SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
---
Ik ben benieuwd naar jullie keuze.
Ik zou zeggen post het maar in dit topic dus.
[ Bericht 4% gewijzigd door DeParo op 02-09-2012 00:00:39 ]
Een serie mag je ook nomineren dat klopt.quote:Op zondag 2 september 2012 00:00 schreef padlarf het volgende:
Moet het per se een film zijn? Anders nomineer ik een paar scenes uit Boardwalk Empire. Met name die scalpering, of die garotte in de WC.
SAW I had een goed verhaal en SAW II redelijk maar daarna stortte het zo'n beetje in als een kaartenhuis.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:59 schreef egeltje1985 het volgende:
Requiem for a dream was net op tv, en die 'naald in arm'-scène veroorzaakt nog steeds rillingen.
Verder Martyrs en dan vooral die vrouw met dat masker in bad.
Zolang het realistisch en langzaam is doet het me echt wat. Maar films als Hostel en Saw en A Serbian Film schokken me niet echt.
En ik heb ze allemaal nog gekeken ook, waarbij ik me telkens weer afvroeg waarom... Personages boeiden me niks, verhaal was waardeloos en ik keek eigenlijk alleen nog voor de interessante moorden, die ook tegenvielen. Scène die me nog bijstaat is dat iemand uit elkaar getrokken wordt op een rad of zoiets.quote:Op zondag 2 september 2012 00:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
SAW I had een goed verhaal en SAW II redelijk maar daarna stortte het zo'n beetje in als een kaartenhuis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Saw 3 blijkbaar.
Dan heb je toch wat gemist, of niet, het is net hoe je het bekijkt uiteraard.quote:Op zondag 2 september 2012 00:09 schreef Micson het volgende:
Ik heb Drive gezien, kan me niet herinneren dat er iets smerigs in die film zat..
Maar wel gruwelijk.quote:Op zondag 2 september 2012 00:09 schreef Micson het volgende:
Ik heb Drive gezien, kan me niet herinneren dat er iets smerigs in die film zat..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
quote:Op zondag 2 september 2012 00:14 schreef DO2 het volgende:
Scene uit Irreversible komt meteen in me op. Met de brandblusser.
En in de aanloop ernaartoe laten ze je eerst minuten lang kijken en luisteren naar draaiende beelden en het geloei van een sirene, dus je bent al misselijk bij aanvang van de scène.DieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. vind ik veel erger.
Nee man, wat is daar nou gruwelijk aan? Die films zijn zo slecht. Het idee is goed, maar de uitwerking erg matig. En de hoeveelheid gore valt heel erg mee.quote:Op zondag 2 september 2012 00:13 schreef JhonnyEnglish het volgende:
The human centipede moet je ff zien.. ik kan geen ergere film bedenken als deze.. met meerdere gruwlijke scenes! Dan is Saw nog mild.
quote:Op zondag 2 september 2012 00:15 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
DieVond ik persoonlijk minder erg. Maar was ook zeker geen pretje, nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. vind ik veel erger."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
Als vrouw zijnde doet me dat meer. Maar je ziet minder, dus het is meer het idee. Maar die brandblusser is ook niet prettig om naar te kijken. Wat die film wel weer heel goed maakt, zo gruwelijk dat ik weg wil kijken gebeurt weinig.quote:Op zondag 2 september 2012 00:17 schreef DO2 het volgende:
[..]
Vond ik persoonlijk minder erg. Maar was ook zeker geen pretje, nee.
Jep dat heb je. Bak popcorn erbij en lekker Irreversible kijken.quote:Op zondag 2 september 2012 00:25 schreef DO2 het volgende:
Ja, ik denk dat een vrouw zich er beter mee kan identificeren, egeltje.
Overigens kan ik nu zonder blikken of blozen kijken naar die brandblusser - scene.
Ik moet er zelfs een beetje om lachen, nu.
Hert schokeffect is na de eerste keer eigenlijk compleet weg.
Rain manquote:Op zondag 2 september 2012 00:29 schreef nietzman het volgende:
Drive, saaie kutfilm. Ik ben dat hele opvoeren van autisten als hoofdpersonen in films wel een beetje zat. Drive is een soort Amelie voor mannen.
Dat laatste dat klopt denk ik ook, als je al van mijlenver ziet aankomen dat iemand zijn botten een voor een worden gebroken kan het heel wat minder gruwelijk overkomen als het je bij wijze van spreken overvalt, het blijft misschien dan nog wel steeds smerig zoals DeRakker al heeft gezegd, maar niet per definitie is dat dan gruwelijk.quote:Op zondag 2 september 2012 01:03 schreef Palomar het volgende:
Veel films gezien en dus ook veel gruwelijke scenes. Wat me bijstaat is uit de film 'The Beast of War' (http://www.imdb.com/title/tt0094716/), waarin iemand geexecuteerd wordt door met de rupsband van een tank over hem heen te rijdenPaar kilometer later stoppen ze nog even omdat er nog een hand vastzit tussen de wielen
![]()
Er zijn wel films met veel gruwelijkere scenes, maar had deze film gezien toen ik wat jonger was en daardoor maakte het denk ik wat meer indrukEn soms gaat de mate van gruwelijkheid ook niet om hoe gedetailleerd het in beeld wordt gebracht, maar meer om de situatie.
Dat lijkt mij een goede filmquote:Op zondag 2 september 2012 11:00 schreef PalmRoyale het volgende:
De scene met Travis Walton in het ruimteschip in de film fire in the sky is ontzettend goed gedaan. Ik vind die scene tot de dag van vandaag uitermate ongemakkelijk.
Ik vond het anders echt smerig en behoorlijk eng. Na 2 scenes ben ik maar gestopt met kijkenquote:Op zondag 2 september 2012 00:16 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nee man, wat is daar nou gruwelijk aan? Die films zijn zo slecht. Het idee is goed, maar de uitwerking erg matig. En de hoeveelheid gore valt heel erg mee.
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op zondag 2 september 2012 11:30 schreef La-Vache-Qui-Rit het volgende:
De slotscène (?) van A Serbian FilmSowieso die hele film wel.
quote:Op zondag 2 september 2012 00:29 schreef nietzman het volgende:
Drive, saaie kutfilm. Ik ben dat hele opvoeren van autisten als hoofdpersonen in films wel een beetje zat. Drive is een soort Amelie voor mannen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |