abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116464403
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:38 schreef Haringkop het volgende:
Ik ben nog geen zo zeer tegen een nieuw/vernieuwd stadion.Alleen vind ik wel dat wij als club er echt beter van moeten worden en dat alle alternatieven onderzocht moeten worden. Voor het uitbreiden van de businesseats etc. zijn er ook alternatieven.
Het eerste uitgangspunt wat je zou moeten hebben is behoud van eigen stadion, ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ze dat scenario wel heel snel overgeslagen hebben.
Zie weer allerlei brieven langs komen, daar gaan je haren van overeind staan!

Nieuw stadion kunnen ze gewoon fors meer voor alles vragen ten opzichte van renovatie.
pi_116464442
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nah, niet nieuw. Verbouwing, renovatie. Daar kan dat wel.

[ afbeelding ]
Ziet er niet best uit die renovatie
pi_116464486
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:53 schreef Luni het volgende:

[..]

Ziet er niet best uit die renovatie
Gaat het niet om. En smaken verschillen. Ik vind 't wel tof.
pi_116464554
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:51 schreef Haringkop het volgende:
We moeten het ook allemaal wel in de juiste proporties zien. Feyenoord is niet achterop geraakt door het stadion, daar ligt gewoon menselijk falen aan ten grondslag. Ajax heeft ondanks de Arena ook PSV niet kunnen aftroeven, Vitesse heeft nu ook gewoon weer een suikeroom nodig om aan te haken. Heerenveen enTwente pakken ook meer met het stadion ondanks het ontbreken van een dak.
Die laatste twee hebben het wel allemaal in eigen hand volgens mij. Moet nog maar zien of dat het geval wordt als er in 2018 een stadion bij ons komt te staan. Heb zo een bruin vermoeden dat het beheer en de inkomsten bij de club komt te liggen en dat er weer een forse huurprijs mag worden neergelegd.
Pleurt op!
pi_116464595
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Gaat het niet om. En smaken verschillen. Ik vind 't wel tof.
Duh, ik zag een kruis :P
pi_116464722
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:56 schreef E.H. het volgende:

[..]

Die laatste twee hebben het wel allemaal in eigen hand volgens mij. Moet nog maar zien of dat het geval wordt als er in 2018 een stadion bij ons komt te staan. Heb zo een bruin vermoeden dat het beheer en de inkomsten bij de club komt te liggen en dat er weer een forse huurprijs mag worden neergelegd.
Daarom, uiteindelijk gaat het er om hoe het achter de schermen geregeld wordt. Maar de geldverstrekende partijen gaan Feyenoord echt geen cadeautje bieden. Wij zijn platzak dus wel hebben geen moer te vertellen, en worden gebruikt als speelbal van andere.
#12 is not for sale!
pi_116464776
De strijd is nog niet verloren – Red de Kuip !

De presentatie van het plan om een nieuw stadion te bouwen op Varkenoord wil niet zeggen dat het er ook daadwerkelijk komt! Het plan zal eerst aan de gemeente moeten worden gepresenteerd waarna de uitkomst geheel onzeker is. De gevraagde bijdrage blijven voor de momenteel armlastige gemeente enorm hoog. Niet alleen door de indirecte bijdrage (financieel risico) maar ook vanwege de hoge kosten van nieuwe infrastucturele investeringen is de komst waarschijnlijk onhaalbaar.

Het gepresenteerde plan betekend momenteel helemaal niet het einde van de Kuip als thuishaven van Feyenoord. De politiek (o.a. PvdA, Leefbaar Rotterdam) vragen terecht om uitvoering van de aanvaarde motie om ook een plan op te stellen met behoud van de Kuip als uitgangspunt. Het is dan ook pure minachting richting de Raad dat dit tot op heden niet is gebeurd.

De houding van de Rotterdamse burgemeester is in deze ook dubieus. Aboutaleb heeft zich herhaaldelijk stellig uitgesproken: “Dat nieuwe stadion komt er gewoon, dat kan ik u beloven” (tegen een medewerker van LN). Juist dit ‘zich boven de massa’ verheven gedrag en gedram van zowel de burgemeester als de arrogante Feyenoord-directie zal tot toenemende frustratie bij de politiek bewerkstelligen.

Het moge duidelijk zijn. Er is nog niets beslist en de weerstand groeit en moet overal kenbaar gemaakt worden, hang spandoeken op, protesteer, schrijf en overtuig de Rotterdamse politiek, teken de petitie, sta op…

De strijd is nog niet verloren!
pi_116465322
Ik heb me er niet erg in verdiept, maar hoe willen ze er zoveel meer commercieel uit halen, als nu al telkens de rode stoeltjes halfleeg zijn? Is er uberhaupt wel genoeg animo, of zou je in het huidige/renovatie concept al niet er een stuk meer uit kunnen halen, tegen lagere kosten ivm nieuwbouw?

Daarnaast en dat is puur persoonlijk, blijf ik ook liever in een echt voetbalstadion, met gewoon lekker eigen jeugd en een topsfeer, in plaats van net 1-2 plekken hoger mikken in een graftombe met geweldige faciliteiten voor de businessboys. Dan maar creatief en met goed beleid het verschil proberen goed te maken. Hier baseer ik me wel op eerdere berichten van renovatiemogelijkheden, mocht de Kuip echt niet meer blijken te kunnen meegaan (wat ik betwijfel), dan is het niet anders of er moet een nieuw stadion komen.
  donderdag 6 september 2012 @ 17:28:38 #185
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_116465839
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 16:38 schreef Haringkop het volgende:
Ik ben nog geen zo zeer tegen een nieuw/vernieuwd stadion.Alleen vind ik wel dat wij als club er echt beter van moeten worden en dat alle alternatieven onderzocht moeten worden. Voor het uitbreiden van de businesseats etc. zijn er ook alternatieven.
Het eerste uitgangspunt wat je zou moeten hebben is behoud van eigen stadion, ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat ze dat scenario wel heel snel overgeslagen hebben.
Dus dit. Het ligt er redelijk dik bovenop dat Van Merwijk en z'n matties belangen lijken te hebben bij nieuwbouw, en het helpt niet bepaald dat nu amper een week na publicatie van Red De Kuip *ineens* de knoop wordt doorgehakt in een proces wat al jaren bezig is.

Me dunkt dat ze verdere steun voor renovatie gewoon de kop in willen drukken, voor het onhandelbaar wordt.
pi_116466217
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:28 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Dus dit. Het ligt er redelijk dik bovenop dat Van Merwijk en z'n matties belangen lijken te hebben bij nieuwbouw, en het helpt niet bepaald dat nu amper een week na publicatie van Red De Kuip *ineens* de knoop wordt doorgehakt in een proces wat al jaren bezig is.

Me dunkt dat ze verdere steun voor renovatie gewoon de kop in willen drukken, voor het onhandelbaar wordt.
Waarom denk je dat een (nu ex) directeur van een groot bouwbedrijf commissaris is geworden bij Feyenoord ? Juist voor een nieuw stadion.
pi_116466984
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden maar ik neig naar positief. We zijn toch achterop geraakt t.o.v. de concurrentie. Dit kan een goede impuls zijn om weer bij te raken. Daarnaast zal het altijd warmer zijn dan in de huidige kuip, wanneer ik ook ga het is ALTIJD koud. Parkeren en wegkomen is ook dramatisch. Maar ja hoe creëer je de magische sfeer zoals in de kuip. Dat blijft gewoon enorm ingewikkeld.

Wat ik nou nooit snap bij voetbalwedstrijden waarom niet iemand in de vakken loopt om zooi te verkopen(net als bij Amerikaanse sporten). Zeker in de iets "rustigere" vakken moet dat toch mogelijk zijn? Nu moet je een pokken eind lopen en koop je veel minder omdat het in de rust enorm druk is.
pi_116467064
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:59 schreef jakees het volgende:
Daarnaast zal het altijd warmer zijn dan in de huidige kuip, wanneer ik ook ga het is ALTIJD koud. Parkeren en wegkomen is ook dramatisch.
Ik snap echt niet hoe mensen dit boeiend kunnen vinden.

Of ben je soms familie van Guidetti?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_116467304
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 18:01 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik snap echt niet hoe mensen dit boeiend kunnen vinden.

Of ben je soms familie van Guidetti?
Tja jouw mening is wel altijd interessant. Ik zet wat voor mij de voordelen zijn op een rij en vind het altijd enorm koud in de kuip. Maar ja dat is voor mij echt geen reden om de kuip te laten vervangen. Parkeren en wegkomen bij de kuip is gewoon dramatisch als je niet in Rotterdam woont.

Belangrijkste voordeel vind ik wel dat het een nieuwe impuls kan betekenen voor de club. Dat kun je volgens mij niet ontkennen. Je weet natuurlijk niet zien waar het eindigt maar dat weet je ook niet als we zo blijven ploeteren dan kun je ook nog wel 5 a 10 jaar achter de feiten aan blijven lopen. Zo'n nieuw stadion kan die tendens doorbreken.
pi_116467339

Stadiumguide.com

Het enige waar ik mijn vraagtekens achterzet, overigens ook bij uitbreiding van bijvoorbeeld de Arena, is de capaciteit.

Feyenoord wil naar 62.000 toe in 2018. Vraag is of men bereid is om tegen een hogere prijs meer te betalen voor extra faciliteiten en of dit überhaupt meer mensen trekt.
pi_116467340
Iemand trouwens nog een mooie foto? ik wil een canvasdoek geven aan mijn neefje die binnenkort jarig is. Heb wel een paar foto's gevonden maar ik ben op zoek naar een foto met het mooiste stadion ter wereld in combinatie met een juichende menigte.
  donderdag 6 september 2012 @ 18:11:45 #192
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_116467383
Wat ik niet snap is waarom mensen de sportieve prestaties gaan linken aan een evt nieuw stadion. Als er 1 stadion is wat invloed zou kunnen hebben op sportieve prestaties dan is het de Kuip zelf.
pi_116467414
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 18:10 schreef tammepiet het volgende:
[ afbeelding ]

Stadiumguide.com

Het enige waar ik mijn vraagtekens achter zet, overigens ook bij uitbreiding van bijvoorbeeld de Arena is de capaciteit.

