Kan altijd nogquote:Op zondag 9 september 2012 15:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als Lewis was stilgevallen ipv Jenson had Perez gewonnen
als als alsquote:Op zondag 9 september 2012 15:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als Lewis was stilgevallen ipv Jenson had Perez gewonnen
Het kan nogquote:Op zondag 9 september 2012 15:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als Lewis was stilgevallen ipv Jenson had Perez gewonnen
Moet Lewis wel even van de baan gaanquote:
Ze hebben allemaal wel eens pech, maar sommigen krijgen altijd strenge stewards en anderen weer hele milde.quote:Op zondag 9 september 2012 15:16 schreef WEST het volgende:
pff het wordt Alonso wel makkelijk gemaakt zeg.
't is toch wat.quote:Op zondag 9 september 2012 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal wel eens pech, maar sommigen krijgen altijd strenge stewards en anderen weer hele milde.
Vorige week anders nietquote:Op zondag 9 september 2012 15:16 schreef WEST het volgende:
pff het wordt Alonso wel makkelijk gemaakt zeg.
Ja, maar hij heeft nog geen race gewonnen..quote:
nee een ferrari motor in een wagen met een blauwe helmquote:Op zondag 9 september 2012 15:20 schreef Sinister-D- het volgende:
Hoor ik daar een Mercedes ploffen in in zilveren wagen
Vergne? Die zie je toch de hele race nietquote:Op zondag 9 september 2012 15:21 schreef WEST het volgende:
[..]
nee een ferrari motor in een wagen met een blauwe helm
Ik keek net, heb ik Grosjean nog in me manager staanquote:Op zondag 9 september 2012 15:21 schreef Zorro het volgende:
Ik denk, ik heb nu budget, we nemen heel veilig Red Bull in de manager
Die heb ik gewisseld voor Perezquote:Op zondag 9 september 2012 15:22 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik keek net, heb ik Grosjean nog in me manager staan
Goeie keus! Ze pakken altijd punten.quote:Op zondag 9 september 2012 15:21 schreef Zorro het volgende:
Ik denk, ik heb nu budget, we nemen heel veilig Red Bull in de manager
en ik Perezquote:Op zondag 9 september 2012 15:22 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik keek net, heb ik Grosjean nog in me manager staan
Ik heb gekozen voor Maldonado en Alonsoquote:Op zondag 9 september 2012 15:22 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ik keek net, heb ik Grosjean nog in me manager staan
16.quote:Op zondag 9 september 2012 15:23 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]11 seconden op Alonso in 8 rondjes
Jawel, je weet nooit wat anders gebeurd was. Een gemanipuleerde race is een kutrace.quote:Op zondag 9 september 2012 15:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
't is toch wat.
Overigens maakt de straf voor Vettel nu natuurlijk helemaal niets meer uit.
Dan was zijn auto idd vast heel geblevenquote:Op zondag 9 september 2012 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel, je weet nooit wat anders gebeurd was. Een gemanipuleerde race is een kutrace.
Gemanipuleerd? Hij rijdt Alonso gewoon van de baan. Die bocht had ie best wat krapper kunnen nemen.quote:Op zondag 9 september 2012 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel, je weet nooit wat anders gebeurd was. Een gemanipuleerde race is een kutrace.
quote:Op zondag 9 september 2012 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jawel, je weet nooit wat anders gebeurd was. Een gemanipuleerde race is een kutrace.
Zoals Alonso vorig jaar deed toen Vettel ernaast kwam.quote:Op zondag 9 september 2012 15:27 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Gemanipuleerd? Hij rijdt Alonso gewoon van de baan. Die bocht had ie best wat krapper kunnen nemen.
Hij doet niet anders dan dat Alonso vorig jaar bij hem deed. Toen mocht het wel en nu niet. Inconsistent gedrag van de FIA.quote:Op zondag 9 september 2012 15:27 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Gemanipuleerd? Hij rijdt Alonso gewoon van de baan. Die bocht had ie best wat krapper kunnen nemen.
Nee, als je op de limiet een bocht doorgaat kun je die bocht niet zomaar scherper maken zonder over de limiet heen te gaan. Hij hoeft niet van het gas af om Alonso er langs te laten. Als hij dat had gedaan had Alonso dan die plek terug moeten geven op straffe van een S&G?quote:Op zondag 9 september 2012 15:27 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Gemanipuleerd? Hij rijdt Alonso gewoon van de baan. Die bocht had ie best wat krapper kunnen nemen.
komt omdat alonso loopt te janken als het bij hem gebeurd.quote:Op zondag 9 september 2012 15:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij doet niet anders dan dat Alonso vorig jaar bij hem deed. Toen mocht het wel en nu niet. Inconsistent gedrag van de FIA.
Vreemd genoeg kon Alonso vorig jaar in diezelfde bocht wel (net) genoeg ruimte laten voor Vettel.quote:Op zondag 9 september 2012 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, als je op de limiet een bocht doorgaat kun je die bocht niet zomaar scherper maken zonder over de limiet heen te gaan. Hij hoeft niet van het gas af om Alonso er langs te laten. Als hij dat had gedaan had Alonso dan die plek terug moeten geven op straffe van een S&G?
Er wordt gewoon structureel met twee maten gemeten door stewards die de regels niet snappen.
Toen werd ie voor het laatste 3e juistquote:Op zondag 9 september 2012 15:31 schreef JohnB52 het volgende:
Hoe lang geleden dat Massa 4e werd ? Zuid-Korea 2010?
En laatste podium ?
Je bedoelt dat jij de regels niet snapt.quote:Op zondag 9 september 2012 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
door stewards die de regels niet snappen.
Dit inderdaad.quote:Op zondag 9 september 2012 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, als je op de limiet een bocht doorgaat kun je die bocht niet zomaar scherper maken zonder over de limiet heen te gaan. Hij hoeft niet van het gas af om Alonso er langs te laten. Als hij dat had gedaan had Alonso dan die plek terug moeten geven op straffe van een S&G?
Er wordt gewoon structureel met twee maten gemeten door stewards die de regels niet snappen.
Korea 2010, 3equote:Op zondag 9 september 2012 15:31 schreef JohnB52 het volgende:
Hoe lang geleden dat Massa 4e werd ? Zuid-Korea 2010?
En laatste podium ?
Toen zat Vettel ook met twee wielen op het gras maar had door de geblazen diffuser meer downforce waardoor hij de bocht wel kon houden. Alonso kon dat nu niet en moest van zijn gas af.quote:Op zondag 9 september 2012 15:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vreemd genoeg kon Alonso vorig jaar in diezelfde bocht wel (net) genoeg ruimte laten voor Vettel.
Iedereen komt die bocht aan de buitenkant uit, dan is er gewoon niet genoeg plek dus moet je er al helemaal naast zitten. Dat zat Alonso niet, die dook in een gat dat steeds kleiner zou worden.quote:Op zondag 9 september 2012 15:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vreemd genoeg kon Alonso vorig jaar in diezelfde bocht wel (net) genoeg ruimte laten voor Vettel.
huh? Ik heb alles kunnen zien hoorquote:Op zondag 9 september 2012 15:46 schreef k_man het volgende:
Prutsers bij RTL7. Hele podiumceremonie viel tijdens de reclame.
Ah gossie toch. Vettel fanboy.quote:Op zondag 9 september 2012 15:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Iedereen komt die bocht aan de buitenkant uit, dan is er gewoon niet genoeg plek dus moet je er al helemaal naast zitten. Dat zat Alonso niet, die dook in een gat dat steeds kleiner zou worden.
Kobayashi op 40 seconden gereden....quote:Op zondag 9 september 2012 15:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik weet niet of Perez een kampioen van de toekomst is. Wat nou als in principe de Sauber de beste wagen van het veld is![]()
Want ik denk dat dat gevecht wel gaat tussen Sauber en Renault en misschien zelfs Williams..
Ja, ik ook. Op de Duitse RTL. Ondertussen was op RTL 7 reclame. Later hebben ze er nog een stukje van uitgezonden, ongeveer een kwartier nadat het echt gebeurd was. Met 'live' in beeld.quote:Op zondag 9 september 2012 15:50 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
huh? Ik heb alles kunnen zien hoor
Stel hufters. Flikken ze al een aantal races.quote:Op zondag 9 september 2012 15:46 schreef k_man het volgende:
Prutsers bij RTL7. Hele podiumceremonie viel tijdens de reclame.
In Koba heb ik het sowieso nooit echt zien zitten.quote:Op zondag 9 september 2012 15:51 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Kobayashi op 40 seconden gereden....
En nog steeds 'live' in beeld zetten.quote:Op zondag 9 september 2012 15:53 schreef Crientj het volgende:
[..]
Stel hufters. Flikken ze al een aantal races.
Ik ook niet, maar je teamgenoot op een circuit als Monza op 40seconden zetten is wel heel erg netjes.quote:Op zondag 9 september 2012 15:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
In Koba heb ik het sowieso nooit echt zien zitten.
Ik denk het niet. McLaren heeft ook zeer groot voordeel van hun coureurs, net als Ferrari met Alonso trouwens.quote:Op zondag 9 september 2012 15:54 schreef Desunoto het volgende:
Sauber de beste wagen? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk...
Sauber heeft inderdaad een goede wagen maar zeker niet de beste van het veld. McLaren en Ferrari lijken me beide een stuk sterker op het moment. Red Bull en Lotus liggen daar nét achter en dan komen Sauber, Williams en Mercedes denk ik.![]()
Perez was vandaag zonder twijfel de snelste.
Zo'n lijstje is heel lastig te bepalen, hangt namelijk gewoon van het circuit/baantemperatuur etc af.quote:Op zondag 9 september 2012 15:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik denk het niet. McLaren heeft ook zeer groot voordeel van hun coureurs, net als Ferrari met Alonso trouwens.
Ik denk zelf dat qua wagens:
1. Sauber
2. Renault
3. Williams
4. McLaren
5. Ferrari
6. Red Bull
7. Force India
8. Mercedes
is..
Je moet de kwaliteit van de coureur dit jaar volgens mij niet overschatten..
Mercedes heeft verder gewoon megaproblemen. Die auto is snel, maar gedurende zeer weinig ronden.
Ik kijk dan ook overall. Sauber, Ferrari, Renault en Williams lijken in vrijwel alle weersomstandigheden redelijk tot goed te gaan. terwijl bv de Mercedes en McLaren ontzettend temperatuursafhankelijk zijn.quote:Op zondag 9 september 2012 15:58 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zo'n lijstje is heel lastig te bepalen, hangt namelijk gewoon van het circuit/baantemperatuur etc af.
Je moet je eigen kinderachtigheid niet op mij projecteren. Ik erger me altijd aan onduidelijke regels, en ik erg me altijd aan selectieve toepassing daarvan in het voordeel of het nadeel van bepaalde coureurs.quote:
En daarom heeft Perez al 3 podiums dit jaar bij een team dat gewoonlijk hooguit 1 a 2 haalde voordat ze door BMW waren overgenomen. En zelfs toen waren ze maar gedurende 1 seizoen goed.quote:Op zondag 9 september 2012 16:04 schreef beantherio het volgende:
Bij Sauber hadden ze vandaag gewoon de beste bandenstrategie: niets meer en niets minder. Normaliter zullen ze niet met de topteams kunnen meedoen.
uhuh, al was de actie van Vettel niet echt netjes, want hij had de veel snellere Alonso buitenom kunnen verwachten, maar straf was net iets te veel van het goedequote:Op zondag 9 september 2012 15:52 schreef Fir3fly het volgende:
Naar mijn mening was er niet zoveel mis met Vettels actie, hij liet zijn auto gewoon naar buiten lopen. Ik snap ook dat Alonso klaagt, hij moest toch wel even flink sturen om dat ding weer op de weg te krijgen.
Al met al gewoon een race-incident wat mij betreft.
Rosbergquote:Op zondag 9 september 2012 16:46 schreef dery1990 het volgende:
Wie reed de snelste raceronde? Perez?
zou Mol ook in zo een jurkje passen?quote:Op zondag 9 september 2012 17:10 schreef Wombcat het volgende:
[ afbeelding ]
Zo te zien laat Vettel toch een stuk minder ruimte dan Alonso vorig jaar aan Vettel liet.
Edit: hotlinking lukt niet, dus klikken maar: http://www.iv.pl/viewer.php?file=17337936367936969777.jpg
quote:Op zondag 9 september 2012 17:12 schreef Cheiron het volgende:
[..]
zou Mol ook in zo een jurkje passen?
Dan nog steeds ligt Vettel ervoor en heeft het recht om de bocht te nemen zoals hij wil. Anders zou je bij elke bocht ruimte moeten laten voor een ander, die wil inhalen. om er langs te kunnen, wat weer volslagen onzinnig is. Want bij elke bocht eindig je aan de buitenkant.quote:Op zondag 9 september 2012 17:10 schreef Wombcat het volgende:
[ afbeelding ]
Zo te zien laat Vettel toch een stuk minder ruimte dan Alonso vorig jaar aan Vettel liet.
Edit: hotlinking lukt niet, dus klikken maar: http://www.iv.pl/viewer.php?file=17337936367936969777.jpg
Toen het bij SBS6 zat hadden ze er ook geen reclame tussendoor, jammer genoeg kocht RTL toen de boel weer over en hebben die vervolgens een hoop zitten snijden in het budget.quote:Op zondag 9 september 2012 17:12 schreef Breaker.Faker het volgende:
RTL7 is de laatste jaren bagger. Veel reclame er tussen door. Wordt tijd dat de NOS dit gaat uitzenden geen commercieel troep meer. Geeft mij maar BBC alleen jammer dat BBC niet alle race uitzend.
Hun laten gewoon alles zien. RTL heeft het wel goed gedaan in de jaren 90.
Olav Mol mag van mij ook vervangen worden. Hij ziet vaak dingen over het hoofd. Nou is het wel zo dat hij commentaar moet leveren in Hilversum in plaats op locatie. Alleen Allard Kalff mag alleen daar naar toe met zijn domme interview die hij moet leveren.
In het eerste en tweede plaatje van mijn vorige post (de post na degene die je quotte), kun je zien dat Alonso er al naast was toen er nog voldoende ruimte was. De regels zijn dusdanig aangepast dit jaar, dat je dan een wagenbreedte moet overlaten.quote:Op zondag 9 september 2012 17:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan nog steeds ligt Vettel ervoor en heeft het recht om de bocht te nemen zoals hij wil. Anders zou je bij elke bocht ruimte moeten laten voor een ander, die wil inhalen. om er langs te kunnen, wat weer volslagen onzinnig is. Want bij elke bocht eindig je aan de buitenkant.
Alonso neemt het risico om in die bocht in te halen en er wordt hem (terecht) geen ruimte gegeven. Dat is racen.
Probleem is dat de voorwielen van Alonso al voorbij de achterwielen van Vettel waren. Hierdoor kon Alonso ook niet remmen en eigenlijk zit je er al naast. Dus feitelijk werd hij er hier gewoon afgedrukt. Als Alonso had geremd was Vettel de lucht in gegaan.quote:Op zondag 9 september 2012 17:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan nog steeds ligt Vettel ervoor en heeft het recht om de bocht te nemen zoals hij wil. Anders zou je bij elke bocht ruimte moeten laten voor een ander, die wil inhalen. om er langs te kunnen, wat weer volslagen onzinnig is. Want bij elke bocht eindig je aan de buitenkant.
Alonso neemt het risico om in die bocht in te halen en er wordt hem (terecht) geen ruimte gegeven. Dat is racen.
Goeie vraag, die had op zijn minst onderzocht moeten worden.quote:Op zondag 9 september 2012 17:31 schreef Glijdt_licht het volgende:
Overigens vraag ik me wel af waarom Di resta geen penalty kreeg voor wat ie deed bij Senna. Alhoewel Senna volgens mij een duidelijk dichtgaand gat inreed.
Vettel zat er vorig jaar veel eerder naast. Nu dook Alonso in gaatje dat al aan het verdwijnen was.quote:Op zondag 9 september 2012 17:30 schreef Wombcat het volgende:
Plaatje van vorig jaar:
[ afbeelding ]
Alonso laat duidelijk meer ruimte.
Nee, beide op ongeveer hetzelfde moment net nadat de kerbs rechts afgelopen zijn:quote:Op zondag 9 september 2012 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vettel zat er vorig jaar veel eerder naast. Nu dook Alonso in gaatje dat al aan het verdwijnen was.
Nee, Vettel zet zijn move eerder in, zit er eerder naast en zit er eerder volledig naast.quote:Op zondag 9 september 2012 17:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Nee, beide op ongeveer hetzelfde moment net nadat de kerbs rechts afgelopen zijn:
Het scheelt misschien een halve seconde, meer niet. Verder schijnt de straf op basis van iets in Abu Dhabi vorig jaar te zijn gegeven. Nieuwe regels oid..quote:Op zondag 9 september 2012 17:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, Vettel zet zijn move eerder in, zit er eerder naast en zit er eerder volledig naast.
Geen reclame is geen uitzending.quote:Op zondag 9 september 2012 17:24 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Daardoor kon Mol ook niet meer zelf naar de races toe.
Kalff zit er wel omdat die zelf ook meerijdt bij de tourwagens en er dus toch al is.
Wat betreft de reclames tussendoor, zoveel mogelijk klagen erover kan misschien helpen.
Klopt, waarschijnlijk nog wel minder, maar daar gaat het wel om.quote:Op zondag 9 september 2012 17:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Het scheelt misschien een halve seconde, meer niet.
Ik zeg ook niet dat Alonso vorig jaar bestraft had moeten worden, al is die wagenbreedte die hij laat natuurlijk niet reeel omdat het alleen maar gevaarlijker wordt als je daar gebruik van gaat maken.quote:Verder schijnt de straf op basis van iets in Abu Dhabi vorig jaar te zijn gegeven. Nieuwe regels oid..
BMW 130i Cup heeft ie in elk geval een hele tijd in gereden, weet niet of ie daar nog steeds in rijdt overigens.quote:Op zondag 9 september 2012 18:03 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Geen reclame is geen uitzending.
Weet niet of Olav er nu ook echt niet meer zit?
Dat Kalff er zit omdat hij in de toerwagens rijdt is BS. Vertel mij dan maar in welke klasse?
Je snapt dat je een flauwe bocht met meer gas kunt nemen dan een scherpe bocht?quote:Op zondag 9 september 2012 18:29 schreef Assassin92 het volgende:
Wat een onzin wordt hier allemaal verkondigd.
Vettel had niet van zijn gas afgemoeten, maar gewoon scherper moeten sturen. Was er niets aan de hand geweest.
Ja. Ik reageerde op het feit dat er werd gezegd dat Vettel van gas zou moeten.quote:Op zondag 9 september 2012 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je snapt dat je een flauwe bocht met meer gas kunt nemen dan een scherpe bocht?
Als hij die bocht op de limiet neemt en hij moet een scherpere bocht maken om ruimte te laten voor Alonso, dan moet hij inderdaad van zijn gas af, en feitelijk dus Alonso er voorbij laten.quote:Op zondag 9 september 2012 19:38 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Ja. Ik reageerde op het feit dat er werd gezegd dat Vettel van gas zou moeten.
Is niet helemaal waar toen formule1 weer terug kwam naar RTL7 toen hadden ze een ruime budget.quote:Op zondag 9 september 2012 17:24 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Toen het bij SBS6 zat hadden ze er ook geen reclame tussendoor, jammer genoeg kocht RTL toen de boel weer over en hebben die vervolgens een hoop zitten snijden in het budget.
Daardoor kon Mol ook niet meer zelf naar de races toe.
Kalff zit er wel omdat die zelf ook meerijdt bij de tourwagens en er dus toch al is.
Wat betreft de reclames tussendoor, zoveel mogelijk klagen erover kan misschien helpen.
Waarom zou hij van zijn gas af moeten? Het is niet alsof hij niet scherper kán sturen terwijl hij volgas blijft rijden, hij doet het alleen niet omdat dat de wagen iets meer afremt.quote:Op zondag 9 september 2012 19:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als hij die bocht op de limiet neemt en hij moet een scherpere bocht maken om ruimte te laten voor Alonso, dan moet hij inderdaad van zijn gas af, en feitelijk dus Alonso er voorbij laten.
Natuurlijk. Blijf vooral beweren dat je objectief bent. Hoe harder je dat roept, hoe ongeloofwaardiger je jezelf maakt. Iedereen hier weet dat je nét iets minder objectief kijkt naar de één in plaats van de ander.quote:Op zondag 9 september 2012 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je moet je eigen kinderachtigheid niet op mij projecteren. Ik erger me altijd aan onduidelijke regels, en ik erg me altijd aan selectieve toepassing daarvan in het voordeel of het nadeel van bepaalde coureurs.
Naar mijn idee gaf Vettel Alonso een soort van brake-test, want het snelheidsverschil was wel erg groot... Als je hem er dan vervolgens ook nog eens af duwt is een drive-through nog mildquote:Op zondag 9 september 2012 15:52 schreef Fir3fly het volgende:
Naar mijn mening was er niet zoveel mis met Vettels actie, hij liet zijn auto gewoon naar buiten lopen. Ik snap ook dat Alonso klaagt, hij moest toch wel even flink sturen om dat ding weer op de weg te krijgen.
Al met al gewoon een race-incident wat mij betreft.
viel mij ook op. En naar de reclame wel doen alsof het "live" is. Ik vind het slecht van RTL.quote:Op zondag 9 september 2012 15:46 schreef k_man het volgende:
Prutsers bij RTL7. Hele podiumceremonie viel tijdens de reclame.
Alonso jank fan.quote:
En Vettel zit er nog steeds voor.quote:Op zondag 9 september 2012 17:16 schreef Wombcat het volgende:
Drie opeenvolgende foto's. Eerst Alonso naast Vettel, Vettel blijft 'm van de baan af dringen in foto 2 en 3.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]![]()
Ik ben dus benieuwd of ze om telemetrie gegevens gevraagd hebben, omdat ik denk dt Vettel bewust vertraagde. Misschien dat het daarom zo lang duurde voordat de straf kwam?quote:Op zondag 9 september 2012 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
had Vettel 5 centimeter meer naar rechts gehouden dan was Alonso hem op dat moment al voorbij gegaan.
Dat was geen onderstuur, dat was uitwijken voor een langzamere Vettelquote:Op zondag 9 september 2012 22:26 schreef LWD-Godius het volgende:
Het lijkt er meer op dat Alonso plotseling last had van onderstuur, dat hij op het vuile gedeelte kwam verergerde de situatie alleen maar. Persoonlijk vond ik een DT-penalty erg zwaar gestraft, eigenlijk deed Vettel weinig fout.
Olav Mol zit in de studio in Hilversum. Alleen Allard is op locatie.quote:Op zondag 9 september 2012 22:06 schreef roelofjan het volgende:
Kijk al jaren geen RTL7 meer.
Kijk altijd BBC, zenden die niet uit dan kijk ik via een stream naar Sky (Brundle).
Tijdens de race dan gewoon beeld op RTL7, en dan het commentaar van Brundle streamen.
Olav gaat tegenwoordig geeneens meer naar de races toe of wel? Volgens mij zit 'ie gewoon in de studio commentaar te geven?
Viel me vandaag op dat RTL een minuut of 10 voor de race nog doodleuk uitgebreid hoogtepunten van vorige races uitzend.
Nou, dan kijk ik liever naar de gridwalk van Brundle.
Het is duidelijk dat RTL zo weinig mogelijk geld besteed aan F1.
Ik vind RTL ook niks maar we mogen nog blij zijn dat het uitgezonden wordtquote:Op zondag 9 september 2012 23:21 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Olav Mol zit in de studio in Hilversum. Alleen Allard is op locatie.
Als BBC het uitzend kijk ik daar naar jammer dat ze niet alle races dan moet ik weer naar RTL.
Hoe heb ik de indruk gewekt dat ik fan ben van Alonso?quote:Op zondag 9 september 2012 22:03 schreef WEST het volgende:
[..]
Alonso jank fan.
Alonso jankt wel vaker over de boardradio. Als hij het zelf doen komt hij er altijd mee weg.
Je bent een eckte.quote:Op zondag 9 september 2012 22:06 schreef roelofjan het volgende:
Kijk al jaren geen RTL7 meer.
Kijk altijd BBC, zenden die niet uit dan kijk ik via een stream naar Sky (Brundle).
Tijdens de race dan gewoon beeld op RTL7, en dan het commentaar van Brundle streamen.
Olav gaat tegenwoordig geeneens meer naar de races toe of wel? Volgens mij zit 'ie gewoon in de studio commentaar te geven?
Viel me vandaag op dat RTL een minuut of 10 voor de race nog doodleuk uitgebreid hoogtepunten van vorige races uitzend.
Nou, dan kijk ik liever naar de gridwalk van Brundle.
Het is duidelijk dat RTL zo weinig mogelijk geld besteed aan F1.
Jups maar het gaat over een Ferrari.quote:Op zondag 9 september 2012 22:26 schreef LWD-Godius het volgende:
Het lijkt er meer op dat Alonso plotseling last had van onderstuur, dat hij op het vuile gedeelte kwam verergerde de situatie alleen maar. Persoonlijk vond ik een DT-penalty erg zwaar gestraft, eigenlijk deed Vettel weinig fout.
Als je even terug kijkt naar post #150 kan je wat jij beweert moeilijk hard makenquote:Op zondag 9 september 2012 23:35 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jups maar het gaat over een Ferrari.
Ik heb sterk de indruk dat als er een Ferrari benadeeld wordt er strenger gestrafd wordt.
Zelf zie ik ook niet wat Vettel fout heeft gedaan, hij zat voor Alonso en behield z'n lijn gewoon, Alonso probeert z'n wagen in een gat te proppen dat er niet is waardoor die van de baan af moet.
Wat had Vettel dan moeten doen, meteen van het gas als ie een rode wagen in z'n spiegels ziet?
Ik zie Vettel die z'n plek verdedigt en Alonso die er naast zit maar niet voorbij komt.quote:Op zondag 9 september 2012 23:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als je even terug kijkt naar post #150 kan je wat jij beweert moeilijk hard maken
OK zie wat je er in wilt zien, ik vond in eerste instantie die drive thru ook overdreven maar na het weer zien van de beelden kan ik me het wel voorstellen.quote:Op zondag 9 september 2012 23:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik zie Vettel die z'n plek verdedigt en Alonso die er naast zit maar niet voorbij komt.
Als Vettel niet had verdedigd was Alonso er wel voorbij gegaan, dat wel.
Het zijn gewoon huiie's in de F1, als je ziet wat er in andere raceklassen gebeurt, gaan ze gewoon wheelbangend de bocht door zonder straf en meer dat soort stuff!quote:Op zondag 9 september 2012 23:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK zie wat je er in wilt zien, ik vond in eerste instantie die drive thru ook overdreven maar na het weer zien van de beelden kan ik me het wel voorstellen.
Nice!!!!quote:Op zondag 9 september 2012 23:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
Even ander goed nieuws wat te goed is om alleen in het f1 nieuwtjes topic te doen
Kubica heeft zn eerste race sinds recovery gewonnen.
Alle vier etappes gewonnen op Italiaans nationaal rallyniveau. 58 seconden voorsprong
[ afbeelding ]
Ik ken de telemetrie niet, maar het lijkt me geen bocht die je zomaar even volgas kunt nemen en je dan nog grip over hebt. Als je op de limiet zit dan heeft het niks met scherp sturen te maken, maar met hoe scherp de bocht is. In een flauwe bocht kun je meer gas geven dan in scherpe, dus als je de bocht die de auto maakt scherper moet maken om Alonso de ruimte te geven dan moet je iets liften.quote:Op zondag 9 september 2012 20:22 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Waarom zou hij van zijn gas af moeten? Het is niet alsof hij niet scherper kán sturen terwijl hij volgas blijft rijden, hij doet het alleen niet omdat dat de wagen iets meer afremt.
Dat doet hij dan ook niet. Hij manoevreert niet, hij neemt gewoon zijn normale snelste lijn voor die bocht en Alonso zat er maar een stukje naast. Die ging dus in een gat wat aan het verdwijnen was. Hij had iets sneller moeten zijn, nu moet hij gewoon weer achteraan sluiten zoals normaal is wanneer je er niet voorbij kunt steken. De hoofdregel blijft dat de coureur die voor ligt de gehele breedte van de baan mag gebruiken. Anders krijg je dat de achterligger overal zijn neus tussen mag dringen zodat de voorligger van zijn lijn of van het gas af moet.quote:Hij kan wel scherper sturen en volgas blijven, en dan duwt hij Alonso de baan niet af. Natuurlijk remt dat de wagen wat af, maar zo werkt het nu eenmaal. Je auto ergens heen manouvreren omdat dat "de lijn" is, terwijl er een andere auto naast je zit mag nu eenmaal niet.
Ik kan het me niet meer herinneren, maar ik denk dat ik het vorig jaar ook voor Alonso heb opgenomen wat betreft dat incident, wat ook nog eens verschilde van deze.quote:Op zondag 9 september 2012 20:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Natuurlijk. Blijf vooral beweren dat je objectief bent. Hoe harder je dat roept, hoe ongeloofwaardiger je jezelf maakt. Iedereen hier weet dat je nét iets minder objectief kijkt naar de één in plaats van de ander.
Ik wind ook helemaal geen doekjes om mijn voorkeuren. Maar jouw idee dat ik daardoor niet meer eerlijk zou kunnen oordelen over dit soort situaties is projectie van jou. Ik gun Vettel wel zijn succes maar het is mijn favoriet niet. Ik vind hem gewoon erg goed, net als Alonso trouwens. En ik erger me aan inconsequente stewards die bij de een een oogje toeknijpen en de ander onder een vergrootglas leggen.quote:Er is niks mis mee dat je meer voor de ene coureur dan voor de andere, of voor de ene renstal dan voor de andere. Ik snap alleen niet waarom je dat zo hardnekkig meent te moeten ontkennen.
Netjesquote:Op zondag 9 september 2012 23:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
Even ander goed nieuws wat te goed is om alleen in het f1 nieuwtjes topic te doen
Kubica heeft zn eerste race sinds recovery gewonnen.
Alle vier etappes gewonnen op Italiaans nationaal rallyniveau. 58 seconden voorsprong
[ afbeelding ]
Behalve de inconsequente toepassing is dit ook weer een voorbeeld van de F1 die regels maakt op situaties uit het verleden, zonder na te denken wat er gebeurt als de coureurs die nieuwe regel in hun voordeel gaan gebruiken.quote:Op maandag 10 september 2012 09:48 schreef sasquatsch het volgende:
Hier de situatie van 2011 en 2012 naast elkaar.
Alonso maakt zijn actie later dan Vettel vorig jaar deed, dus is het gat waar hij induikt veel kleiner dan dat van vorig jaar. In dat licht gezien vind ik het nog steeds een onterechte drive-through. Echter zijn de regels dit jaar veranderd (iets waar ik eerder niet aan gedacht heb), waardoor je een tegenstander niet van de baan mag duwen (Bahrein, Hamilton vs Rosberg). Alleen daarom is deze drive-through terecht, want Alonso wordt inderdaad door Vettel naar buiten geduwd (iets wat vorig jaar nog legaal was).
Kan het zo "lijken", het is gewoon niet zo. Je kunt die bocht best wat scherper nemen met volgas. Ik ben geen Formule 1 coureur, maar wanneer je het spelletje een beetje volgt valt te zien dat ze vaak genoeg scherpere bochten óók volgas nemen.quote:Op maandag 10 september 2012 09:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ken de telemetrie niet, maar het lijkt me geen bocht die je zomaar even volgas kunt nemen en je dan nog grip over hebt. Als je op de limiet zit dan heeft het niks met scherp sturen te maken, maar met hoe scherp de bocht is. In een flauwe bocht kun je meer gas geven dan in scherpe, dus als je de bocht die de auto maakt scherper moet maken om Alonso de ruimte te geven dan moet je iets liften.
Vettel drukt Alonso er dan pas af wanneer hij er al naast zit. Als hij echt niet wilde dat Alonso er naast kwám, dan had hij eerder naar buiten moeten sturen. Nu zit Alonso er gewoon naast op het moment dat hij het gras op moet.quote:[..]
Dat doet hij dan ook niet. Hij manoevreert niet, hij neemt gewoon zijn normale snelste lijn voor die bocht en Alonso zat er maar een stukje naast. Die ging dus in een gat wat aan het verdwijnen was. Hij had iets sneller moeten zijn, nu moet hij gewoon weer achteraan sluiten zoals normaal is wanneer je er niet voorbij kunt steken. De hoofdregel blijft dat de coureur die voor ligt de gehele breedte van de baan mag gebruiken. Anders krijg je dat de achterligger overal zijn neus tussen mag dringen zodat de voorligger van zijn lijn of van het gas af moet.
Eh ja. Maar dit gaat me ook niet om het straffen of wat dan ook hè. Ik vind het ook onzin dat hier een straf voor gegeven werd, een waarschuwing vind ik meer op zijn plaats. Gaat me ook niet om dat ik Alonso graag voor Vettel zou zien of andersom.quote:[..]
Ik wind ook helemaal geen doekjes om mijn voorkeuren. Maar jouw idee dat ik daardoor niet meer eerlijk zou kunnen oordelen over dit soort situaties is projectie van jou. Ik gun Vettel wel zijn succes maar het is mijn favoriet niet. Ik vind hem gewoon erg goed, net als Alonso trouwens. En ik erger me aan inconsequente stewards die bij de een een oogje toeknijpen en de ander onder een vergrootglas leggen.
Maar ik ben niet degene die Hamilton langzamer maakt dan hij is omdat ik het een eikel vind, bijvoorbeeld. Ik ben ook niet degene die jaren heeft gedaan alsof Vettel niet kon racen, het puur aan de auto lag en Webber net zo snel was. Dat is het leuke van als je objectief probeert te zijn en gewoon kijkt wat er te zien is, je hoeft niet tot in de lengte van dagen smoesjes te verzinnen waarom het niet loopt in overeenstemming met je persoonlijke voorkeuren.
Er is een bepaalde snelheid waarmee je een bocht kunt nemen, is die bocht iets scherper dan moet de snelheid iets omlaag, is die wat flauwer dan kan de snelheid omhoog. Door de lijn naar de buitenkant van de baan te nemen wordt de bocht flauwer en kun je dus meer snelheid maken zonder uit de bocht te vliegen. Moet je de bocht die de auto maakt scherper maken dan moet je de snelheid naar beneden toe aanpassen.quote:Op maandag 10 september 2012 11:08 schreef Assassin92 het volgende:
[..]
Kan het zo "lijken", het is gewoon niet zo. Je kunt die bocht best wat scherper nemen met volgas. Ik ben geen Formule 1 coureur, maar wanneer je het spelletje een beetje volgt valt te zien dat ze vaak genoeg scherpere bochten óók volgas nemen.
Nee, hij volgt gewoon zijn lijn, en wil bijna de volledige breedte van de baan gebruiken want dan kan het gas zo ver mogelijk open. Alonso zet terwijl het gaatje al aan het verdwijnen is zijn neus er naast zodat Vettel van zijn lijn af moet. Alonso zit er niet volledig naast, als ze op een bocht zouden afkomen dan heeft Vettel voorrang omdat hij voor ligt en dus de volledige breedte van de baan mag gebruiken.quote:Vettel drukt Alonso er dan pas af wanneer hij er al naast zit. Als hij echt niet wilde dat Alonso er naast kwám, dan had hij eerder naar buiten moeten sturen. Nu zit Alonso er gewoon naast op het moment dat hij het gras op moet.
Mij ook. Het gaat me om regels die consistent met elkaar zijn, die kloppen met het hoe de coureurs zich aan die nieuwe regels gaan aanpassen om voordeeltjes te halen, en die consequent worden gehandhaafd.quote:Eh ja. Maar dit gaat me ook niet om het straffen of wat dan ook hè. Ik vind het ook onzin dat hier een straf voor gegeven werd, een waarschuwing vind ik meer op zijn plaats. Gaat me ook niet om dat ik Alonso graag voor Vettel zou zien of andersom.
Het gaat me er gewoon om dat coureur A, coureur B van de baan af drukt, al dan niet onbewust. Dat is gewoon een feit, en dan kan je hoog of laag lullen, Vettel drukt Alonso van de baan terwijl deze er naast zit.
Herstel: die nieuwe regel is alleen voor het rechte stuk, en niet voor een bocht. Met andere woorden, de stewards hebben die nieuwe regel verkeerd toegepast en was de drive-through nog steeds ONTERECHT! Want ook al neem je een bocht vol gas, het is nog steeds geen recht stuk.quote:Op maandag 10 september 2012 09:48 schreef sasquatsch het volgende:
Hier de situatie van 2011 en 2012 naast elkaar.
Alonso maakt zijn actie later dan Vettel vorig jaar deed, dus is het gat waar hij induikt veel kleiner dan dat van vorig jaar. In dat licht gezien vind ik het nog steeds een onterechte drive-through. Echter zijn de regels dit jaar veranderd (iets waar ik eerder niet aan gedacht heb), waardoor je een tegenstander niet van de baan mag duwen (Bahrein, Hamilton vs Rosberg). Alleen daarom is deze drive-through terecht, want Alonso wordt inderdaad door Vettel naar buiten geduwd (iets wat vorig jaar nog legaal was).
Maar het tekent weer de inconsistentie van de FIA om een soortgelijke actie van Di Resta op Senna niet te bestraffen.
quote:After the incident in today’s race the stewards ruled that “[while] defending his position [Vettel] forced [Alonso] off the track even though [Alonso] had a significant portion of his car alongside into turn three.”
This refers back to the July rules clarification which said: “Any driver defending his position on a straight and before any braking area, may use the full width of the track during his first move provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his.”
Looking at the replay of the incident it is clear Alonso did have a significant portion of his car (defined as any part of his front wing alongside the rear wheels of Vettel’s car) alongside, but Vettel continued to squeeze him.
Je hebt gezien dat Alonso in zijn tweede poging binnendoor inhaalde?quote:Op maandag 10 september 2012 09:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ken de telemetrie niet, maar het lijkt me geen bocht die je zomaar even volgas kunt nemen en je dan nog grip over hebt. Als je op de limiet zit dan heeft het niks met scherp sturen te maken, maar met hoe scherp de bocht is. In een flauwe bocht kun je meer gas geven dan in scherpe, dus als je de bocht die de auto maakt scherper moet maken om Alonso de ruimte te geven dan moet je iets liften.
Vettel kreeg de straf ook niet vanwege die nieuwe regel, maar op basis van artikel 16.1 "forcing a driver off the track".quote:Op maandag 10 september 2012 11:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Herstel: die nieuwe regel is alleen voor het rechte stuk, en niet voor een bocht. Met andere woorden, de stewards hebben die nieuwe regel verkeerd toegepast en was de drive-through nog steeds ONTERECHT! Want ook al neem je een bocht vol gas, het is nog steeds geen recht stuk.
[..]
Theoretisch gezien wel, want diegene wat van achteren aankomt is normaal gezien in de fout. Tenzij die op een normale manier de neus voor krijgt in de bocht. Dus niet door een belachelijke uitrem-actie of door 4 wielen buiten de baan te zetten a lá Hockenheim.quote:Op maandag 10 september 2012 18:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik snap "gat dat er niet is" niet. Bij inhalen in een bocht zet je bijna altijd je auto zo neer dat de ander niet meer de ideale lijn kan rijden. Dat is hier niet anders. Als Alonso niet op het gras ging hadden ze een mega-crash gehad. En dat was dan de schuld van Alonso geweest?
ze hebben het nu veranderd naar significant portion alongside, je hoeft er dus niet meer echt voorbij te zijn (anders is inhalen, zonder drs, bijna onmogelijk)quote:Op maandag 10 september 2012 19:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Theoretisch gezien wel, want diegene wat van achteren aankomt is normaal gezien in de fout. Tenzij die op een normale manier de neus voor krijgt in de bocht. Dus niet door een belachelijke uitrem-actie of door 4 wielen buiten de baan te zetten a lá Hockenheim.
quote:Op maandag 10 september 2012 18:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vettel kreeg de straf ook niet vanwege die nieuwe regel, maar op basis van artikel 16.1 "forcing a driver off the track".
Kan ook zijn dat Alonso daar zijn KERS gebruikte. Die van Vettel was al leeg.quote:Op maandag 10 september 2012 19:07 schreef kepler het volgende:
[..]
Verder ben ik nog steeds van mening dat Vettel een brake test gaf of een foutje maakte. Snlehidsverschil was te groot
WTFquote:“We zijn in staat geweest ons bijna volledig te herstellen van de situatie waarin we na de kwalificatie op zaterdag verkeerden”, blikte technisch directeur Pat Fry terug.
“Kijkend naar het weekend als geheel moet ik toegeven dat de alarmbellen bij ons allemaal moeten gaan rinkelen na wat er gebeurd is. We moeten op elk gebied het maximale doen als we willen blijven winnen.
We hebben diverse betrouwbaarheidsproblemen gekend en op de racedag was er een probleem met het materiaal in de garages. Daardoor stonden we volledig in het donker, hadden we geen televisie- en telemetriebeelden op de pitmuur, noch in de aansturende garage in Maranello.
Op een gegeven moment heb ik met mijn mobiele telefoon naar Maranello gebeld om te vragen wat het juiste moment voor de pitstop was! Vanuit technisch oogpunt was de bandendegradatie heviger dan we verwacht hadden. Dat moeten we zorgvuldig gaan analyseren.”
Een vertaalfout. Fry zei:quote:Op dinsdag 11 september 2012 00:58 schreef vosss het volgende:
Wacht even, er staat "Daardoor stonden we volledig in het donker, hadden we geen televisie- en telemetriebeelden op de pitmuur, noch in de aansturende garage in Maranello".
Als ze die gegevens in Maranello ook niet hadden dan heeft bellen ook weinig zin
Ik zou dat vertalen als dat ze vanuit de pitbox geen direct contact hadden met Maranello.quote:We had various reliability problems on the cars in the past days and today we had one with the garage equipment which meant we were practically in the dark, in that we had neither telemetry nor television pictures on the pit wall, nor the link to the remote garage at Maranello, at what was a one of the crucial phases of the race, in other words as we were coming up to the pit stops.
We had a bit of a communication problem and it was rather like taking a step back in time to the days when we didn’t have all this equipment available: at one point we had to make do with the telephone to speak to Maranello and decide if it was the right time for the pit stop!
staan gewoon masten op het cirquitquote:Op dinsdag 11 september 2012 01:41 schreef vosss het volgende:
Mijn vraag blijft staan. Bij die zandbakcircuits is de middle of fucking nowhere, heb je daar wel mobiel bereik?
En zo nee, hebben de teams dan een satelliettelefoon bij, just in case?
Lijkt me op zich ook wel logisch, het is 2012.quote:Op dinsdag 11 september 2012 02:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
staan gewoon masten op het cirquit
Allereerst mag je, als je voorop ligt in een bocht zelf je lijn door de bocht bepalen, zolang diegene die achter je ligt er niet voorbij is, wat hier het geval was. Wil je er voorbij, moet je zorgen dat je eerder voor de ander ligt. Op het rechte stuk kan ik inkomen dat je niet iemand naar buiten mag drijven, zodat deze van de baan raakt, maar in een bocht is dat bijna onmogelijk om vol te houden, omdat de racelijn van een bocht van buiten naar binnen naar buiten loopt. Als deze regel ook dan wordt toegepast, hoef je maar je voorvleugel naast de ander te hebben om vrij spel in de bocht te hebben omdat je anders van de baan geduwd wordt.quote:Op maandag 10 september 2012 18:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vettel kreeg de straf ook niet vanwege die nieuwe regel, maar op basis van artikel 16.1 "forcing a driver off the track".
Verschil is natuurlijk wel dat Alonso altijd hetzelfde is, terwijl Vettel meteen doet alsof de hele wereld tegen hem is wanneer het niet goed gaat. Ik vind Vettel een fantastische coureur. Maar hoewel ik het nooit een character heb gevonden (weinigzeggend persoon die zelfs in zijn vieringen net verder komt dan 'yeah baby, this is what I'm talking about' en zelden iets interessants te melden heeft) viel hij me als persoon dit jaar extra door de mand door de manier waarop hij met de lastigere periode om gaat. Wanneer je kijkt hoe bijv. iemand als VIlleneuve daarmee om ging, die toch rake uitspraken bleef doen, maar gewoon realistisch was wanneer het om de materie op de baan ging, bevalt me dat veel beter dan het jankkind waar Vettel zich naar gedraagt.quote:Op zondag 9 september 2012 22:03 schreef WEST het volgende:
[..]
Alonso jank fan.
Alonso jankt wel vaker over de boardradio. Als hij het zelf doen komt hij er altijd mee weg.
Jep, budget-ding.quote:Op zondag 9 september 2012 22:06 schreef roelofjan het volgende:
Olav gaat tegenwoordig geeneens meer naar de races toe of wel? Volgens mij zit 'ie gewoon in de studio commentaar te geven?
Ik ook. Het idng is alleen wel dat je op RTL gewoon in HD kijkt, en op BBC niet. Zelf kan ik het niet altijd zien, en download ik later de aflevering. Dan heb ik het wel in HD en op BBC of Sky, alleen moet ik het wel later kijken en me ervan weerhouden om te kijken wat het is geworden, en soms een beetje uitkijken om niet per ongeluk tegen de uitslag aan te lopen.quote:Nou, dan kijk ik liever naar de gridwalk van Brundle.
Ehh, er is niks mis met de vertaling "Nor -> Noch", er was wat mis met dat ze "the link to the" gewoon totaal niet vertaalde waardoor er iets anders kwam te staan.quote:Op dinsdag 11 september 2012 01:40 schreef vosss het volgende:
Ahh duidelijk. Nor vertalen naar noch is wel een beetje kansloos, maargoed, ik vond het al vreemd.
Thanks voor de opheldering
Ding is wel dat Olav wel erg traag is met dingen zien en alles nu hij niet meer ter plaatse is. Hij moet snel eens de officiële F1 App voor Android (en ik neem aan ook iOS) gaan gebruiken, dan zou hij 10x zo weinig fouten maken. Nu zat hij in Monza tot 3 keer toe "Raikkonen" te roepen terwijl het om D'Ambrosio gingquote:
Mol is vooral traag met de sport begrijpen, hij doet al bijna 20 jaar commentaar en hij snapt er nog steeds heel weinig van. In het begin compenseerde hij dat nog wel met een aanstekelijk enthousiasme, maar het is steeds meer iemand geworden die feiten bij zijn persoonlijke voorkeuren probeert te neuzelen en ons deelgenoot maakt van zijn nogal trage leerproces, om de volgende race alweer vergeten te zijn wat hij de vorige race had ontdekt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:57 schreef Thas het volgende:
Ding is wel dat Olav wel erg traag is met dingen zien en alles nu hij niet meer ter plaatse is. Hij moet snel eens de officiële F1 App voor Android (en ik neem aan ook iOS) gaan gebruiken, dan zou hij 10x zo weinig fouten maken. Nu zat hij in Monza tot 3 keer toe "Raikkonen" te roepen terwijl het om D'Ambrosio ging
En ga zo maar door. Die app gaat nog een stuk sneller dan dat je het op TV ziet ook, je ziet de ronde/sectortijden al 10 seconden voordat ze op TV over de finish komen. Lijkt me vrij handig voor een commentator als je daar gebruik van maakt als je er niet ter plaatse bij kan zijn.
Toch zie ik hem graag nog jaren blijven. Ik denk dat de kans veel groter is dat je een slechter iemand krijgt dan een beter iemand.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mol is vooral traag met de sport begrijpen, hij doet al bijna 20 jaar commentaar en hij snapt er nog steeds heel weinig van. In het begin compenseerde hij dat nog wel met een aanstekelijk enthousiasme, maar het is steeds meer iemand geworden die feiten bij zijn persoonlijke voorkeuren probeert te neuzelen en ons deelgenoot maakt van zijn nogal trage leerproces, om de volgende race alweer vergeten te zijn wat hij de vorige race had ontdekt.
Ik heb dit jaar weer wat van hem gehoord ivm de BBC's bezuinigingen, maar hij is echt nog veel verder afgezakt. Soms heb ik het idee dat hij zelf ook eindelijk door heeft dat hij het niet snapt, en dus maar in zichzelf gaat mompelen zodat niemand het hoort.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:22 schreef Thas het volgende:
[..]
Toch zie ik hem graag nog jaren blijven. Ik denk dat de kans veel groter is dat je een slechter iemand krijgt dan een beter iemand.
Die reclames waren er in het begin ook. Hoewel niet zo vaak als nu. Maar het eea kan ook met de leeftijd te maken hebben, of dat het hem gewoon niet meer zoveel boeit.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar weer wat van hem gehoord ivm de BBC's bezuinigingen, maar hij is echt nog veel verder afgezakt. Soms heb ik het idee dat hij zelf ook eindelijk door heeft dat hij het niet snapt, en dus maar in zichzelf gaat mompelen zodat niemand het hoort.
Het moet zeker beter kunnen, maar ik ben geen belanghebbende meer. Je kunt een kwaliteitsverslaggever ook niet aandoen om een sportwedstrijjd te verslaan en die dan te onderbreken voor reclameblokken.
Tsja, het is natuurlijk niet realistisch om het te vergelijken met de BBC.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar weer wat van hem gehoord ivm de BBC's bezuinigingen, maar hij is echt nog veel verder afgezakt. Soms heb ik het idee dat hij zelf ook eindelijk door heeft dat hij het niet snapt, en dus maar in zichzelf gaat mompelen zodat niemand het hoort.
Het moet zeker beter kunnen, maar ik ben geen belanghebbende meer. Je kunt een kwaliteitsverslaggever ook niet aandoen om een sportwedstrijjd te verslaan en die dan te onderbreken voor reclameblokken.
Volgens mij niet dat ze de wedstrijd onderbraken, dat ken ik van RTL +quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:44 schreef Kenju het volgende:
[..]
Die reclames waren er in het begin ook.
Nee, maar volgens mij hadden ze ooit een pitreporter, en maakten ze er een hele uitzending omheen. Dan was het zwakke punt het inzicht in de sport van Mol, het uitventen van zijn persoonlijke voorkeuren en enkele studiogasten of de column van die minkukel van een of ander blaadje.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:46 schreef Thas het volgende:
[..]
Tsja, het is natuurlijk niet realistisch om het te vergelijken met de BBC.
Ding is, ik denk eerlijk gezegd dat F1 hier al veruit de meest bekeken sport is zonder NL deelnemers. Het is dan schier onmogelijk om zonder heel veel geld meer populariteit te vergaren. De populariteit van een sport valt of staat toch bij het meedoen van Nederlanders.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij niet dat ze de wedstrijd onderbraken, dat ken ik van RTL +
[..]
Nee, maar volgens mij hadden ze ooit een pitreporter, en maakten ze er een hele uitzending omheen. Dan was het zwakke punt het inzicht in de sport van Mol, het uitventen van zijn persoonlijke voorkeuren en enkele studiogasten of de column van die minkukel van een of ander blaadje.
Maar dan heb je een hele show er omheen en kun je om de race je reclameblokken kwijt. Er was best wat op aan te merken, maar ze maakten er wel echt wat van. Sterker nog, Mol c.s. verdient een heleboel krediet voor het aan de man brengen van F1 in Nederland want die 5 minuutjes Studio Sport over F1 waren pure droefenis.
Dat hele gevoel is weg, er word nu even een raceje afgeraffeld door een eenzame neuzelaar. Dus het hele gevoel van dat het een grote evenement is waar je naar toeleeft en waar je al een tijdje voor klaar zit, dat is ook helemaal weg. Op deze manier wordt natuurlijk niemand overgehaald om de sport te leren kennen.
Formule 1 was echt helemaal niks in Nederland. Die 5 minuten bij Studio Sport dus, maar Zandvoort was al 7 jaar van de kalender dus moest je terecht bij de Duitsers, de Belg rond Spa en soms deed Eurosport er eentje.quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:00 schreef Thas het volgende:
[..]
Ding is, ik denk eerlijk gezegd dat F1 hier al veruit de meest bekeken sport is zonder NL deelnemers. Het is dan schier onmogelijk om zonder heel veel geld meer populariteit te vergaren. De populariteit van een sport valt of staat toch bij het meedoen van Nederlanders.
Ah, ik volg het vanaf 2002, dus dat heb ik niet meegemaakt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Formule 1 was echt helemaal niks in Nederland. Die 5 minuten bij Studio Sport dus, maar Zandvoort was al 7 jaar van de kalender dus moest je terecht bij de Duitsers, de Belg rond Spa en soms deed Eurosport er eentje.
En toen kwam Mol met de live-uitzending bij RTL. Kort daarna kwam Verstappen en dat heeft er zeker aan bij gedragen, maar ondanks dat ik moeite met die man zijn inzicht heb wil ik hem daar echt het krediet voor geven want dankzij hem heeft F1 voet aan de grond in Nederland, waarvoor we dan massaal naar BBC overschakelen. Dan kwam hij weer op de radio aan de telefoon met een mooi ouwehoerverhaal over het komende weekend. Het was heel levendig en enthousiast, het maakte mensen nieuwsgierig naar dat rondjes rijden met autootjes want het was internationaal wel heel groot.
5 seconden. Precies. Althans hier met Ziggo als kabelaar. Zowel voor de BBC als voor RTL.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:57 schreef Thas het volgende:
En ga zo maar door. Die app gaat nog een stuk sneller dan dat je het op TV ziet ook, je ziet de ronde/sectortijden al 10 seconden voordat ze op TV over de finish komen. Lijkt me vrij handig voor een commentator als je daar gebruik van maakt als je er niet ter plaatse bij kan zijn.
Je hebt wat gemist.quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:38 schreef Thas het volgende:
[..]
Ah, ik volg het vanaf 2002, dus dat heb ik niet meegemaakt.
Ik vanaf 1987. Toen moest je écht blij zijn als je 5 minuten F1 op TV zag. Later begon België de meeste GPs uit te zenden, Eurosport kwam toen ook op. Maar het was zeker niet zeker dat je de race kon zien.quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:38 schreef Thas het volgende:
[..]
Ah, ik volg het vanaf 2002, dus dat heb ik niet meegemaakt.
Met Jack de pitreporter heb ik nog wel gezien hoor, gewoon ook met dat hele programma eromheen met een uur voorbeschouwing in de studio met een paar gasten waarvan vaak Tom (of Timquote:Op woensdag 12 september 2012 00:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Je hebt wat gemist.
De uitzendingen met Ruud waren geweldig. Je ging er echt voor zitten.
Tegenwoordig is de voorbeschouwing een samenvatting van vrije trainingen en de kwalificatie en dan heb je het wel gehad.
Vroeger was dat wel anders. Samen met Jack erbij ook nog.
Ja ik had het over Jack niet over Ruud, die kende ik nietquote:Op woensdag 12 september 2012 01:54 schreef vosss het volgende:
Dat was met deze kutkop:
[ afbeelding ]
Ik bedoelde deze baas:
[ afbeelding ]
Welke Jack? Jack Plooij? Die kon er ook niets van. Was minder dan Kalff hoor. Toen het gewoon met Mol en Kalff was, allebei op locatie, uitgebreide samenvatting met alle veranderingen en nieuwtjes en een fatsoenlijk interview met een coureur of een ander persoon die van belang was.quote:Op woensdag 12 september 2012 02:00 schreef Thas het volgende:
[..]
Ja ik had het over Jack niet over Ruud, die kende ik niet
Omdat Kalff op locatie is, en Mol in Nederland.quote:Op woensdag 12 september 2012 10:31 schreef Marks het volgende:
Mol doet het in mijn ogen wel aardig goed, maar waarom zetten ze Alard Kalff er niet gewoon naast?
Onzin. Sowieso heeft de BBC betere voor- en nabeschouwingen, en kunnen ze meer maken bij de teams, aangezien de meeste teams vooral in Engeland gebaseerd zijn. Maar mensen als DC en en Eddie Jordan + een goede presentator als Humprey doen echt wel meer voor de kwaliteit van een programma dan Kalff in zijn eentje en Mol met het commentaar. Kalf is gewoon een guy die weinig voorstelt (niets indrukwekkend bereikt in de F1, feitelijk helemaal niets) en weinig legitimiteit heeft, met een bepaalde misplaatste arrogantie af- en toe. DC en Jordan hebben gewoon een heel degelijke achtergrond in de F1. Daarnaast hebben ze Gary Anderson voor het technische verhaal. Daar kun je als RTL bij lange na niet tegenop, zeker niet voor mensen die de sport echt leuk en interessant vinden.quote:En het commentaar van de BBC vind ik ook overrated de laatste tijd, maar puur omdat het Engels is zal het hier wel lekker populair zijn om te kunnen zeggen dat je daar naar kijkt.
Murray walker was anders ook stekeblind hoorquote:Op woensdag 12 september 2012 10:31 schreef Marks het volgende:
Mol doet het in mijn ogen wel aardig goed, maar waarom zetten ze Alard Kalff er niet gewoon naast?
En het commentaar van de BBC vind ik ook overrated de laatste tijd, maar puur omdat het Engels is zal het hier wel lekker populair zijn om te kunnen zeggen dat je daar naar kijkt.
Afgelopen week heb ik weer eens de GP van Spanje uit 1996 teruggekeken, met live verslag van de BBC met toen nog Murray Walker en Jonathan Palmer. DAT was nog eens kundig commentaar, met inzichten die zelfs voor mij nog nieuw waren![]()
En ook gewoon commentaar geven over wat er op de baan gebeurt, in plaats van hele analyses geven over randzaken zoals ze bij de BBC nu te vaak doen. Dan hebben ze het over een in hun ogen interessant onderwerp en geven ze helemaal geen commentaar over een gevecht wat dan gaande is op de baan. Dat deed Murray wel, Mol ook al vind ik hem wel wat tammer geworden.
Zo ook bij Vettel vs Alonso zondag, waar Alonso met 300 plus kmh door het gras banjert, maar het lijkt Mol niet veel te schelen.
Eens, Kalff echtquote:Op woensdag 12 september 2012 12:11 schreef Peterselieman het volgende:
Kalff is echt drie keer niks. Als hij verslag van een race doet dan weet je alles, waaronder de naam van de hond van de buren van een coureur, maar niet wie er gewonnen heeft
Idd, Kalff doet het goed, zie ook maar eens een indycar uitzending op rtl...quote:Op woensdag 12 september 2012 13:08 schreef vosss het volgende:
OELEWAPPER!!!!
Ik vind het wel mooi commentaar altijd van Allard hoor. En wie er gewonnen heeft dat zie ik zelf ook wel, dat hoeft hij me niet te vertellen
foto's en een verslag willen we zien!quote:Op woensdag 12 september 2012 13:15 schreef Burnie88 het volgende:
Dit weekend in Monza geweest. Mooie plekken in de eerste bocht! Zeker een aanrader.
quote:Op woensdag 12 september 2012 01:54 schreef vosss het volgende:
Dat was met deze kutkop:
[ afbeelding ]
Ik bedoelde deze baas:
[ afbeelding ]
Absoluut. Hij heeft volgens mij een oogje op Ashley Juddquote:Op woensdag 12 september 2012 13:28 schreef Marks het volgende:
[..]
Idd, Kalff doet het goed, zie ook maar eens een indycar uitzending op rtl...
Ben er ook geweest, misschien plaats ik ook nog wel wat.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
foto's en een verslag willen we zien!
Let it rain!quote:Op donderdag 20 september 2012 12:22 schreef Pagan het volgende:
Onweer verwacht in Singapore dit weekeinde.
http://www.weathercity.com/sg/singapore/
Yes!quote:Op donderdag 20 september 2012 16:09 schreef Schunckelstar het volgende:
is het op de bbc eigenlijk deze week?
Verwacht er niet teveel van. Dat is het standaard weerbericht hier. Afgelopen dagen geen regen gezien. Maar een natte kwalificatie zou wel iets zijnquote:
quote:Singapore GP: HRT set to try new floor in practice
HRT will try a new floor in free practice in Singapore, its biggest upgrade since the Spanish Grand Prix in May.
F1's tail-end team had closed the gap to closest rivals Marussia in the first part of the season, but has slipped back in recent races.
It is hoped that this upgrade, once optimised, will again allow HRT to challenge Marussia.
"We have a proper floor now, the most significant upgrade since Barcelona," Karthikeyan told AUTOSPORT.
"To bring it to a street circuit and to make it work straight away, I don't know, because it's pretty bumpy but hopefully it will be okay.
"It will close the gap to Marussia, but whether we are going to be ahead of not, I don't know. This one race won't tell us because we still have to fine-tune the car.
"It should go very well in Japan if we get it working."
Karthikeyan expects the new floor to improve the car's stability under braking, as well as the anticipated increase in downforce.
"Overall downforce is what makes you go faster and drag is obviously important, but it will also improve stability under braking," he said.
"Our simulations are quite good, but until you drive it, you don't know.
"We're hoping for a little bit more than a few tenths of a second."
Pedro de la Rosa is set to try the new floor during Friday's first free practice session, with Karthikeyan also running it in the second session after taking over his car from Ma Qing Hua
Server not foundquote:Op vrijdag 21 september 2012 12:02 schreef Tarado het volgende:
http://www.vipboxsports.e(...)e-stream-online.html
ik zit nog steeds te kijken, probeer eerst dit dan http://www.vipboxsports.eu/sports/formula-1.html en ga via de pagina naar de link voor FP1quote:
Werkt nog niet helaas. Maar wel op mijn gsmquote:Op vrijdag 21 september 2012 12:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zit nog steeds te kijken, probeer eerst dit dan http://www.vipboxsports.eu/sports/formula-1.html en ga via de pagina naar de link voor FP1
twitter:autosportlive twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 12:55:23Rain is moving ever closer to the circuit and this may force some teams into running the super soft option tyre sooner rather than later. reageer retweet
gelukkig doet ie het op de baan beter als in die simulatorquote:
heb m weinig fouten zien maken... t zag er niet super spectaculair uit maar slecht was t niet.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:08 schreef PennyWise84 het volgende:
[..]
gelukkig doet ie het op de baan beter als in die simulator
een rijstvreter die nog moet leren rijdenquote:Op vrijdag 21 september 2012 13:50 schreef vosss het volgende:
Ik ben nog niet heel erg wakker. Wie is Q. Ma?
Ricciardo zit er ook weer goed bij ! Mag toch hopen dat STR niet wéér allebei de rijders aan de kant zet, maar evt Ricciardo aanhoudt en Alguesari terug in die wagen zet. Vergne valt mij al een aantal races tegen in iedergeval !quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:35 schreef ElmarO het volgende:
Uitslag VT1 (Singapore):
[ afbeelding ]
het is vrijdag na morgen kan je pas wat zeggen,niets bekend nu over fuelloads en afstellingenquote:Op vrijdag 21 september 2012 14:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ricciardo zit er ook weer goed bij ! Mag toch hopen dat STR niet wéér allebei de rijders aan de kant zet, maar evt Ricciardo aanhoudt en Alguesari terug in die wagen zet. Vergne valt mij al een aantal races tegen in iedergeval !
Verliest volle seconde tov DLR in sector 2.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:50 schreef vosss het volgende:
Ik ben nog niet heel erg wakker. Wie is Q. Ma?
twitter:adamcooperf1 twitterde op vrijdag 21-09-2012 om 16:08:20#F1 Red flag after a wall scraping moment for Bruno Senna, first man to do some damage this weekend reageer retweet
Vind je dit een normale opmerking?quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een rijstvreter die nog moet leren rijden
ach, ik meende het allemaal niet zo serieus. Ma heeft gewoon netjes zijn superlicentie behaald door eerder dit jaar in een test zonder problemen meer dan 300 kilometer te rijden. Dat hij niet sneller is dan De la Rosa is gewoon logisch, omdat hij nog maar erg weinig ervaring met een Formule 1-bolide heeft. Verder valt nog niet in te schatten hoe goed hij daadwerkelijk isquote:Op vrijdag 21 september 2012 18:44 schreef Meike26 het volgende:
Wat maakt het uit, hij heeft wel een punt.
Zeker gezien Peterselieman ook van de Fok! redactie is, had ik hem wel hoger ingeschat dan dat. Misschien is het wel een erg groot talent in de dop? Vergeet niet dat Aziaten een hogere discipline kennen dan de gemiddelde Europeaan. Qua concentratie en toewijding zouden coureurs misschien nog wel wat kunnen leren van die Q.Ma
Toch prachtig als zo'n coureur, waar niemand ooit echt van gehoord heeft, eerder een F1 (race)zitje weet te bereiken dan al die verwende Europese knaapjes.
Welkom Q.Ma
schaakmatquote:Op maandag 10 september 2012 19:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets als dat?
Alonso heeft dit seizoen wel erg veel geluk met bepaalde beslissingen, SC in Valencia vanwege onderdelen die op het circuit lagen, in Hockenheim een vergelijkbare situatie maar geen SC, rode vlag met kwali Silverstone, Hockenheim Q2 was vergelijkbaar maar er werd gewoon doorgereden.
Ga niet onder een overdekte tribune zitten zonder oordopjesquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:34 schreef dubidub het volgende:
Ik ben morgenavond present bij de wedstrijd hier in Singapore. Zijn er hier mensen die al es eerder bij een race zijn geweest met goeie tips?
Ik heb mijn otoplastieken wel bij me jaquote:Op zaterdag 22 september 2012 14:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Ga niet onder een overdekte tribune zitten zonder oordopjes
Erg verstandig. Een auto is nog wel te doen soms, maar meerdere is een minder leuke ervaring.quote:Op zaterdag 22 september 2012 14:42 schreef dubidub het volgende:
[..]
Ik heb mijn otoplastieken wel bij me ja. Mijn vriendin heeft ze echter niet; neem aan dat ze daar wel zo verstandig zijn om die dingen te verkopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |