abonnement Unibet Coolblue
pi_116318453


Hiermee willen we wellicht nieuwe reeks binnen PTA starten, en wel over auto’s wassen en/of poetsen. Van een simpele wasbeurt tot een full-detail! Alles kan, zolang het maar schoon en krasloos is.

Vind hier alle tips/trucs om werkelijk ALLES schoon te krijgen m.b.t. je auto.
Natuurlijk vind je hier ook een stappenplan voor hetgeen dat we allemaal willen bereiken:
Een schone en mooie auto zonder krassen! :)


- Als je auto goed in de wax staat, hoef je je auto alleen te wassen en drogen
- Een volledige 'detail' bestaat uit meerdere stappen:
• Wassen
• Kleien
• Cleanen en/of polijsten
• Voeden
• Waxen
• Overige delen behandelen
Een volledige detail hoeft over het algemeen slechts 2 a 3x per jaar gedaan te worden.
In de tussentijd is het belangrijk om de auto te wassen en drogen, en eventueel nog een extra waxlaag aan te brengen.

Laten we dan maar meteen beginnen met het stappenplan, en hoe je het beste zulke dingen kunt aanpakken.
Als je wil weten met welke producten je de stappen het beste uit kunt gebruiken, kijk dan een stukje verder bij 'Goede benodigdheden'

Wat is Wassen?
Iedereen kent het wel. Gewoon de tuinslang, een emmer, wat shampoo en een spons.
Wat veel mensen vergeten is dat je op die manier de kans groot is dat je 'swirls' (waskrassen) veroorzaakt.
De 'twee emmer methode' is een bekende en goede methode om je auto zo veilig mogelijk te wassen.
Je kunt ook nog een foamlans icm een hogedruk-reiniger (HD) gebruiken, maar omdat niet iedereen dat heeft slaan we dat voor het gemak even over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Overschrijd het maximum aanbevolen hoeveelheid shampoo niet, want dat kan ervoor zorgen dat de waxlaag aangetast wordt!
- Als je auto vol in de zon staat, spoel dan elk paneel na het wassen meteen af, om te zorgen dat de shampoo niet opdroogt. Als het extreem warm is, is het verstandig om ook meteen te drogen.
- Als de auto sterk vervuild is, houd dan een lijn in gedachte, en doe het onderste deel als laatste (kans op krassen verminderen)
- Een dikke straal uit je tuinslang loopt makkelijker van je auto af, dan een sterk vernevelde straal. Bij een auto die goed in de wax staat zul je dit vooral merken.
- Je kunt speciale emmers kopen met een grid-guard. Dit zorgt ervoor dat vuil dat gezakt is in de emmer, niet meer omhoog komt.

Wat is kleien?
Kleien is een manier om oppervlakte vuil te verwijderen dat er met wassen niet afgaat.
Het werkt voor ingewerkte vogelpoep, boomsappen, teerspatten en dergelijke.
Je krijgt met klei meer verwijderd als dat je zou denken.
Eventuele waxlagen etc worden met kleien ook verwijderd, dus daarna moet je altijd waxen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Als je klei laat vallen, probeer dit niet te reinigen. Zand en vuil hechten zich direct in de klei, en kunnen krassen veroorzaken
- Als je je klei opbergt, spuit dan wat detailerspray in het bewaardoosje. Dit zorgt ervoor dat de klei niet uitdroogt.

Klein Youtube filmpje over kleien (als voorbeeld):

Wat is cleanen?
Klei zorgde ervoor dat vervuiling op de lak verwijderd werd.
Met een cleaner zorg je ervoor dat vervuiling IN de lak verwijderd wordt.
I.p.v. een cleaner, zou je ook meteen kunnen machinaal/handmatig kunnen polijsten. Dan mag deze stap overgeslagen worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Als je een pre-wax cleaner neemt waar een lichte polijstende werking in zit, zou je een witte handpad kunnen nemen.
De witte pad heeft een lichte cuttingfactor, waardoor je je auto eigenlijk lichtjes polijst, maar niet zodanig als met een DAP (excentrisch machine).
Kleine krasjes, ingetrokken vogelpoep en dergelijke zullen hiermee dus verwijderd worden.
Als je swirls (waskrassen) weg wil hebben, kan je het beste je auto machinaal polijsten.

Wat is polijsten?
Met polijsten kun je swirls en kleine krassen verwijderen.
Hele diepe krassen kun je hiermee een stuk minder zichtbaar maken.
Als je met een rotary (voor de diehards die ervaring hebben met zulke dingen) aan de gang gaat, kun je zelfs lakdefecten zo goed als verhelpen.
Voor de meeste mensen die machinaal aan de gang gaan, zullen een excentrisch poetsmachine hebben (DAP en dergelijke)

Je hebt harde en zachte lakken, en daarnaast heeft elke auto andere krasjes/lakdefecten.
Daarom valt hier niet direct een kant en klare handleiding voor te geven.
Veel poetsbedrijven jagen een keer met een machine er overheen en iedereen denkt 'WOW, wat mooi..' De auto zal binnen een 2 a 4 uur klaar zijn over het algemeen.
Als je een poets bedrijf hebt die echt aan 'detailing' doet, moet je voor zo'n volledig detail pakket rekenen op 8 tot 16 uur werk.
Werk van een 'detailer' zal er dan niet alleen netter uitzien, maar ook een betere beschermlaag hebben.
Let daarom op als je een ander aan je auto wil laten werken.

Wat is voeden?
Als de lak helemaal schoongemaakt is d.m.v. wassen/cleanen/polijsten is het belangrijk om de lak te voeden.
Dit doe je met een glaze. Hierdoor zal de auto een diepere kleur/glans krijgen, en swirls zullen grotendeels gemaskeerd worden.
Een glaze biedt GEEN bescherming voor de lak, dus het is alleen voor de mooiere en diepere kleur/glans.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is waxen?
Waxen is eigenlijk de laatste stap in het proces. Je kan voordat je een waxlaag aanbrengt, ook nog eerst een sealant aanbrengen.
Het verschil van beide is dat een sealant een synthetische wax is en een langere standtijd heeft dan een natuurlijke wax (carnauba).
Anderzijds geeft een natuurlijke wax een mooiere glans.
Wat is er dan mooier dan het beide aan te brengen, om het beste van 2 werelden te hebben?
Als je een natuurlijke wax over een sealant zet, heb je natuurlijk ook een extra beschermlaag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips:
- Breng een zo'n dun mogelijke laag aan. één dikke laag is minder effectief dan 2 dunne laagjes.
Al het overbodige moet je uitpoetsen (dus zwaarder), en je verspild geld omdat je alles in doek aan het poetsen bent ipv op de lak.
- Laat wax niet te lang zitten, want dan heb je kans dat het uitpoetsen een kriem wordt.
- Indien je goede producten gebruikt, is waxen niet erg als dat je zou denken ;)


Even vooraf wil ik zeggen dat onderstaande producten zeker niet de enige goede producten zijn.
Er zijn heel veel merken die goede producten hebben, maar we hebben wat voorbeelden nodig om aan te tonen wat goed is.
Heb je echte toppers, laat het weten, dan voegen we dit toe.

Om aan te tonen wat goede producten zijn, komt hier onder het overzicht in de volgorde:
Wassen - Drogen - Kleien - Polijsten - Voeden (Glaze) - Waxen - Overige delen

- Wash Mitt / Washandschoen / Spons
Traditionele sponzen zorgen dat zand/vuil op de oppervlakte blijven, en als je daar met je spons overheen gaat krassen deze de lak.
Hierdoor onstaan zogenaamde 'swirls'. Swirls zijn waskrassen die je liever kwijt dan rijk bent.
Een aantal voorbeelden van goede washandschoenen/sponzen waardoor krassen tijdens het wassen aanzienlijk minder worden:

Cobra 'The Bone' Spons

één van de weinige sponzen die je veilig kunt gebruiken door de open MF structuur:

Chemical Guys Chenille Washmitt
Van meerdere merken zijn wash mitts te koop, en een veilig middel om je auto mee te wassen

Dodo Juice Supernatural (Wookies Fist)


- Droog doeken
Een aantal voorbeelden van goede stevige doeken die veel water opnemen om je auto mee te drogen

Delirium Towel - 60x90cm

Poorboy's Waffle Weave - 60x90cm

Mothers Drying Towel - 50,8x60,9cm


- Goede MF doeken
Poorboys Deluxe Mega Towel - 39x39cm

Poorboys Deluxe Mega Mega Towel - 40x68cm

Poorboys Deluxe Mega Plush - 39x39cm

Dodo Juice Fantastic Fur - 40x40cm

Cobra Blue All Purpose MF towel


- Handpads
Monello Polishing Euro Foam Hand Applicator
Deze wordt gebruikt icm een licht polijstmiddel

Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Gouden pad, deze wordt gebruikt voor waxen/sealants op te brengen

Monello Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Rode pad, deze wordt gebruikt voor een glaze op te zetten


- Shampoo
Een aantal voorbeelden van goede shampoo's die de waxlaag niet aantasten
Mothers Wax California Gold Car Wash

Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash

Dodo Juice Born To Be Mild


- Klei
Een aantal voorbeelden van goede klei met daarnaast een lube (detailerspray)
Poorboys Clay met Poorboys Spray&Wipe


Mother's Clay Kit


- Cleanen / Polijsten
Poorboy’s Professional Polish

Mothers Pre-Wax Cleaner

Chemical Guys Final Polish


- Voeden
Poorboys White Diamond (lichte auto) of Poorboys Black Hole (donkere auto)

Dodo Lime Prime Lite


- Sealant
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0

Poorboys EXP Pure Sealant


- Wax (paste/soft/vloeibaar)
Eigenlijk hetzelfde, alleen opbrengen is anders.
Paste is 'zuiniger' dan een vloeibare wax.

AutoGlym Ultra Shine Deep (vloeibaar)

Mothers Carnauba Wax (Paste)

Poorboys Natty's (Paste)

Dodo Juice Supernatural 2.0 (soft)


- Plastic delen
Autoglym Bumper Care

Poorboys Trim Restorer

Dodo Juice Supernatural Gloss Trim Sealant Kit
Dit is eigenlijk net iets anders dan alle 'dressings'.
Dit hecht zich aan de kunststofdelen en blijft 1 tot 2 jaar zitten.


- Banden
Autoglym Instant Tyre Dressing

Wolfgang Black Diamond Tire Gel

Mothers FX Tire Shine


- Multifunctioneel
All Purpose Cleaner
Meestal verdund gebruiken!

Meguiars All Purpose Cleaner

Poorboys All Purpose Cleaner


- Interieur
Autoglym Vinyl & Rubber Care

Poorboys World Natural Look Dressing


- Borstels
Meguiars Safe Wheel Brush

Mothers Wheel Brush



http://www.carclean.nl
http://www.lekocarhifi.nl
http://www.wax-on.nl
http://www.shinearama.co.uk
http://www.elitecarcare.co.uk

Voor goedkope doeken: http://stores.ebay.nl/Microfiber-KOREA


PerryVogelbekdier: Poorboys (aardige collectie), Mothers Wax, Monello, Cobra, Delerium, CarPro, Cobra, Autoglym
Goddelijker: Poorboys, Autoglym (grote collectie), CarPro
PeeJay1980: Meguiars, Poorboys, Monello, Cobra, Turtle, Dodo Juice, ValetPro, CarPro, Autoglym en DAP900

Tips&Trucs
- Verwijder wax resten op kunststof delen met APC (verhouding 1:7)

Tekst en toevoegingen:
PerryVogelbekdier
Goddelijker
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116318518
Laatste post vorig deeltje:
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:09 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Beiden al gedaan.. Daarom denk ik dat het ook echt onder de laklaag zit.
En aangezien die laag toch al op een plekje los begint te laten, en er voor al niet meer opzit(en gewoon lelijk word..) dan maar direct het grove geschut.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116326538
Zeg, ik lees veel over 'Iron X'. Dat is dus om de lak te reinigen? Ik heb net een andere auto die volgens mij goed vies is qua lak. Er zitten wel stickers op, kan dit kwaad icm Iron X?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_116328848
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2012 22:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zeg, ik lees veel over 'Iron X'. Dat is dus om de lak te reinigen? Ik heb net een andere auto die volgens mij goed vies is qua lak. Er zitten wel stickers op, kan dit kwaad icm Iron X?
Iron X is om metaal(en dan vooral staal) deeltjes te verwijderen.. Enorm chemisch, meurt als de pest, maar zeker als je auto vlak langs het spoor b.v. staat opzich wel aan te raden.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 2 september 2012 @ 23:10:09 #5
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_116330646
quote:
14s.gif Op zondag 2 september 2012 22:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zeg, ik lees veel over 'Iron X'. Dat is dus om de lak te reinigen? Ik heb net een andere auto die volgens mij goed vies is qua lak. Er zitten wel stickers op, kan dit kwaad icm Iron X?
Nope, niet om de lak te reinigen maar om remvijlsel te verwijderen :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  FOK!fotograaf zondag 2 september 2012 @ 23:16:10 #6
145146 Andyy
pi_116331017
Zou je er ook uitlaatpijpjes mee kunnen reinigen?
  zondag 2 september 2012 @ 23:16:51 #7
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_116331057
Met IronX? Zou het niet doen, weinig resultaat :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_116336185
Uitlaten kun je het best reinigen met een metal polish.
Voorbeelden:

- Meguiars All Metal Polish
- Mothers Mag&Alu Polish
- Mothers Billet (net iets fijner qua korrel dan Mag&Alu)
- Auto Finesse Mercury Metal Polish - 100ml

Dit kun je doen dmv een oude doek, maar een polijstbal op een accu boormachine zou handiger zijn. Mocht het echt hartnekkig zijn kun je het ook een stukje fijn staalwol (grade 0000 bijv) kunnen doen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_116337929
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 23:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nope, niet om de lak te reinigen maar om remvijlsel te verwijderen :)
Nee hoor. Is om metaal deeltjes te verwijderen. En die zitten ook op je lak ;) Maar het wordt inderdaad het meest gebruikt om remvijlsel te verwijderen.
W0ei ?
  maandag 3 september 2012 @ 10:05:14 #10
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_116337991
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:02 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Nee hoor. Is om metaal deeltjes te verwijderen. En die zitten ook op je lak ;) Maar het wordt inderdaad het meest gebruikt om remvijlsel te verwijderen.
Potato`s, potatoe`s.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_116338031
quote:
16s.gif Op maandag 3 september 2012 10:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Potato`s, potatoe`s.
Nu is de vraag wat dat betekend. :P
W0ei ?
pi_116338519
Ik denk; Betekent hetzelfde, anders geschreven :P

Zo ook met remvijlsel / metaaldeeltjes.. Het is eigenlijk hetzelfde (remvijlsel zijn immers metaaldeeltjes), maar ook weer niet.. Want metaaldeeltjes heb je vooral op de lak van je auto (dak/motorkap bijv) en remvijlsel op je wielen..

Maargoed, voor beiden werkt het..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 3 september 2012 @ 10:33:08 #13
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_116338557
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik denk; Betekent hetzelfde, anders geschreven :P

Zo ook met remvijlsel / metaaldeeltjes.. Het is eigenlijk hetzelfde (remvijlsel zijn immers metaaldeeltjes), maar ook weer niet.. Want metaaldeeltjes heb je vooral op de lak van je auto (dak/motorkap bijv) en remvijlsel op je wielen..

Maargoed, voor beiden werkt het..
Dat dus.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_116347813
Hmm de lak is een beetje dof en lijkt zwartig. Eerst maar eens wassen en waxen.

Uitlaatsierstukken moet je eerst goed poetsen met Belgom en dan met Mequiars Metal Polish! Dat heb ik al op veel aluminium (uitlaten, dempers, sierlijsten en gepolijste randen) gebruikt en dat werkt perfect!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_116403696
Morgen de auto weer lekker wassen en velgjes eens polijsten met Mothers All resin Polish en de gele en zwarte Monello polijstballen.. :) Zal hier wat voor en na foto's plaatsen..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  FOK!fotograaf dinsdag 4 september 2012 @ 23:21:08 #16
145146 Andyy
pi_116405675
Kutvogels, dag na het wassen: poep, schoongemaakt, vandaag (2 dagen erna) weer poep, weer schoongemaakt. 3x raden wat ik een paar uur later vind... En dan ook de halve auto dit keer :{
  woensdag 5 september 2012 @ 08:42:26 #17
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_116411282
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 september 2012 23:21 schreef Andyy het volgende:
Kutvogels, dag na het wassen: poep, schoongemaakt, vandaag (2 dagen erna) weer poep, weer schoongemaakt. 3x raden wat ik een paar uur later vind... En dan ook de halve auto dit keer :{
Vogels houden van glimmende dingen! :P
pi_116415392
Zo, velgen gepolijst, helaas was mijn vermoeden waar, en zit de vervuiling in de lak..
Zo te zien heb ik dus een mooi projectje voor de winter: Velgen schuren en vervolgens weer polijsten.. Ik vermoed echter dat het echte 2 delige velgen zijn, dus dat maakt het al wat makkelijker.. :)

Weet inmiddels trouwens ook waarom er allemaal vervuiling onder de lak zit. Zijn gepolijste velgen waar een laklaag op zit, en het schijnt dus dat er allemaal scheurtjes in de lak ontstaan waardoor er vuil onder komt, doordat de lak niet goed hecht. (klopt ook wel, op de 2 velgen die nog gelakt zijn laat de lak al op diverse plekken los.. )

Volgens mij even wetsanden met korrel 2000, zodat de lak eraf is, en dan polijsten?

[ Bericht 36% gewijzigd door Marco001 op 06-09-2012 12:07:16 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116483366
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:53 schreef Marco001 het volgende:
Zo, velgen gepolijst, helaas was mijn vermoeden waar, en zit de vervuiling in de lak..
Zo te zien heb ik dus een mooi projectje voor de winter: Velgen schuren en vervolgens weer polijsten.. Ik vermoed echter dat het echte 2 delige velgen zijn, dus dat maakt het al wat makkelijker.. :)

Weet inmiddels trouwens ook waarom er allemaal vervuiling onder de lak zit. Zijn gepolijste velgen waar een laklaag op zit, en het schijnt dus dat er allemaal scheurtjes in de lak ontstaan waardoor er vuil onder komt, doordat de lak niet goed hecht. (klopt ook wel, op de 2 velgen die nog gelakt zijn laat de lak al op diverse plekken los.. )

Volgens mij even wetsanden met korrel 2000, zodat de lak eraf is, en dan polijsten?
Ik denk dat je wat grover moet beginnen om de lak er echt af wil krijgen. Beste is natuurlijk om hem daarna weer in de (blanke) lak te gooien, anders blijf je bezig ;)
W0ei ?
pi_116483394
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 23:06 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Ik denk dat je wat grover moet beginnen om de lak er echt af wil krijgen. Beste is natuurlijk om hem daarna weer in de (blanke) lak te gooien, anders blijf je bezig ;)
Is een gepolijste rand, Als ik hem daarna weer in de lak zou zetten blijf ik juist bezig..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116491679
Anders heb ik nog wel n adres waar je je velgen als nieuw kan krijgen voor niet al te veel geld.!

Dus niet allee spuiten. Maar ook richten balanceren en oplassen van nieuwe randen bij schade.
pi_116495082
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:44 schreef JohnB52 het volgende:
Anders heb ik nog wel n adres waar je je velgen als nieuw kan krijgen voor niet al te veel geld.!

Dus niet allee spuiten. Maar ook richten balanceren en oplassen van nieuwe randen bij schade.
Vertel... Meeste wat ik tegenkom vraagt 50-75,- per velg.. dus vandaar..(toen was het met de oude velgen gewoon goedkoper om een nieuw setje te kopen als ze te laten repareren(die velgen had ik gekocht voor 75,- per stuk.. :P
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116497599
Als je dat wil doen zou ik op 180 beginnen, dan 280/360/500(nat)/800(nat)/1000(nat)/2000(nat)/2500(nat) en dan een lappenschijf met daarvoor bestemd polijstmiddel en polijsten.. Steeds fijner gaan tot je weer spiegel hebt.

Gaat je veel tijd kosten, maar als je er geen berg uren/moeite in wil steken kun je ze het beste laten doen inderdaad :P

Persoonlijk zou ik ze richting Belgie brengen.. Scheelt je geld en goede reacties (in Zonhoven zit een goeie)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_116497694
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:56 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Als je dat wil doen zou ik op 180 beginnen, dan 280/360/500(nat)/800(nat)/1000(nat)/2000(nat)/2500(nat) en dan een lappenschijf met daarvoor bestemd polijstmiddel en polijsten.. Steeds fijner gaan tot je weer spiegel hebt.

Gaat je veel tijd kosten, maar als je er geen berg uren/moeite in wil steken kun je ze het beste laten doen inderdaad :P

Persoonlijk zou ik ze richting Belgie brengen.. Scheelt je geld en goede reacties (in Zonhoven zit een goeie)
Tja, alleen ben ik dan datgene wat ik bespaar aan reparatiekosten ruim kwijt aan brandstof..(Delfzijl -- Belgie is dik 400 km)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116498141
Ja dan inderdaad wel..
Als je een goeie hebt voor tussen de 50-75 per velg, zou ik er zelf niet aan beginnen eerlijk gezegd
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_116499246
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 14:09 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ja dan inderdaad wel..
Als je een goeie hebt voor tussen de 50-75 per velg, zou ik er zelf niet aan beginnen eerlijk gezegd
mwah, vind het wel leuk werk om te doen, en heb zelf (nu i.i.g.) toch niks beters te doen..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116508067
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:40 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Vertel... Meeste wat ik tegenkom vraagt 50-75,- per velg.. dus vandaar..(toen was het met de oude velgen gewoon goedkoper om een nieuw setje te kopen als ze te laten repareren(die velgen had ik gekocht voor 75,- per stuk.. :P
Velgen van 75 per stuk zullen wel niet van heel denderende kwaliteit zijn?

http://www.velgenreparatie.nl/

Wat wordt er gedaan met je velgen?
-
Bij inname velgen, dat er worden gecontrolleerd op rechtheid en deuken, als dit het geval is word dit vooraf aan het poedercoaten verholpen!
-
Stralen van de velgen, oude lak word hierbij verwijderd.
- Repareren van stoeprand schade, oplassen en afdraaien en strak maken van de velg.- Kleur Poedercoating
- Blankelak Poedercoating

Resultaat en strak glimmenden rechte velg, die er als nieuw uitziet, met een zeer duurzame poedercoatlaag!

Kost bij ons in de club:

Kosten per velg- 16 inch velgen 96 euro inclusief BTW- 17 ich velgen 106 euro inclusief BTW- 18 inch velgen 116 euro inclusief BTW
  vrijdag 7 september 2012 @ 19:38:45 #28
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_116509774
Sodeju, da's duur... Ik was voor 240 euro voor alle vier de 17 inch velgen klaar...
Don't let my username fool you...
pi_116510829
Ja. Wat doen ze dan met je velg? Stralen en spuiten?

We krijgen trouwens wel korting als we Meer dan 1 setje aanleveren
pi_116523005
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 september 2012 20:02 schreef JohnB52 het volgende:
Ja. Wat doen ze dan met je velg? Stralen en spuiten?

We krijgen trouwens wel korting als we Meer dan 1 setje aanleveren
Is dan nog duur.. hier in de regio betaal je voor dag alles 75,- per velg tot 20"...

N.b. waren prima velgen.. pasten perfect onder mijn auto.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116525118
Weet je zeker dat ze 2delig zijn? Welk merk velgen heb je? En hoe duur waren ze?
Want meeste aftermarket of replica is gewoon fake 2 piece. Echt 2 piece zijn erg duur (bbs bv)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_116527815
@Marco001:

Welk bedrijf is dat dan? Heb je ook foto's van de resultaten?
pi_116528345
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 00:21 schreef FalleNk810i het volgende:
Weet je zeker dat ze 2delig zijn? Welk merk velgen heb je? En hoe duur waren ze?
Want meeste aftermarket of replica is gewoon fake 2 piece. Echt 2 piece zijn erg duur (bbs bv)
mwah, die ik nu heb, en waarvan ik denk/twijfel of ze 2-delig zijn, weet ik het merk zo niet.. Van de achterkant van de velg bekeken lijken ze i.i.g. niet 2-delig, maar de schroefjes die erop zitten lijken wel echt..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116528373
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 08:33 schreef JohnB52 het volgende:
@Marco001:

Welk bedrijf is dat dan? Heb je ook foto's van de resultaten?
Nouja, o.a. http://www.cultwheels.nl/page/15/
Al weet ik zo niet meer hoe duur die is, Je hebt Kuil Banden in Groningen, die vroegen voor mijn vorige 17"velgen 75,- p/s, en nog een paar..Kameraad van me laat zijn velgen nu via via bij Kuil repareren.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116528871
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 09:40 schreef Marco001 het volgende:

[..]

mwah, die ik nu heb, en waarvan ik denk/twijfel of ze 2-delig zijn, weet ik het merk zo niet.. Van de achterkant van de velg bekeken lijken ze i.i.g. niet 2-delig, maar de schroefjes die erop zitten lijken wel echt..
Ja, je hebt sierboutjes. Die kunnen er wel uit, maar het blijft 1 velg.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_116533518
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 september 2012 20:02 schreef JohnB52 het volgende:
Ja. Wat doen ze dan met je velg? Stralen en spuiten?

We krijgen trouwens wel korting als we Meer dan 1 setje aanleveren
Stralen, stoeprandschade repareren en weer opnieuw poedercoaten.
Don't let my username fool you...
pi_116545219
Dus dan richten ze m niet? Dan heb je behalve zo goed als nieuw lijkende velgen er niet veel aan. Wat als er een slag in zit? Of deuken ?
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:01:45 #38
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_116648780
He allemaal, ik zou graag jullie advies willen hebben.

We hebben een oud corsaatje dat we hier altijd onder de bomen moeten parkeren. Uit die bomen komt een ongelooflijke hoeveelheid troep die op de auto neerslaat. Het blijft ook steeds erger plakken en met een beetje water/regenbuitje gaat het er dus niet af. Eigenlijk wordt het alleen maar erger.

Elke keer door de wasstraat kost me teveel; af en toe een sopje is prima. Het is inmiddels ook een wat oudere auto en we wonen in een binnenstad, dus strak glimmend is niet echt de bedoeling. Dan worden alleen maar alle krasjes en deukjes zichtbaar. Maar een beetje netter zou toch wel fijn zijn.

Wat zou een eenvoudig middel zijn om de auto schoon te maken en een een beetje schoon te houden?

Oja, punt nu is dat het vuil steeds sneller aanhecht na een wasbeurt. Dus als ik een uurtje heb staan soppen en het regent die avond, kan ik de volgende ochtend serieus opnieuw beginnen. ;(

Hieronder pics in de spoilert:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door dr.Bellows op 11-09-2012 18:15:06 ]
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_116656600
Mijn plan van aanpak;

- Auto in de foam zetten om al het vuil los te weken.. Na een 5 tal minuten de auto afspoelen
- Auto behandelen met IronX en bug squash
- Auto goed wassen en zorgen dat het vuil van de auto af is
- Auto kleien om alle oppervlakkige vervuiling te verwijderen
- Auto behandelen met een paint cleaner
- Auto 2 lagen sealant geven

Dan ben je voorlopig af van vuil dat zich aan de lak hecht.
Echter is het wel zo dat je 1 keer per week a 2 weken je auto even moet wassen met een lichte shampoo, zodat de sealant lagen zo min mogelijk aangetast worden.

Eens per 2 a 3 maanden gewoon na het wassen een laagje sealant aanbrengen en je kan zo vlot een jaartje er tegen.
Na een jaartje klei je de auto weer (de meeste doen het na een half jaar weer omdat ze voelen dat er toch zachtjes aan vuil aan de lak hecht), en zo verder....

Zo te zien een flinke uitdaging ;)
Mocht je het een te grote uitdaging vinden kun je natuurlijk ook een van de detailers hier vragen om een handje te helpen..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:05:50 #40
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_116656801
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:02 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Mijn plan van aanpak;

- Auto in de foam zetten om al het vuil los te weken.. Na een 5 tal minuten de auto afspoelen
- Auto behandelen met IronX en bug squash
- Auto goed wassen en zorgen dat het vuil van de auto af is
- Auto kleien om alle oppervlakkige vervuiling te verwijderen
- Auto behandelen met een paint cleaner
- Auto 2 lagen sealant geven

Dan ben je voorlopig af van vuil dat zich aan de lak hecht.
Echter is het wel zo dat je 1 keer per week a 2 weken je auto even moet wassen met een lichte shampoo, zodat de sealant lagen zo min mogelijk aangetast worden.

Eens per 2 a 3 maanden gewoon na het wassen een laagje sealant aanbrengen en je kan zo vlot een jaartje er tegen.
Na een jaartje klei je de auto weer (de meeste doen het na een half jaar weer omdat ze voelen dat er toch zachtjes aan vuil aan de lak hecht), en zo verder....

Zo te zien een flinke uitdaging ;)
Mocht je het een te grote uitdaging vinden kun je natuurlijk ook een van de detailers hier vragen om een handje te helpen..
Dit is idd een beste uitdaging, kan je zo de hele dag mee bezig zijn :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:05:58 #41
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_116656811
Zit toch weer eens te twijfelen om een DAP te kopen...
pi_116656825
Zeker, maar erg leuk om te doen toch.
Je ziet dan wel resultaat van je werk :D

@Goddelijker; DOEN! Je zal er zeker weten geen spijt van krijgen..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:11:02 #43
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_116657068
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:02 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
-knip-
Wow, ik wil niet heel de auto gaan detailen, hij moet gewoon schoon worden! ;)

Heb je tips voor bepaalde producten? Kan ik gewoon bij de Halfords op de hoek terecht, of moet ik moeilijke flessen op internet kopen?
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:12:00 #44
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_116657122
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:11 schreef dr.Bellows het volgende:

[..]

Wow, ik wil niet heel de auto gaan detailen, hij moet gewoon schoon worden!
Perry zijn plan maakt hem op de enige goede manier schoon hoor, dat hij daarna blinkt is een extraatje. :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_116657312
Maar behalve schoon worden moet je de lak een beschermingslaag geven, anders hecht al het vuil weer.. En om te zorgen dat de beschermingslaag niet binnen no-time verdwijnt (omdat deze niet goed hecht op vuile lak) moet je dus wel een keer een stappenplan doen..

Het is gewoon een vicieuze cirkel helaas :P

Je hoeft natuurlijk de auto niet compleet staan te polijsten om em schoon te krijgen, want dit is handmatig ook goed te doen..

(wil je dit allemaal niet, dan zou ik em gewoon naar een detailer brengen.. En ik zeg speciaal detailer en niet poetsbedrijf omdat die vaak er een hoop siliconen zut overheen gooien waardoor ie mooi lijkt, maar na een 3/4 weken is daar niks meer van te zien helaas)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:19:49 #46
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_116657564
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:15 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Maar behalve schoon worden moet je de lak een beschermingslaag geven, anders hecht al het vuil weer.. En om te zorgen dat de beschermingslaag niet binnen no-time verdwijnt (omdat deze niet goed hecht op vuile lak) moet je dus wel een keer een stappenplan doen..

Het is gewoon een vicieuze cirkel helaas :P

Je hoeft natuurlijk de auto niet compleet staan te polijsten om em schoon te krijgen, want dit is handmatig ook goed te doen..

(wil je dit allemaal niet, dan zou ik em gewoon naar een detailer brengen.. En ik zeg speciaal detailer en niet poetsbedrijf omdat die vaak er een hoop siliconen zut overheen gooien waardoor ie mooi lijkt, maar na een 3/4 weken is daar niks meer van te zien helaas)
O noes niet nog een auto, heb er al vier in de wachtrij staan :'(
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:21:12 #47
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_116657666
Ik snap wat je bedoeld. Vuil lijkt zich elke keer meteen als het ware in te vreten in de lak. Heel irritant. Daarnaast krijg ik hem eigenlijk ook nooit echt schoon.

Kan ik die spullen gewoon in de winkel kopen? En heb je nog tips voor beschadigingen in de lak? Er zitten heel veel 'pitjes' in en kleine bijgewerkte stukjes. Als hij straks glimt als een hondekul in de maneschijn, ga je die plekken natuurlijk zien...
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
  FOK!fotograaf dinsdag 11 september 2012 @ 20:39:10 #48
145146 Andyy
pi_116658903
Denk dat je moet polijsten en daarna goed in bescherming zetten.
pi_116659359
Hier hetzelfde Scorpie.. Dr is genoeg te doen, maar iemand ermee helpen is altijd leuk. Je kan iemand iets leren en tegelijkertijd met je hobby bezig zijn. Ideale combinatie dacht ik zo..

Maar dr. Bellows, die spullen zijn allemaal wel te koop. Eenmalig zal er toch wat geld nodig zijn om een basis setje te kopen.

Als voorbeeld heeft Carclean.nl een mooi setje: 'Monello - Monello Wash & Clay Set'
Shampoo, een wash mitt, droogdoek, klei, kleiglijdmiddel en een MF doek.
Hiermee kun je de lak al aardig schoon krijgen.

Als cleaner kun je de 'Poorboys World - Professional Polish - 473ml' nemen, en als sealant 'Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml'. Die sealant houdt het aardig wat maanden uit als je het goed voorbereid.

Qua kosten:

Monello was en klei set; 66,99 euro
Poorboys Prof. polish; 18,99 euro
Poorboys EXP sealant; 18,99 euro
1x witte ccs handpad (voor de prof polish); 4 euro
1x rode ccs handpad (voor de sealant ); 4 euro
1x Monello - Peluche Verde trio (3 doeken, om alles te kunnen nemen); 12,99 euro
totaal; 125,96 euro

Natuurlijk is het niet niks allemaal..

De prof. polish en EXP kun je echt wel minimaal 10 a 15 keer gebruiken..
De shampoo is goed voor 20 wasbeurten. Qua product heb je helemaal niet zoveel nodig namelijk. De klei kun je in 4 stukken verdelen. De kleiglijdmiddel zal wel harder op gaan, maar dan raad ik je aan om een flesje Citrus Bling te nemen. Die kost 11 euro voor 500ml, maar die kun je nog 1:12 verdunnen. Dus 6 liter vloeistof voor dat geld..

En als je de doeken bij de witte was doet (dus zonder wasverzachter wassen), dan kunnen ze jaren goed blijven functioneren :)

Zo kan ik nog tig voorbeelden maken met allerlei merken en webshops.. De meeste winkels hebben over het algemeen allemaal hetzelfde spul staan (Meguiars/Riwax bijv), maar dat is allemaal erg aan de prijs en kwaliteit echt niet beter (soms nog slechter ook nog..)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_116661435
Daar ga je lang plezier van hebben!

En voor dat geld kan je maar n paar x door de wasstraat ;-)
pi_116668298
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:21 schreef dr.Bellows het volgende:
Ik snap wat je bedoeld. Vuil lijkt zich elke keer meteen als het ware in te vreten in de lak. Heel irritant. Daarnaast krijg ik hem eigenlijk ook nooit echt schoon.

Kan ik die spullen gewoon in de winkel kopen? En heb je nog tips voor beschadigingen in de lak? Er zitten heel veel 'pitjes' in en kleine bijgewerkte stukjes. Als hij straks glimt als een hondekul in de maneschijn, ga je die plekken natuurlijk zien...
Waar woon je eigenlijk?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 12 september 2012 @ 11:20:26 #52
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_116679855
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:50 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Waar woon je eigenlijk?
Het prachtig groene Gouda ;)
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_116680325
Ah okay, te ver weg, anders hadf ik je wel even meegeholpen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116680407
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2012 11:20 schreef dr.Bellows het volgende:

[..]

Het prachtig groene Gouda ;)
Dat is dichtbij, maar heb zelf nog nooit met klei gewerkt of sealants.
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_116688546
Dat is mij helaas ook te ver weg..

Mocht je interesse hebben om je auto te laten detailen, of samen met een detailer aan de gang te gaan (inclusief de nodige uitleg), dan weet ik in Bodegraven nog een goede detailer te zitten voor je

[ Bericht 39% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 12-09-2012 15:20:07 ]
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_116840800




Hoe kan ik deze imperfecties op mijn motor het beste aanpakken?
Foto's zijn van na een beurt met:
Mozello shampoo, klei en wax.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_116843576
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:22 schreef Gkhn het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hoe kan ik deze imperfecties op mijn motor het beste aanpakken?
Foto's zijn van na een beurt met:
Mozello shampoo, klei en wax.
Polijsten, maar ik zou dat even proberen met finale op een witte pad. Suzuki lak is echt extreem zacht. (Suzuki sv is het toch?)
W0ei ?
pi_116845344
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 12:51 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Polijsten, maar ik zou dat even proberen met finale op een witte pad. Suzuki lak is echt extreem zacht. (Suzuki sv is het toch?)
Jep. En die vlek op de eerste foto?
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_116846409
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 13:30 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Jep. En die vlek op de eerste foto?
O, die had ik niet eens gezien. Zit die in je lak? Voel je hem zitten?
W0ei ?
pi_116858876
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 13:59 schreef M3rcury het volgende:

[..]

O, die had ik niet eens gezien. Zit die in je lak? Voel je hem zitten?
Zit erin..
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  maandag 17 september 2012 @ 18:38:52 #61
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_116899714
Zoiets voor een beginner met een nieuwe auto? :@

pi_116899828
ik ben totaal geen autowasser, maar ik weet wel bijna zeker dat 1 handdoek echt veel te weinig is.
  maandag 17 september 2012 @ 18:45:30 #63
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_116899959
Daar kun je best je auto mee doen hoor! :)
pi_116900231
Klopt, Je moet alleen nog emmers hebben(action.. :P) en een wash mitt.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 17 september 2012 @ 18:53:46 #65
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_116900288
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:52 schreef Marco001 het volgende:
Klopt, Je moet alleen nog emmers hebben(action.. :P) en een wash mitt.
Vergeten te vermelden, emmers en mitt heb ik al. :s)
pi_116902843
Ben je erg gehecht aan Meguiars?

De shampoo zou ik persoonlijk vervangen voor een andere shampoo.
Als voorbeeld met een emmer van 10 liter:

- Meguiars NXT shampoo 1892ml
75ml per 10liter (25 wasbeurten voor 23,99)

- Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash 946ml
27ml per 10liter (35 wasbeurten voor 17,99)

- Dodo Juice - Born to be Mild shampoo 500ml
14ml per 10liter (35 wasbeurten voor 23,49)

Dus het kan qua wasbeurten goedkoper. Qua kwaliteit doen de Poorboys en Dodo zeker niet onder. Het zijn ook de meest gebruikte shampoo's. Maargoed het is ook net wat je zelf wil uiteraard. Met de NXT shampoo is verder niets mis in ieder geval.

Qua wax is er niks mis met de NXT wax, deze heeft zowel een cleaner als wax in zich. Bedenk dat de standtijd net iets minder is als een pure wax, maar als je em voor de cleaner en wax ineen koopt is het goed.
Wil je em alleen als pure wax gebruiken, kijk dan even naar alternatieven zoals Meguiars M16, Poorboys Natty's Paste Wax, Mothers Wax - California Gold Pure Carnauba Wax Paste. Eventueel nog een Dodo wax, maar die zit qua kosten weer net wat hoger. Allen goede waxen met een goede standtijd.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 17 september 2012 @ 22:31:42 #67
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_116914058
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash 946ml
27ml per 10liter (35 wasbeurten voor 17,99)

Is dat niet minder ml per 10 liter?
pi_116914401
1:375, dus 3ml per liter..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 17 september 2012 @ 22:40:04 #69
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_116914545
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 22:37 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
1:375, dus 3ml per liter..
Je hebt gelijk, ik vergiste me.
pi_116914604
Geeft niks, is menselijk toch :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 18 september 2012 @ 06:43:55 #71
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_116922272
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ben je erg gehecht aan Meguiars?

De shampoo zou ik persoonlijk vervangen voor een andere shampoo.
Als voorbeeld met een emmer van 10 liter:

- Meguiars NXT shampoo 1892ml
75ml per 10liter (25 wasbeurten voor 23,99)

- Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash 946ml
27ml per 10liter (35 wasbeurten voor 17,99)

- Dodo Juice - Born to be Mild shampoo 500ml
14ml per 10liter (35 wasbeurten voor 23,49)

Dus het kan qua wasbeurten goedkoper. Qua kwaliteit doen de Poorboys en Dodo zeker niet onder. Het zijn ook de meest gebruikte shampoo's. Maargoed het is ook net wat je zelf wil uiteraard. Met de NXT shampoo is verder niets mis in ieder geval.

Qua wax is er niks mis met de NXT wax, deze heeft zowel een cleaner als wax in zich. Bedenk dat de standtijd net iets minder is als een pure wax, maar als je em voor de cleaner en wax ineen koopt is het goed.
Wil je em alleen als pure wax gebruiken, kijk dan even naar alternatieven zoals Meguiars M16, Poorboys Natty's Paste Wax, Mothers Wax - California Gold Pure Carnauba Wax Paste. Eventueel nog een Dodo wax, maar die zit qua kosten weer net wat hoger. Allen goede waxen met een goede standtijd.
Helemaal niet aan gehecht hoor dus denk dat deze er maar komt:

- Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash 946ml
27ml per 10liter (35 wasbeurten voor 17,99)

Ik zal ook nog even rond kijken bij de wax, bedankt voor de info. :Y
pi_116922996
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 18:53 schreef Idanue het volgende:

[..]

Vergeten te vermelden, emmers en mitt heb ik al. :s)
2/3 voordeelpacks met MF-doeken bestellen. Ben je direct klaar voor een hele tijd en je gaat merken dat je ze nodig bent.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_116930776
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 08:28 schreef Rauw. het volgende:

[..]

2/3 voordeelpacks met MF-doeken bestellen. Ben je direct klaar voor een hele tijd en je gaat merken dat je ze nodig bent.
Inderdaad, laatst nog 2 tri-packs van de Piccolo Verde besteld.. enorm fijne doek :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_116931649
Dat zijn de groenen toch?

Die zijn ook mijn favoriet. Ik kreeg als bonus een grote witte erbij. Super MF doeken, beter als die van Mequiars of Valma bv.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_116933075
Klopt.

Klein: Piccolo Nero 35x35cm (300gsm)
Middel: Peluce Verde 45x45cm (350gsm)
Groot: Peluce Bianco 45x65cm (350gsm)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_117251287
Waar reinigen jullie ook alweer sierstukken van uitlaten mee?
pi_117311352
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:32 schreef JohnB52 het volgende:
Waar reinigen jullie ook alweer sierstukken van uitlaten mee?
Mothers Mag & Alu werkt erg goed :)
W0ei ?
  donderdag 27 september 2012 @ 16:55:10 #78
3185 Adelante
To let it go now
pi_117317759
Iemand een idee hoe je bij een witte auto de dorpels onder de deuren schoon krijgt? Onder de deuren zitten van die ranzige bruine plekken, waar het water door de deuren wegloopt (gaatjes). APC doet niet wat het moet doen daar :?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 27 september 2012 @ 17:21:50 #79
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117318797
Kleien?
  FOK!fotograaf zondag 30 september 2012 @ 16:46:36 #80
145146 Andyy
pi_117427329
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:32 schreef JohnB52 het volgende:
Waar reinigen jullie ook alweer sierstukken van uitlaten mee?
Borstel en schuursponsje :X
Maar die van ons glimt niet, dus het maakt niet zoveel uit :+
Net nog in de wax gezet omdat het water er niet meer zo goed af liep
  zondag 30 september 2012 @ 23:02:17 #81
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117447418
Mijn auto gaat morgen naar de schadehersteller, wanneer hij terug is kan ie wel weer een wasbeurt gebruiken op zn zachtst gezegd. :X
  zondag 30 september 2012 @ 23:35:05 #82
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_117449574
Kut, ik moet de winterbeurt nog doen :P kijken wanneer we die inpassen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 1 oktober 2012 @ 12:28:21 #83
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117460410
Whehe, ik ben er achter gekomen waar de DAP's vandaan komen :D
  maandag 1 oktober 2012 @ 12:32:45 #84
248821 Rauw.
op je bord.
pi_117460520
Ik heb ook zo'n idee, toevallig bij een heel goedkoop gereedschapmerk?

Deel het met ons!
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 1 oktober 2012 @ 12:45:01 #85
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117460856
quote:
10s.gif Op maandag 1 oktober 2012 12:32 schreef Rauw. het volgende:
Ik heb ook zo'n idee, toevallig bij een heel goedkoop gereedschapmerk?

Deel het met ons!
Zie je DM.
pi_117460911
Ja nou wil ik t ook weten, met google kwam ik er niet achter! :(
pi_117460923
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:32 schreef JohnB52 het volgende:
Waar reinigen jullie ook alweer sierstukken van uitlaten mee?
Eerst Belgom gebruiken en daarna een alu-wax voor de bescherming. Vooral Belgom is erg stevig spul.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_117467702
quote:
14s.gif Op maandag 1 oktober 2012 12:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Eerst Belgom gebruiken en daarna een alu-wax voor de bescherming. Vooral Belgom is erg stevig spul.
Jup, en als dat nog niet sterk genoeg is kan je ook nog staalwol gebruiken.

Wax On heeft een mooie actie trouwens, zag ik op hun facebook. 19% korting tot ze klaar zijn met de prijzen aanpassen :o
W0ei ?
pi_117470604
quote:
12s.gif Op maandag 1 oktober 2012 12:45 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Zie je DM.
Bedankt. Maar ik zie niet dat ze ook nog andere merken maken?
  maandag 1 oktober 2012 @ 17:26:58 #90
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117470923
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:19 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Bedankt. Maar ik zie niet dat ze ook nog andere merken maken?
Ze maken ze dus gewoon met jouw naam, als je er maar genoeg besteld.
pi_117473747
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:26 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ze maken ze dus gewoon met jouw naam, als je er maar genoeg besteld.
Net als met wel meer dingen dus..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117477325
Aha, ik heb m door (tijd voor weekend)

Zag wel dat je ze via alibaba.com ze per 500 kon bestellen :-)
pi_117495759
Even een korte vraag; ik heb een auto met oude lak die op de liggende delen minder glimt dan op de andere delen. Hoe kan ik dit weer glimmend krijgen? Ik ga niet polijsten ivm sierlijntjes, maar wat werkt wel goed, commandant?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_117496112
Commandant is ook niet echt alles, maar doffe lak zul je moeten polijsten (dat doe je in feite met producten als Commandant ook), en dat hoeft zeker niet extreem grof te zijn.
Bij polijsten kun je sierlijntjes gewoon afplakken natuurlijk.

Handmatig met Auto Finesse Tripple zou ook een mooie en veilige optie zijn voor de lak. Het is een all in one (polish/glaze/wax):

Men nemen een motorkap:

Men pakken Auto Finesse tripple en MF pads:

Men begint het product in te werken:

Men begint blij te kijken na uitwrijven:


Hier het complete topic:
http://www.stanceworks.co(...)?p=882990#post882990
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 10:51:12 #95
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117497514
Wow! Werkt beter dan SRP?
pi_117536648
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 09:50 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Commandant is ook niet echt alles, maar doffe lak zul je moeten polijsten (dat doe je in feite met producten als Commandant ook), en dat hoeft zeker niet extreem grof te zijn.
Bij polijsten kun je sierlijntjes gewoon afplakken natuurlijk.

Handmatig met Auto Finesse Tripple zou ook een mooie en veilige optie zijn voor de lak. Het is een all in one (polish/glaze/wax):

Men nemen een motorkap:
[ afbeelding ]
Men pakken Auto Finesse tripple en MF pads:
[ afbeelding ]
Men begint het product in te werken:
[ afbeelding ]
Men begint blij te kijken na uitwrijven:
[ afbeelding ]

Hier het complete topic:
http://www.stanceworks.co(...)?p=882990#post882990
Die kwam ik ook op de facebook van dodo tegen, daar zeiden ze dat ze hem met lime prime hadden gedaan ( ook de rechter kant)
W0ei ?
pi_117538771
Net ff gekeken en die hebben ze met een rotary gedaan.. Auto-Finesse handmatig.
Mocht ik een dergelijk bakkie tegenkomen, dan zal ik het es proberen met Tripple en dan meteen foto/video erbij.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  woensdag 3 oktober 2012 @ 11:45:18 #98
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117540503
Auto weer opgehaald.

Van:


Naar:


Nu even wachten, dan hopen dat het over paar weken mooi weer is zodat ik hem weer een beurt kan geven voor de herfst/winter. :s)
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:21:22 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117618216
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 09:50 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Commandant is ook niet echt alles, maar doffe lak zul je moeten polijsten (dat doe je in feite met producten als Commandant ook), en dat hoeft zeker niet extreem grof te zijn.
Bij polijsten kun je sierlijntjes gewoon afplakken natuurlijk.

Handmatig met Auto Finesse Tripple zou ook een mooie en veilige optie zijn voor de lak. Het is een all in one (polish/glaze/wax):

Men nemen een motorkap:
[ afbeelding ]
Men pakken Auto Finesse tripple en MF pads:
[ afbeelding ]
Men begint het product in te werken:
[ afbeelding ]
Men begint blij te kijken na uitwrijven:
[ afbeelding ]

Hier het complete topic:
http://www.stanceworks.co(...)?p=882990#post882990
Ik ben niet zo'n fanatieke poetser, doe het eigenlijk nooit maar dit ziet er goed uit, na wassen alleen hiermee behandelen, ben je dan klaar?
pi_117618921
Eerst kleien lijkt me? Maar dat zullen de echte experts je wel vertellen
pi_117618936
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 11:45 schreef Goddelijker het volgende:
Auto weer opgehaald.

Van:
[ afbeelding ]

Naar:
[ afbeelding ]

Nu even wachten, dan hopen dat het over paar weken mooi weer is zodat ik hem weer een beurt kan geven voor de herfst/winter. :s)
Wat was er gebeurd?

Heel je Peugeot lettertjes eraf!
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:53:35 #102
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117618983
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:51 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Wat was er gebeurd?

Heel je Peugeot lettertjes eraf!
Fietser achterop gehad, terwijl ik geparkeerd stond.
Ja, ik twijfel alleen of ik hem terug zal plakken of niet...
pi_117619002
Staat er nog wel 206 op?

En het leeuwtje? Of heb je t oude model?
pi_117619041
Ik denk dat ik de schade die aan mijn Peugeot zit lekker laat doen en er nieuwe schokbrekers en uitlaat onder hang. Dat is harder nodig dan die deuk.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 09:59:35 #105
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117619106
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:54 schreef JohnB52 het volgende:
Staat er nog wel 206 op?

En het leeuwtje? Of heb je t oude model?
Die is er ook af.
Ik heb 't oude model.
pi_117619904
Lekker er af laten, staat strakker! En het scheelt weer met schoonmaken :P
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_117620497
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 09:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n fanatieke poetser, doe het eigenlijk nooit maar dit ziet er goed uit, na wassen alleen hiermee behandelen, ben je dan klaar?
Ik zou em van te voren kleien, en als je dit gebruikt hebt toch gewoon ff een lekker waxlaag/sealant aanbrengen. Dan geniet je toch een stuk langer van het resultaat ;)

Het hoeft niet persé natuurlijk, maar wil je het in 1 keer goed dan en langer genieten van het resultaat dan zou ik het wel doen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 11:00:43 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117620573
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 10:57 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Ik zou em van te voren kleien, en als je dit gebruikt hebt toch gewoon ff een lekker waxlaag/sealant aanbrengen. Dan geniet je toch een stuk langer van het resultaat ;)

Het hoeft niet persé natuurlijk, maar wil je het in 1 keer goed dan en langer genieten van het resultaat dan zou ik het wel doen.
Dat vreesde ik al, bedankt :)
pi_117620750
Als je je auto 1 keer per maand wast, en je gebruikt Tripple 1x per maand, dan zal het resultaat er ook al behoorlijk uit zien en uit blijven zien.

Door het oppervlak te kleien zul je merken dat de hechting van tripple/wax een stuk beter is (dus het blijft langer zitten) Je hoeft de gelakte delen opzich maar 2x per jaar te kleien.

Verder af en toe eens na het wassen behandelen met Tripple en een waxje daarna, en je bent weer helemaal de man :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_117628117
Zijn jullie bekend met de neerslag korting die je in de maand oktober krijgt bij Carclean?

Facebook bericht:

"Vanaf vandaag gaat onze neerslagactie van start! Met de actiecode LetItRain geven we aan de hand van de gevallen neerslag van de vorige dag korting gaan geven op je order.

Gisteren is er helaas geen regen gevallen, dus 0mm betekent 0% korting. Deze week belooft echter onstuimig te worden en er wordt best wat neerslag voorspeld!

Let bij de actiecode (LetItRain) op het hoofdlettergebruik. De actiecode kan onderop in het winkelmandje worden ingevuld en toegevoegd. de korting wordt dan direct verwerkt.

De neerslag van de vorige dag zal vanaf 13.00u als korting gelden en dan 24 uur lang. De korting is niet geldig icm lopende aanbiedingen, voordeelbundels of andere codes. De maximale korting kan 30% bedragen. Dealers en wederverkopers zijn uitgesloten van deelname. De neerslagactie geldt voor de gehele maand oktober."
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 15:19:09 #111
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_117628948
Ja las het, heb alleen niks nodig nu.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_117765639
Van de week bij Kassa op tv een test met spullen die krassen weg zouden halen. Verrassend genoeg bleek alleen die van meguiars een beetje te werken :)
pi_117775596
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 10:34 schreef JohnB52 het volgende:
Van de week bij Kassa op tv een test met spullen die krassen weg zouden halen. Verrassend genoeg bleek alleen die van meguiars een beetje te werken :)
Tja, ik heb altijd nogal zo'n Tell Sell gevoel bij die kras weg reclame's..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_117776746
2 van de 4 deden bijna niets, eentje maakte het zelfs erger :D
  woensdag 10 oktober 2012 @ 14:25:02 #115
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117813414
Voor:




Toen gewassen met PB's SS&S, gekleid met Bilthamber, na half dak:

Was te zien dat het weer eens nodig was!

Na kleien nog keer wassen en afspoelen:


Gedroogd, ziet er alweer stuk beter uit!


Toen in de BlackHole gezet, viel goed in de smaak bij 't ongedierte:


Beetje PB's Trim Restorer kon ook geen kwaad:


Ramen in de Rain-X, bandjes weer netjes zwart, helaas geen zonnetje voor de foto:





Toen de binnenkant gedaan met PB's Natural Look en Chemical Guys Stripper Scent. O+
  FOK!fotograaf woensdag 10 oktober 2012 @ 16:59:31 #116
145146 Andyy
pi_117819457
Belachelijk, iemand hier krast onze auto steeds. Al 4 krassen in anderhalve week, net nadat ik 'm had gewaxt. Is vast iemand jaloers op onze auto :r
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:33:43 #117
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117822945
Mooi een webcam/camera erop richten.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 18:39:54 #118
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_117823158
quote:
14s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:33 schreef Goddelijker het volgende:
Mooi een webcam/camera erop richten.
Dat dus.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 22:34:14 #119
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117835487
Ik weet niet waar je precies woont, maar heb nog wel een IP-camera liggen (te leen). :)
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:47:04 #120
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117847645
Het resultaat van gisteren met iets meer zon:
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:48:58 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117847721
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:47 schreef Goddelijker het volgende:
Het resultaat van gisteren met iets meer zon:
[ afbeelding ]
Hoe veel keer per jaar doe je dat? Je had het recent toch ook nog gedaan?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 11:51:25 #122
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117847807
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 11:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hoe veel keer per jaar doe je dat? Je had het recent toch ook nog gedaan?
2-3x per jaar. Laatste keer was voor de zomervakantie. :)
Maar wilde hem nu klaarmaken voor de herfst/winter.
Nu was ik hem alleen en boost ik de waxlaag met Red Mist.
pi_117850431
Staat er netjes bij hoor!!
pi_117850756
quote:
14s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 18:33 schreef Goddelijker het volgende:
Mooi een webcam/camera erop richten.
Daar kan de politie overigens niets mee :) (tenzij je duidelijk maakt dat er opnames gemaakt worden, anders mag je de straat namelijk niet filmen)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:21:38 #125
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_117850856
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:18 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Daar kan de politie overigens niets mee :) (tenzij je duidelijk maakt dat er opnames gemaakt worden, anders mag je de straat namelijk niet filmen)
Tis dan ook niet de bedoeling dat de politie hiervan lucht krijgt.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_117850899
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tis dan ook niet de bedoeling dat de politie hiervan lucht krijgt.
Da's dan niet slim. Als 'ie niet te herkennen is, dan kun je er sowieso niets mee, terwijl de gemiddelde wijkagent z'n spreekwoordelijke 'pappenheimers' wel degelijk kent...
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:25:59 #127
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117851021
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Da's dan niet slim. Als 'ie niet te herkennen is, dan kun je er sowieso niets mee, terwijl de gemiddelde wijkagent z'n spreekwoordelijke 'pappenheimers' wel degelijk kent...
Hoezo kan je er dan niets mee, als je hem/haar zelf herkent kan je er wel iets mee
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:26:06 #128
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_117851023
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 14:25 schreef Goddelijker het volgende:
Voor:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Toen gewassen met PB's SS&S, gekleid met Bilthamber, na half dak:
[ afbeelding ]
Was te zien dat het weer eens nodig was!

Na kleien nog keer wassen en afspoelen:
[ afbeelding ]

Gedroogd, ziet er alweer stuk beter uit!
[ afbeelding ]

Toen in de BlackHole gezet, viel goed in de smaak bij 't ongedierte:
[ afbeelding ]

Beetje PB's Trim Restorer kon ook geen kwaad:
[ afbeelding ]

Ramen in de Rain-X, bandjes weer netjes zwart, helaas geen zonnetje voor de foto:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Toen de binnenkant gedaan met PB's Natural Look en Chemical Guys Stripper Scent. O+
Parkwijk?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:26:09 #129
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_117851028
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:22 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Da's dan niet slim. Als 'ie niet te herkennen is, dan kun je er sowieso niets mee, terwijl de gemiddelde wijkagent z'n spreekwoordelijke 'pappenheimers' wel degelijk kent...
In dit geval gaat het om iemand uit de buurt die onze mede-poetser waarschijnlijk het licht in de ogen niet gunt, dus 'niet herkenbaar' zal niet opgaan.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_117851077
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hoezo kan je er dan niets mee, als je hem/haar zelf herkent kan je er wel iets mee
Lees die quote nog even. :) ("Als 'ie niet te herkennen is,")
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:34:50 #131
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117851296
quote:
14s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:27 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Lees die quote nog even. :) ("Als 'ie niet te herkennen is,")
Dat heb ik niet goed gelezen inderdaad maar als waar is wat jij zegt kan jij dus ook zonder beelden naar de Politie stappen en weten die wie het is.
pi_117851358
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat heb ik niet goed gelezen inderdaad maar als waar is wat jij zegt kan jij dus ook zonder beelden naar de Politie stappen en weten die wie het is.
"It wasn't me" :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:39:30 #133
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_117851440
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat heb ik niet goed gelezen inderdaad maar als waar is wat jij zegt kan jij dus ook zonder beelden naar de Politie stappen en weten die wie het is.
Ik zou met dit soort akkefietjes de politie niet lastig vallen. Niet alleen hebben zij geen zin en tijd voor dit soort zaken, ze zullen het toch niet naar volle tevredenheid kunnen oplossen. Een goed gesprek met die persoon 1 op 1 helpt stukken beter.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 13:41:24 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_117851508
quote:
7s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik zou met dit soort akkefietjes de politie niet lastig vallen. Niet alleen hebben zij geen zin en tijd voor dit soort zaken, ze zullen het toch niet naar volle tevredenheid kunnen oplossen. Een goed gesprek met die persoon 1 op 1 helpt stukken beter.
Dat zou ook mijn oplossing zijn
  donderdag 11 oktober 2012 @ 17:47:17 #135
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117861081
quote:
11s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 13:26 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Parkwijk?
Precies.
pi_117927838
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 14:55 schreef mithrandirrr het volgende:
Zijn jullie bekend met de neerslag korting die je in de maand oktober krijgt bij Carclean?

Facebook bericht:

"Vanaf vandaag gaat onze neerslagactie van start! Met de actiecode LetItRain geven we aan de hand van de gevallen neerslag van de vorige dag korting gaan geven op je order.

Gisteren is er helaas geen regen gevallen, dus 0mm betekent 0% korting. Deze week belooft echter onstuimig te worden en er wordt best wat neerslag voorspeld!

Let bij de actiecode (LetItRain) op het hoofdlettergebruik. De actiecode kan onderop in het winkelmandje worden ingevuld en toegevoegd. de korting wordt dan direct verwerkt.

De neerslag van de vorige dag zal vanaf 13.00u als korting gelden en dan 24 uur lang. De korting is niet geldig icm lopende aanbiedingen, voordeelbundels of andere codes. De maximale korting kan 30% bedragen. Dealers en wederverkopers zijn uitgesloten van deelname. De neerslagactie geldt voor de gehele maand oktober."
Nou, ik dacht veel regen gister, kan ik mooi een DAP kopen...


00,00¤ korting...
pi_117929690
Serieus?? Volgens mij heeft het toch aardig geregend de gisteren :S

Edit: Code is niet geldig krijg ik als melding.
pi_117930256
Code is wel geldig.

Let op hoofdletters enzo... als je m kopieert doet ie het bij mij wel.

Maar ik krijg geen korting.
pi_117930516
http://neerslagkaart.nl/?adres=Berkel+en+Rodenrijs&dagen=1

Dit is de kaart die ze aan houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door mithrandirrr op 13-10-2012 16:30:36 ]
pi_117930523
edit: ging iets fout...

[ Bericht 94% gewijzigd door mithrandirrr op 13-10-2012 16:30:57 ]
  FOK!fotograaf maandag 15 oktober 2012 @ 02:23:58 #141
145146 Andyy
pi_117985514
Tering, wat is dit nou weer voor onzin. De auto stond voor een studentenflat geparkeerd, heeft er 1 of ander randdebiel een fucking fles kapot gegooid tegen het dakraam aan. En hij is ook bekogeld met appels :r
Morgenochtend de schade maar eens opnemen, aangifte doen en via de verzekering laten fixen, en dan ook gelijk de krassen meepakken dan :N

[ Bericht 27% gewijzigd door Andyy op 15-10-2012 02:29:10 ]
  maandag 15 oktober 2012 @ 08:13:53 #142
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_117986666
Like wtf. Wat voor een buurt woon je?!
  FOK!fotograaf maandag 15 oktober 2012 @ 12:07:16 #143
145146 Andyy
pi_117992106
Volgens mij kan ik beter een eigen topic beginnen :') Maar het gebeurde niet bij ons voor de deur, stond voor een studentenflat geparkeerd. Motorkap heeft ook een deuk trouwens door een appel. Ik vermoed trouwens dat het uit de flat is gegooid, gezien de schade.
pi_117994957
Ik hoop dat je verzekeraar het wil vergoeden :)
pi_117995924
Net even de OP doorgelezen , helft van de plaatjes doet t niet meer.

Was eigenlijk op zoek naar wat Meer info over de DAP's...
pi_118064838
Ik heb mijn auto ook flink gepoetst met zo'n 3 stappen programma van Meguiars. Werkt prima.





Ook de wielen goed schoon.


En onder de kap was het ook hard nodig.
pi_118071507
@JohnB52, wat wil je er over weten?
@dylanrr, die ziet er weer strak uit!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_118074894
Wat je er voor nodig hebt, en hoe t precies werkt. Het apparaat.
pi_118250641
Een vraagje: ik ben bezig om een smerig setje velgen te poetsen. Er zit veel remstof (ingevreten) op en het komt er lastig af, heb al Dasty geprobeerd, wasbenzine en remreiniger. Iemand nog tips om het eraf te krijgen? Anders laat ik ze zandstralen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118251073
Iron-X
pi_118251128
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_118251194
Hmm kan de foto's niet zien.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118251281
http://www.rijstraket.nl/(...)deren-van-lm-velgen/

Ziet eruit als een erg goed product! Zouden ze zoiets bij de Automat verkopen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118251386
Geen idee, ik bestel t altijd op carclean met wat andere spullen die ik vaak nodig heb.

http://www.carclean.nl/pr(...)500ml_CQIC500_101833
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_118251721
Nope.. Automat is geen CarPro dealer, dus dat gaat niet lukken vrees ik..

@JohnB52, je hebt diverse combinaties aan polijstpads/polijstmiddel. Echter is dit bij alle auto's anders omdat niet iedere auto hetzelfde is. Ben je van plan meerdere auto's te gaan doen, of slechts voor jezelf? Wellicht een keer een clinic volgen bij bedrijven zoals Leko of Carclean, of gewoon een keertje met een detailer samen je auto doen, en dat jij het doet en hij helpt/ondersteund/uitleg geeft ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_118251908
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:43 schreef FalleNk810i het volgende:
Geen idee, ik bestel t altijd op carclean met wat andere spullen die ik vaak nodig heb.

http://www.carclean.nl/pr(...)500ml_CQIC500_101833
Hoe snel is dat bij mij dan als ik nu bestel?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118252990
Vandaag/morgen bestellen, dinsdag wrs al binnen ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_118254832
Chill, het is nog op voorraad ook. Nog suggesties voor autoshampoo (had die van mequairs) en welke was ook alweer om zwart kunststof weer netjes te krijgen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118255107
Heb zelf de Monello Lavare dacht ik, erg tevreden over :)

Tja, kunststof weer netjes zwart krijgen, zijn 1000en middeltjes voor maar welke nou het beste is ben ik nog niet achter...
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_118258932
quote:
14s.gif Op zondag 21 oktober 2012 20:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Chill, het is nog op voorraad ook. Nog suggesties voor autoshampoo (had die van mequairs) en welke was ook alweer om zwart kunststof weer netjes te krijgen?
Goedkoopste is de gekookte lijnzaadolie van de bouwmarkt. 4¤ voor halve liter. Blijft ongeveer 4 maanden zitten.

Ander spul werkt ook wel, maar stukken duurder.

Voor tips over shampoo ff teruglezen. Staan berekeningen welke t voordeligst is!
pi_118259031
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 19:51 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nope.. Automat is geen CarPro dealer, dus dat gaat niet lukken vrees ik..

@JohnB52, je hebt diverse combinaties aan polijstpads/polijstmiddel. Echter is dit bij alle auto's anders omdat niet iedere auto hetzelfde is. Ben je van plan meerdere auto's te gaan doen, of slechts voor jezelf? Wellicht een keer een clinic volgen bij bedrijven zoals Leko of Carclean, of gewoon een keertje met een detailer samen je auto doen, en dat jij het doet en hij helpt/ondersteund/uitleg geeft ;)
Ik heb n donkerblauwe metallic Peugeot 206 (EGE) en een metallic zilveren Saab 9-5 (268)
pi_118260118
Shampoo stukje ff opnieuw plakken:

Als voorbeeld met een emmer van 10 liter:

- Meguiars NXT shampoo 1892ml
75ml per 10liter (25 wasbeurten voor 23,99)

- Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash 946ml
27ml per 10liter (35 wasbeurten voor 17,99)

- Dodo Juice - Born to be Mild shampoo 500ml
14ml per 10liter (35 wasbeurten voor 23,49)

- Monello Lavare 500ml
16ml per 10liter (31 wasbeurten voor 19,99)
------------

Trims en overige kunststof delen zijn een ramp.. Bij sommige wagens werkt het een beter als het ander. Dus dat blijft lastig. Persoonlijk heb ik ervaren dat Auto Finesse Revive het over het algemeen wel goed doet op diverse trims.

Hmm qua lak kan het totaal verschillend zijn.
Met een DAP900 set en een geel/oranje/wit/lichtgroen/zwart zul je aardig ver moeten komen.
Als je eenmaal weet wat voor lak het is (hard/zacht) zou ik van de meest gebruikte kleuren gewoon nog een setje extra kunnen bestellen zodat je niet telkens direct je pad hoeft uit te wassen, maar zodat je gewoon kan wisselen en als je klaar bent alles pas reinigen. Scheelt in comfort, maar helaas ook in de portomonee ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_118280983
Zal mij benieuwen, heb Iron X voor de velgen besteld en poorboy trim restorer voor het kunststof. Hopelijk komt het morgen binnen!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118281685
Ben benieuwd! Wij wachten wel op de foto's ;)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  FOK!fotograaf maandag 22 oktober 2012 @ 17:07:10 #165
145146 Andyy
pi_118288564
Wat gebruiken jullie om interieur te reinigen? En dan vooral het bekleding (stof). Heb wat Turtle Ice spul gehaald, geeft alleen maar meer vlekken :')
pi_118290464
Waterstofzuiger. Te huur bij Boels en Bo-Rent.

Nadeel eraan is dat je niet weet wat er daarvoor mee schoongemaakt is.

In die Waterstofzuiger doe je dan ook n beetje APC.
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:06:33 #167
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118290841
Eerst paar keer even doorspoelen? :)
pi_118295082
Dan is de meeste kots er wel uit ja :-p
pi_118297155
Ik zit nog te twijfelen om zelf een keer zo'n ding te huren. Kan het ook door de stoffeerder laten doen als m'n interieur daar toch staat.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118329796
Nou ik heb 1 velg aangevallen met Iron X maar de volgende halte wordt zandstralen :') het is ietsje opgeknapt maar nog steeds fucking lelijk, het kan niet 100% goed inwerken heb ik het idee. Ik heb 1 stukje 2 keer gedaan en goed laten inwerken en dan werkt het ietsje beter.

De Poorboys Trim Restorer heb ik ook even getest, is zuinig in gebruik en het ziet er mooi uit, ik ga nu kijken hoe het zich houdt.

Foto's doe ik straks misschien wel.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118329919
TVP, ik moet mn "nieuwe" auto ook wassen eigenlijk nu ik 4 dagen weekend heb.

Eens kijken of het morgen nog lekker weer is; dan ga ik dat ook nog eens met de hand doen; dat is inmiddels jaren geleden (altijd door de wasstraat geduwd :@ )
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118330740
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nou ik heb 1 velg aangevallen met Iron X maar de volgende halte wordt zandstralen :') het is ietsje opgeknapt maar nog steeds fucking lelijk, het kan niet 100% goed inwerken heb ik het idee. Ik heb 1 stukje 2 keer gedaan en goed laten inwerken en dan werkt het ietsje beter.

De Poorboys Trim Restorer heb ik ook even getest, is zuinig in gebruik en het ziet er mooi uit, ik ga nu kijken hoe het zich houdt.

Foto's doe ik straks misschien wel.
Behalve erop spuiten en later inwerken kan je ook proberen om het met een borstel erin te vegen.
Ben wel benieuwd naar de foto's..
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_118332073
Ja maar het punt is dat het zeg maar 'te vloeibaar' is, het blijft niet goed op de oppervlaktes liggen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:23:20 #174
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118332629
Trim Restorer blijft best een tijd goed. En het is gewoon fijn dat het zo makkelijk verwerkt, dus aanbrengen ook zo gedaan is.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:23:59 #175
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118332659
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja maar het punt is dat het zeg maar 'te vloeibaar' is, het blijft niet goed op de oppervlaktes liggen.
Dan had je de 'paste' of 'soap' versie moeten nemen.
pi_118332711
Ik zit ff vluchtig door het topic te lezen en zie allemaal merken die ik niet ken.

Wat is er gebeurd met turtlewax? Dat was vroeger nogal een populair product toch?
Bestaat dat niet meer? Of zijn die andere merken gewoon allemaal veel beter?

Dit omdat ik volgens mij nog een ongeopende fles ergens heb staan :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118332744
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:23 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Dan had je de 'paste' of 'soap' versie moeten nemen.
Daar is het nu te laat voor :')

Nog tips?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118332809
En als ze goed zijn de velgen een keertje in de wax zetten. Zelf heb ik daar nog geen ervaring mee, maar met de winterwissel voor de velgen ga ik daar toch eens verandering in aanbrengen gezien ik echt ramp-velgen heb om de schoon te maken..... Vaak ben ik met de velgen al langer bezig dan het wassen van de hele wagen.

Gisteren heb ik gebruik gemaakt van het mooie weer om de auto te voorzien van een nieuwe wax-laag. Eerst de oude laag gestripped met een overdose aan shampoo en een scheutje APC, afgedroogd en met de dap-500 een laagje DJ Supernatural. Ik ben tevreden met het resultaat. Het was niet meer optimaal voor foto's, heb er een paar gemaakt. Volgende week een 2de laagje wax. Vraag me alleen nog af of ik dan voor dezelfde wax ga of dat ik de colonite 845 erop zet voor de winter.





pi_118332854
Mijn velgen zet ik altijd van binnen en buiten in de wax. Maar die velgen die ik nu schoon probeer te krijgen heb ik recentelijk gekocht.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118332885
Mooi geworden trouwens, die Volvo!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:29:07 #181
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118332888
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:25 schreef vosss het volgende:
Ik zit ff vluchtig door het topic te lezen en zie allemaal merken die ik niet ken.

Wat is er gebeurd met turtlewax? Dat was vroeger nogal een populair product toch?
Bestaat dat niet meer? Of zijn die andere merken gewoon allemaal veel beter?

Dit omdat ik volgens mij nog een ongeopende fles ergens heb staan :)
Turtle is 'goed', alleen is er zoals met zoveel dingen, dingen die beter zijn. Die langer blijven zitten, mooiere glans
geven, betere waterafvoerende werking, etc. Beetje wat je eigen wensen zijn en hoeveel moeite je wilt doen.
pi_118332970
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mooi geworden trouwens, die Volvo!
Thx!

Deze velgen moet ik ook een keer laten stralen en poedercoaten. Er zitten behoorlijk wat beschadigingen op (ook zo gekocht), helaas heb ik op het moment amper wat te besteden :(.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:31:08 #183
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118332979
Ziet er weer erg netjes uit de Volvo, blijft een tijdloos ontwerp.

Zit nog steeds te wachten tot ik een leuke geldprijs win om een DAP te kopen.
pi_118333082
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:29 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Turtle is 'goed', alleen is er zoals met zoveel dingen, dingen die beter zijn. Die langer blijven zitten, mooiere glans
geven, betere waterafvoerende werking, etc. Beetje wat je eigen wensen zijn en hoeveel moeite je wilt doen.
Afspuiten met tuinslang.
Wassen.
Wax.

Veel meer dan dat wil ik niet doen. Dus niet al te veel moeite.

Een auto in de wax zetten heb ik ook al 10+ jaar niet meer gedaan. Eens kijken morgen als het lekker weer is hoe dat bevalt :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118333183
het is inderdaad een ontwerp dat nog steeds goed mee kan, en ze worden al 8 jaar niet meer gemaakt.

Van de DAP beleef je veeeel plezier!! Ook voor het aanbrengen van waxen is het heerlijk. Zelf heb ik een beperking aan m'n armpjes waardoor ik lang niet zo snel kan wassen, poetsen, e.d. als een ander iemand en dan werkt het heerlijk.

Overigens heb ik wel een vraagje betreffende de harde waxen van DJ. Carclean zegt dat een panel potje goed is voor 3 wax-lagen. Dan moet je het volgens mij serieus dik aanbrengen, ik haal er wel 5-6 auto's uit denk ik. Veel mensen zeggen dat je een wax eigenlijk zo dun moet aanbrengen dat je twijfelt of je wel genoeg hebt gebruikt.

Wat zijn jullie meningen daarover?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:35:48 #186
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118333205
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Afspuiten met tuinslang.
Wassen.
Wax.

Veel meer dan dat wil ik niet doen. Dus niet al te veel moeite.

Een auto in de wax zetten heb ik ook al 10+ jaar niet meer gedaan. Eens kijken morgen als het lekker weer is hoe dat bevalt :)
Dan zou je iets van SuperResinPolish moeten nemen, een all-in-one product.
Maakt schoon, voedt en beschermt.
En is sowieso beter dan Turtle.
pi_118333269
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:35 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Dan zou je iets van SuperResinPolish moeten nemen, een all-in-one product.
Maakt schoon, voedt en beschermt.
En is sowieso beter dan Turtle.
Jamaar die Turtle heb ik staan. Buiten dat heb ik nu een auto van 1996, dus om daar speciaal dure schoonmaakmiddelen voor te kopen als ik nog heb staan vind ik een beetje te :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:37:29 #188
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118333287
Het moet sowieso zo dun mogelijk.
Twijfel of je alles geraakt hebt? Zet je een extra laagje! :)
pi_118333304
Yep! die staat nog op de planning :)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:38:08 #190
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118333311
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:37 schreef vosss het volgende:

[..]

Jamaar die Turtle heb ik staan. Buiten dat heb ik nu een auto van 1996, dus om daar speciaal dure schoonmaakmiddelen voor te kopen als ik nog heb staan vind ik een beetje te :@
Dan maar gewoon de Turtle he? :+
pi_118333376
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:38 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Dan maar gewoon de Turtle he? :+
Jep.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118333497
Je zou eigenlijk je wagen voor het aanbrengen van de wax een keertje moeten kleien. Dat kost niet heel erg veel en het resultaat is geweldig!
pi_118333509
Bij Carclean hebben ze een DAP voor ¤155,- ik kreeg een folder bij mijn bestelling met die actie.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118333631
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:42 schreef mithrandirrr het volgende:
Je zou eigenlijk je wagen voor het aanbrengen van de wax een keertje moeten kleien. Dat kost niet heel erg veel en het resultaat is geweldig!
Ik had daar serieus tot gisteren nog nooit van gehoord :@

Ik heb al verschillende filmpjes gezien op internet maar daarvan heb ik zo een beetje het cilit bang reclame idee zegmaar. Alsof dat ooit zo mooi gaat worden :+

Aan de andere kant lees ik eigenlijk alleen maar positieve verhalen erover. Ik zal eens kijken volgende week ofzo als ik hier wat van dat spul kan halen bij de automaterialenzaak :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118333666
Je zal écht versteld staan!
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:46:51 #196
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_118333687
Doe dan gewoon alles, inclusief een kleine polijstbeurt. (8>
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_118333798
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:46 schreef mithrandirrr het volgende:
Je zal écht versteld staan!
Vorige week heb ik een andere auto gehaald. De kleur is Satellite Blue Mica Clearcoat volgens de papieren, maar van buiten lijkt er een beetje doffe paarsachtige glans op te zitten.

De binnenkant van de deuren zijn duidelijk een stuk blauwer zegmaar. Hij is van buiten ook wel blauw, maar een lichte paarse schijn ofzo. Moeilijk uit te leggen.

Denken jullie fanatieke poetsers dat ik die paarse schijn er af ga krijgen met een stevige poetsbeurt met klei en wax? Of is dat een mission impossible? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118333852
Ligt het niet aan de lichtinval? Mijn wagen lijkt onder kunstlicht/slecht buitenlicht ook echt zo paars als iets. Andere keren is hij gewoon blauw.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:53:03 #199
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_118333918
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:49 schreef vosss het volgende:

[..]

Vorige week heb ik een andere auto gehaald. De kleur is Satellite Blue Mica Clearcoat volgens de papieren, maar van buiten lijkt er een beetje doffe paarsachtige glans op te zitten.

De binnenkant van de deuren zijn duidelijk een stuk blauwer zegmaar. Hij is van buiten ook wel blauw, maar een lichte paarse schijn ofzo. Moeilijk uit te leggen.

Denken jullie fanatieke poetsers dat ik die paarse schijn er af ga krijgen met een stevige poetsbeurt met klei en wax? Of is dat een mission impossible? :@
Beste resultaat is met een polijstbeurt. klei en wax doen ook wel wat, maar halen niet alles eruit.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_118333932
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:51 schreef mithrandirrr het volgende:
Ligt het niet aan de lichtinval? Mijn wagen lijkt onder kunstlicht/slecht buitenlicht ook echt zo paars als iets. Andere keren is hij gewoon blauw.
Volgens mij niet. De kleur aan de binnenkant van de deur zegmaar is echt blauwer.

Beetje als dit plaatje wat eerder gepost is zegmaar:



Bij het zien van zoiets denk ik dus echt ja daaaag dat kan helemaal niet!!! :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:56:04 #201
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_118334012
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 16:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Volgens mij niet. De kleur aan de binnenkant van de deur zegmaar is echt blauwer.

Beetje als dit plaatje wat eerder gepost is zegmaar:

[ afbeelding ]

Bij het zien van zoiets denk ik dus echt ja daaaag dat kan helemaal niet!!! :@
Infidel!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_118334121
Je kan met poetsen echt gruwelijk mooie resultaten behalen!
pi_118334641
Ik ben benieuwd. Van de jaren dat ik wasstraat deed was ik eigenlijk nooit zo onder de indruk welk programma ik ook koos. Gewoon het vuil was weg en dan had je het wel gehad.

Potver da's echt lang geleden dat ik zelf met de hand een auto gepoetst heb.

Ik denk dat de laatste waarmee ik dat elke zondag deed mijn Mazda 626 Xerxes was die ik destijds had.

Grappig genoeg heb ik nu sinds vorige week een Mazda Xedos 9 en daar ligt _exact_ dezelfde 2,5L V6 in als destijds in de 626 :D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118335366
Ik heb bijna dezelfde motor gehad, een KLZE longneck, maar dan in mijn oude Ford!

Weet wel dat n ander spruitstuk veel deed voor t geluid!
pi_118335527
Ford Probe dan toch neem ik aan? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118336386
Heel goed geraden!

Was best vlot karretje geworden!
pi_118345463
Ik kan niks uploaden bij imgur :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118345930
Photobucket?

Picasa?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:17:17 #209
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118346101
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik kan niks uploaden bij imgur :')
Heb net nog wat geupload? :')
pi_118346151
Hij blijft op 0% staan :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118346308
Oh wacht ik doe nu via HTML.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118346774
Zo waren ze na een grondige schoonmaakbeurt en 2 sessies met Dasty:


Nou, Iron X erop:


3 minuten laten zitten:


En dan wordt het inderdaad paars.


Na alles goed schoongemaakt te hebben:


Dit stukje heb ik daarna goed in laten werken, nogmaals met Iron X:


Oftewel: zandstralen die handel.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:32:03 #213
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118347112
Dat inwerken mag gerust langer hoor.
Zo te zien zijn ze wel heel grof (de lak)?
Is het niet geoxideerd waardoor de lak zo oneven is?
pi_118347407
Dat is gewoon helemaal kapot geoxideerd! Volgens mij zit daar ook helemaal geen lak meer op?
Dat wordt schuren :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_118347629
Zit wel lak op hoor, alleen dat remstof is erg ingevreten.

Ik zal het morgen nogmaals proberen en anders laat ik de banden er afhalen en laat ik ze zandstralen, het zijn ontiegelijke kutvelgen om te poetsen/schuren dus daar begin ik niet aan.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:42:21 #216
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_118347825
10 minuten inwerken zonder zon kan prima.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_118347895
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zit wel lak op hoor, alleen dat remstof is erg ingevreten.

Ik zal het morgen nogmaals proberen en anders laat ik de banden er afhalen en laat ik ze zandstralen, het zijn ontiegelijke kutvelgen om te poetsen/schuren dus daar begin ik niet aan.
Waarom koop je die dan? Ik heb destijds mijn Brock B8 Chrome velgen juist uitgezocht omdat het fijne velgen waren om te poetsen :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118348451
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:42 schreef Scorpie het volgende:
10 minuten inwerken zonder zon kan prima.
Morgen proberen, flink dik eropspuiten dan maar.
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 21:43 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarom koop je die dan? Ik heb destijds mijn Brock B8 Chrome velgen juist uitgezocht omdat het fijne velgen waren om te poetsen :Y
Omdat mooi :P ik heb iets met moeilijke velgen.

Soort honinggraat wielen met gepolijste randen is ook erg mooi maar ook echt kut schoonmaken.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:17:29 #219
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118350204
Ik moet mijn wieldoppen (van m'n wintervelgen) nog steeds een keer schoonmaken. :+
En binnenkort m'n zomervelgen als die er onderuit zijn.
pi_118350766
Is naar een professioneel schoonmaakbedrijf brengen geen optie bedenk ik me net?

quote:
1) Wasbeurt:

De auto wordt grondig met de hand gewassen en afgedroogd. De velgen worden met zuur ingespoten en geborsteld. Tevens worden de ramen ontvet en schoongemaakt.

2) Wasbeurt en opfrissen interieur:

De auto wordt grondig met de hand gewassen en afgedroogd. De velgen worden met zuur ingespoten en geborsteld. Het interieur wordt uitgezogen en het dashboard wordt opgefrist. Het kunststof krijgt weer de originele kleur en de auto wordt opnieuw voorzien van een frisse geur. Tevens worden de ramen ontvet en schoongemaakt.

3) Wasbeurt en complete showroombehandeling interieur:

De auto wordt grondig met de hand gewassen en afgedroogd. De velgen worden met zuur ingespoten en geborsteld. Het interieur wordt voorzien van een complete showroombehandeling. Het dashboard en al de andere kunststof wordt opgefrist. De stoelen en de hemel worden gereinigd. Ook de kofferbak en het reservewiel worden schoongemaakt. Tevens worden de ramen ontvet en schoongemaakt.

4) Waxbehandeling:

De auto wordt grondig met de hand gewassen en afgedroogd. De velgen worden met zuur ingespoten en geborsteld. Hierna worden de kunststof delen aan de buitenkant (bumpers, raamrubbers, ruitenwissers, e.d.) ingevet zodat zij weer de originele kleur krijgen. De auto wordt daarna in- en uitgepoetst. Tevens worden de ramen ontvet en schoongemaakt.

5) Grote beurt:

De auto wordt grondig met de hand gewassen en afgedroogd. De velgen worden met zuur ingespoten en geborsteld. Het interieur wordt uitgezogen en het dashboard en al de andere kunststof wordt opgefrist. Daarna wordt de buitenkant behandeld zoals beschreven bij pakket 4.

6) Complete showroombehandeling voor het exterieur:

De auto wordt gewassen en daarna met een lakgum behandeld. Zo wordt alle viezigheid eraf gehaald en wordt de lak glad. Dan wordt de auto gepolijst met een grove polijstpasta en daarna met een hoogglans wax nagepolijst. Dan volgt een professionele wasbeurt waarbij de velgen en de deurstijlen ook gereinigd worden. Vervolgens wordt de auto gedroogd. Daarna wordt de buitenkant behandeld zoals beschreven bij pakket 4.

7) Complete showroombehandeling:

De auto wordt zowel van binnen als van buiten compleet behandeld zoals beschreven in pakket 3 en 6.
Dat wordt aangeboden door een bedrijf hier in de buurt. Wat zouden die vragen voor nummer 7 en zouden die je auto schoner en mooier krijgen dan dat je het zelf doet? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:37:10 #221
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118351973
Dat ligt er aan. Ik denk dat ik hem zelf netter krijg dan zo'n bedrijf. ;)
Zij besteden zo min mogelijk tijd aan jouw auto, om zo veel mogelijk winst te maken.
Een product met zeer veel fillers, zodat je krasjes en swirls niet meer ziet.
En als je het zelf doet, kun je er zoveel tijd aan besteden als je zelf wilt.

Wil je niet/geen moeite doen? Dan zit je hier niet helemaal in 't juiste topic. De meesten hier vinden het juist een uitdaging om de auto zelf zo mooi mogelijk eruit te laten zien.

Dit is gedaan in 3 a 4 uurtjes, met de hand.


Heb hem ooit zo gekocht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het water loopt mooi van de lak af:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118352721
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:37 schreef Goddelijker het volgende:
Dat ligt er aan. Ik denk dat ik hem zelf netter krijg dan zo'n bedrijf. ;)
Zij besteden zo min mogelijk tijd aan jouw auto, om zo veel mogelijk winst te maken.
Een product met zeer veel fillers, zodat je krasjes en swirls niet meer ziet.
En als je het zelf doet, kun je er zoveel tijd aan besteden als je zelf wilt.

Wil je niet/geen moeite doen? Dan zit je hier niet helemaal in 't juiste topic. De meesten hier vinden het juist een uitdaging om de auto zelf zo mooi mogelijk eruit te laten zien.

Dit is gedaan in 3 a 4 uurtjes, met de hand.
[ afbeelding ]

Heb hem ooit zo gekocht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het water loopt mooi van de lak af:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
apart van ph1 van ph2 8)7
pi_118352780
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:24 schreef vosss het volgende:
Is naar een professioneel schoonmaakbedrijf brengen geen optie bedenk ik me net?

[..]

Dat wordt aangeboden door een bedrijf hier in de buurt. Wat zouden die vragen voor nummer 7 en zouden die je auto schoner en mooier krijgen dan dat je het zelf doet? :)
Ik denk n eurotje of 400?


Ga lekker zelf poetsen joh! Desnoods met n maat of met je vriendin!

Kan je slap ouwehoeren over de formule 1 :)
pi_118352889
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

apart van ph1 van ph2 8)7
Ja knap he, strips gespoten en achterlichten gewisseld!

En leukere velgjes erop.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:46:50 #225
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118352961
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

apart van ph1 van ph2 8)7
Alleen alles mee laten spuiten, lichtmetaal er onder en ph2 achterlichten en koplampen. :+
pi_118353002
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:37 schreef Goddelijker het volgende:

Wil je niet/geen moeite doen? Dan zit je hier niet helemaal in 't juiste topic. De meesten hier vinden het juist een uitdaging om de auto zelf zo mooi mogelijk eruit te laten zien.

Ja dat is ook wel zo. Probleem is dat ik met een rotte schouder zit en ik op voorhand al weet dat als ik morgen mijn auto flink ga poetsen dat ik daar de resterende 3 dagen van mn weekend behoorlijk extra last van ga hebben bovenop de last die ik er elke dag aan heb.

Daarom vroeg ik het me af. Als zo een bedrijf er bv 100 euro voor zou vragen zou ik het eventueel overwegen, maar dat zal denk ik wel duurder zijn.

Maargoed, eerst maar eens poetsen morgen en dan zie ik wel met mn schouder :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118353048
Zo'n snelle beurt doen ze hier in de buurt voor 9 tientjes (alleen exterieur), en voor 120 euro incl interieur. Geloof me; dit kun je zelf al snel zelf vele malen beter.. Zoals Goddelijker al beschrijft, zal het gebeuren.

Wil je em netjes hebben en ook houden? Vraag dan eventueel of een detailer je de kneepjes van de hobby bij wil brengen. De meeste die het voor de fun doen, helpen je tegen materiaalkosten hier graag bij :)

Breng je em naar een detailer die het voor de kost doet moet je al gauw tellen tussen de 4 en 800 euro..

Edit; oeps dit bericht komt later.. Dergelijke poetsbedrijven smeren er snel vanalles na het polijsten overheen, zodat je geen polijsthologrammen en andere dingen meer ziet. Na 6 regenbuien en een wasbeurtje ga je het echt zien. Kun je beter iemand vragen om je mee te helpen. Waar kom je vandaan als ik vragen mag?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_118353053
Lekker off topic, maar hoe heb je dat gedaan met die koplampen, dat is van H4 naar H7?
pi_118353151
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:47 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja dat is ook wel zo. Probleem is dat ik met een rotte schouder zit en ik op voorhand al weet dat als ik morgen mijn auto flink ga poetsen dat ik daar de resterende 3 dagen van mn weekend behoorlijk extra last van ga hebben bovenop de last die ik er elke dag aan heb.

Daarom vroeg ik het me af. Als zo een bedrijf er bv 100 euro voor zou vragen zou ik het eventueel overwegen, maar dat zal denk ik wel duurder zijn.

Maargoed, eerst maar eens poetsen morgen en dan zie ik wel met mn schouder :)
Die Turtle Wax is trouwens de STR onder de poetsmiddelen ;)
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:49:07 #230
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118353159
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:47 schreef JohnB52 het volgende:
Lekker off topic, maar hoe heb je dat gedaan met die koplampen, dat is van H4 naar H7?
http://www.cargoods.nl/sh(...)geot-206-h4-naar-h7/

Heb alleen nog een set H7 4300K Xenon liggen, twijfel nog of ik die moet verkopen of erin moet zetten. :+
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:50:30 #231
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118353285
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zo'n snelle beurt doen ze hier in de buurt voor 9 tientjes (alleen exterieur), en voor 120 euro incl interieur. Geloof me; dit kun je zelf al snel zelf vele malen beter.. Zoals Goddelijker al beschrijft, zal het gebeuren.

Wil je em netjes hebben en ook houden? Vraag dan eventueel of een detailer je de kneepjes van de hobby bij wil brengen. De meeste die het voor de fun doen, helpen je tegen materiaalkosten hier graag bij :)

Breng je em naar een detailer die het voor de kost doet moet je al gauw tellen tussen de 4 en 800 euro..

Edit; oeps dit bericht komt later.. Dergelijke poetsbedrijven smeren er snel vanalles na het polijsten overheen, zodat je geen polijsthologrammen en andere dingen meer ziet. Na 6 regenbuien en een wasbeurtje ga je het echt zien. Kun je beter iemand vragen om je mee te helpen. Waar kom je vandaan als ik vragen mag?
Ook altijd leuk als je bij een dealer loopt om je hand over de lak te halen.
Soms dan voelt het net alsof je je hand door de boter hebt gehaald, lang leve de fillers. _O-

Laatst was ik ook bij een Ford-merk-dealer, stond een Ford Ka van een jaar oud te koop, vol met hologrammen. :')
pi_118353313
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:49 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Die Turtle Wax is trouwens de STR onder de poetsmiddelen ;)
Ook STR kan een winnaar zijn he :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118353317
En dan de originele koplampen gebruikt of after market?

Xenon kan je doen, maar doe dan ook je mistlampen, ziet er anders zo lomp uit.
pi_118353379
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:47 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Kun je beter iemand vragen om je mee te helpen. Waar kom je vandaan als ik vragen mag?
Limburg, in de buurt van Weert/Roermond :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:51:35 #235
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118353380
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:50 schreef JohnB52 het volgende:
En dan de originele koplampen gebruikt of after market?

Xenon kan je doen, maar doe dan ook je mistlampen, ziet er anders zo lomp uit.
Ja, originele ph2 Valeo koplampen.
Ik heb geen mistlampen. Alleen groot licht. :+

Heb een tijd rondgereden met Black Chrome + Xenon 5000K.
Maar daar zat geen elektrische hoogteverstelling op, dus dan kwam ik niet door de APK.
Dus daarvoor omgewisseld naar originele.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:52 schreef JohnB52 het volgende:
Oh mag ik je nog een tip geven (voor t geval je die nog niet had) neem een lederen stuur! Dat stuurt echt n stuk fijner dan dat standaard plastic ding!
Ach, ik wil er nu zo min mogelijk geld aan uitgeven, want ik heb geen idee hoe lang ik er nog in ga rijden.
pi_118353481
Oh mag ik je nog een tip geven (voor t geval je die nog niet had) neem een lederen stuur! Dat stuurt echt n stuk fijner dan dat standaard plastic ding!
pi_118353735
Ik gok overigens dat ik met een emmer en sop zegmaar niet zo heel veel ga uitrichten, gezien de auto al van 96 is. Denk dat ik toch echt met klei en/of wax aan de gang moet om hem nog mooi te krijgen.

Buiten dat heeft ie her en der wel een plekje/krasje/deukje, maargoed dat mag ook want geen nieuwe auto :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118353768
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Limburg, in de buurt van Weert/Roermond :)
Ik woon vlakbij Eindhoven, dus dat is nu ook niet het eind van de wereld ;)
Momenteel heb ik helaas nog geen beschikking over een binnen plaats, jij wel eventueel?
Mits het een dagje in het weekend aardig weer is, wil ik je best hiermee helpen.

Ook al is ie van '96, glanzen kan ie ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_118354123
Ik heb je even een korte PM gestuurd :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118354794
En PM terug. Indien nodig stuur je maar een pm :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:13:53 #241
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118355012
Dat Sahara-zand en regen is wel een vervelende combinatie. Heel m'n auto zit met gele/bruine opgedroogde druppels door dat zand. :N
pi_118362801
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 23:13 schreef Goddelijker het volgende:
Dat Sahara-zand en regen is wel een vervelende combinatie. Heel m'n auto zit met gele/bruine opgedroogde druppels door dat zand. :N
Irritant is dat ja :(
Mijne zat vrijdag helemaal onder, maarja zondag weer gewassen en daarna is er niks meer gevallen!
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 24 oktober 2012 @ 11:57:48 #243
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118368544
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Limburg, in de buurt van Weert/Roermond :)
Ik weet nog iemand in Reuver die het voor 110 euro doet. Heb wat foto's van zijn eindresultaten gezien en dat zag er erg goed uit.
Don't let my username fool you...
pi_118372214
Nou na nog een fikse ronde met Iron X zijn de velgen nog steeds vies maar wel een stuk minder. Binnenkort even laten stralen dus en dan maar met de spuitbus aan de gang.

Het kunststof stukje dat ik met Poorboys Trim Restorer heb behandeld is nog steeds mooi en stoot het water mooi af. Dat is echt goed spul zeg.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118373682
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nou na nog een fikse ronde met Iron X zijn de velgen nog steeds vies maar wel een stuk minder. Binnenkort even laten stralen dus en dan maar met de spuitbus aan de gang.

Het kunststof stukje dat ik met Poorboys Trim Restorer heb behandeld is nog steeds mooi en stoot het water mooi af. Dat is echt goed spul zeg.
Stralen en dan spuitbus? Spuit ze dan direct!

Kan je ze niet beter laten stralen en dan poedercoaten? Kost meer, maar wel veel mooier.

Als t goed is blijft het er ook langer als n dag opzitten ;)

Zou je kunnen laten weten wanneer je t weer opnieuw moet behandelen?
pi_118373778
Ik heb nog een set van diezelfde velgen, ook ooit gekocht omdat eenzelfde set (ja ik heb er 3) ook lelijk was. Die zijn ook gestraald en spuitbus gespoten, na 4 jaar nog steeds mooi. Plus dat ik alleen de buitenkant laat stralen, binnenkant interesseert me niet zo. Het is toch voor erbij of voor de handel, als ze weer toonbaar zijn vind ik het prima. Zandstralen kost me dan ¤40,- ofzo, spuitbusjes misschien ¤20,- en dan zijn ze weer als nieuw.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 14:25:37 #247
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_118373794
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 14:22 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Stralen en dan spuitbus? Spuit ze dan direct!

Kan je ze niet beter laten stralen en dan poedercoaten? Kost meer, maar wel veel mooier.

Als t goed is blijft het er ook langer als n dag opzitten ;)

Zou je kunnen laten weten wanneer je t weer opnieuw moet behandelen?
Coaten kost geen drol en is keihard. Betere optie dus als spuiten. ^O^
pi_118380912
Zo. De auto is gepoetst. Het zal in dit topic wel vloeken in de kerk zijn, maar met een of ander spul wat wassen en waxen in 1 is :@

Anyway, voor het poetsen en eronder het resultaat.







Resultaat niet heel slecht moet ik zeggen. Aan de andere kant is nu wel erg goed te zien hoeveel steenslag er is.

En buiten dat vond binnen een week dat ik de auto heb iemand het nodig om hem in mijn deur te parkeren godverdomme en geen briefje achter te laten }:| :( :r!!!!

STERF GORE KUTHOER!!!! :(!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118380976
Beschadiging is niet te zien op de foto's, het gaat om de achterdeur aan de passagierszijde.

Flinke veeg erop en een deuk erin.

Godverdomme :(

Maargoed, het resultaat is best okay voor iemand die al lang geen auto meer met de hand gepoetst heeft. Ik ben er overall redelijk tevreden mee :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118381044
En van binnen ook netjes:



O+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118382693
En, geeft het voldoening :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118385129
Job well done!
Met de middelen die je voor handen hebt zeker ;)
Zie ook niet zo veel details aangezien ik mobile zit maar ik zie zeker een stuk nettere auto als voorheen :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_118400307
Dat ziet er al prima uit!
Zeker voor iemand die al lang niet meer met de hand bezig is geweest, en daarnaast de nodige lichamelijke klachten heeft.

Kijk, verbetering is er altijd te boeken, maar dan is de vroeg hoe ver wil je gaan. Ik denk dat menig auto bij je in de straat er niet zo bij zal staan ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_118401240
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 23:55 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dat ziet er al prima uit!
Zeker voor iemand die al lang niet meer met de hand bezig is geweest, en daarnaast de nodige lichamelijke klachten heeft.

Kijk, verbetering is er altijd te boeken, maar dan is de vroeg hoe ver wil je gaan. Ik denk dat menig auto bij je in de straat er niet zo bij zal staan ;)
Thanks :)

Velgen dacht ik dat die al schoon waren voordat ik begon, maar die werden een stuk schoner.
Verder baal ik als een stier dat alweer een of andere huisvrouw hier achter op de parkeerplaats me een flinke deuk bezorgd heeft in mn nieuwe ouwe auto }:| :(

Plus je ziet nu wel ook goed dat het gewoon een ouwe bak is met links en rechts een krasje enzo.
Maargoed, hij blinkt al best goed nu en ik had er nog lol aan ook ondanks die kutschouder van me _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_118401625
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:37 schreef Goddelijker het volgende:
Dat ligt er aan. Ik denk dat ik hem zelf netter krijg dan zo'n bedrijf. ;)
Zij besteden zo min mogelijk tijd aan jouw auto, om zo veel mogelijk winst te maken.
Een product met zeer veel fillers, zodat je krasjes en swirls niet meer ziet.
En als je het zelf doet, kun je er zoveel tijd aan besteden als je zelf wilt.

Wil je niet/geen moeite doen? Dan zit je hier niet helemaal in 't juiste topic. De meesten hier vinden het juist een uitdaging om de auto zelf zo mooi mogelijk eruit te laten zien.

Dit is gedaan in 3 a 4 uurtjes, met de hand.
[ afbeelding ]

Heb hem ooit zo gekocht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het water loopt mooi van de lak af:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geloof dat "mijn" poetser Meguiars gebruikt, en sinds kort(dankzij mij.. :P ) aan het experimenteren is met Mothers en Poor Boys..
Nou weet ik niet wat hij op z'n werk gebruikt, maar "prive" poetst hij ook auto's voor anderen(en heeft ie inmiddels een behoorlijke klantenkring).

Word wel weer eens tijd dat ik de Seat poets, dorpels, deuren, wielkasten en kofferbak zitten onder de modder.. Hoera voor de lokale landbouwers.. :{
Gebruik trouwens zelf ook een shampoo met wax, werkt prima van Poor Boys. (Super Slick and Studs ofzoiets?)
Heb laatst trouwens een detailspray in een spuitbus gekocht. Is eens wat anders, maar werkt prima om dode mugjes van ramen en motorkap af te halen. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Marco001 op 25-10-2012 00:35:11 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118497315
Pfff, net een halfvolle fles Mothers Bumpercare weg kunnen gooien. :(
Zaten allemaal kloeten in.
Nouja, Binnenkort maar weer eens wat bestellen bij carclean.
Iemand een goede aanbeveling? Ik heb nog een proefflesje Super VRT van Adam's wat heel goed bevalt(standtijd zo-n 2-3 maanden!) maar dat is ook bijna op.

Dan ook maar direct Red Mist bestellen. Heb nu de gewonde Detailspray van hun, maar daar kan ik ook niet heel lang meer mee.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:10:56 #257
3185 Adelante
To let it go now
pi_118511899
Vandaag ff de auto goed gewassen en in de wax gezet (collinite 845), kan ik de winter wel weer mee door.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 22:19:33 #258
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_118512327
Vandaan ff gewassen en de raampjes met Rain-X behandeld, als ik meer tijd heb ff de Waxlaag opnieuw aanleggen, is nu op zijn tandvlees :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_118512432
Ik heb 3 weken terug mijn auto eens een grote beurt gegeven schoonmaaktechnisch gezien. Ik baal ervan want nu zie ik hem vies worden en ik ben te lui om hem schoon te maken. :(
pi_118520283
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:06 schreef Marco001 het volgende:
Pfff, net een halfvolle fles Mothers Bumpercare weg kunnen gooien. :(
Zaten allemaal kloeten in.
Nouja, Binnenkort maar weer eens wat bestellen bij carclean.
Iemand een goede aanbeveling? Ik heb nog een proefflesje Super VRT van Adam's wat heel goed bevalt(standtijd zo-n 2-3 maanden!) maar dat is ook bijna op.

Dan ook maar direct Red Mist bestellen. Heb nu de gewonde Detailspray van hun, maar daar kan ik ook niet heel lang meer mee.
Nadeel van kunststof is dat het ene het andere niet is, en dat je nooit zeker weet of het lekker werkt.
VRT is erg goed! Je zou Auto Finesse Revive es kunnen proberen. Werkt verrassend goed en de finish is echt zijde achtig, echt nice! Qua standtijd ook een goeie 2 maanden.

Red Mist werkt ook best lekker. Die geur is ook echt van dodo hehe, lekkahh
Een mooi alternatief daarvan kan Chemical Guys V7 zijn of Auto Finesse Finale (deze geeft een dikke 2 weken bescherming en beading waar je akelig van wordt, maar dit is meer een QD op steroids ipv een QD met carnauba)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_118524576
Heb vandaag de auto weer gepoetst, heb een hoop nieuw spul van Meguiars aangeschaft. Dat kost ook een klein fortuin, zat niet echt naar prijzen te kijken, tot ik bij de kassa kwam.
Maar een hobby mag geld kosten.

Zie hier het resultaat, best sexy al zeg ik het zelf:








Tadaa!
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 07:49:19 #262
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:53:36 #263
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118622151
Net even gebruik gemaakt van de kortingscode van Carclean!
pi_118622415
Thanks voor de tip!! Zelf moest ik ook nog wat bestellen, maar ik wachtte op de juiste dag. Ik had m'n winkelmandje al gevuld :)



btw, nog een reactie op je oude post, 206 is geweldig opgeknapt sinds je hem hebt!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:01:13 #265
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118622441
Toch een heerlijke korting inderdaad! :s)

Hij lijkt inderdaad niet meer op zoals ik hem gekocht heb.
Jammer dat hij niet over airco beschikt, dat is echt de enige reden waarom ik hem wel zou willen ruilen. :P
pi_118652365
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:01 schreef Goddelijker het volgende:
Toch een heerlijke korting inderdaad! :s)

Hij lijkt inderdaad niet meer op zoals ik hem gekocht heb.
Jammer dat hij niet over airco beschikt, dat is echt de enige reden waarom ik hem wel zou willen ruilen. :P
Climate control bedoel je? Toch knap van PSA dat ze 10 jaar met hetzelfde displaytje doen :)

Wat heb je er dan nog meer aan gedaan?

Wel mee door blijven rijden, fijne wagens!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:49:32 #267
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118657076
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 00:30 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Climate control bedoel je? Toch knap van PSA dat ze 10 jaar met hetzelfde displaytje doen :)

Wat heb je er dan nog meer aan gedaan?

Wel mee door blijven rijden, fijne wagens!
Nee, airco in het algemeen. Mijn 206 heeft namelijk geen airco, alleen arko. :P
Ze rijden inderdaad heerlijk, denk alleen dat er komende APK draagarm(en) en 2 nieuwe voorbanden op het programma staan. :+
Maar uhm, mk2 koplampen, mk2 achterlichten, lichtmetaal, alles mee laten spuiten (spiegels, stootstrips etc), flink opgeknapt met door hem te verwennen met wat TLC. :P
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:56:12 #268
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_118657271
Tis dat ik niks nodig had van CC, anders had ik het wel geweten :(
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:58:23 #269
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118657347
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:56 schreef Scorpie het volgende:
Tis dat ik niks nodig had van CC, anders had ik het wel geweten :(
Ik had direct ook niks nodig, maar wel dingen die bijna op waren. Dusja, dan haalt het je makkelijk over om tóch wat te bestellen. _O-

Van de/Volgende week de zomerbanden er onderuit en die maar eens netjes maken! :)
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:45:43 #270
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_118658719
Eindelijk in het bezit van een eigen auto , een rode Fiat Panda 100HP uit 2006 O+ . Nu heb ik me voorgenomen me hier goed op uit te leven met een uitgebreid stappenplan. Hebben jullie mischien nog tips of aanmerkingen? Een machine heb ik (nog) niet, dus alles gaat handmatig.

Stap 1: Wassen met 2 emmersysteem & swissvax shampoo. (hebben we hier nog staan..)
Stap 2: Kleien met Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
Stap 3: Cleanen met Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner
Stap 4: Voeden met Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Pasta
Stap 5: Waxen met Meguiars - Gold Class Carnauba Plus Premium Liquid Wax
Stap 6: Alles nalopen met Poorboys World - QD+ Quick Detailer Plus

Ramen: Rain-X
Banden: Autoglym - Instant Tyre Dressing
Kunstof delen: Autoglym - Bumper Care

Interieur: Reinigen met Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser en verzorgen met Poorboys World - Natural Look Dressing.
pi_118659022
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:01 schreef Goddelijker het volgende:
Toch een heerlijke korting inderdaad! :s)

Hij lijkt inderdaad niet meer op zoals ik hem gekocht heb.
Jammer dat hij niet over airco beschikt, dat is echt de enige reden waarom ik hem wel zou willen ruilen. :P
Als je snel bent: vanaf 10 nov. staat er in Hoorn 1 met wel airco geloof ik.. alleen geen CC..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:56:28 #272
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_118659035
Stap 4 is al een wax? En 5 ook? Is er een speciale reden waarom je 2 verschillende waxen wilt gebruiken?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:03:14 #273
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_118659241
NXT is eigenlijk een sealant. Gold class is een wax. Een sealant blijft langer zitten maar een wax geeft meer glans. Dus ik combineer ze.
pi_118659587
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:49 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Nee, airco in het algemeen. Mijn 206 heeft namelijk geen airco, alleen arko. :P
Ze rijden inderdaad heerlijk, denk alleen dat er komende APK draagarm(en) en 2 nieuwe voorbanden op het programma staan. :+
Maar uhm, mk2 koplampen, mk2 achterlichten, lichtmetaal, alles mee laten spuiten (spiegels, stootstrips etc), flink opgeknapt met door hem te verwennen met wat TLC. :P
Staat nog een setje RC velgen op marktplaats voor 300 €.

Draagarmen zijn niet fijn om te vervangen volgens mij, fuseekogel zit daar in vast :-(
pi_118667752
De bestelling van CC is binnen :) Alleen voor het eerst geen cadeautje erbij. De korting zal wel als cadeau gezien worden ;)
pi_118669229
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 14:52 schreef mithrandirrr het volgende:
De bestelling van CC is binnen :) Alleen voor het eerst geen cadeautje erbij. De korting zal wel als cadeau gezien worden ;)
Dat inderdaad, bij dit soort actie's (ook bij die 5-jaars actie) werd de korting als het cadeau gezien.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118671822
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:45 schreef Repeating het volgende:
Eindelijk in het bezit van een eigen auto , een rode Fiat Panda 100HP uit 2006 O+ . Nu heb ik me voorgenomen me hier goed op uit te leven met een uitgebreid stappenplan. Hebben jullie mischien nog tips of aanmerkingen? Een machine heb ik (nog) niet, dus alles gaat handmatig.

Stap 1: Wassen met 2 emmersysteem & swissvax shampoo. (hebben we hier nog staan..)
Stap 2: Kleien met Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
Stap 3: Cleanen met Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner
Stap 4: Voeden met Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Pasta
Stap 5: Waxen met Meguiars - Gold Class Carnauba Plus Premium Liquid Wax
Stap 6: Alles nalopen met Poorboys World - QD+ Quick Detailer Plus

Ramen: Rain-X
Banden: Autoglym - Instant Tyre Dressing
Kunstof delen: Autoglym - Bumper Care

Interieur: Reinigen met Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser en verzorgen met Poorboys World - Natural Look Dressing.
NXT wax is een syntetische wax. Gaat niet altijd even goed als je daar een carnauba wax overheen aanbrengt. Vaak krijg je vlekken :)
W0ei ?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 17:12:07 #278
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118673984

Lang leve de neerslag-actie! :!
pi_118692613
Netjes!! Verdun je de PB spray & rinse ook 1:1 met water? en heb je er geen spraykop bij gekregen?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 23:42:02 #280
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_118692713
Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu, vriendin heeft schade met de auto gereden. Hele bumper aan de zijkant plus een zijpaneel gepakt. De auto van de buurman is er erger aan toe met 2 deuren :X inparkeren gone wrong :X
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_118692890
Auw!! :( Dat blijven nare berichten. Ben je all-risk verzekerd?
  donderdag 1 november 2012 @ 08:00:56 #282
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_118695087
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 00:04 schreef mithrandirrr het volgende:
Auw!! :( Dat blijven nare berichten. Ben je all-risk verzekerd?
Ja, lease auto enzo dus dat zit wel goed. zo ff bij daglicht fotos van mijn en zijn schade maken, zal ze hier ook wel even plaatsen.

Verder 20% korting bij http://www.detailtoday.nl/webshop/ in de webshop vandaag :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 1 november 2012 @ 08:26:05 #283
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118695394
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 23:38 schreef mithrandirrr het volgende:
Netjes!! Verdun je de PB spray & rinse ook 1:1 met water? en heb je er geen spraykop bij gekregen?
Ja, als je je velgen bijhoudt is 1:1 prima.
De sprayer heb ik er wel bij, maar niet op de foto, ;)
  donderdag 1 november 2012 @ 09:21:25 #284
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_118696354
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 08:26 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ja, als je je velgen bijhoudt is 1:1 prima.
De sprayer heb ik er wel bij, maar niet op de foto, ;)
Bij mij deed die PB rinse&spray niet zo heel veel bijzonders, merkte dat ik zelf veel meer resultaat kreeg met een oude washandschoen. Is dat bij jou anders?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 1 november 2012 @ 09:23:14 #285
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118696385
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 09:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bij mij deed die PB rinse&spray niet zo heel veel bijzonders, merkte dat ik zelf veel meer resultaat kreeg met een oude washandschoen. Is dat bij jou anders?
Ik gebruik altijd PB's Spray&Rinse icm met een velgenborstel, dan is het er zo vanaf.
Moet ook wel zeggen dat m'n velgen in de wax staan, dus ze zijn zelfs met alleen een hogedrukreiniger schoon te krijgen. :)
  donderdag 1 november 2012 @ 10:06:30 #286
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_118697295


:'(

quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 09:23 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik gebruik altijd PB's Spray&Rinse icm met een velgenborstel, dan is het er zo vanaf.
Moet ook wel zeggen dat m'n velgen in de wax staan, dus ze zijn zelfs met alleen een hogedrukreiniger schoon te krijgen. :)
Mja de mijne staan ook in de wax, maar toch merk ik dat het wat meer werk kost met die spray. Misschien doe ik iets niet goed :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 1 november 2012 @ 10:11:44 #287
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118697431
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:06 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]

:'(

[..]

Mja de mijne staan ook in de wax, maar toch merk ik dat het wat meer werk kost met die spray. Misschien doe ik iets niet goed :)
Autsj. BMW 1?
What happened?

Ik spuit het op mijn droge vieze velgen, laat het even intrekken 1-2 minuten, je ziet meteen al dat het er vanaf loopt... Na die 2 minuten pak ik de tuinslang erbij, velgenborstel en dan borstelen en spoelen tegelijk. Dan zijn ze zo schoon!
  donderdag 1 november 2012 @ 10:15:42 #288
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_118697528
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:11 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Autsj. BMW 1?
What happened?
BMW1 ja :)

Vriendin die vooruit inparkeert naast de auto van de buurman, de afstand van de bumper tot aan de zijkant van de auto van de buurman verkeerd inschat en hem ff meeneemt. Auto van de buurman:

Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 1 november 2012 @ 10:17:26 #289
131800 Tarado
capô de fusca
pi_118697575
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vriendin die vooruit inparkeert naast de auto van de buurman, de afstand van de bumper tot aan de zijkant van de auto van de buurman verkeerd inschat en hem ff meeneemt. Auto van de buurman:

[ afbeelding ]
:) Typisch vrouwen om als je voelt dat het niet goed gaat gewoon door te rijden
  donderdag 1 november 2012 @ 10:21:02 #290
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118697656
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

BMW1 ja :)

Vriendin die vooruit inparkeert naast de auto van de buurman, de afstand van de bumper tot aan de zijkant van de auto van de buurman verkeerd inschat en hem ff meeneemt. Auto van de buurman:

[ afbeelding ]
Dat is nou niet bepaald zachtjes gegaan. :X
Wij hebben thuis ook een Einz!
Al getaxeerd wat de schade is?
  donderdag 1 november 2012 @ 10:22:15 #291
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_118697678
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:21 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Dat is nou niet bepaald zachtjes gegaan. :X
Wij hebben thuis ook een Einz!
Al getaxeerd wat de schade is?
Neuh nog niet, heb al afspraak bij de hersteller gemaakt en die handelt de rest af. Vanavond maar eens ff met de buurman bespreken wat hij gaat doen met zijn schade _O-
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 1 november 2012 @ 10:31:58 #292
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118697886
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Neuh nog niet, heb al afspraak bij de hersteller gemaakt en die handelt de rest af. Vanavond maar eens ff met de buurman bespreken wat hij gaat doen met zijn schade _O-
Maar jij onderhoudt je lease-auto dus met TLC? :P
  donderdag 1 november 2012 @ 10:34:46 #293
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_118697949
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:31 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Maar jij onderhoudt je lease-auto dus met TLC? :P
Nou ja het is voor mij een lease auto, maar de auto zelf is van mijn baas (klein bedrijf). Hij koopt de auto zelf zeg maar. Als hij nou een mooie inruilprijs krijgt over 2 jaar voor deze auto, dan is er voor mij weer meer te regelen op dat gebied met mijn nieuwe auto. Daarnaast doe ik nog 2 andere auto`s ernaast, dus TLC all around :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_118698014
Als t goed is heeft ie geen herstelplicht.

Naar dure hersteller gaan. Taxeren en 2 deuren op de sloop halen. Buurman mag blij zijn ;-)
  donderdag 1 november 2012 @ 10:37:14 #295
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118698022
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou ja het is voor mij een lease auto, maar de auto zelf is van mijn baas (klein bedrijf). Hij koopt de auto zelf zeg maar. Als hij nou een mooie inruilprijs krijgt over 2 jaar voor deze auto, dan is er voor mij weer meer te regelen op dat gebied met mijn nieuwe auto. Daarnaast doe ik nog 2 andere auto`s ernaast, dus TLC all around :P
Ik onderhoud ook twee auto's :P
  donderdag 1 november 2012 @ 10:38:06 #296
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118698053
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:37 schreef JohnB52 het volgende:
Als t goed is heeft ie geen herstelplicht.

Naar dure hersteller gaan. Taxeren en 2 deuren op de sloop halen. Buurman mag blij zijn ;-)
Het lijkt mij een tweedeurs, dan wordt het al lastiger.
pi_118698099
Euhm. Ja. Je hebt gelijk
  donderdag 1 november 2012 @ 10:42:52 #298
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_118698203
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:37 schreef JohnB52 het volgende:
Als t goed is heeft ie geen herstelplicht.

Naar dure hersteller gaan. Taxeren en 2 deuren op de sloop halen. Buurman mag blij zijn ;-)
Ik moet nog langer ongestoord in die straat wonen he :P
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 1 november 2012 @ 10:43:43 #299
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118698237
Ik werd door mijn verzekering naar een schadehersteller gestuurd die bij Nefkens (Peugeot-dealer) hoort, hoe bedoel je ik wil de schademaker oplichten. _O-
pi_118699191
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 10:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik moet nog langer ongestoord in die straat wonen he :P
Op deze manier gaat je buurman er ook nog wat aan overhouden.

Keuze voor schadehersteller/taxateur is vaak vrij.
  donderdag 1 november 2012 @ 11:31:16 #301
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_118699578
Dicht, stel mijn vraag wel in het volgende topic. :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')