Dit soort statistieken snap ik nooit zo goed. De kans op sterfte is bij iedereen 100%, hoe kun je dat nog verder verhogen?quote:Op woensdag 12 september 2012 17:47 schreef LittleLady het volgende:
Toch leren mannen in een huwelijk veel door deze toestanden. Op één of andere manier leren ze technieken om hun huwelijk in stand te houden en gelukkig te zijn in een relatie. Want, zo blijkt, getrouwde mannen zijn rustiger van geest, verdienen meer en hebben meer seks. Het huwelijk maakt mannen zelfs gezonder. Een scheiding verhoogt de kans op sterfte met 200%.
Hoe pijnlijk herkenbaar, alle drie de punten...quote:Op vrijdag 14 september 2012 07:57 schreef Tangledup het volgende:
Zo herkenbaar dit topic.
Mijn vriendin vertelt het liefst ook alles over haar dag aan mij. Waar ik moeite mee heb:
1. Er zit veel herhaling in. Dus ze vertelt vandaag ook dingen die ze gisteren heeft verteld.
2. Ze verwacht dat ik er inhoudelijk op reageer. En daar kan ik vaak weinig mee.
3. De TV moet per sé aanstaan. En autist dat ik ben, kan ik maar 1 ding tegelijk. Als je met mij wil praten, kan de TV beter uit staan.
Really? Ik vind andere dingen veel belangrijker, hoor. Ze gunt me veel vrijheid, veel passie, altijd vrolijk, financieel verstandig, reist graag, sociaal, enzovoort. Ik los dit puntje gewoon op en dan gaan we gewoon weer verder waar we waren.quote:Op donderdag 13 september 2012 20:52 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ik zou dit persoonlijk een absoluut, definitief breekpunt vinden
Ik heb juist dat ik er inhoudelijk helemaal in meegesleept wordt, het tegenovergestelde dusquote:Op vrijdag 14 september 2012 07:57 schreef Tangledup het volgende:
2. Ze verwacht dat ik er inhoudelijk op reageer. En daar kan ik vaak weinig mee.
Wij hebben een aparte kamer waar de TV staat. Reden is, dat als 1 van de 2 TV wil kijken, die ander min of meer mee MOET kijken. Ik kan geen boek lezen terwijl die pleuris-TV weer een of andere achterlijk programma uit braakt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 07:57 schreef Tangledup het volgende:
3. De TV moet per sé aanstaan. En autist dat ik ben, kan ik maar 1 ding tegelijk. Als je met mij wil praten, kan de TV beter uit staan.
Tsja... ik heb een tijdje geleden geleerd dat je best eventjes wat meer aandacht kan besteden aan je werk, maar dat relatie op een gegeven moment toch prioriteit moet krijgen want anders gaat het kapot. Dus ik heb in het verleden regelmatig gewoon een vrije dag genomen om even uit te rusten zodat ik aandacht heb voor de relatie.quote:Op vrijdag 14 september 2012 07:57 schreef Tangledup het volgende:
En het feit dat we eigenlijk allebei tegen overspannenheid aanzitten. Zij omdat ze het heel druk met haar werk heeft, ik door allerlei privé omstandigheden die steeds meer hun tol eisen. We zijn beiden heel erg met onszelf bezig en dat maakt het vaak wat moeilijker om aandacht aan de ander te geven.
Nou ja, op basis van wat er stond... Lijkt het me hoogstwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:37 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Really? Ik vind andere dingen veel belangrijker, hoor. Ze gunt me veel vrijheid, veel passie, altijd vrolijk, financieel verstandig, reist graag, sociaal, enzovoort. Ik los dit puntje gewoon op en dan gaan we gewoon weer verder waar we waren.
En dit is iets wat heel goed zou kunnen kloppenquote:Op donderdag 13 september 2012 11:31 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Hahaha mooi topic, zo zijn alle vrouwen toch?
Wees blij dat ze nog tegen je praat, als de dag komt dat ze dat niet doet, lult ze waarschijnlijk tegen een andere man
Zo zijn helemaal niet alle vrouwenquote:Op donderdag 13 september 2012 11:31 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Hahaha mooi topic, zo zijn alle vrouwen toch?
Wees blij dat ze nog tegen je praat, als de dag komt dat ze dat niet doet, lult ze waarschijnlijk tegen een andere man
Ah. Het is een vrouw. dan krijg je dat.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:34 schreef Hallmark het volgende:
Ik woon nu ruim een half jaar samen, dit is mijn tweede wat langere relatie. Beide 30+. Waar ik moeite mee heb, is hoeveel ze praat.
Allereerst is er een soort "urgentie" bij haar om te praten, 's-avonds moet de afgelopen dag eventjes doorgenomen worden. Gebeurt dat niet, dan heb ik het gevoel dat ik word aangeklampt. Dat "moeten" staat me tegen.
Daarnaast kan ze moeilijk samenvatten. Dus de dag wordt van begin tot eind doorgenomen, niet gewoon 1 hoogtepunt of zo. Als ik niks zeg, gaat ze letterlijk gesprekken herhalen. Dus het is geen over-en-weer uitwisselen van gedachten, maar een soort herkauwen van haar herinneringen.
Tenslotte is voor mijn gevoel de gespreksbalans weg. Als ik tien minuten iets vertel, wordt de overige 30 minuten van het gesprek gemonopoliseerd.
Ik heb al mijn grenzen proberen te stellen, door bijv. te zeggen: over het werk praten we alleen tijdens het avondeten. Ook als ik merk dat ze in extreem detail treedt, vraag ik of ze even terug kan naar het hoofd onderwerp. Of ik zeg: laten we het na dit onderwerp afsluiten.
Het ligt gedeeltelijk bij haar, en gedeeltelijk bij mij, denk ik. Een huisgenoot in haar voormalig studentenhuis kon er ook niet tegen. Daarentegen vertelde mijn ex-vriendin me onlangs dat ik ook regelmatig klaagde dat "ze zo veel praatte". Dus het komt van twee kanten. Echter, ik blijf regelmatig het gevoel hebben dat ik leeggezogen na een gesprek met haar. Wat doe ik hier aan?
quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:28 schreef Hallmark het volgende:
Update: ik heb gezegd dat ik mijn grenzen wat scherper wil aangeven. Ze zei, prima.
Regelmatig werk ik thuis en de laatste keer zei ze: heb je tijd voor pauze? We pakten een kop koffie en kletsten wat. Toen begon ze op dreef te komen, en stak een monoloog af, vastbesloten om een gedetailleerd verslag te doen. En toen ging er een keukenwekker af. Dus ik zeg: we zijn al 15 minuten aan het kletsen, ik moet weer verder.
Ze keek een beetje beteuterd en zei: aha, dat is dus wat je bedoelde met grenzen.
Maar het werkt wel :-) Ik sta wat eerder op, en als het gesprek die monoloog-kant opgaat, dan breek ik het simpelweg af door op te staan of zo.
Geniaal! Ik moest echt hard lachen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:31 schreef Copycat het volgende:
Heb je tijd voor een pauze?
Moment, ik zet even de keukenwekker op 15 minuten!
er zijn ook vrouwen die niet leuteren hoor.quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:20 schreef Henk1056 het volgende:
Herkenbaar. Ik irriteer me geregeld ook kapot aan al dat geleuter. En dan met name alle details en vertellen hoe een gesprek exact verliep. Zij zei dit en toen zei ik dat waarop zij dat zei en ik zei blabla. Wij mannen willen gewoon rust en relaxen. We moeten er maar mee om leren gaan denk ik. En zij ook met het feit dat wij rust willen.
Nee, maar jij kan vast hele verhalen kwijt, wat iemand tijdens WoW tegen je zeiquote:Op vrijdag 21 september 2012 16:42 schreef computergirl het volgende:
[..]
er zijn ook vrouwen die niet leuteren hoor.![]()
Ik snap het echt niet waarom een ander geïnteresseerd zou zijn in iets wat de kapper of het kassa-meisje tegen me zei
echt nietquote:Op vrijdag 21 september 2012 17:44 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nee, maar jij kan vast hele verhalen kwijt, wat iemand tijdens WoW tegen je zei
Samenwonen moet je gewoon nooit doenquote:Op woensdag 12 september 2012 17:38 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Nou, dat samenwonen is een grandioos succes, zie ik al!
quote:Op woensdag 12 september 2012 17:53 schreef rhubarbje het volgende:
dat is hoe ik mijn emmertje weer leeg maak
Dat heb ik dus ook. Ik moet dus niet gaan samenwonen met iemand als rhubarbje.quote:Op vrijdag 21 september 2012 20:46 schreef Xennia het volgende:
Als ik uit mijn werk kom, heb ik altijd even een half uurtje voor mezelf nodig. Dan wil ik niet praten of niet luisteren, maar ga even ''rommelen'' in huis. Boodschappen uitpakken, mail checken, beginnen met koken. Op die manier schud ik de dag van me af.
Als we dan op hetzelfde moment thuiskomen van werk kan ik dat echt niet handlen. En een prettig compromis voor beiden is er niet echt.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:53 schreef rhubarbje het volgende:
Ik heb ook altijd de behoefte om even te ratelen als ik thuis kom
dat is hoe ik mijn emmertje weer leeg maak (en dat heeft dus ook voordelen voor de situatie thuis want mensen met een vol emmertje zijn niet zo gezellig
mijn vriend vond dat natuurlijk ook niet altijd even boeiend dus doen we het zo: ik ratel en probeer dat te beperken in tijd en hij doet hmmm en jaja zonder echt goed op te lettenik ben dan mijn ei kwijt en echt belangrijke dingen bespreken we later
voor ons werkt het
Hij vindt dat zooooooo leuk.quote:Op zaterdag 22 september 2012 19:15 schreef Skynilla het volgende:
Als ik het zo lees dan ben ik toch wel blij dat ik een vriend heb die urenlang kan luisteren naar mijn gebabbel en dat ook leuk vind.
Humor. Maar hij vind het idd leuk om mij te horen praten omdat ie mijn stem mooi vind.quote:Op zaterdag 22 september 2012 20:47 schreef tonyfaileronie het volgende:
[..]
Hij vindt dat zooooooo leuk.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik voor haar een kookwekker zet.quote:Op vrijdag 21 september 2012 16:31 schreef Copycat het volgende:
Heb je tijd voor een pauze?
Moment, ik zet even de keukenwekker op 15 minuten!
Het is de kookwekker of geen oplossing! Toch mooi, die rationalisaties.quote:Op zondag 23 september 2012 06:23 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik voor haar een kookwekker zet.
Het is een manier zodat ik wat meer bewust van mezelf word. Op het moment dat die kookwekker af ging, dacht ik bij mezelf, okay het was mooi zo. Ik heb van nature gewoon niet die interne klok dat ik er genoeg van heb, dus dat moet ik even leren met een kookwekker.
Alternatief is dat ik op Fok ga zitten bitchen op mijn vriendin "dat ze altijd te veel praat", en er dan niks mee doe.
Kan hoor. Ik kon ook ademloos naar m'n ex luisteren.quote:Op zondag 23 september 2012 00:05 schreef Skynilla het volgende:
[..]
Humor. Maar hij vind het idd leuk om mij te horen praten omdat ie mijn stem mooi vind.
Hoe bedoel je? Die kookwekker is er 1tje van, maar de andere opgedragen oplossingen maak ik ook gebruik van (o.a. eerst even tot rust komen als ik thuis kom).quote:Op zondag 23 september 2012 11:34 schreef Friek_ het volgende:
Het is de kookwekker of geen oplossing! Toch mooi, die rationalisaties.
Hoezo "terugflikken"? Mijn relatie is geen subtiel machtsspel waar we elkaar om-en-om een loer draaien. Wat was precies jouw idee toen je dat schreef?quote:Als ze humor heeft zou het wel geestig zijn als ze iets dergelijks terugflikt op seksueel gebied (of anderszins).
Ik denk het niet, want hij vindt dit ook helemaal geen groot issue in de relatie.quote:Op zondag 23 september 2012 12:38 schreef Friek_ het volgende:
Je snapt dat zo'n kookwekker een simpelweg belachelijk en kinderachtig instrument is om je relatieperikelen op te lossen?
Nou ja, je zet hem zodat jij maar een bepaalde periode naar haar geklets hoeft te luisteren, dus in principe zet je hem voor allebei.quote:Op zondag 23 september 2012 06:23 schreef Hallmark het volgende:
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik voor haar een kookwekker zet.
Het is een manier zodat ik wat meer bewust van mezelf word. Op het moment dat die kookwekker af ging, dacht ik bij mezelf, okay het was mooi zo. Ik heb van nature gewoon niet die interne klok dat ik er genoeg van heb, dus dat moet ik even leren met een kookwekker.
Alternatief is dat ik op Fok ga zitten bitchen op mijn vriendin "dat ze altijd te veel praat", en er dan niks mee doe.
Om maar even met m'n knuppel in het hoenderhok te pimpen: ik zou adviseren de kookwekker uit te rusten met een accuutje. Je kunt je vriendin op die manier wat zwakstroom toedienen als ze praat buiten de "groene zone" (tijd waarin zij geacht wordt te spreken).quote:Op zondag 23 september 2012 12:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nou ja, je zet hem zodat jij maar een bepaalde periode naar haar geklets hoeft te luisteren, dus in principe zet je hem voor allebei.
Ik vind het een rare, klinische en onsympathieke methodiek, maar als jullie daarmee geholpen zijn, wie ben ik dan?
Als je van nature niet aanvoelt dat je er genoeg van hebt, hoezo heb je er dan last van? Er komt toch een punt waarop je denkt: boooring.quote:Op zondag 23 september 2012 06:23 schreef Hallmark het volgende:
Hij ging af, en toen zei ik tegen haar: "oh ik moet straks aan de slag, maar goed, hoe ging het toen verder?" Ze merkte op dat ik er dus mee aan de slag was gegaan, en vertelde haar verhaal af. Dus het viel mee met het klinische, maar ben het met je eens dat het een opstapje moet zijn om e.e.a. gewoon een beetje natuurlijk te laten verlopen.quote:Op zondag 23 september 2012 12:42 schreef Copycat het volgende:
Ik vind het een rare, klinische en onsympathieke methodiek, maar als jullie daarmee geholpen zijn, wie ben ik dan?
Ik probeer mijn relatie te veraangenamen. Als het werkt, dan werkt het. Als jij betere tips hebt, dan hoor ik het graag.quote:Op zondag 23 september 2012 12:38 schreef Friek_ het volgende:
Je snapt dat zo'n kookwekker een simpelweg belachelijk en kinderachtig instrument is om je relatieperikelen op te lossen?
Tsja, heel simpel: waarom grijp je niet tijdens het gesprek in zodra je het oninteressant begint te vinden? Ik verander dan meestal van onderwerp of ga, als het niet anders kan, maar iets voor mezelf doen (beetje ondertussen de krant lezen, opinieartikelen lezen, op internet rondhangen of meer van dat, wat hier boven al genoemd werd). Dat ze ratelt is een kwestie van persoonlijkheid. Daar zul je weinig aan kunnen veranderen (en moet je ook niet willen).quote:Op zondag 23 september 2012 14:28 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik probeer mijn relatie te veraangenamen. Als het werkt, dan werkt het. Als jij betere tips hebt, dan hoor ik het graag.
Zo moet het gaan, inderdaad. Dat was tot nu toe niet zo, en daar breng ik verandering in.quote:Op zondag 23 september 2012 15:10 schreef Friek_ het volgende:
Tsja, heel simpel: waarom grijp je niet tijdens het gesprek in zodra je het oninteressant begint te vinden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |