abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116867108
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:33 schreef Hippos het volgende:
Hele persoonlijke vraag aan jullie docenten: vroeger stak ik uren in school (thuis) maar sinds ik een relatie heb en een dochter merk ik dat ik het heel moeilijk heb om de balans te vinden tussen privé en school. Soms heb ik een schuldgevoel ('ik moet die lessen beter voorbereiden) omdat ik eigenlijk meer tijd wil besteden aan school maar ik voel juist dat ik buiten school wil genieten van al dat andere: een heerlijk en fijn sociaal leven. Maar die balans vinden vind ik erg lastig. Hoe gaan jullie daarmee om? Ik heb nu een baan van 1,0fte en ben bijna elke dag rond 16.00 klaar maar ik wil voorkomen dat ik weer hele weekenden achter die computer zit...
Héél herkenbaar, al heb ik twee (kleine) kinderen. Ik merk wel dat ik nu veel minder tijd ben aan voorbereiding dan vorig jaar, omdat ik alle vakken die ik dit blok geef, vorig jaar ook al heb gegeven. Maar nakijken... Ik moet dit weekend van 3 klassen een opdracht nakijken, gemiddeld 5 minuten per opdracht, maal 70 studenten.

Bij ons is het, volgens mijn collega's, wel zo dat je, als je fulltime werkt, je meestal meer tussenuren hebt, dus meer tijd om tijdens je werkdag dit soort dingen te doen, waardoor je minder thuis hoeft te werken. Maar ja, ik wil echt niet fulltime werken zolang mijn kinderen nog zo klein zijn. Dat betekent dus vaak als ze in bed liggen nog aan het werk.
pi_116869157
quote:
7s.gif Op zondag 16 september 2012 19:33 schreef TheSilentEnigma het volgende:

[..]

Toen ik nog 0,6 en 0,8 werkte, was ik in uren ook fulltime aan het werk. Sinds ik 1,0 werk, ben ik niet meer uren gaan maken. Ten eerste gaan bepaalde zaken gewoon makkelijker na een paar jaar, en ten tweede ben ik efficiëntere keuzes gaan maken omdat het werk anders niet te overzien was. Waarschijnlijk is het gewoon een valkuil voor beginnende (deeltijd)docenten; te veel te goed willen doen, en vooral niets aan het toeval over willen laten...
dat klopt wel denk ik. enige wat ik merk nu ik bijna 1,0 werk, is dat ik als ik verder ook een drukke week heb (drukke avonden, cursus, vergadering, etc.) ik wel echt helemaal kapot ben en nu dus de zondagmiddag en avond toch weer zit te werken, terwijl ik al lang meer dan 40 uur gewerkt heb deze week...

ik heb t ook een beetje aan mezelf te danken, heb deze week tussenuren verspild door mn kont tegen de krib te gooien :@ ik was ontzettend boos en gefrustreerd over t feit dat ze mijn uren niet goed willen uitkeren (teamleider staat achter me, sectieleider ook) en toen was ik zo van slag dat ik me de laatste twee dagen van de week alles maar heb laten aanleunen ipv die so's even na te kijken...

nu moet ik nog zeker 2 uur werken en t is al kwart voor tien. bah. (zit al vanaf vanmiddag sinds ik weer thuis ben van een familiebezoek)
Kwak
  zondag 16 september 2012 @ 22:11:10 #53
348967 ObesitasBoy
Baas Der Obesen
pi_116870824
- nee -

[ Bericht 76% gewijzigd door GlowMouse op 19-09-2012 22:50:57 ]
pi_116871000
Hallo mensen. Ik heb Italiaans gestudeerd. Werk sinds 2 jaar in de studie- en huiswrekbegeleiding. Mijn baas zegt dat ik erg goed ben met de leerlingen en zegt dat ik de lerarenopleiding moet doen. Zit er soms over na te denken. Eigenlijk wil ik niet, lijkt me vreselijk om voor een klas te staan, maar met mijn opleiding kan ik ook niet veel anders, en ik wil ook wel eens een huis kunnen kopen bijv. dus een vaste baan zou geen overbodige luxe zijn. Wat denken jullie?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_116871551
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:14 schreef JohnDDD het volgende:
Hallo mensen. Ik heb Italiaans gestudeerd. Werk sinds 2 jaar in de studie- en huiswrekbegeleiding. Mijn baas zegt dat ik erg goed ben met de leerlingen en zegt dat ik de lerarenopleiding moet doen. Zit er soms over na te denken. Eigenlijk wil ik niet, lijkt me vreselijk om voor een klas te staan, maar met mijn opleiding kan ik ook niet veel anders, en ik wil ook wel eens een huis kunnen kopen bijv. dus een vaste baan zou geen overbodige luxe zijn. Wat denken jullie?
wat voor lerarenopleiding zou je willen doen? en iets wat je vreselijk lijkt is misschien niet echt een goed idee :@
Kwak
pi_116871760
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

wat voor lerarenopleiding zou je willen doen? en iets wat je vreselijk lijkt is misschien niet echt een goed idee :@
dat weet ik dus ook niet. ik spreek ook wel Spaans dus ook dat zou ik kunnen. mijn Engels is ook erg goed. maar echt voor een klas met van die kids staan, brr...is het echt zo erg?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_116872191
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:24 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

dat weet ik dus ook niet. ik spreek ook wel Spaans dus ook dat zou ik kunnen. mijn Engels is ook erg goed. maar echt voor een klas met van die kids staan, brr...is het echt zo erg?
nee, ik vind het heerlijk ;) maar bedenk je dat je dus voor een tweedegraads bevoegdheid nog wel 4 jaar moet studeren, en voor een eerstegraads zul je toch een Master in een schoolvak moeten doen (weet niet hoe de doorstroming van Italiaans naar Spaans is) en dan nog een kopopleiding van 1 jaar.

fulltime werken zit er dus voorlopig niet in, voor de klas.

daarnaast: vraag naar Spaans docenten is klein. Ik ben zelf totaal ongeschikt voor het tweedegraads gebied, en heb er ook maar 1 jaar ervaring mee, dus kan je ook weinig vertellen over hoe het is.
Kwak
pi_116880222
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:24 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

dat weet ik dus ook niet. ik spreek ook wel Spaans dus ook dat zou ik kunnen. mijn Engels is ook erg goed. maar echt voor een klas met van die kids staan, brr...is het echt zo erg?
Ik geloof dat jij maar een andere baan en/of opleiding moet gaat zoeken. Dat lijkt me het beste voor iedereen |:(
pi_116880297
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 19:11 schreef Baba-O-Riley het volgende:
.... Waarom spreken ze hem eigenlijk met "jij" aan? Ik weet zeker dat in 90 procent van alle middelbare scholen, de leraar met "U" aangesproken wordt. ....
Ik weet zeker dat die 90% schromelijk overdreven is. Denk ook dat het een keuze moet zijn van de docent zelf. Ik vind ik het echt verschrikkelijk als leerlingen me met "U" aanspreken. Voel me daar heel ongemakkelijk bij.
pi_116883789
Oef, ik ben ernstig teleurgesteld. Van de bijna 1000 studenten hebben 30 studenten de diagnostische taaltoets met een voldoende gehaald :{ Ik vraag me toch af waar het misgaat. Een groot deel zal net vers van de havo komen, een deel van het mbo, een deeltje van het vwo, een deel is overgestapt binnen het hbo. Hoe snel kunnen de regels van de Nederlandse spelling wegzakken? Of ze hebben de toets niet serieus genomen, kan ook nog.

Afgelopen week de eerste twee lessen gegeven, werkwoordspelling. Lekker terug naar de basics, stroomschema's erbij, hoe vervoegen we de werkwoorden ook alweer? Met de eerste klas ging dat wat minder vlot, ik was ingeroosterd in een lokaal zonder bord, kostte zowel mij als de studenten veel energie, veel waren aan het eind van de les er ook niet meer echt met hun koppie bij. Met de tweede klas verliep de les super. Nu een lokaal met bord en ik had het gevoel alsof we samen door de stof vlogen (op een positieve manier!) en de sfeer was ook heel erg lekker. Echt zo'n les waar je zelf ook energie van krijgt. Heb er overigens uiteindelijk voor gekozen om me gewoon met mijn voornaam aan te laten spreken, alhoewel ik op de mail nog best vaak 'mevrouw' voorbij zie komen :P

Nu de lessen van komende week voorbereiden, zeker mentaal, volgens mij ga ik nog een hoop vragen krijgen over de cijfers van de diagnostische toets.
I reject reality and substitute my own
  maandag 17 september 2012 @ 14:20:32 #61
362234 Sound.Cloud
Beginnend Amateur
pi_116889531
http://tegenlicht.vpro.nl(...)er-op-nederland.html

Documentaire van tegenlicht (VPRO) van afgelopen week. Het gaat over de staat van Nederland anno 2012 en de verwachtingen / zorgen op de gebieden veiligheid, zorg en onderwijs. Vanaf ongeveer minuut 34 komt een schooldirecteur aan het woord die op z'n minst pessimistisch is over de publieke sector en het onderwijs in Nederland. Hij belt rond om vacatures te vullen maar vertelt dat er geen goede docenten te vinden zijn.

Vond het zelf interessant omdat ik misschien ook het onderwijs in wil, vraag me alleen af of deze man nu meer een realist of een pessimist is! Misschien een interessant fragment voor de docenten hier op Fok.
  maandag 17 september 2012 @ 17:04:51 #62
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_116896111
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 09:09 schreef 1-0-8 het volgende:
Ik weet zeker dat die 90% schromelijk overdreven is. Denk ook dat het een keuze moet zijn van de docent zelf
Denk dat er gewoon één lijn getrokken moet worden op een school wat dat betreft. Ik vind 't niet meer dan normaal dat leraren met U worden aangesproken.

[ Bericht 14% gewijzigd door Baba-O-Riley op 17-09-2012 18:34:54 ]
.
pi_116898166
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:14 schreef JohnDDD het volgende:
Hallo mensen. Ik heb Italiaans gestudeerd. Werk sinds 2 jaar in de studie- en huiswrekbegeleiding. Mijn baas zegt dat ik erg goed ben met de leerlingen en zegt dat ik de lerarenopleiding moet doen. Zit er soms over na te denken. Eigenlijk wil ik niet, lijkt me vreselijk om voor een klas te staan, maar met mijn opleiding kan ik ook niet veel anders, en ik wil ook wel eens een huis kunnen kopen bijv. dus een vaste baan zou geen overbodige luxe zijn. Wat denken jullie?
Volgens mij kun je met een studie Italiaans nog best wel wat leuke dingen.
Vertaalbureautje openen, bij reisorganisaties aan de slag gaan om bijv. particulier verhuurde huisjes goed onder te brengen, cursussen Italiaans voor huisvrouwen organiseren (zit nog best wel wat geld in als je het goed weet aan te pakken)

In dienst bij een bedrijf dat huiswerkbegeleiding geeft zal inderdaad nooit echt veel opleveren.

Maar voor de klas staan moet je ook eigenlijk vooral leuk vinden om te doen. En dan is het zelfs nog sterk schoolafhankelijk. Dus: Als je het nu geweldig vindt om met kleine groepen leerlingen bezig te zijn, dan moet je het gewoon gaan doen en zorgen dat je een keuzevak geeft in de bovenbouw. Zijn vast scholen die het een mooi plan vinden om jou in te huren voor een groep Italiaans en een groep Spaans.
Pak dan 2 scholen waar je per school 2 dagen per week werkt, en zorg dat je daarnaast nog op een 1e-graads lerarenopleiding 1 dag in de week wat didactiek leert.

(Ja, werken in het onderwijs hoeft echt niet te betekenen dat je 1.0 FTE op dezelfde school aan de slag gaat. Zijn nog veel meer leukere opties te bedenken)
www.4beta.nl
www.youtube.nl/jweckhardt
---
Als je het niet simpel kunt uitleggen, begrijp je het niet goed genoeg
pi_116901409
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:20 schreef Bleie het volgende:

[..]

Héél herkenbaar, al heb ik twee (kleine) kinderen. Ik merk wel dat ik nu veel minder tijd ben aan voorbereiding dan vorig jaar, omdat ik alle vakken die ik dit blok geef, vorig jaar ook al heb gegeven. Maar nakijken... Ik moet dit weekend van 3 klassen een opdracht nakijken, gemiddeld 5 minuten per opdracht, maal 70 studenten.

Bij ons is het, volgens mijn collega's, wel zo dat je, als je fulltime werkt, je meestal meer tussenuren hebt, dus meer tijd om tijdens je werkdag dit soort dingen te doen, waardoor je minder thuis hoeft te werken. Maar ja, ik wil echt niet fulltime werken zolang mijn kinderen nog zo klein zijn. Dat betekent dus vaak als ze in bed liggen nog aan het werk.
Herkenbaar, ik heb nu ook een kleine meid en ik merk dat ik nu met 1,0fte enorm moet schipperen en keuzes moet maken. Had ik vroeger (0,6/0,8/0,9) wel eens tijd om echt een les tot in de kleinste details grondig voor te bereiden en soms lessen voor te bereiden die ik pas 2 weken later zou geven...nu moet ik me echt concentreren op 1 week en soms zelfs alleen op de volgende dag. Met maar 1 tussenuur is het wel lastig, ook met profielwerkstukken en mentorgesprekken...ik ben alleen benieuwd hoe jullie dat allemaal doen
pi_116901995
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 17:04 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Denk dat er gewoon één lijn getrokken moet worden op een school wat dat betreft. Ik vind 't niet meer dan normaal dat leraren met U worden aangesproken.

Prima dat jij dat vindt, maar ik zou graaf zelf bepalen of ik wel of niet met "U" aangesproken wens te worden. En ik zie er de meerwaarde niet van in. Dat is natuurlijk ook wel een beetje afhankelijk van de manier waarop je met leerlingen omgaat en zij met jou.
  maandag 17 september 2012 @ 19:29:22 #66
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_116902179
De manier waarop ik met leerlingen omga staat volledig los van het wel of niet gebruiken van het woordje U.
.
pi_116902824
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:29 schreef Baba-O-Riley het volgende:
De manier waarop ik met leerlingen omga staat volledig los van het wel of niet gebruiken van het woordje U.
Ik had het niet over jou in het bijzonder. Het was gewoon een algemene opmerking.
pi_116988877
Heb ik ergens een wijziging gemist of klopt het gewoon echt niet dat ik voor vier dagen werken minder reiskostenvergoeding krijg dan voor drie?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_116994178
quote:
5s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heb ik ergens een wijziging gemist of klopt het gewoon echt niet dat ik voor vier dagen werken minder reiskostenvergoeding krijg dan voor drie?
hm, dat is raar ja...

mijn aanstelling klopt nu eindelijk, na veel geharrewar dat me erg afleidde van het werk *O*
Kwak
pi_116998596
quote:
5s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heb ik ergens een wijziging gemist of klopt het gewoon echt niet dat ik voor vier dagen werken minder reiskostenvergoeding krijg dan voor drie?
Heeft dat niet te maken met het teruglopen van die vergoeding naarmate je in hogere tredes komt? Ik kreeg in jaar 1 relatief meer reiskostenvergoeding dan nu i.v.m. een lagere trede.

In ons Vademecum staat het zo: "Docenten in de laagste treden krijgen extra reiskosten vergoed." Hoeveel extra staat er niet bij, maar misschien dat dat ook voor jou geldt?
pi_116999020
Welke treden zijn dan de laagste? Ik vind mijn trede wel laag. :+.

Ik heb de salarisadministratie maar gemaild. :).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_116999278
Er is ook iets dat je het eerste jaar nog wel boven de 25 kilometer vergoed krijgt en daarna niet meer, geloof ik.

Mijn aanstelling klopt ook eindelijk. School dacht dat ik nog geen trede omhoog ging, omdat ik vorig jaar nog niet het hele jaar gewerkt heb. Bleek dus mooi wel zo te zijn, scheelt toch weer!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_117032579
Dat wat Naamah zegt was het. :).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_117036517
*O* Oh nee, wacht.. dat is natuurlijk enorm balen voor jou -O- Wel een stomme regel, alsof +25 km zo dramatisch is dat je moet verhuizen.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_117040372
Hier meldt een student van de tweedegraads lerarenopleiding Nederlands zich! Tweedejaarsstudent ben ik nu, ik loop stage in klas 2-, 3-, en 4-mavo. Ik heb altijd met plezier al de docententopics gelezen, maar nu heb ik me dan eindelijk geregistreerd.

:-)
  donderdag 20 september 2012 @ 21:59:07 #76
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_117044393
Welkom! :W
Bevalt 't stagelopen goed?
.
pi_117057986
Ja, ik vind het erg leuk! Vorig jaar had ik mavo/havo-brugklassen die ik vanaf halverwege het jaar les mocht geven. Volgend jaar een hoger niveau proberen, kijken hoe mij dat bevalt!

Het leukste is de stage hoor, ik word af en toe gek van die debiele dingen die voor de opleiding gedaan moeten worden. Blegh! Mede daarom ben ik af en toe ongemotiveerd geweest voor de opleiding, maar de stage maakt echt een boel goed. Het 'echte' werk doen, zullen we maar zeggen!
pi_117108363
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 11:33 schreef MrTeacher het volgende:
Ja, ik vind het erg leuk! Vorig jaar had ik mavo/havo-brugklassen die ik vanaf halverwege het jaar les mocht geven. Volgend jaar een hoger niveau proberen, kijken hoe mij dat bevalt!

Het leukste is de stage hoor, ik word af en toe gek van die debiele dingen die voor de opleiding gedaan moeten worden. Blegh! Mede daarom ben ik af en toe ongemotiveerd geweest voor de opleiding, maar de stage maakt echt een boel goed. Het 'echte' werk doen, zullen we maar zeggen!
Daar moet je dan ook aan vasthouden.. het echte werk! Al die onzinnige 'uit je duim zuig'- momenten en vakken waarvan je denkt: 'dat weet ik toch allang?' voor lief nemen - en er voor gaan!
Zo is het mij ook gelukt ;) Wij begonnen met 63 man aan de opleiding (LVO Engels), nu 5 jaar later, hebben er uiteindelijk maar 6 hun diploma en 4 ervan zijn daadwerkelijk aan het lesgeven. Erg he?!
He who feels he is too small to make a difference, has never been bitten by a mosquito.
  zaterdag 22 september 2012 @ 16:12:07 #79
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_117117647
Precies, je moet het plezier halen uit je stages. Dat is het échte werk en dáár kun je zien of het je ligt of niet.
.
pi_117139240
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:29 schreef CindieY het volgende:
Oef, ik ben ernstig teleurgesteld. Van de bijna 1000 studenten hebben 30 studenten de diagnostische taaltoets met een voldoende gehaald :{ Ik vraag me toch af waar het misgaat. Een groot deel zal net vers van de havo komen, een deel van het mbo, een deeltje van het vwo, een deel is overgestapt binnen het hbo. Hoe snel kunnen de regels van de Nederlandse spelling wegzakken? Of ze hebben de toets niet serieus genomen, kan ook nog.

Afgelopen week de eerste twee lessen gegeven, werkwoordspelling. Lekker terug naar de basics, stroomschema's erbij, hoe vervoegen we de werkwoorden ook alweer? Met de eerste klas ging dat wat minder vlot, ik was ingeroosterd in een lokaal zonder bord, kostte zowel mij als de studenten veel energie, veel waren aan het eind van de les er ook niet meer echt met hun koppie bij. Met de tweede klas verliep de les super. Nu een lokaal met bord en ik had het gevoel alsof we samen door de stof vlogen (op een positieve manier!) en de sfeer was ook heel erg lekker. Echt zo'n les waar je zelf ook energie van krijgt. Heb er overigens uiteindelijk voor gekozen om me gewoon met mijn voornaam aan te laten spreken, alhoewel ik op de mail nog best vaak 'mevrouw' voorbij zie komen :P

Nu de lessen van komende week voorbereiden, zeker mentaal, volgens mij ga ik nog een hoop vragen krijgen over de cijfers van de diagnostische toets.
no offense maar bij dat soort aantallen ligt het echt aan de docent
There are only 151 Pokémon.
pi_117140983
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 03:25 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

no offense maar bij dat soort aantallen ligt het echt aan de docent
:X nou, als ik zie hoe mijn havoleerlingen spellen in hun proefwerken... ik verbeter het altijd overigens, ook al is NL niet mijn vak.

als dit over de eerste toets gaat, dus voordat er les over gegeven is, snap ik het wel hoor. veel leerlingen vinden het ook echt niet belangrijk. en als ik zie hoeveel -dt fouten sommige hoogopgeleide mensen die ik ken maken...
Kwak
pi_117141093
Nou, dat is toch wel een erg slechte score... Bij onze eerstejaars heeft 35% het spellingdeel gehaald, en 20% grammatica + woordenschat.

Ik heb net eens even uitgerekend hoeveel uur ik deze week gewerkt heb: bijna 36, en ik ben echt nog niet klaar. Op een contract van 0,6 fte vind ik dat toch wel erg veel, eigenlijk. Of niet?
pi_117143142
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 03:25 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

no offense maar bij dat soort aantallen ligt het echt aan de docent
Het is dan ook mijn taak om die aantallen in ieder geval in mijn eigen klassen te verbeteren ;)
I reject reality and substitute my own
pi_117231916
Net een paar weken aan de slag op een ROC als leraar engels. Wat een verschil met wat ik gewend ben zeg. Heb een academische achtergrond en volg nog een master op het moment, en 2 dagen per week les geven. Wat mij onmiddelijk opviel toen ik begon was dat er geen enkel plan van aanpak bestaat in de sectie waar ik zit. Leerlingen krijgen engels en ze moeten het voldoende halen. Zit met nog 1 andere collega die er al 10 jaar les geeft en toegaf dat ze iedere keer wat uit haar mouwen schudde. Er wordt totaal niet doelgericht gewerkt. Toen ik vroeg of er een reader was waarin beschreven stond wat de leerlingen moeten kunnen zei ze dat iemand van een andere locatie dat wel had, dat die wel heel goed alles van tevoren had geregeld. Dus vraag je om de reader daarvan, is de enige informatie die je krijgt 1 a4 waarop opstaat dat toets 1 over hoofdstuk 1 t/m 3 gaat, toets 2 over 4 t/m6 enz :') Komt ook nog bij dat ik gewoon nog steeds niet weet wat er getoetst moet worden want dat weet niemand, hoe verwachten ze dat ik MBO n00b dat ga fixen?

Wat een farce. Moet zeggen dat het voorbereidingswerk nagenoeg nihil is, ik schud het zo uit mijn mouwen, wat op zich mij goed uitkomt want ik heb het druk zat met mijn (niet lesgeefgeorienteerde) master. Maar oh oh oh, wat is het niks aan om zo les te moeten geven. Ik zou liever nog wat meer slaaptekort hebben en weer les geven aan havo/vwo waar ik echt het idee heb dat die daadwerkelijk vooruitgaan dan wat ik nu doe. Het leeuwendeel is ongeinteresseerd, en geef ze eens ongelijk, ze zitten er niet voor engels, en daar komt bij dat ik ze ook nog eens niet goed kennis aanbieden omdat ik niet weet wat ik moet toetsen.

Zit nog te wachten op 1 ander bericht van een andere locatie met informatie, en als die het ook niet weet dan modder ik maar wat aan en dan zie ik het wel. Is dat standaard op mbo of tref ik het gewoon?

A sadder and wiser man.
I rose the morrow morn. ;(
pi_117245616
Krijgen we deze maand iets extra's bovenop ons gewone salaris ofzo? Heb ineens veel meer dan vorige maand :o
pi_117245960
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 september 2012 19:47 schreef WHATSHESAID het volgende:
Krijgen we deze maand iets extra's bovenop ons gewone salaris ofzo? Heb ineens veel meer dan vorige maand :o
Bij ons werd deze maand het trekkingsrecht uitbetaald, als je daar voor gekozen hebt in ieder geval.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_117246143
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 19:53 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Bij ons werd deze maand het trekkingsrecht uitbetaald, als je daar voor gekozen hebt in ieder geval.
Oh ja, natuurlijk! Dan klopt het. Bedankt :)
pi_117283583
ah! vandaar!

mijn eerste maand langstudeerboete is ook afgeschreven, dus ik had aan mijn saldo niks positiefs bemerkt :')
Kwak
pi_117541770
Nou, eindelijk mijn eerste stage aan het regelen. De opleiding bevalt me een stuk meer dan ik had verwacht, alleen heeft het tot u toe nog weinig met lesgeven te maken. Eerst het vak maar eens onder de knie.

Er is trouwens weinig informatie voor de deeltijdstudenten, alles wordt afgedaan als: "Ja, dat wordt op maat geregeld voor elke student" .... Dat is leuk, maar daar kan ik zo weinig mee op dit moment.

Al met al, heb ik er wel zin in :)
pi_117542753
Ik wil graag iets anders aankaarten als het kan.
Vinden jullie als docenten dat je genoeg of voldoende overwicht/respect in je klas krijgt tijdens je lessen van de leerlingen? En als dat niet zo is, hoe los je dat dan op?

Mij is opgevallen dat veel docenten van nu graag "vriendjes"willen worden met hun leerlingen om er vooral zelf beter van te worden. Mi is dat juist de slechtste keuze die je kan maken.
pi_117547077
quote:
6s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 12:55 schreef Iwanius het volgende:
Ik wil graag iets anders aankaarten als het kan.
Vinden jullie als docenten dat je genoeg of voldoende overwicht/respect in je klas krijgt tijdens je lessen van de leerlingen? En als dat niet zo is, hoe los je dat dan op?

Mij is opgevallen dat veel docenten van nu graag "vriendjes"willen worden met hun leerlingen om er vooral zelf beter van te worden. Mi is dat juist de slechtste keuze die je kan maken.
merk ik ook ja. Aan de andere kant heb je ook docenten die bikkelhard zijn en nooit voor rede vatbaar zijn. Dat is ook vreselijk. Zoals altijd is de gouden middenweg het best, streng maar rechtvaardig.
There are only 151 Pokémon.
pi_117547289
Hoe bedoel je 'vriendjes willen worden met hun leerlingen om er zelf beter van te worden'?

Ik herken het niet. Ik zie vooral docenten die voldoende overwicht hebben en respect krijgen en tegelijkertijd hun best doen om een prettige band met leerlingen op te bouwen. Dat staat toch los van elkaar?
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 3 oktober 2012 @ 22:47:32 #93
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_117570152
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 14:53 schreef Naamah het volgende:
Hoe bedoel je 'vriendjes willen worden met hun leerlingen om er zelf beter van te worden'?

Ik herken het niet. Ik zie vooral docenten die voldoende overwicht hebben en respect krijgen en tegelijkertijd hun best doen om een prettige band met leerlingen op te bouwen. Dat staat toch los van elkaar?
Dat zie ik ook, maar bij een aantal (veelal beginnende) docenten is te amicaal gedrag toch wel een bekende valkuil. Overigens is 'er zelf beter van worden' meestal maar van korte duur, uiteindelijk trek je dan juist aan het korste eind en krijg je de boel niet meer op de rit...
pi_117700405
Zo, terug van een 36-uurs reis naar Londen met 40 bovenbouwleerlingen. 01:00 op zaterdag weg, 06:00 op zondagmorgen weer terug. Gesloopt, maar wat was het leuk O+ !

Heel fijn om op pad te zijn met enthousiaste leerlingen ^O^ .
  zondag 7 oktober 2012 @ 19:47:02 #95
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_117703151
Ik heb een week in de Ardennen gezeten. Heerlijk weekje gehad, met een hele leuke groep leerlingen. Op zo'n manier kun je echt werken aan een goeie band met je leerlingen. :)
.
pi_118179916
Dat was een lange ruk naar de herfstvakantie!
Heb gelukkig niet veel werk liggen dat gedaan hoeft te worden, paar toetsjes nakijken en een nieuwe toets maken en that's it. Genieten O+
pi_118181572
ik heb echt veel werk... en ik ben gesloopt. voor t eerst fulltimen is niet niks merk ik. vakantie! jeej!
Kwak
pi_118183227
nog 4 toetsen na te kijken. So-tje en toets maken.
En eens nadenken over hoe die klagende leerlingen duidelijk te maken dat zij toch degene moeten zijn die meer moeten gaan doen.

Suggesties iemand?

(klagen over de toets, niet gehad etc. Maar alles gehad en ik kan precies aangeven wat op welke blz staat of welke som).
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_118183474
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:01 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb echt veel werk... en ik ben gesloopt. voor t eerst fulltimen is niet niks merk ik. vakantie! jeej!
Veel werk: check. Fulltimer en gesloopt: check. Maar ik ga morgen een week weg en ik neem NIKS mee. Vond ik gezonder.
pi_118183997
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 19:46 schreef merry77 het volgende:
nog 4 toetsen na te kijken. So-tje en toets maken.
En eens nadenken over hoe die klagende leerlingen duidelijk te maken dat zij toch degene moeten zijn die meer moeten gaan doen.

Suggesties iemand?

(klagen over de toets, niet gehad etc. Maar alles gehad en ik kan precies aangeven wat op welke blz staat of welke som).
ik ben zelf heel erg van het herhalen en nog maar een keer herhalen om gezeur zoveel mogelijk te voorkomen. Toch zal je het altijd wel houden denk ik. Blijf bij je eigen keuzes en geef niet zomaar toe aan de kritiek van de leerlingen. Tenzij je zelf ook ontdekt dat je fout zit natuurlijk, dan kan je een correctie toepassen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')