Dat is ook serieus heel prijzenswaardig maar in sommige situaties is dat dus niet echt nodig en vermoei je alleen jezelf ermee. Je hoeft ook niet volledig op standby te gaan, maar iets minder scherp luisteren is best oké.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:05 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat vind ik lastig.... ik heb geleerd thuis dat je netjes je vork en mes neerlegt, en iemand aankijkt als hij/zij tegen je praat. Nou wil ik dat best afleren, maar dat zit er redelijk diep in, ben benieuwd of dat lukt.
Voor mij is het echt een mustquote:Op woensdag 12 september 2012 20:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En als zij er nou behoefte aan heeft om haar verhaal te doen? Dat moet dan maar niet omdat haar vriend het vervlend vindt?
Aan de ene kant: ja, dat begrijp ik.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:57 schreef rhubarbje het volgende:
als ik dat niet kwijt zou kunnen dan word het erg ongezellig in huis omdat ik dan met stress blijf zitten en daar word ik nou niet echt een lief knuffelig meisje van
pfoe ik woon al zo lang samen! daarvoor had ik nog geen stress joh toen hoefde ik alleen niet op te komen dagen in collegequote:Op woensdag 12 september 2012 21:01 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Aan de ene kant: ja, dat begrijp ik.
Aan de andere kant denk ik: het moet geen must worden, ik hoef niet altijd klaar te staan om de verbale vuilnisbak leeg te ruimen.
Hoe deed jij dat dan, toen je niet samenwoonde?
Dat zijn allemaal goede tips, die ga ik zeker gebruiken; hoeft niet 110% aandacht / conversatie aanpassen qua tijd / kan ook zeggen -- ik ben moe, bel effe je ouders.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:56 schreef Dauntl3ss het volgende:
Edit: Misschien al gevraagd, beantwoord en over het hoofd gezien, maar heeft ze geen andere vriendinnen/moeder/buurvrouw om eea mee te bespreken?
Ja lijkt me op zich niet meer dan redelijk, je hoeft haar zeker niet altijd af te wimpelen maar als het je echt te veel is/wordt, kan je het misschien even parkeren of haar doorverwijzen.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:02 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal goede tips, die ga ik zeker gebruiken; hoeft niet 110% aandacht / conversatie aanpassen qua tijd / kan ook zeggen -- ik ben moe, bel effe je ouders.
Hoezo nogal offtopic? Gaat daar toch over? Maar oke is goedquote:Op woensdag 12 september 2012 20:55 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Samenwonen is je grenzen aan geven en TS geeft aan daar moeite mee te hebben en dan krijg je spanningen en dat lijkt me lastig om mee samen te leven
vooral omdat hij er voor kiest non-verbaal te gaan zitten zijn ipv communiceren
verder vind ik dit nogal een marginaal probleem maar als dit je al op breekt lijkt het mij lastig om daar mee te leven
vandaar mijn conclusie
maar goed, nogal offtopic dus ik zal er mee op houden
mijn uitspraak lijkt me zo voldoende toegelicht
Nou ja mijn reactie had betrekking erop dat het niet direct uit hoeft te gaan he. Ze kan zich wel een dagje inhouden lijkt me als dat nodig is en TS een dagje wel luisteren. Alles in gematigdheid enzoquote:Op woensdag 12 september 2012 20:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En als zij er nou behoefte aan heeft om haar verhaal te doen? Dat moet dan maar niet omdat haar vriend het vervelend vindt?
Serieus, dat ga ik morgen eens zeggen: ik wil vandaag even niets horen over je werk. Lijkt me echt heerlijk.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:06 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ze kan zich wel een dagje inhouden lijkt me als dat nodig is
als je het zo zegt denk ik dat het bij jullie thuis ook geen leuke avond gaat wordenquote:Op woensdag 12 september 2012 21:09 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Serieus, dat ga ik morgen eens zeggen: ik wil vandaag even niets horen over je werk. Lijkt me echt heerlijk.
Mond houden gaat op de langere termijn niet werken denk ik, zo iemand moet dat bij iemand kwijt. Dan denk ik dat het nog een beter alternatief is dat de TS zelf probeert te luisteren met een half oor, zoals zoveel mannen.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:54 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou nou ze kan ook leren haar mond wat vaker te houden. Hoeft niet direct uit te gaan.
Maar zij moet toch ook gewoon zichzelf kunnen zijn bij jou in de buurt? Ik vind het nogal lullig om te zeggen dat je helemaal niets wil horen over d'r werk. Laat staan dat het ook maar iets gaat oplossen.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:09 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Serieus, dat ga ik morgen eens zeggen: ik wil vandaag even niets horen over je werk. Lijkt me echt heerlijk.
Met die redenatie is jezelf zijn gewoon niks gematigd willen doen als je weet dat je partner niet alles fijn vindt.. ze kan ook zichzelf zijn als ze zichzelf een keer inhoudt.. en als ze dat niet kan dan is die 'zichzelf' misschien niet bepaald ideaal... ik begrijp hem wel. Ik kreeg op den duur ook veel gezeur van een ex van me en dat heb je ook gewoon gehad op den duur ook al hou je van haar. Lost op dat je gewoon een dag niet zoiets aan je kop hebt, ook al worden ze nog wat boos erom, ze mogen best leren om ook wat te matigen in hun gedragquote:Op woensdag 12 september 2012 21:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar zij moet toch ook gewoon zichzelf kunnen zijn bij jou in de buurt? Ik vind het nogal lullig om te zeggen dat je helemaal niets wil horen over d'r werk. Laat staan dat het ook maar iets gaat oplossen.
Ik snap je punt, je moet natuurlijk niet jezelf willen blijven als het gedrag echt problematisch is. Maar daar is hier geen sprake van en of je veel praat/veel deelt ligt naar mijn mening echt in iemands aard, zie dat maar eens veranderen. Ik denk dat je daar enkel onbegrip en ruzies door krijgt.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:18 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Met die redenatie is jezelf zijn gewoon niks gematigd willen doen als je weet dat je partner niet alles fijn vindt.. ze kan ook zichzelf zijn als ze zichzelf een keer inhoudt.. en als ze dat niet kan dan is die 'zichzelf' misschien niet bepaald ideaal... ik begrijp hem wel. Ik kreeg op den duur ook veel gezeur van een ex van me en dat heb je ook gewoon gehad op den duur ook al hou je van haar. Lost op dat je gewoon een dag niet zoiets aan je kop hebt, ook al worden ze nog wat boos erom, ze mogen best leren om ook wat te matigen in hun gedrag
Ik snap jouw punt ook. Maar of daar hier geen sprake van is betwijfel ik gezien hoe de TS erover praat... maar goed dat hangt ook van het perspectief af waarmee je ernaar kijkt. Wie is dat op je avatar?quote:Op woensdag 12 september 2012 21:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik snap je punt, je moet natuurlijk niet jezelf willen blijven als het gedrag echt problematisch is. Maar daar is hier geen sprake van en of je veel praat/veel deelt ligt naar mijn mening echt in iemands aard, zie dat maar eens veranderen. Ik denk dat je daar enkel onbegrip en ruzies door krijgt.
Persoonlijk denk ik dat beide even irritant kunnen zijnquote:Op woensdag 12 september 2012 21:48 schreef JRRY het volgende:
Gezellig toch, een vriendin die heel veel praat. Beter dan een stille grijze muis.
quote:Op woensdag 12 september 2012 18:31 schreef Anyanka het volgende:
[..]
De reden daarvoor zou overigens niks met gender te maken hebben, maar met het feit dat mensen in hogere posities of met een hogere status meer aan het woord zijn, en dat zijn vaker mannen.
Goh, ik ben het zowaar met je eens ja.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:58 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]Amehoela. Kakelen om het kakelen, veel te veel woorden nodig hebben om iets simpels te zeggen, geëmotioneerdere klanktonen, etc. is dus echt wel een overwegend vrouwending. Laat ik 50 mensen kennen die aan deze bloedirritante eigenschap lijden en daarvan zijn er 49 vrouw en die andere is een homofiel. Ik overdrijf niet. De babbelkzieken zijn ook zelden tot nooit hoogopgeleiden zoals jij beweert.
Ik loop al heel mijn leven tegen dit soort types aan. Ik kan er niet mee handelen. Ik zou er zeker geen relatie mee kunnen hebben. Mijn moeder is zo, mijn oma is zo. Ik werk op een kantoor met overwegend vrouwen en er zijn er daar altijd een aantal die hier last van hebben. Vriendinnen van vrienden... pfff breek me de bek niet open. Ik erger me er dood aan.
In het geval van mijn moeder (verder een doodgoeie vrouw en uitstekende moeder, dat geldt wel voor meer babbelzieken) ben ik de strijd aangegaan en haar continue gewezen op het praten om het praten, maar ik wéét dat dit zo in het karakter van die vrouwen zit dat je dat er nooit uitkrijgt. Dat zal ze nooit kunnen veranderen en je gaat je er steeds meer aan ergeren als je er dag in dag uit mee moet leven.
Je moet de afweging maken of je hier mee kunt leven, want veranderen doe je haar nooit (ook niet met opgestelde regels zoals hier geopperd). Dat is het enige juiste advies.
Je hebt wel een hoop woorden nodig, hè?quote:Op woensdag 12 september 2012 22:13 schreef Simpel-Zat het volgende:
Pfff dan heb je een hele dag hard gewerkt. 's Avonds van alles te doen en tussendoor wil je ff eten en rust aan je kop krijg je zo'n spraakwaterval over helemaal NIKS over je heenen dan die hints niet snappen hè en maar doorkakelen
![]()
sorry, ik krijg door dit topic flashbacks.
Ook op het werk wordt je er doodmoe van. Privézaken die je op je bureau krijgt die je geen reet boeien, ontelbaar bijzinnen.
Laatst een collega van me, terwijl iedereen het razenddruk had.. "Simpel-Zat, ik weet dat jij het ook druk hebt en als je geen tijd hebt moet je het ook zeggen, maar ik moet voor 3 uur die en die af hebben en als jij het zelf te druk hebt moet je het gewoon zeggen dan vraag ik het gewoon aan..." Ik: "ja zet die dossiers nou maar weg"
Dat soort zaken halen het bloed onder je nagels vandaan. Althans bij mij wel.
En dat gekakel onderling is vaak gewoon beurt afwachten tot ze zelf kunnen spreken want luisteren doen die kakelaars voor geen meter.
Soms zeg ik er wat van, maar vaak zijn die types ook labiel of overdreven emotioneel in ieder geval. Dan is het vaak zo'n poppekast en kwets je die persoon, dat wil ik ook niet altijd, want opvallend vaak hebben die types wel een goed karakter en wil je zo iemand niet pijnigen, maar soms wordt het te veel.
Zo dat is er ook weer uit. Ik snap TS iig heel goed
Touché, maar het grote verschil is wel dat ik to-the-point uitleg wat ik bedoel in tegenstelling tot de types die ik beschrijfquote:Op woensdag 12 september 2012 22:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt wel een hoop woorden nodig, hè?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |