abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 september 2012 @ 08:09:03 #1
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116296310
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
  zondag 2 september 2012 @ 08:09:49 #2
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116296312
Nou dan hier ook nog maar ff, gefeliciteerd Poppedein, met je grote dame!

*O* *O*
  zondag 2 september 2012 @ 09:11:05 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_116296592
Gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116296604
Gefeliciteerd Poppedein!!!
pi_116296610
gefeliciteerd poppedein *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_116297261
Gefeliciteerd Poppedein
Fake it till you make it...
pi_116297911
Poppedein gefeliciteerd!!
pi_116300698
pi_116300723
Gefeliciteerd Poppedein!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116325785
Ohhh ik kom hier nog veel te weinig :@ Wat ontzettend lief jullie felicitaties! Dankjulliewel! Ze was zo verschrikkelijk jarig, geweldig om te zien hoe bewust ze zich daar inmiddels van was. Miss middelpunt O+ En voor t eerst vond ik t niet raar dat ze "al" 3 werd, want ze was al zo ontzettend 3, ze wordt zo groot... Maar dat ik alweer 3(!!) jaar haar moeder ben, dat t alweer bijna 4 jaar geleden is dat ik voor t eerst zwanger werd, ik vind t ongelooflijk, het lijkt gisteren!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_116326037
Poppedein gefeliciteerd met je grote dame :D Fotooo's :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_116337233
Poppedein, ik ben weliswaar te laat, maar toch een welgemeend gefeliciteer! :D

En idd, FOTO'S!!
pi_116338285
Uitstelgedrag bij het naar bed gaan. Isabeau heeft het tot een kunst verheven.

-Nieuw water x 1256412
-Andere/meer knuffels
-Nog een kusje
-mama kom je even bij mij liggen
-papa moet ook nog een kusje
-mag ik even kijken hoe donker het buiten is? ( :') )
-ik moet even kijken of alle kindjes wel binnen zijn ( :') )

We zijn net terug van een weekje Italië. Isabeau heeft genoten. Broer en zus om zich heen en neefjes en nichtjes. Het zal wel weer even zwaar afkicken worden alleen met ons.
  maandag 3 september 2012 @ 10:45:36 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_116338795
Isabeau O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116338957
Bekende tijdrekmanieren sorbootje. Hier wordt altijd een kus in je broekzak gestopt voor de oma's en opa's en buurtkinderen, de kassamedewerkster van de buurtsuper en wie ze ook maar kan bedenken. Om dan na 5 minuten boos te worden omdat ze zeker weet dat ze iemand is vergeten en dus opnieuw wil beginnen... :')

En boos worden kan ze. "Mama ikke HEEL BOOS!!!" Inclusief stampvoeten. Ze heeft nu ontdekt dat we het heel vervelend vinden als ze beneden gaat zitten gillen omdat ze boos is wanneer de tuindeuren open staan. En daar maakt ze dankbaar gebruik van... Dus moet ze dan naar haar kamer om uit-te-bozen. Waarop ze al haar speelgoed van de trap gooit. En dit weekend bedacht ze dat naar beneden spugen dan ook wel leuk is... Al denken wij daar heel anders over :( :X Echt ik kan soms best wat extra geduld gebruiken hier :@
pi_116339033
Pfoe Stiemie, pittige tante! Zo bont maakt mijn exemplaar het nog niet. (afkloppen)

Afgelopen week zei ineens out of the blue: "Gofferdomme!"

Dus toen heb ik haar verteld dat dat een lelijk woord is en dat ze dat beter niet kan zeggen. Nu zegt ze minstens tien keer op een dag: "Hé mama, gofferdomme is een heel lelijk woord hè? Dat moet ik niet zeggen hè?"
Nou ja, beter zo dan gewoon gvd's in het rond strooien.
pi_116339051
Zei d'r zus: "Gadverdamme!"
Isabeau: "Hé hé, dat zeggen we niet! Dat is een heel lelijk woord!"

O+
  maandag 3 september 2012 @ 11:00:49 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116339091
Oef Stimie, dat kan ik me heel goed voorstellen! :o

Oscar begint hier dan met 'dan ben ik niet meer jouw vliend'! :D O+ En dan gaat het naar 'anners gooi ik jouw auto stuk'. :P Gelukkig blijft het bij een hoop gedreig, hoewel hij gisteren een goed begin maakte met het stuk schoppen van de kamerdeur. :o :@
Voor het eerst in tijden zat hij weer eens op de gang en dat ik hem daar straal negeerde viel niet in goede aarde. ;)

Voor wat betreft slapen *klopklop* gaat het bij ons de laatste tijd echt verbazingwekkend goed.
In de vakantie was hij weer aardig verknocht geraakt aan een fles melk 's avonds, maar toen ik na 10 dagen afwezigheid hem naar bed bracht en zei 'zo, en nu is het klaar met de melk, die is voor in de ochtend, je kan water krijgen als je dat wil' was dat na 1 keer mopperen ook ok en zelfs die hoeft niet meer elke avond.

Zindelijkheid lijkt heel ver weg. Hij was er heel erg mee bezig, zelfs aangegeven dat hij moest poepen enzo, maar ineens is het weer helemaal over... Nou ja goed, het zal vanzelf wel een keer komen. :)
pi_116339115
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:57 schreef Sorbootje het volgende:
Afgelopen week zei ineens out of the blue: "Gofferdomme!"

Dus toen heb ik haar verteld dat dat een lelijk woord is en dat ze dat beter niet kan zeggen. Nu zegt ze minstens tien keer op een dag: "Hé mama, gofferdomme is een heel lelijk woord hè? Dat moet ik niet zeggen hè?"
Nou ja, beter zo dan gewoon gvd's in het rond strooien.
:D

Hier mogen ze mekaar niet uitmaken voor dom, dombo of stom. Dus zegt mijn peuter regelmatig: "Nou Linne jij bent echt niette dombo... WELLUS!!!!" Tsja dan krijg je daarna dus de discussie of ze nou wel of niet gezegd heeft dat haar zus... Vanaf nu hebben we thuis dus verboden woorden }:|
  maandag 3 september 2012 @ 11:05:06 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116339182
Oscar heeft de laatste dagen een heel naar brutaal toontje en er kwam zelfs een 'wat denk je nou joh' uit richting Sasha. Dus ik uitleggen dat ik dat helemaal niet aardig vond klinken en dat ik het niet meer wilde horen en toen kwam er een hele ingewikkelde uitleg over dat hij dat niet gezegd had maar een ander jongetje bij de BSO en wat ik ook zei, ineens had hij het niet meer gezegd. 8)7 En dan laat ik me soms nog meeslepen in die oeverloze discussie ook he... :o :@
pi_116339272
En ik vind het zo moeilijk wat ik dan moet doen he? Ik zet haar bijvoorbeeld na 2 waarschuwingen op de trap omdat ze met eten gooit. Dan gaat ze gillen (oke dat probeer ik te negeren, doe de tuindeur dicht...) dat werkt dus niet, dus gaat ze alles wat op de trap ligt aan schoenen en spullen die naar boven moeten de kamer ingooien (er komt inmiddels licht stoom uit mijn oren, maar we blijven negeren) dus gaat ze zittend op de trap overal tegenaan schoppen etc tot ik het echt niet meer trek en ze naar boven moet.

Boven zet ik haar in haar kamer, op bed en zeg dat als ze stil is dat ik haar dan kom halen. Eerder dring ik totaal niet tot haar door. Vervolgens krijg ik bij het verlaten van de kamer soms al vanalles naar me gegooid. Zodra ik beneden ben, gaat de kamerdeur open en begint het naar beneden gooien en spugen. Echt soms weet ik het ECHT even niet meer

Bestaat er echt geen nog niet ontdekte pre-pre-pre pubertijd zo rond het derde jaar?
pi_116339276
Van harte nog Poppedein!

Klinkt heerlijk Sorbo :D En grinn, herkenbaar manieren van uitstellen om te gaan slapen :D

Vloeken doet de mijne niet voor zover ik weet.. Ik ben er zelf ook wel enorm alert op, heel af en toe floept er wat uit..

Hij is vandaag voor het eerst naar school, vanaf nu 2 ochtenden in de week. Ik vind het maar spannend, zo'n kleine uk op school. (Zijn kdv doet mee met de Startgroeppilot)

Verder is hij zo eigenwijs als het maar kan. Bij álles. Er is níks dat hij van me aanneemt. Alles wat ik zeg wordt ontkend.. *zucht* Dat is ook een fase toch?
pi_116339321
Hahaha, bekend, dat laatste, BE. Vooral B vergeet nogal eens de 'discussie' af te kappen' en dan staan ze koppig tegenover elkaar ja-nee te roepen :')

Wij zijn nog op vakantie, en wat hebben we het fijn! S is de hele tijd aan het spelen met kindjes in e speeltuin. Wij hoeven er dan niet bij te blijven, sterker nog, dat mogen we niet :D dus zitten we voor de caravan te lezen of bij het zwembad een beetje te internetten. Hoe relaxt O+ ik heb gewoon al 4,5 boek gelezen :o geen idee hoe lang dat geleden is. Slapen gaat hier ook geweldig, maar na een hele dag buiten spelen, rennen, konijntjes voeren en bezig zijn, is ze zo moe, dat ze binnen een paar minuten slaapt. Wel pas tussen 21-21.30 uur, maar ze slaapt ook tot 8.30 uur.

Kortom, we hebben dus echt ontzettend vakantie. We zouden morgen vertrekken, maar de caravan is niet vuurde, dus we hebben besloten tot donderdag te blijven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_116339487
Stiemie, had jij met je oudste niet ergens paard gereden bij jullie in de buurt? Vanaf welke leeftijd was dat?
  maandag 3 september 2012 @ 11:18:52 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116339495
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:09 schreef Stiemie het volgende:
En ik vind het zo moeilijk wat ik dan moet doen he? Ik zet haar bijvoorbeeld na 2 waarschuwingen op de trap omdat ze met eten gooit. Dan gaat ze gillen (oke dat probeer ik te negeren, doe de tuindeur dicht...) dat werkt dus niet, dus gaat ze alles wat op de trap ligt aan schoenen en spullen die naar boven moeten de kamer ingooien (er komt inmiddels licht stoom uit mijn oren, maar we blijven negeren) dus gaat ze zittend op de trap overal tegenaan schoppen etc tot ik het echt niet meer trek en ze naar boven moet.

Boven zet ik haar in haar kamer, op bed en zeg dat als ze stil is dat ik haar dan kom halen. Eerder dring ik totaal niet tot haar door. Vervolgens krijg ik bij het verlaten van de kamer soms al vanalles naar me gegooid. Zodra ik beneden ben, gaat de kamerdeur open en begint het naar beneden gooien en spugen. Echt soms weet ik het ECHT even niet meer

Bestaat er echt geen nog niet ontdekte pre-pre-pre pubertijd zo rond het derde jaar?
Bij de triple P cursus gaven ze aan dat er soms mss een tussenstapje moet zijn tussen waarschuwen en naar de gang brengen, dus een krukje ergens in de woonkamer met een timer erbij, een zandloper of kleurenklok is handig want dan kunnen ze zelf zien hoe lang het nog duurt.
Als ze daar zitten negeer ik ze volledig, wat ze ook zeggen. Komen ze eraf of gaan ze met dingen spelen gaat het piepertje opnieuw aan.

Gisteren kwam oscar er drie keer af en gaat hij naar de gang alwaar het piepertjesgebeuren opnieuw van start gaat. 2 minuten, maar als hij de kamerdeur open gooit ( :') ) gaat het ding opnieuw aan etc. etc.
En hij mag pas weer open als hij twee minuten daar op z'n billen zit zonder krijsen en gillen.
(Gisteren ben ik dus op de grond voor de deur gaan zitten. :@ )

Ik zat, als ik jouw verhaal lees, te denken dat je mss zelfs in eerste instantie de stap van de trap over zou kunnen slaan, want ze lijkt nu in de gaten te hebben dat het pas echt menens is als ze naar haar kamer moet. Pas dan negeren jullie haar volledig tot ze stil is. En dus weet ze ook dat ze tot die tijd door kan gaan met wat ze doet...

En als ik het zo lees weet ze ook wel prima dat ze niet met eten mag gooien, dus ik zou daar geen twee keer meer voor waarschuwen. Met eten gooien is naar je kamer. En daar af laten koelen tot ze weer normaal mee kan komen doen. Zo heeft ze niet meer de 'lol' van de aandacht die ze krijgt met haar gedrag want ze is in een keer klaar. Lik op stuk.

Klinkt heel rigoreus, en er zullen best mensen zijn die dit not-done vinden, maar bij ons werkt het dus wel. Ik waarschuw één keer en dan volgt de consequentie bijvoorbeeld: niet in de plassen bij opa en oma op de jeu de boules-baan anders gaan we naar huis, toch doen -> meteen op de fiets en naar huis, de keer daarop gebeurde het dus niet meer want ze vinden het er veel te leuk.

Wij hebben een aantal basis-regels, ook nav Triple P, en voor die dingen wordt over het algemeen niet meer gewaarschuwd, maar levert meteen 2 minuten op het krukje op als het mis gaat.
- handen en voeten bij je houden
- met je bestek eten
- niet zomaar weglopen (regel door Sasha verzonnen, moest erbij op de lijst)
- buiten spelen met de bal (dat gaat niet vaak mis, maar we wilden ook een regel erop die niet veel moeite kost)
- en de laatste weet ik dus niet eens meer. :@
pi_116340021
Ah kijk! Handige tips. Tsja dingen die volgens anderen not-done zijn boeien me niet echt meer. Dat dacht ik ook altijd bij de eerste en nu weet ik gewoon dat het soms anders gaat ;-) Twee kinderen, zelfde opvoeding en toch een heel ander effect. Oudste was altijd makkelijk (nog steeds eigenlijk) dus vond ik andere ouders altijd idioot streng als ze zulke regels hadden. Boy was I wrong...

De trap werkte in 1e instantie prima. Tot ze er dus achter kwam dat ze onze aandacht heeft als ze met spullen gooit etc. Meteen naar haar kamer is misschien handiger ja. Al twijfel ik juist ook wel eens aan een hele andere aanpak. Ze lijkt namelijk echt he-le-maal door het lint te gaan als ze apart gezet wordt. En dan dring je gewoon totaal niet meer door. Heb jij een zandloper-achtig iets of gewoon een keukenwekker? Bij de oudste werkte negeren heel goed, maar jongste gaat steeds verder in het opzoeken van grenzen.

Eigenlijk is het altijd met ontbijt, lunch en avondeten. Ze wil gewoon niets eten. Zeurt bij voorbaat al over het eten. "Ikke straks niet eten" en dan weet ze vaak nog niet eens WAT we eten. Ik schep wat op. Dat hoeft ze niet allemaal op te eten. Ze mag er zelf kaas, rauwkost, pijnboompitjes en weetikveelwat bij doen. Vol = vol en dan laat ze de rest staan. Krijgt ze gewoon een toetje, maar tot de volgende maaltijd geen koek of ander snoep.

Zodra we aan tafel moeten, begint het geklier. Bord over tafel zwiepen, drinken bewust omgooien, bestek gooien, zeggen dat het er vies uit ziet, dat ze niet gaat eten, in de tafel prikken met je vork, eten gooien etc

Als we haar dan compleet negeren, draait ze soms nog bij. Al duurt dat zeker een minuut of 10 -15. Soms hebben we pech en gaat het van kwaad tot erger en dan moet ze dus naar de trap / naar boven.

Ze zit vaak ook zo lang te treuzelen voordat ze eens begint met eten dat we na afloop allemaal vaak nog zo'n 20 minuten moeten wachten voordat ze klaar is. Voor ons geen probleem, maar ja onze kleuter wil graag van tafel... En we blijven aan tafel tot we allemaal klaar zijn. Die macht vindt ze dan heel interessant. "Linne mij wachten he mama? Ik niet klaar"

En huisregels hebben we ook.
- Elkaar niet slaan of schoppen, bijten en haren trekken (meisjes he :') )
- Elkaar niet uitschelden
- Na het spelen ruimen we op
- Niet achter de poes aanjagen

Valt nog best mee eigenlijk :P
pi_116340189
Ohw jemig Stiemie wat heftig gaat dat eraan toe!

Wat ik van mijn peuter trouwens echt heel erg moeilijk vind is zijn totale afkeer tegen andere mensen of nieuwe situaties. Ik sta echt met mn handen in mn haar af en toe, hij hangt zó enorm aan zn vader en mij dan, durft geen contact te maken. De laatste tijd heb ik af en toe zoiets van kind stel je niet zo aan ze bijten heus niet :@ Alleen mensen die heel goed weten wat ze doen, hoe ze met verlegen kinderen om moeten gaan, daar gaat het wel goed bij. Maar als iemand gewoon wat aan hem vraagt of wil geven, dan is het compleet mis. Ook met nieuwe dingen.. hij zegt altijd gelijk nee, tegen alles. En als je het dan héél subtiel inpakt en voorzichtig brengt en hem met zijden handschoentjes aanpakt dan is er een kleine kans dat hij het toch wil proberen (hij eet sinds een paar dagen toetjes, halleluja!!). Maar het is zó moeilijk elke keer.. Hoe krijg ik hem toch wat zekerder van zichzelf? :'(

Stiemie, over het eten heb ik ooit eens een tip gekregen van iemand (mijn peuter eet 's avonds gewoon totaal niks, maar dan omdat hij niks nieuws durft te proberen en alles vies denkt te vinden) dat ik bij het tafeldekken gewoon niks voor hem neerzet. En als hij er naar vraagt waarom er niks voor hem staat iets als "ohw wilde jij ook eten??" vragen. En het dan alsnog geven. Ik heb het nooit gedaan, dus ik weet niet of het helpt :P
  maandag 3 september 2012 @ 11:48:10 #28
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116340326
En wat als je nou eens helemaal met haar meegaat Stiemie. Ikke niet eten hè mama. Okè. En dan verder negeren maar ook géén eten geven. ( ze verhongert écht niet) wel moet ze dan aan tafel zitten. En dat je dan gezellig met Linde babbelt. Misschien haar iets te spelen geven, maar zorgen dat aan tafel zitten weer gezellig wordt. Ze heeft namelijk erg veel macht op deze manier. je kan haar dan wellicht op andere, minder beladen momenten wat laten eten. Een cracker ipv een koekje, groentes die ze wel lekker vind bij de tv.. Door haar routine te doorbreken met verrassend gedrag kan je het wellicht omkeren?

mijn jongste is ook zo'n sjaak. die ging dus ineens bokken met zwemmen. hij kon niet meer door het gat.:') en weigeren, en piepen. dus een beloning. als je je zwemdiploma haalt gaan we naar een subtropisch zwemparadijs. ik zag ineens zo'n vette glimlach verschijnen... en zwemmen ging niet beter. Toen ineens praatjes. d&B mogen zwemmen als ik mijn diploma heb hè? ooooh wacht ff.

dus toen gezegd dat ik sowieso ga en dat alle kinderen die een B diploma hebben meemogen. O-) nou, hij zwom de keer daarna als een raket door t gat haalde met glans zijn diploma. blijkbaar is ie zo vaak het haasje bij zijn grote broers dat ie deze situatie even wilde uitbuiten.

oh, en nog een klein tipje: als peuter woorden zegt die je niet wilt, dan zeggen dat hij/zij die woorden niet mag gebruiken/zeggen/uitspreken ipv dat wil ik niet horen. Want buiten gehoorsafstand wil je óók niet dat ze het zeggen. [/ervaring]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 3 september 2012 @ 11:49:53 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116340385
Ja, dat kan ik me ook voorstellen hoor Stiemie, dat je wel eens een compleet andere aanpak zou willen omdat dit dan zo vreselijk veel weerstand en drama oplevert.

Zou het werken als je haar mee laat helpen het eten klaar maken? Geen idee hoor, maar ik probeer even mee te denken.

En als je idd haar sowieso helemaal negeert vwb eten? Dus als zij zegt 'dat wil ik niet' dan gewoon zeggen 'ok'. Ik zou geloof ik nog wel een bordje en een beker voor haar neerzetten, maar met niks erin/erop. En dan laten kiezen, er gezellig bij komen zitten of even in haar sop gaar laten koken, maar dan dus ook echt. Het gezellig maken aan tafel met jullie drietjes en kijken of je haar zo nieuwsgierig kan krijgen om wel aan tafel te komen zitten.

En wat buuf zegt, verhongeren zal ze sowieso niet, maar dan dus 'helaas, als we straks gaan lunchen kan je een boterham krijgen'.
pi_116340501
Ah kijk ik heb weer even inspiratie! Bedankt voor de tips. Vanavond maar eens gewoon niks opscheppen (we eten bami = gezeur) en kijken wat er gebeurt.

Buuf :o Slim opgelost!

Mee laten helpen maakt niets uit. Ze maakt de lekkerste pizza's, alleen niet voor zichzelf :') Laatst gnocchi gemaakt maar dat mocht niet eens op haar bord.

Avondeten is het ergst. En dat is echt een machtsspelletje want ze weet dat we willen dat ze dan eet omdat je anders vanaf 4 uur met een wakker kind met trek zit. Dus iedereen wakker }:| Lunch en ontbijt zijn mindere strijdpunten omdat ze brood wel lekker vindt en ze dan weet dat ze niks anders meer krijgt.
  maandag 3 september 2012 @ 11:56:20 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116340587
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:53 schreef Stiemie het volgende:
Ah kijk ik heb weer even inspiratie! Bedankt voor de tips. Vanavond maar eens gewoon niks opscheppen (we eten bami = gezeur) en kijken wat er gebeurt.

Me laten helpen maakt niets uit. Ze maakt de lekkerste pizza's, alleen niet voor zichzelf :')
Daar zou ik dan idd met smaak van gaan eten en nog eens extra zeggen 'Dank je wel dat je zo'n lekkere pizza voor ons gemaakt hebt' en het daarbij laten. Ook niet refereren aan 'wat jammer dat je niet mee eet' oid, gewoon proberen te laten zien dat het je verder totaal koud laat of ze wel of niet eet. Want dat is het idd wel, wat buuf ook zegt, ze heeft vreselijk veel macht hiermee in handen. :Y

Ai... ja, dat herken ik idd wel hoor, het is bij ons gelukkig geen strijd, maar ik probeer dus wel, als Oscar eens een avondje niet zoveel eet, om er iig een flinke bak yoghurt in te scheppen omdat hij anders ook heel vroeg wakker wordt. ;)
pi_116340700
Ja als er iets op het menu staat dat ze slecht eet, hebben we ook een flinke fruitsalade als toetje of iets met kwark :D Maar ja helemaal niks eten en wel toetje vind ik dan weer lastig. Vooral als je niet wilt dat de oudste dan volgende keer ook niet wil eten en wel toetje wil...

Hmm dat van tussendoor wel eten geven is ook een goede. Dan heeft ze in ieder geval de macht niet meer zo. Ik ga meteen het thuisfront even mailen :)
  maandag 3 september 2012 @ 12:18:24 #33
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_116341277
Poeh wat veel tips voor mij! :D
*allesopgenoteerd*
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 3 september 2012 @ 12:29:22 #34
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116341565
En lunch en warm eten omdraaien Stiemie? Past dat in je dagritme? Kan ze met een boterham op naar bed. Of alleen voor haar dat omdraaien.

Oh, ik kan me deze fase nog zoooooo voor de geest halen. Dat je gewoon ergens even AAAAAAAAAAAAAAAARG! Moest schreeuwen en dan weer verder. Wanhopig, dat is het goede woord denk ik. Ja, what can i say. T word echt echt echt beter. :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 3 september 2012 @ 12:44:26 #35
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_116341913
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:36 schreef Stiemie het volgende:

Ze zit vaak ook zo lang te treuzelen voordat ze eens begint met eten dat we na afloop allemaal vaak nog zo'n 20 minuten moeten wachten voordat ze klaar is. Voor ons geen probleem, maar ja onze kleuter wil graag van tafel... En we blijven aan tafel tot we allemaal klaar zijn. Die macht vindt ze dan heel interessant. "Linne mij wachten he mama? Ik niet klaar"

Mijn oudste (nu net 5) doet ook erg lang over zijn eten, altijd al gedaan. Wij wachten er niet op want hij doet er met gemak een uur over, ik maak er (inmiddels :') ) geen punt meer van, hij eet zijn bord leeg en daar gaat het mij om. Kwa groei doet hij het niet geweldig, dus bord leeg eten moet hier wel. Maar ook al hoeft van jou het bord niet leeg, je kunt ook gewoon op een gegeven moment zeggen dat jullie van tafel gaan omdat je klaar bent, daarrmee is die macht dan ook weg.
  maandag 3 september 2012 @ 12:46:37 #36
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_116341964
Ik lees net ook iets over spugen, je bedoelt met speeksel? Mijn oudste gaat spugen (overgeven) als wij aandringen op te schieten met eten, dat doen we dus ook niet meer. Gevolg is dat ie een uur over zijn eten doet, prima.
pi_116342330
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:46 schreef Marrije het volgende:
Ik lees net ook iets over spugen, je bedoelt met speeksel? Mijn oudste gaat spugen (overgeven) als wij aandringen op te schieten met eten, dat doen we dus ook niet meer. Gevolg is dat ie een uur over zijn eten doet, prima.
Ja met speeksel inderdaad. Ik heb echt geen idee hoe ze erbij komt :{
pi_116342386
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:29 schreef debuurvrouw het volgende:
En lunch en warm eten omdraaien Stiemie? Past dat in je dagritme? Kan ze met een boterham op naar bed. Of alleen voor haar dat omdraaien.

Oh, ik kan me deze fase nog zoooooo voor de geest halen. Dat je gewoon ergens even AAAAAAAAAAAAAAAARG! Moest schreeuwen en dan weer verder. Wanhopig, dat is het goede woord denk ik. Ja, what can i say. T word echt echt echt beter. :*
Lunch en warm eten omdraaien wordt lastig voor ons. En inderdaad wanhopig is zo'n beetje wel een goede omschrijving. :@ Gisteren ben ik gewoon maar buiten gaan zitten. Even afkoelen.
  maandag 3 september 2012 @ 13:09:17 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116342473
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:04 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Lunch en warm eten omdraaien wordt lastig voor ons. En inderdaad wanhopig is zo'n beetje wel een goede omschrijving. :@ Gisteren ben ik gewoon maar buiten gaan zitten. Even afkoelen.
En een beetje van de avond ervoor bewaren in de koelkast?
pi_116342620
Ik denk dat er wel heel veel zit in wat Buuf zegt. Ze heeft nu zoveel macht. Als je haar ervan weet et overtuigen dat het jou je r**t zal roesten of ze eet of niet heb je kans dat ze het minder gaat uitspelen.
pi_116343175
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En een beetje van de avond ervoor bewaren in de koelkast?
Probleem is dat we niet alle dagen overdag thuis zijn. :@ Dat van de "macht weer afnemen" was een behoorlijke eye-opener. Daar ga ik nu eerst eens mee aan de slag. Ik hou jullie op de hoogte!

Oh en er is verder ook goed nieuws hoor over mijn kleine eigenwijze O+ Ze is sinds een week overdag helemaal zindelijk *O*
pi_116346550
Onze middelste houdt het nu al 7,5 jaar vol. Hij eet haast niks. Warm eten sowieso niet.
Nog steeds alleen brood.

De frustratie is er af en toe natuurlijk nog steeds maar het "gevecht" heb ik lang geleden al opgegeven.
pi_116346637
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:40 schreef Stiemie het volgende:
Ze is sinds een week overdag helemaal zindelijk *O*
dat is fijn :)
pi_116347023
Wat goed, Stiem!

Zodra L hier zou aangeven dat ze niet wil eten, zou ik r vertellen dat dat prima is, maar dat ze dan wel even alleen in dr kamertje mag bivakkeren. Dan gaan N en ik gezellig eten en dan komen we r wel halen zodra we klaar zijn.

L is ook ook altijd érg traag met eten. Da's met alleen twee volwassenen al lastig, maar met een grotere zus nog moeilijker, lijkt me. Als L echt (bewust en vervelend) treuzelt, krijgt ze twee keer de vraag om door te eten en anders gaat het naar de kippen. Ik denk dat we dat twee keer echt gedaan hebben; nu is dreigen alleen voldoende.

En ik zou in jouw geval zorgen dat er idd een duidelijk eindstation is. Dus of de trap, of dr kamer. Als het de trap is, zou ik van tevoren zorgen dat ie helemaal leeg is. En écht blijven negeren, ook als dat een uur lang schoppen en spugen betekent. Dus ook niet, alsnog met een nog ergere straf als dr kamer op de proppen komen, want dan zal ze ws blijven proberen om dat punt to bereiken (want extra aandacht).

Wij zitten nu ruim een week in Kroatie en blijven nog zo'n anderhalve. L is enerzijds ontzettend makkelijk in contact leggen met andere kinderen, anderzijds soms te dominant naar onze zin. Ze is met dr twee jaar de 'leider' van een groep Duitse kinderen waarvan de jongste vier en de oudste acht is. Ze vindt het zelf geweldig en noemt iedereen dr beste 'dinnetje' maar zíj bepaalt op welke loopfiets/step ze wegsjeest. En da's meestal die van een ander. En degene die zn fiets/step terugwil, krijgt een grote mond want 'samen spelen, samen delen!' Dat zinnetje komt r altijd prima uit wanneer ze zich spullen van een ander toeeient. :')

Lastig om een goede bemoebalans te vinden, vind ik. Enerzijds wil (en kan) ik er niet continu bovenop zitten (ze sjezen de hele camping over), anderzijds wil ik ook voorkomen dat mijn kind het terroristje van de camping wordt (gechargeerd).

Hiernaast is ze sowieso enorm opstandig atm. En da's met consequent optreden best op te vangen (hoewel ze na een berisping altijd even moet afreageren door ergens tegenaan te slaan of zachtjes maar provocerend in je wang te knijpen), maar vanaf morgen komt een vriendin van me een week bij ons in de caravan logeren, met dr vierjarige dochter from hell die imo totáál verkeerd gecorrigeerd wordt. Zij is zo boos, verbitterd en agressief, dat ze in een traject zit bij een kinderpsycholoog. En L kijkt natuurlijk onwijs tegen r op.

De vakantie was vorig jaar al zo geboekt, en toen was die dochter al wel vervelend, maar nog niet zo losgeslagen als nu. Bovendien L toen niet net in een lastige periode.

We gaan dus proberen om L 'strak' aan de regels te houden en consequent op te treden, ook als dat bij dochter van vriendin niet gebeurt. Zal nog lastig en een hele uitdaging worden. Ben benieuwd.

Disclaimer: lap tekst is mobiel getypt en niet gecheckt op autocorrectiefouten. :')
  maandag 3 september 2012 @ 16:00:05 #45
190853 RockabeIIa
pi_116347346
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:02 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ja met speeksel inderdaad. Ik heb echt geen idee hoe ze erbij komt :{
Flip doet het ook wel eens als hij boos is...
Oja. Hij is ook al aardig zindelijk! Da's wel fijn. Hij vindt luiers gewoon niet prettig.
  maandag 3 september 2012 @ 16:04:11 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116347485
Stiemie, wat goed van dat zindelijk zijn! *O*

Spring, dat is dan wel heel erg lastig! :o
Wij waren met vrienden op vakantie, maar die stonden ergens anders op de camping. Wel brachten we vrijwel elke middag en avond met elkaar door. Zij hebben een dochter die drie maanden ouder is als Oscar. En ja, wij zijn stricter dan zij, maar het is bij ons ook meer nodig omdat er idd twee zijn, zij hebben nog een baby van toen 8 weken en dan heb je minder last van 'ja, maar hij mocht het ook'. Op dit moment kunnen we gewoon weinig oogluikend toe staan, want dan heb je de volgende keer twee man aan het muiten en dan is terugbuigen veel lastiger.

Maar goed, zoals gezegd, wij zaten niet helemaal 24/7 op elkaars lip en hadden geen kind zoals dat meisje dat jij beschrijft in de buurt. Sterkte ermee! :*
pi_116348219
Ik zeg het trouwens verkeerd. L zegt heel vaak dat ze niet wil eten. Ons antwoord is dan dat dat ook niet hoeft, maar dat ze er wel gewoon bij komt zitten. Meestal eet ze dan alsnog. Zo niet, dan gaat dr bord na verloop van tijd vol richting de kippen.

Dat zeg je goed, BE. Dit is niet het moment om oogluikend dingen toe te staan. Dan neemt ze een loopje met ons. Op zich geen probleem dus, maar wel met een week lang een kind in de buurt dat een total andere opvoeding geniet.

Het is ook zo schrijnend om te zien hoe lelijk die dochter vaak tegen L doet. L is dan oprecht blij om dr 'báste dinnetje' te zien ('Hoi! Kom je met me spelen?' en zij negeert L volkomen en draait dan zonder een woord nukkig dr hoofd om. Ik vraag me dan altijd af of L dat nog niet doorheeft of een erg gladde rug heeft, want ze lijkt zich er niets van aan te trekken.

Vorig jaar zijn ze ook een week overgekomen en nadien had dochter gezegd dat ze nóóit meer met L op vakantie ging. Want dat was nog zo'n kleine baby. :') Terwijl het toen best goed ging tussen die twee.

En weet je, ik vind het ook steeds moeilijker om lief te blijven. Het is natuurlijk nog maar een kind, dat door omstandigheden begrijpelijk zo is geworden, maar ze is zó onvriendelijk. Ik weet nu al: zodra ik r begroet bij aankomst, krijg ik iets te horen in de trant van: ik wíl niet met jullie op vakantie! Ik vind het hier stom! *Schop tegen caravan.
  maandag 3 september 2012 @ 16:30:52 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116348510
Oh ja, dat herken ik, mijn hart krimpt dan een beetje in.
Mijn nichtje, nu 7 doet dat ook. Vorige week kwamen ze bij ons eten en vooral Sasha is helemaal idolaat van haar en zij 'Ik wil niet naast hen zitten hoor' en dan ook nog eens met de klemtoon op dat 'hen', dus toen ik zei 'nou, dan draaien we de boel toch om, zit jij daar' kwam er een 'pfew' uit. :o :X
Stomme truttebol denk ik dan! :o
pi_116349306
Vreselijk idd. Zo sneu! Hadden je jongens iets in de gaten? En moeder van nichtje?
  maandag 3 september 2012 @ 16:50:16 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_116349371
Volgend jaar niet samen op vakantie dus :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 3 september 2012 @ 16:55:45 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116349633
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 16:48 schreef -Spring het volgende:
Vreselijk idd. Zo sneu! Hadden je jongens iets in de gaten? En moeder van nichtje?
S&O waren gelukkig niet in de buurt en ze is wel zo slim om het niet te doen als haar moeder in de buurt is. ;)
pi_116349959
Ons idee, Troel. Ik vind de omgang tussen L en dochter sowieso lastig. Moeder van dochter is al twintig jaar een vriendin. En hoewel ik veel van gaar keuzes absoluut niet goedkeur (mannen oa en dan vooral de manier waarop ze er weer vanaf komt :') ) kunnen we het nog steeds erg goed met elkaar vinden. Bovendien heeft ze het psychisch zwaar en komt ze uit zo'n verknipt 'gezin' dat het niet gek is dat ze niet helemaal de juiste opvoedkeuzes maakt.

Naast het feit dat ik het oprecht gezellig vind dat ze komt (en N is de moeilijkste niet) doen we het ook een beetje uit naastenliefde. Probleem is alleen (en dat geldt vooral voor ontmoetingen buiten de vakantie) dat ik eigenlijk niet meer wil dat L met haar dochter omgaat. Oh my, laat die twee alsjeblieft geen vriendinnen worden
pi_116350002
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 16:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

S&O waren gelukkig niet in de buurt en ze is wel zo slim om het niet te doen als haar moeder in de buurt is. ;)
Trutto. Kon je op zo'n moment als moeder maar eens een keer níet de verstandigste zijn, hè? :')
  maandag 3 september 2012 @ 17:04:31 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_116350008
Dat kan ik me heel goed voorstellen hoor :) En er zullen ongetwijfeld andere manieren zijn waarop jullie wel vrienden kunnen blijven, maar wel zonder de kinderen erbij ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116355701
N en ik moeten trouwens ook nog een manier zien te vinden met onderstaande situaties om te gaan. Of eigenlijk moeten we het ons meer eigen maken zodat er geen discussies meer ontstaan:

N zegt, ook naar eigen zeggen, nogal snel 'nee' of verbiedt iets. Zo zat L vanmorgen op een terrasje met de ijsblokjes in haar appelsap te spelen. Ns eerste reactie was dan ook: 'Níet met je ijsblokjes, spelen.' L zei hierop meteen: 'Maar van mama mag het wel, hè?'

En op dat moment stond ik voor een dilemma: L in verwarring brengen door te zeggen dat het van mij ook niet mocht (waar ik niet eens achter stond) of N afvallen waar L bij was? Ik heb voor het laatste gekozen. :@

N boos natuurlijk, want we hebben de afspraak dat we elkaar niet afvallen waar L bij is. Ik vond echter dat ik moeilijk tegen L kon 'liegen' en het bovendien onzin dat ze niet met ijsblokjes mocht spelen. Hoewel dat laatste natuurlijk niet relevant was.

Conclusie na een pittige discussie: N zei te snel 'nee' en vond zijn verbod achteraf ook onzinnig en ik had moeten zeggen dat ze idd van mij wel met ijsblokjes mocht spelen, maar nu even niet omdat papa het verbood. Hoewel ik natuurlijk eigenlijk gewoon vind dat N helemaal geen 'nee' meer moet zeggen want dat zorgt alleen maar voor verwarring. :+

Herkenbaar? Hoe gaan jullie met tegenstrijdige verboden om?
pi_116355951
heel herkenbaar (vanaf de andere kant dan) en heel irritant. mijn tweetal walst zo over je heen als je ze een snipper ruimte geeft en dan helpt het niet als ik hier overdag regels heb die de deur uitvliegen zodra papa thuiskomt.

ik heb er weinig zinvols over te zeggen. zodra hier papa thuiskomt breekt er gillende chaos uit en maak ik dus dat ik wegkom :Y "mama gaat koken schatjes. doei :W "
pi_116356541
Ja hoor, heel herkenbaar. B zegt ook sneller nee, ik heb het idee dat het meer uit gewoonte is, en hij. Niet over nadenkt op zo'n moment. Ik ga dan gewoon met hun samen in gesprek. "papa zegt dat het niet mag, dus dan mag het niet. Maar waarom mag het niet? Misschien heeft hij er wel een goede reden voor"
Dan gaat B uitleggen waarom, komt tijdens het uitleggen tot de conclusie dat het eigenlijk toch best mag, en dan is het weer in orde, omdat hij zelf zijn verbod heeft teruggedraaid ;)

Sterkte de komende week, Spring. Lijkt me niet gemakkelijk, jammer is dat.
Dat de baas spelen herken ik ook wel een beetje van S, hoewel ze nu juist met leeftijdgenootjes daar minder last van heeft. Vorige week met oudere meisjes juist wel. Ik geloof dat het komt omdat deze net zo eigenwijze drie-jarigen S gewoon negeren als het hun uitkomt, net als S bij hun doet :')
pi_116361985
Ik ga wel altijd mee in wat D zegt, ook al ben ik het er niet mee eens, ik val hem niet af. Later bespreek ik dan met hem wat ik er eigenlijk van vond.
Ik vind D ook wel te streng. Het is gewoon nee.punt. Bij mij is veel meer ruimte voor discussie/een gesprekje erover
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_116362332
Stiemie, ik herken best veel in je verhaal. Onze peuter eet ook vaak moeilijk. En hij kan ook echt superdwars zijn. Vandaag lukte iets niet wat hij wilde en zonderdat ik iets zei of deed spuugde (met speeksel) hij dwars over de tafel heen. Toen heeft papa hemop de ganggezet en gezegddat meneer daar alleen moest blijvenen toenwas hij snelweer lief. Maar het kan ook zo gaan, dat hij tegen deuren aan schopt en spuugt en met devoetenstampt. Hijgooit ook weleens met dingen. Dat probeer ik dan altijd gelijk testoppen.

Wij geven ook weleens wat gezonde hapjes nog voor het eten, zoals kaas of rauwe groente. Ook hebben wij weleens (in bijzonder) bij wokgroente bv gezegd dat hij een iets mocht laten liggen. Als je het heel belangrijk vind dat je kind groente eet, zou je dan 2 verschillende kunnen maken.

Grappig de strengere papa's. Hier is mama meestal strenger en sneller met verbieden. Ondanks dat hebben wij nog niet echt ruzie gehad over uitgesproken verboden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116362341
Ik vind dat nu best lastig met Roy, we hebben "regels"maar voor Roy zijn dat "grapjes"
We zoeken daarin (met hulp) nog steeds onze weg, elkaar afvallen hebben we dan ook niet ;)
Maar het is lastig,want nu lijkt het net alsof er helemaal geen regels gelden :')

Morgen de zorgplan bespreking, waar we met een goed gevoel naartoe gaan, hier is echt gekeken vanuit de Tjasker naar Roy.
Het verslag is ook geschreven vanuit Roy en zoals het er staat, zo kennen wij Roy.
Hij is daar gelukkig net zo als hier bij ons thuis en bij opa en oma.
Wat betekend dat Roy zich daar thuis voelt, en geeft ons dan weer een goed gevoel.
Maar ook de vooruitgang die wij zien elke dag weer, dan kijken we elkaar aan en Roy zit daar echt goed op zijn plek.
Hij kan en mag daar zichzelf zijn, op zijn tempo.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_116362435
Ik ben ook strenger dan M, nu helemaal maar dat ligt ook een btje aan mijn gemoedstoestand van dit moment.. Ik kan even.heel.weinig hebben.
Af en toe roep ik M wel eens om mij bij te staan..
Hij is wat makkelikker dan ik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 3 september 2012 @ 21:24:38 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_116362462
Hier worden cherrytomaatjes en komkommers gevroten (ja, eten kan je het niet noemen), andere groenten gaan gewoon minder goed. Wat staat er dus standaard op tafel naast een andere groente? Precies ;)

En zo krijgen ze wel elke dag groente binnen, zij het dan een beetje eentonig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116362551
Herkenbaar Troel. Amber heeft ruim 3,5 jr geleefd op tomaatjes, komkommer en drge pasta.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 3 september 2012 @ 21:31:08 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_116362856
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 21:26 schreef Vicky het volgende:
Herkenbaar Troel. Amber heeft ruim 3,5 jr geleefd op tomaatjes, komkommer en drge pasta.
Ze eten hier sowieso alles volkoren (ook vanwege dat weinige groente-eten). Maar ze smullen dan ook wel echt van de droge pasta (en dan de afwisseling dus houden in dan penne, dan spirelli, dan spaghetti :')), zilvervliesrijst, maar dan mag dan wel een roereitje doorheen en wat ham, dus net zoals bij de chinees, maar zonder de prei ;). Brood gaat ook hartstikke goed.
Frietjes gaan prima, pannenkoeken en poffertjes ook, ondanks het volkorenmeel (alleen zijn de poffertjes dan niet zo goed te bakken).
Aardappeltjes met spekjes vinden ze heerlijk en ook bepaalde vleessoorten gaan er in als koek.

En soms, heel soms, verbazen ze. Dan eten ze gewoon een flinke beker broccoli-courgettesoep :P Of tomatensoep, of ineens gewoon een paar (verse) sperzieboontjes.
Dus inmiddels is de bcsoep gevuld met allerlei soorten groenten en krijgen ze dus bij elke hap meer groenten binnen dan bij de vorige keer zeg maar :D

Ach, het komt vanzelf wel een keer, maar liever vandaag dan morgen! Vooral als ze echt goed tomaatjes hebben gegeten, is de poep zo rodevelletjesachtig ;)

(Ze eten hier dus rustig zo;n bakje per persoon leeg als ze de kans krijgen).

Ook fruit gaat er in als koek gelukkig, dus daarmee compenseer ik ook wel een beetje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116362988
Nou dan mag ik toch best wel blij zijn datmijn jongen nog best gevarieerd eten binnen krijgt, ook wat groenten betreft. Ook al is het vervelend dat hij bijv. Bij opa en oma beter eet dan thuis. En zoals vanavond dan zei hij dat hij een iets niet hoefde te eten, maar eet hij toch van alles wat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 3 september 2012 @ 21:34:14 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_116363076
Het grootste probleem vind ik eigenlijk dat ik nergens volledig notenvrij brood kan krijgen en dat Ruben vertikt om zelfgemaakt brood te eten. Jochem eet het inmiddels wel, maar die heeft geen notenallergie :D

Maar dat is eigenlijk weer meer voor het andere topic :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116363275
Jaaah de nieuwe aanpak werkte fantastisch! Meteen met aan tafel gaan, begon het met "dat is vies en ik ga niet eten" dus wij meteen zeggen dat dat ook niet hoefde en dat we dan ook maar niks zouden opscheppen. Vervolgens wilde ze kroepoek, prima, geen probleem schatje!

Na een tijdje kreeg ze door dat het zo niets opleverde en vroeg ze zelf of ze eten mocht :-D uitei.delijk nog een paar van zulke dingetjes gehad, maar dat ging ook goed. Volgens mij hebben we voor het eerst sinds maanden gezellig gegeten!!!
  maandag 3 september 2012 @ 21:38:46 #68
190853 RockabeIIa
pi_116363372
Hier lag er net 1 al ruim 1,5 uur in bed. Staat ie bovenaan de trap moord en brand te schreeuwen... Ik naar boven en hoor 'mama, disse is jouw he?' met big smile en mijn haarborstel in de hand...
Was ie dus op mijn kamer geweest, tv stond aan, ziggokaart hing daar uit, wasstapels op bed door elkaar heen, pennen en afstandbedieningen onder mijn dekbed etc etc...
Ik zei dat ie heel vlot in bed moest gaan liggen. Hij ging 'sitte' dus ik vraag of ie een tik voor de billen wil. Meneer gaat staan op bed, zegt ja en draait zijn billen naar me toe met een big smile.
Hierop heb ik em maar neergelegd, geknuffeld en hem ingestopt. En toen was ie in 10 seconden in slaap...

Huh?
  maandag 3 september 2012 @ 21:40:45 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116363492
:D Geen pijl op te trekken!

Stiemie! Ik zit hier met een brede lach te lezen, wat heerlijk voor jullie!
pi_116363536
Oeh wat een draakje Rocks..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_116363662
Rocka :o
  maandag 3 september 2012 @ 21:44:12 #72
190853 RockabeIIa
pi_116363693
Goeie actie inderdaad stiemie!
pi_116364063
Stiemie *O*

Rocks, oeps :)
  maandag 3 september 2012 @ 21:54:18 #74
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116364298
Wauw Stiemie! da's gaaf! Gewoon weer eens bergop in plaats van in het dal. Hopelijk putten jullie er wat kracht uit :*

en Rocka, wat een dikke doerak die zoon van jou! :o
  maandag 3 september 2012 @ 22:04:27 #75
190853 RockabeIIa
pi_116364796
Ja, dat is hij zeker. Soms zit ik met mijn handen in het haar, zo moeilijk is het nu en dan...
  maandag 3 september 2012 @ 22:15:38 #76
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116365389
Ja, zo klinkt het ook echt ja. Heftig en heel moeilijk. Heb je wat hulp omhanden?
pi_116365478
Wat goed Stiemie, niet gezellig eten vind ik altijd zo naar, het moet juist een gezellig samenzijn zijn. Hopelijk is dit het eerste stapje naar elke dag gezellig samen eten. O+

Rocka, je hebt heel wat te stellen met je mannetje. Ik moest wel even lachen bij het tik op de billen stukje, dan kun je gewoon niet meer boos blijven hè?!

Bar, wat fijn om te lezen dat Roy het zo goed doet na z'n overstap naar Tjasker.wa
pi_116365872
Stiemie wat fijn dat het vanavond zo goed ging!! Hopelijk nog veel meer gezellige avondmaaltijden voor jullie in het vooruitzicht!

Hihi Rocka, wat een boef.
  maandag 3 september 2012 @ 22:31:31 #79
190853 RockabeIIa
pi_116366249
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 22:15 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja, zo klinkt het ook echt ja. Heftig en heel moeilijk. Heb je wat hulp omhanden?
Hulp met wat?

Nikki, ik ben zelden echt boos. Ik leek wel wat op hem als kind zijnde, zo vrij in gedachten. Soms is hij het 1 aan het uitvreten en bedenkt dan alweer wat ie daarna gaat doen.
Het is gewoon echt een poepzakkie, een kleine Ciske O+
  maandag 3 september 2012 @ 22:36:15 #80
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116366496
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 22:31 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Hulp met wat?
je hart luchten, eens uitstieren? Ik wilde soms wel een muurtje uitbeuken met mijn hoofd :') maar ja, dat kan niet schijnt. Dus dat je dan even lekker kan gifkikkeren over dat kind (van wie je zoveel houdt, daarom raakt t zo) zonder dat het ongemakkelijk is of je moet nuanceren omdat die ander anders wel zal denken....
  maandag 3 september 2012 @ 22:42:01 #81
190853 RockabeIIa
pi_116366775
Mijn moeke past eens per week een dag op. Nu ze mee is geweest op vakantie (het was maar een midweekje) beseft en ziet ze pas echt wat een ondeugend ding het is :D
Ze was een beetje vermoeid naderhand ;) maar zij begrijpt me dus wel.
En op het kdv heb ik het er ook soms over. Daar gedraagt hij zich iets 'makkelijker' maar ze zien daar ook wel dat hij geen makkie is.

En weet je, alles beter dan de gezapige kids die rond ons stonden terwijl we een zandkasteel met dam bouwden op vakantie. Daar kwam echt niks van uit, behalve snot :')
pi_116366929
Beetje pit is ook helemaal niet erg :D ondanks dat het soms wel vermoeiend kan zijn.

Dyon is ook best pittig, alhoewel ze een tijdje terug op kdv zeiden dat hij nog 1 van de rustigste jongens was.
  maandag 3 september 2012 @ 23:00:52 #83
190853 RockabeIIa
pi_116367797
Waar ik echt moeite mee heb is dat sommige mensen (in het openbaar bijv. Of mijn broer :') die heeft nl zonder zelf kids te hebben er een heleboel verstand van) van mening zijn dat ik hem niet strak genoeg houd, niet opvoed en maar laat lopen. Maar dit zit in mijn kind, en het komt er vanzelf uit!
pi_116367970
Wow Rocka het is maar te hopen dat onze deugnieten later nooit samen een setje gaan vormen :-D:-*

Ik ben echt zo blij. Het was fijn om ook weer eens gezellig te kunnen eten zonder drama <3 Heel erg bedankt voor de tips.
pi_116368263
Oh Stiemie wat fijn!

Rocka pff pittig! Vervelend idd als anderen er zo'n mening over vormen... idd wat je zegt! Het komt er zomaar vanzelf uit...

Mijn stuiterballetje heeft zichzelf overtroffen in de efteling vandaag... ze vond het zo mooi, zo indrukwekkend dat een dagje slaap overslaan geen probleem was (normaal 2/3 uur smiddags)
Wat is het toch een genot om ze zo te zien genieten..

Typisch mijn peuter....
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116374582
woops. iemand heeft het een beetje moeilijk met "nene sool ;( ikke ook sool!" de zin "nene ale" is sinds half 9 al 4 x voorbijgekomen. en toen selene met papa richting school ging (die zet haar af voordat hij richting werk gaat) moest hij heel hard huilen :'(
pi_116376507
En als je haar naar school brengt Simmu en Ravi meeneemt? zodat hij "afscheid"kan nemen?
Zou dat kunnen werken.
pi_116376540
Ach gut.. wat sneu Simmu.. maar wat geweldig die broer-zus interactie bij jullie! O+
/me rammelt!!
pi_116376669
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 10:19 schreef _Bar_ het volgende:
En als je haar naar school brengt Simmu en Ravi meeneemt? zodat hij "afscheid"kan nemen?
Zou dat kunnen werken.
deden we gister, dus toen sloot hij gewoon bij de andere kindjes aan, ging aan een tafeltje zitten en ook kleuren aan een "welkom op school" kleurplaat :P

maar hij trekt al bij hoor :Y om kwart over 9 viel het kwartje dattie nu wel mij helemaal alleen heeft, ik veel meer tijd heb opeens en dat hij zelf kan spelen (ravi kan dat, selene niet. die moet altijd iemand anders hebben die haar amuseert)
pi_116376863
Gelukkig ;)

Wij hebben straks ook een gesprek met de logopediste van Roy om te bespreken hoe hij het nu doet, hoe wij de dingen thuis aan kunnen pakken, en de gebaren toe te passen.

Druk dagje tjasker vandaag en Roy is daar al ,die nemen we gezellig mee terug naar huis vanmiddag.
Roy probeert te springen O+ al ziet dat er nu alleen heel grappig uit, gaat Roy met ons mee lachen :D

Ook geeft hij tegenwoordig aan als hij wilt gaan slapen, dan trekt hij ons mee naar het traphek tikt erop en gaat op de grond liggen alsof hij slaapt, best slim al zeg ik het zelf.
pi_116378074
Stiemie, wat een genot moet dat zijn geweest. Gewoon één keertje zonder gezeik eten. O+

Vanochtend moest Isabeau weer voor t eerst sinds de vakantie naar het kdv. De vorige keren was dat een groot drama, maar toen ik het vanmorgen aankondigde zei ze: "Ja leuk! Maar niet in mijn peppa pig pak hè? Dan moet ik eerst kleertjes aan!" Dus én geen wegbrengdrama én geen aankleeddrama.

Schiet mij maar lek!

Eenmaal ter plaatse riep ze "Dag poep!" (tegen de leidster: "Ik maak een grapje tegen mama") en kon ik na een kus opkrassen. Heerlijk.
  dinsdag 4 september 2012 @ 14:03:50 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_116382474
Dat klinkt goed Sorbo!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116383125
Stiemie fijn dat de aanpak zo goed heeft gewerkt. Nu dat ik je meisje net heb gezien, dacht ik ook, dat zij misschien soms (niet thuis bedoel ik) veel aandacht krijgt of valt dat mee? Ze ziet er gewoon echt uit als een lief engeltje en ik dacht als zij je met grote ogen aankijkt en om iets vraagt mensen misschien moeilijk nee kunnen zeggen. Maar misschien vergis ik me. Ik hoop dat het eten met de nieuwe aanpak beter gaat.

Bar, kan me voorstellen dat regels bij jullie nog moeilijker te introduceren zijn. Hopelijk is het wel een goede dag vandaag ondanks de drukte.

Sorbo wat lief.

Mijn peuter zei vanochtend dat opa heel slim was en iets over een kip (zo noemt opa vliegtuigen) maar waarom opa dan slim is begreep ik niet precies. Afscheid nemen was ook moeilijk vanochtend. Mijn peuter voelde denk ik aan, dat ik geen zin had om naar mijn werk te gaan. Daardoor werdt het afscheid wat moeilijker.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116456148
Mijn peuter is kreupel. Heeft vastgezeten in mijn fietswiel met haar voetje. Zij heeft kneuzingen en schaafwonden en ik ben een trauma rijker.

:'(

Gelukkig gaat het beter met haar en heeft ze praatjes.
  donderdag 6 september 2012 @ 13:43:05 #95
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_116457263
wat akelig sorbo. hoe gebeurde het, zat ze achterop?
in de haak.
pi_116457559
Ja, ze wilde niet achterop, maar ze wilde zelf lopen. Aangezien ik nogal terminaal zwanger ben zag ik lopen écht niet meer zitten en moest ze achterop van mij. Tijdens het fietsen werd ze vreselijk driftig en wrikte d'r voetje uit het steuntje. Vervolgens klonk het alsof er een dikke tak in mijn wiel zat. Ik stopte meteen en zag haar voetje klem zitten. De bovenkant en de hiel helemaal open en al snel begon het ook dik te worden.

Op de eerste hulp zijn foto's gemaakt. Gelukkig niks gebroken, maar wel fikse kneuzingen.

En mijn moederhart in duizend stukjes.
pi_116457774
Sorbo, kan me voorstellen dat je moederhart brak. Beterschap voor je meisje!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116468656
Ach sorbo wat een schrik voor jullie beiden :* Beterschap met t voetje!
  donderdag 6 september 2012 @ 19:18:42 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_116470360
argh, dat klinkt echt heel naar. gelukkig zijn ze nog vrij flexibel, die kleintjes.. (had je fiets geen jasbeschermers trouwens?).
in de haak.
  donderdag 6 september 2012 @ 20:49:07 #100
190853 RockabeIIa
pi_116475515
Pfff ik wil er niet eens aan denken, sorbo!
pi_116476020
Ow get zeg Sorbo... Dat je kindje pijn heeft wil je al niet meemaken, maar dat je het ook nog eens per ongeluk zelf veroorzaakt.. Wat zullen jullie geschrokken zijn!
Ik heb hier nog steeds een fietszitje voorop aan het stuur. Het wordt eigenlijk tijd om ook een zitje voor achterop aan te schaffen, maar ik vind het nog zo gezellig met hem voorop... Lars is net 15 kilo, en dat was officieel de grens voor dat zitje als ik het me goed herinner.
pi_116476152
Sorbo, zat onwijs kut, zeg. Brr, dat van die tak. :X

Wel toepasselijk, peutertopic 112. :')
  donderdag 6 september 2012 @ 21:05:06 #103
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_116476339
Voet tussen de spaken, heb ik ook gehad als kind. En dat is inderdaad een eeuwigdurend traumaatje gebleven voor mij en mijn moeder :X
Sterkte Sorbo voor jou en je peuter :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_116476469
Ohh getsie Sorbo, ik heb ook eens m'n zusjes beentje tussen de spaken gehad, echt verschrikkelijk schrikken en een heel naar gezicht.
Beterschap voor je meisje. :*
pi_116476749
Thanks. Vandaag kwam ze op het kdv naar me toe rennen, dus het gaat goed vooruit. Ze hebben d'r alleen in de zandbak laten spelen en het zand stroomde uit het verband. Aangezien daar de wonden onder zitten (wel afgeplakt met gaasjes) leek me dat niet erg hygienisch. Morgen maar even navragen aan de huisarts wat ik daarmee moet.
pi_116476776
En ik heb meteen betere voetensteuntjes met beter bevestigingsmateriaal besteld :)
pi_116476885
Fijn dat het beter gaat Sorbo! Wel beetje jammer idd van die zandbak.. is het drukverband?
We'll have love aplenty
You and Me
  donderdag 6 september 2012 @ 22:18:12 #108
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116480818
Aai Sorbo....
Ik kan me nog herinneren dat bij ons in de straat een meisje met haar voet tussen de spaken was gekomen bij haar broertje. Meisje was een brokkenpiloot dus haar moeder haar lopend mee naar huis genomen onder het mom van 'dan moet je maar luisteren en niet bij je broer achterop gaan zitten'. Volgende dag toch maar even foto laten maken: breuk. :X

Stiemie, hoe is het vandaag met eten gegaan? Ik hoop dat de nieuwe tactiek iets blijvends oplevert :*

En ons kind praat sinds de vakantie! :D
Hij zegt zelfs 'sjatelietsjotel' ;)
Hij roept de hele dag zijn broertje: beeeee-bie K, bis-sje (=waar ben je)? O+
Hij kent iedereen bij naam en kan zelfs al schelden. Hij roept shit in 2 varianten om statements te maken ;) De mama-variant: sjips. En de papa-variant: tit.
Het is nu wachten op 'fuck' 'tering' en zulks... :X
pi_116500393
Sorbo wat fijn dat het weer wat beter gaat al!

Gezellig dat ie praat Asy :D

Stiemie hoe is het nu met het eten?

Ik ben echt ten einde raad hier.. Mn peuter poept elke 10 minuten kleine beetjes met héél véél moeite, zn nieuwste laxerende poedertje krijg ik er met geen mogelijkheid in en hij bloedt nu continu bij zn billen dus elke 10 minuten hel op aarde met verschonen.. ik ben het zo zat :'( dinsdag éindelijk een afspraak bij de kinderarts..
pi_116500881
quote:
2s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:18 schreef Asyniur het volgende:

En ons kind praat sinds de vakantie! :D
Hij zegt zelfs 'sjatelietsjotel' ;)
Hij roept de hele dag zijn broertje: beeeee-bie K, bis-sje (=waar ben je)? O+
Hij kent iedereen bij naam en kan zelfs al schelden. Hij roept shit in 2 varianten om statements te maken ;) De mama-variant: sjips. En de papa-variant: tit.
Het is nu wachten op 'fuck' 'tering' en zulks... :X
Asy ships is ook mijn variant van het lelijke woord. De papavariant hebben wij hier nog niet, zal het wel aan mijn man voorstellen :P

Chan, waarom kun je hem het poeder niet geven? Als je het ergens in mengt of mag dat niet bv in de joghurt of limonade? Of natuurlijke laxatiemiddelen? Lactulose zou ook nog kunnen, heb je ook geen recept voor nodig. Smaakt naar mijn idee wel walgelijk maar helpt wel.

Herkennen jullie dit: mijn peuter wordt heel snel driftig. Hij kan ineens bedenken met speelgoed te gooien en doet dan andere kindjes pijn. Als je hem streng toespreekt gilt hij dan keihard (ook als je iets verbied trouwens) en wordt nog driftiger. Hij slaat mij dan ook als ik hem streng toespreek. Bij een zachtere aanpak, wil het nog weleens iets beter gaan. Het is wel zo dat je hem kunt vertellen dat dat niet mag en dan doet hij het toch zo weer. Voor ons is het heel moelijk tezien waar diebuien vandaan komen, waarom hij dat doet en of het gesprekje niet tot hem doordringt of wat anders de reden is dat het snel weer misgaat. Soms pakt hij ook speelgoed af en dan soms alleen maar (zo lijkt het) om ermee weg te rennen en het speelgoed dan weg te gooien of te verstoppen. Het lijkt er dus op dat hij het helemaal niet wil maar wel het andere kindje ermee pest. En vaak is hij ook het tegenovergestelde en echt superlief.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116501292
Tinu we zijn al een goed half jaar aan het rommelen met movicolon en lactulose, maar niks werkt goed genoeg.. Nu heeft hij een nieuw poedertje dat eigenlijk niet voor zulke kleine kindertjes is.. Maar in sap mengen werkt niet want het wordt héél snel dik en dus niet meer drinkbaar. En het ziet er raar uit dan dus blieft hij het niet. En eten doet mn kind niet aan...
  vrijdag 7 september 2012 @ 16:07:53 #112
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116502250
Chan, eet hij wel goed toetjes? Dan zou je het door de eerste paar happen kunnen mengen ofzo?
Of je mengt het spul eerst in een heel klein potje met water en belooft hem een toetje/sticker als het op is? Evt stickersysteem invoeren: voor 10 stickers een kadootje?
Wel echt rottig zeg, dat je manneke er zoveel last van heeft.

Tinuviel, heel herkenbaar en ik weet ook geen oplossing eigenlijk.
ow en papa zegt gewoon shit hoor, maar Harry zegt als hij scheldt dus eerst sjips en dan tit ;)

Het is overigens net een papagaai nu. Ik vanmorgen tegen een andere automobilist 'rij nu maar door want ik sta voor haaietanden'. Hoor je van de achterbank 'haaietand?' :D
pi_116503337
Asy allemaal al geprobeerd.. heb hem een autootje beloofd als hij het zelfs alleen maar zou proberen. Autootje voor zn neus erbij. Niks werkt, hij vertikt het gewoon. Het deerde hem zelfs niet dat ik het autootje weer wegzette. Toetjes eet hij nu sinds een weekje, dat ben ik dus weer gaan introduceren sinds die nieuwe poeder. Daar moet ik ook elke keer bergen voor verzetten, maar hij éét het nu. Met een bult slagroom erop maar he, daar klaag ik niet over, hij kan wel wat extra vet gebruiken. Probleem is alleen dat als ik er één keer iets aan verander, hij het gelijk helemaal niet meer wil. Dus ik moet er nogal een voorbereiding insteken voordat ik iets kan veranderen zonder dat alles mis is voor hem..

Maar ook positieve dingen: hij maakt contact met andere kindjes op het kdv :D Hij spéélt met ze :D Ik heb me daar de laatste tijd zoveel zorgen om gemaakt. Maar ik hoor van de leidsters nu ook echt een positieve verandering in hoe hij meedoet met het spel echt. :)
pi_116503457
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2012 16:07 schreef Asyniur het volgende:
Het is overigens net een papagaai nu. Ik vanmorgen tegen een andere automobilist 'rij nu maar door want ik sta voor haaietanden'. Hoor je van de achterbank 'haaietand?' :D
Oh herkenbaar! Wij hebben ook zo'n echo in huis, heerlijk klinkt dat!
Hebben jullie ook dat hij alles blijft herhalen totdat je het bevestigt? Dus dat inderdaad het licht rood is, en ja, nu is het groen, en inderdaad, daar staat een koe, je hebt gelijk Lars, daar rijdt een blauwe auto... Onvermoeibaar, die peuters. (en dan moet de waarom-fase nog komen...)
pi_116503555
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 16:35 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Hebben jullie ook dat hij alles blijft herhalen totdat je het bevestigt? Dus dat inderdaad het licht rood is, en ja, nu is het groen, en inderdaad, daar staat een koe, je hebt gelijk Lars, daar rijdt een blauwe auto... Onvermoeibaar, die peuters. (en dan moet de waarom-fase nog komen...)
Hahaha ja je móet gewoon reageren anders is het net een overslaande cd of zo.. het gáát maar door :D
pi_116505359
iew, gats Sorbo, dat doet dan je moederhart wel even flink zeer he? ;( Gelukkig dat het lijkt mee te vallen en dat er niks gebroken is

Wat zielig Chan dat hij daar nog steeds zo'n last van heeft, hopelijk kan de kinderarts toch echt iets voor jullie gaan betekenen

:W Vanmorgen om 8.00 geland op Brussel vanuit Miami, na 2,5 heerlijke weken in Florida te zijn geweest.
Zag als een berg tegen het toch best wel lange vliegen op, maar dit is echt goed gegaan! Vannacht werd hij nog wel even helemaal gedesorienteerd wakker in het vliegtuig, echt ontroostbaar voor een minuut 0f 10, maar dat voelt dan wel als een paar uur, die stomme dodelijke blikken die je dan krijgt toegeworpen :@ :{
In Florida zelf best wel aardig wat gedaan, wel met het oog op Wolf dus ook veel dingen die niet de hele dag duurden en veel zwembad en zee gedaan.
We zijn naar de Everglades geweest en hebben er oa alligators O+ gezien, naar Disneyworld geweest waar Wolf alleen maar met open mond heeft rond gelopen (eindelijk kan ik zeggen dat rondlopen zonder om te kijken nu toch wel redelijk voorbij is, hij blijft bij ons hoezee hoezee!)
Naar een zeekoeien-informatiecentrum geweest, en naar een nonprofit organisatie geweest waar zwemmen met dolfijnen als therapie wordt aangeboden voor ernstig meervoudig beperkte kinderen, erg bijzonder.
Grappig vond ik dat op deze leeftijd de taal nog helemaal geen barriere lijkt, hij herhaalde gewoon vrolijk naar iedereen ''hello,bye bye en morning'' terug :D Wat zijn ze trouwens overdreven (nep) vriendelijk, die Amerikanen. Maar das offtopic..
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 7 september 2012 @ 18:59:48 #117
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116508180
Chan, wat naar zeg! En het helpt niet als je zegt dat zijn billen dan beter worden? Pff, ik weet het zo ook verder even niet. Zou willen dat ik een gouden tip voor je had. Hopelijk kan de kinderarts iets voor jullie betekenen

En inderdaad: wel even bevestigen dat je hem gehoord hebt. Anders blijft het maar gaan.
Hij stond straks in de woonkamer mijn man te roepen. Toen deze niet reageerde op 'PAPA' ging hij maar over op diens voornaam :')
Hij komt me nu ook de babyfoon brengen als Huubke huilt met de mededeling dat Huubke huilt <3

Poppejans, dat klinkt als een heerlijke reis. Heb je wel alles kunnen zien wat je wilde?
pi_116508373
Ohh PJ dat klinkt goed O+ (Ben zelf 3x in t westen geweest... Ooit laat ik t aan O. zien allemaal)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116509836
och sorbo :* voor jullie!

chan, ik zou niet weten wat nuttigs bij te dragen, het lijkt me vreselijk ;(

klinkt tof poppejans!

hier fleurt er eentje helemaal op :Y
het kleinste konijntje blijft bij mama

na de dinsdagochtend, waar hij even moest huilen en om kwart over 9 met een speeltje in zn handen opeens door had dat hij echtechtecht lekker zn gang kon gaan, is het kwartje gevallen. ravi blijft graag lekker bij mama O+

mopsie wilde vandaag bij het boodschappen doen graag de (roze) babyborn luiertas mee, die hij dan ook nog eens als handtas draagt :P zn lievelingskleur is roze en hij speelt het liefst met de baby ~O>
  vrijdag 7 september 2012 @ 19:42:48 #120
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116509961
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:39 schreef simmu het volgende:
hier fleurt er eentje helemaal op :Y
het kleinste konijntje blijft bij mama

O+
pi_116511794
waar hij de hele (kinder)vakantie dwarsig, boos en snel-mey-meppen was, is hij nu blij en tevreden. 's ochtends zwaait hij selene en papa blij uit en "all is good" :)
pi_116512964
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 16:35 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Hehe, die heerlijke waarom-fase :) Die is hier al een tijdje geleden ingetreden. Mijn collega's (Thomas is gisteren mee gaan werken met mij) hebben me gisteren praktisch allemaal gevraagd of we niet helemaal gek worden van hem en zijn ge-waarom ;)
pi_116513041
Ik heb een peuter van 2 en die zegt nee. De hele dag. :D op alles :D

Maar na een dag nee ben ik wel een beetje nee-moe.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116514564
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 20:42 schreef leonieke het volgende:

[..]

Hehe, die heerlijke waarom-fase :) Die is hier al een tijdje geleden ingetreden. Mijn collega's (Thomas is gisteren mee gaan werken met mij) hebben me gisteren praktisch allemaal gevraagd of we niet helemaal gek worden van hem en zijn ge-waarom ;)
:P
pi_116514620
ja sorrie leo, ik geniet van zo een berichtje :Y
pi_116515288
Peuters <3
Mijn dame wil ons de hele dag laten tellen.. Verstoppertje is de bom...
MAMA TELLUH!!!! honderduizenddriehonderdrieëntachtigx per dag... doe dat maar eens x10 :')

Ik ga nog een keer zo'n papagaai-apparaatje halen.. ;) Druk ik gewoon op play
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116515520
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 19:27 schreef simmu het volgende:
heel herkenbaar (vanaf de andere kant dan) en heel irritant. mijn tweetal walst zo over je heen als je ze een snipper ruimte geeft en dan helpt het niet als ik hier overdag regels heb die de deur uitvliegen zodra papa thuiskomt.

ik heb er weinig zinvols over te zeggen. zodra hier papa thuiskomt breekt er gillende chaos uit en maak ik dus dat ik wegkom :Y "mama gaat koken schatjes. doei :W "
Maar hoe erg is dat eigenlijk? En is het wel zo erg? Want je man lijkt er totaal geen problemen mee te hebben. Wat ik eigenlijk wil vragen is: zijn het wel je kinderen die behoefte hebben aan structuur en regelmaat of ben jij het eigenlijk (stiekem) zelf? :)
pi_116515788
Hihi Leo, is het zo erg?! ;)

Hier is het de hele dag: mama, wat is dat nou?

Succes met je nee-zeggende peuter Tico. Het komt weer goed, maar dat weet jij ook wel. ;)
pi_116515888
Leyla wil je drinken? Nee
*wijst dinke

Ja? Drinken? Nee
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:23:13 #130
35189 Troel
scherp en bot
pi_116515964
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:17 schreef -Spring het volgende:

[..]

Maar hoe erg is dat eigenlijk? En is het wel zo erg? Want je man lijkt er totaal geen problemen mee te hebben. Wat ik eigenlijk wil vragen is: zijn het wel je kinderen die behoefte hebben aan structuur en regelmaat of ben jij het eigenlijk (stiekem) zelf? :)
Hier is het heel duidelijk dat zowel de jongens als ikzelf de structuur en regelmaat nodig hebben. Er is echter wel verschil, Ruben heeft het meer nodig dan Jochem :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116516454
Ik hou zelf echt van regelmaat. Dat mijn meiden het ook heel fijn vinden om gewoon steeds te weten hoe en wat is gewoon prettige bijkomstigheid.
pi_116516488
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:22 schreef Ticootje het volgende:
Leyla wil je drinken? Nee
*wijst dinke

Ja? Drinken? Nee
Ach nu de nee fase over is hebben wij hier nu de 'ik wil het tegenovergestelde van wat mama wil' fase. Das ook leuk ;) Ik voer gewoon complete discussies op hbo niveau met haar om uiteindelijk tot een compromis te komen O+
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:37:53 #133
35189 Troel
scherp en bot
pi_116516942
Hier is er echt niet altijd een compromis meer. Dat was even wennen, maar die duidelijkheid zorgt ook voor minder gezeur. Hier thuis tenminste, op andere plekken nog niet zo'n fijn resultaat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116517009
Dyon dit juist in de 'daarom' fase :D

Dyon waarom gooi je je kleding op de grond? "Daarom!"
Maar waarom dan: "Daarom, zeg ik toch!"

Leuk zo'n grote broer ;)
pi_116517160
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:39 schreef Meimeltje het volgende:
Dyon dit juist in de 'daarom' fase :D

Dyon waarom gooi je je kleding op de grond? "Daarom!"
Maar waarom dan: "Daarom, zeg ik toch!"

Leuk zo'n grote broer ;)
Tyler zegt ook ineens heel vaak daarom. Best grappig soms.

Hij plast nu vaak op de wc trouwens, maar wil absoluut niet zonder luier lopen.
pi_116517205
Sorboo, wat sneu zeg... Gelukkig lijkt het alweer wat beter te gaan, maar je schrikt je kapot...

Ticoo, is jouw jongste al 2 jaar? :D Ik dacht serieus dat ze veel jonger was.
pi_116517415
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:41 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]
Hij plast nu vaak op de wc trouwens, maar wil absoluut niet zonder luier lopen.
Dat is toch een begin, goed hoor!

Wij doen hier zelf geloof ik iets te weinig moeite om Dyon zindelijk te krijgen. Gisteren heeft hij wel een tijdje zonder luier gelopen, dat ging goed. Plassen op de wc gaat ook prima, maar als hij een luier om heeft vindt hij het geen probleem en geeft hij ook echt niet aan als hij moet plassen. Ik durf het niet aan om hem geen luier aan te doen buitenshuis en aangezien we vaak weg zijn/ moeten komt het er gewoon weinig van dat we echt aan het oefenen zijn.
pi_116518040
Hier hebben we de "mama heeft, wat ze ook zegt, áltijd ongelijk-fase"... Echt het maakt gewoon niet uit wat ik zeg, hij zal altijd zeggen dat het niet klopt, niet waar is.. *zucht* :P
pi_116518666
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:20 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hihi Leo, is het zo erg?! ;)

Hier is het de hele dag: mama, wat is dat nou?

Succes met je nee-zeggende peuter Tico. Het komt weer goed, maar dat weet jij ook wel. ;)
Een beetje wel ja :@ Vooral omdat hij gewoon niet ophoudt (maar écht niet). Soms stop ik dus met antwoorden. Maar dan blijft hij het (zoals andere kinderen) nog meer herhalen :')

Of "Wat ga je doeeehhooeen?" of "Waar ga je naartoooeeee?" of "Wat is daaaaaaat?" en dan vooral met 10x "Waarom?" ertussen en als je denkt dat je er helemaal bent, dan komt uiteraard de "Wat ga je doooeeehooeeen?"-vraag terug aan bod en dan begint het riedeltje opnieuw :D Maar stiekem vind ik het heel vaak ook gewoon zo schattig O+ (ik vind het 's ochtends wel vaak moeilijk omdat hij van zodra hij wakker wordt "in actie schiet" en ik eerder de persoon ben die je eventjes ( :') ) met rust moet laten.)

Gisteren was hij dus mee naar het werk en kwam mijn baas mijn bureau binnen. Begon hij wat tegen Thomas te praten en toen hij vertrok, kwam uiteraard doodgewoon de vraag "Wat ga je doen?" maar dan echt op een toon die een normaal mens nooit gebruikt tegen zijn werkgever. Mijn baas wist de eerste 10 seconden eigenlijk niet wat hij moest zeggen _O- en zijn antwoord "een beetje gaan werken" zorgde uiteraard voor de vraag "Waarom?". Mijn collega en ik stikten bijna van het lachen (maar ik denk dat je er vooral bij moest zijn om de nonchalante toon te horen van Thomas om het grappig te vinden ;) ).

En een autorit is soms vreselijk, zeker als je alleen met Thomas in de auto zit. Het is (vind ik) zo moeilijk om me op de weg te concentreren als Thomas alles benoemt wat hij ziet en er dan verder vragen over stelt. Daar moeten we echt nog iets op vinden :Y Als we met 2 in de auto zitten, valt het beter mee omdat het dan diegene die niet rijdt is die antwoordt (al is Thomas daar soms niet mee akkoord ;) ).
pi_116518984
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:54 schreef Chan het volgende:
Hier hebben we de "mama heeft, wat ze ook zegt, áltijd ongelijk-fase"... Echt het maakt gewoon niet uit wat ik zeg, hij zal altijd zeggen dat het niet klopt, niet waar is.. *zucht* :P
Dan hoop ik dat het idd alleen een fase is. Ik heb er hier ook zo één, alleen die is al bijna 6 en heeft het al een paar jaar. Wijsneusjes... :D
  vrijdag 7 september 2012 @ 22:11:41 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_116519106
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:03 schreef leonieke het volgende:

[..]

Een beetje wel ja :@ Vooral omdat hij gewoon niet ophoudt (maar écht niet). Soms stop ik dus met antwoorden. Maar dan blijft hij het (zoals andere kinderen) nog meer herhalen :')

Of "Wat ga je doeeehhooeen?" of "Waar ga je naartoooeeee?" of "Wat is daaaaaaat?" en dan vooral met 10x "Waarom?" ertussen en als je denkt dat je er helemaal bent, dan komt uiteraard de "Wat ga je doooeeehooeeen?"-vraag terug aan bod en dan begint het riedeltje opnieuw :D Maar stiekem vind ik het heel vaak ook gewoon zo schattig O+ (ik vind het 's ochtends wel vaak moeilijk omdat hij van zodra hij wakker wordt "in actie schiet" en ik eerder de persoon ben die je eventjes ( :') ) met rust moet laten.)

Gisteren was hij dus mee naar het werk en kwam mijn baas mijn bureau binnen. Begon hij wat tegen Thomas te praten en toen hij vertrok, kwam uiteraard doodgewoon de vraag "Wat ga je doen?" maar dan echt op een toon die een normaal mens nooit gebruikt tegen zijn werkgever. Mijn baas wist de eerste 10 seconden eigenlijk niet wat hij moest zeggen _O- en zijn antwoord "een beetje gaan werken" zorgde uiteraard voor de vraag "Waarom?". Mijn collega en ik stikten bijna van het lachen (maar ik denk dat je er vooral bij moest zijn om de nonchalante toon te horen van Thomas om het grappig te vinden ;) ).

En een autorit is soms vreselijk, zeker als je alleen met Thomas in de auto zit. Het is (vind ik) zo moeilijk om me op de weg te concentreren als Thomas alles benoemt wat hij ziet en er dan verder vragen over stelt. Daar moeten we echt nog iets op vinden :Y Als we met 2 in de auto zitten, valt het beter mee omdat het dan diegene die niet rijdt is die antwoordt (al is Thomas daar soms niet mee akkoord ;) ).
Hier is echt de regel tegenwoordig dat de waaromvragen maar even moeten wachten. En soms heb ik mijn concentratie nog beter nodig en mag er zelfs geen muziek op ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116519301
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:09 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat het idd alleen een fase is. Ik heb er hier ook zo één, alleen die is al bijna 6 en heeft het al een paar jaar. Wijsneusjes... :D
Ohw jee, ik had er nog niet eens over nagedacht dat het ook wel eens gewoon zo kon blijven :D Hij zegt dan ook op zo'n waanzinnig belerend toontje "helemáál niet" als ik serieus iets probeer uit te leggen of zo. Die wil ik eigenlijk een keer filmen, leuk voor later. Dat toontje is gewoon echt fantastisch, maar wel ook héél betweterig :o
pi_116520124
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:14 schreef Chan het volgende:

[..]

Ohw jee, ik had er nog niet eens over nagedacht dat het ook wel eens gewoon zo kon blijven :D Hij zegt dan ook op zo'n waanzinnig belerend toontje "helemáál niet" als ik serieus iets probeer uit te leggen of zo. Die wil ik eigenlijk een keer filmen, leuk voor later. Dat toontje is gewoon echt fantastisch, maar wel ook héél betweterig :o
Het kan natuurlijk wel een fase zijn, maar hier hebben we dus wel een betweter. Soms heeft hij ook weleens gelijk :D Ben blij dat hij nu in groep 3 zit en 1 van de jongsten is, ik heb het gevoel dat het dan misschien wel iets minder zal worden. Alhoewel hij het ook bij volwassenen doet.
pi_116527649
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:17 schreef -Spring het volgende:

[..]

nou, aangezien het doorgaans binnen een minuutje of 10 tot huilen en boosheid en geruzie komt durf ik wel te zeggen dat het gewoon niet leuk is voor iedereen. maar goed. weinig wat ik er aan kan doen behalve maken dat ik wegkom :)
pi_116556302
Leo en voor hem muziek aan doen in de auto of vind je dat ook afleidend? Misschien kun je ook iets anders vinden waar hij zo rustig mee bezig kan zijn dat hij het praten misschien vergeet. Al werkt dat bij ons ook niet. En ik heb ook zelf al eens de ervaring gemaakt, dat het juist op de momenten waar het het minst uitkomt, het ergst is, bv als je verdwaalt bent en de goede weg niet kunt vinden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116556380
Hier werkt zeggen dat hij nu even stil moet zijn omdat ik me moet concentreren op de weg prima. Af en toe is er dan nog een ietwat onaardige "shhht!!" nodig, maar hij is gewoon echt stil dan. En als de situatie die al mijn aandacht nodig had weer voorbij is zeg ik dat ook en praten we weer verder. Ik vind het altijd wel gezellig, dat geklets in de auto O+
pi_116557805
De mededeling: mama is aan het sturen en kan daarom nu even niet praten/antwoorden/spulletjes pakken kennen we hier al een jaar ofzo. Tegenwoordig hoef ik maar te zeggen: Wat is mama aan het doen? En hij antwoord zelf al. Sterker nog, hij verteld het ook even tegen zijn kleine broer, voor het geval dat die wat te vertellen had.

En waarom ja. De hele dag door. En discussies voeren. Hij probeert nu al op argumenten te winnen. Gaat nog wat worden, hij is pas bijna drie.

Die derde verjaardag is sowieso een hot item. Hij leeft er echt naar toe. Is druk bezig met cadeautjes kiezen en vertellen tegen iedereen (ik wil de witte reddingshelikopter, die heeft een mandje, dan takel je mensen op).

Voor ons is deze maand wat dubbel. Wij weten dat dit de laatste maand op het huidige kdv is en dan doen uitspraken als "kees is mijn vriendje en truus ook en die ook" een beetje pijn. Ook al is het onze eigen keuze en staan we er enorm achter. Gelukkig hebben we inmiddels gehoord dat zijn allerbeste vriendje mee naar het nieuwe kdv gaat. Helaas nog niet alle twee de dagen, want er was maar voor 1 dag plek. Dinsdag gaan wij naar het nieuwe kdv. Wendagen afspreken en kijken hoe de groep er daar uitziet en wat de veranderingen worden. Daarna kunnen we dan een aftelkalender gaan maken voor Driekus met daarop zijn afscheid bij het huidige kdv, zijn verjaardag en wat andere zaken.

We hebben sinds kort ook een weekplanner voor hem gekocht. Hij wil graag weten wat er de komende week/dagen te gebeuren staat (ga ik op donderdag wel of niet naar opa en oma België bijvoorbeeld) en met deze kalender met magneetjes voor activiteiten proberen we het hem duidelijk te maken. Hier dus eentje die best met chaos om kan gaan, als er maar duidelijk is wat er voor de wat langere termijn op de planning staat.

Al met al herken ik steeds meer van mezelf in hem, dat is wel zo gaaf.

Chan, welk middel krijgt hij? Mijn jongste krijgt Forlax en dat wil, ondanks dat het niet heel vies smaakt, ook niet echt naar binnen. Wij gooien het door de bambix, dan wil het meestal wel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_116563207
Mefke, wat een goed idee zo'n weekplanner. Hier vertel ik wel wat we de komende dagen, komend weekend etc. gaan doen, maar het is nog best abstract voor haar. Goed, ze is ook pas bijna 2,5. Ze lijkt wel te begrijpen dat 'morgen' verder in de toekomst ligt dan 'zometeen, nu of straks', want als we naar het kdv gaan zegt ze: "nee, nietteh nu Pinokkio, morguhhh". En ook met bijvoorbeeld naar bed gaan doet ze dat, grapjas.

Ze heeft vrijdag besloten dat luiers om in te plassen voor baby's zijn. Op het kdv hebben ze de afgelopen paar weken het thema ' zindelijkheid' gehad en het lijkt te zijn geland bij Lisa. Ze heeft gisteren en vandaag de hele dag geen luier om gehad en geen ongelukjes. Alleen naar het middagslaapje en 's nachts wel natuurlijk. Zelfs toen ze in bad zat gaf ze aan dat ze wilde plassen. :) Supertrots is ze op elk plasje en ik sta ernaast te juichen. ;) Sticker op 't handje en op naar het volgende plasje. Poepen heeft ze nog niet op de pot gedaan, maar ons step at a time toch?! *O* trots is *O*
pi_116585544
Nikki, kun je terecht trots op zijn.

Even een vraagje, welke autostoel voor de oudere c.q. zwaardere peuters gebruiken jullie? En ben je er tevreden mee? Ik heb het dan over de autostoelen vanaf 15kg, waar het kind in de gewone autogordel in het zitje zit.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116585882
Wij hebben de maxi cosi rodi en zijn er tevrede mee :)

Nikki wat goed!

Verder niet helemaal bijgelezen, weekje op vakantie geweest en man wat word mijn peuter toch groot.. Wil alleszelf doen kan het ook goed zelf allemaal lekker te kinderdisco'en, zwemmen, midgetgolf enz, kortom het was een heerlijk weekje!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_116585925
Mefke succes met de overstap naar t nieuwe KDV!

Nikki wat knap!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116585986
Wij hebben er eentje van römer, daar zit meike nu nog op, zij is nu 5,5 jaar. Met rugleuning met verstelbaar hoofdsteun.
pi_116586820
Oh ja sorry, Mefke succes met het aftellen en de overstap naar het nieuwe kdv.

MP is de Maxicosi Rodi soort of de vervolgstoel van de Maxicosi Tobi? Die hebben wij nu namelijk.
Op zich mag het prima elke soort zijn als het maar geen isofix is, dat kan niet in onze auto.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116587535
Hetis een soort maxi cosi heeft ik meen 4 of 5 stoelen vanaf 15 kilo die dus met de gewone driepuntsauogordel vastgaan en daar is de rodi er een van. Het ruggedeelte is van deze in lengteook verstelbaar en alshet goed is kan ze er dus een flinke tijd mee doen. Wij vinden het een fijne stoel, hij heeft een beperkte ligstand, maar slapen in de auto is niet stoer dus dat doen we niet.. Verder geen hij wat steun bij de romp, en bij het hoofd. (ze slaapt er overigens wel in hoor als ze echt bekaf is maar dan is de ligstand niet nodig ;))
pi_116591559
Correct me if I am wrong, maar ik dacht dat de stoelen vanaf 15 kg allemaal geen ligstand meer hebben.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 10 september 2012 @ 06:48:06 #157
35189 Troel
scherp en bot
pi_116591632
Hier twee keer een Rodi, waarvan lbar echt met een slaapstand.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116592030
Hij is echt met slaapstand, althans zo noemen ze het ;) maar het is niet echt liggen ofzo.. Je trekt de zitting iets omhoog waardoor de rugleuning iets schuin word, maar ik moet eerljk zeggen dat ik het verschil niet echt zie, maar Jaël voelt het wel! Zevind de zogenaamde ligstand niet lekker zitten..
pi_116592184
Waarschijnlijk ongeveer hetzelfde systeem, dezelfde stand als bij de voorgaande stoel, bv. De Maxicosi Toby. Die heeft ook een slaapstand en die krijg je ook door de zitting iets omhoog te trekken.k
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116592262
Ja zoiets maar toch anders, wij hebben een maxi cosi axiss en die is wel echt veel meer ligstand als je hem in ligstand trekt, die trek je bij wijze van 10 cm omhoog en de rodi maar 2 cm, (dit is niet exact, maar wel ongeveer het verschil)
Het handigste is denk ik om gewoon naar de winkel te gaan en de stoelen te bekijken en te passen met kind erin en dan zie je vanzelf wat goed zit. En je laten adviseren. En het is echt niet zo dat de duurste stoel de beste is, al vinden verkopers dat meestal natuurlijk wel ;)
pi_116593523
Römer 2x, heel tevreden mee
pi_116595830
*O* Voor bijna zindelijke kindjes!

Mefke: succes met aftellen en het nieuwe kdv. Spannend hoor!

Mijn grote meiske is gisteren 3 geworden! Ze was écht jarig, had het helemaal door (ze riep regelmatig: "Ik ben jarig! Ik ben 3 geworden!" Genoot van alle aandacht en cadeautjes. Kleine krijspartij toen het feestje voorbij was en ze naar bed moest, maar dat viel me nog mee, eigenlijk. Vandaag op het kdv gevierd, ik had tijd om erbij te zijn, zo schattig!
pi_116598357
Bleie nog gefeliciteerd *O*
pi_116599035
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 15:37 schreef Chan het volgende:
Tinu we zijn al een goed half jaar aan het rommelen met movicolon en lactulose, maar niks werkt goed genoeg.. Nu heeft hij een nieuw poedertje dat eigenlijk niet voor zulke kleine kindertjes is.. Maar in sap mengen werkt niet want het wordt héél snel dik en dus niet meer drinkbaar. En het ziet er raar uit dan dus blieft hij het niet. En eten doet mn kind niet aan...
en in de vanillevla? succes ermee in elk geval !

Leo :D

Hier net de aanvraag voor een grotere wandelwagen ingediend bij de gemeente, en nu maar wachten ;)
Bij Roy op de dagopvang zetten ze Roy geregeld op de wc, dus wij zijn dat thuis ook gaan doen, en hij geeft het nu aan, loopt naar de wcdeur toe en gaat erop kloppen, en als wij mee moeten trekt hij ons mee naar de wc.
Hij plast en poept dan ook nog echt op de wc ook *)

Als hij dorst heeft komt hij nu met zijn beker naar ons toe en trekt ons richting keuken.
Wilt Roy eten dan loopt hij naar de kinderstoel en klopt daarop.
Naar bed is naar het traphekje voor de trap en kloppen.

Ook zijn we een boekje aan het maken met daarin foto's dat Roy daarmee naar ons toe kan komen om wat duidelijk te maken als hij iets wilt.
Ook de gebaren begint hij zichtbaar op te pakken, taxi kent hij nu, auto,vrachtauto,opa oma, papa ,mama

affijn het gaat hier eigenlijk nu heel fijn, er is duidelijkheid, Roy speelt ook echt nu, hij is veel minder driftig omdat hij dingen duidelijk kan maken.

En vrijdag ook nog een één en al lof over de zichtbare vooruitgang bij Roy, in het ziekenhuis liet Roy heel goed zien wat hij allemaal kan.
En als er niks uit de grote kweek komt van de klinisch geniticus kunnen we er heel voorzichtig vanuit gaan dat Roy zijn epilepsie wel overgroeit, mede daarom is de medicatie niet verder opgehoogt.
Maar eer we daar achter zijn kan nog maanden duren.

[ Bericht 53% gewijzigd door _Bar_ op 10-09-2012 13:36:07 ]
pi_116601316
Bleie, nog van harte gefeliciteerd met je dochter!

Bar, dat klinkt echt supergoed allemaal. *G* voor de zindelijkheid
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116601420
Aanvraag bij gemeente voor een grotere wandelwagen? Zo speciale wagen?
pi_116606625
Bar, wat klinkt dat goed zeg! *O* *O* Kan me ook echt goed voorstellen dat het voor hem ook heel fijn is dat hij duidelijk kan maken wat hij bedoelt, en dat dat een hoop driftbuien scheelt.
pi_116607253
Klinkt goed Bar!
pi_116607690
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:44 schreef Ticootje het volgende:
Aanvraag bij gemeente voor een grotere wandelwagen? Zo speciale wagen?
is een maclaren maar dan groter, daar kan roy in tot een jaar of 10
pi_116608138
Die Roy, leuk om te lezen dat hij die gebaren zo goed oppakt en duidelijk kan maken wat hij wil.
En ook aan de zindelijkheid, wauw Roy ^O^
pi_116609780
Wauw Bar wat klinkt dit goed... Fijn! Knap dat hij de gebaren en verwijzers zo goed oppikt!
Heb dit jaar weer een klas waarbij ik veel moet gebaren... pff weer inkomen hoor!

O. werd vanmiddag na een uurtje slapen wakker van een buurman die met een schuurmachine tekeer ging.. Beetje jammer! Nu is ze dus 'wat minder gezellig'
We'll have love aplenty
You and Me
  maandag 10 september 2012 @ 18:28:23 #172
35189 Troel
scherp en bot
pi_116610504
Wat fijn Bar!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116611436
klinkt goed bar *O*
pi_116613343
Een *O* voor Roy!
En :* voor bar en man.
pi_116621692
Bar, wat goed!
Wij hebben een RodiFix, dus een Rodi maar dan eentje die ook in de isofix kan. Niet dat we die nu al hebben, maar de verwachting is dat we dat wel op kortere termijn krijgen (of zelfs in deze auto laten zetten) dus vandaar. En hij kan ook gewoon met de gordel. Er zit wel een ruststand op, maar dat zet inderdaad geen zoden aan de dijk. We hebben er toen meerdere vergeleken, maar in die categorie stelt de ruststand bij geen van de stoelen veel voor.
Overigens hebben wij deze stoel speciaal voor mijn auto gekocht. Ik zit in mijn twingo met de stoel helemaal naar achteren, daar paste Driekus niet meer achter in de Tobi.
pi_116627563
Bar, ik lees de laatste tijd alleen maar goed nieuws. Wat fijn!
pi_116630499
Bar wat goed. Ik vind het zo fijn om te lezen dat jullie als gezinnetje nu ook jullie draai steeds meer vinden. O+ Het maakt het leven weer zoveel makkelijker en leuker lijkt me. Nu kunnen jullie echt genieten van Roy en dat verdienen jullie!
pi_116639609
Wij zijn weer terug uit het ziekenhuis. De poederzakjes die Timo van de huisarts gehad heeft laatst, raadde de kinderarts direct af. We hebben nu de volwassen variant van Movicolon. Was nog een gedoe om dat mee te krijgen bij de apotheek.
En het arme kind moest bloed laten prikken ook nog.. :'( Hij vond het zó naar dat hij alleen nog maar in een soort afwezige paniek "mama" kon huilen.. :'( Ze testen hem op coeliakie en zn schildklier wordt nagekeken.. en nu maar hopen dat er niks uit komt..
Nu ligt hij uitgeput op bed... mijn arme ventje.. ;(
pi_116639685
Beterschapvoor je ventje Chan!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116641329
Chan beterschap! Zo sneu..
Dochter van vrienden is ook al maaaaanden bezig met allerlei poeders e.d... Zoveel verstopping en zoveel pijn. zo sneu om te zien
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116642259
Beterschap Chan, wat naar voor hem ook nog bloedprikken :*
pi_116646382
agoss je zoon chan :*
pi_116649685
Chan, wat naar.
Je moet ook zo denken, als er wel wat uit de testen komt, kunnen ze er wat aan gaan doen.

:* sterkte en succes
pi_116651269
dank..

en mja ymme voor zover ik weet kunnen ze juist niks doen aan coeliakie dus ik hoop toch echt dat dat er niet uit komt..
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:20:48 #185
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_116657642
Bij coeliakie is het en kwestie van een glutenvrij dieet volgen. Is te doen, maar liever niet natuurlijk... Succes!!!
pi_116659098
Nou ja, aangezien mijn kind vrijwel alléén maar dingen eet met gluten en verder een bijzonder moeilijke eter is lijkt me dat echt een hel...

Ik zei net tegen hem dat ik over politiek aan het lezen was en dat ik morgen ga stemmen en dat hij dat ook mag als hij 18 is. Dus hij vroeg wat ik ging stemmen, ik zei dat ik het nog niet helemaal zeker wist. Hij wist wel wat hij gaat stemmen: hij gaat van Amsterdam naar Rotterdam stemmen.. :P
pi_116660865
Hahaha CHan van Amsterdam naar Rotterdam, :D
pi_116661753
Chan, wat naar. Glutenvrij is wel te doen, maar lastig met een moeilijke eter. Een vriendin van mij heeft coeliakie, en haar zoontje vindt t glutenvrije brood lekkerder dan gewoon brood!
pi_116678727
Chan hoe gaat het nu met Timo?
pi_116684763
Nou, hier vanochtend bij het cb geweest. Ze is nu 88,8 cm lang en weeg 13,5 kg. Daarmee zit ze op de cb-curve voor lengte op -2 en gewicht bijna op +2. Wat ik niet snap, want ik vind haar echt niet mollig of zo. BMI was nog wel gezond, maar zat aan de bovenkant van gezond gewicht.

Nou ja, ze deden er niet moeilijk over. Verder was het geen succes. Ze wilde geen blokjes stapelen, geen lijntje trekken, en de ogentest wilde ze al helemaal niet. Kortom: we moeten volgende maand terugkomen. Die ogen is nog wel een beetje een ding, manlief heeft iets van -8, en ik heb -1 en -2, dus de kans dat haar ogen ook niet geweldig zijn, is gewoon best groot.

/dagboekpost
  woensdag 12 september 2012 @ 13:46:06 #191
35189 Troel
scherp en bot
pi_116685438
Wij moeten over een tijdje ook voor de ogentest. Voor de rest heb ik vrij weinig behoefte meer aan het CB.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116686175
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:31 schreef Bleie het volgende:
Nou, hier vanochtend bij het cb geweest. Ze is nu 88,8 cm lang en weeg 13,5 kg. Daarmee zit ze op de cb-curve voor lengte op -2 en gewicht bijna op +2. Wat ik niet snap, want ik vind haar echt niet mollig of zo. BMI was nog wel gezond, maar zat aan de bovenkant van gezond gewicht.

Nou ja, ze deden er niet moeilijk over. Verder was het geen succes. Ze wilde geen blokjes stapelen, geen lijntje trekken, en de ogentest wilde ze al helemaal niet. Kortom: we moeten volgende maand terugkomen. Die ogen is nog wel een beetje een ding, manlief heeft iets van -8, en ik heb -1 en -2, dus de kans dat haar ogen ook niet geweldig zijn, is gewoon best groot.

/dagboekpost
Let goed op dat het bij het niet willen doen van de ogentest echt om NIET WILLEN gaat en niet om boosheid omdat het niet lukt. Dat laatste hadden wij dus. Dus terwijl het CB bleef volhouden dat onze oudste gewoon geen zin had om mee te doen bleek dat ze gewoon boos was omdat ze niks zag met dat brilletje op (zicht was in haar ene oog toen maar 5% dat is inmiddels met afplakken alweer gestegen naar 80% en met afplakken kun je het best zo vroeg mogelijk beginnen) :)
pi_116686263
Stiemie: daarom moeten we ook terugkomen. Ze willen dat echt zeker weten. Nu dus thuis nog maar eens oefenen met dat gekke brilletje...
pi_116686433
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:05 schreef Bleie het volgende:
Stiemie: daarom moeten we ook terugkomen. Ze willen dat echt zeker weten. Nu dus thuis nog maar eens oefenen met dat gekke brilletje...
Ze wilden ons steeds na een paar maanden weer langs laten komen, maar na 2x testen hebben we de volgende afspraak van 3 maanden later niet afgewacht maar zijn we naar de oogarts gegaan, tegen de zin van het CB, maar dus niet voor niks. ;)
pi_116686562
Goed om in de gaten te houden. Hadden jullie zelf ook al het idee dat ze slecht zag? Ik heb daar bij B tot nu toe namelijk nog niets van gemerkt, maar het kan natuurlijk.
pi_116687440
Bleie, kon de ogentest helemaal niet gedaan worden? Ik hoorde toen we met de oudste voor de ogentest moesten ook slechte dingen van een collega bij wiens zoontje afplakken pas met 4/5 jaar of nog later gebeurde. Bij mijn zoontje was het 1e oog in orde en het tweede was slecht. Ik meen dat ze rechts eerst deden. Wij moesten toen terugkomen en het cb heeft aangegeven dat het 2e oog vaker niet zo goed gaat vanwege vermoeidheid. Bij de 2e keer deden ze het slechte oog eerst en toen ging het prima.

Chan, wat lief wat T. zei over het stemmen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116687480
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:12 schreef Bleie het volgende:
Goed om in de gaten te houden. Hadden jullie zelf ook al het idee dat ze slecht zag? Ik heb daar bij B tot nu toe namelijk nog niets van gemerkt, maar het kan natuurlijk.
We dachten altijd dat het gewoon niet zo'n waaghals was :@ Dat ze daarom niet zo van het klimmen, klauteren en fietsen was. Maar ze bleek dus gewoon heel slecht en amper diepte te zien. En verder hadden we wel eens dat we een vermoeden hadden, maar ja de motoriek is ook nog niet helemaal top dus daardoor kon ze ook best iets net naast de tafel neerzetten dachten we... Inmiddels is ze veel actiever en ook zekerder geworden O+

Pas toen ze voor het eerst haar brilletje (sterkte +6 en +8) op had ontdekten we hoe slecht ze eigenlijk zag. Dat we bij het stoplicht stonden te wachten om over te steken en ze ineens riep:"Kijk er zit een poppetje in het lampje!" Ze zal wel gedacht hebben: "Wat zitten m'n ouders toch steeds te zeuren met 'wat voor kleur is het poppetje?' want ik zie geen poppetje" :D
pi_116687588
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:31 schreef Bleie het volgende:

/dagboekpost
wij zijn maandag geweest en hier werd gezegd dat de lijn van gewicht gebaseerd was op zijn lengte dus niet meer met het gemiddelde.

nou vind ik plus twee ook wel veel want Yaro zat net iets onder het gemiddelde met 87 cm en 11,5 kg.
pi_116689750
Ze vergelijken inderdaad lengte en gewicht, ik geloof vanaf 2 jaar.
Ik weet dat bij in de groeicurves van het CB rond de -2 gezeten hebben met gewicht, maar als ik het op de who curve invul, dan valt het ineens reuze mee. Je ziet nog steeds een echte dip, maar nu trekt hij op die curve naar normaal, terwijl dat bij het cb nog altijd -1 is. Het zal wel. Zolang de kinder- en de huisarts tevreden zijn en hij gewoon lekker speelt geloof ik het wel.

Chan, wat rot van die onderzoeken! Bloedprikken heeft hier destijds ook enorm indruk gemaakt. Veel meer dan de griepprik die hij elk jaar krijgt vanwege zijn luchtwegproblemen. Ik hoop dat je snel hoort wat er mis is.
pi_116709951
Chan, wat sneu om je mannetje zo te zien :{ Hoe is het nu met hem?

Stiemie, gelukkig heeft ze een eigenwijze moeder! Vreemd dat het CB het afraadde, je kan het toch maar beter wel doen.

Hier toch maar eens wat actiever bezig gegaan met de zindelijkheid en met resultaat! Gisteren zonder luier op KDV met maar 1 keer een natte broek (toen hij tijdens de lunch bijna in slaap viel).
Vanmiddag ook thuis zonder luier gelopen en pas eind van de middag net ietsjes te laat. Hij voelde het zelf ineens aankomen, dus rende al naar de wc :D
Nu dus gewoon vaker zonder luier en hopelijk krijgt hij het zo door :)
pi_116741475
Vanmiddag haal ik hem weer op van het kdv, ben heel benieuwd of zn nieuwe medicijnen al werken. Hij zou nu echt volledig leeg moeten gaan lopen met deze enorm hoge dosering.. Gelukkig krijgen we met de nodige overredingskracht zn nieuwe poeder wel naar binnen.

Knap Meimeltje!

Over curves: Timo zit qua lengte altijd mooi gemiddeld en qua gewicht een stuk eronder. Nou ja, dat heeft hij ook niet van een vreemde. Hij kan nog lekker voorop de fiets, vind ik wel gezellig :P
pi_116741859
Och Chan wat naar toch allemaal. -O-
ik duim héél hard voor je dat er niets raars uit die tests komt en dat het snel beter gaat met Timo.
Succes!

Mijn grote is altijd heel keurig qua bmi. Lengte en gewicht allebei op -1 van de cb-curve en op gemiddeld van de WHO curve.

Zelfs mn kleine heeft een keurig bmi :') Lengte -2,5 en gewicht -2 levert een keurige score op :D
:)
pi_116759703
ik heb echt nog niemand van de ka of de neuroloog gehoord over de bmi.
het enige wat ze vorige week te melden was, heel veel is Roy niet aangekomen he (zaten 4maand tussen) maar ze keek eens naar Roy en naar hoe druk hij is en absoluut geen zitkont heeft, en zei ja maar dat is helemaal niet gek dat Roy niet zo hard aankomt. :)

Hmmm we hadden een paar goede tips gekregen om Roy iets minder heftig thuis te krijgen na een dagje opvang, dat ging een hele poos goed, de afleiding, maar zodra we terug naar binnen gaan is het eigenlijk nog steeds een drama, de tijd is welliswaar minder lang maar toch, echt niet fijn om je kind zo over de rooie te zien gaan ;(
Wij doen nog steeds aan negeren tijdens deze momenten maar leuk en gezellig is anders.
En dan ook nog de wetenschap de minder goede droge dagen zitten eraan te komen en dan werkt het allemaal niet meer zo goed.

En je kind voorbereiden op wat komen gaat, gaat hier helaas niet op.
pi_116768009
Chan, wat naar, hopeliek is het geen coeliakie.

Bar, wat vervelend, dat de tips niet werken. En afleiding binnen, als in met hem samen iets spelen werkt ook niet?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 14 september 2012 @ 08:31:01 #205
190853 RockabeIIa
pi_116768565
Mignonne met je kaboutertjes O+
die van mij zijn juist op alles +2,5

Chan, sterkte dermee...
pi_116768893
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 07:12 schreef Tinuviel het volgende:
Chan, wat naar, hopeliek is het geen coeliakie.

Bar, wat vervelend, dat de tips niet werken. En afleiding binnen, als in met hem samen iets spelen werkt ook niet?
Dat wilt hij niet op dat moment, samen spelen, hij word eigenlijk vrijwel direct "boos"als we naar binnen gaan, en niks is dan op dat moment goed, en kan een half uur aanhouden, plat op de grond liggen keihard huilen en stompen met je vuist op de vloer is het beeld wat we bij Roy zien.
Zodra hij gekalmeerd is kunnen we wel gezellig samen spelen :') :)
pi_116770323
Hier ook nog nooit gehoord dat ze al naar bmi kijken op die leeftijd.
Zou bij Dyon vast ook niet zo goed zijn, maar volgens CB arts is het gewoon zijn lijntje :) Je kan er toch ook niet altijd invloed op uit oefenen! Lengte gemiddeld tot net iets erboven en gewicht er wat onder.

Bar, het is wel herkenbaar hoor die buien na een dag opvang. Dyon is dan ook gewoon moe, zeker als hij niet geslapen heeft (als hij wel slaapt krijgen we hem 's avonds niet naar bed). Hij wil dan alleen maar bij mama hangen en dat is natuurlijk lastig als je ook moet koken.
pi_116793742
Even een *O* voor mijn peuter. Er komen hele harde stukken poep uit. Het komt eruit! Eindelijk iets dat aan lijkt te slaan :D *O*
  vrijdag 14 september 2012 @ 20:59:36 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_116794144
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:51 schreef Chan het volgende:
Even een *O* voor mijn peuter. Er komen hele harde stukken poep uit. Het komt eruit! Eindelijk iets dat aan lijkt te slaan :D *O*
*O* Wat ontzettend fijn! *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116795535
Chan dan *O* ik ff mee! Fijn dat er wat komt *O* Zet em op Timo!!!!
pi_116796496
chan wat fijn!! *O*
:)
  vrijdag 14 september 2012 @ 22:43:22 #212
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_116799433
Ik hou van jompelen voor poep! *O*
pi_116800508
Chan, joepie! Fijn om te zien he..en ik schrok eerlijk gezegd nogal van de grote stukken die erbij zaten (bij dreumes dus, niet bij onze oudste)
pi_116808344
tof chan *O*
  zaterdag 15 september 2012 @ 12:03:37 #215
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_116810695
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:51 schreef Chan het volgende:
wat fijn!!! ik neem aan dat het bij Timo ook oplucht?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_116810851
Ohw echt het blijft maar komen, luier na luier harde stukken. En hij heeft de hele ochtend en gisteravond ook helemaal niet geklaagd over dat hij zo vol zit en buikpijn heeft. Zelfs bij het eten niet. En elke keer als hij probeert te poepen kómt er ook echt wat. Dat was tot voor kort wel anders, dan probeerde hij elk kwartier te poepen en kwam er telkens alleen maar een héél klein beetje uit. Ik ben zó opgelucht nu :D Dank voor het mee *O* -en :D
pi_116811045
En we *O* gewoon door, zet em op Timo!!!!
pi_116811289
Ik heb zojuist het zwembad gebeld met de vraag of er ook een overlevingscursus oid is voor peuters. L is namelijk zó watervrij dat ze liefst zonder bandjes het water induikt, dan kan ze nl met dr 'hoofd onder water en duiken'. :') En, en da's dan wel weer leuk, ze kan écht snorkelen! Ze blijft minutenlang onder water met dr duikbril, terwijl ze gewoon op dr gemakje door dr snorkel ademt. En af en toe hoor je r dan gedempt roepen naar vissen en stenen. :D

Hartstikke leuk natuurlijk, maar ondertussen springt ze hier zonder bandjes nog een keer zo de Oosterschelde in. En als ze moet wachten tot ze echt op zwemles kan, heeft ze nog twee jaar om te verdrinken. :X

Gelukkig schijnt er idd een overlevingscursus voor peuters te zijn, waarin ze leren om zonder bandjes het hoofd boven water te houden. Word donderdag teruggebeld. Ben benieuwd! :)
  zaterdag 15 september 2012 @ 12:38:19 #220
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_116811488
Oeh spring dat klinkt goed!
Nathan is ook wel watervrij trouwens, die springt zo (nog wel met bandjes gelukkig) het diepe bad in en blijft heerlijk 2 uur lang dobberen en zwemmen.

Chan *O* goed nieuws!

Ik zal volgende week even wat vakantie impressie foto's uploaden :P
pi_116812463
Leuk, hè? L sprong ook in baaitjes met kraakhelder water van zeven meter diep de boot uit. Zal zo een 'snork'foto opduike(le)n. :)

En ze is een paar keer, zonder bandjes, de, gelukkig ondiepe, zee ingerend. Dan hield ze dr adem in om volledig kopje onder te verdwijnen. En dat hield ze dan nog best eventjes vol ook. Duiken wilde ze.
pi_116822202
Chan *O*
pi_116823649
Chan wat fijn!!!

Ben benieuwd Spring.. Hier in Utrecht is ook zo'n cursus maar helaas alleen op mijn werkdag..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116829004
ooo ik kom ook ff uit de lurkmodus voor Chan en Timo hoor: *O* *O* *O*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_116829185
Chan, wat fijn! *O*
pi_116830368
Chan, wat fijn *G*. Maakt het medicijn de ontlasting niet ook zacht?

Spring, fijn dat ze watervrijis, maar lijkt me ook best eng zonder fleugeltjes en al.

Pessie, fijne vakantie gehad? Ben benieuwd naar de foto's.

Onze peuter was donderdag erg verdrietig op het kdv. Na 2 keer overleg met zijn leidster heb ik hem maar meegenomen. We konden er nietecht achterkomen, waaromhij zo verdrietig was. Zo kreeg hij wel wat 1 op 1 tijd met mij. Dat was wel fijn, gaan nu ook proberen datwatvaker te doen o ndanks kleine broer die nog bv krijgt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116831035
Kiek!

:')

[ Bericht 29% gewijzigd door -Spring op 15-09-2012 22:51:53 ]
pi_116831390
Spring wat goed van L.! Ze is ook gewoon echt aan het snorkelen. O+
pi_116832038
Wat knap!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116832402
Stoere Lente :D
  zaterdag 15 september 2012 @ 23:37:42 #231
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_116833295
spring, dat ziet er stoer uit!
tinu, mss heeft het iets te maken met Rosh hashana, dat hij dat nu bewust meekrijgt? Wellicht dat het as donderdag weer beter gaat?

newsflash: aviva heeft vandaag twee keer op het potje geplast! *O* *O* de kop is eraf, kijken hoe snel ze eea doorkrijgt. Ben benieuwd :)
Eerst een grote plas op het potje, en later op de middag eerst een grote plas in haar luier en tien minuten (dartelen rond het potje) later nog klein plasje op het potje.

Bij het eerste plasje een kadootje gegeven, dat vond ze wel best. Bij het tweede plasje alleen gedanst en geknuffeld, niets aangeboden en ze vroeg er ook niet om. Dit is heel duidelijk intrinsieke motivatie. Helemaal goed, dus. :)

Ze is de komende week tot donderdag thuis, dus ben erg benieuwd wat ze gaat doen. Thuis krijgt ze nu iig geen ingewikkelde broek aan morgen. ;)

Ben echt supertrots! *)
  zondag 16 september 2012 @ 09:00:34 #232
259886 pessie
pi_116838958
Davinia wat goed van Aviva!

Spring, wow wat cool! Mooie omgeving ook, waar zaten jullie?

Tinu, wat sneu dat hij zo verdrietig was.
pi_116839336
Spring, wat een gave foto's, Lente snorkelt als een professional!

Davinia, voor het plassen op het potje en de intrinsieke motivatie *O*

Mijn zoon is sowieso bang voor het widderhoorn waarop op die feestdag wordt geblazen. Dat was hij vorig jaar al en dat heeft op donderdag zeker bijgedragen aan zijn bui, maar leek niet de enige reden te zijn. Kan idd toch ook wat met de betekenis van het feest te maken hebben en dat hij zich daar nu bewuster van is.

Ik ga vandaag denk ik kleding kopen, bij de primark, ook voor de winter en nu zit ik te rekenen of ik een maat groter voldoende vind tot het einde van de winter en met trui eronder. Misschien kan ik voor de jas toch maar beter 2 maten groter doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116881588
En, geslaagd, Tinu?

L maakt me sinds de vakantie 's ochtends wakker door zachtjes over mn wang te aaide en 'Aaah, liefje, toch' te fluisteren. O+ :D
pi_116881797
Wat knap van Aviva!

Wow zie L nou snorkelen! :D En wat schattig hoe ze je wakker maakt O+
  maandag 17 september 2012 @ 10:19:27 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_116881828
Wat een heerlijke verhalen!

En Chan, wat ontzettend fijn dat het loskomt!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 17 september 2012 @ 10:20:18 #237
259886 pessie
pi_116881847
Hihi L, dat is echt lief.

Ik heb net mn peuter voor het eerst naar de peuterspeelzaal gebracht. Pff, vond ik wel moeilijk. Hij was in eerste instantie niet blij (stond bij de voordeur al te huilen) maar werd net om 10 uur gebeld dat hij heerlijk aan het spelen was. Ik was trouwens pas om half 10 thuis, heb nog een tijdje in de hal staan wachten of ik hem weer mee moest nemen :')
pi_116881872
De harde stukken lijken op te zijn inmiddels, ben heel benieuwd wat de kinderarts donderdag zegt over hoe nu verder. Maar ben zó blij en opgelucht dat er eindelijk wat gebeurt ja :)

Ohh Pessie ja dat is lastig zo voor het eerst wegbrengen. Fijn dat hij toch lekker is gaan spelen :)
  maandag 17 september 2012 @ 10:30:49 #239
259886 pessie
pi_116882083
Chan wat een opluchting moet dat zijn zeg!
pi_116882112
Fijn Chan!

Ach Spring wat schattig O+
Sinds de vakantie moet ik S 's ochtends wakker maken :o Wie had dat nou ooit nog gedacht, he? :D

pessie, voor het eerst wegbrengen is lastig, fijn dat hij zo fijn aan het spelen is!
  maandag 17 september 2012 @ 10:49:41 #241
259886 pessie
pi_116882621
Het is zo stil in mn oren :') . Nathan praat kennelijk meer dan ik doorheb, normaal is er altijd geluid en nee, zoveel tv kijkt ie niet...
Ik denk echt dat ie gesloopt is als ie straks thuis komt... Nou ja, als hij het maar naar zn zin heeft gehad!
pi_116883190
Mijn hummel is ook voor het eerst naar een tijdelijke PSZ :)
Ik ben er een uurtje bijgebleven, uitgelegd hoe met hem te communiceren en daarna kon ik prima weg, hij draaide zo mee :)

Maar hij is het ook wel gewend natuurlijk! Dat scheelt aardig.
pi_116885702
Zoooo, deze PSZ is een verademing O+
Wat nou onstuurbaar, werkt niet mee en maakt geen contact?

Ze vonden hem ontzettend schattig, vonden dat hij heel veel snapte voor een kindje wat zo weinig hoort en dat zijn gebaren en wijzen goed te snappen waren *O* Hij deed lekker mee en mag gewoon meteen gaan starten donderdag :)

YEEEEY *O*

Ow en hij tekende gisteren dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wees in het rode op de 2 stipjes en zei 'oog' 'oog' wees op het zwarte en maakte het gebaar voor auto.
Uhm.... dat soort dingen tekent de oudste nog niet O_O

Uhm :?
pi_116885935
wat goed free *O*
pi_116886103
Free, wat een mooie tekening, wel herkenbaar en die psz klinkt super! *O*
pi_116887524
Spring, onvoorstelbaar voor mij hoe je dame al rondzwemt. In Italië weigerde Isabeau domweg om het zwembad in te gaan. Ja tot haar middel en dan snel weer eruit. Haar idee van lekker zwemmen was: "Mama, jij gaat in het water en dan gooi ik de bal naar jou en dan ga jij hem halen en terugbrengen!"
pi_116889740
Wat een leuke berichten hier!!! :D
  maandag 17 september 2012 @ 16:10:08 #249
259886 pessie
pi_116893984
Free heerlijk zeg dat ze hem zo verwelkomen op deze PSZ!

Sorbo, haha, je werd ingezet voor vermaak begrijp ik al :7
pi_116900088
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 13:28 schreef Sorbootje het volgende:
Spring, onvoorstelbaar voor mij hoe je dame al rondzwemt. In Italië weigerde Isabeau domweg om het zwembad in te gaan. Ja tot haar middel en dan snel weer eruit. Haar idee van lekker zwemmen was: "Mama, jij gaat in het water en dan gooi ik de bal naar jou en dan ga jij hem halen en terugbrengen!"

Geef r een labrador. :P
pi_116902453
Hallo allemaal!

Ik lees hier al een tijdje mee en meld me hier nu officieel met peuter Anne, vandaag is ze 2 jaar geworden. Helaas kan ik in mijn werk geen vrije dag opnemen en hebben we het dus nog niet gevierd, dit gaat zaterdag gebeuren :)

Hier ook nog maar even de fotocollage van net geboren tot 2 jaar, met van iedere maand een foto.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fannetje op 17-09-2012 19:43:34 ]
  maandag 17 september 2012 @ 19:39:08 #252
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_116902805
Gefeliciteerd en welkom fannetje en Anne! *O*
Geweldige collage!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  maandag 17 september 2012 @ 20:01:33 #253
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_116904121
fannetje gefeliciteerd en welkom met Anne :)

free wat goednnieuws! *O* wat is het verschil met de vorife psz?
pi_116905470
Fannetje gefeliciteerd met je peuter! *O*

Free, wat fijn dat het op zijn nieuwe psz zo goed ging!!
En die tekening, wauw super knap!
Dyon wil steeds dat ik iets teken, zelf zegt hij steeds 'kan ik niet'.
pi_116907207
Fannetje, van harte met anne!!!

Lars is inmiddels alweer 3 jaar, vorige week was hij jarig. Schandalig verwend natuurlijk! Cars, cars en nog eens cars!

Meike is vorige week geopereerd aan een liesbreuk, nu zag ik vorige week bij lars ook een bult in de liesstreek... Ik zou het liefst mijn kop nog even flink in het zand steken, maar vanavond was het zo dik.... Ik kan er echt niet meer voor weglopen. Zal de huisarts maar bellen... Maar bahbahbah.....ellende
pi_116907558
Karin he nee het zal toch niet...
Het kan geloof ik wel erfelijk bepaald zijn. Heb jij of je vriend/man het ook gehad?
pi_116907836
Nee wij niet..... Ik vind het echt zo ontzettend kloten. Kan ik weer een kind achterlaten op de ok. Ikwilniet!
pi_116908173
Oh dat is ook wat Karin! :(
pi_116908636
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:34 schreef Fannetje het volgende:
Hallo allemaal!

Ik lees hier al een tijdje mee en meld me hier nu officieel met peuter Anne, vandaag is ze 2 jaar geworden. Helaas kan ik in mijn werk geen vrije dag opnemen en hebben we het dus nog niet gevierd, dit gaat zaterdag gebeuren :)

Hier ook nog maar even de fotocollage van net geboren tot 2 jaar, met van iedere maand een foto.

[ afbeelding ]
gefeliciteerd jullie *O* *O* *O*
pi_116908662
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 20:47 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Fannetje, van harte met anne!!!

Lars is inmiddels alweer 3 jaar, vorige week was hij jarig. Schandalig verwend natuurlijk! Cars, cars en nog eens cars!

Meike is vorige week geopereerd aan een liesbreuk, nu zag ik vorige week bij lars ook een bult in de liesstreek... Ik zou het liefst mijn kop nog even flink in het zand steken, maar vanavond was het zo dik.... Ik kan er echt niet meer voor weglopen. Zal de huisarts maar bellen... Maar bahbahbah.....ellende
ow man, wat naar ;(
pi_116909170
He bah Karin, wat maf dat ze 't beiden hebben gehad dan. Sterkte ermee.
pi_116909311
Ook nog beide aan dezelfde kant. Zo hebben ze ook allebei de elleboog uit de kom gehad, allebei links. Ze zitten echt hetzelfde in elkaar....! Idd maf.
pi_116909757
och neej toch Karin! wat ontzettend klote zeg! gaat bij jullie ook steeds door he? *knuffel*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_116910220
Fannetje gefeliciteerd en welkom!! :D

;( Karin wat naar! Sterkte

Vanmorgen op visite geweest bij Gerbera en Muppet O+
Erg gezellig... Mooi om te zien hoe die 2 meiden enorm aan elkaar gewaagd zijn!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116913826
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:05 schreef Bleie het volgende:
Ik zou er niet op wachten, maar naar de oogarts gaan. Die test niet met gekke brilletjes maar met druppels en is mijns inziens een stuk accurater.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_116913939
Och Karin :* Kan me heel goed voorstellen dat je er niet op zit te wachten allemaal... sterkte en succes ermee
  dinsdag 18 september 2012 @ 08:29:26 #268
259886 pessie
pi_116923003
Fan gefeliciteerd met Anne!

Karin, nog gefeliciteerd met je grote peuter! Balen van die liesbreuk. Niet leuk :N
pi_116923993
Karin, he getsie, zou toch wat zijn... Sterkte en slim om toch maar de huisarts te bellen ipv kop in het zand, maar kan me voorstellen dat je liever je kop in het zand steekt...
pi_116926092
Ik voelde me ook een soort labrador.
  dinsdag 18 september 2012 @ 11:02:50 #271
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116926137
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:00 schreef Sorbootje het volgende:
Ik voelde me ook een soort labrador.
zolang je je neus maar uit kruizen houdt lijkt het me geen probleem. :+
pi_116926155
Meestal kan ik me beheersen.
  dinsdag 18 september 2012 @ 11:12:25 #273
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116926363
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:03 schreef Sorbootje het volgende:
Meestal kan ik me beheersen.
:D!

vergeef me. Mijn 8 jarige heeft griep. op een mannenmanier. :P Compleet met regressie. :') dus ik ben na 4 dagen wat flauw aan het worden.

maar wel weer op m'n plek in het peutertopic. :Y)
pi_116953471
Afspraak gemaakt bij de huisarts, morgenmiddag.
pi_116955041
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:06 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Afspraak gemaakt bij de huisarts, morgenmiddag.
* Duim*
pi_116957850
Fannetje, welkom en van harte met Anne *O*

karin, ik hoop dat het geen operstie kwestie blijkt te zijn.

Sorbo, ja idd net als een hond op bevel ;).
Krijgen wij ook te horen: jij moet... Dat moet je met je opvoeding maar goed zien te maken :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 18 september 2012 @ 22:08:14 #277
35189 Troel
scherp en bot
pi_116957929
Hier ook een jij moet hoor. Maar ik moet zeggen dat ik steeds minder moeite heb om het niet te doen. Vaak zijn de eerste drie vier dingen op een dag "jij moet" en komen daarna toch wel de vragen, zij het op zijn peuters, of ik wil :P
Of dat hij het gewoon zelf doet :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 september 2012 @ 22:08:54 #278
35189 Troel
scherp en bot
pi_116957978
Karin, wat ontzettend vervelend. Hebben ze toevallig onlangs allebei ballonnen opgeblazen ofzo? Dat schijnt zeker bij kinderen vaak tot een liesbreuk te lijden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116964400
Vandaag een heel gezellige dag met roy gehad, er samen lekker op uit getrokken, en echt samen gespeeld met de auto's, in de brandgang met een bal en een blokje van de stapeltoren <3 deze momenten en dagen koesteren we, omdat echt samen spelen voorheen lastig was voor roy. En nu je ziet roy genieten, je hebt fijn contact en roy is blij
pi_116965877
Sterkte morgen Karin.. Ik duim mee!

Bar wat heerlijk :D

Onze dame krijgt vaak de bijnaam "De Commandant"
De laatste dagen is ze erg van "Mama nee! niet doen!"
Ik mocht niet meedansen vandaag, en al helemaal geen hap uit mijn boterham nemen :')
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116966119
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 22:08 schreef Troel het volgende:
Karin, wat ontzettend vervelend. Hebben ze toevallig onlangs allebei ballonnen opgeblazen ofzo? Dat schijnt zeker bij kinderen vaak tot een liesbreuk te lijden.
Nee, op deze leeftijd is het altijd aangeboren aldus de dokter toen bij meike.
pi_116968005
Karin, succes vanmiddag!

Ik heb hier een plaszindelijke peuter, maar poepen wil nog niet. Wat deden jullie in dit geval, toch een luier om als je de deur uit gaat, of gewoon hopen op een goede afloop? Of iets anders? ;) Ik ben bang dat als ik toch een luier aan blijf doen ze dus ook weer gaat plassen in de luier.
pi_116968731
Fannetje: gefeliciteerd met je peuter!

Karin: wat vervelend. Sterkte vanmiddag bij de dokter.

Bar: wat heerlijk toch dat jullie zo veel beter contact hebben met Roy!

Nikki: zolang B. alleen maar plaszindelijk was ging er een luier aan als we de deur uitgingen. Thuis meestal zonder. Ze heeft in die tijd ook vast weleens geplast in haar luier, maar niet structureel. En opeens ging het poepen ook goed.

Hier ook veel 'je moet'. Terwijl ik dit aan het typen ben zelfs: "Jij moet de ballon opblazen." Ik probeer de laatste tijd wel een beetje om haar te leren om dingen netjes te vragen, maar ben daar niet erg consequent in :P .

En ik heb helemaal geen zin in vandaag :@ . Het is mijn mamadag, maar Pietje begon om 5 uur al te zingen, en B. om half zes. Pietje is uiteindelijk, na een fles en een schone luier wel weer gaan slapen, en ik heb tot zes uur nog wel een beetje geslapen, maar ben toch wel heel moe, en voor B's humeur doet zo'n nacht ook geen wonderen meestal...
pi_116968928
Bar, dat klinkt heerlijk!

Karin, succes bij de ha!

Bleie, hopelijk toch een goede dag vandaag!

Hier was de peuter wakker om 7 uur. Op zich niet slecht, maar gezien de brakke nacht met de baby (2 voedingen) en erg onrustig ben ik toch moe. Peuter en baby blijven vandaag thuis, vanwege krentenbaard bij mijn peuter. En straks nog een gesprek met recruiter over een baan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116969000
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 00:44 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Nee, op deze leeftijd is het altijd aangeboren aldus de dokter toen bij meike.
Succes Karin vandaag.

@Lamb hihi de Commandant... Hier is het smorgens wel dat Roy persee het gene wilt wat ik op de boterham heb, en ook al is dat het zelfde toch moet hij mijn boterham :')
pi_116969035
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 07:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
Karin, succes vanmiddag!

Ik heb hier een plaszindelijke peuter, maar poepen wil nog niet. Wat deden jullie in dit geval, toch een luier om als je de deur uit gaat, of gewoon hopen op een goede afloop? Of iets anders? ;) Ik ben bang dat als ik toch een luier aan blijf doen ze dus ook weer gaat plassen in de luier.
L is al maanden plaszindelijk, maar durft nog steeds niet op de wc te poepen. Gelukkig vraagt ze altijd om een luier zodra ze moet, dus er gaat er altijd één mee in de tas.

En als we lang weggaan en er geen of een gore wc in de buurt is, krijgt ze sowieso een luier om. Ze vindt het geweldig om er dan, na gecheckt te hebben of ze er echt wel één om heeft, in te plassen. En zodra ie af is, doet ze het weer gewoon op de wc. :)
  woensdag 19 september 2012 @ 12:35:13 #287
259886 pessie
pi_116975505
Bar wat heerlijk zeg.

Nathan zegt vaak "mama eppu?" (op een manier van "mama kun je helpen?"). Ben benieuwd wanneer de commando's gaan komen. :D

Vanmorgen is Nathan weer naar de psz geweest. Ging al veel beter dan maandag *O* . Hij heeft 1 minuut gehuild toen ik wegging en daarna heerlijk gespeeld. En hij heeft voor het eerst in zn leven geplakt met plaksel :o O+ .
pi_116978135
Nikki, ik zou haar dan wel een luier om doen maar wel duidelijk erbij zeggen dat ze het gewoon kan zeggen (kan ze dat?) als ze moet plassen. Zodat ze het plasje dan wel ergens op de wc kan doen.
pi_116980379
Ah, thanks voor de tips dames, het is inderdaad veiliger om gewoon een luier aan te doen en ik ga 'ns kijken hoe het dan met plassen gaat. En ze kan het inderdaad zeggen. Ze vraagt ook: "mag ik assebieft plassuh mama?", O+ als ze naar de wc moet. En ook als ze drinken, eten, muziek luisteren, whatever wil. ;) Ze denkt, als ik het gewoon schattig vraag dan mag 't vast.

Van het plassen maakt ze ook misbruik. Wil ze op 't kdv 'r korstjes niet opeten, dan gaat ze wiebelen en zegt ze dat ze moet plassen. Als ze dan op de wc zit zegt ze: "grapje juffie". :)

Kun je al goed nieuws melden Karin? *fingers crossed*
pi_116980504
Nee we moeten er om 15.00 uur zijn. Bij een huisarts in opleiding. En het mooie is, er is nu niks te zien. Het is er soms wel, soms niet. Ik heb gelukkig bewijsmateriaal (foto's)
pi_116980587
Oh, goed dat je foto's hebt. Hopelijk is de HA in opleiding wat. Als ie twijfelt neem ik aan dat ie dan wel naar een supervisor ofzo gaat.
pi_116980753
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:34 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nee we moeten er om 15.00 uur zijn. Bij een huisarts in opleiding. En het mooie is, er is nu niks te zien. Het is er soms wel, soms niet. Ik heb gelukkig bewijsmateriaal (foto's)
da's nu juist kenmerkend voor een liesbreuk ;(
pi_116981071
Oh karin, bijna... ik hoop dat t geen liesbreuk is...

Ik heb samen met mn peuter, grote zus naar een vriendje gebracht. Ik moest nog even tanken, zegt ze achter in de auto: ik ga slapen. En nog maar een paar tellen later was ze onder zeil...
Inmiddels ligt ze op de bank, zzzzz
pi_116981782
Ahhh wat fijn Pessie :D
Ik wil ook eens goede plak gaan halen... die van de hema is 3x niks helaas..

enne mama help/helpuhhh klinkt heel herkenbaar.. ;)
Maar meestal gaat het hier zo: MAMA HELPUHHHHHHHHHH!!! Mama SCHUIVVVVUHHH (stoel aanschuiven bij de tafel oid ;) Ben maar een offencief begonnen: "Hoe vraag je dat?!" ;) En dan vraagt ze het poeslief...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116981803
Karin... fijn dat je foto's hebt! Sterkte.. je zal nu wel binnen zitten..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_116985279
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 15:10 schreef Lamb29 het volgende:
Ahhh wat fijn Pessie :D
Ik wil ook eens goede plak gaan halen... die van de hema is 3x niks helaas..

enne mama help/helpuhhh klinkt heel herkenbaar.. ;)
Maar meestal gaat het hier zo: MAMA HELPUHHHHHHHHHH!!! Mama SCHUIVVVVUHHH (stoel aanschuiven bij de tafel oid ;) Ben maar een offencief begonnen: "Hoe vraag je dat?!" ;) En dan vraagt ze het poeslief...
Haha! L heb ik ook geleerd om dingen lief te vragen. En dat gaat best aardig. 'Mama, wil je alstublieft even sap voor me pakken?" Ze is uit zichzelf ook 'alstublieft' ipv 'alsjeblieft' gaan zeggen. En dat vind ik zo grappig dat ik het maar zo laat. O+
Ze begint de zin trouwens wel met de dag meer af te raffelen. :')
pi_116985324
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:50 schreef Nijna het volgende:
Oh karin, bijna... ik hoop dat t geen liesbreuk is...

Ik heb samen met mn peuter, grote zus naar een vriendje gebracht. Ik moest nog even tanken, zegt ze achter in de auto: ik ga slapen. En nog maar een paar tellen later was ze onder zeil...
Inmiddels ligt ze op de bank, zzzzz
Net N., die zegt: 'welterusten', draait zich om, slaapt en begint te snurken. En dat allemaal in drie seconden.
pi_116985343
Joepie }:| , we hebben een doorverwijzing naar de chirurg *jank*
pi_116985361
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 16:30 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Joepie }:| , we hebben een doorverwijzing naar de chirurg *jank*
Wat vermoedt ie/ze?
pi_116985436
Nou, ze kon het niet zien. Andere arts erbij, en er was nu inderdaad niks te waarnemen, maar de foto's waren duidelijk zat. Dus we mogen weer een rondje ziekenhuis. Wachten op een oproep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')