abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 september 2012 @ 15:57:18 #76
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_116423735
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:52 schreef mirannie het volgende:

[..]

Zie hier het nut ook niet van in. Tenzij je een echte job hopper bent, is 5 werkgevers terug gaan wel een erg lange tijd.
Je wil niet weten hoeveel mensen slechts 1 tot 2 jaar ergens werken.... hetgeen direct vaak al 'genoeg' zegt.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar waarom zou je deze gegevens 10 jaar bewaren? Wettelijk gezien hoeven personeelsdossiers niet zo lang bewaard te blijven.
Waarom niet? Het kost geen moeite met de huidige systemen.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:56 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

ja, mooi softwareprogramma is dat hè :')

doe niet zo sneu, naar wat voor directeursfunctie solliciteer je dan?
Omdat wij heel veel informatie hebben.... discretie is belangrijk.
pi_116423803
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:56 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

ja, mooi softwareprogramma is dat hè :')

doe niet zo sneu, naar wat voor directeursfunctie solliciteer je dan?
Hoeft niet eens een directeursfunctie te zijn, d'r zijn genoeg mafkezen die denken dat je elke nuance van iemands persoonlijkheid nog haarfijn kan uitleggen na 10 jaar. Slaat nergens op, toch gebeurd het.
Fo’ fo’ bulldog: my motherfucking pet
I point it at you and tell that motherfucker "fetch"
I’m fucking her good, she got her legs on my neck
I get pussy, mouth and ass, call that bitch triple threat
  woensdag 5 september 2012 @ 16:01:15 #78
373754 mossad_agent
pi_116423890
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:59 schreef VanitySquared het volgende:

[..]

Hoeft niet eens een directeursfunctie te zijn, d'r zijn genoeg mafkezen die denken dat je elke nuance van iemands persoonlijkheid nog haarfijn kan uitleggen na 10 jaar. Slaat nergens op, toch gebeurd het.
Nou het hoeft natuurlijk niet te gaan om iemand zijn persoonlijkheid maar als jij opgeeft dat je tien jaar gelden CEO bij Shell was en ik ga dat controleren en het blijkt dat ze jou er uberhaupt niet eens kennen,...denk jij dan dat je hier kunt komen werken?? Dat is dus verificatie die vrijwel altijd kan worden toegepast.

En nogmaals; wij screenen geen vakkenvullers, die worden inderdaad snel vergeten. Maar geloof mij nou als ik aangeef dat bestuurders niet zo snel worden 'vergeten' ;)
pi_116423908
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:59 schreef VanitySquared het volgende:

[..]

P&O-idioterie :')

een vriend van mij moest eens een IQ-test doen als onderdeel van de sollicitatie-procedure, terwijl hij cum laude is afgestudeerd in natuurkunde :D
pi_116423993
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:01 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Nou het hoeft natuurlijk niet te gaan om iemand zijn persoonlijkheid maar als jij opgeeft dat je tien jaar gelden CEO bij Shell was en ik ga dat controleren en het blijkt dat ze jou er uberhaupt niet eens kennen,...denk jij dan dat je hier kunt komen werken?? Dat is dus verificatie die vrijwel altijd kan worden toegepast.

En nogmaals; wij screenen geen vakkenvullers, die worden inderdaad snel vergeten. Maar geloof mij nou als ik aangeef dat bestuurders niet zo snel worden 'vergeten' ;)
en je denkt zelf ook niet dat het een beetje onzinnig is om dat te controleren van 5 banen terug?
pi_116424052
Misschien willen ze zelfs gewoon met eigen oren horen dat het eikels zijn.
  woensdag 5 september 2012 @ 16:05:36 #82
373754 mossad_agent
pi_116424069
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:03 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

en je denkt zelf ook niet dat het een beetje onzinnig is om dat te controleren van 5 banen terug?
Nee waarom? Kijk bijvoorbeeld eens op Linkedin... daar hebben de meeste mensen wel 10 werkgevers op hun CV staan. Een goede screening levert het bedrijf een hoop geld op.
pi_116424216
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:05 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Nee waarom? Kijk bijvoorbeeld eens op Linkedin... daar hebben de meeste mensen wel 10 werkgevers op hun CV staan. Een goede screening levert het bedrijf een hoop geld op.
nee, dat kóst een hoop geld

alleen een degelijk sollicitatiegesprek levert een hoop op, maar dat is nou precies hetgeen waar je iemand niet op kunt trainen, vandaar dat de P&O-afdeling vaak zit vastgeroest in domme procedures als het checken van 5 werkgevers terug; voor dat navragen heb je namelijk geen talent of vaardigheden nodig

met als gevolg zo'n situatie als waar TS in terecht is gekomen
  woensdag 5 september 2012 @ 16:10:54 #84
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_116424283
quote:
Nou het hoeft natuurlijk niet te gaan om iemand zijn persoonlijkheid maar als jij opgeeft dat je tien jaar gelden CEO bij Shell was en ik ga dat controleren en het blijkt dat ze jou er uberhaupt niet eens kennen,...denk jij dan dat je hier kunt komen werken??
Albert Krielen denkt van wel
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 5 september 2012 @ 16:11:40 #85
373754 mossad_agent
pi_116424319
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:09 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

nee, dat kóst een hoop geld

alleen een degelijk sollicitatiegesprek levert een hoop op, maar dat is nou precies hetgeen waar je iemand niet op kunt trainen, vandaar dat de P&O-afdeling vaak zit vastgeroest in domme procedures als het checken van 5 werkgevers terug; voor dat navragen heb je namelijk geen talent of vaardigheden nodig

met als gevolg zo'n situatie als waar TS in terecht is gekomen
Ik geef je gelijk...... :Z
pi_116424416
Dat ze bestuurders screenen, is te begrijpen.

Maar dat ze bij een advocaat bellen of een hulp in de huishouding goed werk zal gaan afleveren, terwijl die kennis in huis aanwezig is....
Ik probeerde dat niet 'raar' te vinden, maar het te begrijpen. En nu begrijp ik, dat het niet valt te begrijpen, of alleen zo: zie mensen zitten daar hun geld te verdienen. Punt.
Wie zich gedraagt als een robot, krijgt salaris teveel.
  woensdag 5 september 2012 @ 16:16:43 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116424520
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:57 schreef mossad_agent het volgende:
Waarom niet? Het kost geen moeite met de huidige systemen.
Ik vind het teveel moeite, kost een half uur tijd om zo iemand te woord te staan en gegevens op te zoeken, en je krijgt er niets voor terug. Sowieso, 10 jaar terug vind ik niet echt relevant ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 5 september 2012 @ 16:18:30 #88
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116424596
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:14 schreef jantco het volgende:
Dat ze bestuurders screenen, is te begrijpen.

Maar dat ze bij een advocaat bellen of een hulp in de huishouding goed werk zal gaan afleveren, terwijl die kennis in huis aanwezig is....
Ik probeerde dat niet 'raar' te vinden, maar het te begrijpen. En nu begrijp ik, dat het niet valt te begrijpen, of alleen zo: zie mensen zitten daar hun geld te verdienen. Punt.
ik begrijp deze post niet, kun je hem wat duidelijker opschrijven?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 5 september 2012 @ 16:20:30 #89
373754 mossad_agent
pi_116424685
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik vind het teveel moeite, kost een half uur tijd om zo iemand te woord te staan en gegevens op te zoeken, en je krijgt er niets voor terug. Sowieso, 10 jaar terug vind ik niet echt relevant ;).
Tien jaar is een voorbeeld..... en het is niet veel moeite. Je hebt een CV, daar staan ondernemingen op. Je belt de onderneming en vraagt naar HR. Wat was de moeite? Hetgeen je ervoor terugkrijgt is dat je geen incompetente bestuurders binnen je organisatie krijgt waarmee je later imagoschade kunt krijgen.

Even een voorbeeld: Stel je voor dat een grote bouwonderneming op zoek is naar een nieuwe bestuurder. Dan hebben ze graag een paar honderd euro over voor een screening om bijvoorbeeld na te gaan of iemand bij de bouwfraude betrokken was. Dit scheelt ze in de toekomst namelijk mogelijk grote opdrachten. Imagoverlies is best een issue wat dat betreft.
pi_116424876
Mijn informatie heb ik gehad, aan iedereen dank.

@mossad_agent: bestuurders zijn nogal vaak narcistisch ingesteld. En uit steeds meer onderzoeken blijkt, dat narcisten meer brokken maken, dan winst opleveren. In feite is die hele crisis waar we nu met zijn allen in zitten, door narcisten ontstaan.
Screen jij daar ook op, als ik vragen mag?
  woensdag 5 september 2012 @ 16:26:44 #91
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_116424925
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:28 schreef Manco299 het volgende:
Mijn ervaring is dat men nooit de oude werkgever opbelt.
Als je bij de Albert Heijn gaat werken misschien. Wij bellen als het even kan de 2 meest recente werkgevers. Geen referenties > geen baan.

Je kunt overigens wel met je werkgever contractueel overeen komen dat je een positieve referentie meekrijgt, ook al is dit misschien niet helemaal waar. Dit kun je uitonderhandelen op het moment dat een werkgever graag wil dat je opstapt.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_116425010
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:20 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Tien jaar is een voorbeeld..... en het is niet veel moeite. Je hebt een CV, daar staan ondernemingen op. Je belt de onderneming en vraagt naar HR. Wat was de moeite? Hetgeen je ervoor terugkrijgt is dat je geen incompetente bestuurders binnen je organisatie krijgt waarmee je later imagoschade kunt krijgen.

Even een voorbeeld: Stel je voor dat een grote bouwonderneming op zoek is naar een nieuwe bestuurder. Dan hebben ze graag een paar honderd euro over voor een screening om bijvoorbeeld na te gaan of iemand bij de bouwfraude betrokken was. Dit scheelt ze in de toekomst namelijk mogelijk grote opdrachten. Imagoverlies is best een issue wat dat betreft.
ga je nu de bouwfraude er bij halen om te overtuigen dat het heel normaal is om voor 5 banen terug te checken op referenties?
  woensdag 5 september 2012 @ 16:32:07 #93
373754 mossad_agent
pi_116425157
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:25 schreef jantco het volgende:
Mijn informatie heb ik gehad, aan iedereen dank.

@mossad_agent: bestuurders zijn nogal vaak narcistisch ingesteld. En uit steeds meer onderzoeken blijkt, dat narcisten meer brokken maken, dan winst opleveren. In feite is die hele crisis waar we nu met zijn allen in zitten, door narcisten ontstaan.
Screen jij daar ook op, als ik vragen mag?
Wij screenen niet op narcisme nee ;) Maar als bekend is dat iemand brokken heeft gemaakt, komt hij dus niet door de screening ;)

@jopido: ik had je toch al gelijk gegeven?
pi_116425272
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:32 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Wij screenen niet op narcisme nee ;) Maar als bekend is dat iemand brokken heeft gemaakt, komt hij dus niet door de screening ;)

@jopido: ik had je toch al gelijk gegeven?
ga er nu eens inhoudelijk op in? ik bedoel vanuit jouw functie als nabeller?
  woensdag 5 september 2012 @ 16:36:48 #95
373754 mossad_agent
pi_116425349
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:34 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

ga er nu eens inhoudelijk op in? ik bedoel vanuit jouw functie als nabeller?
Jij hebt toch al een mening waar je niet vanaf zult wijken. Je weet het blijkbaar beter....waarom zou jij je door mij laten overtuigen. Voorts ga je ervan uit, dat ik ook A; mijzelf genoodzaakt vind om verantwoording aan jou af te leggen en daar B nog tijd in te gaan steken.

Ik heb je reeds gelijk gegeven, mijn advies is om dat te vieren.
pi_116425470
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:36 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Jij hebt toch al een mening waar je niet vanaf zult wijken. Je weet het blijkbaar beter....waarom zou jij je door mij laten overtuigen. Voorts ga je ervan uit, dat ik ook A; mijzelf genoodzaakt vind om verantwoording aan jou af te leggen en daar B nog tijd in te gaan steken.

Ik heb je reeds gelijk gegeven, mijn advies is om dat te vieren.
het is zo jammer dat je opgeeft, want je had mij echt bijna overtuigd
pi_116432746
via google kwam ik dit tegen, Referenties: mogen - zonder mijn toestemming - inlichtingen ingewonnen worden bij vorige werkgevers?In beginsel mogen alleen inlichtingen worden ingewonnen bij vorige werkgevers na vooraf verkregen toestemming van de sollicitant. Als je in de sollicitatiefase zelf al referenties opgeeft, dan mag de werkgever ervan uitgaan dat het hem/haar vrijstaat daar navraag te doen. De beoogde informatie mag alleen direct verband houden met de te vervullen functie en mag geen onevenredige inbreuk maken op jouw persoonlijke levenssfeer. Vragen naar de ziekteverzuimhistorie is bijvoorbeeld niet toegestaan.
pi_116440211
Stel je niet zo aan.

Ze willen gewoon weten of de wijze van ontslag klopt en niet gelogen heeft over een op staande voetje wegens diefstal/verduistering/oid. Dat is vaak alles.
.
  woensdag 5 september 2012 @ 23:11:41 #99
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_116442493
quote:

Leg mij dan eens uit hoe het komt dat iedere 'bestuurder' die er een klotebende van maakt (wat dacht je van 'bestuurders' van woningbouwverenigingen, banken, toezichthouders, enzovoorts) doorgaans in no-time weer een vergelijkbare functie scoort (of een zodanig dikke oprotpremie zodat-ie niet eens meer hóeft te werken)? :{w
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_116442592
@tipsy16. Dat dacht ik eigenlijk ook. Waar heb je dat gevonden?

+@Fer, kijk zoiets schreef ik al, als zinnige vraag. Ze zouden dat ook gewoon kunnen vermelden tijdens het gesprek, ter geruststelling. Dus betreffende recruiters zijn erg onervaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')