abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116422356
Mooie kapsels, kort of lang. Kappersangst. De beste shampoos, conditioners en haarmaskers.
Wat zijn goeie borstels en kammen? Haar verven of niet?
Gewoon alles wat met haar te maken heeft dus!

Vorige topics
Topicreeks: Mooie haren topic

Algemeen
- Niet je haar als een bezetene droog wrijven met de handdoek. Liever wat deppen met een oud t-shirt/handdoek en het verder aan de lucht laten drogen. Mocht je toch echt een föhn nodig hebben, zet deze dan op de laagste stand en houdt het een centimeter of 15? van het haar
- Sommige mensen hebben baat bij katoensatijnen kussenslopen: het haar knoopt minder en glanst meer. Je kan je haar ook in een satijnen doekje wikkelen voor je gaat slapen.
- Probeer haarverf, föhn, straightener en stylingproducten zoveel mogelijk te vermijden.
- Zoek elastiekjes zonder een stukje metaal, dit beschadigt je haar.
- Verwen je haar af en toe eens met een masker. Zoek een masker waar jouw haar het mee eens is, maak je haar handdoekdroog en smeer er wat van het masker in. Zet je haar vast in een handdoek op je hoofd en ga een uurtje fokken. Hierna spoel je je haar uit en je kunt het dan naspoelen met koud water
- Bijpunten!!! Altijd.
- Borstels zonder bolletjes op het uiteinde zijn beter dan met. Het is even zoeken. Beter dan een borstel: een grof getande kam. Zoek er wel een van goede kwaliteit, zonder scherpe plastic randen of houten splinters.
- Haar wat tegen kleding (of bureaustoelen, oid) schuurt slijt sneller. Hoewel kroeshaar het meeste baat heeft bij 'beschermende' haarstijlen, kan het voor de rest ook weinig kwaad om regelmatig ervoor te kiezen om het haar omhoog te dragen. Maak dan direct misbruik van de situatie om een dagje zonder producten te doen en/of extra leave-in te gebruiken.
- Wasbeurt eindigen met koud water na het wassen laat het altijd wat meer glanzen.

Verzorging
Bijpunten, maskers,
Kijk in de 'handleiding voor prachtige krullen' bij valkuilen voor informatie over sulfaten, SLS, parabenen & siliconen

Krullen
Lees deze post. Dit is een handleiding geschreven door Evil-Cherry, en veel mensen met krullen krijgen hierdoor een prachtige, krullerige bos haar
Handleiding voor prachtige krullen

Dun haar
- Knip je haar in laagjes (niet aan te raden bij lang en steil haar)
- Voor wat slagvolume slapen met een natte invlecht
- Geen zware conditioners, dat trekt het volume uit je haar
- Helaas, iets korter haar is beter dan lang haar als je dun haar hebt

Glad haar
geen conditioner

Droog haar
Hoe weet je of je haar droog is? Droog haar heeft een laag vet- en vochtgehalte. Droog haar wordt dus niet snel vet en is niet zo flexibel. Hierdoor breekt het snel af. Verder is droog haar vaak futloos, raakt het snel in de klit, is het vaak statisch en zit het vol met gespleten haarpunten.

- Vochtinbrengende/milde shampoo
- Maskers
- Niet met los haar slapen
- Niet föhen
- Niet verven
- Knippen

Als je haar weer beter is kun je met beleid wel weer iets doen zoals verven, maar liever niet.

Maar probeer eerst uit te zoeken wat de oorzaak is van jouw droge haar. Verf en permanent bijvoorbeeld kunnen resulteren in droog haar.

Vet haar
Vet haar is meestal een gevolg van een slecht voedingspatroon, stress, agressieve haarproducten of een verstoord hormonaal evenwicht. Hierdoor worden talgklieren geactiveerd, wat een vette hoofdhuid tot gevolg heeft. Als je vet haar hebt, heb je meestal ook droge haarpunten

- Milde shampoo/neutrale pH-waarde
- Conditioners even links laten liggen of alleen in de punten
- Masseer tijdens het wassen de hoofdhuid zachtjes
- Blijf met je tengels uit je haar
- Kammen en borstelen stimuleert de talgklieren waardoor ze meer talg aanmaken

Producten zonder sliconen en SLS (aanvullingen zijn welkom)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De_Taartjesfee | Smart_ass | Breathtaking | Fascination | Harajuku. | DeZwabber | Dzjonka | Evil-Cherry, Queen of Curl | ChipsZak.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_116422919
Ik zag één oudere vrouw in de supermarkt en ze had echt een lila gloed door haar lichtgrijze haar en ik vond het echt superstoer! :D
My salvation lies in your love..
  woensdag 5 september 2012 @ 16:16:06 #3
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_116424499
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:39 schreef BananaPancake het volgende:
Ik zag één oudere vrouw in de supermarkt en ze had echt een lila gloed door haar lichtgrijze haar en ik vond het echt superstoer! :D
Mijn tante heeft dat ook, maar bij haar komt het door overmatig gebruik van zilvershampoo :')
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_116424631
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:16 schreef Muck het volgende:

[..]

Mijn tante heeft dat ook, maar bij haar komt het door overmatig gebruik van zilvershampoo :')
Haha, ja dat dacht ik eerst ook, maar het was wel héél erg aanwezig..

Ik gebruikte ook eens teveel zilvershampoo. Was bij de kapper en die vroeg ernaar, blijkbaar werd m´n haar helemaal grijs :')
My salvation lies in your love..
pi_116429586
Hier zijn al allerlei kleuren voorbij gekomen :P Paars, knalroze, roodroze, blauw/groen :D

Maar nu moet ik een echte baan gaan zoeken dus nu geen gekke kleurtjes meer ;(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_116435073
Ik moet eerlijk zeggen dat ik na een jaar of drie vier braaf shampoos zonder siliconen etc., weer terug ben gegaan naar mijn oude vertrouwde Elvive (gele fles).
Ik kwam nl. oude vakantiefoto's tegen waar ik prachtig lang zeemeerminnenhaar had, terwijl ik het toen veel vaker (en lichter) kleurde. Op een foto van diezelfde vakantie stond de douche er half op en zo ontdekte ik welke shampoo ik toen gebruikte ;)
pi_116435145
De Garnier Triple Nutrition uit de OP is niet meer siliconenvrij :N
pi_116435784
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:50 schreef Evil-Cherry het volgende:
Nou, een slechte voor en een aardige na:
[ afbeelding ]
Voor, van achter...

[ afbeelding ]
Na :D

En omdat ik nog amper haar over heb om überhaupt een staartje in te doen, én omdat ik als arme, nieuwbakken student geld nodig heb, verkoop ik mijn flexi8's. Roept u maar!
[ afbeelding ]
De bovenste 4 zijn maat L en de onderste is een M. Ik heb ook nog ergens een paars/houten/rood gouden, maar ik weer niet waar ergens is....
7 euro de stuk, als dat redelijk klinkt?
Wauw dat staat je echt geweldig!
En mensen die twijfelen over de Flexi's, die zijn het zeer zeker waard!
Ik gebruik ze ook erg vaak en je voelt ze haast niet zitten.
En inderdaad, ze blijven mooi en in hun vorm.
:-)
pi_116436492
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:53 schreef LieLie het volgende:
De Garnier Triple Nutrition uit de OP is niet meer siliconenvrij :N
Als TS dat kan aanpassen doe dan ook meteen deze link erbij, een artikel over siliconen, werking, feiten, fabels etc.

http://forums.longhaircom(...)article&articleid=13
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 5 september 2012 @ 22:42:29 #10
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_116441053
Aan hoe grof moet ik denken bij "grof getande kam"
Ik gebruik nu de borstel van mijn vriend omdat die van mij vermist is geraakt met de verhuizing, maar dat is een rotding :P
pi_116451593
Heeft iemand ervaring met Balmain hairextensions? Ik zit erover te dubben om dit te doen, het kost niet veel en is heel subtiel, gewoon een paar strengetjes om wat extra volume creeren.. Heb van mezelf dun haar en het kost mij s'ochtends wel veel tijd om een kapsel te kweken.. Wil het mezelf dus wat makkerlijker maken :s)
pi_116499413
Ik heb besloten dat ik CO wassen toch een kans ga geven, in de hoop eindelijk van die schilfers en jeuk op mijn hoofdhuid af te komen.

Nu kan ik me herinneren dat Kruidvat conditioners bekend stonden als Siliconen-vrij, maar ik zie ze niet meer in de OP staan.
Ik heb zelf naar de ingrediënten gekeken en zie niet direct iets wat ik herken als silicoon, maar het kan heel goed dat ik iets mis (iets met bomen en bos).
Ik heb nu maar gewoon een paar flessen meegenomen, ze zijn toch in de aanbieding en anders kan ik ze nog wel voor de hond gebruiken :P.
Willen jullie even meekijken naar de ingrediënten, of er nou wel of niet siliconen in zitten?

Kruidvat cremespoeling glans:

Kruidvat cremespoeling normaal:

Kruidvat cremevoeding mild

Euro-profit hair conditioner (dat is het hele goedkope merk van Kruidvat)
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_116504709
Parafine is ook niet wateroplosbaar!! Dus zeker ook niet geschikt!
pi_116504807
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 17:07 schreef Evil-Cherry het volgende:
Parafine is ook niet wateroplosbaar!! Dus zeker ook niet geschikt!
Kijk dat wist ik niet, dank je wel!
Dus die worden het niet. Maar in de Cremevoeding mild zit dat niet toch?
Dat is officieel een leave-in, maar van internet begreep ik dat hij ook goed als gewone conditioner gebruikt kan worden.
  † In Memoriam † maandag 10 september 2012 @ 11:02:25 #15
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_116595139
Die flexi 8 die ik heb overgenomen zit veel beter dan mijn kleinere varianten, toch gek hoe ik me kon vergissen in maat terwijl ik helemaal geen overdreven dik haar heb. 8-)
En ik kreeg een compliment op mijn werk over mijn 'ontzettend mooie haarclip' :D
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_116600000
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 21:34 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Mijn haar was met henna wel redelijk donker geworden, maar alsnog wel met zo'n typische kopertint ja.. een goudglans erover. Nu gebruik ik verf van Special Effects (blood red) erover heen om het echt een rode glans te geven.

Dat werd zo:

[ afbeelding ]
*;
:Y Mooie kleur, precies wat ik wil (en bijna heb). Dus als ik het goed begrijp, kan het helemaal geen kwaad om eerst rode henna te doen in je haar, en vervolgens rode verf??? De kapper zei dat mijn haar dan echt kapot gaat en snot wordt. de combinatie henna en verf zou echt niet kunnen vertelden ze... :{
pi_116600074
Ik gebruik het ook door elkaar. Ene keer henna, dan weer een verfje. Niks mis mee. Voor mijn haar in elk geval.
pi_116600263
:) mooi! want henna maakt mijn haar niet het rood zoals ik het wil... maar als ik dan verf eroverheen zou kunnen gooien zou dat ideaal zijn! ben nl heel blij met rood haar, maar om dan om de 3 weken te verven is wel erg schadelijk... mijn haar is al droog genoeg. heb thuis de natuurlijke henna uit het midden-oosten. Nog meer mensen die goede ervaringen hebben met de combinatie (rode) henna en (rode) verf?
pi_116602149
Pas de conditioner van de Dove Nourishing Oil Care-lijn (de dagelijkse intensieve conditioner) ontdekt.
Dat is verwennerij, zeg! In combinatie met m'n anti-pluis creme, is die dikke bos golven nu eindelijk écht pluisvrij! :)

(Un)masking for the greater good.
  maandag 10 september 2012 @ 15:10:32 #20
259233 GimmeGore
pi_116602283
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:56 schreef TheHolyTiamat het volgende:

[..]

:Y Mooie kleur, precies wat ik wil (en bijna heb). Dus als ik het goed begrijp, kan het helemaal geen kwaad om eerst rode henna te doen in je haar, en vervolgens rode verf??? De kapper zei dat mijn haar dan echt kapot gaat en snot wordt. de combinatie henna en verf zou echt niet kunnen vertelden ze... :{
Is afhankelijk van het soort verf en het soort henna wat je gebruikt.
Special Effects is een veggie dye, zonder chemicaliën.
pi_116602323
De rode verf die ik erbij gebruik is sowieso ook niet schadelijk voor je haar :) werkt anders dan de verf die je in die pakjes bij de drogist haalt, Special Effects gooit alleen een kleurlaagje over het haar heen, terwijl die anderen echt inwerken op je haar. Geloof dat er zelfs wat in zit dat je haar verzorgt, je kan het ook zo lang laten zitten als je wil. Fijne combi :)
en toen werd zoiets net gepost door GimmeGore :P

Ik snap trouwens wel waarom kappers dat roepen, je moet wel heel zeker weten dat er niks bij de henna in zat, en een kapper weet natuurlijk nooit zeker wat iemand gebruikt heeft. In de instructies van haarverf wordt er ook altijd voor gewaarschuwd. Wel jammer dat henna zo een 'slechte' naam krijgt ;)

Het is wel heel permanent trouwens, ook met ontkleurder etc krijg je de henna er niet meer uit :o
  donderdag 13 september 2012 @ 11:36:49 #22
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_116735109
Is een olijfoliemasker verstandig op geblondeerd haar, of wordt dat groen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_116789080
quote:
5s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:36 schreef Harajuku. het volgende:
Is een olijfoliemasker verstandig op geblondeerd haar, of wordt dat groen?
Nooit gemerkt dat mijn haar groen wordt, en ik doe best vaak olijfolie erin. :)
  maandag 17 september 2012 @ 17:31:08 #24
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_116897228
hallo kan ik hier ook dingen vragen over mannen haar en gel, of is dit een vrouwen topic.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_116897485
Natuurlijk kan dat, graag zelfs :).
  maandag 17 september 2012 @ 17:42:18 #26
157428 GoodGawd
pi_116897659
Ik hou niet van gel die keihard is en het benauwd op mijn hoofd aan laat voelen. Ik ben meer van de wax, zodat je je hand door het haar haalt en het weer in vorm brengt wanneer dat nodig is.
Maar ik heb nog niet echt de ideale gel gevonden. In deze video op 2:50 zie je die jongen met zijn haar bezig.

Zo wil ik het dus ook, gewoon hand er door en elke keer de vorm aan kunnen passen. Wat voor gel is het beste voor dit?
  dinsdag 18 september 2012 @ 19:18:26 #27
377964 quer
Villain: The Worst Guy
pi_116946740
Ik heb krullen
So nasty that it's probably somewhat of a travesty having me
  woensdag 19 september 2012 @ 00:25:22 #28
259233 GimmeGore
pi_116965602
Heeft iemand trouwens een goeie tip voor een veggie dye om over henna te gebruiken om het oranje wat minder te maken.
Ik twijfel zelf tussen Devilish en Candy Apple Red van Special Effects, maar ik weet het niet zo zeker.
Ik weet alleen zeker dat ik wat meer rood en minder oranje wil.

http://www.beeunique.co.u(...)_info&products_id=13
Devilish

http://www.beeunique.co.u(...)_info&products_id=10
Candy apple red
  woensdag 19 september 2012 @ 00:29:53 #29
259233 GimmeGore
pi_116965707
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 17:42 schreef GoodGawd het volgende:
Ik hou niet van gel die keihard is en het benauwd op mijn hoofd aan laat voelen. Ik ben meer van de wax, zodat je je hand door het haar haalt en het weer in vorm brengt wanneer dat nodig is.
Maar ik heb nog niet echt de ideale gel gevonden. In deze video op 2:50 zie je die jongen met zijn haar bezig.

Zo wil ik het dus ook, gewoon hand er door en elke keer de vorm aan kunnen passen. Wat voor gel is het beste voor dit?
Denk dat je hiervoor sowieso geen gel moet gebruiken. Gel maakt je haar vaak ook zwaarder.
Wat wel? Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ik weet niet of je naar een vaste kapper gaat, maar zo ja, kan je wel je kapper om advies vragen en een monstertje vragen als ze je iets aanraden. Ok, kappersspul is meestal een stuk duurder, maar ik vond het zeker het geld wel waard (toen ik nog heel kort haar had 13 jaar geleden) ook omdat het niet zo dodelijk voor mijn haar was als de standaard drogisterij producten
  woensdag 19 september 2012 @ 02:21:41 #30
157428 GoodGawd
pi_116967403
Ik ben mijn hele leven nog nooit bij een kapper geweest, mijn moeder knipt mijn haar altijd ^^ Een vriend van me raadde wat aan dat ie een keer bij een kapper had gekocht kzal morgen even kijken of dat in een Etos te vinden is bijv. Zoniet dan bestel ik het om te proberen.

pi_116973122
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 00:25 schreef GimmeGore het volgende:
Heeft iemand trouwens een goeie tip voor een veggie dye om over henna te gebruiken om het oranje wat minder te maken.
Ik twijfel zelf tussen Devilish en Candy Apple Red van Special Effects, maar ik weet het niet zo zeker.
Ik weet alleen zeker dat ik wat meer rood en minder oranje wil.

http://www.beeunique.co.u(...)_info&products_id=13
Devilish

http://www.beeunique.co.u(...)_info&products_id=10
Candy apple red
Mijn post in het vorige topic gemist, of wilde je meer ervaringen ;) Ik gebruik dus Blood Red, bevalt me prima. Denk niet dat er veel anderen zijn die zulke combi's gebruiken, op fok iig. Kwam er op van die haarfora wel een aantal tegen!

Ik gebruik het nu trouwens wel verdund, onverdund smeert het voor geen meter uit en gebruik ik teveel in 1 keer.. maar onverdund geeft wel een sterker resultaat natuurlijk. En wast minder snel uit..
  woensdag 19 september 2012 @ 12:11:14 #32
259233 GimmeGore
pi_116974786
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:24 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Mijn post in het vorige topic gemist, of wilde je meer ervaringen ;) Ik gebruik dus Blood Red, bevalt me prima. Denk niet dat er veel anderen zijn die zulke combi's gebruiken, op fok iig. Kwam er op van die haarfora wel een aantal tegen!

Ik gebruik het nu trouwens wel verdund, onverdund smeert het voor geen meter uit en gebruik ik teveel in 1 keer.. maar onverdund geeft wel een sterker resultaat natuurlijk. En wast minder snel uit..
Gemist (eigenlijk ben ik dement aan het worden en was ik vergeten dat ik het al eens gevraagd had :') )
Dank je!
pi_116974916
Ik zit er trouwens over te denken om over te stappen op directions. Volgens mij smeerde die beter uit en is ie goedkoper. Alleen is special effects over het algemeen wel beter..
  woensdag 19 september 2012 @ 12:29:39 #34
259233 GimmeGore
pi_116975347
Het is bij mij echt om de oranje ondertoon van de henna te dimmen. Ik heb geen zin om elke 3 weken een hele middag met van die dinopoep rond te lopen, maar als ik langer wacht komt wordt mijn haar meer een donkere oranje en dat vind ik lelijk :')
pi_116976044
Ja om het roder te krijgen ipv oranje werkt zoiets wel. Moet er wel bij zeggen dat mijn haar ondertussen al wel vrij donker is, weet dus niet zeker wat voor effect zoiets geeft op wat lichter haar :o. Sommige rode kleuren hebben wel een roze ondertoon, dus dat is misschien wel iets om mee op te passen dan. Bij mij zie je dat toch niet, maar op een lichtere onderkleur misschien wel. Ik heb wel bewust gekozen voor een kleur met iets rozigs er in, omdat de anderen juist een oranje ondertoon hebben.

Ik ga nu Poppy Red van directions bestellen, eens kijken hoe dat werkt. 2 potjes met in totaal 175 ml voor minder dan 1 potje special effects (ongeveer 120 ml) :Y

Nadeel is wel dat je dit er ook langere tijd in moet laten zitten voor het beste resultaat. Heb mijn haar nu maar in stappen bijgewerkt :') eerst henna als basis op de uitgroei (moest 2x ...) paar uur laten zitten, weekend er na special effects er over heen ('s nachts laten zitten) en toen nog een keer henna in de hoop dat de special effects dan beter blijft zitten (ook weer een paar uur). Wat een gedoe :D maar dat doe ik maar 1x in de paar maanden, anders doe ik de henna alleen op de uitgroei 1 keertje en alles 1x met de rode verf :) (elke maand of zo)

Oh ja die rode verf pakt ook minder goed op de uitgroei bij mij :( hoe beschadigder het haar, hoe beter het pakt over het algemeen... dus juist op de uitgroei het slechtst dan.

Vanavond een foto van me gemaakt ;) zo is het nu binnen met flits:

Erg donker dus ondertussen ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door VixenFromHell op 19-09-2012 22:41:30 ]
pi_117017740
Ik denk erover om een digital perm te nemen hier in Thailand O+ iemand ervaring mee?
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2012 @ 11:49:57 #37
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_117018144
Dit ? :D

Overigens is het effect wel tof, ik wil al heel lang een soort permanent wat alleen een grove slag geeft, meer volume. Dit is wel mooi O+

[ Bericht 27% gewijzigd door Skaai op 20-09-2012 11:56:59 ]
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_117018283
Ik heb er even op gegoogled, want ik had er nooit van gehoord, maar het klinkt wel heel tof. Ik zou op die manier ook wel wat slag en volume in mijn intens steile haar willen O+

Oh laat maar :')

quote:
A digital perm, on the other hand, can work well with coarse hair, but not well with fine and straight hair.
know'm sayin?
word? word.
pi_117020680
quote:
10s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:49 schreef Skaai het volgende:

[ afbeelding ]

Overigens is het effect wel tof, ik wil al heel lang een soort permanent wat alleen een grove slag geeft, meer volume. Dit is wel mooi O+
Hahaha jup! Heel veel van mijn Thaise klasgenootjes hebben het en het staat zoooo mooi O+

Maar alors, staat inderdaad wel vaak bij dat het niet geschikt is voor fijn steil haar, maar voor zover ik weet hebben die Aziatische meisjes dat meestal ook..
pi_117022088
Klinkt tof maar de techniek is praktisch hetzelfde als een normale permanent en dat is überslecht voor je haar toch?
pi_117022375
quote:
10s.gif Op donderdag 20 september 2012 11:49 schreef Skaai het volgende:

[ afbeelding ]

WUT? :')
pi_117023295
quote:
11s.gif Op donderdag 20 september 2012 13:10 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Hahaha jup! Heel veel van mijn Thaise klasgenootjes hebben het en het staat zoooo mooi O+

Maar alors, staat inderdaad wel vaak bij dat het niet geschikt is voor fijn steil haar, maar voor zover ik weet hebben die Aziatische meisjes dat meestal ook..
Ik dacht dat Aziatisch haar idd steil maar meestal wel redelijk dik is, itt tot mijn dunne, fijne blonde haar.
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 20 september 2012 @ 14:24:26 #43
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_117023490
Chinees haar is vaak echt dik, net paardenhaar man. Andere Aziatische landen weet ik niet.
pi_117023590
quote:
14s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:24 schreef Harajuku. het volgende:
Chinees haar is vaak echt dik, net paardenhaar man. Andere Aziatische landen weet ik niet.
De Koreaanse en Filipijnse meisjes die ik ken hebben ook van dat dikke haar, dus ik neem aan dat dat ook in Thailand wel gebruikelijk is.
know'm sayin?
word? word.
pi_117031934
Ik weet het niet, ik heb nooit aan hun haar gevoeld.
  zondag 23 september 2012 @ 16:46:43 #46
356190 xBubbles
Lights will guide you home
pi_117155824
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even in een spoiler, de foto is nogal groot...heb allerlei kleuren gehad, maar ben nu terug naar mijn eigen haarkleur O+
Het komt nu een redelijk stuk over mijn schouders, is alleen op de foto niet zo goed te zien
Believe you can, and you will.
  donderdag 27 september 2012 @ 19:04:21 #47
165197 Poem
Scotty doesn't know!!
pi_117322485
Ik heb een vraag. :)

Ben namelijk nog steeds op zoek naar een middeltje om mijn krullen te temmen. Heeft iemand ervaring met Murray's?
Het lijkt op Vaseline, maar dan voor je haar?
pi_117383905
Waar moet je op letten als je haar gaat verven? Welke merken zijn het beste? Ik wil wel iets gebruiken wat zo min mogelijk haar beschadigd :Y
  zaterdag 29 september 2012 @ 12:00:04 #49
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_117384071
Bij een goeie kapper laten doen dan, niet zelf gaan klooien.
Aangezien jouw haar zo aangetast is door de meds is het misschien zelfs handig om bij een groot ziekenhuis bij de ziekenhuiskapper te vragen wat handig is? Daar hebben ze alle ervaring met zwakker haar door behandelingen met medicatie e.d.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_117384316
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 12:00 schreef BBQ-kip het volgende:
Bij een goeie kapper laten doen dan, niet zelf gaan klooien.
Aangezien jouw haar zo aangetast is door de meds is het misschien zelfs handig om bij een groot ziekenhuis bij de ziekenhuiskapper te vragen wat handig is? Daar hebben ze alle ervaring met zwakker haar door behandelingen met medicatie e.d.
Ik heb geen zwakker haar, mijn haar is juist super sterk en dik :) Mijn haar is 1 keer geverfd en dat ging prima, alleen heb ik zoveel haar dat 1 pak verf niet genoeg is, dus volgende keer 2 halen. Ik had toen L'oreal gebruikt omdat ik niet echt tijd had om veel winkels af te zoeken, maar ik gebruik liever helemaal geen l'oreal producten. Nu heb ik wel ff de tijd om uit te zoeken dus vandaar de vraag :Y

edit: kwam misschien wat bot over, ik vind het wel lief dat je er aan denkt dat ik meds slik, maar t gaat nu okay :*

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2012 12:11:58 ]
  zaterdag 29 september 2012 @ 12:19:29 #51
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_117384594
Ow, ik dacht echt dat je het daar een keer over gehad had, heb het verkeerd gelezen dan denk ik.
In dat geval is (indien je een donkerdere tint wilt) de Guhl verf uit de drogisterij erg prettig vind ik. Zacht en mooie kleuren :)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_117395586
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2012 12:19 schreef BBQ-kip het volgende:
Ow, ik dacht echt dat je het daar een keer over gehad had, heb het verkeerd gelezen dan denk ik.
In dat geval is (indien je een donkerdere tint wilt) de Guhl verf uit de drogisterij erg prettig vind ik. Zacht en mooie kleuren :)
ik had tijd terug met zware meds idd hele doffe plekken, die meds heb k aan de kant gegooid :Y

ik vraag mij alleen nu af welke merken het beste zijn om te gebruiken en zo min mogelijk je haar beschadigen :)
pi_117523010
Weet niet of er hier nog mensen zijn die iets weten van de CO-methode, maar ik zit met nog een vraag.
Kan je iets van vet of olie in je haar gebruiken? Ik vraag het me af omdat het niet in water oplost, maar ik weet niet of de conditioner er nog iets mee doet.

Ik heb nu een conditioner met olie erin die wel siliconen-vrij is. Ik vraag me dus af of ik die wel moet gebruiken.

Methode bevalt verder prima trouwens. Ik heb nu voor het eerst van iemand te horen gekregen dat m'n haar daadwerkelijk langer aan het worden is O+
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:35:01 #54
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_117523125
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:32 schreef Nagelschaartje het volgende:
Weet niet of er hier nog mensen zijn die iets weten van de CO-methode, maar ik zit met nog een vraag.
Kan je iets van vet of olie in je haar gebruiken? Ik vraag het me af omdat het niet in water oplost, maar ik weet niet of de conditioner er nog iets mee doet.

Ik heb nu een conditioner met olie erin die wel siliconen-vrij is. Ik vraag me dus af of ik die wel moet gebruiken.

Methode bevalt verder prima trouwens. Ik heb nu voor het eerst van iemand te horen gekregen dat m'n haar daadwerkelijk langer aan het worden is O+
Kan wel, maar dan moet je af en toe een azijnspoeling doen om build-up weg te krijgen. Ik geloof dat ze daar meestal appelazijn voor gebruiken. Af en toe shampoo gebruiken heeft hetzelfde effect.

Conditioner krijgt wel veel weg namelijk, maar niet alles. Kan wat doffig worden: azijn lost het op. :Y Tenminste, dat is het idee.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_117535552
Ok, gaan we er eens een azijnspoeling doorheen gooien :)
  woensdag 3 oktober 2012 @ 10:13:40 #56
365231 Fera
Fire & Blood
pi_117537900
Ik heb mn haar donker chocolade bruib geverfd, erg mooi. Alleen was ik vaseline vergeten en heb ik wat vlekjes op mn slaap. Zeep en reinigingsmelk werken niet. Scrub en evt. nagellakremover ga ik nog proberen..

Iemand nog tips?
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:24:17 #57
327568 rosepetals
Beware of the thorns.
pi_117539878
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 10:13 schreef Fera het volgende:
Ik heb mn haar donker chocolade bruib geverfd, erg mooi. Alleen was ik vaseline vergeten en heb ik wat vlekjes op mn slaap. Zeep en reinigingsmelk werken niet. Scrub en evt. nagellakremover ga ik nog proberen..

Iemand nog tips?
Je hebt bij de kruidvat speciale doekjes te koop om haarverf vlekken uit je huid te krijgen, wat eigenlijk meer bedoeld is voor je handen. Maar ik kreeg de vlekken in mijn nek/bij mijn slaap ermee weg. :) Ze hangen bij de haarverf, die zakjes met doekjes.
"What's in a name? That which we call a rose
By any other name would smell as sweet."
  woensdag 3 oktober 2012 @ 13:22:07 #58
259233 GimmeGore
pi_117543674
Weet iemand hoe lang je Special FX moet laten intrekken? Ik zie nl 2 hele verschillende dingen, de ene site zegt dat 15-30 minuten lang genoeg is, de andere site heeft het over over nacht of 's ochtends insmeren 's avonds weer uitspoelen
pi_117544223
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:22 schreef GimmeGore het volgende:
Weet iemand hoe lang je Special FX moet laten intrekken? Ik zie nl 2 hele verschillende dingen, de ene site zegt dat 15-30 minuten lang genoeg is, de andere site heeft het over over nacht of 's ochtends insmeren 's avonds weer uitspoelen
Ik meen dat het daar zo mee was dat hoe langer het blijft zitten, hoe intenser het resultaat. En dat dat kan omdat er verder geen schadelijke dingen inzitten. Maar ik heb het zelf nooit gebruikt, dus geen ervaringen helaas.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 3 oktober 2012 @ 14:16:00 #60
365231 Fera
Fire & Blood
pi_117545739
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:24 schreef rosepetals het volgende:

[..]

Je hebt bij de kruidvat speciale doekjes te koop om haarverf vlekken uit je huid te krijgen, wat eigenlijk meer bedoeld is voor je handen. Maar ik kreeg de vlekken in mijn nek/bij mijn slaap ermee weg. :) Ze hangen bij de haarverf, die zakjes met doekjes.
Net te laat gezien, was net nog bij t Kruidvat. :') Ik ga morgen wel terug als t er nog niet uit is. Bedankt voor de tip. :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_117551096
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 13:36 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik meen dat het daar zo mee was dat hoe langer het blijft zitten, hoe intenser het resultaat. En dat dat kan omdat er verder geen schadelijke dingen inzitten. Maar ik heb het zelf nooit gebruikt, dus geen ervaringen helaas.
Dat idd! Als je het er zo lang in laat zitten als op de fles staat, is het er ook erg snel weer uit. Ik laat het altijd minimaal 3 uur zitten :)
pi_117638385

Weet iemand welke kleur haarverf die dude in het midden heeft/er heel dicht in de buurt komt? :)
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 09:51:17 #63
259233 GimmeGore
pi_117764429
dat zijn meerdere kleuren ;)

Ik ga zo de special fx proberen, maar ik heb alleen henna gebruikt tot nu toe. Maar dit zou volgens mij juist makkelijker moeten zijn omdat het geen dikke smurrie is.
Maar toch, iemand nog tips?
  † In Memoriam † dinsdag 9 oktober 2012 @ 19:40:44 #64
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_117786643
Mijn haar was alweer aardig gegroeid, vanmiddag naar de kapper geweest. Stukje eraf, een lokje geknipt en highlights O+

1e foto is de before foto :P

pi_117789554
Mooi die highlights!!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:27:44 #66
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_117822719
Ik wilde ombre, daarna dacht ik why the hell doe ik het niet even roze ook :')

donderdag 11 oktober 2012 @ 03:41:55 #67
285244 EnemyRock
No scratch, no snatch.
pi_117842001
Hallo dames,

Een topic over haar, wat dolletjes.
Zelf heb ik lang haar (man) en ik denk dat ik dit wel prima verzorg. Shampoo en conditioner gewoon, maskers en dergelijken hoef ik niet aan te beginnen dat gaat mij net wat te ver. :P

Heeft het eigenlijk nut om baarden te wassen met shampoo en conditioner? (gewoon uit interesse, bij mij is het nog niet zo ver helaas.)

Hier een plaatje van mijn haar op de scanner, ik vond het wel een mooi resultaat.

http://img207.imageshack.us/img207/5793/tentakelhaar.jpg (copy/paste deze link)

*Edit, blijkbaar wat probleempjes met het uploaden van het plaatje, wellicht te groot?

http://imageshack.us/scaled/landing/35/tentakelhaarkort.jpg (copy/paste deze link)
''Before you talk to the chief, you must party with the chief.''
pi_117845464
Imgshack vindt FOK! niet zo lief, dus het gaat prima met je uploaden, wij moeten alleen je url kopiëren. Volgende keer imgur gebruiken en dan lukt het wel gewoon :Y

En tuurlijk heeft het nut om je baard te wassen, zeker als je rookt lijkt me. En als je eet komen er kruimels in. Blabla. Conditioner zou ik niet weten, ik heb nooit zo veel interesse gehad in baarden.

http://www.ehow.com/how_2104708_wash-beard.html
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:59:16 #69
285244 EnemyRock
No scratch, no snatch.
pi_117852155
Handig om te weten voor de toekomst, het schiet alleen nog niet heel erg op maar ik heb de tijd. :P

*edit

Imgur maar proberen.

[ Bericht 13% gewijzigd door EnemyRock op 11-10-2012 14:08:06 ]
''Before you talk to the chief, you must party with the chief.''
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 18 oktober 2012 @ 17:12:10 #70
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_118132836
quote:
10s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:27 schreef Harajuku. het volgende:
Ik wilde ombre, daarna dacht ik why the hell doe ik het niet even roze ook :')

[ afbeelding ]
Cute! Heb het ook een tijd overwogen zo te doen maar ik heb net enigszins mijn haar weer op orde :').

Zit te denken deze shampoo een keer te kopen.

Zit sowieso geen SLS/SLES in maar kijk ik misschien over andere foute ingrediënten heen?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 18 oktober 2012 @ 17:34:56 #71
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_118133825
Oh en wat vinden jullie van deze tips van Haaradvies.info (?) dat je je haar het beste nìet kunt luchtdrogen?

quote:
Föhnen
Sommige mensen laten het haar “luchtdrogen”, maar deze schijnbaar natuurlijke aanpak is niet optimaal voor het haar. Na het vocht grondig te hebben geabsorbeerd met een handdoek, een leave-in conditioner over het haar verdelen. Begin te föhnen bij de haargrens in de nek richting de punten en werk als laatste naar het voorhoofd toe, zodat het bovenste deel van het haar niet alle vocht absorbeert. Dit geeft het bovenste deel volume. Als de hoofdhuid helemaal droog is en het haar 80% droog, breng je haar dan in het gewenste model.
Houdt de föhn op zo'n 20 cm afstand van je hoofd en gebruik nooit de hoogste stand. Sluit altijd af met de koude stand, hierdoor sluiten de schubben zich.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_118135018
Daar heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk? Ik dacht dat het standaardadvies is dat te vaak föhnen juist slecht voor je haar is.

Sowieso werkt de manier van föhnen die ze aanraden niet voor krullend haar denk ik.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_118135402
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:06 schreef Mry het volgende:
Daar heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk? Ik dacht dat het standaardadvies is dat te vaak föhnen juist slecht voor je haar is.

Sowieso werkt de manier van föhnen die ze aanraden niet voor krullend haar denk ik.
Neuh, dan wordt het een enorme pluisbende. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_118135514
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:34 schreef ChipsZak. het volgende:
Oh en wat vinden jullie van deze tips van Haaradvies.info (?) dat je je haar het beste nìet kunt luchtdrogen?

[..]

Ik begin hier niet aan. Mijn haar is er zonder fohnen duidelijk beter aan toe!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 18 oktober 2012 @ 18:18:51 #75
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_118135599
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:06 schreef Mry het volgende:

Ja, dat dacht ik dus ook. Daarom informeer ik toch maar even, :').
pi_118135918
Fohnen is sowieso niet heel goed toch?
pi_118141004
@Skaai en Harajuku: mooi zo :D ziet er leuk uit!

@EnemyRock: eh... Geen idee. Ben niet zo thuis in de verzorging van baarden :P als je hoofdhaar verder gezond is en je er weinig mee doet zijn maskers ook niet nodig ;)

--
Föhnen is inderdaad niet goed voor je haar. Als je het dan toch per se wilt fohnen, kun je het beste de koudste stand gebruiken. Het haar niet compleet droog föhnen helpt om pluizen bij krullend haar te verminderen. Een diffuser is erg handig bij krullend haar.

Wat ze zeggen over het sluiten van de schubben kun je ook voor elkaar krijgen door, voor je stopt met douchen, je haar even met koud water te spoelen. Dat sluiten de schubben ook en dat zou moeten helpen tegen pluizig haar.

Sowieso is het voor mensen met krullend haar geen aanrader de methode van Haaradvies te gebruiken. Door de handdoek trek je de krullen uit elkaar en wordt het geheel pluizig en door het op die manier te fohnen wordt het geheel NOG pluiziger :P
pi_118245181
Ik heb een vraag, ik wil graag een haarproduct gaan gebruiken om mijn haar te beschermen tegen het föhnen. Ik heb lang en vooral dik haar, daarom kom ik er niet onderuit om het af en toe te föhnen, in de winter duurt het soms uren voordat het uit zichzelf droog is. Kunnen jullie mij een product aanraden dat niet al te duur is?
pi_118247663
Ik zou in ieder geval voor een haarolie gaan. Hoewel dat van een beetje merk al gauw duur wordt is het wel de moeite waard. Je hoeft niet zo veel te gebruiken.
  zondag 21 oktober 2012 @ 19:00:35 #80
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_118249793
Met welk stylingsproduct krijg ik dik krullend haar soepeler? Als het nog een beetje nat is zit het goed maar 2 uur later word het altijd weer zo een dikke onflexibele bos en krijgt het vooral aan de achterkant absurd veel volume...
pi_118251044
Ik denk dat een goede haarolie ook voor jou wel zou werken.
pi_118251899
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2012 17:53 schreef pasopikbijt het volgende:
Ik zou in ieder geval voor een haarolie gaan. Hoewel dat van een beetje merk al gauw duur wordt is het wel de moeite waard. Je hoeft niet zo veel te gebruiken.
Thanks, kan je ook nog een merk aanraden?
  zondag 21 oktober 2012 @ 19:57:04 #83
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_118251977
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:33 schreef pasopikbijt het volgende:
Ik denk dat een goede haarolie ook voor jou wel zou werken.
Valt dat een beetje te stylen dan?
pi_118252503
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:55 schreef Schaatsfan89 het volgende:

[..]

Thanks, kan je ook nog een merk aanraden?
Mijn mama gebruikt Loreal paris Elvive Extraordinairy oil, is wel lekker spul en handig te sprayen enzo. Ik heb het ook een keer uitgeprobeerd en mn haar werd er heel lekker zacht en stevig van. Maar eigenlijk heb ik het niet nodig met mijn "fijne" haar.

quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:57 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Valt dat een beetje te stylen dan?
Niet echt, het wordt er gewoon soepeler, glanzender, zachter, steviger van. Het voedt goed ;)
pi_118252871
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:07 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

Mijn mama gebruikt Loreal paris Elvive Extraordinairy oil, is wel lekker spul en handig te sprayen enzo. Ik heb het ook een keer uitgeprobeerd en mn haar werd er heel lekker zacht en stevig van. Maar eigenlijk heb ik het niet nodig met mijn "fijne" haar.

[..]

Niet echt, het wordt er gewoon soepeler, glanzender, zachter, steviger van. Het voedt goed ;)
Bedankt, ik heb ook altijd Loreal Elvive als shampoo dus dat moet helemaal goed komen!
pi_118258443
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:00 schreef Ziewoarut het volgende:
Met welk stylingsproduct krijg ik dik krullend haar soepeler? Als het nog een beetje nat is zit het goed maar 2 uur later word het altijd weer zo een dikke onflexibele bos en krijgt het vooral aan de achterkant absurd veel volume...
precies hetzelfde hier. Misschien ook maar aan de haarolie gaan dan..
pi_118262764
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:42 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

precies hetzelfde hier. Misschien ook maar aan de haarolie gaan dan..
Ik ben hier super blij mee. Ik gebruik alleen de olie zelf!

http://m.moroccanoil.com/hair.php
pi_119062910
Ik heb even een vraagje, al is het hier doodstil. :{

Ik twijfel tussen de Biosilk stijltang en de CHI stijltang. Ze zijn beiden verkrijgbaar op Douglas.nl

De Biosilk is 69.00 euro en de CHI 99.00 euro.

Heeft iemand hier ervaringen mee en of advies, welke nou beter is?
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_119068921
Ik ben sinds een week aan de no poo *O* Maar moet het nog steeds om de dag wassen met bicarbonaat en appelazijn.. gaat dat nog minder worden? En ik gebruik op dag 2 een spuitje droogshampoo, omdat het toch niet zo goed ontvet als shampoo (das het hele idee natuurlijk ook maargoed). Mis shampoo wel ;( Iemand enig idee wanneer dat beter moet gaan worden?
pi_119069055
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 19:49 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik heb even een vraagje, al is het hier doodstil. :{

Ik twijfel tussen de Biosilk stijltang en de CHI stijltang. Ze zijn beiden verkrijgbaar op Douglas.nl

De Biosilk is 69.00 euro en de CHI 99.00 euro.

Heeft iemand hier ervaringen mee en of advies, welke nou beter is?
ik heb zelf een chi en ben daar echt super blij mee!
pi_119094444
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 22:18 schreef heaven7 het volgende:
Ik ben sinds een week aan de no poo *O* Maar moet het nog steeds om de dag wassen met bicarbonaat en appelazijn.. gaat dat nog minder worden? En ik gebruik op dag 2 een spuitje droogshampoo, omdat het toch niet zo goed ontvet als shampoo (das het hele idee natuurlijk ook maargoed). Mis shampoo wel ;( Iemand enig idee wanneer dat beter moet gaan worden?
Voor een paar weken alleen water gebruiken helpt.
pi_119096075
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:48 schreef Deliah het volgende:

[..]

Voor een paar weken alleen water gebruiken helpt.
Euh nee dat red ik dus écht niet.
pi_119096510
quote:
Het is mij een week of 3 gelukt, toen voelde ik me zo enorm ranzig. :@
pi_119120756
Ik ben verliefd op mijn nieuwe conditioner van dr Organic O+ Hij is fijn.

ik twijfel of ik mijn haar weer korter ga knippen.
pi_119120969
Ik ga mijn haar lang laten groeien (ok, het is al lang, maar het moet nóg langer)
en het dan laten afknippen voor stichting haarwensen.

Heeft nog iemand tips om je haarpunten te verzorgen? Ik doe er nu af en toe wat kokosolie in, maar misschien zijn er nog meer tips?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_119121224
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 12:39 schreef essnhills het volgende:
Ik ga mijn haar lang laten groeien (ok, het is al lang, maar het moet nóg langer)
en het dan laten afknippen voor stichting haarwensen.

Heeft nog iemand tips om je haarpunten te verzorgen? Ik doe er nu af en toe wat kokosolie in, maar misschien zijn er nog meer tips?
hey, jij ook al? O+
Optijd laten bijpunten, regelmatig haarmaskers in de punten gebruiken en creme. Verder je kapper vragen, die weet vaak ook wel wat, Zonder je Vanalles aan te smeren.
pi_119121633
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2012 12:46 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

hey, jij ook al? O+
Optijd laten bijpunten, regelmatig haarmaskers in de punten gebruiken en creme. Verder je kapper vragen, die weet vaak ook wel wat, Zonder je Vanalles aan te smeren.
Ja O+ Kan ik ook nog eens iets nuttigs bijdragen O+

Normaal laat ik het niet zo vaak bijpunten, ik krijg meestal pas na ongeveer een half jaar de eerste gespleten punten. Heb je nog tips voor een goed (en betaalbaar) haarmasker?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_119121692
Dr organic marrocan oil & arganoil. Is iets van 15,- per pot, bij de tuinen.
  maandag 12 november 2012 @ 21:09:09 #99
259233 GimmeGore
pi_119142092
quote:
Ik ben sinds een week aan de no poo *O*
Ik blijf dit, ondanks dat ik weet in welk topic ik zit, lezen als "geen poep"

Wat trouwens helpt is gewoon minder vaak wassen, afbouwen, en ik weet van een vriendin dat het heel erg tussen de oren zit. Zij wou ook ophouden met shampoo en ze dacht dat ze heel vies en vet haar had, terwijl dat echt heel erg mee viel.

[ Bericht 0% gewijzigd door GimmeGore op 12-11-2012 21:14:57 ]
pi_119153822
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:09 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Ik blijf dit, ondanks dat ik weet in welk topic ik zit, lezen als "geen poep"

Wat trouwens helpt is gewoon minder vaak wassen, afbouwen, en ik weet van een vriendin dat het heel erg tussen de oren zit. Zij wou ook ophouden met shampoo en ze dacht dat ze heel vies en vet haar had, terwijl dat echt heel erg mee viel.
Haha ja ik vind het ook een stomme naam :P En bij mij zit het helaas niet tussen de oren :( Maar ik kan het heel aardig opvangen met bicarbonaat en azijn, alleen is het dag 2 toch weer vettig al dus voorlopig blijf ik het toch maar eens per 2 dagen wassen (in het weekend 3 als het lukt) en hopen dat het beter wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')