SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
---
Ik ben benieuwd naar jullie keuze.
Ik zou zeggen post het maar in dit topic dus.
[ Bericht 4% gewijzigd door DeParo op 02-09-2012 00:00:39 ]
Een serie mag je ook nomineren dat klopt.quote:Op zondag 2 september 2012 00:00 schreef padlarf het volgende:
Moet het per se een film zijn? Anders nomineer ik een paar scenes uit Boardwalk Empire. Met name die scalpering, of die garotte in de WC.
SAW I had een goed verhaal en SAW II redelijk maar daarna stortte het zo'n beetje in als een kaartenhuis.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:59 schreef egeltje1985 het volgende:
Requiem for a dream was net op tv, en die 'naald in arm'-scène veroorzaakt nog steeds rillingen.
Verder Martyrs en dan vooral die vrouw met dat masker in bad.
Zolang het realistisch en langzaam is doet het me echt wat. Maar films als Hostel en Saw en A Serbian Film schokken me niet echt.
En ik heb ze allemaal nog gekeken ook, waarbij ik me telkens weer afvroeg waarom... Personages boeiden me niks, verhaal was waardeloos en ik keek eigenlijk alleen nog voor de interessante moorden, die ook tegenvielen. Scène die me nog bijstaat is dat iemand uit elkaar getrokken wordt op een rad of zoiets.quote:Op zondag 2 september 2012 00:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
SAW I had een goed verhaal en SAW II redelijk maar daarna stortte het zo'n beetje in als een kaartenhuis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Saw 3 blijkbaar.
Dan heb je toch wat gemist, of niet, het is net hoe je het bekijkt uiteraard.quote:Op zondag 2 september 2012 00:09 schreef Micson het volgende:
Ik heb Drive gezien, kan me niet herinneren dat er iets smerigs in die film zat..
Maar wel gruwelijk.quote:Op zondag 2 september 2012 00:09 schreef Micson het volgende:
Ik heb Drive gezien, kan me niet herinneren dat er iets smerigs in die film zat..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
quote:Op zondag 2 september 2012 00:14 schreef DO2 het volgende:
Scene uit Irreversible komt meteen in me op. Met de brandblusser.
En in de aanloop ernaartoe laten ze je eerst minuten lang kijken en luisteren naar draaiende beelden en het geloei van een sirene, dus je bent al misselijk bij aanvang van de scène.DieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. vind ik veel erger.
Nee man, wat is daar nou gruwelijk aan? Die films zijn zo slecht. Het idee is goed, maar de uitwerking erg matig. En de hoeveelheid gore valt heel erg mee.quote:Op zondag 2 september 2012 00:13 schreef JhonnyEnglish het volgende:
The human centipede moet je ff zien.. ik kan geen ergere film bedenken als deze.. met meerdere gruwlijke scenes! Dan is Saw nog mild.
quote:Op zondag 2 september 2012 00:15 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
DieVond ik persoonlijk minder erg. Maar was ook zeker geen pretje, nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. vind ik veel erger."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
Als vrouw zijnde doet me dat meer. Maar je ziet minder, dus het is meer het idee. Maar die brandblusser is ook niet prettig om naar te kijken. Wat die film wel weer heel goed maakt, zo gruwelijk dat ik weg wil kijken gebeurt weinig.quote:Op zondag 2 september 2012 00:17 schreef DO2 het volgende:
[..]
Vond ik persoonlijk minder erg. Maar was ook zeker geen pretje, nee.
Jep dat heb je. Bak popcorn erbij en lekker Irreversible kijken.quote:Op zondag 2 september 2012 00:25 schreef DO2 het volgende:
Ja, ik denk dat een vrouw zich er beter mee kan identificeren, egeltje.
Overigens kan ik nu zonder blikken of blozen kijken naar die brandblusser - scene.
Ik moet er zelfs een beetje om lachen, nu.
Hert schokeffect is na de eerste keer eigenlijk compleet weg.
Rain manquote:Op zondag 2 september 2012 00:29 schreef nietzman het volgende:
Drive, saaie kutfilm. Ik ben dat hele opvoeren van autisten als hoofdpersonen in films wel een beetje zat. Drive is een soort Amelie voor mannen.
Dat laatste dat klopt denk ik ook, als je al van mijlenver ziet aankomen dat iemand zijn botten een voor een worden gebroken kan het heel wat minder gruwelijk overkomen als het je bij wijze van spreken overvalt, het blijft misschien dan nog wel steeds smerig zoals DeRakker al heeft gezegd, maar niet per definitie is dat dan gruwelijk.quote:Op zondag 2 september 2012 01:03 schreef Palomar het volgende:
Veel films gezien en dus ook veel gruwelijke scenes. Wat me bijstaat is uit de film 'The Beast of War' (http://www.imdb.com/title/tt0094716/), waarin iemand geexecuteerd wordt door met de rupsband van een tank over hem heen te rijdenPaar kilometer later stoppen ze nog even omdat er nog een hand vastzit tussen de wielen
![]()
Er zijn wel films met veel gruwelijkere scenes, maar had deze film gezien toen ik wat jonger was en daardoor maakte het denk ik wat meer indrukEn soms gaat de mate van gruwelijkheid ook niet om hoe gedetailleerd het in beeld wordt gebracht, maar meer om de situatie.
Dat lijkt mij een goede filmquote:Op zondag 2 september 2012 11:00 schreef PalmRoyale het volgende:
De scene met Travis Walton in het ruimteschip in de film fire in the sky is ontzettend goed gedaan. Ik vind die scene tot de dag van vandaag uitermate ongemakkelijk.
Ik vond het anders echt smerig en behoorlijk eng. Na 2 scenes ben ik maar gestopt met kijkenquote:Op zondag 2 september 2012 00:16 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nee man, wat is daar nou gruwelijk aan? Die films zijn zo slecht. Het idee is goed, maar de uitwerking erg matig. En de hoeveelheid gore valt heel erg mee.
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op zondag 2 september 2012 11:30 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:
De slotscène (?) van A Serbian FilmSowieso die hele film wel.
quote:Op zondag 2 september 2012 00:29 schreef nietzman het volgende:
Drive, saaie kutfilm. Ik ben dat hele opvoeren van autisten als hoofdpersonen in films wel een beetje zat. Drive is een soort Amelie voor mannen.
Toevallig heb ik een docu gezien waar exact hetzelfde werd gezegd. Behalve het stuk waarbij je doet alsof het over jou gaat.quote:Op zondag 2 september 2012 14:00 schreef jefjef het volgende:
De meest gruwelijke scene die ik ken is die wat mijn mijn vader vertelde wat hij mee maakte als kind tijdens de bersiap periode. Nederlandse en Indische vrouwen en kinderen die levend werden gespietst aan scherpe bamboe stokken. Die bamboe stokken werden in het lichmaam gelaten en de moeder en het kind (meestal waren dat moeders en kinderen daar de vaders nog in het kamp zaten danwel aan het vechten waren, werden aan hun lot overgelaten en stierven zo een gruwelijke dood. Hij vertelde ook over moeders en kinderen die aanelkaar waren geboden en met benzine overgoten in brand werden gestoken door deze z.g vrijheidsstrijders. Mijn vader vertelde dit zo beeldend dat deze scenes tot aan de dag van vandaag nog door mijn hoofd spoken. Of is deze topic alleen voor fim scenes?
Meeste mensen van mijn generatie waar de ouders of grootouders uit Ned-Indie komen hebben de zelfde soort ervaringen vernomen van hun ouders/grootouders. Gedeelde ervaringen dus. In mij geval van mij vader en zijn twee oudste broers die het bewust hebben meegemaakt en alleen konder vertellen aan hun kinderen. In mij geval mijzelf dus en mij neven die deze gedeelde herinnering als soort last mee dragen.quote:Op zondag 2 september 2012 18:55 schreef lipper het volgende:
[..]
Toevallig heb ik een docu gezien waar exact hetzelfde werd gezegd. Behalve het stuk waarbij je doet alsof het over jou gaat.
eet smakelijkquote:Op zondag 2 september 2012 19:04 schreef lipper het volgende:
Tis wel fucking toevallig....
Ik ga een satétje maken
Geweldig eindequote:Op zondag 2 september 2012 13:22 schreef Logician78 het volgende:
De slotscene van The Mist.
Verder een enorme bagger film, maar heeft door het einde nog 2 dagen in mijn hoofd rond gespookt.
The Human Centipede vind ik niet zozeer gruwelijk, meer ontzettend slecht en daarom vrij lachwekkendquote:Op zondag 2 september 2012 20:00 schreef VeX- het volgende:
Mweh, er zijn zoveel filmscenes die je als gruwelijk zou kunnen bestempelen. Ik heb het dan over Irreversible, a Serbian movie, the Human Centipede, Ichi the Killer, Salo, Martyrs, etc. Op een gegeven moment doet het je niets meer.
Ik heb jaren geleden wel eens Japanse filmscene gezien waarin een halfdode kat in een cel met duizenden hongerige ratten werd gegooid en doodgebeten werd. Vond het wel een beetje wrang toen bleek dat dat niet special effects waren.
Wat bedoel je......?quote:Op zondag 2 september 2012 20:00 schreef VeX- het volgende:
Ik heb jaren geleden wel eens Japanse filmscene gezien waarin een halfdode kat in een cel met duizenden hongerige ratten werd gegooid en doodgebeten werd. Vond het wel een beetje wrang toen bleek dat dat niet special effects waren.
RIP en sterkte voor de nabestaanden als ik mag aannemen dat die kat dit echt is overkomen.quote:Op zondag 2 september 2012 20:00 schreef VeX- het volgende:
Mweh, er zijn zoveel filmscenes die je als gruwelijk zou kunnen bestempelen. Ik heb het dan over Irreversible, a Serbian movie, the Human Centipede, Ichi the Killer, Salo, Martyrs, etc. Op een gegeven moment doet het je niets meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter. - Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
Plus het feit dat het ook nog eens waargebeurd is.quote:Op maandag 3 september 2012 00:16 schreef VOFTW het volgende:
Kijk nooit echt weg van gruwelijke scènes in films, maar dit deed me toch de andere kant op kijken in de bioscoop. Het sounddesign wat door merg en been gaat plus de puur- en rauwheid van de scene, zorgde ervoor dat ik me toch een beetje misselijk voelde.
Veel 'gruwelijke' scènes in films, worden veel te over de top weergeven en zijn daardoor niet realistisch. Daardoor moet ik soms ook wel lachen: 'Nice try, director.' Bij deze scène uit 127 Hours is dat wel anders.
quote:Op maandag 3 september 2012 00:30 schreef outtayourleague het volgende:
Dat deze nog niet voorbij is gekomen: American History XStaat al in de OP beschreven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Een andere beroemde scène is natuurlijk uit de film 'American History X' wanneer Edward Norton in de rol van neo-nazi Derek Vinyard een zwarte jongen op gruwelijke wijze vermoordt.- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
Eeeehmmm, nou neequote:
'Men behind te sun' is dat geloof ik?quote:Op zondag 2 september 2012 20:00 schreef VeX- het volgende:
Had gelezen dat Hollywood het einde van de film wilde aanpassen (een goed einde in Hollywood-stijl dus), maar de regisseur zei dat hij in dat geval zou weigeren de hele film te maken.quote:Op zondag 2 september 2012 13:22 schreef Logician78 het volgende:
De slotscene van The Mist.
Verder een enorme bagger film, maar heeft door het einde nog 2 dagen in mijn hoofd rond gespookt.
En de scène met de schaar in diezelfde film.quote:Op maandag 3 september 2012 11:37 schreef PressPlayOnTape het volgende:
Een scène die me nog vaag bijgebleven is en die nog niet genoemd is, was wel de scène waarin Willem Dafoe bloed ejaculeert in de film Antichrist.
Dat is een goede keuze geweest. Hoe kut het einde ook was, het maakt de film wel memorabel.quote:Op maandag 3 september 2012 11:53 schreef Northside het volgende:
[..]
Had gelezen dat Hollywood het einde van de film wilde aanpassen (een goed einde in Hollywood-stijl dus), maar de regisseur zei dat hij in dat geval zou weigeren de hele film te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.éen grote gruwelijke scène vooral als je bedenkt dan het gebaseerd op een waargebeurd verhaal.
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Texas_Chain_Saw_Massacre_(1974)
Heb het maar even opgezocht.quote:Op maandag 3 september 2012 13:49 schreef -Strawberry- het volgende:
Dat het een echte kat was die werd opgegeten lijkt me?
quote:There was no special effects industry in China when this film was made so many of the special effects in the film were done with real cadavers which director Tun Fei Mou was able to obtain through connections of his. The frostbite experiment victim's arms were real corpse arms and the child's body was a real cadaver. Mou waited for a whole month to find a body the same size as the child playing the role. He was almost ready to give up when the local police called him telling him that a child had been killed in an accident. He got permission from the parents and filmed the child's autopsy, dressing the coroners up like WWII-era Japanese doctors. The close ups of the child's organs being removed were done by dissecting a pig.
Je bedoelt Cannibal Holocaust.quote:Op maandag 3 september 2012 11:51 schreef Northside het volgende:
[..]
'Men behind te sun' is dat geloof ik?
Is nog zo'n film uit de jaren 70, iets met een kannibalenstam in de jungle, waar een reuzenschildpad de nek werd doorgesneden. Dat zou ook echt zijn.
Die schildpad (geloof ik) is idd echt gedood door de crew..quote:Op maandag 3 september 2012 16:27 schreef Lyza666 het volgende:
[..]
Van wat ik begrepen heb, zijn de dierenmishandelingen wel echt ja.
Dat dus. Die gozer die langzaam het gevecht verliest, brrrrrr.quote:Op zondag 2 september 2012 14:06 schreef BaajGuardian het volgende:
Weet niet 100% zeker maar volgens mij was het van saving private ryan, de scene dat een duitse soldaat een mes langzaam in de borstkas van een andere soldaat drukt terwijl iemand bang toekijkt en niks durft te doen, ik vond dat misselijkmakend.
Die vond ik eerst ook gruwelijk, ook omdat ik niks heb met naaldenquote:
nounouquote:Op maandag 3 september 2012 22:52 schreef richard_prf het volgende:
Of deze gruwelijke scené
Ook waargebeurd:
"In her skin" "alias I want to be you" http://www.imdb.com/title/tt0995851/
wow. goeiequote:Op maandag 3 september 2012 20:50 schreef Tzadik het volgende:
De meeste scènes die hier geplaatst zijn, zou ik eerder smerig noemen dan gruwelijk... Dit is by far de gruwelijkste scène die ik ken:
Wel een spoiler als je Sophie's Choice nog niet gezien hebt overigens.
Die zou ik ook eerder hartverscheurend noemenquote:Op maandag 3 september 2012 20:50 schreef Tzadik het volgende:
De meeste scènes die hier geplaatst zijn, zou ik eerder smerig noemen dan gruwelijk... Dit is by far de gruwelijkste scène die ik ken:
Wel een spoiler als je Sophie's Choice nog niet gezien hebt overigens.
De laatste 10 minuten zijn inderdaad van een ongekend gruwelijk niveau.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:49 schreef puzzelfan het volgende:
Mulholland Drive. Niet echt gruwelijk misschien, maar ik ben nog nooit zo in de war/van slag van een film geweest. Kan geen gruwelijke scène tegenop wat dat betreft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit.quote:Op zondag 2 september 2012 18:26 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Irreversible, de verkrachtingsscene. Niet zozeer omdat je iets gruwelijks ziet, maar omdat hij zo ontzettend lang duurt, ca. een kwartier...na 5 minuten zat ik al te smeken om het einde van de scène...
Lol ga A Serbian Film kijken. En Flowers Of Flesh And Blood en de August Underground films.quote:Op zondag 2 september 2012 00:13 schreef JhonnyEnglish het volgende:
The human centipede moet je ff zien.. ik kan geen ergere film bedenken als deze.. met meerdere gruwlijke scenes! Dan is Saw nog mild.
the killer inside mequote:Op maandag 10 september 2012 13:38 schreef TamaravdS het volgende:
De scene in "The Devil Inside Me" waar Jessica Alba word geslagen.. Brr..
Ja, die krijgt ze er goed van langs. En dan naderhand met dat opgezette bultige hoofd rondlopen. Maar de meest gruwelijke scene ooit?quote:Op maandag 10 september 2012 13:38 schreef TamaravdS het volgende:
De scene in "The Devil Inside Me" waar Jessica Alba word geslagen.. Brr..
Sluit ik me bij aan. Zeker ook vanwegequote:Op zondag 2 september 2012 18:26 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Irreversible, de verkrachtingsscene. Niet zozeer omdat je iets gruwelijks ziet, maar omdat hij zo ontzettend lang duurt, ca. een kwartier...na 5 minuten zat ik al te smeken om het einde van de scène...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.of iets dergelijks, ik weet het niet helemaal precies meer![]()
Ik vind een scene pas gruwelijk als er van enig realisme sprake is. A Serbian Film is zo over de top dat ik er totaal niet door geshockeerd wordt of gruwelijk vind. Hooguit ranzig en "leuk" bedacht, maar gruwelijk? Nee, verre van.There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Serieus?quote:Op donderdag 6 september 2012 22:47 schreef Waaghals het volgende:
De home invasion scene uit Henry portrait of a serial killer. Gruwelijker heb ik het nog nooit gezien.
Ik ben wel wat gewend maar dit filmpje heb ik gestopt, ik begon te kokkenquote:
Hahaha, ik begin bijna te denken dat er iets mis is met me omdat ik altijd moet lachen om deze fragmenten.quote:Op maandag 10 september 2012 19:10 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ben wel wat gewend maar dit filmpje heb ik gestopt, ik begon te kokken
Het is ook grappig maar ik ging bijna over mijn nek, serieus. Dit is ook zo'n grappig moment en nogal goor. Dat kan ik dan wel weer hebbenquote:Op maandag 10 september 2012 19:27 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Hahaha, ik begin bijna te denken dat er iets mis is met me omdat ik altijd moet lachen om deze fragmenten.
Al vaker gezien, heb m op dvd. Idd epische scène. Nosferatu moet ook een begaaide film zijn, maar ik moet m nog zien.quote:Op maandag 10 september 2012 19:32 schreef Soury het volgende:
[..]
Het is ook grappig maar ik ging bijna over mijn nek, serieus. Dit is ook zo'n grappig moment en nogal goor. Dat kan ik dan wel weer hebben![]()
Toffe film ook
Ja, gore doet mij niks.quote:
mmm welke, die baby rape? of dat die hoer onthoofd wordt met een machete terwijl ze doggystyle gepaald wordt?quote:Op zondag 2 september 2012 18:34 schreef Eenskijken het volgende:
a serbian filmiedereen weet welke scene ik bedoel..
Braindeadquote:
Dan moet je deze scene uit Bad Taste eens kijkenquote:Op maandag 10 september 2012 19:10 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ben wel wat gewend maar dit filmpje heb ik gestopt, ik begon te kokken
quote:Op donderdag 13 september 2012 18:06 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dan moet je deze scene uit Bad Taste eens kijken
Het begin van Peter Jackson als filmmaker
quote:Op zondag 2 september 2012 00:29 schreef nietzman het volgende:
Ach, het is ook meestal maar een moment opname. Ik zou echt niet weten welke scene mij het meest heeft geshockeerd (van alle films die ik ooit gezien heb). Morgen post ik waarschijnlijk een andere dan vandaag.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:31 schreef Northside het volgende:
Nou, als ik iets geleerd heb van dit topic is het dat sommige mensen een heel andere kijk op 'meest gruwelijk' hebben (waarschijnlijk door een gebrek aan ervaring). Waar het voor de een pas gruwelijk begint te worden bij autopsievideo's komt de ander niet verder dan de dood van de vader van Simba in de lion king.
Een van de luguberste dingen die ik ooit heb gezien was een kerel die met een machete werd onthoofd midden op een plein. Waarschijnlijk een of ander propagandafilmpje uit Irak, Afghanistan of ergens in die contreien. Daar heb ik me een paar dagen slecht van gevoeld, maar ik was ook wat jonger toen.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:31 schreef Northside het volgende:
Nou, als ik iets geleerd heb van dit topic is het dat sommige mensen een heel andere kijk op 'meest gruwelijk' hebben (waarschijnlijk door een gebrek aan ervaring). Waar het voor de een pas gruwelijk begint te worden bij autopsievideo's komt de ander niet verder dan de dood van de vader van Simba in de lion king.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |