abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 september 2012 @ 15:08:29 #151
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116688538
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar het is helemaal niet goedkoper om in India dat te doen, want de transportkosten zijn vele malen hoger...

Zo lang hier in NL veel functies onvervuld blijven is er kennelijk meer behoefte aan goed personeel dan aanbod.
ach zolang we alle bouwbedrijven failliet laten gaan, (de motor van een economie) en die vaklui in een uitkering stoppen, met als reden het hoog houden van de vastgoedbubble, en goede landbouwgrond van belastinggeld opkopen om er Poolse ponys op te zetten, zijn we geen knip voor de neus waard
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_116688760
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar het is helemaal niet goedkoper om in India dat te doen, want de transportkosten zijn vele malen hoger...

Zo lang hier in NL veel functies onvervuld blijven is er kennelijk meer behoefte aan goed personeel dan aanbod.
Je haalt 2 dingen door elkaar volgens mij. Ten eerste is daar de werkgelegenheid voor de 'ongeschoolde werknemer', door het grote aanbod van dit soort werknemers zijn de beloningen laag en zouden deze mensen zich kunnen verbeteren door langer te werken. Klinkt leuk in theorie maar als deze mensen extra werk op zich nemen blijft er minder over voor een ander. Het gevolg is dat deze mensen hun diensten voor nog minder geld gaan aanbieden.... het gevolg een een 'race to the bottom'.
De andere kant van het verhaal is een tekort aan geschikt personeel, bedrijven klagen steen en been dat ze geen bekwaamd personeel kunnen krijgen. Mijn mening daarover? Allemaal krokodillentranen want men aan schaarste hangt een prijskaartje en daar zit hem de pijn. Werkgevers willen niet betalen wat er op het prijskaartje staat. Het gevolg is dat ze hun werkgelegenheid dan maar exporteren naar landen waar men wel bereid is te werken tegen lagere kosten.
De 'slimme jongen en meisjes' zien dit in en gaan allemaal werk zoeken in de regionen van een bedrijf welke niet voor export in aanmerking komen. Vandaar dat dit land ondertussen verworden is tot een bolwerk van laag geschoolde industrie en hoog betaalde dienstverleners. De innovatieve industrie is volledig gesloopt door verkeerd economisch beleid. Hoogwaardige werkgelegenheid die in generaties was opgebouwd zijn we voorgoed kwijt.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_116688770
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:08 schreef HD9 het volgende:

ach zolang we alle bouwbedrijven failliet laten gaan, (de motor van een economie) en die vaklui in een uitkering stoppen, met als reden het hoog houden van de vastgoedbubble, en goede landbouwgrond van belastinggeld opkopen om er Poolse ponys op te zetten, zijn we geen knip voor de neus waard
Mooi!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_116688835
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:07 schreef DS4 het volgende:

Dus het is beter dat zij honger leiden en wij een extra machine hebben staan?

(volgens mij wordt er al lang gewerkt met machines als het gaat om spijkerbroeken maken, maar dat terzijde)
Er word gewerkt aan de machinale fabricage van kleding maar dit is veelal onderzoek dat door overheden word gesubsidieerd om minder afhankelijk te raken van lage lonenlanden.
Vooral de militairen zijn hier in geinteresseerd want zonder kledij begint een soldaat natuurlijk niet zo heel erg veel.
I'll sing you a lullaby.
pi_116688869
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:14 schreef xenobinol het volgende:

Je haalt 2 dingen door elkaar volgens mij. Ten eerste is daar de werkgelegenheid voor de 'ongeschoolde werknemer', door het grote aanbod van dit soort werknemers zijn de beloningen laag en zouden deze mensen zich kunnen verbeteren door langer te werken. Klinkt leuk in theorie maar als deze mensen extra werk op zich nemen blijft er minder over voor een ander. Het gevolg is dat deze mensen hun diensten voor nog minder geld gaan aanbieden.... het gevolg een een 'race to the bottom'.
Jij bent bekend met het WML?

quote:
De andere kant van het verhaal is een tekort aan geschikt personeel, bedrijven klagen steen en been dat ze geen bekwaamd personeel kunnen krijgen. Mijn mening daarover? Allemaal krokodillentranen want men aan schaarste hangt een prijskaartje en daar zit hem de pijn. Werkgevers willen niet betalen wat er op het prijskaartje staat. Het gevolg is dat ze hun werkgelegenheid dan maar exporteren naar landen waar men wel bereid is te werken tegen lagere kosten.
Kennelijk overvraagt de Nederlander dan...

quote:
De 'slimme jongen en meisjes' zien dit in en gaan allemaal werk zoeken in de regionen van een bedrijf welke niet voor export in aanmerking komen. Vandaar dat dit land ondertussen verworden is tot een bolwerk van laag geschoolde industrie en hoog betaalde dienstverleners. De innovatieve industrie is volledig gesloopt door verkeerd economisch beleid. Hoogwaardige werkgelegenheid die in generaties was opgebouwd zijn we voorgoed kwijt.
Maar het feit dat slechts een enkeling beta kiest heeft er niets mee te maken?
pi_116688870
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:08 schreef HD9 het volgende:

[..]

Als de belangen van de banksters maar behartigt worden want als die vallen stelt Nederland natuurlijk helemaal niets meer voor.
I'll sing you a lullaby.
pi_116688891
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:16 schreef xenobinol het volgende:

Er word gewerkt aan de machinale fabricage van kleding maar dit is veelal onderzoek dat door overheden word gesubsidieerd om minder afhankelijk te raken van lage lonenlanden.
Vooral de militairen zijn hier in geinteresseerd want zonder kledij begint een soldaat natuurlijk niet zo heel erg veel.
Ik heb het met eigen ogen gezien hoor, machinale fabricage van kleding...
pi_116689136
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:16 schreef DS4 het volgende:

Jij bent bekend met het WML?

Goed excuus... het minimumloon gaat uitbuiting tegen :')

quote:
Kennelijk overvraagt de Nederlander dan...

Maar het feit dat slechts een enkeling beta kiest heeft er niets mee te maken?
Oorzaak gevolg, aangezien je als accountant, advocaat of manager meer kan verdienen dan als ingenieur, wetenschapper of leraar kiezen zo weinig mensen voor een beta opleiding.
Als men beta's eens wat beter ging belonen zou er vast meer belangstelling voor zijn.

Waarom denk jij dat het aantal beta studenten in de westerse wereld al decennia lang aan het afnemen is? Vroeger had je status, aanzien en een goed salaris als ingenieur, tegenwoordig verdient een kantoorklerk al snel meer voor een simpele job welke wat standaard administratieve handelingen behelst.

Tja.... harder werken... dat kun je beter door een ander laten doen als je maar zorgt dat de opbrengsten van deze noeste arbeid maar bij jou terecht komen.
Zuipende alfa lullo's maken wel eens de opmerking tegen hard studerende beta's 'dat ze maar beter hard moeten leren, dan kunnen ze later hard voor hun gaan werken'.
Extra ironisch is dat dit gewoon de waarheid is :')
I'll sing you a lullaby.
pi_116689179
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb het met eigen ogen gezien hoor, machinale fabricage van kleding...
Nou ja.... een groot deel is natuurlijk al gemechaniseerd, de fabricage van de stof b.v. :)
I'll sing you a lullaby.
pi_116689779
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:24 schreef xenobinol het volgende:

Oorzaak gevolg, aangezien je als accountant, advocaat of manager meer kan verdienen dan als ingenieur, wetenschapper of leraar kiezen zo weinig mensen voor een beta opleiding.
Dan ga jij er vanuit dat studenten kiezen met in ogenschouw de beloning en dat is zelden het geval.

quote:
Als men beta's eens wat beter ging belonen zou er vast meer belangstelling voor zijn.
Ik geloof er niets van.

quote:
Waarom denk jij dat het aantal beta studenten in de westerse wereld al decennia lang aan het afnemen is? Vroeger had je status, aanzien en een goed salaris als ingenieur, tegenwoordig verdient een kantoorklerk al snel meer voor een simpele job welke wat standaard administratieve handelingen behelst.
Er kunnen zoveel redenen zijn, maar meer betalen lost het probleem niet op, daar ben ik van overtuigd.

quote:
Tja.... harder werken... dat kun je beter door een ander laten doen als je maar zorgt dat de opbrengsten van deze noeste arbeid maar bij jou terecht komen.
Zuipende alfa lullo's maken wel eens de opmerking tegen hard studerende beta's 'dat ze maar beter hard moeten leren, dan kunnen ze later hard voor hun gaan werken'.
Extra ironisch is dat dit gewoon de waarheid is :')
Ergens voel ik dat jouw frustratie hier spreekt...
pi_116689791
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:25 schreef xenobinol het volgende:

Nou ja.... een groot deel is natuurlijk al gemechaniseerd, de fabricage van de stof b.v. :)
Ook het in elkaar zetten...
pi_116689892
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:02 schreef HD9 het volgende:

[..]

veel goedkope arbeid zorgt dat men geen machines gebruikt of ontwikkelt.
Zolang het in India goed koper is om 5000 stenen te laten verpluveren door 8 vrouwen met een hamertje die samen 16 euro kosten per dag , dan huurt de aannemer geen dure steenbreker van 100 euro per dag

Ook die chinese kinderen die 3 euro per dag krijgen voor spijkerbroeken naaien, hoeven niet dus naar een dure school om een technisch beroep te leren
Ik zag een tijdje terug nog een andere tijden over DAF geloof ik. Die hadden een fabriek neergezet in Limburg, zodat de mijnwerkers uit de gesloten mijnen daar konden werken. Maar die mijnwerkers trokken het geestdodende lopende band werk niet. Geen probleem, rechts had geregeld dat er Marokkanen naar binnen konden worden gehaald.

Een jaar of 20 a 30 later ontdekt een Zweedse autofabrikant dat je goedkoper en efficienter auto's bouwt wanneer je de werknemers in teams aan 'hun' auto laat werken tot die af is. Dat het in Zweden was is niet toevallig, dat het niet jaren eerder in Nederland was ook niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_116689931
Eerst maar een winkels open op zondag en winkels 24 uur per dag open laten zijn.
pi_116689971
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:39 schreef DS4 het volgende:

Dan ga jij er vanuit dat studenten kiezen met in ogenschouw de beloning en dat is zelden het geval.

Banken en verzekeraars, semi overheden... allemaal moeten ze hoge salarissen betalen om het beste talent binnenboord te halen. Nee.... mensen zijn totaal niet geinteresseerd in een hoge beloning, doet niets ter zaken in het maken van hun keuze.

quote:
Ik geloof er niets van.

beta studies hebben dan ook maar weinig op met geloof.

quote:
Er kunnen zoveel redenen zijn, maar meer betalen lost het probleem niet op, daar ben ik van overtuigd.

Op dat punt ga ik een heel eind met je mee, ergens meer geld tegenaan gooien lost een probleem vaak niet op. Toch is 'meer geld' altijd de oplossing voor politici en beleidsmakers, net als meer tijd tegen lagere kosten werken ook een oplossing is volgens werkgevers.

quote:
Ergens voel ik dat jouw frustratie hier spreekt...
Uiteraard loop ik rond met frustraties, niet zo raar toch als je weet dat het ook anders kan.
I'll sing you a lullaby.
pi_116690008
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook het in elkaar zetten...
Is wat complexer maar zoiets valt te automatiseren, de vraag die producente zich echter afvragen is of het ook tegen lagere kosten kan dan de goedkope handjes in lage lonenlanden.
I'll sing you a lullaby.
pi_116690114
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zag een tijdje terug nog een andere tijden over DAF geloof ik. Die hadden een fabriek neergezet in Limburg, zodat de mijnwerkers uit de gesloten mijnen daar konden werken. Maar die mijnwerkers trokken het geestdodende lopende band werk niet. Geen probleem, rechts had geregeld dat er Marokkanen naar binnen konden worden gehaald.

Een jaar of 20 a 30 later ontdekt een Zweedse autofabrikant dat je goedkoper en efficienter auto's bouwt wanneer je de werknemers in teams aan 'hun' auto laat werken tot die af is. Dat het in Zweden was is niet toevallig, dat het niet jaren eerder in Nederland was ook niet.
Gevarieerd en uitdagend werk is heel belangrijk om te voorkomen dat de geest op de automaat gaat draaien. De hersenen moeten hard aan het werk blijven om te voorkomen dat je mentaal degradeert tot een zielloze robot.
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 12 september 2012 @ 15:48:13 #167
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116690140
quote:

[..]

Dat was DSM ( De Staats Mijnen) door de regering Den Uijl daar gezet na sluiting van de Maurits

Mijnwerkers wilden perse de mijn in en gingen in Duitse mijnen werken en DSM haalde marrokanen hierheen
pi_116690318
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:48 schreef HD9 het volgende:

[..]

Dat was DSM ( De Staats Mijnen) door de regering Den Uijl daar gezet na sluiting van de Maurits

Mijnwerkers wilden perse de mijn in en gingen in Duitse mijnen werken en DSM haalde marrokanen hierheen
Want in de mijnen werden nog geen gastarbeiders te werk gesteld. :')

Dat zijn juist de eersten die we binnengehaald hebben voor de mijnen.
  woensdag 12 september 2012 @ 15:53:58 #169
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116690363
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

nee daar werkten nederlanders , geen enkele marrokkaan, was een heel gesloten wereldje tot de sluiting in 1965
http://www.chemelot.nl/de(...)e.htm&id=743&taal=nl

[ Bericht 2% gewijzigd door HD9 op 12-09-2012 16:00:35 ]
pi_116690585
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gevarieerd en uitdagend werk is heel belangrijk om te voorkomen dat de geest op de automaat gaat draaien. De hersenen moeten hard aan het werk blijven om te voorkomen dat je mentaal degradeert tot een zielloze robot.
En dan krijg je een veel hoger arbeidsproductiviteit, dus hoef je niet lange weken te draaien voor een inkomen waar je lekker van kunt besteden en dus niet alleen zelf goede welvaart geniet maar ook nog eens met uitgeven bijdraagt aan de welvaartsgroei van het hele land.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:48 schreef HD9 het volgende:

[..]

Misschien ook, waarschijnlijk zelfs, maar dit ging over DAF.
  woensdag 12 september 2012 @ 16:01:49 #171
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116690681
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En dan krijg je een veel hoger arbeidsproductiviteit, dus hoef je niet lange weken te draaien voor een inkomen waar je lekker van kunt besteden en dus niet alleen zelf goede welvaart geniet maar ook nog eens met uitgeven bijdraagt aan de welvaartsgroei van het hele land.

[..]

Misschien ook, waarschijnlijk zelfs, maar dit ging over DAF.
DAFF werd niet opgericht om de werkgelegendheid van de Staatsmijnen te compenseren zoals je stelde
pi_116691153
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:01 schreef HD9 het volgende:

[..]

DAFF werd niet opgericht om de werkgelegendheid van de Staatsmijnen te compenseren zoals je stelde
Dat was niet wat ik stelde.
  woensdag 12 september 2012 @ 16:17:30 #173
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116691377
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat was niet wat ik stelde.
jouw post
quote:

[..]

pi_116691588
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:17 schreef HD9 het volgende:

[..]

jouw post

[..]

Ik weet heel goed wat ik schreef en wat ik niet schreef. Lees het nog eens.
  woensdag 12 september 2012 @ 16:24:06 #175
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116691684
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik weet heel goed wat ik schreef en wat ik niet schreef. Lees het nog eens.
ja dit

quote:
Ik zag een tijdje terug nog een andere tijden over DAF geloof ik. Die hadden een fabriek neergezet in Limburg, zodat de mijnwerkers uit de gesloten mijnen daar konden werken.
pi_116691903
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:24 schreef HD9 het volgende:

[..]

ja dit

[..]

Ik zie er niet staan dat DAF om die reden werd opgericht.
pi_116691904
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:53 schreef HD9 het volgende:

[..]

nee daar werkten nederlanders , geen enkele marrokkaan, was een heel gesloten wereldje tot de sluiting in 1965
http://www.chemelot.nl/de(...)e.htm&id=743&taal=nl
http://www.ekudos.nl/arti(...)chreven_door_yancko_

Deze auteur zuigt het zeker uit zijn duim wat hij meegemaakt heeft als koempel zijnde. :')

En de laatste mijn in NL was pas in 1974 gesloten.
pi_116692944
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:44 schreef xenobinol het volgende:

Banken en verzekeraars, semi overheden... allemaal moeten ze hoge salarissen betalen om het beste talent binnenboord te halen. Nee.... mensen zijn totaal niet geinteresseerd in een hoge beloning, doet niets ter zaken in het maken van hun keuze.

Ik zeg dat studenten hun keuze daar niet op baseren, althans de meesten niet. Anders zouden hele andere studiekeuzes gemaakt worden lijkt mij.

quote:
beta studies hebben dan ook maar weinig op met geloof.
Je ontloopt het punt...

quote:
Op dat punt ga ik een heel eind met je mee, ergens meer geld tegenaan gooien lost een probleem vaak niet op. Toch is 'meer geld' altijd de oplossing voor politici en beleidsmakers, net als meer tijd tegen lagere kosten werken ook een oplossing is volgens werkgevers.
'Iedereen' wil zoveel mogelijk voor zo min mogelijk.

quote:
Uiteraard loop ik rond met frustraties, niet zo raar toch als je weet dat het ook anders kan.
Maar waarom zou men?
pi_116693031
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:45 schreef xenobinol het volgende:

Is wat complexer maar zoiets valt te automatiseren, de vraag die producente zich echter afvragen is of het ook tegen lagere kosten kan dan de goedkope handjes in lage lonenlanden.
Natuurlijk.
  woensdag 12 september 2012 @ 17:00:33 #180
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_116693199
forote]0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

[/quote] Dat was België. In Limburg was er personeel zat.
pi_116693344
Gewoon een voorbeeld aan de Grieken nemen:

quote:
Daarbij denken ze aan 6 dagen per week en 13 uur per dag. Ze dringen aan op liberalisering van de arbeidsmarkt, onder meer met de mogelijkheid 78 uur per week te werken in plaats van 40 uur in de huidige officiële werkweek.
http://www.volkskrant.nl/(...)dagen-per-week.dhtml
pi_116693607
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:00 schreef Nobu het volgende:
forote][ afbeelding ] Op woensdag 12 september 2012 15:52 schreef Basp1 het volgende:
Dat was België. In Limburg was er personeel zat.
Waar halen jullie toch deze niet te onderbouwen feiten vandaan?

Ik kom toch echt de volgende zinsnede tegen, en als ik zoek met google op gastarbeiders mijn nederland zoek kom ik nog veel meer van dezelfde strekking tegen.

quote:
En dit gaat over nederland.
pi_116693620
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:04 schreef Tocadisco het volgende:
Gewoon een voorbeeld aan de Grieken nemen:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)dagen-per-week.dhtml
Als ik een Griek was ging ik lekker defaulten op die schulden, lekker uit de euro en daarna pas hard werken om het land er weer bovenop te helpen.
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 12 september 2012 @ 17:54:51 #184
78918 SeLang
Black swans matter
pi_116695203
Werken, bitchez! ~O>
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_116713847
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:54 schreef SeLang het volgende:
Werken, bitchez! ~O>
Hopelijk verhoogd Samsom de uitkeringen -O-

Want van Rutte verwacht ik helemaal geen goed nieuws :'(
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 12 september 2012 @ 22:36:58 #186
62913 Blik
The one and Only!
pi_116714716
quote:
6s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:06 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ik dacht dat 40 al standaard was?
Voor overheid is 36 uur toch standaard?
  woensdag 12 september 2012 @ 22:37:16 #187
305104 Rickazio
Stad en Lande
pi_116714769
Gordon bij VVD ... zucht
♔ KoningenUitGroningen ♔
pi_116718403
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:37 schreef Rickazio het volgende:
Gordon bij VVD ... zucht
Wat een bolle homo... :7
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 13 september 2012 @ 00:10:54 #189
382871 ruktzichloos
oppervlakkig actief
pi_116722738
"Arbeit macht frei", dat is straks de tekst op borden die je ziet wanneer je Nederland binnenrijdt (naast natuurlijk camera's die nummerborden scannen en de optie tot gezichtsherkenning in zich hebben). Eén prachtig mooi concentratiekamp, wat wil je nog meer :Y)
  donderdag 13 september 2012 @ 08:35:41 #190
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116730678
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zie er niet staan dat DAF om die reden werd opgericht.
nee je zei dat er om die reden een fabriek werd gebouwd / opgericht , dat was wel zo, maar niet DAF, maar DSM (De Staats Mijnen)

quote:
Die hadden een fabriek neergezet in Limburg, zodat de mijnwerkers uit de gesloten mijnen daar konden werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door HD9 op 13-09-2012 08:41:56 ]
pi_116730884
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 08:35 schreef HD9 het volgende:

[..]

nee je zei dat er om die reden een fabriek werd gebouwd / opgericht , dat was wel zo, maar niet DAF, maar DSM (De Staats Mijnen)

[..]

De DAF fabriek (thans Nedcar) in Born werd indertijd wel degelijk gebouwd ter compensatie van de verloren gegane werkgelegenheid door de mijnsluitingen. Van het door het rijk uitgetrokken subsidiegeld is overigens ook de universiteit van Maastricht gestart. Iets wat in Heerlen en omgeving kwaad bloed gezet heeft, aangezien er voor Maastricht amper banen verloren gingen door de mijnsluitingen. Maar dat terzijde...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 13 september 2012 @ 09:04:46 #192
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116731106
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2012 08:51 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De DAF fabriek (thans Nedcar) in Born werd indertijd wel degelijk gebouwd ter compensatie van de verloren gegane werkgelegenheid door de mijnsluitingen. Van het door het rijk uitgetrokken subsidiegeld is overigens ook de universiteit van Maastricht gestart. Iets wat in Heerlen en omgeving kwaad bloed gezet heeft, aangezien er voor Maastricht amper banen verloren gingen door de mijnsluitingen. Maar dat terzijde...
Universiteit van Maastricht was al in de planning, kan zijn dat er subsidiegeld misbruikt werd
En de meeste mijnwerkers wilden niet aan de slag bij de vernieuwde DSM en gingen in (ook verliesgevende ) Duitse mijnen werken
pi_116734966
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 08:35 schreef HD9 het volgende:

[..]

[..]

Sorry hoor, maar DAF oprichten is heel wat anders dan dat DAF ergens een fabriek neerzet. Ze hadden hem ook ergens anders neer kunnen zetten, maar ze hebben hem daar neergezet omdat daar de arbeidskrachten waren want de mijnen waren gesloten, het gaat hier om een fabriek, niet om de onderneming. Daar heeft DSM verder niets mee te maken.

Dat is ook een mooi gevolg van enige krapte op de arbeidsmarkt, dat je dergelijke 'arbeidsmobiliteit' krijgt en de werkgever naar de werkloosheid toekomt, ipv zeuren dat de werkloze maar moet verhuizen voor een uitzendbaantje een eind verderop.
  donderdag 13 september 2012 @ 11:38:54 #194
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116735170
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:

Dat is ook een mooi gevolg van enige krapte op de arbeidsmarkt, dat je dergelijke 'arbeidsmobiliteit' krijgt en de werkgever naar de werkloosheid toekomt, ipv zeuren dat de werkloze maar moet verhuizen voor een uitzendbaantje een eind verderop.
Door die krapte op de arbeidsmarkt en een tekort aan de juiste kennis hier is de door Den Uyl met subsidie omgebouwde DSM nu voor 90 % naar China
En door de VVD voor een habbekrats naar de beurs gesleept
quote:
Symbool: DSM / ISIN: NL0000009827
Koninklijke DSM is een Nederlandse vennootschap met de zetel te Heerlen, welke internationaal actief is in de chemiesector. De afkorting DSM stond voor De Staatsmijnen of Dutch State Mines. Na sluiting van de mijnen in Limburg werd om werkloosheid tegen te gaan nieuwe industrie ontwikkeld in Limburg. Een van de zwaartepunten in die ontwikkelingen was de petrochemische industrie, die werd opgezet onder de vlag van het oude mijnbouwbedrijf DSM. DSM is actief op het gebied van producten voor de voedingsindustrie en de farmaceutische industrie, hoogwaardige materialen en industriële chemicaliën

[ Bericht 17% gewijzigd door HD9 op 13-09-2012 11:49:13 ]
  donderdag 13 september 2012 @ 11:56:04 #195
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_116735798
quote:
15s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:08 schreef dr.Bellows het volgende:
Ik snap er niets van. We hebben enorm veel werklozen en er komen er nog steeds meer bij. En nu moeten degenen die een baan hebben nog meer werken, waardoor er weer minder ruimte op de arbeidsmarkt komt.....?
Yep, laat de werkenden harder werken zodat de werkelozen thuis kunnen zitten. Straks mogelijk met de PvdA in de regering!!
pi_116736028
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:38 schreef HD9 het volgende:

[..]

Door die krapte op de arbeidsmarkt en een tekort aan de juiste kennis hier is de door Den Uyl met subsidie omgebouwde DSM nu voor 90 % naar China
En door de VVD voor een habbekrats naar de beurs gesleept
quote:
Dit bevestigt maar weer eens ons stokpaardje dat je beter van beursintroducties af kan blijven.
Tot zover de waarde van beurshandel voor de kapitaalverschaffing.
  donderdag 13 september 2012 @ 12:06:48 #197
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_116736143
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Tot zover de waarde van beurshandel voor de kapitaalverschaffing.
Maar daar was DSM niet voor omgebouwd, dat geld is inmiddels opgemaakt door de overheid en de VVD schelt nu nog op Den Uijl om de sluiting van De Staats Mijnen
  donderdag 13 september 2012 @ 12:10:17 #198
321876 Cherna
Fuck the System
pi_116736259
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:56 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Yep, laat de werkenden harder werken zodat de werkelozen thuis kunnen zitten. Straks mogelijk met de PvdA in de regering!!
Wat een onzin. Wees blij dat we nu eindelijk een midden hebben.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 13 september 2012 @ 12:12:15 #199
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_116736326
quote:
12s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:10 schreef Cherna het volgende:

[..]

Wat een onzin. Wees blij dat we nu eindelijk een midden hebben.
Dat midden hadden we in 2010 ook, je weet wel, toen ze onderling ruzie liepen te maken. Toen klapte het kabinet en kregen we Wilders. Nu niet lang daarna is achterlijk Nederland het alweer vergeten en kiezen we exact hetzelfde waar we twee jaar terug nog zo blij om waren dat het niet meer bestond :).
pi_116736608
Het vragen aan een Nederlander om meer te werken is hetzelfde vragen aan een Japanner om meer te spenderen. Dat gebeurt gewoon niet, en is zelfs erg dom om te proberen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')