Is dat zo? Wel erg toevallig dan. Maar misschien is er daar een kerncentrale in de buurt, Frankrijk heeft er nogal veel.quote:Op maandag 10 september 2012 22:45 schreef Lagrinta het volgende:
Die Franse fietser had ook een beroep in de nucleaire sector of een toeleverancier daarvan. En rijke Irakees, ik zou iemand die een krot van een woning heeft (weliswaar een miljoen) en een 6 jaar oude 5-serie niet direct rijk willen noemen. En dat iemand rijk is daar heeft maar één iemand wat aan en dat is zn broer.
Los van ideologie, geld wellicht. Laten we niet vergeten dat onder meer gezegd is dat hij boven zijn stand leefde.quote:Op maandag 10 september 2012 21:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zou een Irakees dat doen? Hij heeft een prima leven in het VK, zijn familie woont bij hem, vakantie in Frankrijk...
Voor de statistiek, de beide ouders en de oma waren waren volgens mij allemaal omgelegd met 2 kogels in het hoofd, 12 kogels dus, blijven er 13 over.quote:- 25 kogels afgevuurd (25 hulzen), maar 9 teruggevonden (1 papa, 1 mama, 1 oma, 1 Zainab, 5 Franse fietser). Waar zijn de andere 16?
Er is een getuige die een witte Peugeot met hoge snelheid heeft zie wegscheuren. En dan nog de ex-RAF fietser die praat over een motor en een groene 4x4 ...quote:- Hoe kwamen de daders daar? Te voet? Motor? Fiets? Helicopter? Luchtballon? Hoe kwamen ze weg? De politie moet er echt snel geweest kunnen zijn (de lijken waren nog warm, toen de Britse fietser de politie belde).
Die Fransman werkte voor Cezus (Nuclear fuel).quote:Op maandag 10 september 2012 22:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is dat zo? Wel erg toevallig dan. Maar misschien is er daar een kerncentrale in de buurt, Frankrijk heeft er nogal veel.
Misschien had die Irakees wel een afspraak met die Fransman en nog een stel anderen. Je weet het niet. Goeie vraag van Goodluck Charm dus; wie heeft ie het laatst gebeld?
Dat doet 60% van de Europeanen (voorzichtige gok). En dan zijn er wel veiliger manieren om geld te verdienen.quote:Op maandag 10 september 2012 22:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Los van ideologie, geld wellicht. Laten we niet vergeten dat onder meer gezegd is dat hij boven zijn stand leefde.
Is dat zo? Zou goed zijn in de OP een feitenoverzicht te hebben...quote:Voor de statistiek, de beide ouders en de oma waren waren volgens mij allemaal omgelegd met 2 kogels in het hoofd, 12 kogels dus, blijven er 13 over.
- witte Peugeot hoge snelheid, ok, dat is een punt. Wie was die getuige en waar was hij hoe laat toen hij dit zag?quote:Er is een getuige die een witte Peugeot met hoge snelheid heeft zie wegscheuren. En dan nog de ex-RAF fietser die praat over een motor en een groene 4x4 ...
Daarnaast rest de vraag hoe Al-Hilli zijn levensstijl financierde. De Britse Irakees woonde in een riante villa in Claygate ter waarde van twee miljoen euro terwijl zijn privéfirma's amper geld in het laatje brachten.quote:Op maandag 10 september 2012 22:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat doet 60% van de Europeanen (voorzichtige gok). En dan zijn er wel veiliger manieren om geld te verdienen.
Alps murder victims were each shot twice in the headquote:Is dat zo? Zou goed zijn in de OP een feitenoverzicht te hebben...
Die Brit is (ex)RAF, dat hoeft niets te betekenen natuurlijk, maar ...... het kan wel!quote:Op maandag 10 september 2012 23:00 schreef Lagrinta het volgende:
Wat het wordt steeds raarder. Ik heb niet goed gelezen maar die Brit bevestigde dus dat een motorrijder en een groene 4 X 4 hem inhaalden richting de scene. En die zijn nooit weer teruggekomen van die doodlopende weg?
(tevens je antwoord El-Matador)quote:4:00 PM--or a few minutes afterwards. Sylvie Lecouer, 49, coming back from grocery shopping, is nearly run off the road by the elusive, speeding Peugot 306 driven in a panic by a crewcut man with black hair and black polo neck shirt. "HE WAS COMING DOWN THE HILL ON THE WRONG SIDE" He was a British driver...
quote:witte Peugeot hoge snelheid, ok, dat is een punt. Wie was die getuige en waar was hij hoe laat toen hij dit zag?
Vier lijken aangetroffen bij Meer van Annecy (2 miljoen)quote:Op maandag 10 september 2012 23:08 schreef Lagrinta het volgende:
1 miljoen of anderhalf lees ik wel, 2 miljoen niet. En laten we nu niet doen alsof een huis van een miljoen zo bijzonder is voor mensen met een academische achtergrond en afkomstig uit een goed milieu.
Is in zoverre interessant dat het blijkbaar boven zijn stand was. Hij verdiende op papier schijnbaar weinigquote:Op maandag 10 september 2012 23:16 schreef Lagrinta het volgende:
Ja ik vind het niet zo interessant of die villa nu 1 of 2 miljoen was.De meeste miljonairs in NL hebben 1 of 2 miljoen en rijden Volvo V70. Zeer riant maar niks bijzonders hoor.
Waar lees je dat.quote:Op maandag 10 september 2012 23:24 schreef Jian het volgende:
[..]
Is in zoverre interessant dat het blijkbaar boven zijn stand was. Hij verdiende op papier schijnbaar weinig
Mijn opmerking dat de fietsers mogelijk vanuit het bos zijn gekomen, vervalt:quote:Op maandag 10 september 2012 23:12 schreef Lagrinta het volgende:
Scherp Zephyrus. De Franse en Britse kunnen natuurlijk van de andere kant gekomen zijn. Maar hij kan ook uit Chevaline gekomen zijn en daar al die motor en 4 X 4 voorbij hebben zien komen. Als de weg omhoog loopt ben je zo een kwartier verder voordat je dat dorp uit bent. Die auto en motor zouden dan allang weer teruggereden kunnen zijn en via andere weggetjes Chevaline zijn binnengereden.
Kijk maar eens op google maps, daar waar streetview ophoud daar houden de weggetjes ook op. En ja een crossmotor en een compacte 4 X 4 kunnen em ook gesmeerd zijn via de onbegaanbare weg. Al lijkt me dat juist link ivm getuigen die daar wandelen of fietsen.
De RAF-fietser heeft de twee voertuigen tegemoet gereden tijdens hun vlucht. Dus inderdaad, de fietsers zouden in ieder geval vanuit de richting van Chevaline komen.quote:3:40 PM--or thereabouts--RAF pilot, still pedalling up the hill, notices two vehicles coming off the hill at high speed, the elusive green 4X4 SUV and the motorbike.
Ik heb je net de link in het vorige topic gegeven ..... en de passage daaruit staat een paar posts terug; Daarnaast rest de vraag hoe Al-Hilli zijn levensstijl financierde. De Britse Irakees woonde in een riante villa in Claygate ter waarde van twee miljoen euro terwijl zijn privéfirma's amper geld in het laatje brachten.quote:
Volgens mij gaat het alleen over de kleur van een Peugeot 306 4x4. Dus niet over een Peugeot 306 en een 4x4 !?quote:Op maandag 10 september 2012 23:45 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Mijn opmerking dat de fietsers mogelijk vanuit het bos zijn gekomen, vervalt:
[..]
De RAF-fietser heeft de twee voertuigen tegemoet gereden tijdens hun vlucht. Dus inderdaad, de fietsers zouden in ieder geval vanuit de richting van Chevaline komen.
Alleen ik begrijp nog steeds niet helemaal wat de mogelijke vluchtwagens zouden kunnen zijn geweest. Was het een 4x4 en een motor? Of toch alleen een Peugeot? (al dan niet een groene of een witte?)
Mmm, toch niet geloof ik; A British cyclist, who is a former RAF serviceman, has told police he saw a green four-wheel drive car and a motorbike speeding towards the scene before he arrived, police said today.quote:Op dinsdag 11 september 2012 00:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het alleen over de kleur van een Peugeot 306 4x4. Dus niet over een Peugeot 306 en een 4x4 !?
Ja dus!quote:Heeft hij geen auto('s) zien passeren bergop (dus naar de crimescene toe?).
Hij werkte toch bij dat satellietbedrijf.quote:Op maandag 10 september 2012 23:59 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik heb je net de link in het vorige topic gegeven ..... en de passage daaruit staat een paar posts terug; Daarnaast rest de vraag hoe Al-Hilli zijn levensstijl financierde. De Britse Irakees woonde in een riante villa in Claygate ter waarde van twee miljoen euro terwijl zijn privéfirma's amper geld in het laatje brachten.
Klopt, blijft het feit dat men schijnbaar geconcludeerd heef dat hij boven zijn stand leefde. Of dat juist is? weet ik niet.quote:Op dinsdag 11 september 2012 00:22 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Hij werkte toch bij dat satellietbedrijf.
Top, dan wordt het al duidelijker.quote:Op dinsdag 11 september 2012 00:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Mmm, toch niet geloof ik; A British cyclist, who is a former RAF serviceman, has told police he saw a green four-wheel drive car and a motorbike speeding towards the scene before he arrived, police said today.
It is the first suggestion of another vehicle being involved other than the 4x4.
http://www.telegraph.co.u(...)orbike-at-scene.html
Meteen antwoord op de vraag van El_Matador
[..]
Ja dus!
Was dat (niet) een bericht uit de Daily Mail? Dan valt het met een kilo of 25 zout te nemen...quote:Op dinsdag 11 september 2012 00:25 schreef Jian het volgende:
[..]
Klopt, blijft het feit dat men schijnbaar geconcludeerd heef dat hij boven zijn stand leefde. Of dat juist is? weet ik niet.
Ik neem aan dat de politie dergelijke vragen ook wel bedacht heeft en stelt aan die knakker.quote:Maar ook nieuwe vragen; zijn de motor en de 4x4 ook weer teruggekomen (bergaf)? En hoe laat zag hij hen bergop passeren? Speeding, dus snel, dat wel.
Gelukkig maar, ik ben gek op speculaas!quote:Op dinsdag 11 september 2012 00:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de politie dergelijke vragen ook wel bedacht heeft en stelt aan die knakker.
Wij spreken die vent niet, dus dat is dikke speculaas allemaal.
Tot de politie dergelijke info vrijgeeft kan je zoveel speculaas eten als je wilt
Ik ga ervan uit dat ze niet zijn teruggekomen, hij spreek immers alleen over "towards the scene, before he arrived"quote:Op dinsdag 11 september 2012 00:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Top, dan wordt het al duidelijker.
Maar ook nieuwe vragen; zijn de motor en de 4x4 ook weer teruggekomen (bergaf)? En hoe laat zag hij hen bergop passeren? Speeding, dus snel, dat wel.
In hetzelfde stuk;quote:Op dinsdag 11 september 2012 00:36 schreef Lagrinta het volgende:
Ja maar dan gaat het er dus om of hij al op de weg reed waar ze ook terug langs zouden moeten komen of dat hij nog in het dorp reed en ze via andere weggetjes terug gekomen kunnen zijn.
quote:THE weapon used to assassinate the Al-Hilli family was almost certainly a crude Cold War machine pistol called a Skorpion.
French cops said yesterday the only weapon used was a 7.65mm calibre automatic pistol.
And gun experts say it is highly likely that the gun was the 1959 Czech-designed close-range weapon with a 20-round magazine.
As 25 spent cartridges were found at the scene, the killer would have had to stop and reload the gun during his bloody murder spree.
Ex-SAS hero Andy McNab said: “It’s not a common round. I can’t think of any other automatic pistols it could be with that calibre bullet.
“It’s an effective, close-range machine pistol, and would be easy as chips to get hold of.”
Wat is dit? Zou het er iets mee te maken kunnen hebben?quote:Amper een week na de gruwelijke viervoudige moord in de buurt van Annecy heeft aan de Italiaanse kant van de Alpen een nieuwe executie op straat plaatsgevonden. In hartje Milaan werd een 43-jarige man in koelen bloeden afgeslacht vanaf een scooter. Heel wat omstaanders keken in shock toe hoe zijn 22-jarige vrouw met hun tweejarige dochtertje in de armen wegvluchtte en eveneens werd neergeschoten. De man stierf ter plekke, de vrouw overleed korte tijd later in het ziekenhuis, hun kindje raakte slechts lichtgewond. De politie tast volledig in het duister naar het motief van deze barbaarse moorden.
In het arme zuiden van Italië en op Sicilië komen dit soort maffia-executies weleens voor, maar voor het rijke en veel minder woelige Milaan is deze dubbele moord heel uitzonderlijk. Temeer omdat er een kind bij betrokken was en heel wat ooggetuigen de huiveringwekkende executies konden zien. Bekijk hier meer foto's van de moorden.
Drukke buurt
De afschrikwekkende schietpartij gebeurde rond 20.00 uur in de Via Muratori in het centrum van Milaan. Dat is een buurt met veel restaurants en cafés, waar het op dat moment nog behoorlijk druk was, ook in het verkeer. Er was veel volk op straat, toen twee mannen met een zwarte helm op een scooter stopten vlakbij Massimiliano Spelta (43) en zijn Dominicaanse vrouw Carolina Ortiz Paiano (22), die hun tweejarige dochtertje in de armen droeg. De passagier stapte af en vuurde meermaals op de man die neerviel en op slag dood was. Zijn vrouw vluchtte weg met het kind, maar talrijke ooggetuigen konden zien hoe de schutter ook haar in het vizier nam en trof in het hoofd. De vrouw stortte hevig bloedend neer en stierf enkele uren later in het ziekenhuis. Het kindje liep alleen een lichte kneuzing in haar gezichtje op.
'Onwezenlijk en verschrikkelijk'
Volgens de politie werkte de 43-jarige Massimiliano Spelta voor een farmaceutisch bedrijf. Zijn 21 jaar jongere vrouw Carolina Ortiz Paiano was afkomstig uit de Dominicaanse Republiek. Samen hadden ze een tweejarig dochtertje, met wie de vrouw dus nog probeerde te vluchten. 'Het was onwezenlijk en verschrikkelijk', vertelt ooggetuige Manuela D.M. 'Ik dacht dat ik alles al had gezien in mijn leven, maar dit gebeurt zelfs niet in de ergste nachtmerrie.'
Zeven schoten
De schietpartij veroorzaakte paniek bij de vele omstanders. De politie kwam massaal ter plaats om de buurt af te zetten en speurders zochten intensief naar sporen. Over een motief tasten ze nog in het donker. In totaal werden er zeven schoten gelost, bijna allemaal op de man. Het ene schot dat de vrouw trof, bleek fataal.
Nee dit niet maar die trambotsing wel!quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:03 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Wat is dit? Zou het er iets mee te maken kunnen hebben?
Wat voor aanleiding heb je om dat te denken?quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:03 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Wat is dit? Zou het er iets mee te maken kunnen hebben?
Op dit forum noemde iemand al eerder een connectie met de Balkan.quote:Op dinsdag 11 september 2012 07:30 schreef Montagui het volgende:
Hmm, hij verliet na 2 dagen 1 camping voor een andere? En wie is die balkan man?
http://www.telegraph.co.u(...)ily-were-killed.html
MILJAAR SHERLOCK, WAT EEN PUIKE CONCLUSIE DAAR HADDEN WE ZELF NOG NIET AAN GEDACHT!!!!!quote:de moordenaar kwam aangelopen met zijn scorpion machinepistool op het moment dat de vader de auto startte om weg te rijden (?).
Nee want:quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:47 schreef Alleskids het volgende:
hij had ook toe kunnen slaan op het moment dat het gezin aankwam rijden sherlock, zoals tot nu toe steeds werd gedacht op de forum
quote:een getuige zag hun minstens een half uur voor de aanslag op de plek geparkeerd. het gezin heeft daar dus de auto achteruit in de parkeerhaven gezet en is vandaar uit gaan wandelen.
dat is pas vandaag naar buitengekomen,. tot die tijd werd er verondersteld dat de dader hun opwachte toen ze kwamen aanrijden. de vader zou in paniek achteruit zijn gereden de bosjes in,quote:
Dat verhaal had ik niet geloofd, maar het is ook heel onlogisch. Niet alleen is het raar dat ze een doodlopende weg op zouden rijden, behalve misschien om te wandelen, maar dan nog slaat het nergens op dat de dader(s) zo zeker wisten dat ze daarnaartoe zouden rijden dat ze er een goede hinderlaag op konden zetten.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:00 schreef Alleskids het volgende:
[..]
dat is pas vandaag naar buitengekomen,. tot die tijd werd er verondersteld dat de dader hun opwachte toen ze kwamen aanrijden. de vader zou in paniek achteruit zijn gereden de bosjes in,
Een afrekening/huurmoord is eenvoudiger te bewerkstelligen in Engeland zelf. Dan hoeft de moordenaar niet helemaal mee te reizen naar Frankrijk, minder kans dat hij opvalt en hij hoeft, met alle risico's van dien, niet het hele gezin uit te moorden. Waarom zou je het hele gezin ook willen uitmoorden, wie leert daar een lesje mee? Niet de directe nabestaanden iig, want die zijn er niet.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:23 schreef Patroon het volgende:
Misschien denken we wel veel te moeilijk. En is er gewoon een moordlustige psychopaat en waren die mensen gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek.
Dat kind vliegt uit de auto naar die wielrenner die aan komt fietsen en ziet wat er gebeurd. Schutter ziet ook de fietser waar dat kind bij staat en schiet die fietser dood, is door zijn kogels heen en slaat daarom dat kind nog haar hersenpan in, waarna hij vlucht.
Maar goed, die broer ontkent ondertussen dat er sprake was van zoiets als een vete tussen hem en Al-Hili. Zoiets valt wel te controleren natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:32 schreef Lagrinta het volgende:
Een afrekening door zn broer is wel minder opvallend in Frankrijk dan thuis in Engeland. Nu spelen er veel meer scenario's.
Hoe makkelijk is het trouwens om even een GPS ontvanger onder een auto of caravan te plakken? Is dit romantiek of gebeurt dit regelmatig door criminelen?
Ik bedoel je plakt een zender onder hun auto en je ziet dat ze gaan camperen in de Alpen. Die broer wist daarvan en de afrekening wordt gedaan door een Balkan-figuur en vlucht snel weg uit de Alpen.
Enigszins valt dat te controleren maar je kan niet zomaar een huiszoeking doen bij die broer.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar goed, die broer ontkent ondertussen dat er sprake was van zoiets als een vete tussen hem en Al-Hili. Zoiets valt wel te controleren natuurlijk.
Deze uitspraak die eerder in dit topic geplaatst is vind ik opvallend. Je hebt haast om weg te komen en komt iemand tegen dan ga je automatisch naar de kant van de weg die je gewend bent, dus Engelsen gaan voor ons aan de verkeerde kant van de weg rijden.quote:4:00 PM--or a few minutes afterwards. Sylvie Lecouer, 49, coming back from grocery shopping, is nearly run off the road by the elusive, speeding Peugot 306 driven in a panic by a crewcut man with black hair and black polo neck shirt. "HE WAS COMING DOWN THE HILL ON THE WRONG SIDE" He was a British driver...
Er bestaat (bij mijn weten) geen Peugeot 306 in 4x4 uitvoering.quote:Op dinsdag 11 september 2012 00:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het alleen over de kleur van een Peugeot 306 4x4. Dus niet over een Peugeot 306 en een 4x4 !?
Mensen doen wel vaker domme dingen zoals ombrengen partner, eerwraak, enz.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar goed, die broer ontkent ondertussen dat er sprake was van zoiets als een vete tussen hem en Al-Hili. Zoiets valt wel te controleren natuurlijk.
Volgens mij ook niet, ..... o, gut, kijk nou;quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:27 schreef TargaFlorio het volgende:
Er bestaat (bij mijn weten) geen Peugeot 306 in 4x4 uitvoering.
Er rijden nogal wat 4x4's in de rally's, maar hoe dan ook, totaal oninteressant omdat ik één of twee posts later al aangaf dat het toch om 2 auto's ging.quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:23 schreef TargaFlorio het volgende:
Dat lijkt me meer een wagen die achteraf getuned is.
Ik kan je vertellen dat er geen dergelijk productiemodel is. Dus de informatie klopt niet.quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:23 schreef TargaFlorio het volgende:
Dat lijkt me meer een wagen die achteraf getuned is.
Al-Hilli en Mollier hebben afspraak om informatie uit te wisselen (Mollier -> Al-Hilli -> Iran?).quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:02 schreef Health_09 het volgende:
Er wordt op sommige fora gesuggereerd dat de fietser, Sylvain Mollier, mogelijk het doelwit was. Zijn positie (het lichaam) ten opzichte van de auto is ook vreemd. Hij lag aan de rechtervoorkant van de auto, in ieder geval vlak voor de auto. Als hij een passerby was, dan zou hij toch op een langere afstand zijn neergeschoten? Het zou erop kunnen duiden, dat Al-Hilli met hem een afspraak had (en dat ze elkaar in ieder geval kenden).
Dit is allemaal pure speculatie, maar deze zaak is dan ook wel heel vreemd.
Dat er geen productiemodel is doet totaal niet ter zake, ze rijden rond, dus theoretisch zou er zo'n wagen gereden kunnen hebben. Dat de info echter niet klopt daar waren we al een tijdje achter. In een aantal gevallen wordt er gesproken over een Peugeot 306 4x4. De verwarring is echter tussen een groene 4x4 merk onbekend en de witte Peugeot 306quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:04 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat er geen dergelijk productiemodel is. Dus de informatie klopt niet.
Why not?!quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Al-Hilli en Mollier hebben afspraak om informatie uit te wisselen (Mollier -> Al-Hilli -> Iran?).
Al-Hilli neemt als een soort dekmantel z'n familie mee naar de afspraak.
De schutter moet beide uitschakelen, helaas voor Al-Hilli heeft hij z'n familie bij zich.
Al-Hilli lijkt echter, volgens collega's, niet met zeer gevoelige informatie te werken. Hij is bezig met routinematige klussen. Zijn verdiensten als freelancer zijn ook wel erg laag.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:50 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Al-Hilli en Mollier hebben afspraak om informatie uit te wisselen (Mollier -> Al-Hilli -> Iran?).
Al-Hilli neemt als een soort dekmantel z'n familie mee naar de afspraak.
De schutter moet beide uitschakelen, helaas voor Al-Hilli heeft hij z'n familie bij zich.
Ja das het moeilijke. De adrenaline giert door je lijf.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:01 schreef Zephyrus het volgende:
@ Lagrinta: Je weet natuurlijk niet wat je meemaakt. In de eerste instantie probeer je te bevatten wat je ziet en vervolgens probeer je weg te rennen/politie bellen? Tegelijkertijd besef je dat je eventueel ook gevaar zou kunnen lopen, want je weet immers niet wat er is gebeurd. Misschien staan de moordenaars nog wel om de hoek...
Ik zou als eerste mijn telefoon uit mijn zak halen en foto's maken. Dat sowieso. En de politie bellen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:01 schreef Lagrinta het volgende:
Wat zouden jullie trouwens doen als je bij die parkeerplaats aan zou komen op de fiets bijvoorbeeld? Je mag een ongeluk niet verlaten en hebt de plicht om te helpen, maar hoe zit dat bij zo'n moordpartij?
Ik zou niet rustig daar gaan staan en eventjes 112 bellen denk ik. Ik zou van de adrenaline keihard terug naar benden fietsen.
Je zou ook niet bang zijn of zo of denken of het daar al veilig is?quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zou als eerste mijn telefoon uit mijn zak halen en foto's maken. Dat sowieso. En de politie bellen.
Natuurlijk wel. Maar toch zou ik dat het eerste doen. Automatisch.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:20 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Je zou ook niet bang zijn of zo of denken of het daar al veilig is?
Vaker meegemaakt?quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Maar toch zou ik dat het eerste doen. Automatisch.
Nee. Maar ik heb wel eens het geval gehad dat mijn auto was weggesleept. Heb toen een hele reconstructie (foto's, tijden, Google Maps plaatjes) gemaakt (er waren werkzaamheden begin augustus, tijdens de vakantiequote:
Het is natuurlijk allemaal pure speculatie maar als Al-Hilli een stroman is van Iran dan is zijn baan niet van belang. Zijn taak is het vergaren van informatie, in dit geval via de Fransman Mollier, die hij vervolgens door kan spelen naar Iran.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:06 schreef Health_09 het volgende:
[..]
Al-Hilli lijkt echter, volgens collega's, niet met zeer gevoelige informatie te werken. Hij is bezig met routinematige klussen. Zijn verdiensten als freelancer zijn ook wel erg laag.
Het is zeer waarschijnlijk dat die twee elkaar kennen (Al-Hilli gaat daar vaker op vakantie), maar wat is de link?
Zo dat is inderdaad goed vergelijkbaar met het vinden van 4 doorzeefde lijken.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee. Maar ik heb wel eens het geval gehad dat mijn auto was weggesleept. Heb toen een hele reconstructie (foto's, tijden, Google Maps plaatjes) gemaakt (er waren werkzaamheden begin augustus, tijdens de vakantie) van hoe ik ben gelopen vanaf mijn geparkeerde auto naar huis en hoe ik de borden (die veel te laat zijn neergezet) nooit heb kunnen zien. Heb uiteindelijk alles vergoed gekregen (wegsleepkosten, etc.).
Sowieso maak ik veel foto's.
En hoewel je je doodschrikt, is dat toch wat ik zou doen.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee. Maar ik heb wel eens het geval gehad dat mijn auto was weggesleept. Heb toen een hele reconstructie (foto's, tijden, Google Maps plaatjes) gemaakt (er waren werkzaamheden begin augustus, tijdens de vakantie) van hoe ik ben gelopen vanaf mijn geparkeerde auto naar huis en hoe ik de borden (die veel te laat zijn neergezet) nooit heb kunnen zien. Heb uiteindelijk alles vergoed gekregen (wegsleepkosten, etc.).
Nou dat dus!!quote:Op woensdag 12 september 2012 11:30 schreef Tchock het volgende:
![]()
Als jij in een afgelegen bos drie mensen in een auto vindt met opgeblazen schedels in een auto doordrenkt met bloed, plus nog een lijk op de weg, plus een klein kind dat nog bij is op het moment dat je arriveert en dat hard jouw hulp nodig heeft, dan ga jij foto's maken?
Want dat deed je ook toen je auto weggesleept was ? Wat een grap dit
Gewoon lid worden van de ANWB idd.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou dat dus!!![]()
Alle realiteitszin kwijt.
http://www.thesun.co.uk/s(...)ene-from-a-film.htmlquote:A NEW witness to the French Alps massacre of a British family has described the bloodbath as "like a scene from a film".
The French hiker told how he crossed paths with a "panicking" British cyclist who had just discovered the carnage in a remote mountain beauty spot.
The man named only as Philippe D said he and two friends were driving up the isolated Alpine track when they met the British former RAF man cycling down the hill.
Speaking for the first time to France’s Le Parisien newspaper, Philippe said: “He tried to explain to me in broken French that something had happened further up the road.”
The Briton then lead Philippe and his friends to the small woodland parking area where Saad al-Hilli, 50, wife Iqbal, 47, her mother Suhaila, 74, and French cyclist Sylvain Mollier, 45, were all shot dead last Wednesday.
The al-Hilli’s daughter Zainab, seven, had been shot and savagely beaten and her four-year-old sister Zeena survived by hiding behind her mother’s dead body in the family car.
Philippe said of the British cyclist they met: “He was trying to alert the emergency services, but either he did not have a phone or had no coverage.”
The Briton then led him to the scene less than a mile away, Philippe said.
He added: “We had no idea if we were alone. I approached the car, but there was clearly no sign of life. I did not touch anything, and I realised there was nothing we could do.”
He then saw the couple’s seven-year-old daughter Zainab lying near the car. She had been bludgeoned over the head and shot in the shoulder.
He said: “She would not respond to us. I saw the car was registered in the UK so I tapped her on the shoulder and said a few words in English, but she did not react. I presumed she was dead.
“It was completely quiet up there, like a scene from a film or a TV show that starts with a murder. Only we were the actors and we had no remote control to change the channel.”
Jep. Jij gaat eerst een potje zitten janken zeker?quote:Op woensdag 12 september 2012 11:30 schreef Tchock het volgende:
[..]![]()
Als jij in een afgelegen bos drie mensen vindt met opgeblazen schedels in een auto doordrenkt met bloed, plus nog een lijk op de weg, plus een klein kind dat nog bij is op het moment dat je arriveert en dat hard jouw hulp nodig heeft, dan ga jij foto's maken?
Want dat deed je ook toen je auto weggesleept was ? Wat een grap dit
Ja, nou én... Dat heb ik ook gedaan toen ik in mijn auto-tje werd aangereden door een andere auto. Toen had ik blikschade.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Internetheldje dat je er bentquote:Op woensdag 12 september 2012 15:10 schreef El_Matador het volgende:
nummer_zoveel (what's in the name?) weet beter hoe ik ben dan ikzelf.
Tuurlijk wijffie. Ga koken mens. Je weet helemaal niks.
Sure. Daarom woon ik ook in het überveilige keurig geregelde Nederland.quote:
Oef, ik ben natuurlijk over je lange tenen heen gedenderd.quote:Op woensdag 12 september 2012 15:10 schreef El_Matador het volgende:
nummer_zoveel (what's in the name?) weet beter hoe ik ben dan ikzelf.
Tuurlijk wijffie. Ga koken mens. Je weet helemaal niks.
Ook vreemd dat dit nu pas naar buiten komt. Het komt ook niet overeen met de verklaring van de Britse fietser. Wel opvallend trouwens dat een Franse fotograaf, Philippe Desmazes, foto's heeft gemaakt van het plaats delict (dit is geen eigen vondst, maar van een iemand van een Brits forum).quote:Op woensdag 12 september 2012 13:05 schreef Montagui het volgende:
Nieuwe getuige... Philippe:
[..]
http://www.thesun.co.uk/s(...)ene-from-a-film.html
Die Philippe klinkt in dit relaas wel vrij kalm, in tegenstelling tot hoe hij over de RAF-man praat.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)den-drie-pistes.aspxquote:18:58 BUITENLAND De Franse rechercheurs die de viervoudige moord in de Franse Alpen onderzoeken, denken dat het motief voor de moorden te zoeken is in de familiale sfeer, de professionele activiteiten van de vader of de link met Irak, land van afkomst van het gezin al-Hilli. Dat heeft de procureur van Annecy woensdag meegedeeld.
De 50-jarige Saad al-Hilli uit Claygate in het Engelse Surrey, zijn echtgenote, zijn schoonmoeder en een Franse fietser werden op 5 september in Chevaline bij het meer van Annecy doodgeschoten. Enkel de twee dochters van het echtpaar overleefden de schietpartij.
"Het werk, de familie en Irak zijn de drie essentiële pistes", zo zei procureur Eric Maillaud op een persconferentie. "Het is echter moeilijk ze in volgorde van belang te zetten. Dat is afhankelijk van de elementen die de onderzoekers in handen hebben".
Voorts kondigde Maillaud aan dat het zevenjarig meisje, dat de schietpartij overleefde maar zwaargewond raakte, pas gehoord zal worden als haar gezondheidstoestand dat toelaat.
Ondertussen zijn de lichamen van de vier slachtoffers aan de betrokken families overgedragen.
Ik zou de daders achterna gaan en als ik ze dan in zou halen zou ik ze met een paar welgemikte karatetrappen uitschakelenquote:Op dinsdag 11 september 2012 23:01 schreef Lagrinta het volgende:
Wat zouden jullie trouwens doen als je bij die parkeerplaats aan zou komen op de fiets bijvoorbeeld? Je mag een ongeluk niet verlaten en hebt de plicht om te helpen, maar hoe zit dat bij zo'n moordpartij?
Ik zou niet rustig daar gaan staan en eventjes 112 bellen denk ik. Ik zou van de adrenaline keihard terug naar benden fietsen.
Je loopt een dag achter gastquote:Op woensdag 12 september 2012 19:59 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik zou de daders achterna gaan en als ik ze dan in zou halen zou ik ze met een paar welgemikte karatetrappen uitschakelen........ Ja, wat nou?
Niet onmogelijk. Hij is de belangrijkste getuige en heeft informatie gegeven die door alle media zijn overgenomen. Het inhalen van de Franse fietser, het uitzetten van de motor, het zoeken van hulp enz. De naam van deze man is ook niet bekend gemaakt en er is sindsdien ook niets meer van hem vernomen.quote:Op woensdag 12 september 2012 19:51 schreef Soury het volgende:
Zou die fietser de dader kunnen zijn. The French hiker told how he crossed paths with a "panicking" British cyclist who had just discovered the carnage in a remote mountain beauty spot.
Vreemd allemaal
Heb ik ook aan gedacht. Zou kunnen, het enige punt is dan dat de dochter van 7 hem gezien heeft, maar goed als hij tijdens de moorden een bivakmuts droeg is dat ook geen probleem!quote:Op woensdag 12 september 2012 19:51 schreef Soury het volgende:
Zou die fietser de dader kunnen zijn. The French hiker told how he crossed paths with a "panicking" British cyclist who had just discovered the carnage in a remote mountain beauty spot.
Vreemd allemaal
Dan moet wel het wapen ergens verstopt zijn, of koelbloedig in een rugzak. Wie let daar op op zo'n momentquote:Op woensdag 12 september 2012 20:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Heb ik ook aan gedacht. Zou kunnen, het enige punt is dan dat de dochter van 7 hem gezien heeft, maar goed als hij tijdens de moorden een bivakmuts droeg is dat ook geen probleem!
Gewoon verstopt of weggegooid, zullen wel geen vingerafdrukken op staan dus wat maakt het uit als ze het zouden vinden.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:18 schreef Soury het volgende:
[..]
Dan moet wel het wapen ergens verstopt zijn, of koelbloedig in een rugzak. Wie let daar op op zo'n moment
Best veel denk ik, maar ik ben maar een leek. Dat 7 jarige meisje is ook min of meer voor dood achter gelaten. Bivakmuts of niet ik ben bang dat daar niet zo veel info uit komtquote:Op woensdag 12 september 2012 20:29 schreef Jian het volgende:
[..]
Gewoon verstopt of weggegooid, zullen wel geen vingerafdrukken op staan dus wat maakt het uit als ze het zouden vinden.
Waarom, als het een pro was is het wapen niet traceerbaar.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:34 schreef Soury het volgende:
[..]
Best veel denk ik, maar ik ben maar een leek. Dat 7 jarige meisje is ook min of meer voor dood achter gelaten. Bivakmuts of niet ik ben bang dat daar niet zo veel info uit komt
Voor wat betreft die kruitsporen; als het een pro is, weet hij ook dat de politie dat mogelijk direct onderzoekt, dus na het schieten handschoenen uit en voor de zekerheid een anders shirt aan en geen centje pijn!quote:Op woensdag 12 september 2012 21:01 schreef El_Matador het volgende:
Ik neem aan dat de politie hem wel gelijk als mogelijke verdachte heeft bestempeld en zijn handen op kruitsporen heeft onderzocht.
Toeval ...... bestaat dat?quote:Al dacht ik ook in eerste instantie aan hem als mogelijke verdachte.
- Britse (Irakese) slachtoffers
- Britse fietser (woont ie daar? issie op vakantie? kenden hij en Al-Hilli elkaar?)
- Britse bestuurder? van een Britse? witte Peugeot 306
En dat allemaal in Frankrijk...
tsja, dat ding wordt wereldwijd gebruikt door veiligheidsdiensten, leger, etc. en is o.a. ook geproduceerd in Joegoslavië, nou dan weet je wel dat die dingen aan jan en alleman zijn geleverd.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:59 schreef Lagrinta het volgende:
Wie gebruikt er een Scorpion als wapen? Iedereen kan dat natuurlijk maar wat is waarschijnlijk?
Zoals ik al eerder hier heb gezegd ben ik daar net op vakantie geweest. Bij Annecy komen ontzettend veel Britten op vakantie. Dat die fietser een Brit is, is dus niet zo gek.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:01 schreef El_Matador het volgende:
Ik neem aan dat de politie hem wel gelijk als mogelijke verdachte heeft bestempeld en zijn handen op kruitsporen heeft onderzocht.
Al dacht ik ook in eerste instantie aan hem als mogelijke verdachte.
- Britse (Irakese) slachtoffers
- Britse fietser (woont ie daar? issie op vakantie? kenden hij en Al-Hilli elkaar?)
- Britse bestuurder? van een Britse? witte Peugeot 306
En dat allemaal in Frankrijk...
Wat zou er gek aan zijn dan? Al waren er weinig Britten op vakantie?quote:Op woensdag 12 september 2012 23:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder hier heb gezegd ben ik daar net op vakantie geweest. Bij Annecy komen ontzettend veel Britten op vakantie. Dat die fietser een Brit is, is dus niet zo gek.
Iemand hierboven vond zoveel Britten bij elkaar in France verrassend.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:52 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Wat zou er gek aan zijn dan? Al waren er weinig Britten op vakantie?
Nee niet Jan en alleman. Je zou kunnen zeggen dat het een niet-Westers wapen is dat door niet-Westerse landen gebruikt wordt.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:45 schreef Jian het volgende:
[..]
tsja, dat ding wordt wereldwijd gebruikt door veiligheidsdiensten, leger, etc. en is o.a. ook geproduceerd in Joegoslavië, nou dan weet je wel dat die dingen aan jan en alleman zijn geleverd.
Oh ok.quote:Op donderdag 13 september 2012 00:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Iemand hierboven vond zoveel Britten bij elkaar in France verrassend.
Het is een vrij bekend (en geliefd) wapen wat gewoon veel gebruikt is/wordt.quote:Op donderdag 13 september 2012 00:00 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Nee niet Jan en alleman. Je zou kunnen zeggen dat het een niet-Westers wapen is dat door niet-Westerse landen gebruikt wordt.
Het ging er toch niet sec om dat de fietser Brits is, het ging er volgens mij om dat zowat alle betrokkenen Brits zijn, dat valt gewoon op.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder hier heb gezegd ben ik daar net op vakantie geweest. Bij Annecy komen ontzettend veel Britten op vakantie. Dat die fietser een Brit is, is dus niet zo gek.
Je kan je wel afvragen in wat voor kringen dat soort wapens verhandeld zijn.quote:Op donderdag 13 september 2012 00:11 schreef Jian het volgende:
[..]
Het is een vrij bekend (en geliefd) wapen wat gewoon veel gebruikt is/wordt.
Na de oorlog in voormalig Joegoslavië zijn er bijvoorbeeld heel veel wapens in het in het criminele circuit terechtgekomen,die zijn/worden verkocht aan jan en alleman. Er is niet zo moeilijk aan te komen hoor! Dat wapen zegt wat dat betreft helemaal niets over waar de dader vandaan komt!
Als er daadwerkelijk sprake is van een wegracende Britse Peugeot (was ie Brits of reed ie gewoon aan de verkeerde kant?), dan wel.quote:Op donderdag 13 september 2012 00:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Het ging er toch niet sec om dat de fietser Brits is, het ging er volgens mij om dat zowat alle betrokkenen Brits zijn, dat valt gewoon op.
allerlei kringen, je kunt ze in Belgie gewoon ook legaal kopen ....quote:Op donderdag 13 september 2012 00:32 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Je kan je wel afvragen in wat voor kringen dat soort wapens verhandeld zijn.
http://nos.nl/artikel/418505-het-leek-wel-een-hollywoodfilm.htmlquote:"Het leek wel een scène uit een Hollywoodfilm." De voormalige RAF-piloot die de moordpartij in de Franse Alpen ontdekte, heeft dat gezegd in een interview met de BBC.
De Brit Brett Martin was aan het fietsen in de omgeving van het Meer van Annecy toen hij op een doodlopende weg bij de plaats Chevaline een fietser op de weg zag liggen en een auto met een draaiende motor zag staan. Aanvankelijk dacht hij dat er een ongeluk was gebeurd, maar na een tijdje realiseerde hij zich dat er sprake was van een misdrijf.
De fietser was dood en in de auto lagen drie lijken. "Er was veel bloed en in de hoofden van de slachtoffers zaten kogelgaten." Later bleek het te gaan om drie Britten van Iraakse afkomst, de 50-jarige Saad al-Hilli, zijn vrouw en zijn schoonmoeder. De fietser was een Fransman die waarschijnlijk getuige was van de moorden.
Moeilijke beslissing
"Ik heb nooit eerder neergeschoten mensen gezien... maar dit was als een scène uit een Hollywoodfilm. Als iemand 'cut' had gezegd en iedereen was opgestaan en weggelopen, had dat zo gekund. Maar dit was helaas echt."
Martin vreesde dat de dader nog in de buurt was. "Ik heb rondgekeken tussen de bomen of er één of andere gek met een pistool rondliep. Ik was bang dat ik het volgende slachtoffer zou worden."
Daarna ontfermde hij zich over de 7-jarige Zainab, die zwaargewond was neergevallen toen ze probeerde weg te komen van de auto. Volgens Martin moest hij een moeilijke beslissing nemen. Omdat zijn mobiele telefoon het niet deed, moest hij Zainab achterlaten om hulp te halen. Hij vreesde dat haar verwondingen haar fataal zouden worden als hij haar zou meenemen.
Na een tijdje kwam Martin terug met de Franse politie. Zainab werd overgebracht naar een ziekenhuis waar ze enkele dagen in een kunstmatige coma is gehouden. De politie heeft inmiddels kort met haar gesproken.
Motief onduidelijk
Haar 4-jarige zusje Zeena bleef ongedeerd bij de schietpartij. Ze had zich in de auto verscholen onder de rok van haar dode moeder. Zeena is opgevangen door familie en is terug in Groot-Brittannië.
Het is nog altijd onduidelijk wat het motief is voor de moorpartij in Frankrijk. Rechercheurs uit Frankrijk, Groot-Brittannië, Zwitserland en Italië werken aan de zaak.
Die man was net in 't nieuws. Beetje interessant doen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 07:22 schreef Montagui het volgende:
Fietsende RAF-piloot is Brett Martin:
[..]
http://nos.nl/artikel/418505-het-leek-wel-een-hollywoodfilm.html
Iets uitgebreider:
http://www.mirror.co.uk/n(...)-british-raf-1322399
Nergens heeft hij het echter over een 'Philippe'. Maar ja, zegt niets.
Ik zie geen enkel verband, buiten dat het beide moorden door vuurwapens zijn. En dat gebeurt nog al eens.quote:Op vrijdag 14 september 2012 07:59 schreef Marie30 het volgende:
Zou er een verband kunnen zijn met die executie in Milaan? Ik vind het toch twee vrij uitzonderlijke misdaden op slechts een weekje van elkaar.
Dat lijkt me echt heel moeilijk.quote:Daarna ontfermde hij zich over de 7-jarige Zainab, die zwaargewond was neergevallen toen ze probeerde weg te komen van de auto. Volgens Martin moest hij een moeilijke beslissing nemen. Omdat zijn mobiele telefoon het niet deed, moest hij Zainab achterlaten om hulp te halen. Hij vreesde dat haar verwondingen haar fataal zouden worden als hij haar zou meenemen.
bovendien was hij op de fiets..het zwaar gewonde meisje achterop de fiets de heuvel afrijden naar het dorp was niet echt een optie lijkt mijquote:Op vrijdag 14 september 2012 09:36 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt heel moeilijk.
zijn vrouw was tandarts, die verdient toch ook geld?quote:Op maandag 10 september 2012 23:24 schreef Jian het volgende:
[..]
Is in zoverre interessant dat het blijkbaar boven zijn stand was. Hij verdiende op papier schijnbaar weinig
geen idee, maar als onderzoekers tot de conclusie komen dat hij boven zijn stand leefde zullen ze het eventuele inkomen van zijn vrouw daar toch wel in meegenomen hebben denk ik.quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:55 schreef computergirl het volgende:
[..]
zijn vrouw was tandarts, die verdient toch ook geld?
het andere raam is niet intactquote:Op vrijdag 14 september 2012 09:47 schreef Alleskids het volgende:
To do this he needed to break the window which was riddled with bullet holes
op de foto zie je het raam nog deels intact, afgezien van een klein gat waar de kogels door heen gegaan zij
de RAF piloot heeft de motor uitgezet door het raam stuk te slaan. het raam aan de chauffeurskant is grotendeels nog intact, daar kan hij zijn hand niet door hebben gestoken, langs het lichaam van de vader en dan de sleutles omdraaien. het raam aan de achterkant is inderdaad kapot ( 2x meer schoten door heengejaagd in de hoofden van moeder en oma. maar vanmdaar uit de motor uitzetten lijkt mij onmogelijkquote:Op vrijdag 14 september 2012 10:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
het andere raam is niet intact
Klopt, en het gat in het raam van de rechtse deur is een stuk groter.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:34 schreef computergirl het volgende:
chauffeurskant zit bij britse auto's aan de andere kant toch?
En daar kan je prima de motor uitzetten.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:01 schreef Montagui het volgende:
[..]
Klopt, en het gat in het raam van de rechtse deur is een stuk groter.
Hij heeft ook het enige juiste gedaan. Toch... het idee dat er een grote kans is dat het meisje alleen sterftquote:Op vrijdag 14 september 2012 09:40 schreef Alleskids het volgende:
[..]
bovendien was hij op de fiets..het zwaar gewonde meisje achterop de fiets de heuvel afrijden naar het dorp was niet echt een optie lijkt mij
dat is waar ook, helemaal niet meer aan gedacht.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:34 schreef computergirl het volgende:
chauffeurskant zit bij britse auto's aan de andere kant toch?
Misschien was ze al buiten de auto? Toen ze beschoten/geslagen werd. Lijkt me wel logischer aangezien iedereen 2 gaten in het hoofd heeft en zij minder secuur is gedaan.quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:00 schreef Alleskids het volgende:
[..]
dat is waar ook, helemaal niet meer aan gedacht.![]()
maar hoe is de oudste dochter dan buiten de auto gekomen? de passagierskant is dicht. als ze het portier open doet en weer dicht gooit dan was het gebroken glas uit de sponning gevallen lijkt me, zo broos is het geworden.
zou ze over pa heen zijn geklommen en aan zijn kant (waar de deur dan open staat)?
Misschien was ze wel gegijzeld en was daar de afspraak voor het losgeld/informatie...quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:03 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Misschien was ze al buiten de auto? Toen ze beschoten/geslagen werd. Lijkt me wel logischer aangezien iedereen 2 gaten in het hoofd heeft en zij minder secuur is gedaan.
Toch onlogisch dat het ene kind uit de auto is terwijl de rest allemaal blijft zitten met een draaiende motor. En hoe verklaar je alle kogelgaten in de auto?quote:Op vrijdag 14 september 2012 16:26 schreef Alleskids het volgende:
daar gaat het steeds mee rop lijken, dat de oudste dochter buiten de auto was.
de dader houd de oudste dochter vast,
schiet vader, moeder en oma (professioneel/rustig/gecontroleerd) 2x door het hoofd
op dat moment komt de fietser aan,
dader in paniek en schiet in het wilde weg de fietser neer ( 5 kogels raak, wellicht meerdere kogels missen de fietser, vandaar de 23 hulsen)
dochter worsteld met dader, krijgt klappen op het hoofd
maar weet zich los te wrikken en te vluchten
krijgt nog kogel door schouder
dader vind het welletjes en vlucht weg voor er meer getuigen komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |