abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 september 2012 @ 12:25:53 #201
321876 Cherna
Fuck the System
pi_116736766
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat de VVD wil is dat mensen harder en langer gaan werken voor dezelfde of zelfs een lagere beloning.

Toch raar.... aangezien er nu al geen eens werk genoeg is voor iedereen, juist kortere werk weken en het schrappen van allerlei onnodige processen (=kosten) zouden dit mogelijk moeten maken.

Helaas past dat niet in ons denken, wij laten liever mensen verhongeren omdat 'ze het niet kunnen betalen'.
Het minder hard werken als je dit al zo kunt stellen in NL heeft voor mij als doel het langer te kunnen volhouden op de arbeidsmarkt. Onze effectiviteit is zeer hoog. Vooral laaggeschoold personeel krijgt het met langer doorwerken en langere werkweken zwaar te verduren.
1)Dit omdat de lonen laag zijn waardoor je niet kunt sparen voor je oude dag.
2)Om een bestaan te genieten waar je een normaal leven kunt leiden voor NL begrippen moet je dus veel werken. Dit heeft tot gevolg dat je straks 60 uur kunt gaan werken. Op jonge leeftijd geen enkel probleem. Maar je gaat je lichaam en gezondheid op het spel zetten. Zodra je de 50 gepasseerd bent, ben je opgebrand. Vaak is de WAO het gevolg. Nu is het nog zo dat je in NL goede voorzieningen hebt. Maar als het sociaal stelsel word gedecimeerd dan zie ik gigantische problemen.

Dit in combinatie met langer doorwerken tot 70(volgens VVD zou het dat uiteindelijk moeten worden)
zie ik gigantische medische kosten opdoemen in de toekomst.
Zelfs onder jongeren tot 40 jaar is aantal burn-outs gigantisch gestegen de laatste jaren.

En wat dat betreft ben ik het wel met de Pvdd eens dat je preventief moet handelen als het om zorg gaat.

Al mijn tegenstanders brengen altijd het harde werken in China en andere landen als voorbeeld. Maar vraag je je wel eens af wat er met die fabrieksarbeiders die hard werken gebeurt als ze zijn opgebrand? Je hoort er nooit wat van.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 13 september 2012 @ 12:33:36 #202
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116737029
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Het vragen aan een Nederlander om meer te werken is hetzelfde vragen aan een Japanner om meer te spenderen. Dat gebeurt gewoon niet, en is zelfs erg dom om te proberen!
Vragen aan een Griek om 13 uur per dag te gaan werken is gelijk aan zelfmoord
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  donderdag 13 september 2012 @ 12:57:08 #203
321876 Cherna
Fuck the System
pi_116737801
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:33 schreef HD9 het volgende:

[..]

Vragen aan een Griek om 13 uur per dag te gaan werken is gelijk aan zelfmoord
Volgens de grafiekjes werken de Grieken harder dan Nederlanders. Die werken al 13 uur per dag. Maar vraag niet wat ze in die 13 uur verzetten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')