Tsja... Of je nou chinese slicks of Pirellis er onder legt, die 20 jaar oude Fiat Panda gaat er echt niet beter van rijden.quote:Op maandag 3 september 2012 08:28 schreef sinepedraap het volgende:
Ik rij gewoon op slicks met m'n bempie popo durft meestal tog nix te zegge
Heb je ooit het verschil wel eens gemerkt? Zo niet, dan mag je niets zeggen. Praktijktesten wijzen het uit.quote:Op maandag 3 september 2012 09:00 schreef Frank_Drebin het volgende:
Het is niet voor niets dat je niet met kale banden mag rijden ts. Volgens is dit wat overdreven, die Chinese banden slijten alleen veel en veel sneller.
Ik weet niet hoe jij rijdt, maar ik zou er bij het oprijden van de A1 liever voor kiezen om snelheid te maken en gewoon met 120 in te voegen. Dwars gaan en driften kun je beter op afgelegen parkeerplaatsen doen.quote:Op maandag 3 september 2012 09:15 schreef LangeJan het volgende:
Mooi man! Goedkope snoeiharde WangLing bandjes achter.. geheid dwars in de regen.
Toen ik mijn eerste Manta kocht.. zaten er achter op 10 jaar oude Fulda banden. Bij de oprit naar de A1 vanuit Amersfoort had je toen zo een transitie van nieuw naar oud asfalt aan het einde van de invoegstrook nog IN! de bocht..
Goed wat heb ik toen gelachen toen ik in de stortregen de A1 op kwam driften
Minerva is een Belgisch privémerk dat in 1995 werd opgericht. De banden van Minerva werden aanvankelijk door de Duitse groep Continental gefabriceerd, wat voortaan in Europa en Azïe gebeurt.quote:Op maandag 3 september 2012 08:26 schreef Babananana het volgende:
.
Op pa's auto liggen de standaard voorgeschreven Continental banden, welke praktisch altijd grip hebben.
Op ma's auto liggen van die Chinese banden, genaamd Minerva.
Hij brak uit bij 100 km/h! En het ging per ongeluk.quote:Op maandag 3 september 2012 09:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Heb je ooit het verschil wel eens gemerkt? Zo niet, dan mag je niets zeggen. Praktijktesten wijzen het uit.
[..]
Ik weet niet hoe jij rijdt, maar ik zou er bij het oprijden van de A1 liever voor kiezen om snelheid te maken en gewoon met 120 in te voegen. Dwars gaan en driften kun je beter op afgelegen parkeerplaatsen doen.
Jawel, ik neem zelf ook altijd dure banden niet op de laatste plaats omdat die langer meegaan, duurzamer zijn en goedkoop dus duurkoop is in dit geval.quote:Op maandag 3 september 2012 09:24 schreef Mikkie het volgende:
Heb je ooit het verschil wel eens gemerkt? Zo niet, dan mag je niets zeggen. Praktijktesten wijzen het uit.
quote:Op maandag 3 september 2012 08:28 schreef sinepedraap het volgende:
Ik rij gewoon op slicks met m'n bempie popo durft meestal tog nix te zegge
Ik ga ervan uit dat een Golf gewoon mee zou moeten kunnen doen met de rest van het verkeer, wat dus niet planals het regent.quote:Op maandag 3 september 2012 09:04 schreef TallMan het volgende:
Goed dat TS ook aangeeft dat autos van pa en ma hetzelfde merk/model zijn zodat alle andere variabelen zijn uitgesloten.
Niet dat ik hiermee Chinese banden goedpraat overigens
Uh-huh.quote:Op maandag 3 september 2012 08:31 schreef Kumerian het volgende:
[..]
Tsja... Of je nou chinese slicks of Pirellis er onder legt, die 20 jaar oude Fiat Panda gaat er echt niet beter van rijden.
Haha, dat herken ik!quote:Op maandag 3 september 2012 19:25 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Vroeger ook van die WongLee PingPong banden op mijn Charade. Op nat wielspin in de derde versnelling...en dat met 90 brullende pk's![]()
Voelde dat ding toch even als een sportwagen
Als het glad is door vorst gebeuren er over het algemeen minder ongelukken, omdat iedereen veel rustiger aan doet. Heb ik afgelopen winter gelezen ergens.quote:Op maandag 3 september 2012 22:57 schreef Mikkie het volgende:
Dat wordt in de herfst weer hopen dat al die 'besparende' prutsers niet tegen je auto aan glijden bij een paar druppels regen. Om nog maar niet te spreken over gladheid
Met ijzel gaat het helemaal mis, maar dat van die vorst kan me voorstellen. Alleen krijg je dan weer het bijverschijnsel dat iedereen 55@80 gaat rijden uit angst, dan duren al je ritten anderhalf keer zo langquote:Op maandag 3 september 2012 23:11 schreef Babananana het volgende:
[..]
Als het glad is door vorst gebeuren er over het algemeen minder ongelukken, omdat iedereen veel rustiger aan doet. Heb ik afgelopen winter gelezen ergens.
Vind ik wel grappig
Bedankt voor deze informatie, Henk.quote:Op dinsdag 4 september 2012 01:36 schreef joeftw het volgende:
Ons pap het er al twintig jaar deselfde ling-long banden onder liggen. Top kwaliteit geen rare gleufjes op de banden zoals je by iederan ziet maar mooi glad, gaat perfect in sneeuw regen droog zon enzovoors. Gr henk
die slijten juist niet. want heel hard rubber.quote:Op maandag 3 september 2012 09:00 schreef Frank_Drebin het volgende:
Het is niet voor niets dat je niet met kale banden mag rijden ts. Volgens is dit wat overdreven, die Chinese banden slijten alleen veel en veel sneller.
Inderdaad ja, banden moeten vooral glad zijn en geen rare gleufjes hebben!quote:Op dinsdag 4 september 2012 01:36 schreef joeftw het volgende:
Ons pap het er al twintig jaar deselfde ling-long banden onder liggen. Top kwaliteit geen rare gleufjes op de banden zoals je by iederan ziet maar mooi glad, gaat perfect in sneeuw regen droog zon enzovoors. Gr henk
Dat ligt eraan. M'n pa heeft nog de eerste set Hankooks onder z'n Tucson liggen, inmiddels al zeker 90.000kmquote:Op dinsdag 4 september 2012 08:43 schreef rival het volgende:
[..]
die slijten juist niet. want heel hard rubber.
minder grip > minder slijtage.
Herkenbaar, en in elke normale bocht voelen dat je op de limiet zit.quote:Op maandag 3 september 2012 19:25 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Vroeger ook van die WongLee PingPong banden op mijn Charade. Op nat wielspin in de derde versnelling...en dat met 90 brullende pk's![]()
Voelde dat ding toch even als een sportwagen
Een minuut ja? Wil ik je wel eens zien doen. Zeker met dat lullige krikje dat standaard meegeleverd wordt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:04 schreef SteveBudin het volgende:
Slicks voor droog weer en ik heb een setje regenbanden achterin liggen. Kost een minuutje om alles te wisselen
Dat verwisselen moet je dan dus wel in de regen doenquote:Op dinsdag 4 september 2012 16:53 schreef Nobu het volgende:
[..]
Een minuut ja? Wil ik je wel eens zien doen. Zeker met dat lullige krikje dat standaard meegeleverd wordt.
Zijn van die piepdingen, toch?quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:50 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Maar nu heb ik Yokohama's op mijn Subaru. Die plakken wel lekker aan het asfalt
Op het circuit piepen ze wel flink ja. Op de weg valt het wel mee, maar dat zal wel aan mijn slome rijstijl liggenquote:Op zaterdag 8 september 2012 22:18 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
Zijn van die piepdingen, toch?
Hoeft niet per se. Ik weet niet zelf niet zo heel veel over banden maar ik heb wel mijn rijbewijs.quote:Op zaterdag 8 september 2012 22:06 schreef DeHangui het volgende:
Kan wel zien dat er maar weinig zijn die echt wat van auto banden weten. Waarschijnlijk omdat het merendeel nog geen eens een rijbewijs heeft.
Kutjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |