Daar komen o.a. de schakelaars voor de rolluikenquote:
en komen er dan 3 verticale afdekramen ofzo?quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:50 schreef crv het volgende:
[..]
Daar komen o.a. de schakelaars voor de rolluiken
voor alle ramen en deuren komen rolluiken, in de woonkamer zijn dat 3 luiken voor de erker, 1 voor de openslaande deuren zithoek en 1 voor de ramen aan de zijkantquote:Op zondag 7 oktober 2012 21:51 schreef densmee het volgende:
[..]
en komen er dan 3 verticale afdekramen ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
ow, sorry,quote:Op zondag 7 oktober 2012 21:58 schreef densmee het volgende:
dat bedoelde ik nietik was benieuwd wat voor schakelaars daar komen en of dat dan met 3 voudige verticaal was.
het volgende plaatje verduidelijkt hopelijk mijn vraag
[ afbeelding ]
ziet er netjes uit, maar is in nederland niet te verkrijgen lijkt het welquote:Op zondag 7 oktober 2012 22:01 schreef crv het volgende:
[..]
ow, sorry,te veel wijn
![]()
Geen idee, denk drie horizontaal, maar zou net zo goed vertikaal kunnen zijn.![]()
we krijgen schakel materiaal van Hager, serie Kalysta
In Nederland heb je Berker, dat is ondertussen van dezelfde firma wat ik begrepen heb. Dat zouden wij eerst krijgen, maar Berker was niet "goed genoeg" voor Frankrijkquote:Op zondag 7 oktober 2012 22:04 schreef densmee het volgende:
[..]
ziet er netjes uit, maar is in nederland niet te verkrijgen lijkt het wel
ach nou weet ik het weer, dat heb ik al een keer gelezenquote:Op zondag 7 oktober 2012 22:06 schreef crv het volgende:
[..]
In Nederland heb je Berker, dat is ondertussen van dezelfde firma wat ik begrepen heb. Dat zouden wij eerst krijgen, maar Berker was niet "goed genoeg" voor Frankrijk
jij je zinquote:
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:13 schreef AnneX het volgende:
Foto voor mij![]()
Merci.
Praktisch: (smelt) water komt van de weg (boven) over de oprit naar beneden...
en wordt daar opgevangen voordat het in de garage loopt![]()
/ auto's met kleine draaicirkel...
Oh, ben ik niet duidelijk?quote:
dat laatste (enkel dan sloot ipv bos ) en er ligt natuurlijk een rooster voor de garage met drainage ook nog eens onder de opritquote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh, ben ik niet duidelijk?
Eigenlijk vraag ik mij af, hoe het water voor de garagedeur wordt afgevangen?
Of loopt het gewoon de weg af, de oprit af en de tuin ( en bos) in...?
dat zag ik niet !quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:28 schreef crv het volgende:
[..]
dat laatste en er ligt natuurlijk een rooster voor de garage met drainage ook nog eens onder de oprit
wat zag je nietquote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
dat zag ik niet !![]()
/ work in progress.
De stroomkast was wel geplaatst, maar de leiding hadden ze nog niet gedaanquote:Op dinsdag 16 oktober 2012 23:06 schreef RanTheMan het volgende:
waar is de krater voor? ik dacht dat alle nuts voorzieningen reeds geregeld waren?
Je geeft zelf al antwoordquote:Op woensdag 17 oktober 2012 08:04 schreef Teslynd het volgende:
Wat is dat huis al groot gegroeid, zomaar opeens zonder tussenrapportages.
quote:Boel dakjes?
Ja, enkel schuin dak vonden we te saai, we wilden aan de achter/zonkant een soort dakkappelletjes.
yep, je moet wel blijven oplettenquote:Nee toch updates, maar niet doorgenummerd/gelinkt dus geen "volgen"Sinds de laatste forumwijziging is het toch al moeilijker om te zien wat je laatstgelezen topics zijn.
Wij hebben er vorig jaar een rondleiding gekregen en het is leuk te zien hoe je huis gefrabiceerd wordt. Ik had bij uitzondering een uitnodiging om bij de fabricage van ons eigen huis te zijn en foto's te mogen maken. Helaas werd de fabricage met een dag vervroegd en ik kon mijn vrije dag niet opschuivenquote:Jeee, wat interessant in die fabriek.
Hoe het in elkaar zit..... dat weet ik niet, maar waarschijnlijk 2 driehoekjes een vorrgeveltje en een plafonddeelquote:Hoe zitten de dakkapellen in elkaar?
De lage raampjes heeft met de constructie te maken, had ze ook graag wat hoger gezien, maar dat ging niet.quote:Vreemd lage raampjes
Zolder over de hele lengte/breedte (overal waar je pannen ziet) van het huis.quote:en wat zit er dan direct onder het dak?
waar bedoel je ? weet ff niet welke foto ?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 10:46 schreef Teslynd het volgende:
Wel grappig, die plaatjes met de Fisher Price-mannetjes.
Ik bedoel direct onder het dak van de dakkapelletjes. Daar zit wat.
Elke kamer heeft een eigen thermostaat.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 00:36 schreef Teslynd het volgende:
Kan je elke verwarmingskabel apart aan/uit zetten?
Vloerverwarming bestaat toch al vrij lang. Je kan met vloerverwarming aardig bijstoken, maar je moet je altijd realiseren dat wanneer een VV uit heeft gestaan, het lang duurt eer eerst je vloer warm is en dan de ruimte nog.quote:Ik kan me nog steeds niets voorstellen bij vloerverwarming.Ik ken gas- en kolenhaarden en cv-radiatoren en straalkacheltjes en nog wat verwarmingsdingen. Die worden allemaal heet, daar wil ik niet overheen lopen. Krijg je wintervoeten van. Kan vloerverwarming de kamers wel echt verwarmen, dus zeg 22º?
Waarom geen bifiliair legpatroon ?quote:Op woensdag 17 oktober 2012 21:44 schreef crv het volgende:
Vandaag zijn ze verder gegaan met de vloerverwarming
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je goed geisoleerd hebt, dan voel je geen 'koude dagen' in het najaar / voorjaar hoor.quote:De haard is handig voor als er koude dagen zijn wanneer je de vloerverwarming nog niet echt aan hebt in het najaar/voorjaar.
quote:
Ah op die fiets,quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:01 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
http://www.climatechnics.be/VloerVWPatronen.htm
die 10 cm is wanneer je uitgaat van VV als Hoofdvervwarming. wij hadden in NL ook al VV als bij verwarming en ongeveer hetzelfde verlegd en dat beviel prima.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:02 schreef RanTheMan het volgende:
maar CRV, je krijgt toch geen radiatoren? Dan horen de vloerverwarmingslussen 10cm uit elkaar te liggen en dat oogt op deze foto niet echt zo.. Verder heb je ongeveer 90m2 aan vloerverwarming?
ah juist.. dus niet als bij verwarmingquote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:07 schreef crv het volgende:
[..]
die 10 cm is wanneer je uitgaat van VV als Hoofdvervwarming. wij hadden in NL ook al VV als bij verwarming en ongeveer hetzelfde verlegd en dat beviel prima.
Het huis wordt ook nog geklimatiseerd door de lucht recirculatie
Ik ging uit van 10m2 per groep, maar als bij verwarming mag het tot max 15m2 per groep dus komen we uit op een vloeroppervlakte van 135m2quote:
ik weet niet wat de maatstaven bij ons (Frankrijk) zijnquote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:10 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Ik ging uit van 10m2 per groep, maar als bij verwarming mag het tot max 15m2 per groep dus komen we uit op een vloeroppervlakte van 135m2
Dat is een vuistregel.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:02 schreef RanTheMan het volgende:
maar CRV, je krijgt toch geen radiatoren? Dan horen de vloerverwarmingslussen 10cm uit elkaar te liggen en dat oogt op deze foto niet echt zo.. Verder heb je ongeveer 90m2 aan vloerverwarming?
en erger nog, de vrachtwagen met 35kuub zand, stomme franse elektroboerenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 12:55 schreef crv het volgende:
Shit, gat is niet dicht voor de deur en nu kunnen ze de machine voor de zand/cement niet op de oprit krijgen
dan kom ik weer zand tekort voor mijn vloerquote:Op donderdag 18 oktober 2012 14:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
Kunnen ze niet wat van dat zand in het gat gooien
hangt van de plantenbakken af. en daar heb je ook nog speciale barriers voor.quote:
Spam ? Waar ?quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:39 schreef crv het volgende:
Nee want de buitenkant moet nog geputzt worden.
En aangezien er aan de buitenkant weinig verander op het moment, geen spam van mijn kant
ja maar ik ga niet telkens dezelfde foto van het huis plaatsen, 1 is genoegquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Spam ? Waar ?
Het is jouw topic toch? voor foto's ...
quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:47 schreef crv het volgende:
[..]
ja maar ik ga niet telkens dezelfde foto van het huis plaatsen, 1 is genoeg
Nu weet ik het weer: er zijn rolluiken waarvan het onderste deek uitgeklapt kan worden. Maar die zal je niet bedoelen, want daarmee verniel je de hanggeraniums.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:15 schreef crv het volgende:
[..]
hangt van de plantenbakken af. en daar heb je ook nog speciale barriers voor.
Maar we weten nog niet wat we daarmee gaan doen
klopt, die hebben we ook niet. maar zoals het nu is past er prima een bak op de vbankquote:Op maandag 22 oktober 2012 14:39 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Nu weet ik het weer: er zijn rolluiken waarvan het onderste deek uitgeklapt kan worden. Maar die zal je niet bedoelen, want daarmee verniel je de hanggeraniums.
Heb je soms een WTW installatie in huis ?quote:Op maandag 22 oktober 2012 08:19 schreef crv het volgende:
Zag van het weekend dat ze ook de lucht in/uitlaten hadden geplaatst.
Vind het vreselijk die dingen zo in het zicht, maar kon/kan niet anders.$
Bovenste is de Inlaat, onderste uitlaat
[ afbeelding ]
een watquote:Op maandag 22 oktober 2012 21:05 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb je soms een WTW installatie in huis ?
quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:11 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
http://www.warmelucht.com(...)view&id=18&Itemid=39
Ah natuurlijk, ken de nederlandse term niet, maar inderdaad dat hebben wequote:Op maandag 22 oktober 2012 21:05 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb je soms een WTW installatie in huis ?
wtw, daar bedoel ik een systeem waar mee je warmte terug wint uit je woning.quote:
Vandaar die afgrijselijk lelijke ventielen aan je plafond.quote:WTW - Warmte terug win ventilatie
Gebalanceerde WTW ventilatie
Veel woningen worden tegenwoordig voorzien van een gebalanceerd WTW ventilatiesysteem. Dit systeem staat garant voor een gezond binnenklimaat en leveren bovendien een aanzienlijke energiebesparing op. In dit systeem staat warmteterugwinning centraal.
geen idee, maar ik geloof niet dat wij zo vaak moeten wisselenquote:Op maandag 22 oktober 2012 21:14 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
wtw, daar bedoel ik een systeem waar mee je warmte terug wint uit je woning.
[..]
Vandaar die afgrijselijk lelijke ventielen aan je plafond.
Ik zou het zelf nooit nemen; alleen al om de veelal dure filters die in zo'n wtw unit moeten.
Eens in de 3 tot 6 maanden moet je die volgens mij vervangen.
In Nederland adviseren ze ook een jaarlijkse onderhoudsbeurt. Hoe is dat daar?quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:30 schreef crv het volgende:
[..]
geen idee, maar ik geloof niet dat wij zo vaak moeten wisselen
ik ga het uitzoekenquote:Op maandag 22 oktober 2012 21:35 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
In Nederland adviseren ze ook een jaarlijkse onderhoudsbeurt. Hoe is dat daar?
Als je energiezuinig bouwt (goed isoleren & luchtdicht bouwen), dan heb je een ventilatiesysteem nodig.quote:Op maandag 22 oktober 2012 21:14 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Vandaar die afgrijselijk lelijke ventielen aan je plafond.
Ik zou het zelf nooit nemen; alleen al om de veelal dure filters die in zo'n wtw unit moeten.
Eens in de 3 tot 6 maanden moet je die volgens mij vervangen.
Tja, het is niet van 'moeten' hé. Je moet dat zelf weten. Best toch in de gaten houden, evt om de 3 maanden eens stofzuigen en om de 6 maand vervangen bv.quote:geen idee, maar ik geloof niet dat wij zo vaak moeten wisselen
Ah kruisje is weg, dat ziet er smerig uit.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:10 schreef frgh het volgende:
[..]
Als je energiezuinig bouwt (goed isoleren & luchtdicht bouwen), dan heb je een ventilatiesysteem nodig.
Dan heb je -in Belgie- verschillende opties (lijkt me in andere landen hetzelfde te zijn):
- natuurlijke aanvoer / natuurlijke afvoer
- natuurlijke aanvoer (roosters in de ramen) / mechanische afvoer (ventilator)
- mechanische aanvoer / mechanische afvoer, meestal met WTW.
IMHO is het dan beter om voor de optie met WTW te gaan, op die manier trek je geen koude lucht binnen.
Als je kiest voor natuurlijke aanvoer (met roosters in de ramen bv), dan worden die roosters ook vuil, en die moet je ook best schoonmaken.
Filters vervangen, tja, je moet daar natuurlijk aan denken, en het kost ook iets .... Echter, als je eens ziet wat zo'n filter allemaal tegenhoudt ....
Ziehier hoe mijn filters er uit zagen bij de laatste vervangbeurt. (Daarnaast liggen de nieuwe filters die de gebruikte moesten vervangen):
[ afbeelding ]
[..]
Tja, het is niet van 'moeten' hé. Je moet dat zelf weten. Best toch in de gaten houden, evt om de 3 maanden eens stofzuigen en om de 6 maand vervangen bv.
zonnetje mistquote:Op zondag 28 oktober 2012 16:38 schreef AnneX het volgende:
Haha, je hebt je ansicht voor Kerstkaarten fertig..
Ow, hiero volop aanwezigquote:
nee, kan er toch ook niets aan veranderen, dus neem het zoals het isquote:Op zondag 28 oktober 2012 17:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ow, hiero volop aanwezig
Dat werkt ruimtelijk hé, de vloer erin!
Heb je je vragen nav hierboven nog gesteld over de aan-afvoer dichtbij
elkaar?
quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:19 schreef Teslynd het volgende:
Glij je van de helling recht in de beek?
Niet echt goede foto, maar elec was ff afgeschakeld dus te weinig lichtquote:
Het was Haloween hequote:
quote:Op zaterdag 3 november 2012 23:58 schreef Teslynd het volgende:
Is de dakkleur bepalend voor de bouwdatum?
Ah Ok. Wel het is allemaal zo'n beetje in dezelfde wijk dus maximaal 10 jaar oudquote:Op zondag 4 november 2012 08:06 schreef Teslynd het volgende:
Het lijkt er een beetje op dat eerst de huizen met die verweerde rode daken gebouwd werden, toen de helderrode en nu de grijze. Zo staan ze in kluitjes bij elkaar.
Wij hebben 2 kleur combinaties voor ogen gehad.quote:Wat was jouw motivatie voor grijs?
Dank je. moet nog mooier wordenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |