SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sjappel op 06-09-2012 16:23:00 ]
Bedoel je een practicum of sommencollege?quote:Op donderdag 6 september 2012 00:03 schreef knight18 het volgende:
Hoe is een werkcollege van boekhouden nou eigenlijk opgebouwd? Er moeten sommen gemaakt worden. Word zoiets klassikaal behandeld of..
een practicum. We moeten sommen/opgaves vantevoren maken.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:18 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Bedoel je een practicum of sommencollege?
Opgaven worden dan behandeld met de klas. Dus niet raar opkijken als de docent vraagt wat het antwoord is.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:26 schreef knight18 het volgende:
[..]
een practicum. We moeten sommen/opgaves vantevoren maken.
Haha die heb ik voor mijn hoorcollegesquote:Op donderdag 6 september 2012 00:30 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Opgaven worden dan behandeld met de klas. Dus niet raar opkijken als de docent vraagt wat het antwoord is.
Ik raad je aan om de opgaven vooraf te maken of in ieder geval te lezen. Dat scheelt enorm. En als je Bouwer hebt als docent, dan zou ik helemaal oppassen
Begrijp mij niet verkeerd. Bouwer is een uitstekende docent met humor, maar bij de practicums is hij behoorlijk streng.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:31 schreef knight18 het volgende:
[..]
Haha die heb ik voor mijn hoorcolleges. Practicums worden verzorgd door studenten die in het 2e-3e jaar zitten.
Ik hoop echt dat we studenten krijgen die het gaan verzorgenquote:Op donderdag 6 september 2012 00:35 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Begrijp mij niet verkeerd. Bouwer is een uitstekende docent met humor, maar bij de practicums is hij behoorlijk streng
Economie en bedrijfseconomie.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:35 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Begrijp mij niet verkeerd. Bouwer is een uitstekende docent met humor, maar bij de practicums is hij behoorlijk streng.
Zo te horen is hij dit jaar geen practicumdocent. Welke opleiding volg je?
Leuk. Dezelfde bachelor heb ik afgelopen jaar afgerondquote:
Hoe vond je het eerste jaar qua moeilijkheid? En gzquote:Op donderdag 6 september 2012 00:39 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Leuk. Dezelfde bachelor heb ik afgelopen jaar afgerond
Alleen inleiding accounting vond ik echt lastig. Vakken zoals wiskunde 1 en statistiek moet je wel wekelijks bijhouden anders faal Je zwaar bij het tentamen.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:41 schreef knight18 het volgende:
[..]
Hoe vond je het eerste jaar qua moeilijkheid? En gz
Bouwer die tijdens hoorcolleges random namen opnoemt en iemand aanwijstquote:Op donderdag 6 september 2012 00:43 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Alleen inleiding accounting vond ik echt lastig. Vakken zoals wiskunde 1 en statistiek moet je wel wekelijks bijhouden anders faal Je zwaar bij het tentamen.
Is toch lachen man. Heeft hij het al over Cruijff gehad.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:46 schreef knight18 het volgende:
[..]
Bouwer die tijdens hoorcolleges random namen opnoemt en iemand aanwijst
Over Cruijff nog niet. Wel tijdens een voorbeeld opgave waar een ipod touch (spreekt het uit als tuch) in stond. Hij zei dat hij het erbij zette om met onze tijd mee te gaanquote:Op donderdag 6 september 2012 00:50 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Is toch lachen man. Heeft hij het al over Cruijff gehad.
Ieder voordeel hebt zijn nadeel
Dat zei hij altijd
Whahaha. Engels is niet aan hem besteed.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:53 schreef knight18 het volgende:
[..]
Over Cruijff nog niet. Wel tijdens een voorbeeld opgave waar een ipod touch (spreekt het uit als tuch) in stond. Hij zei dat hij het erbij zette om met onze tijd mee te gaan.
Maar je krijgt er toch geen cijfer voor?quote:Op donderdag 6 september 2012 01:06 schreef Wazzim het volgende:
Ik keeg bij een werkcollege van Bestuurskunde (B1) de opdracht om een tekst van 1500 woorden te schrijven gebasseerd op een artikel dat ik (en dan waarschijnlijk ook een groot deel van de andere studenten) niet snap.
Ik ben heel gemotiveerd dus het feit dat ik meest waarschijnlijk de eerste opdracht niet eens in een keer voldoende zal kunnen maken is echt balen.
Pfffffff. Gelukkig heb ik zulke werkcolleges (nog) nietquote:Op donderdag 6 september 2012 01:13 schreef Wazzim het volgende:
Nee maar wel voldoende of onvoldoende. Ik vind het gewoon vervelend als ik direct de eerste opdracht al niet voldoende kan maken. :-/
Neequote:Op donderdag 6 september 2012 09:36 schreef mark187 het volgende:
Ja, met boekhouden is het wel handig als je van tevoren die sommen maakt, anders gaat het gewoon veels te snel en pik je er niks van op in de les.
Had bouwer tijdens het college nog wat gezegd over die digitale toetsen? Dat je ze samen moet maken, omdat je anders een dief bent van je eigen cijfer?
Want ieder jaar zijn er verkiezingenquote:Op donderdag 6 september 2012 18:40 schreef hamster90 het volgende:
De EFR organiseert al jaren een week voor iedere verkiezingen een lijsttrekkersdebat. Gewoon niet opgelet in het verleden?
Het is ook van EFR. Wist het via hun facebook.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:42 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Want ieder jaar zijn er verkiezingen![]()
Ik denk dat EFR alleen haar eigen leden heeft geïnformeerd.
Gezond verstand.quote:Op vrijdag 7 september 2012 01:40 schreef sanasoufi het volgende:
HELP RECHTENSTUDENTEN! Hoe weet je of je een vak meer dan 4 keer hebt gedaan en niet behaald?
Art. 7 Lid 3 Een examinandus die voor hetzelfde onderdeel vier keer een onvoldoende heeft behaald,
dient eerst een gesprek met de studieadviseur over zijn studievoortgang te voeren
alvorens hij zich kan inschrijven om opnieuw tentamen in het betreffende vak af te
leggen.
http://www.esl.eur.nl/fil(...)encommissie_2012.pdf
Volgens mij heb ik verbintenissen al een paar keer niet gehaald, maar 4 keerhoe moet ik dat weten?
![]()
Kijk naar je cijferlijst op SIN-onlinequote:Op vrijdag 7 september 2012 01:40 schreef sanasoufi het volgende:
HELP RECHTENSTUDENTEN! Hoe weet je of je een vak meer dan 4 keer hebt gedaan en niet behaald?
Art. 7 Lid 3 Een examinandus die voor hetzelfde onderdeel vier keer een onvoldoende heeft behaald,
dient eerst een gesprek met de studieadviseur over zijn studievoortgang te voeren
alvorens hij zich kan inschrijven om opnieuw tentamen in het betreffende vak af te
leggen.
http://www.esl.eur.nl/fil(...)encommissie_2012.pdf
Volgens mij heb ik verbintenissen al een paar keer niet gehaald, maar 4 keerhoe moet ik dat weten?
![]()
Dit word in een grote zaal gegeven voor 500+ studenten.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:46 schreef wikwakka2 het volgende:
Verschilt per vak, geloof ik. Meestal komt er wel een pdf-je of powerpoint met de uitwerkingen van de belangrijkste opgaven op BB.
Doet de docent het met zo'n overhead en schrijft hij alles op op zo'n doorzichtig plastic blaadje, of heeft hij slides? Slides worden altijd wel op BB gezet, tenzij het tentamentraining is, dan lokken ze je naar de universiteit door de slides niet te publicerenquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:47 schreef knight18 het volgende:
[..]
Dit word in een grote zaal gegeven voor 500+ studenten.
Het zijn powerpoint beelden.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:52 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Doet de docent het met zo'n overhead en schrijft hij alles op op zo'n doorzichtig plastic blaadje, of heeft hij slides? Slides worden altijd wel op BB gezet.
Heeft dat artikel dat je niet begrijpt toevallig iets te maken met economie? In dat geval is meteen duidelijk waar je politieke voorkeur vandaan komt..quote:Op donderdag 6 september 2012 01:06 schreef Wazzim het volgende:
Ik keeg bij een werkcollege van Bestuurskunde (B1) de opdracht om een tekst van 1500 woorden te schrijven gebasseerd op een artikel dat ik (en dan waarschijnlijk ook een groot deel van de andere studenten) niet snap.
Ik ben heel gemotiveerd dus het feit dat ik meest waarschijnlijk de eerste opdracht niet eens in een keer voldoende zal kunnen maken is echt balen.
Je stemt SP dus je kan niks, misschien ligt het daar aan.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:06 schreef Wazzim het volgende:
quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:32 schreef Finitio het volgende:
Heeft dat artikel dat je niet begrijpt toevallig iets te maken met economie? In dat geval is meteen duidelijk waar je politieke voorkeur vandaan komt..
Dit.quote:
Was ook vrij snel uitverkocht volgens mij. Ik moest op 20 augustus j.l op de campus zijn om wat formulieren in te leveren toen ik een reclameposter zag hangen over dit debat, anders had ik het ook niet geweten.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:09 schreef waaromniet1988 het volgende:
Zometeen begint dus het Erasmusdebat met de leiders van de grootste politieke partijen.
Waarom wist ik dit niet.![]()
Ik had hier graag bij willen zijn. Sin-online zit altijd vol met spamberichten, maar een bericht over een aanstaande debat op onze universiteit. Nee dat vertellen ze dan weer niet
quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:02 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dit.
[..]
Was ook vrij snel uitverkocht volgens mij. Ik moest op 20 augustus j.l op de campus zijn om wat formulieren in te leveren toen ik een reclameposter zag hangen over dit debat, anders had ik het ook niet geweten.
Was overigens best leuk om mee te maken (ondanks dat het debat zelf niet geweldig was), leuk om te zien hoe televisie gemaakt wordt en hoe sommige kamerleden zich als een clown kunnen gedragen in de zaal als hun fuhrer spreekt (dan kijk ik met name naar Teun van Dijck van de PVV).
Volgens mij mag je wel een normale rekenmachine gebruiken maar geen grafischequote:Op zaterdag 8 september 2012 23:24 schreef knight18 het volgende:
P(t) = P0(1.19)t
Een pak koffie van E 4.40 na 10 jaar. Je moet de prijs van een pak koffie na 10 jaar berekenen als er een inflatie is van 19%.
Voor P 0 vul je de E 4.40 in en voor t vul je 10 in en dan krijg je het juiste antwoord.
Dit is toch bijna niet te doen zonder rekenmachine?
In mijn jaar mocht het in ieder geval niet. Was heel goed voor mijn algebra skills, zouden ze bij meer vakken moeten doen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:26 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Volgens mij mag je wel een normale rekenmachine gebruiken maar geen grafische
Informatie over schriftelijke tentamensquote:Op zaterdag 8 september 2012 23:26 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Volgens mij mag je wel een normale rekenmachine gebruiken maar geen grafische
Als het nauwelijks te doen is zonder een rekenmachine weet je dus dat je op het tentamen niet zo'n soort vraag krijgt.quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:24 schreef knight18 het volgende:
P(t) = P0(1.19)t
Een pak koffie van E 4.40 na 10 jaar. Je moet de prijs van een pak koffie na 10 jaar berekenen als er een inflatie is van 19%.
Voor P 0 vul je de E 4.40 in en voor t vul je 10 in en dan krijg je het juiste antwoord.
Ja dan wordt het wel heel Erg lastig. Overigens kan ik mij niet herinneren dat wij zulke vragen kregen. Dat was wel in 2008quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:29 schreef knight18 het volgende:
[..]
Informatie over schriftelijke tentamens
.
De schriftelijke tentamens worden afgenomen met gesloten boek en rekenmachines zijn niet toegestaan. Het is wel toegestaan om een formuleblad mee te nemen dat moet voldoen aan de volgende regels:
dit staat er letterlijk op blackboard onder wiskunde.
Maar is het bij een wiskunde vak normaal dan dat je sommen krijgt uit boeken terwijl deze sommen nauwelijks tot niet voorkomen op temtamens vanwege het feit dat je helemaal geen rekenmachine mag gebruiken?quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:33 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Ja dan wordt het wel heel Erg lastig. Overigens kan ik mij niet herinneren dat wij zulke vragen kregen. Dat was wel in 2008
Dat gebeurt wel eens. Of dat normaal is? Ik denk het nietquote:Op zaterdag 8 september 2012 23:36 schreef knight18 het volgende:
[..]
Maar is het bij een wiskunde vak normaal dan dat je sommen krijgt uit boeken terwijl deze sommen nauwelijks tot niet voorkomen op temtamens vanwege het feit dat je helemaal geen rekenmachine mag gebruiken?
Dat ga je niet uit je hoofd uitrekenenquote:Op zaterdag 8 september 2012 23:24 schreef knight18 het volgende:
P(t) = P0(1.19)t
Ik weet niet hoe goed je geheugen is, maar in 2008 was een rekenmachine ook niet toegestaanquote:Op zaterdag 8 september 2012 23:33 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Ja dan wordt het wel heel Erg lastig. Overigens kan ik mij niet herinneren dat wij zulke vragen kregen. Dat was wel in 2008
Niet haten, wat een held is datquote:Op donderdag 6 september 2012 00:46 schreef knight18 het volgende:
[..]
Bouwer die tijdens hoorcolleges random namen opnoemt en iemand aanwijst
Wiskunde bedoel je?quote:Op maandag 10 september 2012 21:49 schreef knight18 het volgende:
We hebben het eerste blok nu (eerstejaars) 6 practica's. Hoeveel mag je er eigenlijk missen?
quote:In het algemeen is het zo dat het eindcijfer alleen verwerkt wordt bij studenten die aanwezig zijn geweest bij ten minste 4 practicumbijeenkomsten (ten minste 5 practicumbijeenkomsten als de student niet deel heeft genomen aan de diagnostische toets als onderdeel van de ESE Take-Off).
Ik heb het reizen met de tram vorig jaar al opgegeven..de enkele keer dat hij bij Blaak kwam zat ie vol met studenten dus plek was er niet.. loop dan liever dat extra stuk naar de metro!quote:Op maandag 10 september 2012 22:38 schreef Travel. het volgende:
Handig geen tram 21 bij Blaak
Handig geen tam 7.
RET
Nog wel, ja. In jaar 2 vond ik het wel weer leuk geweestquote:Op maandag 10 september 2012 21:10 schreef Rummikub het volgende:
[..]
Niet haten, wat een held is datHeb hem nu twee keer gehad.
Kan niet genoeg van hem krijgen, kreeg hem ook in de minor als docent en begeleider. Vorig collegejaar heeft hij mij aangesteld als SA.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:02 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Nog wel, ja. In jaar 2 vond ik het wel weer leuk geweest. Verteld hij uiteindelijk geen reet in z'n colleges omdat hij weer geintjes loopt te maken.
Compleet falend inderdaad!quote:Op donderdag 13 september 2012 12:09 schreef wikwakka2 het volgende:
Wie dacht dat het een goed idee zou zijn zo'n onding bij de ingang te plaatsen?
Dat is het enige wat niet geslaagd is aan de verbouwing van de C-building.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:04 schreef Travel. het volgende:
Wel op tijd gaan, anders kom je de 'handige'' draaideur niet door.
Ik ben niet gegaan, dus hopelijk nietquote:Op donderdag 13 september 2012 15:41 schreef sanasoufi het volgende:
En weet iemand of die practicavan Verbintenissenrecht verplicht zijn?
Al 10 maanden ofzo.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:49 schreef Vaatwastablet het volgende:
Is het tijdelijk dat tram 7 niet meer naar het campus rijdt?
Volgens mij tot november nog.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:52 schreef Vaatwastablet het volgende:
Jammer. Vond tram 7 handiger dan tram 21 of de metro
Bedanktquote:Op donderdag 13 september 2012 16:03 schreef Travel. het volgende:
[..]
Ik ben niet gegaan, dus hopelijk niet
dag ikequote:Op donderdag 13 september 2012 16:55 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Volgens mij tot november nog.
Vaak is het op zich wel een goede oefening (geen idee of het bij rechten nuttig is?), alhoewel groepswerk wel erg irritant kan zijn, ja. Daarom een paar mensen zoeken van wie je uit ervaring weet dat je er goed mee samen kunt werken, en dan altijd met hun samenwerken.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:22 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Bedanktdie practica zijn zo
. Eerst 45 minuten die vragen maken
dan in groepjes samenwerken
alsof het de kleuterklas is
Ben benieuwd hoe Strategic Management bevalt, ik zit erover te denken na F&I een tweede master te doen en dan is SM een van de mogelijkheden. Zou het toegevoegde waarde hebben na een bachelor bedrijfskunde?quote:Op donderdag 13 september 2012 14:41 schreef lvw88 het volgende:
En ik kan alsnog veranderd worden van Premaster naar MSc Strategic Management, vorige keer niet goed gegaanEn als het niet kan, dan wel bij de volgende in de reeks!
Jazeker, tegenover het L en T-gebouw staat een oplaadpunt voor je chipknip en verder staat er bij of in het H-gebouw een oplaadpunt (volgens de plattegrond van Erasmus Woudestein). Al weet ik niet waar hij bij of in het H-gebouw de oplaadpunt precies staat.quote:Op donderdag 13 september 2012 20:56 schreef N0rah het volgende:
Ik heb een vraag. Ik wil graag iets uitprinten in de Universiteitsbibliotheek en heb begrepen dat je daar enkel met de chipknip kan betalen, maar ik heb geen geld op m'n chipknip staan. Dus zijn er op de campus Woudestein chipknipoplaadpunten?
Tussen T en L zit er volgens mij een, in het L-gebouw bij de starbucks zit/zat er ook een.quote:Op donderdag 13 september 2012 20:56 schreef N0rah het volgende:
Ik heb een vraag. Ik wil graag iets uitprinten in de Universiteitsbibliotheek en heb begrepen dat je daar enkel met de chipknip kan betalen, maar ik heb geen geld op m'n chipknip staan. Dus zijn er op de campus Woudestein chipknipoplaadpunten?
Moet zeggen dat de Master goed bevalt. Pas net begonnen dus kan nog niet echt oordeel geven. Hoor wel dat F&I toch stuk zwaarder is qua studielast (goede vriend volgt dat nu), hoewel ik ook genoeg artikelen etc. moet lezen. Over twee weken eerste tentamen dus ben benieuwd hoe dat gaat. Zal je op de hoogte houden! Ben vooral benieuwd naar de electivesquote:Op donderdag 13 september 2012 19:19 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Vaak is het op zich wel een goede oefening (geen idee of het bij rechten nuttig is?), alhoewel groepswerk wel erg irritant kan zijn, ja. Daarom een paar mensen zoeken van wie je uit ervaring weet dat je er goed mee samen kunt werken, en dan altijd met hun samenwerken.
[..]
Ben benieuwd hoe Strategic Management bevalt, ik zit erover te denken na F&I een tweede master te doen en dan is SM een van de mogelijkheden. Zou het toegevoegde waarde hebben na een bachelor bedrijfskunde?
Mensenquote:Op maandag 17 september 2012 22:14 schreef sanasoufi het volgende:
Mensen die in de UB gaan studeren![]()
Vandaag vroeg een vriendin me of ik met haar wou studeren. Prima en ik wou al bijna vragen: Bij mij thuis of bij jou? Echter voor ik dat kon vragen: 'Het is altijd zo lekker in de UB.'![]()
Ach ik ben er nooit geweest, want ik heb een huis. Hoe dan ook uit nieuwsgierigheid besloot ik mee te gaan.
1. WAAROM MOGEN MIJN TAS + JAS + MINI LAPTOP NIET MEE NAAR BINNEN? Wat valt er dan nog te studeren? Je vraagt je voortdurend af of alles niet gestolen is.
2. Je zit niet apart in de UB. Je zit aan een tafeltje met nog duizend studenten om je heen die zo nu en dan met hun vrienden kletsen. Daar gaat je concentratie weer![]()
3. Er loop voortdurend iemand met een bibliotheek medewerker te zoeken naar een boekWederom dag concentratie
![]()
4. Je mag niet eten en drinkenNiet erg nee, maar ik MOET 3 liter water per dag drinken.
5. Besluit je toch dat je wat wilt eten/drinken dan moet je de UB verlaten en maar ergens anders gaan eten. Wil je dan na het lunchen nog terug dan heb je kans dat er geen zitplaats meer is![]()
Kan iemand mij vertellen wat het nut is van die studieplekken?![]()
Thuis
Ik ben ook zo iemand die alleen thuis kan studeren, want ik word snel afgeleidquote:Op maandag 17 september 2012 22:14 schreef sanasoufi het volgende:
Mensen die in de UB gaan studeren![]()
Vandaag vroeg een vriendin me of ik met haar wou studeren. Prima en ik wou al bijna vragen: Bij mij thuis of bij jou? Echter voor ik dat kon vragen: 'Het is altijd zo lekker in de UB.'![]()
Ach ik ben er nooit geweest, want ik heb een huis. Hoe dan ook uit nieuwsgierigheid besloot ik mee te gaan.
1. WAAROM MOGEN MIJN TAS + JAS + MINI LAPTOP NIET MEE NAAR BINNEN? Wat valt er dan nog te studeren? Je vraagt je voortdurend af of alles niet gestolen is.
2. Je zit niet apart in de UB. Je zit aan een tafeltje met nog duizend studenten om je heen die zo nu en dan met hun vrienden kletsen. Daar gaat je concentratie weer![]()
3. Er loop voortdurend iemand met een bibliotheek medewerker te zoeken naar een boekWederom dag concentratie
![]()
4. Je mag niet eten en drinkenNiet erg nee, maar ik MOET 3 liter water per dag drinken.
5. Besluit je toch dat je wat wilt eten/drinken dan moet je de UB verlaten en maar ergens anders gaan eten. Wil je dan na het lunchen nog terug dan heb je kans dat er geen zitplaats meer is![]()
Kan iemand mij vertellen wat het nut is van die studieplekken?![]()
Thuis
blijkbaar zijn wij een van de weinige....het was daar vol met studenten. In principe kan het wel als je alle stof netjes elke week leest. Dan hoef je daar nooit veel tijd te besteden, maar mijn vriendin gaat er juist fulltime twee weken voor de tentamens zittenquote:Op
maandag 17 september 2012 23:07 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Ik ben ook zo iemand die alleen thuis kan studeren, want ik word snel afgeleid
heb ik gedurende het eerste jaar weleens gedaan (toen ik dacht dat onderwijs verplicht wasquote:Op maandag 17 september 2012 23:11 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Als ik genoeg tussenuren heb, dan ga ik het liefst naar het G-gebouw om te studeren. Verder heb ik op de terugreis zat tijd om te studeren in het openbaar vervoer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |