abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 oktober 2012 @ 08:21:45 #126
102912 crv
Screwed up
pi_118070386
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 08:04 schreef Teslynd het volgende:
Wat is dat huis al groot gegroeid, zomaar opeens zonder tussenrapportages.
Je geeft zelf al antwoord :+
quote:
Boel dakjes?
Ja, enkel schuin dak vonden we te saai, we wilden aan de achter/zonkant een soort dakkappelletjes.
quote:
Nee toch updates, maar niet doorgenummerd/gelinkt dus geen "volgen" |:( Sinds de laatste forumwijziging is het toch al moeilijker om te zien wat je laatstgelezen topics zijn.
yep, je moet wel blijven opletten :Y
quote:
Jeee, wat interessant in die fabriek.
Wij hebben er vorig jaar een rondleiding gekregen en het is leuk te zien hoe je huis gefrabiceerd wordt. Ik had bij uitzondering een uitnodiging om bij de fabricage van ons eigen huis te zijn en foto's te mogen maken. Helaas werd de fabricage met een dag vervroegd en ik kon mijn vrije dag niet opschuiven -O-
quote:
Hoe zitten de dakkapellen in elkaar?
Hoe het in elkaar zit..... dat weet ik niet, maar waarschijnlijk 2 driehoekjes een vorrgeveltje en een plafonddeel >:)
quote:
Vreemd lage raampjes
De lage raampjes heeft met de constructie te maken, had ze ook graag wat hoger gezien, maar dat ging niet.
Ik wilde dat de kniestok (daar waar het schuine deel begint) op 1 meter was. dit ivm Buro''s en indeling kleding kast en Bad.
quote:
en wat zit er dan direct onder het dak?
Zolder over de hele lengte/breedte (overal waar je pannen ziet) van het huis.
Nieuwbouwhuis in Frankrijk (Elzass) #2 - De kelder staat

[ Bericht 7% gewijzigd door crv op 17-10-2012 09:21:59 ]
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_118073436
Wel grappig, die plaatjes met de Fisher Price-mannetjes.
Ik bedoel direct onder het dak van de dakkapelletjes. Daar zit wat.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 21:35:22 #128
102912 crv
Screwed up
pi_118100694
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 10:46 schreef Teslynd het volgende:
Wel grappig, die plaatjes met de Fisher Price-mannetjes.
Ik bedoel direct onder het dak van de dakkapelletjes. Daar zit wat.
waar bedoel je ? weet ff niet welke foto ?
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
pi_118100817
1e: Je gaf een link naar foto's ergens vooraan. Zal in de OP zijn. Waar de muren opgezet worden door rooie poppetjes.

2e: Over de dakkapellen, met de lage ramen die om een of andere reden niet anders kunnen en onder de dakrand ervan zit wat. Wat is dat?
  woensdag 17 oktober 2012 @ 21:44:29 #130
102912 crv
Screwed up
pi_118101261
Vandaag zijn ze verder gegaan met de vloerverwarming

pi_118101507
Jullie zitten er warmpjes bij - met Noëlle w/
  woensdag 17 oktober 2012 @ 21:51:14 #132
102912 crv
Screwed up
pi_118101646
Ow ja, de elec company is ook langsgeweest.
We zijn aan het stroomnet geplakt ^O^ _O-

pi_118101794
Dat het allemaal aan zo'n draadje vastzit _O_
pi_118110016
Kan je elke verwarmingskabel apart aan/uit zetten?

Ik kan me nog steeds niets voorstellen bij vloerverwarming.Ik ken gas- en kolenhaarden en cv-radiatoren en straalkacheltjes en nog wat verwarmingsdingen. Die worden allemaal heet, daar wil ik niet overheen lopen. Krijg je wintervoeten van. Kan vloerverwarming de kamers wel echt verwarmen, dus zeg 22º?
  donderdag 18 oktober 2012 @ 08:14:31 #135
102912 crv
Screwed up
pi_118114254
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 00:36 schreef Teslynd het volgende:
Kan je elke verwarmingskabel apart aan/uit zetten?
Elke kamer heeft een eigen thermostaat.
quote:
Ik kan me nog steeds niets voorstellen bij vloerverwarming.Ik ken gas- en kolenhaarden en cv-radiatoren en straalkacheltjes en nog wat verwarmingsdingen. Die worden allemaal heet, daar wil ik niet overheen lopen. Krijg je wintervoeten van. Kan vloerverwarming de kamers wel echt verwarmen, dus zeg 22º?
Vloerverwarming bestaat toch al vrij lang. Je kan met vloerverwarming aardig bijstoken, maar je moet je altijd realiseren dat wanneer een VV uit heeft gestaan, het lang duurt eer eerst je vloer warm is en dan de ruimte nog.
Wij hebben de vloerverwarming erbij genomen omdat ik niet enkel op de "luchtrecirculatie" vertrouw. buiten dat hebben we ook nog de haard in de woonkamer.

De Vloerverwarming stellen we zo in dat die de kou van de vloer haalt. zeker beneden waar we tegels hebben is dat belangrijk. het voordeel is ook dat de ruimte gelijkmatig verwarmd wordt van onder af. omdat warmte altijd naar boven trekt. met radiatoren duurt het bijv langer eerdat je ruimte tot op de vloer warm is en de tegelvloer zelf blijft altijd koud.

Dus de vloer wordt altijd rond de 20 graden gehouden. 's zomers staat ie wel veel lager natuurlijk.

De haard is handig voor als er koude dagen zijn wanneer je de vloerverwarming nog niet echt aan hebt in het najaar/voorjaar. En natuurlijk voor de gezellige winteravonden *;
pi_118119748
quote:
2s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 21:44 schreef crv het volgende:
Vandaag zijn ze verder gegaan met de vloerverwarming

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waarom geen bifiliair legpatroon ?

quote:
De haard is handig voor als er koude dagen zijn wanneer je de vloerverwarming nog niet echt aan hebt in het najaar/voorjaar.
Als je goed geisoleerd hebt, dan voel je geen 'koude dagen' in het najaar / voorjaar hoor.
Gisteren was het bij ons in huis 21° (zonder verwarming). Vloerverwarming heb ik gisteren wel opgestart om het koude gevoel uit de vloer te halen, maar de CV heeft op dit moment nog nauwelijks werk. (Aanvoertemperatuur was deze morgen 22°).
  donderdag 18 oktober 2012 @ 11:56:05 #137
102912 crv
Screwed up
pi_118120010
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:48 schreef frgh het volgende:

[..]

Waarom geen bifiliair legpatroon ?
:?
pi_118120240
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_118120283
maar CRV, je krijgt toch geen radiatoren? Dan horen de vloerverwarmingslussen 10cm uit elkaar te liggen en dat oogt op deze foto niet echt zo.. Verder heb je ongeveer 90m2 aan vloerverwarming?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  donderdag 18 oktober 2012 @ 12:06:03 #140
102912 crv
Screwed up
pi_118120412
quote:
Ah op die fiets,

ja geen idee. maakt mij ook niet zo heel veel uit, want zoals gezegd zal de verwarming continue op een bapaalde stand draaien en niet aan/uit gaan. En aangezien de woning optimaal geisoleerd is zal er ook niet heel veel verlies ontstaan (geloof ik)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 12:07:29 #141
102912 crv
Screwed up
pi_118120467
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:02 schreef RanTheMan het volgende:
maar CRV, je krijgt toch geen radiatoren? Dan horen de vloerverwarmingslussen 10cm uit elkaar te liggen en dat oogt op deze foto niet echt zo.. Verder heb je ongeveer 90m2 aan vloerverwarming?
die 10 cm is wanneer je uitgaat van VV als Hoofdvervwarming. wij hadden in NL ook al VV als bij verwarming en ongeveer hetzelfde verlegd en dat beviel prima.
Het huis wordt ook nog geklimatiseerd door de lucht recirculatie

90 m2, volgens mij is het meer :+
pi_118120487
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:07 schreef crv het volgende:

[..]

die 10 cm is wanneer je uitgaat van VV als Hoofdvervwarming. wij hadden in NL ook al VV als bij verwarming en ongeveer hetzelfde verlegd en dat beviel prima.
Het huis wordt ook nog geklimatiseerd door de lucht recirculatie
ah juist.. dus niet als bij verwarming :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_118120547
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:07 schreef crv het volgende:

[..]

90 m2, volgens mij is het meer :+
Ik ging uit van 10m2 per groep, maar als bij verwarming mag het tot max 15m2 per groep dus komen we uit op een vloeroppervlakte van 135m2 :)
  donderdag 18 oktober 2012 @ 12:10:21 #144
102912 crv
Screwed up
pi_118120560
ff snel gerekend, maar het is in totaal 195m2
daar moet vanaf dat onder de kachel en keukenkastjes geen VV komt
  donderdag 18 oktober 2012 @ 12:11:22 #145
102912 crv
Screwed up
pi_118120593
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:10 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Ik ging uit van 10m2 per groep, maar als bij verwarming mag het tot max 15m2 per groep dus komen we uit op een vloeroppervlakte van 135m2 :)
ik weet niet wat de maatstaven bij ons (Frankrijk) zijn
pi_118120763
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:02 schreef RanTheMan het volgende:
Dat is een vuistregel.
Echter, als je een goede warmteverliesberekening hebt, en op basis daarvan een ontwerp maakt (berekenen ontwerp-retour temp, etc...), dan hoef je de buizen niet op 10cm van elkaar te leggen. Ik heb al meerdere huizen gezien waarbij de buizen 20 of 30cm van elkaar liggen. De verlegafstand wordt bepaald door het ontwerp.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 12:55:55 #147
102912 crv
Screwed up
pi_118122130
-O- Shit, gat is niet dicht voor de deur en nu kunnen ze de machine voor de zand/cement niet op de oprit krijgen :(
  donderdag 18 oktober 2012 @ 14:41:35 #148
102912 crv
Screwed up
pi_118126241
quote:
2s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:55 schreef crv het volgende:
-O- Shit, gat is niet dicht voor de deur en nu kunnen ze de machine voor de zand/cement niet op de oprit krijgen :(
en erger nog, de vrachtwagen met 35kuub zand, stomme franse elektroboeren :(
pi_118126418
Kunnen ze niet wat van dat zand in het gat gooien O-)
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  donderdag 18 oktober 2012 @ 14:48:05 #150
102912 crv
Screwed up
pi_118126508
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 14:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
Kunnen ze niet wat van dat zand in het gat gooien O-)
dan kom ik weer zand tekort voor mijn vloer :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')