abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 september 2012 @ 15:22:06 #26
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_116534931
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:16 schreef Naamah het volgende:
Hahaha, dat is echt zo herkenbaar!! Ook nog gehoord: "Juf, wilt u vandaag niet teveel huiswerk geven? Wij gaan vanmiddag bij elkaar spelen." O+ O+ O+
In de bovenbouw wordt het: "We gaan vanmiddag met elkaar spelen" ;)

quote:
Ik vind brugklassen daarom ook juist wel weer heel leuk. Tweede klassen vind ik vreselijk, vooral met dat kleine-jongetjesgedrag kan ik helemaal niets.
Ik heb ook een aantal jaren in de brugklas lesgegeven, ben ook brugklasmentor geweest, maar ik vond het ook niet echt waanzinnig. Het is wel leuk, daar niet van, maar ik heb liever iets oudere leerlingen.

Dat kleine jongetjesgedrag had ik donderdag overigens. Iemand had een paar proppen papier in de capuchon van zijn voorbuurman gedaan. Wat kun je doen? Straf geven (vind ik ook zo triest), boos worden (nee, niet voor zoiets kleins), dus ik besloot het op Baba's manier te doen. Eerst gevraagd aan de propjesleerling wat de bedoeling was. Terwijl de klas toeluisterde en ik op ijzig kalme toon met hem in gesprek was, pakte ik een aantal stencilboekjes en begon die voor zijn neus te verscheuren. "Je vindt het blijkbaar leuk om met papier te spelen. Ik ook", en ik bleef maar scheuren. Uiteindelijk lag er een indrukwekkende berg papiersnippers op de grond. "Kijk eens hoe leuk ik dat vind". 's Middags is hij die papierberg (en ik had er écht een puinhoop van gemaakt) komen opruimen. Neem van mij aan - die jongen waagt zich nóóit meer aan een propje. Problemen oplossen op onverwachte manieren, dat heeft mijn voorkeur.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 23:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet dat er binnen het vmbo meer mogelijkheden bestaan, en mijn hart ligt juist bij deze jongeren. Maar ik vraag me ook af ik het wel wil, zoveel 'politieagent spelen'.
Jammer dat VMBO nog steeds geassocieerd wordt met "politieagent spelen". Bij VMBO ligt het er - en dat geldt nét zo goed voor atheneum of havo - aan hoe je je les geeft. En als je hart bij deze leerlingen ligt, dan moet dat helemaal goed komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Baba-O-Riley op 08-09-2012 15:38:49 ]
.
  zaterdag 8 september 2012 @ 17:07:51 #27
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_116537601
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 15:22 schreef Baba-O-Riley het volgende:

Dat kleine jongetjesgedrag had ik donderdag overigens. Iemand had een paar proppen papier in de capuchon van zijn voorbuurman gedaan. Wat kun je doen? Straf geven (vind ik ook zo triest), boos worden (nee, niet voor zoiets kleins), dus ik besloot het op Baba's manier te doen. Eerst gevraagd aan de propjesleerling wat de bedoeling was. Terwijl de klas toeluisterde en ik op ijzig kalme toon met hem in gesprek was, pakte ik een aantal stencilboekjes en begon die voor zijn neus te verscheuren. "Je vindt het blijkbaar leuk om met papier te spelen. Ik ook", en ik bleef maar scheuren. Uiteindelijk lag er een indrukwekkende berg papiersnippers op de grond. "Kijk eens hoe leuk ik dat vind". 's Middags is hij die papierberg (en ik had er écht een puinhoop van gemaakt) komen opruimen. Neem van mij aan - die jongen waagt zich nóóit meer aan een propje. Problemen oplossen op onverwachte manieren, dat heeft mijn voorkeur.

[..]

Jammer dat VMBO nog steeds geassocieerd wordt met "politieagent spelen". Bij VMBO ligt het er - en dat geldt nét zo goed voor atheneum of havo - aan hoe je je les geeft. En als je hart bij deze leerlingen ligt, dan moet dat helemaal goed komen.
Als ik in dergelijke situaties even geen creatieve oplossing voorhanden heb, vraag ik gewoon aan de leerling in kwestie hoe 'ie het denkt te gaan oplossen. Vaak komen er dan verrassend goede ideeën. :)

Wat dat politieagent betreft; helemaal mee eens! Ik werk nu zeven jaar in het vmbo, en ik kan toch stellig beweren dat ik docent ben en één politieagent. En zo voel ik dat dus ook.
pi_116539950
Haha, thnx voor je propjesverhaal Baba, ik moest er in elk geval om lachen! En TSE, goeie, soms zijn oplossingen zo simpel dat je er zelf gewoon even niet opkomt :) Dank!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  maandag 10 september 2012 @ 20:43:48 #29
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_116617765
Titel van dit topic klopt trouwens niet, zie ik nu. Het is het 28e deel, dan zou het XXVIII moeten zijn.
.
pi_116617930
Oooh, sorry! Ik kan dat Romeinse tellen echt niet! Heb een mod gevraagd het aan te passen.

Ik zeg ook regelmatig tegen mijn leerlingen dat het maar goed is dat ik Nederlands geef, dan heb ik weer eens iets verkeerd uitgeteld, of haal ik links en rechts door elkaar, dat soort dingen :')
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_116619262
dit jaar een flink aantal 3e klassen. Duidelijk in de pubertijd. Sommige klassen (3havo) beginnen nu wel wat onrustig te worden.
En nadeel is dat ik niet altijd consequent op ordeverstoringen in ga. Praten tijdens uitleg dan weer misschien iets te fel.

2e klassen zijn heerlijk. Af en toe eens strafwerk als iemand erdoorheen praat en de rest van de klas is ook gelijk weer stil.
Helaas werkt dat niet in de 3e.
Moet echt leuker gaan worden die paar klassen, want we zijn net met de eerste week klaar.

4havo was vandaag goed te doen, alleen was een deel van de klas er niet.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  maandag 10 september 2012 @ 21:20:10 #32
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_116620068
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 21:07 schreef merry77 het volgende:
2e klassen zijn heerlijk. Af en toe eens strafwerk als iemand erdoorheen praat en de rest van de klas is ook gelijk weer stil. Helaas werkt dat niet in de 3e.
Dat verschilt denk ik per klas.
.
pi_116623448
Na jaren bovenbouw les te hebben gegeven, had ik per 1 augustus mijn baan opgezegd. Ik vond die 1.1 FTE (wat regelmatig resulteerde in 60 uur per week) toch niet meer helemaal mijn ding.

Nu een relaxte start gemaakt met mijn eigen bedrijf, en een klein baantje erbij waarin ik weer allemaal nieuwe dingen tegen kom. Voor het eerst sinds 2001 weer een 1e klasje!!!
Die kids werken zo ongelooflijk enthousiast, dat ik gewoon nog meer motivatie heb om leuke dingen te gaan bedenken.
2e en 3e klassen zijn gewoon zoals altijd, lief leuk en speels.
Jammer dat ik geen bovenbouw heb komend jaar, maar eigenlijk toch geen zin om mezelf weer kapot te werken zodat die kids een 6.8 gemiddeld gaan halen op hun examens.

Alleen wel jammer dat ze me op mijn nieuwe school nog voor een deel als beginnend docent zien... ruim 10 jaar ervaring wordt toch snel opzij geschoven. Nog 1 weekje rustig aandoen, en dan ga ik wel weer wat mooie dingen uit de kast trekken om collega's te overdonderen en mijn gebruikelijke status weer te verkrijgen.

(Geheime doelen: Exacte secties wat meer zien te integreren en aansluiting tussen Wi/Na/Sk/Bi creeeren in klas 1 en 3, examentrainingen naar hoger niveau trekken, sneller na te kijken repetities maken waarin de differentiatie-hel van klas 2 wat wordt beperkt en de ELO effectiever inzetten)
www.4beta.nl
www.youtube.nl/jweckhardt
---
Als je het niet simpel kunt uitleggen, begrijp je het niet goed genoeg
pi_116655057
Hele persoonlijke vraag aan jullie docenten: vroeger stak ik uren in school (thuis) maar sinds ik een relatie heb en een dochter merk ik dat ik het heel moeilijk heb om de balans te vinden tussen privé en school. Soms heb ik een schuldgevoel ('ik moet die lessen beter voorbereiden) omdat ik eigenlijk meer tijd wil besteden aan school maar ik voel juist dat ik buiten school wil genieten van al dat andere: een heerlijk en fijn sociaal leven. Maar die balans vinden vind ik erg lastig. Hoe gaan jullie daarmee om? Ik heb nu een baan van 1,0fte en ben bijna elke dag rond 16.00 klaar maar ik wil voorkomen dat ik weer hele weekenden achter die computer zit...
pi_116657667
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:13 schreef 4Beta het volgende:
Na jaren bovenbouw les te hebben gegeven, had ik per 1 augustus mijn baan opgezegd. Ik vond die 1.1 FTE (wat regelmatig resulteerde in 60 uur per week) toch niet meer helemaal mijn ding.

Nu een relaxte start gemaakt met mijn eigen bedrijf, en een klein baantje erbij waarin ik weer allemaal nieuwe dingen tegen kom. Voor het eerst sinds 2001 weer een 1e klasje!!!
Die kids werken zo ongelooflijk enthousiast, dat ik gewoon nog meer motivatie heb om leuke dingen te gaan bedenken.
2e en 3e klassen zijn gewoon zoals altijd, lief leuk en speels.
Jammer dat ik geen bovenbouw heb komend jaar, maar eigenlijk toch geen zin om mezelf weer kapot te werken zodat die kids een 6.8 gemiddeld gaan halen op hun examens.
Tot hier - leuk berichtje! Valt het een beetje te combineren? Eigen bedrijf en onderwijs?

quote:
Alleen wel jammer dat ze me op mijn nieuwe school nog voor een deel als beginnend docent zien... ruim 10 jaar ervaring wordt toch snel opzij geschoven. Nog 1 weekje rustig aandoen, en dan ga ik wel weer wat mooie dingen uit de kast trekken om collega's te overdonderen en mijn gebruikelijke status weer te verkrijgen.

(Geheime doelen: Exacte secties wat meer zien te integreren en aansluiting tussen Wi/Na/Sk/Bi creeeren in klas 1 en 3, examentrainingen naar hoger niveau trekken, sneller na te kijken repetities maken waarin de differentiatie-hel van klas 2 wat wordt beperkt en de ELO effectiever inzetten)
Dit is dan weer een beetje jammer :') . Moet er ergens ook wel om lachen hoor, kan me voorstellen dat als "beginner" gezien worden wat vreemd voelt na 10 jaar. Maar.. meteen zo'n berg verbeterplannen doorvoeren en een enorme "status" willen, ben je niet bang dat mensen daar op afketsen? Even rustig de school leren kennen is ook wat waard, toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2012 20:21:42 ]
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:24:16 #36
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_116657858
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:21 schreef Razztwizzle het volgende:
meteen zo'n berg verbeterplannen doorvoeren en een enorme "status" willen, ben je niet bang dat mensen daar op afketsen? Even rustig de school leren kennen is ook wat waard, toch?
Ik moest dat stukje ook even op me laten inwerken. Persoonlijk zou ik het niet zo prettig vinden als een nieuwe collega opeens de hele zaak "overhoop" zou komen gooien...
.
pi_116658354
Je kunt die doelen toch zien als iets op de lange termijn? En of je mensen tegen je in harnas jaagt, hangt er maar net vanaf hoe je het aanpakt en brengt. Ik heb ook altijd veel ambitie en weet wat ik wil verbeteren of wat kan veranderen. Vinden mensen niet altijd leuk, nee, maar je kan er wel degelijk veel mee bereiken. Ik houd er wel van. *; . Ik ben in het onderwijs soms juist vaak tegen een gebrek aan dit soort ambities bij docenten aangelopen tot nu toe.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_116658536
Ambities en daadkracht prima hoor ^O^ maar er zit natuurlijk een heel grijs gebied tussen die twee dingen en de hele zaak overhoop willen gooien omdat je een bepaalde 'status' weer wil hebben. Zo kwam de post op mij over.

Ik houd van mensen met nieuwe ideeën, maar goed luisteren en kijken naar wat ergens al is neergezet en hoe je dat kan aanvullen is ook een kunst. En ik geloof nooit dat je na een maand op een nieuwe school dat al helemaal in kaart hebt.
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:48:15 #39
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_116663533
Precies, zo denk ik er ook over.
.
pi_116687504
Hmm, ik begin mijn status alweer een beetje terug te krijgen eigenlijk. In ieder geval heb ik afgelopen 2 dagen de stap al weten te maken van "iemand die alles moet leren" naar "iemand met goede ideeen waar we eens materialen mee gaan vergelijken".

Aantal van mijn "geheime doelen" heb ik juist opgesteld naar wat ik hoorde in de eerste week dat ik er werkte. Dingen die ze op die school graag willen, maar waarvoor de expertise en/of ervaring nog wat mist. Laten dat nu juist de dingen zijn waar ik erg goed in ben, dus in de loop van het jaar moet er wel wat te bereiken zijn.

En vandaag die vervelende 3e klas ook gelijk even goed rechtgetrokken. 5 minuten even de klas aangezien terwijl ik op een rustige manier probeerde alles stil te krijgen, in die 5 minuten de 6 belangrijkste onrustbronnen weten te identificeren, en daarna heerlijk rustige les kunnen draaien. (Niemand eruit gestuurd, niemand strafwerk hoeven geven, kwestie van de juiste personen op de juiste manier aanspreken)

Aaahhh, ik hou van mijn werk :)
www.4beta.nl
www.youtube.nl/jweckhardt
---
Als je het niet simpel kunt uitleggen, begrijp je het niet goed genoeg
pi_116687639
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:33 schreef Hippos het volgende:Soms heb ik een schuldgevoel ('ik moet die lessen beter voorbereiden) omdat ik eigenlijk meer tijd wil besteden aan school maar ik voel juist dat ik buiten school wil genieten van al dat andere: een heerlijk en fijn sociaal leven. Maar die balans vinden vind ik erg lastig. Hoe gaan jullie daarmee om?
Simpele redenatie: Ervaring telt ook als lesvoorbereiding.
En alles wat je vorige jaren hebt gemaakt, is dit jaar toch ook weer zo in te zetten?

De truc om meer tijd over te houden: Gewoon niet telkens opnieuw het wiel willen uitvinden!
(heeft mij in ieder geval al heel veel tijd opgeleverd in de loop der jaren, soms wat nieuws ontwikkelen, maar ook vooral op ervaring, routine en stukje hergebruik blijven vertrouwen)
www.4beta.nl
www.youtube.nl/jweckhardt
---
Als je het niet simpel kunt uitleggen, begrijp je het niet goed genoeg
pi_116701807
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:33 schreef Hippos het volgende:
Hele persoonlijke vraag aan jullie docenten: vroeger stak ik uren in school (thuis) maar sinds ik een relatie heb en een dochter merk ik dat ik het heel moeilijk heb om de balans te vinden tussen privé en school. Soms heb ik een schuldgevoel ('ik moet die lessen beter voorbereiden) omdat ik eigenlijk meer tijd wil besteden aan school maar ik voel juist dat ik buiten school wil genieten van al dat andere: een heerlijk en fijn sociaal leven. Maar die balans vinden vind ik erg lastig. Hoe gaan jullie daarmee om? Ik heb nu een baan van 1,0fte en ben bijna elke dag rond 16.00 klaar maar ik wil voorkomen dat ik weer hele weekenden achter die computer zit...
ik werk keihard op school, maar niet te veel thuis. soms heb ik dat gevoel ook wel eens, maar tegelijkertijd gaat het goed op de manier die ik nu doe, en ik werk niet minder dan mijn aanstelling, dus ik heb het een beetje leren accepteren van mezelf dat ik soms minder voorbereid ben dan ik zou wensen...

ik vang het grotendeels op door heel goed en duidelijk alles te administreren en plannen, waardoor ik altijd op tijd weet als ik wél aan de bak moet. ik heb 0,8 fte + 0,12 aan uitbreiding, dat is op dit moment in totaal 26 lesuren (interne vervanging, krijg je geen volledige 0,04 fte per lesuur voor). ik werk de meeste dagen van half acht tot 17/17.30, behalve op dinsdag, dan ben ik 's middags vrij en die neem ik ook echt, tenzij er een vergadering is.

verder heb ik een "to do" boekje, waar ik alles opschrijf waarvan ik vind dat het moet gebeuren, maar ik werk er rustig beetje bij beetje doorheen.

ik merk dat het me veel makkelijker afgaat dan vorig jaar (de routine) maar ook dat ik veel harder werk dan toen. ben ook nog ELO-voortrekker en daarmee zijn we nu bij de "uitrol" beland, waarbij ik stiekem de enig overgebleven docent-expert ben... dat was dus wel even heftig deze week. en dan doe ik dus 's avonds echt niks meer thuis, laat de spullen expres in de auto liggen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:24 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Ik moest dat stukje ook even op me laten inwerken. Persoonlijk zou ik het niet zo prettig vinden als een nieuwe collega opeens de hele zaak "overhoop" zou komen gooien...
ik heb van de week, na een jaar pas!, eindelijk een goed moment gehad om te zeggen dat ik vind dat we te frontaal en weinig activerend lesgeven bij onze sectie... (in de zelfevaluatie). Eerder zou dat zeker tot verdedigende reacties hebben geleid, maar nu werd er eerlijk gezegd dat men eigenlijk niet wist waarom ze het niet deden. ik voel nu meer ruimte om zelf ruimte er voor in te passen, en ik hoop collega's enthousiast te krijgen als ik leuk materiaal laat zien. iedereen blij.
Kwak
pi_116702489
Hee, een topic waar ik me nu ook in mag melden!

Na jarenlang in het bedrijfsleven gewerkt te hebben, werk ik nu sinds vier weken op een middelbare school als wiskundedocent. Aan het einde van dit schooljaar hoop ik mijn tweedegraadsbevoegdheid te halen. Ik heb alleen een stage van een paar maanden achter de rug, maar ik heb een school zo gek gevonden om met mij in zee te gaan :) en laten we zeggen dat het 'wennen' is... maar wel leuk!
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_116703745
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:19 schreef hooibaal het volgende:
Hee, een topic waar ik me nu ook in mag melden!

Na jarenlang in het bedrijfsleven gewerkt te hebben, werk ik nu sinds vier weken op een middelbare school als wiskundedocent. Aan het einde van dit schooljaar hoop ik mijn tweedegraadsbevoegdheid te halen. Ik heb alleen een stage van een paar maanden achter de rug, maar ik heb een school zo gek gevonden om met mij in zee te gaan :) en laten we zeggen dat het 'wennen' is... maar wel leuk!
werk je soms bij mij op school? klinkt als onze nieuwe wiskundecollega :P
Kwak
pi_116738715
Ik moet weer een leerwerkplan opstellen en fijn aan mijn competenties werken.. Heeft iemand hier nog een briljante leervraag waar je veel aan hebt gehad?
pi_116739856
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:33 schreef Hippos het volgende:
Hele persoonlijke vraag aan jullie docenten: vroeger stak ik uren in school (thuis) maar sinds ik een relatie heb en een dochter merk ik dat ik het heel moeilijk heb om de balans te vinden tussen privé en school. Soms heb ik een schuldgevoel ('ik moet die lessen beter voorbereiden) omdat ik eigenlijk meer tijd wil besteden aan school maar ik voel juist dat ik buiten school wil genieten van al dat andere: een heerlijk en fijn sociaal leven. Maar die balans vinden vind ik erg lastig. Hoe gaan jullie daarmee om? Ik heb nu een baan van 1,0fte en ben bijna elke dag rond 16.00 klaar maar ik wil voorkomen dat ik weer hele weekenden achter die computer zit...
Bekend probleem. Wat mij wel frustreert, is dat ik een baan van 0,7 fte heb, maar in uren meer dan 1 fte werk. Ik wil gewoon fulltime kunnen werken en daar ook het bijbehorende loon voor krijgen, maar ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen en dat is frustrerend. Nu aan het begin van het schooljaar probeer ik op mijn vrije dag zoveel mogelijk te doen en voor te bereiden en op zondag ben ik vaak ook de hele dag bezig. De avonden voorafgaand aan lesdagen hoef ik dan alleen nog de laatste dingen ter voorbereiding te doen, maar ook dat loopt soms op tot hele avonden.

Ik ben nu natuurlijk ook net op een nieuwe school begonnen, dus heb er wel vertrouwen in dat dat in de loop van het schooljaar beter gaat worden. Verder plan ik ook bewust moment waarop ik niet werk, ik wil eigenlijk sowieso een dag in het weekend niets aan school doen en op woensdag/vrijdag doe ik thuis ook niets meer.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  zondag 16 september 2012 @ 19:11:43 #47
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_116858617
Was weer eens naar "Hoefnagels" aan het kijken, maar ik heb 't afgezet. Ik begin er me steeds meer aan te ergeren. Het is een beetje een popie-jopie-figuur die denkt de wijsheid in pacht te hebben, maar meestal zeiken de leerlingen gewoon in zijn schoenen waar hij bij staat. Waarom spreken ze hem eigenlijk met "jij" aan? Ik weet zeker dat in 90 procent van alle middelbare scholen, de leraar met "U" aangesproken wordt. Die uitbarsting in de aflevering over het weggooien van een propje - dat hij daar zó overdreven boos over wordt, staat in haaks contrast met de quasi-filosofische wijsheden die hij her en der in het programma tentoonspreidt..
.
  zondag 16 september 2012 @ 19:33:49 #48
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_116859565
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 14:04 schreef Naamah het volgende:

[..]

Bekend probleem. Wat mij wel frustreert, is dat ik een baan van 0,7 fte heb, maar in uren meer dan 1 fte werk. Ik wil gewoon fulltime kunnen werken en daar ook het bijbehorende loon voor krijgen, maar ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen en dat is frustrerend. Nu aan het begin van het schooljaar probeer ik op mijn vrije dag zoveel mogelijk te doen en voor te bereiden en op zondag ben ik vaak ook de hele dag bezig. De avonden voorafgaand aan lesdagen hoef ik dan alleen nog de laatste dingen ter voorbereiding te doen, maar ook dat loopt soms op tot hele avonden.

Ik ben nu natuurlijk ook net op een nieuwe school begonnen, dus heb er wel vertrouwen in dat dat in de loop van het schooljaar beter gaat worden. Verder plan ik ook bewust moment waarop ik niet werk, ik wil eigenlijk sowieso een dag in het weekend niets aan school doen en op woensdag/vrijdag doe ik thuis ook niets meer.
Toen ik nog 0,6 en 0,8 werkte, was ik in uren ook fulltime aan het werk. Sinds ik 1,0 werk, ben ik niet meer uren gaan maken. Ten eerste gaan bepaalde zaken gewoon makkelijker na een paar jaar, en ten tweede ben ik efficiëntere keuzes gaan maken omdat het werk anders niet te overzien was. Waarschijnlijk is het gewoon een valkuil voor beginnende (deeltijd)docenten; te veel te goed willen doen, en vooral niets aan het toeval over willen laten...
  zondag 16 september 2012 @ 19:37:16 #49
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_116859705
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 19:11 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Was weer eens naar "Hoefnagels" aan het kijken, maar ik heb 't afgezet. Ik begin er me steeds meer aan te ergeren. Het is een beetje een popie-jopie-figuur die denkt de wijsheid in pacht te hebben, maar meestal zeiken de leerlingen gewoon in zijn schoenen waar hij bij staat. Waarom spreken ze hem eigenlijk met "jij" aan? Ik weet zeker dat in 90 procent van alle middelbare scholen, de leraar met "U" aangesproken wordt. Die uitbarsting in de aflevering over het weggooien van een propje - dat hij daar zó overdreven boos over wordt, staat in haaks contrast met de quasi-filosofische wijsheden die hij her en der in het programma tentoonspreidt..
Ik vind het een vreselijk programma, heb er een halve aflevering van uitgezeten en toen was ik al het glazuur van mijn tanden kwijt. Ik hoop niet dat mensen die kijken denken dat het een doornsee leraar is, want dat zou het (toch al niet geweldige) imago van docenten niet ten goede komen vrees ik.
  zondag 16 september 2012 @ 19:41:51 #50
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_116859891
Ze zijn inderdaad diep gezakt.. Jammer.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')