abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116643841
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:00 schreef Alleskids het volgende:

[..]

dat is pas vandaag naar buitengekomen,. tot die tijd werd er verondersteld dat de dader hun opwachte toen ze kwamen aanrijden. de vader zou in paniek achteruit zijn gereden de bosjes in,
Dat verhaal had ik niet geloofd, maar het is ook heel onlogisch. Niet alleen is het raar dat ze een doodlopende weg op zouden rijden, behalve misschien om te wandelen, maar dan nog slaat het nergens op dat de dader(s) zo zeker wisten dat ze daarnaartoe zouden rijden dat ze er een goede hinderlaag op konden zetten.
pi_116645519
Een goede hinderlaag? Man in 30 seconden was het gebeurd en het was zelfs zo professioneel dat een fietser ook nog even langs kwam.
pi_116647240
Misschien denken we wel veel te moeilijk. En is er gewoon een moordlustige psychopaat en waren die mensen gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek.

Dat kind vliegt uit de auto naar die wielrenner die aan komt fietsen en ziet wat er gebeurd. Schutter ziet ook de fietser waar dat kind bij staat en schiet die fietser dood, is door zijn kogels heen en slaat daarom dat kind nog haar hersenpan in, waarna hij vlucht.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_116647451
Kan maar denk dan eerder aan een racistische moord.
pi_116647478
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:23 schreef Patroon het volgende:
Misschien denken we wel veel te moeilijk. En is er gewoon een moordlustige psychopaat en waren die mensen gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek.

Dat kind vliegt uit de auto naar die wielrenner die aan komt fietsen en ziet wat er gebeurd. Schutter ziet ook de fietser waar dat kind bij staat en schiet die fietser dood, is door zijn kogels heen en slaat daarom dat kind nog haar hersenpan in, waarna hij vlucht.
Een afrekening/huurmoord is eenvoudiger te bewerkstelligen in Engeland zelf. Dan hoeft de moordenaar niet helemaal mee te reizen naar Frankrijk, minder kans dat hij opvalt en hij hoeft, met alle risico's van dien, niet het hele gezin uit te moorden. Waarom zou je het hele gezin ook willen uitmoorden, wie leert daar een lesje mee? Niet de directe nabestaanden iig, want die zijn er niet.
Het zou dus wmb heel goed mogelijk zijn dat het motief ongerelateerd is aan de slachtoffers.
I´m back.
pi_116647643
Een afrekening door zn broer is wel minder opvallend in Frankrijk dan thuis in Engeland. Nu spelen er veel meer scenario's.

Hoe makkelijk is het trouwens om even een GPS ontvanger onder een auto of caravan te plakken? Is dit romantiek of gebeurt dit regelmatig door criminelen?

Ik bedoel je plakt een zender onder hun auto en je ziet dat ze gaan camperen in de Alpen. Die broer wist daarvan en de afrekening wordt gedaan door een Balkan-figuur en vlucht snel weg uit de Alpen.
pi_116647702
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:32 schreef Lagrinta het volgende:
Een afrekening door zn broer is wel minder opvallend in Frankrijk dan thuis in Engeland. Nu spelen er veel meer scenario's.

Hoe makkelijk is het trouwens om even een GPS ontvanger onder een auto of caravan te plakken? Is dit romantiek of gebeurt dit regelmatig door criminelen?

Ik bedoel je plakt een zender onder hun auto en je ziet dat ze gaan camperen in de Alpen. Die broer wist daarvan en de afrekening wordt gedaan door een Balkan-figuur en vlucht snel weg uit de Alpen.
Maar goed, die broer ontkent ondertussen dat er sprake was van zoiets als een vete tussen hem en Al-Hili. Zoiets valt wel te controleren natuurlijk.
I´m back.
pi_116647744
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar goed, die broer ontkent ondertussen dat er sprake was van zoiets als een vete tussen hem en Al-Hili. Zoiets valt wel te controleren natuurlijk.
Enigszins valt dat te controleren maar je kan niet zomaar een huiszoeking doen bij die broer.
pi_116654700
quote:
4:00 PM--or a few minutes afterwards. Sylvie Lecouer, 49, coming back from grocery shopping, is nearly run off the road by the elusive, speeding Peugot 306 driven in a panic by a crewcut man with black hair and black polo neck shirt. "HE WAS COMING DOWN THE HILL ON THE WRONG SIDE" He was a British driver...
Deze uitspraak die eerder in dit topic geplaatst is vind ik opvallend. Je hebt haast om weg te komen en komt iemand tegen dan ga je automatisch naar de kant van de weg die je gewend bent, dus Engelsen gaan voor ons aan de verkeerde kant van de weg rijden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 00:07 schreef Jian het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het alleen over de kleur van een Peugeot 306 4x4. Dus niet over een Peugeot 306 en een 4x4 !?
Er bestaat (bij mijn weten) geen Peugeot 306 in 4x4 uitvoering.
pi_116655090
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mensen doen wel vaker domme dingen zoals ombrengen partner, eerwraak, enz.

Indien het daadwerkelijk een aanslag is in opdracht dan is het natuurlijk voor de ingehuurde killer makkelijker om vanuit Frankrijk naar elders te verdwijnen dan vanuit de UK. Vanuit het zuiden van Frankrijk zit je zo in Zwitserland, Italie, enz.
pi_116657229
de broer gaat heus niets toegeven " Ik kon hem af en toe wel vermoorden, die broer van mij",
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:20:37 #62
241662 Jian
Well, well, well
pi_116657623
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:27 schreef TargaFlorio het volgende:

Er bestaat (bij mijn weten) geen Peugeot 306 in 4x4 uitvoering.
Volgens mij ook niet, ..... o, gut, kijk nou;

pi_116657826
Dat lijkt me meer een wagen die achteraf getuned is.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:26:29 #64
241662 Jian
Well, well, well
pi_116657993
Ik geloof ondertussen helemaal niets meer van toeval en verkeerde moment, verkeerde plaats. Die broer lijkt me ondertussen ook onwaarschijnlijk. Te veel zaken waar geen verklaring voor is. Ik ben er ondertussen meer en meer van overtuigd geraakt dat dit een geplande hit is die te maken heeft met het werk en/of het verleden van al Hilli.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:42:02 #65
241662 Jian
Well, well, well
pi_116659144
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:23 schreef TargaFlorio het volgende:
Er rijden nogal wat 4x4's in de rally's, maar hoe dan ook, totaal oninteressant omdat ik één of twee posts later al aangaf dat het toch om 2 auto's ging.
pi_116660614
Er wordt op sommige fora gesuggereerd dat de fietser, Sylvain Mollier, mogelijk het doelwit was. Zijn positie (het lichaam) ten opzichte van de auto is ook vreemd. Hij lag aan de rechtervoorkant van de auto, in ieder geval vlak voor de auto. Als hij een passerby was, dan zou hij toch op een langere afstand zijn neergeschoten? Het zou erop kunnen duiden, dat Al-Hilli met hem een afspraak had (en dat ze elkaar in ieder geval kenden).

Dit is allemaal pure speculatie, maar deze zaak is dan ook wel heel vreemd.
pi_116660749
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:23 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik kan je vertellen dat er geen dergelijk productiemodel is. Dus de informatie klopt niet.
pi_116663675
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:02 schreef Health_09 het volgende:
Er wordt op sommige fora gesuggereerd dat de fietser, Sylvain Mollier, mogelijk het doelwit was. Zijn positie (het lichaam) ten opzichte van de auto is ook vreemd. Hij lag aan de rechtervoorkant van de auto, in ieder geval vlak voor de auto. Als hij een passerby was, dan zou hij toch op een langere afstand zijn neergeschoten? Het zou erop kunnen duiden, dat Al-Hilli met hem een afspraak had (en dat ze elkaar in ieder geval kenden).

Dit is allemaal pure speculatie, maar deze zaak is dan ook wel heel vreemd.
Al-Hilli en Mollier hebben afspraak om informatie uit te wisselen (Mollier -> Al-Hilli -> Iran?).
Al-Hilli neemt als een soort dekmantel z'n familie mee naar de afspraak.
De schutter moet beide uitschakelen, helaas voor Al-Hilli heeft hij z'n familie bij zich.
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:36:56 #69
241662 Jian
Well, well, well
pi_116667395
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:04 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat er geen dergelijk productiemodel is. Dus de informatie klopt niet.
Dat er geen productiemodel is doet totaal niet ter zake, ze rijden rond, dus theoretisch zou er zo'n wagen gereden kunnen hebben. Dat de info echter niet klopt daar waren we al een tijdje achter. In een aantal gevallen wordt er gesproken over een Peugeot 306 4x4. De verwarring is echter tussen een groene 4x4 merk onbekend en de witte Peugeot 306
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:38:42 #70
241662 Jian
Well, well, well
pi_116667511
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:50 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Al-Hilli en Mollier hebben afspraak om informatie uit te wisselen (Mollier -> Al-Hilli -> Iran?).
Al-Hilli neemt als een soort dekmantel z'n familie mee naar de afspraak.
De schutter moet beide uitschakelen, helaas voor Al-Hilli heeft hij z'n familie bij zich.
Why not?!
pi_116668324
Dat ze niet weten wat voor groene 4 X 4 het was blijft voor mij een raadsel. Maar dat zullen ze wel geheim houden mochten ze het wel weten.
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:53:44 #72
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_116668535
Holy fuck ik was daar op vakantie :o
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_116668927
Volgens berichten op deze site is er én een Peugeot gezien én een 4x4 vergezeld door een motor. Dus er zou geen sprake zijn van een Peugeot 4x4, maar twee afzonderlijke auto's en een motor.

De 4x4 is samen met de motor gezien door de Britse fietser, terwijl de Peugeot door een getuige onder aan de heuvel is opgevallen doordat deze haar bijna van haar sokken reed. Saillant detail: de bestuurder/auto zou ook Brits zijn.

Nieuw detail: de Britste fietser zou de crime scene een tijd achter hebben gelaten om beneden aan de heuvel hulp te zoeken. Onderweg komt hij Franse hiker samen met nog twee vrienden tegen en met z'n vieren gaan ze weer naar boven.

Verder zou Al-Hili de dagen voor de moordpartij meerdere keren per dag de camping voor korte tijd hebben verlaten
pi_116669097
Wat zouden jullie trouwens doen als je bij die parkeerplaats aan zou komen op de fiets bijvoorbeeld? Je mag een ongeluk niet verlaten en hebt de plicht om te helpen, maar hoe zit dat bij zo'n moordpartij?

Ik zou niet rustig daar gaan staan en eventjes 112 bellen denk ik. Ik zou van de adrenaline keihard terug naar benden fietsen.
pi_116669105
@ Lagrinta: Je weet natuurlijk niet wat je meemaakt. In de eerste instantie probeer je te bevatten wat je ziet en vervolgens probeer je weg te rennen/politie bellen? Tegelijkertijd besef je dat je eventueel ook gevaar zou kunnen lopen, want je weet immers niet wat er is gebeurd. Misschien staan de moordenaars nog wel om de hoek...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')