn beiden heel erg met onszelf bezig en dat maakt het vaak wat moeilijker om aandacht aan de ander te geven.

Ik vind het moeilijk dit te doorbreken. Het is ook niet iets wat je even van jouw lijstje kunt afstrepen ofzo. Zo van "ik ga nu een uurtje goed met haar over alles praten en dan weer mijn eigen dingen doen". Dat werkt niet.

Eigenlijk moet ze gewoon wat meer vriendinnen hebben om mee te praten over alles. Vrouwen onder elkaar ofzo :D
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
pi_116768391
quote:
Dit soort statistieken snap ik nooit zo goed. De kans op sterfte is bij iedereen 100%, hoe kun je dat nog verder verhogen?
  vrijdag 14 september 2012 @ 08:23:30 #105
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_116768462
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 07:57 schreef Tangledup het volgende:
Zo herkenbaar dit topic.

Mijn vriendin vertelt het liefst ook alles over haar dag aan mij. Waar ik moeite mee heb:

1. Er zit veel herhaling in. Dus ze vertelt vandaag ook dingen die ze gisteren heeft verteld.
2. Ze verwacht dat ik er inhoudelijk op reageer. En daar kan ik vaak weinig mee.
3. De TV moet per sé aanstaan. En autist dat ik ben, kan ik maar 1 ding tegelijk. Als je met mij wil praten, kan de TV beter uit staan.

Hoe pijnlijk herkenbaar, alle drie de punten... :')

Hoe kan ik inhoudelijk reageren op iets waar ik geen kennis van heb? Ik ben dan wel een avondmens, maar dan nog wil ik niet ellenlange verhalen aanhoren met details over alles. Het algemene verhaal vind ik niet zo erg, maar die details allemaal zijn storend. Zelfs als ik in bed lig en wil slapen komen er soms nog verhalen met teveel details.
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:17:32 #106
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_116769270
Niet gecheckt of het idee eerder geopperd is, maar misschien kan een dagboek haar een beetje helpen "de dag van zich af te praten" (schrijven in dit geval)
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:37:48 #107
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116769694
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 20:52 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Ik zou dit persoonlijk een absoluut, definitief breekpunt vinden :@
Really? Ik vind andere dingen veel belangrijker, hoor. Ze gunt me veel vrijheid, veel passie, altijd vrolijk, financieel verstandig, reist graag, sociaal, enzovoort. Ik los dit puntje gewoon op en dan gaan we gewoon weer verder waar we waren.
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:44:29 #108
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116769886
quote:
Ik heb juist dat ik er inhoudelijk helemaal in meegesleept wordt, het tegenovergestelde dus |:(

quote:
Wij hebben een aparte kamer waar de TV staat. Reden is, dat als 1 van de 2 TV wil kijken, die ander min of meer mee MOET kijken. Ik kan geen boek lezen terwijl die pleuris-TV weer een of andere achterlijk programma uit braakt.

quote:
En het feit dat we eigenlijk allebei tegen overspannenheid aanzitten. Zij omdat ze het heel druk met haar werk heeft, ik door allerlei privé omstandigheden die steeds meer hun tol eisen. We zijn beiden heel erg met onszelf bezig en dat maakt het vaak wat moeilijker om aandacht aan de ander te geven.
Tsja... ik heb een tijdje geleden geleerd dat je best eventjes wat meer aandacht kan besteden aan je werk, maar dat relatie op een gegeven moment toch prioriteit moet krijgen want anders gaat het kapot. Dus ik heb in het verleden regelmatig gewoon een vrije dag genomen om even uit te rusten zodat ik aandacht heb voor de relatie.

Dat over ochtend/avond-mens, dat herken ik wel. Mijn vorige vriendin begon doodleuk om half elf nog een intensief gesprek. Eigenlijk sliepen we daar allebei slechter van, dus we hadden afgesproken dat we na negenen geen gesprekken meer voerden over werk e.d.
pi_116786321
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:37 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Really? Ik vind andere dingen veel belangrijker, hoor. Ze gunt me veel vrijheid, veel passie, altijd vrolijk, financieel verstandig, reist graag, sociaal, enzovoort. Ik los dit puntje gewoon op en dan gaan we gewoon weer verder waar we waren.
Nou ja, op basis van wat er stond... Lijkt het me hoogstwaarschijnlijk.

Moet 'r wel graag horen praten, anders zie ik het niet zitten :P
  dinsdag 18 september 2012 @ 15:01:51 #110
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_116935247
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:31 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

En dit is iets wat heel goed zou kunnen kloppen :Y
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_116935595
quote:

Zo zijn helemaal niet alle vrouwen :{w
pi_117068937
Herkenbaar. Ik irriteer me geregeld ook kapot aan al dat geleuter. En dan met name alle details en vertellen hoe een gesprek exact verliep. Zij zei dit en toen zei ik dat waarop zij dat zei en ik zei blabla. Wij mannen willen gewoon rust en relaxen. We moeten er maar mee om leren gaan denk ik. En zij ook met het feit dat wij rust willen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 21 september 2012 @ 16:22:06 #113
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_117069001
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:34 schreef Hallmark het volgende:
Ik woon nu ruim een half jaar samen, dit is mijn tweede wat langere relatie. Beide 30+. Waar ik moeite mee heb, is hoeveel ze praat.

Allereerst is er een soort "urgentie" bij haar om te praten, 's-avonds moet de afgelopen dag eventjes doorgenomen worden. Gebeurt dat niet, dan heb ik het gevoel dat ik word aangeklampt. Dat "moeten" staat me tegen.

Tenslotte is voor mijn gevoel de gespreksbalans weg. Als ik tien minuten iets vertel, wordt de overige 30 minuten van het gesprek gemonopoliseerd.

Ik heb al mijn grenzen proberen te stellen, door bijv. te zeggen: over het werk praten we alleen tijdens het avondeten. Ook als ik merk dat ze in extreem detail treedt, vraag ik of ze even terug kan naar het hoofd onderwerp. Of ik zeg: laten we het na dit onderwerp afsluiten.

Het ligt gedeeltelijk bij haar, en gedeeltelijk bij mij, denk ik. Een huisgenoot in haar voormalig studentenhuis kon er ook niet tegen. Daarentegen vertelde mijn ex-vriendin me onlangs dat ik ook regelmatig klaagde dat "ze zo veel praatte". Dus het komt van twee kanten. Echter, ik blijf regelmatig het gevoel hebben dat ik leeggezogen na een gesprek met haar. Wat doe ik hier aan?
Ah. Het is een vrouw. dan krijg je dat.
  vrijdag 21 september 2012 @ 16:28:00 #114
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_117069289
Update: ik heb gezegd dat ik mijn grenzen wat scherper wil aangeven. Ze zei, prima.

Regelmatig werk ik thuis en de laatste keer zei ze: heb je tijd voor pauze? We pakten een kop koffie en kletsten wat. Toen begon ze op dreef te komen, en stak een monoloog af, vastbesloten om een gedetailleerd verslag te doen. En toen ging er een keukenwekker af. Dus ik zeg: we zijn al 15 minuten aan het kletsen, ik moet weer verder.

Ze keek een beetje beteuterd en zei: aha, dat is dus wat je bedoelde met grenzen.

Maar het werkt wel :-) Ik sta wat eerder op, en als het gesprek die monoloog-kant opgaat, dan breek ik het simpelweg af door op te staan of zo.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 21 september 2012 @ 16:29:54 #115
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_117069393
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 16:28 schreef Hallmark het volgende:
Update: ik heb gezegd dat ik mijn grenzen wat scherper wil aangeven. Ze zei, prima.

Regelmatig werk ik thuis en de laatste keer zei ze: heb je tijd voor pauze? We pakten een kop koffie en kletsten wat. Toen begon ze op dreef te komen, en stak een monoloog af, vastbesloten om een gedetailleerd verslag te doen. En toen ging er een keukenwekker af. Dus ik zeg: we zijn al 15 minuten aan het kletsen, ik moet weer verder.

Ze keek een beetje beteuterd en zei: aha, dat is dus wat je bedoelde met grenzen.

Maar het werkt wel :-) Ik sta wat eerder op, en als het gesprek die monoloog-kant opgaat, dan breek ik het simpelweg af door op te staan of zo.
:D. Wat een faal. Is ze 11 ofzo?
  vrijdag 21 september 2012 @ 16:31:41 #116
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_117069492
Heb je tijd voor een pauze?
Moment, ik zet even de keukenwekker op 15 minuten!
  vrijdag 21 september 2012 @ 16:38:05 #117
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_117069808
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 september 2012 16:31 schreef Copycat het volgende:
Geniaal! Ik moest echt hard lachen.

Maargoed, als het werkt... :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_117070026
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 16:20 schreef Henk1056 het volgende:
Herkenbaar. Ik irriteer me geregeld ook kapot aan al dat geleuter. En dan met name alle details en vertellen hoe een gesprek exact verliep. Zij zei dit en toen zei ik dat waarop zij dat zei en ik zei blabla. Wij mannen willen gewoon rust en relaxen. We moeten er maar mee om leren gaan denk ik. En zij ook met het feit dat wij rust willen.
er zijn ook vrouwen die niet leuteren hoor. :Y
Ik snap het echt niet waarom een ander geïnteresseerd zou zijn in iets wat de kapper of het kassa-meisje tegen me zei 8)7
pi_117073610
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 16:42 schreef computergirl het volgende:

[..]

er zijn ook vrouwen die niet leuteren hoor. :Y
Ik snap het echt niet waarom een ander geïnteresseerd zou zijn in iets wat de kapper of het kassa-meisje tegen me zei 8)7
Nee, maar jij kan vast hele verhalen kwijt, wat iemand tijdens WoW tegen je zei :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_117073878
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 17:44 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nee, maar jij kan vast hele verhalen kwijt, wat iemand tijdens WoW tegen je zei :')
echt niet
pi_117083480
TS: jullie waren denk ik nog niet zo lang samen voor jullie gingen samenwonen?

Mijn vriend en ik hebben geaccepteerd dat we elkaars werk niet interessant vinden. De belangrijke dingen vertellen we elkaar wel, als er bijvoorbeeld een conflict oid op de werkvloer was, of als iets ons geraakt heeft. Maar als hij te veel gaat uitwijden over allerlei technische storingen en gaat vertellen hoe machines in elkaar zitten, dan haak ik af. En dat zeg ik hem dan ook.
Omgekeerd gaat het hetzelfde. Ik heb gelukkig veel vriendinnen die soortgelijk werk als ik doen en die het wel interessant vinden. Ik hoef niet alles met mijn partner te kunnen delen.

Als ik uit mijn werk kom, heb ik altijd even een half uurtje voor mezelf nodig. Dan wil ik niet praten of niet luisteren, maar ga even ''rommelen'' in huis. Boodschappen uitpakken, mail checken, beginnen met koken. Op die manier schud ik de dag van me af.
pi_117120076
Zorg dat je televisie aan het kijken bent, krant aan het lezen bent, of achter de computer zit. Met een paar wel getimede knikjes, ja's en hmm's kun je dan net doen of je luistert en kan zij haar verhaal kwijt.
  zaterdag 22 september 2012 @ 17:25:01 #123
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117120123
quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:38 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Nou, dat samenwonen is een grandioos succes, zie ik al! :D
Samenwonen moet je gewoon nooit doen
pi_117124050
Als ik het zo lees dan ben ik toch wel blij dat ik een vriend heb die urenlang kan luisteren naar mijn gebabbel en dat ook leuk vind. Kijk natuurlijk gaat ie er niet altijd echt op in, maar tja mannen he. Maar om nou mijn mond te moeten houden omdat vriend een lang gesprek al te veel vind, pff. Nee dan liever niet samenwonen zodat wanneer we elkaar weer zien 's weekends of doordeweeks, in ieder geval een stuk minder dan met samenwonen, dat we gewoon kunnen kletsen over wat er in de tussentijd gebeurt is.
thats it
pi_117125314
Een van m'n exen had ook de tic om extreem ver uit te wijden over haar werk (wat bijzonder oninteressant was). Over hoe die en dit dat zei, over zus en zo, de ditjes en de datjes van het kantoor. Ben blij dat het inmiddels uit is, hoef ik tenminste niet meer dat oeverloze gezever van haar aan te horen.
quote:

dat is hoe ik mijn emmertje weer leeg maak
:') Jezus, ik werd even een partij naar van deze uitdrukking.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2012 20:53:09 ]
pi_117125646
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 september 2012 20:46 schreef Xennia het volgende:
Als ik uit mijn werk kom, heb ik altijd even een half uurtje voor mezelf nodig. Dan wil ik niet praten of niet luisteren, maar ga even ''rommelen'' in huis. Boodschappen uitpakken, mail checken, beginnen met koken. Op die manier schud ik de dag van me af.
Dat heb ik dus ook. Ik moet dus niet gaan samenwonen met iemand als rhubarbje.
quote:
Ik heb ook altijd de behoefte om even te ratelen als ik thuis kom
dat is hoe ik mijn emmertje weer leeg maak (en dat heeft dus ook voordelen voor de situatie thuis want mensen met een vol emmertje zijn niet zo gezellig
mijn vriend vond dat natuurlijk ook niet altijd even boeiend dus doen we het zo: ik ratel en probeer dat te beperken in tijd en hij doet hmmm en jaja zonder echt goed op te letten :P ik ben dan mijn ei kwijt en echt belangrijke dingen bespreken we later
voor ons werkt het :@
Als we dan op hetzelfde moment thuiskomen van werk kan ik dat echt niet handlen. En een prettig compromis voor beiden is er niet echt.
pi_117127430
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 19:15 schreef Skynilla het volgende:
Als ik het zo lees dan ben ik toch wel blij dat ik een vriend heb die urenlang kan luisteren naar mijn gebabbel en dat ook leuk vind.
Hij vindt dat zooooooo leuk.
pi_117135292
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 20:47 schreef tonyfaileronie het volgende:

[..]

Hij vindt dat zooooooo leuk.
Humor. Maar hij vind het idd leuk om mij te horen praten omdat ie mijn stem mooi vind.
thats it
  zondag 23 september 2012 @ 06:23:55 #129
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_117140005
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 september 2012 16:31 schreef Copycat het volgende:
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik voor haar een kookwekker zet.

Het is een manier zodat ik wat meer bewust van mezelf word. Op het moment dat die kookwekker af ging, dacht ik bij mezelf, okay het was mooi zo. Ik heb van nature gewoon niet die interne klok dat ik er genoeg van heb, dus dat moet ik even leren met een kookwekker.

Alternatief is dat ik op Fok ga zitten bitchen op mijn vriendin "dat ze altijd te veel praat", en er dan niks mee doe.
pi_117142452
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 06:23 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Het is een manier zodat ik wat meer bewust van mezelf word. Op het moment dat die kookwekker af ging, dacht ik bij mezelf, okay het was mooi zo. Ik heb van nature gewoon niet die interne klok dat ik er genoeg van heb, dus dat moet ik even leren met een kookwekker.

Alternatief is dat ik op Fok ga zitten bitchen op mijn vriendin "dat ze altijd te veel praat", en er dan niks mee doe.
Het is de kookwekker of geen oplossing! Toch mooi, die rationalisaties.

Als ze humor heeft zou het wel geestig zijn als ze iets dergelijks terugflikt op seksueel gebied (of anderszins). "Ho, daar ging de bel van de magnetron en je bent nog niet klaargekomen! Pech gehad, tot morgen!"
pi_117142485
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 00:05 schreef Skynilla het volgende:

[..]

Humor. Maar hij vind het idd leuk om mij te horen praten omdat ie mijn stem mooi vind.
Kan hoor. Ik kon ook ademloos naar m'n ex luisteren.

Niet altijd, maar vaak wel O-)
  zondag 23 september 2012 @ 12:06:57 #132
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_117143239
quote:
10s.gif Op zondag 23 september 2012 11:34 schreef Friek_ het volgende:
Het is de kookwekker of geen oplossing! Toch mooi, die rationalisaties.
Hoe bedoel je? Die kookwekker is er 1tje van, maar de andere opgedragen oplossingen maak ik ook gebruik van (o.a. eerst even tot rust komen als ik thuis kom).

quote:
Als ze humor heeft zou het wel geestig zijn als ze iets dergelijks terugflikt op seksueel gebied (of anderszins).
Hoezo "terugflikken"? Mijn relatie is geen subtiel machtsspel waar we elkaar om-en-om een loer draaien. Wat was precies jouw idee toen je dat schreef?
pi_117144239
Je snapt dat zo'n kookwekker een simpelweg belachelijk en kinderachtig instrument is om je relatieperikelen op te lossen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2012 12:38:37 ]
pi_117144318
quote:
5s.gif Op zondag 23 september 2012 12:38 schreef Friek_ het volgende:
Je snapt dat zo'n kookwekker een simpelweg belachelijk en kinderachtig instrument is om je relatieperikelen op te lossen?
Ik denk het niet, want hij vindt dit ook helemaal geen groot issue in de relatie.

Let wel: dit is gepost vanuit mijn persoonlijke, hoogst verbaasde optiek.
  zondag 23 september 2012 @ 12:42:23 #135
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_117144417
quote:

Nou ja, je zet hem zodat jij maar een bepaalde periode naar haar geklets hoeft te luisteren, dus in principe zet je hem voor allebei.

Ik vind het een rare, klinische en onsympathieke methodiek, maar als jullie daarmee geholpen zijn, wie ben ik dan?
pi_117144675
quote:
7s.gif Op zondag 23 september 2012 12:42 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nou ja, je zet hem zodat jij maar een bepaalde periode naar haar geklets hoeft te luisteren, dus in principe zet je hem voor allebei.

Ik vind het een rare, klinische en onsympathieke methodiek, maar als jullie daarmee geholpen zijn, wie ben ik dan?
Om maar even met m'n knuppel in het hoenderhok te pimpen: ik zou adviseren de kookwekker uit te rusten met een accuutje. Je kunt je vriendin op die manier wat zwakstroom toedienen als ze praat buiten de "groene zone" (tijd waarin zij geacht wordt te spreken).
  zondag 23 september 2012 @ 12:54:38 #137
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_117144876
quote:
Als je van nature niet aanvoelt dat je er genoeg van hebt, hoezo heb je er dan last van? Er komt toch een punt waarop je denkt: boooring.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zondag 23 september 2012 @ 14:28:46 #138
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_117149107
quote:
7s.gif Op zondag 23 september 2012 12:42 schreef Copycat het volgende:
Hij ging af, en toen zei ik tegen haar: "oh ik moet straks aan de slag, maar goed, hoe ging het toen verder?" Ze merkte op dat ik er dus mee aan de slag was gegaan, en vertelde haar verhaal af. Dus het viel mee met het klinische, maar ben het met je eens dat het een opstapje moet zijn om e.e.a. gewoon een beetje natuurlijk te laten verlopen.

quote:
5s.gif Op zondag 23 september 2012 12:38 schreef Friek_ het volgende:
Ik probeer mijn relatie te veraangenamen. Als het werkt, dan werkt het. Als jij betere tips hebt, dan hoor ik het graag.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hallmark op 23-09-2012 15:37:30 ]
pi_117150727
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 14:28 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik probeer mijn relatie te veraangenamen. Als het werkt, dan werkt het. Als jij betere tips hebt, dan hoor ik het graag.
Tsja, heel simpel: waarom grijp je niet tijdens het gesprek in zodra je het oninteressant begint te vinden? Ik verander dan meestal van onderwerp of ga, als het niet anders kan, maar iets voor mezelf doen (beetje ondertussen de krant lezen, opinieartikelen lezen, op internet rondhangen of meer van dat, wat hier boven al genoemd werd). Dat ze ratelt is een kwestie van persoonlijkheid. Daar zul je weinig aan kunnen veranderen (en moet je ook niet willen).
  zondag 23 september 2012 @ 15:36:24 #140
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_117152006
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2012 15:10 schreef Friek_ het volgende:
Tsja, heel simpel: waarom grijp je niet tijdens het gesprek in zodra je het oninteressant begint te vinden?
Zo moet het gaan, inderdaad. Dat was tot nu toe niet zo, en daar breng ik verandering in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')