Waar woon je eigenlijk?quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:21 schreef dr.Bellows het volgende:
Ik snap wat je bedoeld. Vuil lijkt zich elke keer meteen als het ware in te vreten in de lak. Heel irritant. Daarnaast krijg ik hem eigenlijk ook nooit echt schoon.
Kan ik die spullen gewoon in de winkel kopen? En heb je nog tips voor beschadigingen in de lak? Er zitten heel veel 'pitjes' in en kleine bijgewerkte stukjes. Als hij straks glimt als een hondekul in de maneschijn, ga je die plekken natuurlijk zien...
Dat is dichtbij, maar heb zelf nog nooit met klei gewerkt of sealants.quote:
Polijsten, maar ik zou dat even proberen met finale op een witte pad. Suzuki lak is echt extreem zacht. (Suzuki sv is het toch?)quote:Op zondag 16 september 2012 11:22 schreef Gkhn het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe kan ik deze imperfecties op mijn motor het beste aanpakken?
Foto's zijn van na een beurt met:
Mozello shampoo, klei en wax.
Jep. En die vlek op de eerste foto?quote:Op zondag 16 september 2012 12:51 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Polijsten, maar ik zou dat even proberen met finale op een witte pad. Suzuki lak is echt extreem zacht. (Suzuki sv is het toch?)
Zit erin..quote:Op zondag 16 september 2012 13:59 schreef M3rcury het volgende:
[..]
O, die had ik niet eens gezien. Zit die in je lak? Voel je hem zitten?
Vergeten te vermelden, emmers en mitt heb ik al.quote:Op maandag 17 september 2012 18:52 schreef Marco001 het volgende:
Klopt, Je moet alleen nog emmers hebben(action..) en een wash mitt.
Je hebt gelijk, ik vergiste me.quote:Op maandag 17 september 2012 22:37 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
1:375, dus 3ml per liter..
Helemaal niet aan gehecht hoor dus denk dat deze er maar komt:quote:Op maandag 17 september 2012 19:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ben je erg gehecht aan Meguiars?
De shampoo zou ik persoonlijk vervangen voor een andere shampoo.
Als voorbeeld met een emmer van 10 liter:
- Meguiars NXT shampoo 1892ml
75ml per 10liter (25 wasbeurten voor 23,99)
- Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash 946ml
27ml per 10liter (35 wasbeurten voor 17,99)
- Dodo Juice - Born to be Mild shampoo 500ml
14ml per 10liter (35 wasbeurten voor 23,49)
Dus het kan qua wasbeurten goedkoper. Qua kwaliteit doen de Poorboys en Dodo zeker niet onder. Het zijn ook de meest gebruikte shampoo's. Maargoed het is ook net wat je zelf wil uiteraard. Met de NXT shampoo is verder niets mis in ieder geval.
Qua wax is er niks mis met de NXT wax, deze heeft zowel een cleaner als wax in zich. Bedenk dat de standtijd net iets minder is als een pure wax, maar als je em voor de cleaner en wax ineen koopt is het goed.
Wil je em alleen als pure wax gebruiken, kijk dan even naar alternatieven zoals Meguiars M16, Poorboys Natty's Paste Wax, Mothers Wax - California Gold Pure Carnauba Wax Paste. Eventueel nog een Dodo wax, maar die zit qua kosten weer net wat hoger. Allen goede waxen met een goede standtijd.
2/3 voordeelpacks met MF-doeken bestellen. Ben je direct klaar voor een hele tijd en je gaat merken dat je ze nodig bent.quote:Op maandag 17 september 2012 18:53 schreef Idanue het volgende:
[..]
Vergeten te vermelden, emmers en mitt heb ik al.
Inderdaad, laatst nog 2 tri-packs van de Piccolo Verde besteld.. enorm fijne doekquote:Op dinsdag 18 september 2012 08:28 schreef Rauw. het volgende:
[..]
2/3 voordeelpacks met MF-doeken bestellen. Ben je direct klaar voor een hele tijd en je gaat merken dat je ze nodig bent.
Mothers Mag & Alu werkt erg goedquote:Op dinsdag 25 september 2012 21:32 schreef JohnB52 het volgende:
Waar reinigen jullie ook alweer sierstukken van uitlaten mee?
Borstel en schuursponsjequote:Op dinsdag 25 september 2012 21:32 schreef JohnB52 het volgende:
Zie je DM.quote:Op maandag 1 oktober 2012 12:32 schreef Rauw. het volgende:
Ik heb ook zo'n idee, toevallig bij een heel goedkoop gereedschapmerk?
Deel het met ons!
Eerst Belgom gebruiken en daarna een alu-wax voor de bescherming. Vooral Belgom is erg stevig spul.quote:Op dinsdag 25 september 2012 21:32 schreef JohnB52 het volgende:
Jup, en als dat nog niet sterk genoeg is kan je ook nog staalwol gebruiken.quote:Op maandag 1 oktober 2012 12:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Eerst Belgom gebruiken en daarna een alu-wax voor de bescherming. Vooral Belgom is erg stevig spul.
Ze maken ze dus gewoon met jouw naam, als je er maar genoeg besteld.quote:Op maandag 1 oktober 2012 17:19 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Bedankt. Maar ik zie niet dat ze ook nog andere merken maken?
Net als met wel meer dingen dus..quote:Op maandag 1 oktober 2012 17:26 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ze maken ze dus gewoon met jouw naam, als je er maar genoeg besteld.
Die kwam ik ook op de facebook van dodo tegen, daar zeiden ze dat ze hem met lime prime hadden gedaan ( ook de rechter kant)quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:50 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Commandant is ook niet echt alles, maar doffe lak zul je moeten polijsten (dat doe je in feite met producten als Commandant ook), en dat hoeft zeker niet extreem grof te zijn.
Bij polijsten kun je sierlijntjes gewoon afplakken natuurlijk.
Handmatig met Auto Finesse Tripple zou ook een mooie en veilige optie zijn voor de lak. Het is een all in one (polish/glaze/wax):
Men nemen een motorkap:
[ afbeelding ]
Men pakken Auto Finesse tripple en MF pads:
[ afbeelding ]
Men begint het product in te werken:
[ afbeelding ]
Men begint blij te kijken na uitwrijven:
[ afbeelding ]
Hier het complete topic:
http://www.stanceworks.co(...)?p=882990#post882990
Ik ben niet zo'n fanatieke poetser, doe het eigenlijk nooit maar dit ziet er goed uit, na wassen alleen hiermee behandelen, ben je dan klaar?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 09:50 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Commandant is ook niet echt alles, maar doffe lak zul je moeten polijsten (dat doe je in feite met producten als Commandant ook), en dat hoeft zeker niet extreem grof te zijn.
Bij polijsten kun je sierlijntjes gewoon afplakken natuurlijk.
Handmatig met Auto Finesse Tripple zou ook een mooie en veilige optie zijn voor de lak. Het is een all in one (polish/glaze/wax):
Men nemen een motorkap:
[ afbeelding ]
Men pakken Auto Finesse tripple en MF pads:
[ afbeelding ]
Men begint het product in te werken:
[ afbeelding ]
Men begint blij te kijken na uitwrijven:
[ afbeelding ]
Hier het complete topic:
http://www.stanceworks.co(...)?p=882990#post882990
| Forum Opties | |
|---|---|