Feyenoord wil naar 62.000 toe in 2018. Vraag is of men bereid is om tegen een hogere prijs meer te betalen voor extra faciliteiten en of dit überhaupt meer mensen trekt.
Het hoeft natuurlijk niet altijd uitverkocht te zijn. Die cijfers zeggen natuurlijk wel wat maar wat nou als bij 8 van de 17 wedstrijden er nog 5 a 10000 kaarten hadden kunnen worden verkocht heb je natuurlijk wel potentieel voor een groter stadion.
pi_116467461
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 18:09 schreef jakees het volgende:

[..]

Tja jouw mening is wel altijd interessant. Ik zet wat voor mij de voordelen zijn op een rij en vind het altijd enorm koud in de kuip. Maar ja dat is voor mij echt geen reden om de kuip te laten vervangen. Parkeren en wegkomen bij de kuip is gewoon dramatisch als je niet in Rotterdam woont.

Belangrijkste voordeel vind ik wel dat het een nieuwe impuls kan betekenen voor de club. Dat kun je volgens mij niet ontkennen. Je weet natuurlijk niet zien waar het eindigt maar dat weet je ook niet als we zo blijven ploeteren dan kun je ook nog wel 5 a 10 jaar achter de feiten aan blijven lopen. Zo'n nieuw stadion kan die tendens doorbreken.
Koop je een betere jas. Parkeren echt nooit problemen mee, gewoon wat eerder komen. Overal plek en genoeg tijd voor een fatsoenlijke PMDS. Wegkomen is wel klote, maar dat half uurtje...tsja, kan er niet wakker van liggen op een dooie zondag.

VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_116467471
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 18:11 schreef Dekatria het volgende:
Wat ik niet snap is waarom mensen de sportieve prestaties gaan linken aan een evt nieuw stadion. Als er 1 stadion is wat invloed zou kunnen hebben op sportieve prestaties dan is het de Kuip zelf.
Geld is ook een belangrijke factor in succes zie Chelsea, Manchester City, Barcelona, etc. Die kunnen zelfs in de Arena kampioen worden.
pi_116467514
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Tja, ik gok dat het echt zo'n vervolg op dat gebouw gaat worden. Die roltrappen bijvoorbeeld zijn al onvermijdelijk. Feyenoordpubliek wat via roltrappen naar hun vak worden gehesen 8)7
Roltrappen, het is toch de V&D of de Maastunnel niet :') ?

Ik zit ook niet te wachten op zo,n koud, kil, hypermodern bouwwerk en ik ben blij dat de meesten er net zo over denken. Het is jammer dat de sfeer van de oude stadions verloren gaat op deze manier.
Het enige wat ik dan maar hoop is dat Feyenoord er op het sportieve vlak op vooruit gaat en dat het dak alleen bij hele extreme regenval dichtgaat.
  donderdag 6 september 2012 @ 18:16:06 #197
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_116467535
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 18:14 schreef jakees het volgende:

[..]

Geld is ook een belangrijke factor in succes zie Chelsea, Manchester City, Barcelona, etc. Die kunnen zelfs in de Arena kampioen worden.
Daar noem je ook echt een paar clubs :z in Nederland is geen enkele club echt beter geworden van een nieuw stadion.
pi_116467545
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 18:13 schreef Caland het volgende:

[..]

Koop je een betere jas. Parkeren echt nooit problemen mee, gewoon wat eerder komen. Overal plek en genoeg tijd voor een fatsoenlijke PMDS. Wegkomen is wel klote, maar dat half uurtje...tsja, kan er niet wakker van liggen op een dooie zondag.

[ afbeelding ]
Ik heb het altijd koud dus dat is niet helemaal eerlijk. PMDS nog nooit van gehoord maar wel een briljante term.

thx voor de foto!
pi_116467624
Tis ook niet snel goed.

Welk van deze toekomstig stadions: http://www.stadiumguide.com/future/capacity-50000/ komt het meest met jullie wensen overeen?

Las dat van Merwijk o.a. in London en Munchen was wezen kijken.
pi_116467682
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 18:16 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Daar noem je ook echt een paar clubs :z in Nederland is geen enkele club echt beter geworden van een nieuw stadion.
De vooruitgang hou je niet tegen. Ajax is denk ik echt wel beter geworden van het nieuwe stadion. Als die nog in de meer hadden gespeeld dat had toch niet gekund. Sentimenten koop je niets voor. Twente kan de concurrentie mede ook aangaan door het nieuwe stadion.

Ik ken de cijfers niet maar wat als nou het renoveren echt veel duurder is en de groeimogelijkheden ook beperkter moet je soms toch je gevoel uitschakelen en verstandige keuzes maken. Maar ja de kuip is wel de kuip.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')