Johnson is beter voor de VS, Obama en Romney zijn grotendeels van hetzelfde laken een pak.quote:Op zaterdag 15 september 2012 07:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik volg het niet zo nauw, maar ik zou graag willen weten wie beter is voor the USA, Romney of Obama en waarom. Bedankt.
En nu?quote:Op vrijdag 14 september 2012 02:32 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat Romney het uitstekend verwoord heeft.
Romney klinkt als de tweet vanuit de embassy, je weet wel, de reactie die hij in de schoenen van Obama schoof en deed alsof het een reactie was ná de moordaanslag en een steunbeteuiging was voor de moordenaars. Mitt Romney brengt het flipflop niveau naar nieuwe hoogten. Kerry+quote:GEORGE STEPHANOPOULOS: How about the film that seems to have sparked all this, the Innocence of Muslims film? Secretary Clinton today said she thought it was disgusting. How would you describe it?
MITT ROMNEY: Well, I haven’t seen the film. I don’t intend to see it. I you know, I think it’s dispiriting sometimes to see some of the awful things people say. And the idea of using something that some people consider sacred and then parading that out a negative way is simply inappropriate and wrong. And I wish people wouldn’t do it. Of course, we have a First Amendment. And under the First Amendment, people are allowed to do what they feel they want to do. They have the right to do that, but it’s not right to do things that are of the nature of what was done by, apparently this film.
GEORGE STEPHANOPOULOS: We’ve seen General Martin Dempsey call Pastor Jones to say, “Please don’t promote this film.” You think that’s a good idea?
MITT ROMNEY: I think the whole film is a terrible idea. I think him making it, promoting it showing it is disrespectful to people of other faiths. I don’t think that should happen. I think people should have the common courtesy and judgment– the good judgment– not to be– not to offend other peoples’ faiths. It’s a very bad thing, I think, this guy’s doing.
http://abcnews.go.com/blo(...)los-and-mitt-romney/
Je kunt je beter bij je films houden.quote:Op zaterdag 15 september 2012 07:43 schreef michaelmoore het volgende:
In een oorlog is er nooit een winnaar
De rednecks wilden nog doorgaan met het strooien met dioxine / Agent Orange maar... de rechter draaide de geldkraan dichtquote:Op zaterdag 15 september 2012 11:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je kunt je beter bij je films houden.
quote:Op 27 januari 1973 werden de Parijse Akkoorden ondertekend.
Deze akkoorden bepaalden dat Noord-Vietnam en Zuid-Vietnam door middel van vrije verkiezingen herenigd zouden worden en dat de Amerikaanse troepen binnen 60 dagen het land uit moesten.
De Noord-Vietnamese troepen mochten wel in Zuid-Vietnam blijven.
De Verenigde Staten trokken zich snel terug omdat het Congres de geldkraan had dichtgedraaid.
Het Zuid-Vietnamese bewind van Nguyen Van Thieu (1924 - 2001) werd vervolgens door Noord-Vietnam onder de voet gelopen, Generaal Vo Nguyen Giap had de leiding over deze aanval.
Als je uit gaat van BNW stuff dan wel ja.quote:Op zaterdag 15 september 2012 09:07 schreef PKRChamp het volgende:
Ik vraag mij eigen serieus af of het nog zin heeft om te stemmen in de VS. Ik voorspel als dit waar is dat niet alleen de Dollar naar de haaien gaat maar met dezelfde tijd ook de Euro naar de klote gaat. Doen ze dit soms express om een geheel nieuwe munt in te voeren in de VS en Europa?
Los van het resultaat, feit blijft natuurlijk dat er in totaal rond de 58 duizend jonge amerikaanse mannen zijn gestorven terwijl er bar weinig mee is bereikt. Dat is in mijn ogen zowiezo een groot verlies.quote:Op zaterdag 15 september 2012 04:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Kennedy beging een cruciale fout om de oorlog in Vietnam van de Fransen over te nemen; het was beter geweest als de VS hard hadden ingezet om de Praagse Lente te voorkomen. Ingrijpen in Vietnam was te laat, en vanwege het terrein en de economische situatie daar (de Noord-Vietnamezen hadden recht van klagen) niet de meest ideale omgeving om een oorlog te voeren. Maar als je een oorlog aangaat, dan doe je er beter aan 'm ook te winnen. Als je geen kans hebt om te winnen, doe het dan niet.
Desondanks, net als eerder in Korea werd er in Vietnam een staakt-het-vuren afgekondigd, wat later zelfs werd gevolgd door een vredesakkoord, terwijl Noord- en Zuid-Korea technisch gezien nog steeds in oorlog zijn.
Ik vind niet dat de VS iets met die oorlog zijn opgeschoten, en van winnen is geen sprake. Maar dat de VS die oorlog verloren hebben, klopt ook niet.
Daar is niets BNW aan hoor, als je het filmpje hebt bekeken dan maakt het echt geen donder meer uit wie er president word.quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als je uit gaat van BNW stuff dan wel ja.
quote:
quote:Op zondag 16 september 2012 23:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
"giant douche" vs "turd sandwich"
Blijft geniaal.quote:Op zondag 16 september 2012 23:56 schreef thettes het volgende:
[..]
wat dat betreft, is southpark nu als sinds seizoen 9 á 10 echt kut en kinderachtig geworden? ik kijk het nu zelden maar vind de oude nog steeds vaak leuk en origineel..
Dat is ook zo bij The Simpsons en Family Guy. De eerste seizoenen zijn zo veel beter dan de nieuwere.quote:Op zondag 16 september 2012 23:56 schreef thettes het volgende:
[..]
wat dat betreft, is southpark nu als sinds seizoen 9 á 10 echt kut en kinderachtig geworden? ik kijk het nu zelden maar vind de oude nog steeds vaak leuk en origineel..
nou ik denk dat ie het juist heel erg goed doetquote:Op maandag 17 september 2012 07:47 schreef Lyrebird het volgende:
Ben Bernanke raakt steeds verder van het padje. Tijd dat ze een geschikte dwangbuis voor die man gaan zoeken.
De huizenmarkt heeft daar wel wat last van zo hier en daar geloof ik. je koopt nu een stuk meer huis voor je in waarde gedaalde dollar.quote:
Of de dollar koppelen aan de goudprijs, dan zal de dollar pas lekker meestijgenquote:Op maandag 17 september 2012 10:52 schreef Lyrebird het volgende:
Met Bernanke aan het roer heeft het geen zin om te investeren in de VS. Zorg er nou eens voor dat die dollar waardevast wordt. Dat zou het enige moeten zijn wat een FED voorzitter zou moeten doen.
Dat gaan ze ook 2 weken volhouden.quote:Op maandag 17 september 2012 12:01 schreef HD9 het volgende:
[..]
Of de dollar koppelen aan de goudprijs, dan zal de dollar pas lekker meestijgen
Wat is dan volgens jou de motivatie van de FED? Zijn het onbenullen of dienen ze andere belangen?quote:Op maandag 17 september 2012 07:47 schreef Lyrebird het volgende:
Ben Bernanke raakt steeds verder van het padje. Tijd dat ze een geschikte dwangbuis voor die man gaan zoeken.
Bernanke wil Obama helpen. Niet geheel belangeloos natuurlijk; voor zijn herbenoeming is hij afhankelijk van Obama, en die heeft er tot nu toe een potje van gemaakt.quote:Op maandag 17 september 2012 13:11 schreef thettes het volgende:
[..]
Wat is dan volgens jou de motivatie van de FED? Zijn het onbenullen of dienen ze andere belangen?
aandelen stijgen toch ??quote:Op maandag 17 september 2012 13:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Bernanke wil Obama helpen. Niet geheel belangeloos natuurlijk; voor zijn herbenoeming is hij afhankelijk van Obama, en die heeft er tot nu toe een potje van gemaakt.
Bernanke is daarnaast een opper-Keynsiaan en gelooft dat je met meer dollars meer consumptie kan stimuleren, waardoor het vertrouwen terugkomt en de economie weer gaat draaien. Dat zijn QE 1, 2 en 3 niet meer dan een sugar rushes zijn, waar de aandelenmarkten mee worden weggeinflateerd, gaat er bij hem niet in.
Onbenullen dus.
Aandelenprijzen stijgen, maar de waarde van de dollar zakt in, zodat je er netto niets mee opschiet.quote:Op maandag 17 september 2012 13:36 schreef HD9 het volgende:
[..]
aandelen stijgen toch ??
en huizenprijzen ook
USA lonen en productiekosten dalen, in euros gemeten
Ik zie het probleem niet
Ik zou zulke topmensen niet als dom en onbenullen bestempelen
kletspraat, ik denk dat het wel goed is voor de economiequote:Op maandag 17 september 2012 13:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Aandelenprijzen stijgen, maar de waarde van de dollar zakt in, zodat je er netto niets mee opschiet.
Er zit nog steeds wat lucht in de huizenmarkt (alhoewel dat per stad en staat verschilt), dus daar kan wat QE verlichting brengen, zodat banken en huiseigenaren huizen kunnen verkopen zonder dat ze daar een technisch verlies op lijden. Maar verliezen doen ze.
Het meest gore aan de QEs is dat mensen die wel gespaard hebben worden gepakt, en dat de lonen van werknemers worden uitgehold.
Het zou niet aan de overheid of aan de FED mogen worden toevertrouwd om zo in andermans zaken in te grijpen.
Wel een bijzonder slecht idee, inderdaad.quote:Op maandag 17 september 2012 12:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat gaan ze ook 2 weken volhouden.
Goed voor de USA op de korte termijn. Maar het is niet goed voor de werknemer.quote:Op maandag 17 september 2012 13:49 schreef HD9 het volgende:
[..]
kletspraat, ik denk dat het wel goed is voor de economie
importproducten worden duurder
Lonen dalen in euro's gemeten, en dat is prima voor de USA
wel goed voor de werknemer, aleen niet als ie een hypotheek in euro's heeft en het salaris in dollars, maar dat is hier ook gebeurt met mensen die in hongarije werken en hypotheek in euro hadden , maar dat is dom hequote:Op maandag 17 september 2012 13:56 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Goed voor de USA op de korte termijn. Maar het is niet goed voor de werknemer.
http://content.usatoday.c(...)00449/1#.UFc_-KMXXvYquote:Op maandag 17 september 2012 13:33 schreef Lyrebird het volgende:
Bernanke wil Obama helpen. Niet geheel belangeloos natuurlijk; voor zijn herbenoeming is hij afhankelijk van Obama, en die heeft er tot nu toe een potje van gemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |