NoBody122 | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:20 |
Welkom in alweer het 43e Bussentopic Vorige topics: Bussentopic #42 Bussentopic #39 - B(l)ussen in de zomer Bussentopic #38 - Gaat die Bus Bussentopic #37 - Komt die Bus Bussentopic #36 Wordt... Bussentopic #35... B... ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:21 |
| |
Gnittoo | maandag 3 september 2012 @ 18:35 |
ondertussen in utrecht:
![]() [ Bericht 20% gewijzigd door Gnittoo op 03-09-2012 18:41:16 ] | |
springer1980 | maandag 3 september 2012 @ 20:32 |
De bus die jij bedoeld is de 5298. Denk niet dat die nog terug komt, de aanrijding was volgens busfoto.nl op 24 november 2011 maar tot op heden heb ik hem niet meer gezien. Wel broertje 5299, die kwam ik vandaag (vrijwel leeg) tegen op de Veluwelijn... | |
springer1980 | woensdag 5 september 2012 @ 20:40 |
Op OViB staan foto's van de nieuwe Breng trein die voor testritten op het station van Nijmegen stond. Maar wat staat er aan de onderzijde van de trein? CXXN, oftewel ConneXXioN. Dacht dat op papier de consessie gewonnen was door Hermes en niet door Connexxion...![]() | |
Zug-Chef | woensdag 5 september 2012 @ 21:19 |
Boejuh! Het is uiteindelijk gewoon Connexxion hoor. | |
dennistd | woensdag 5 september 2012 @ 21:33 |
Connexxion is toegelaten als spoorvervoerder, Hermes niet.. | |
Ou-Tannu | woensdag 5 september 2012 @ 23:40 |
maar dat hoort in het treintopic ![]() | |
springer1980 | vrijdag 7 september 2012 @ 08:14 |
Eigenlijk wel maar voor mij is en blijft Connexxion een busbedrijf en geen treinbedrijf... ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 7 september 2012 @ 11:07 |
Voor Breng wordt een hele vloot MAN gasploffers gebouwd. Dat betekent dat in december een hele vloot bussen aan de kant komt te staan. Gaat zo om ongeveer 400 bussen | |
springer1980 | vrijdag 7 september 2012 @ 16:14 |
Op OViB bij de weekfoto's staan al foto's van de MAN bussen, maar op sommige bussen staat Breng Direct en op andere weer alleen Breng. Zouden de Breng Direct bussen soms snelbussen zijnofzo? Weet iemand hier op het forum daar iets meer van??? | |
marcel.nl | vrijdag 7 september 2012 @ 16:56 |
is zo te vinden: info | |
Gtaboy107 | dinsdag 11 september 2012 @ 15:59 |
Weten jullie misschien of je moet betalen voor zo'n scholierenbus? Ik wil die namelijk liever nemen dan de bus waar ik nu mee ga omdat die altijd vol is, maar ik weet niet of ik ermee moet betalen met de chipkaart of dat niet kan. Het is lijn 683 van Dronten naar Zwolle. | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2012 @ 16:03 |
chipkaart of een los kaartje kopen | |
Gtaboy107 | dinsdag 11 september 2012 @ 16:05 |
Waarom kan dat eigenlijk niet met zo'n chipkaart? Ik heb wel contant geld bij me mee, maar die bus is niet van Connexxion, maar van een tourings operation, maar die werken wel onder Connexxion ofzo. Ook zie ik gewoon mensen die hun kaart laten zien en dan door mogen, ik snap niet echt hoe het werkt. Ben een beetje gestressed want als ik morgen dus niet mee kan ben ik de lul.:P | |
Peterselieman | dinsdag 11 september 2012 @ 16:07 |
tsja, als ze geen werkende chipapparatuur hebben mag je gratis mee. Je wilt immers met het ding betalen, maar mag niet ![]() | |
Gtaboy107 | dinsdag 11 september 2012 @ 16:08 |
Ik keek vanochtend even naar binnen namelijk maar kon geen elektronische apparatuur vinden, geen ov-chipkaart inchecker ofzo, ze lieten even de kaart zien en klaar. Maar ik zie wel morgen wat er gaat gebeuren, lijkt me stug dat hij me weigert aangezien ik gewoon ervoor wil betalen. ![]() | |
Tha_T | dinsdag 11 september 2012 @ 23:41 |
Voor de meeste chauffeurs is een kaartje helemaal niet belangrijk. Al laat je een velletje toiletpapier zien. De reiziger moet tegenwoordig zorg dragen voor een geldig vervoersbewijs. De chauffeur zal het niet heel veel uitmaken want uiteindelijk is het niet zijn verantwoordelijkheid. Dus gewoon die OV Chip flashen en doorlopen alsof je dat altijd doet. Word je gecontroleerd geef je gewoon aan dat je wel wílt inchecken maar dat het niet gaat. Case closed ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 11 september 2012 @ 23:51 |
Dat heeft dan te maken met de chauffeursmentaliteit in jouw regio. Jouw reisgeld is indirect ook ons loon, dus als chauffeurs zich niet druk maken om zwartrijders, is dat knap dom. In onze regio ben je geheid aan de beurt, in ieder geval, met dat soort 'geintjes' ![]() | |
Gnittoo | woensdag 12 september 2012 @ 10:01 |
![]() ![]() | |
N.I.M.B.Y. | woensdag 12 september 2012 @ 10:17 |
Dit is pas een bazenbus !![]() http://www.gowinnebago.com/products/2010/tour/ Wat voor rijbewijs zou je daarvoor nodig hebben ? rijbewijs C vrachtwagen rijbewijs D bus voor personenvervoer van meer dan 8 personen ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door N.I.M.B.Y. op 12-09-2012 10:49:22 ] | |
Peterselieman | woensdag 12 september 2012 @ 10:22 |
gehehe. Niet het enige ongelukje in de afgelopen dagen. Een botsing van een bus en een vrachtwaggel in Eindhoven, twee trams op elkaar in Den Haag en een botsing tussen twee bussen in Beetgumermolen. | |
Ou-Tannu | woensdag 12 september 2012 @ 12:11 |
Precies. werkt goed bij Kubus hoor hopen dat het ding t niet doet.. gratis mee.. is nog steeds goedkoper dan een euro kaartje ![]() | |
springer1980 | woensdag 12 september 2012 @ 21:10 |
Even Apeldoorn bellen? Die chauffeur heeft iig iets uit te leggen bij zijn baas... | |
Ou-Tannu | woensdag 12 september 2012 @ 22:54 |
die ook ![]() | |
NoBody122 | donderdag 13 september 2012 @ 00:46 |
Waarom nou weer een 84XX.. Dat is nou juist één van de fijnere Amba's ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 13 september 2012 @ 07:35 |
ik twijfel nu.. maar volgens mij had deze al last van lekkage ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 september 2012 @ 11:59 |
Noord- en Zuidwest Fryslân gaat definitief naar Arriva. Kubus staakt de bezwaarprocedure: http://www.omropfryslan.nl/nijs/qbuzz-gunt-arriva-busferfier | |
AdoraBelle | donderdag 13 september 2012 @ 12:06 |
Het is ook altijd wat met die Setra bussen... iedere keer als ik weer een ongeluk met een bus zie op tv dan is het er een. | |
Tha_T | donderdag 13 september 2012 @ 15:11 |
lol @ mijn reisgeld. Ik ben zelf chauffeur. Als iemand bij mij in de spits een dalkaartje wil kopen adviseer ik een spitskaartje ivm controles. Dat doe ik 2 keer en als die reiziger dan toch echt een dalkaartje wil geef ik hem wel hoor. Ik heb geen zin om daar de klappen voor op te pakken En dan die abonnementen. Dat loopt in een seconde langs met zeker 3 dingen die je moet checken. Dat lukt mij niet dus ik vind het wel prima. Dus helemaal niets uitmaken doet het me niet maar ik ga ook de klappen niet opvangen | |
NoBody122 | donderdag 13 september 2012 @ 19:06 |
![]() Bron: OVPRO. Langste bus ter wereld op proef in Dresden ![]() | |
Kentekenplaat | donderdag 13 september 2012 @ 20:08 |
Ik wens degene die hem achteruit moet inparkeren veel succes en geduld. Hopelijk is de knikbeveiliging een beetje makkelijk te resetten. ![]() | |
AeroxV8 | donderdag 13 september 2012 @ 21:06 |
Kan het zelf niet beter verwoorden.. Sinds februari ook begonnen met buschauffeurtje spelen en het eerst wat mijn chef zei, was dat klant verantwoordelijk is voor geldige vervoersbewijzen. Daarnaast hebben de passagiers van de bussen waarmee ik rijd (Bizzliners van EBS) ook nog te maken met toeslagabonnementen die ze nooit laten zien. Er om vragen doe ik niet, heb nog nooit een kaartcontrole gezien en ken ook geen collega die dat wel heeft. Ik rijd lekker mijn rondje en of mensen nou wel of niet betalen..het interesseert me niets. | |
Ou-Tannu | donderdag 13 september 2012 @ 22:37 |
![]() ![]() Ook STUK! | |
Gnittoo | donderdag 13 september 2012 @ 23:57 |
Slechte week voor het ov. ![]() | |
tripel7 | vrijdag 14 september 2012 @ 10:39 |
En dan gisteren nog 2 defecte amba's in bollenstreek van dezelfde stalling, eentje bij station Sassenheim, en nog eentje in Noordwijkerhout, ook nog geen uur na elkaar gebeurt, en ondertussen rijd de 8539 ook lekker rondjes zonder luik linksachter, ja, connexxion blijft druk bezig met onderhoud in die laatste 3 maanden dat ze er nog rijden ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 14 september 2012 @ 12:15 |
Met die bus wil je inderdaad geen onverwachtse wegwerkzaamheden tegenkomen op een verlaten melkweggetje... Dan ligt het dus inderdaad aan de regio. Spijtig. | |
Gnittoo | vrijdag 14 september 2012 @ 12:24 |
in de regio gaan wij met het volgende materieel rijden: Streekbussen: VDL Citea LLE 12 meter VDL Citea XLE 14,5 meter (HOV bus) VDL Ambassador ALE 10,6 Stadsbussen Leeuwarden: Irisbus Citelis CNG 10,7 meter Irisbus Citelis CNG 12 meter MAN Lions City CNG 18 meter HOV-bussen Qliner: Mercedes Benz Intouro M 13 meter Buurtbussen: Mercedes Sprinter buurtbus | |
Kentekenplaat | vrijdag 14 september 2012 @ 20:24 |
Wat een diversiteit. En dat ze Intouro's kopen/leasen i.p.v. Integro's verbaast me ook wel. | |
Kentekenplaat | vrijdag 14 september 2012 @ 20:29 |
Dat was geen fijne aanrijding:
| |
springer1980 | vrijdag 14 september 2012 @ 21:09 |
Gelukkig eindelijk een consessie waar verschillende bustypes komen te rijden. Afwisseling kennen de maatschappijen tegenwoordig niet meer, gelukkig is er van de Ambassador geen gelede uitvoering anders was het nog erger dan nu.... | |
marcel.nl | vrijdag 14 september 2012 @ 21:51 |
Gelukkig bestaat er van de Frysker ook geen gelede uitvoering ![]() | |
Tha_T | vrijdag 14 september 2012 @ 22:00 |
Nee? Hij rijdt in een compleet andere regio. Ik Maastricht. Hij regio Amsterdam | |
Kentekenplaat | vrijdag 14 september 2012 @ 22:58 |
Nou, ik ben toch blij dat Qbuzz niet van die gare Amba's heeft. | |
NoBody122 | zaterdag 15 september 2012 @ 00:02 |
Er kunnen 2 regio's zijn waar het zo gaat ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 15 september 2012 @ 00:10 |
ik ook ![]() Rambas moeten verboden worden | |
Peterselieman | zaterdag 15 september 2012 @ 00:16 |
mja, die nieuwere series zijn stukken beter dan die oude | |
Kentekenplaat | zaterdag 15 september 2012 @ 10:56 |
Ik denk eerder dat het per chauffeur verschilt. | |
Kentekenplaat | zaterdag 15 september 2012 @ 10:58 |
Stukken beter of minder slecht? ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 15 september 2012 @ 18:17 |
![]() VanHool van het belgische Pelikaancars, die momenteel op station Liwwadden staat. | |
hunkpunker19 | zaterdag 15 september 2012 @ 19:06 |
is een camper dus gewoon rijbewijs b | |
N.I.M.B.Y. | zaterdag 15 september 2012 @ 19:09 |
Weegt iets te veel daarvoor denk ik ![]() GCWR6 (lbs.) 44,320 | |
hunkpunker19 | zaterdag 15 september 2012 @ 19:16 |
heb vorig jaar een vergelijkbare camper gehuurd met rijbewijs b. het is namelijk een recreatie voertuig geen bus of vrachtwagen . | |
N.I.M.B.Y. | zaterdag 15 september 2012 @ 19:59 |
In de USA ? Want in NL lijkt me dat erg onwaarschijnlijk. | |
hunkpunker19 | zaterdag 15 september 2012 @ 20:26 |
idd in usa wist niet dat het hier anders was idd rijbewijs b is tot 3500 kg rijd wel erg relax zo een camper | |
N.I.M.B.Y. | zaterdag 15 september 2012 @ 20:51 |
Gaaf ! Lijkt me ook leuk om een keer te doen ![]() | |
Gnittoo | zaterdag 15 september 2012 @ 21:33 |
Stukken beter, laatste serie amba's rijdt gewoon prima. | |
Peterselieman | zaterdag 15 september 2012 @ 21:38 |
Ik heb wel eens gehoord dat de Ramba een noodgreep bij VDL Berkhof was om mee te doen met een lagevloersbus. De bus is in alle haast in elkaar gezet. Pas toen het concept aansloeg is men gaan werken aan verbeteringen. | |
Zug-Chef | zaterdag 15 september 2012 @ 22:42 |
Op de stadsdienst Lw denk je juist, ah wat fijn een Amba en geen Procity ![]() | |
NoBody122 | zondag 16 september 2012 @ 00:57 |
Klopt. Alle lijnen zelfs, behalve lijn 31, 36 en het leeuwendeel van lijn 5. | |
Zug-Chef | zondag 16 september 2012 @ 01:35 |
Lijn 31 mag niet met een 12 meter ivm de infrastructurele beperkingen in de binnenstad. Idem voor lijn 36 met name rond het Gezondheidscentrum in Bilgaard. | |
NoBody122 | zondag 16 september 2012 @ 01:47 |
Het gezondheidscentrum is het probleem niet. Sterker nog, daar rijdt alleen lijn 6 langs, grotendeels met grote bussen. Het 'probleem' van lijn 36 zit hem bij de Hooidollen. Daar moet je een rondje over het parkeerterreintje maken met de bus. Als het daar vol staat, of auto's staan net op een verkeerde combinatie van plaatsen geparkeerd, ben je aan de beurt als je met een grote bus komt aanzetten. Ik spreek uit ervaring ![]() Lijn 31 mag inderdaad niet met een grote bus worden gereden, omdat de maximale lengte in de binnenstad, voorbij Groot Schavernek, 10m is. Toen Cxx de stadsdienst er nog maar pas bij had, reed er doordeweeks overigens 1 rit standaard met een grote bus op lijn 31. Daarnaast heb ik hem rond diezelfde tijd zelf al eens gereden met een grote bus (Fryskers waren op...). Prima te doen allemaal, maar zo gauw er ook maar ergens 1 auto/busje voor een winkel staat geparkeerd om te laden/lossen, of gewoon illegaal, kun je er direct al niet meer langs. Aangezien dat overdag, zéker op zaterdag, vaak het geval is, kost die rit je in potentie dus behoorlijk wat meer tijd dan met een Frysker. | |
Gnittoo | zondag 16 september 2012 @ 09:25 |
Peterselieman | zondag 16 september 2012 @ 10:26 |
De overheid heeft de resterende aandelen in XX overgedaan aan Transdev, waardoor het bedrijf nu volledig in Franse handen is | |
marcel.nl | donderdag 20 september 2012 @ 20:27 |
![]() | |
Peterselieman | donderdag 20 september 2012 @ 20:32 |
wat een gedrocht ![]() Het is dat ie op pootjes staat, anders was ie vanwege het hoge zwaartepunt en de korte wielbasis zo om te wippen ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 20 september 2012 @ 22:36 |
das gewoon een ingekorte standaard bus ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 21 september 2012 @ 13:28 |
Het is dat er e.e.a opstaat anders dacht ik dat het gewoon een busje van het welbekende Disney pretpark was. ![]() | |
Pino112 | vrijdag 21 september 2012 @ 17:27 |
Denk dat ie total-loss is:![]() Ongeval met bus Rouveen: 13 gewonden | |
springer1980 | vrijdag 21 september 2012 @ 19:08 |
Gezien de grote en het eigen gewicht denk ik eerder c rijbewijs | |
Ou-Tannu | zaterdag 22 september 2012 @ 09:40 |
geeft niks, tis een ramp/assedor ![]() | |
Gnittoo | maandag 24 september 2012 @ 14:45 |
Peterselieman | donderdag 27 september 2012 @ 09:49 |
Arriva heeft 275 nieuwe bussen bij VDL aangeschaft. Betreft de eerdere order voor Zuid-Holland-Noord en de bussen voor Fryslân. | |
AdoraBelle | donderdag 27 september 2012 @ 10:02 |
Wat is veriiss ![]() Mijn gok is dat er overijssel moet staan maar welke ontwerper heeft dit bedacht ![]() | |
dennistd | donderdag 27 september 2012 @ 12:08 |
De nieuwe bussen in Friesland: https://twitter.com/Elsev(...)642624/photo/1/large | |
Gnittoo | donderdag 27 september 2012 @ 14:21 |
meer info: http://www.omropfryslan.nl/nijs/arriva-keapet-275-nije-bussen [ Bericht 20% gewijzigd door Gnittoo op 27-09-2012 16:41:29 ] | |
NoBody122 | woensdag 3 oktober 2012 @ 00:20 |
En Fryslân koopt voor 1,5 miljoen euro aan extra ritten in bij Arriva. De zinnigheid daarvan betwijfel ik, want die mensen gebruiken de bus kennelijk niet genoeg; waarom hem dan toch maar iedere keer laten rijden? Goed voor de werkgelegenheid is het wel ![]() Bron: Omrop Fryslân. | |
AdoraBelle | woensdag 3 oktober 2012 @ 00:37 |
Waar in Friesland komt Arriva precies te rijden dan? | |
marcel.nl | woensdag 3 oktober 2012 @ 06:36 |
Daar waar nu connexxion rijdt in Friesland | |
springer1980 | woensdag 3 oktober 2012 @ 09:43 |
Arriva komt toch ook in het gebied te rijden waar Qbuzz nu nog rijd??? | |
Peterselieman | woensdag 3 oktober 2012 @ 10:06 |
nee, Dat is een andere concessie. Die loopt volgens mij over twee of drie jaar af. Enige overlap zit er tussen de gebieden uiteraard wel in, maar dat is nooit te voorkomen. | |
springer1980 | donderdag 4 oktober 2012 @ 02:45 |
Aha oke, dacht ergens gelezen te hebben dat de stadsregio Rotterdam / de RET de MAN's van Qbuzz in Friesland op had geëist omdat de MAN's die nu nog Rotterdam rijden "omgebouwd" moeten worden voor de RET en er wel voldoende bussen moeten zijn om de ritten mee te kunnen rijden... | |
Glijdt_licht | donderdag 4 oktober 2012 @ 03:34 |
Ik hoop zelf dat Qbuzz blijft waar ze zitten. Ik vind de buskwaliteit in Groningen en ZuidOost-Friesland enorm verbeterd sinds Arriva daar niet meer zit. Met name de Mercedessen van Groningen zijn heerlijk. Al had Arriva nog wel leuke bussen zoals de Alliances en de O408, al werden die op het einde van de concessie nauwelijks meer gebruikt, of ze zagen er van binnen niet meer uit (O408).. Maar wat een comfort hadden die dingen.. Woon op dit moment even in Maastricht en ik merk nu weer de vreselijkheid van VDL Ambassadors.. ![]() ![]() Overigens heb ik in Lwd en Dokkum weleens in die Fryskers gezeten. Het comfort is echt 0. Sowieso zijn alle bussen van Connexxion in Lwd 100x slechter dan wat Qbuzz heeft. [ Bericht 10% gewijzigd door Glijdt_licht op 04-10-2012 03:42:28 ] | |
Peterselieman | donderdag 4 oktober 2012 @ 10:43 |
Dat is deels wel het geval. Bij mijn weten had Kubus in Fryslân drie van die bussen rondrijden. Die zijn nu vervangen door bussen uit de concessie Groningen-Drenthe. | |
#ANONIEM | donderdag 4 oktober 2012 @ 13:24 |
![]() Bovenstaande bus zag je vanaf de jaren 70 heel vaak op de Amerikaanse wegen rijden en ik vroeg mij af of deze bussen wel zo conformtabel en geriefelijk waren als dat ze van de buitenkant leken. Iemand? | |
Peterselieman | zondag 7 oktober 2012 @ 21:48 |
gister tijdens de open dag van Kubus in Groningen heeft een spotter een leuk filmpje gemaakt hoe snel staat een bus stil? ![]() | |
AdoraBelle | zondag 7 oktober 2012 @ 23:36 |
Ik dacht dat dit het bussen topic was, waarom meldt niemand dat er een open dag is ![]() | |
Tha_T | maandag 8 oktober 2012 @ 11:42 |
Er was een open dag bij Qbuzz | |
dennistd | maandag 8 oktober 2012 @ 17:00 |
Qbuzz heeft opnieuw de concessie Utrecht gewonnen: http://nos.nl/artikel/427192-qbuzz-toch-ovvervoerder-utrecht.html | |
Peterselieman | maandag 8 oktober 2012 @ 17:48 |
werd tijd ook dat er aan de soap een eind kwam | |
marcel.nl | maandag 8 oktober 2012 @ 18:29 |
Ben benieuwd wat Connexxion met al zijn materieel gaat doen, aangezien zij straks bijna nergens meer rijden. Allemaal naar Transdev Duitsland, zoals de Integro's? | |
Bitlord | vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:02 |
Trof tot mijn verbazing deze oude Den Oudsten nog aan van TCR op lijn 19 Breda - Antwerpen - Hulst. [img][/img] edit, bedoel de TCR 99. telefoon doet ruk. [ Bericht 18% gewijzigd door Bitlord op 12-10-2012 13:43:27 ] | |
marcel.nl | vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:32 |
Dat is duidelijk ja, er is geen foto ![]() | |
Bitlord | vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:16 |
http://s1119.photobucket.(...)=20121012_125242.jpg Ik moet de hele url overtypen. Fijne telefoon die S3, maar als ik een tekst wil kopiëren loopt de app vast. | |
marcel.nl | vrijdag 12 oktober 2012 @ 21:21 |
Ah die, mooie bus nietwaar ![]() | |
NoBody122 | zaterdag 13 oktober 2012 @ 03:23 |
Hadden wij ze nog maar ![]() | |
LWD-Godius | zaterdag 13 oktober 2012 @ 15:01 |
![]() ![]() 100% mee eens | |
springer1980 | zaterdag 13 oktober 2012 @ 18:18 |
Van welke maatschappij is die bus eerst geweest, Connexxion??? Of import? | |
Peterselieman | zaterdag 13 oktober 2012 @ 19:27 |
import uit Duitsland volgens mij. Bus rijdt al jaren voor TCR. Is toen gehaald voor de concessie Waterland waar TCR een aantal diensten van Arriva uit mocht voeren | |
cherrycoke | zondag 14 oktober 2012 @ 10:27 |
![]() rijden de mercedes-benz O405 nog? | |
marcel.nl | zondag 14 oktober 2012 @ 12:47 |
is het niet zo'n ex-connexxion bus uit Zwolle ? Die waren lichtblauw, ik dacht die in die TCR-bus te herkennen. | |
Peterselieman | zondag 14 oktober 2012 @ 13:06 |
ik meen dat TCR nog een gelede en een standaardbus heeft rijden. Voor de rest zijn ze bij mijn weten verdwenen van de Nederlandse wegen | |
marcel.nl | zondag 14 oktober 2012 @ 16:52 |
Van Overen rijdt nog met een o405G | |
AdoraBelle | zondag 14 oktober 2012 @ 17:06 |
Jammer dat dat station van de foto (Stationsweg in Drachten) ook niet meer gebruikt wordt ![]() | |
Bitlord | zondag 14 oktober 2012 @ 18:07 |
Iemand die weet wanneer de laatste MB200 in de lijndienst is ingezet, als spitsversterking door een touringcarbedrijf? Ik zat zelf aan Coulant Touring te denken maar weet iemand nog een andere?![]() | |
Peterselieman | zondag 14 oktober 2012 @ 18:09 |
Gelderesch misschien? | |
springer1980 | zondag 14 oktober 2012 @ 22:14 |
Heb al vaker een foto van deze bus gezien maar altijd in de kleuren van Veolia. Weet wel dat TCR een aantal ex-hermes alliances heeft / had Weet niet of van Zanten nog met deze bus rijdt maar iig nog wel met een andere ex zwn mercedes (een 0408) http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jonhoogendijk/ | |
springer1980 | zondag 14 oktober 2012 @ 22:19 |
Herstel, volgens busfoto.nl is de bus ge-exporteerd naar Oblast Kirov, Rusland. | |
marcel.nl | maandag 15 oktober 2012 @ 19:02 |
Reed er nog een o408 door de provincie, krijg je dit ![]() ![]() | |
_JdM_ | dinsdag 16 oktober 2012 @ 12:34 |
Gelderesch heeft ze niet meer, rijdt op lijn 73 op de versterking met gelede bussen (ex Arriva GD) of amba's. Er rijdt nog een 0405 bij TGVia, die op lijn 56 versterkt in de ochtend en in het weekend vaak treinstremmingen rijdt. | |
Peterselieman | dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:21 |
ah ja. Die geledes moeten de 223, 227 en 7809 zijn die over waren na de GGD-concessie (en voor de laatste toen Waterland afgelopen was) | |
Peterselieman | dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:25 |
In de nieuwe concessie Fryslân komen drie gasgeledes te rijden die van Ameland overkomen. De bussen rijden over het algemeen op de stadsdienst van Leeuwarden. Zodra de vakantiedrukte weer toeneemt zullen twee exemplaren naar Ameland terugkeren en komt er een dieselgelede uit de Achterhoek over. Ter vervanging van de gasgeledes gaan er drie standaard gasbussen op Ameland rijden waarvan er twee naar Leeuwarden komen wanneer de geledes weer op de eilanden nodig zijn. Ook gaat er in die periode een standaard dieselbus van Ameland naar de Achterhoek ter vervanging van de gelede aldaar | |
springer1980 | dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:39 |
Syntus gld is ook weer lekker bezig, gisteren kwam ik een blauwe Optare tegen op de A27 thv oosterhout en achter het stuur zat een man met rode (veolia?) sweater en op Veluwelijn 202 waar normaal gesproken gelede gasbussen rijden reed gisteren een groene optare van de Apeldoornse stadsdienst. ![]() Vandaag kwam ik op de A1 twee oude MB 0405's tegen, die Syntus van de OAD over had genomen. De bussen hadden nog wel hun syntus kleuren maar het Syntus logo stond er niet meer op. Op 1 bus stond een andere naam maar weet even niet meer welke naam... Voor de hobby ben ik bezig om de 2 Setra's die Syntus had in model na te maken in 1:87. Bij het zoeken naar foto's ook maar even de kentekens opgezocht maar volgens de RDW bestaan de kentekens van beide bussen niet meer ![]() | |
Bitlord | dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:46 |
Uit mijn hoofd zeg ik dat de dealer van Optare Nederland ergens in de buurt van Oosterhout zit. | |
_JdM_ | dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:04 |
Die optare op de 202 reed al eerder op de 201 van 9.10 vertrek Apeldoorn station. Die twee 0405's van "Syntus" zijn nog steeds van OAD. | |
springer1980 | woensdag 17 oktober 2012 @ 21:25 |
Er stond een andere naam op, geen OAD. Maar volgens mij rijden ze nu toch met 2 ex BBA citaro's? | |
_JdM_ | woensdag 17 oktober 2012 @ 21:59 |
Rijden ze ook mee inderdaad. Maar ze rijden met die twee bussen op lijn 91/92. Maar indien afwezig, zetten ze die mercedes O405 in. Of 2. | |
marcel.nl | donderdag 18 oktober 2012 @ 07:31 |
Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe dat precies werkt bij een O405G of GN en gelede Citaro. De motor ligt achterin de aanhanger, maar ik neem toch aan dat de wielaandrijving voor is. | |
Gnittoo | donderdag 18 oktober 2012 @ 08:15 |
[quote![]() Kan iemand mij trouwens uitleggen hoe dat precies werkt bij een O405G of GN en gelede Citaro. De motor ligt achterin de aanhanger, maar ik neem toch aan dat de wielaandrijving voor is. [/quote] Aandrijving achterin de aanhanger. Goed opletten bij glad/nat wegdek. | |
NoBody122 | donderdag 18 oktober 2012 @ 20:05 |
Om nou een aandrijfas door het knikgedeelte heen te leggen.. ![]() | |
springer1980 | donderdag 18 oktober 2012 @ 20:31 |
Klinkt voor mij zeer onwaarschijnlijk, niet alleen vanwege hun leeftijd maar mede omdat die bussen nog gewoon hun Syntus kleuren hadden en er GEEN OAD op stond... Vanochtend reed ik weer even langs de Vest in Valkenwaard en tot mijn verbazing staat het terrein van Berkhof vol met nieuwe bussen voor Arriva ZHZ. Dus niet in Heerenveen maar Vlakenswaard mogen die bussen dus blijkbaar bouwen. Zal proberen om volgende week een foto te maken... | |
marcel.nl | donderdag 18 oktober 2012 @ 20:39 |
Nou precies, dat. Ligt dat nou aan mij dat dit apart is ? Of doen ze het op een andere manier ? Ik snap het niet. | |
Peterselieman | donderdag 18 oktober 2012 @ 20:52 |
voor Zuid-Holland-Noord worden maar vijftig bussen in Heerenveen gebouwd | |
Peterselieman | donderdag 18 oktober 2012 @ 20:55 |
Het is heel simpel. De bak duwt de bus vooruit. De middenas wordt dus niet aangedreven. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Van Hool die juist daar de motor heeft zitten. Die bussen hebben bijvoorbeeld een gestuurde achteras, terwijl de Benzen een starre as hebben. Hierdoor neemt het achterste deel van de bus kortere bochten dan een bus waarbij de motor verder naar voren geplaatst is. | |
NoBody122 | vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:06 |
Wat Gnittoo en Peterselieman typten dus ![]() | |
marcel.nl | vrijdag 19 oktober 2012 @ 06:48 |
dus de wielaandrijving zit ook achterin, de voorwielen rollen gewoon los met hun as | |
Peterselieman | vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:33 |
jup | |
_JdM_ | vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:40 |
Op de Citaro's staat ook syntus (maar wel in OAD-kleuren). De setra van Noot (die o.a. op de 101/103/105/205 rijdt op de veluwe) staat ook syntus op, 2 MAN lion city T's van Besseling hebben Syntus opschriften. | |
Kentekenplaat | vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:53 |
En toch vind ik het een apart systeem en het is ook niet fijn als het glad is. Mijn vader was chauffeur en die reed, zeker met glad weer, toch liever met een gelede met de motor voorin dan met een duwbak. | |
AdoraBelle | vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:04 |
Tja, het is de keuze van de vervoerder welke bussen ze inkopen. En dit zal ook deels te maken hebben met de eisen die er vanuit de provincie zijn. Wat tegenwoordig vaak is dat de bussen gelijkvloers moeten zijn en een lage instap moeten hebben voor mensen die invalide zijn. Als chauffeur kun je dan hoog of laag springen maar het is niet alsof je als vervoerder dan opeens weer een volledig wagenpark van MB200's kunt samenstellen. | |
Kentekenplaat | vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:26 |
Was dat maar waar. ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:27 |
mja, bij een Van Hool zou bij glad weer juist het bakje weer meer moeten slingeren. Maar ik begrijp hem wel, want door de tractie voel je juist aan wat het voertuig doet in gladde omstandigheden, dus je wilt de aangedreven as zo dicht mogelijk bij je in de buurt hebben | |
Kentekenplaat | vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:33 |
Maar de aanhanger kun je dan nog recht trekken. Mijn broer heeft jaren geleden in een MB200 in de aanhanger gezeten toen het glad was. Wat ik er van begreep is dat die aanhanger door de gladheid niet altijd recht achter de voorwagen hing, maar er was nog mee te rijden. Ik denk niet dat dat met een Citaro gelukt was. En wat mijn pa ook een nadeel vond aan de duwbussen: je hoort voorin de motor niet. | |
AdoraBelle | vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:34 |
Waarom wil je die horen dan? Voor wanneer er motorstoringen zijn? | |
Peterselieman | vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:42 |
ik denk dat het met gladheid met een Citaro misschien ook wel mee kan vallen. De aanhanger snijdt namelijk de bochten wat af, waardoor je misschien iets later op het gas kunt, maar ik heb niet het idee dat je er veel meer van gaat zwenken | |
tripel7 | vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:22 |
Een Citaro is als het glad is best te besturen, (neiging tot glijden is niet veel meer dan de gemiddelde Ambassador), alleen moet je rekening ermee houden dat hij door de duwbak soms geknikt wilt blijven staan als je weer rechtdoor rijdt, dit zie je vaak genoeg op Haarlem station gebeuren als het geregend heeft, en in Amsterdam Zuid/WTC als het wat gladder is (dan worden bochten/kruispunten ook gereden door in het midden van 2 rijbanen te gaan rijden). En ik vind de duwbak wel fijn, tenminste lekker stil voorin ![]() | |
Kentekenplaat | vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:21 |
Ja, soms hoor je eerder dat er wat mis is dan de lampjes aangeven. | |
Kentekenplaat | vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:21 |
Heb jij met beide soorten gereden? ![]() | |
tripel7 | vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:27 |
Nope, alleen duwbak, maar ik prefereer het wel boven het kattengejank wat je met een 12 meter hoort.Met een citaro heb je er weinig aan, dat ding gooit zichzelf lang voordat er echt wat is preventief op slot (elektronica begrenst hem dan op 30km/h), vooral leuk als je net aan het invoegen bent op de snelweg ![]() | |
Kentekenplaat | vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:01 |
Die huidige bussen produceren inderdaad kattengejank en wat ik ook niet snap is dat dingen zoveel toeren draaien op de snelweg. Oh, da's wel lastig inderdaad. Maar dan nog vind ik het prettig om te horen wat de motor doet. | |
Kentekenplaat | vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:17 |
Even een plaatje van een echte gelede ![]() De ex-GADO 7643 in zijn nadagen bij Drenthe Tours: http://img129.imageshack.us/img129/3931/2qkhrb8fv7.jpg (copy/paste deze link) | |
Fiorano | vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:22 |
Afgelopen week in Londen geweest, maar kan iemand mij uitleggen hoe die bussen werken daar qua bedrijven? Heb er een heel aantal gezien, maar rijden die op vaste lijnen? Dat idee had ik namelijk niet.... | |
Peterselieman | woensdag 24 oktober 2012 @ 13:42 |
Arriva zal het met een busje minder moeten doen. Er is net een Qliner uitgebrand op de A7 nabij Boerakker. Geen gewonden gelukkig | |
Gnittoo | woensdag 24 oktober 2012 @ 14:04 |
![]() | |
Dr_Flash | woensdag 24 oktober 2012 @ 14:26 |
nou issie sjtuk ![]() | |
AdoraBelle | woensdag 24 oktober 2012 @ 14:30 |
Zonde... laat dan een VDL bus uitbranden ofzo ![]() Gelukkig heeft Arriva nog genoeg bussen in Groningen staan die niet gebruikt worden ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 24 oktober 2012 @ 14:46 |
ja t blijft wel een Benz uit t Arriva wagenpark he! | |
AdoraBelle | woensdag 24 oktober 2012 @ 15:08 |
Oja, dus dat betekent een irritant piepende snaar bij het wegrijden ![]() | |
bloodysunday | woensdag 24 oktober 2012 @ 16:24 |
Consessie Ijsselmond is gegund zag ik. Weet iemand meer over een busverbinding Enkhuizen - Lelystad die misschien weer in het leven werd geroepen? | |
Vaatwastablet | woensdag 24 oktober 2012 @ 16:44 |
Daar gaan de concessies per lijn, niet per gebied zoals in Nederland. | |
Ou-Tannu | woensdag 24 oktober 2012 @ 21:47 |
opzich niet gek natuurlijk ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:30 |
Daar zijn de frequenties op de meeste lijnen te laag voor. In Londen rijdt alles zo hoog frequent dat dat vaak wel mogelijk is. Plus hier wil je als vvbedrijf op een eindpunt, wat meestal een centraal busstation is, zoveel mogelijk lijnen op een andere lijn doorkoppelen, zodat de bus zo min mogelijk stil staat. Dat wordt toch net wat lastiger als je slechts een lijn rijdt. | |
springer1980 | vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:19 |
Heb ik iets gemist, is de consessie Limburg opnieuw aanbesteed??? http://www.nieuwsbank.nl/inp/2012/10/25/P047.htm Ze krijgen dus 55 nieuwe Citea's terwijl ze ook een demo van een irisbus rond hebben rijden daar als ik me niet vergis... | |
N.I.M.B.Y. | zondag 28 oktober 2012 @ 09:36 |
Check dit dan ![]() Elektrische bussen op Schiphol http://www.haarlemsdagbla(...)op-Schiphol?lref=sp2 | |
Isambard | zondag 28 oktober 2012 @ 16:05 |
55 is vast niet genoeg om alle Amba's die er nu rijden te vervangen. Er rijdt wel wat oud spul rond wat nog uit de BBA-tijd van Veluwe en rond Eindhoven stamt. Misschien wordt dat vervangen? | |
Tha_T | zondag 28 oktober 2012 @ 23:12 |
Ik vind die "nieuwe" Citea's wel tof. Beetje jammer dat ze zo kort hier zijn maar het zij zo. Ze gaan overigens niet alle Amba's vervangen inderdaad maar alleen de allerslechtste gaan weg gelukkig. Bij ons op de vestiging iets van 10 bussen meen ik. | |
Gnittoo | maandag 29 oktober 2012 @ 17:35 |
Bus uitgebrand in Wassenaar | |
marcel.nl | maandag 29 oktober 2012 @ 17:53 |
Leuk hoor zo'n gasbult op je dak. Wat ik hier zie gebeuren is dat waar ik altijd al zo bang voor ben. Eerst met de waterstofbus en later toen die gasbultbussen in oa Haarlem eo kwamen. | |
Pino112 | dinsdag 30 oktober 2012 @ 00:51 |
Betere vid: http://www.regio15.nl/act(...)rand-wittenburgerweg Eerste filmpje vanaf 0.54. | |
Peterselieman | dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:57 |
het overdruksysteem heeft zo te zien goed gewerkt, alleen valt me wel op dat aan de zijkant van het ding de steekvlam van vijftien meter is. Lijkt me ook niet echt iets wat je wil ... | |
Glijdt_licht | dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:14 |
Het is maar een geluk dat dit buiten de stad was.. Overigens wat me opvalt in Maastricht is dat de afstand tussen bushaltes zo groot is.. In Groningen is de afstand tussen haltes zelfs op het platteland kleiner.. Als je hier in het zuiden van de ene halte naar de andere wil moet je een behoorlijk stuk lopen. | |
Tha_T | dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:34 |
Voorbeeldje? Op het stuk van het vrijthof naar de uni liggen 3 haltes? Edit; Nog afgezien van het feit dat de gemeente de haltes bepaalt maar oke | |
Glijdt_licht | dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:52 |
Voornamelijk in de wijken. Wittevrouwenveld bv.. Tussen Koningsplein en Frankenstraat. Czaar Peterstraat en Stadionweg is ook een flink stuk. Of tussen Mosae Forum en Maagdendries.. Het voelt gewoon allemaal net wat langer aan dan wat ik gewend was in het noorden. | |
Tha_T | woensdag 31 oktober 2012 @ 00:00 |
Eens, ben het met je eens overigens (Geen ervaring in het noorden) maar het is af en toe lopen | |
Bitlord | donderdag 1 november 2012 @ 01:46 |
Twee mooie toevalstreffers van afgelopen woensdag. Ten eerste één van de twee gelede Waterstofbussen van GVB Amsterdam tijdens een proefrit. Nog veel leuker, de Koninklijke Bus onder escorte door Amsterdam! Dit is de AA-81/BR-VV-41 van het Koninklijk Staldepartement. Een VDL Berkhof Diplomat die is aangepast door Kusters. Voor het eerst gebruikt tijdens de Koninginnedag 2006. | |
Kentekenplaat | donderdag 1 november 2012 @ 20:30 |
Wat ik me afvraag: waar is de oude koninklijke bus gebleven? Die ![]() ![]() | |
Pino112 | zaterdag 3 november 2012 @ 00:01 |
Iemand enig idee toevallig wanneer ongeveer de nieuwe OV-gids van Syntus Overijssel online komt? Ben wel benieuwd wat er precies verandert op 9 december. Heb wel dit overzichtje gezien (http://wiki.ovinnederland(...)dden_Overijssel_2013) maar ik wil meer weten ![]() | |
Bitlord | zondag 4 november 2012 @ 00:12 |
Die Alliance staat zichtbaar, maar niet binnen toegankelijk, in het Dafmuseum in Eindhoven. | |
Vaatwastablet | zondag 4 november 2012 @ 00:17 |
Qbuzz aan zijn laatste maand bezig in Rotterdam voordat de RET het overneemt. Ben benieuwd of en hoe de kwaliteit omlaag zal gaan waar men voor vreest.. | |
Gnittoo | zondag 4 november 2012 @ 10:22 |
AdoraBelle | zondag 4 november 2012 @ 10:52 |
Wat is er met dat asfalt aan de hand ![]() | |
Peterselieman | zondag 4 november 2012 @ 11:30 |
had niet helemaal de juiste kwaliteit ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 4 november 2012 @ 12:45 |
Het lijkt wel klei. ![]() | |
marcel.nl | zondag 4 november 2012 @ 13:51 |
Als dat geen low-entry lage vloerbus is, dan weet ik het niet meer ![]() Maar laten we wel zijn. Als die sukkels nu houten planken op het asfalt hadden gelegd voor de wielen van de bus en takelwagen, was het dan niet wat gemakkelijker geweest. Dit is daarentegen wel vermakelijker ![]() | |
Gnittoo | maandag 5 november 2012 @ 12:10 |
vanochtend in lwd:![]() | |
Sandrvich | maandag 5 november 2012 @ 12:52 |
Afgelopen dagen was ik in Skopje, Macedonië. Leuk om daar oude Nederlandse bussen te zien, helaas niet in mee kunnen rijden. Wel een aantal oude Duitse stadsbussen gehad (eentje met het busplan van Regensburg er in). ![]() Alleen die FAP-bussen (inderdaad, van het merk FAP ![]() ![]() ![]() Voor de rest is het bussysteem ook echt een ramp daar voor toeristen. Er rijden bussen van het stadsbedrijf JSP en er rijden private bussen (vooral die hebben de ergste krotten), beide systemen gebruiken soms dezelfde lijnnummers maar volstrekt andere routes. De buslijnen verschillen ook per maand en daarom bestaat er geen overzicht. Àls je ergens wilt komen, is het vooral een kwestie van vragen, vragen en nog eens vragen. En dan is het best handig als je wat Macedonisch/Albanees/Turks kan, want de kennis van Engels/Duits/Frans/Italiaans is vaak minimaal! Maar al met al pràchtige ervaringen daar gehad, ik ga graag terug, al is het alleen al voor nog eens met zo'n krot te kunnen rijden. ![]() ![]() | |
marcel.nl | maandag 5 november 2012 @ 17:00 |
daar zijn ze weer ! | |
Sandrvich | maandag 5 november 2012 @ 20:13 |
![]() De FAP-bus naar Shutka. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 8 november 2012 @ 13:33 |
grappig feitje over deze bussen is dat er ooit eentje in dienst is geweest bij NoordNed. BTW: dit worden de Qliners voor Zuid-Holland-Noord: https://twitter.com/VolvoBusNL/status/266454042283225088/photo/1 | |
AdoraBelle | donderdag 8 november 2012 @ 13:53 |
Neeeee ![]() | |
Mr.Jorn. | donderdag 8 november 2012 @ 15:19 |
Foto? | |
Peterselieman | donderdag 8 november 2012 @ 15:33 |
ik zag op Busfoto van de 6249 die in 2006 lijn 72 op de film had. Bij mijn weten heeft deze bus een tijd lang in Noord- en Zuidwest Fryslân rondgereden. Helaas kan ik er niet meer foto's van vinden. | |
Gnittoo | donderdag 8 november 2012 @ 21:14 |
Lekker hoor ![]() | |
LWD-Godius | vrijdag 9 november 2012 @ 16:14 |
Ik kwam vanochtend volgens mij de bus tegen die de fryskers gaan vervagen op de rustige stadslijnen in Leeuwarden (en misschien ook wel een aantal streeklijnen?).![]() | |
Peterselieman | vrijdag 9 november 2012 @ 19:25 |
zag dit busje vanmiddag toevallig ook rijden. Het is niet het type bus dat in Leeuwarden komt te rijden, want dat worden bij mijn weten gasploffers | |
tripel7 | vrijdag 9 november 2012 @ 21:05 |
Waarschijnlijk een meetrit voor de tijden, zo'n ding rijd nu ook in de regio van Leiden rond daarvoor ![]() | |
Gnittoo | vrijdag 9 november 2012 @ 21:49 |
Klopt helemaal. ![]() | |
LWD-Godius | vrijdag 9 november 2012 @ 22:06 |
Ok, gelukkig maar, het worden dus toch die nieuwe vdl citea's. Goede zaak! | |
Peterselieman | vrijdag 9 november 2012 @ 22:17 |
nee, die komen op de streekdienst te rijden. Voor de stadsdienst is de Irisbus Citelis CNG besteld | |
springer1980 | zondag 11 november 2012 @ 15:35 |
Op internet duiken regelmatig foto's op van de nieuwe Breng bussen voor Nijmegen en Arnhem maar ik ben nog geen foto's tegen gekomen van gelede aardgasbussen of nieuwe trolly's. Komen die er niet en mag Connexxion nog doorrijden met die oude gelede citaro's en bejaarde trolly's??? | |
trolleystad | zondag 11 november 2012 @ 21:32 |
Er komen geen nieuwe gelede gasbussen. De nieuwe trolleybussen (Hess Swisstrolley) stromen later in. | |
Ou-Tannu | zondag 11 november 2012 @ 23:01 |
Schade hebben ze toch al ![]() | |
AdoraBelle | zondag 11 november 2012 @ 23:06 |
![]() | |
Ou-Tannu | zondag 11 november 2012 @ 23:07 |
je wilt die ambakrotten houden? ![]() | |
AdoraBelle | zondag 11 november 2012 @ 23:07 |
ambakroketten ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 11 november 2012 @ 23:10 |
kan je die eten? B) | |
AdoraBelle | zondag 11 november 2012 @ 23:10 |
Maar nee, ze moeten gewoon met MB's gaan rijden. Ik ben even die modelnamen vergeten ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 11 november 2012 @ 23:10 |
O408? B) | |
AdoraBelle | zondag 11 november 2012 @ 23:11 |
Nee busfapper... gewoon nieuwe met aardgas ofzo... Kunnen ze meteen een paar bushokjes in brand steken... | |
Ou-Tannu | zondag 11 november 2012 @ 23:12 |
ow... maar een O408 kan je ook wel ombouwen tot gasploffert ![]() zit tenminste nog vering onder ![]() | |
Peterselieman | zondag 11 november 2012 @ 23:12 |
mja, dat was een bus van MAN die besloot de BBQ uit te hangen | |
AdoraBelle | zondag 11 november 2012 @ 23:13 |
Een Mercedes-Benz is vast ook wel zo te modificeren... Vlammenwerper ![]() | |
AdoraBelle | zondag 11 november 2012 @ 23:14 |
Ik rijd wel even met een O408 over je tenen heen... dan heb jij ook liever een gelijkvloerse bus ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 11 november 2012 @ 23:14 |
die dingen waren behoorlijk gelijkvloers.. als je de trap maar op was ![]() | |
Peterselieman | maandag 12 november 2012 @ 14:34 |
las op OV in Nederland dat voor de concessie Fryslân mogelijk niet alle bussen op tijd geleverd konden worden. Daarom zouden er in eerste instantie wel eens wat Wrights en Dennisbussen ingezet kunnen gaan worden ![]() Die Dennisbussen hebben 0 comfort, maar een aantal exemplaren hebben iets wat met weinig andere bussen kan: 130 op de snelweg rijden ![]() | |
Gnittoo | maandag 12 november 2012 @ 16:10 |
![]() www.arriva.nl/fryslan/?gclid=CIvSzdXaybMCFerItAodi08A9g | |
springer1980 | maandag 12 november 2012 @ 16:34 |
Tja dat krijg je als je zooi in het buitenland gaat kopen... | |
Vaatwastablet | maandag 12 november 2012 @ 20:25 |
Iemand die in regio Rotterdam woont en is opgevallen dat het vanochtend in de spits stikte met Friese Qbuzzbussen? (busstation Schiedam Centrum) | |
Vaatwastablet | dinsdag 13 november 2012 @ 16:35 |
Vandaag ook alweer! | |
marcel.nl | dinsdag 13 november 2012 @ 16:45 |
wat rijdt er nu in Friesland dan? Zijn dit Qbuzzen die door RET worden overgenomen? | |
Peterselieman | dinsdag 13 november 2012 @ 16:47 |
er rijdt hier veel materieel uit GD-gebied | |
marcel.nl | dinsdag 13 november 2012 @ 17:06 |
en wat rijdt daar dan, want ik zie hier nog gewoon gebruikelijke spul rijden. Hooguit van de week ene keer een stadsgelede op de 140 in Appingedam | |
NoBody122 | donderdag 15 november 2012 @ 22:48 |
Nou, na 8 december houdt het voor mij in ieder geval even op voor wat betreft het chauffeuren in Fryslân ![]() Maar even overwegen alsnog de overstap naar Utrecht te maken of niet. | |
Ou-Tannu | donderdag 15 november 2012 @ 22:54 |
ow? | |
Peterselieman | donderdag 15 november 2012 @ 23:08 |
veel Citaro LE's. Zijn ongeveer tien een beetje in Friese stijl gebracht, drie voor de Hemriksein-bus (die gaat verdwijnen) en heb daarnaast nog een aantal in volledige GD-huisstijl zien rijden | |
Ou-Tannu | donderdag 15 november 2012 @ 23:11 |
ja Kubus is master in het verschuiven van bussen binnen de consessies ![]() | |
Glijdt_licht | vrijdag 16 november 2012 @ 12:14 |
Wat een baas ![]() ![]() | |
Bitlord | vrijdag 16 november 2012 @ 16:41 |
Sinds enkele dagen rijdt de net omgestickerde 3501 de eerste middagrit van lijn 150 tussen Almere en Utrecht De Uithof. Binnen korte termijn vervangen de Volvo's alle 2900-serie Integros die nu nog op deze lijn rijden. | |
Zug-Chef | vrijdag 16 november 2012 @ 18:43 |
Laat me raden, je bent uitzendkracht of iemand zonder vast contract? Dan ziet het er idd somber voor je uit in Fryslân... Aanzienlijke terugloop in de dienstregeling dus zijn er ook minder chauffeurs nodig. Hopelijk hebben ze elders nog wel mensen nodig dan! | |
Vaatwastablet | vrijdag 16 november 2012 @ 21:11 |
Er rijden zelfs RET'ers in de bussen van Qbuzz Rotterdam nu ![]() | |
marcel.nl | vrijdag 16 november 2012 @ 21:11 |
Ja waar moet Connexxion anders met al het materieel heen. Wat houden ze nu nog over? Voorne-putten, noord-holland noord, schiphol, trein Amersfoort, bus kampen-zwolle. Voor de rest houdt het wel op geloof ik. | |
springer1980 | vrijdag 16 november 2012 @ 21:27 |
Blijf het raar vinden dat ze geplakt worden en niet gespoten. De Breng Volvo's van Nijmegen zijn blijkbaar ook gestickerd en niet gespoten. Bij de weekfoto's op OViB is te zien dat de 5729 ontdaan is van zijn Breng Nijmegen jasje en nu groene Connexxion stickers heeft. Is het ook bekend waar deze wagen en evt de rest naar toe gaan??? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 16 november 2012 @ 21:29 |
mja, het is nog wel iets meer wat XX heeft. Onder eigen naam hebben ze nog Amstelland, Noord-Holland-Noord, Gooi- en Vechtstreek, rond Schiphol, Zaanstad, groot deel Flevoland, nog een jaartje IJsselmond, nog een jaartje Twente, provincie Utrecht, een jaar BRU, Voorne-Putten, gedeelte van Zeeland | |
springer1980 | vrijdag 16 november 2012 @ 21:29 |
Je vergeet de consessies die onder de naam Breng en Hermes worden gereden en officieel zijn ze Utrecht nog niet kwijt omdat XX alweer bezwaar aan heeft getekend maar ze verliezen idd wel flink wat marktaandeel ja. Ik vraag mij af of ze nog wel marktleider zijn in NL... | |
Peterselieman | vrijdag 16 november 2012 @ 21:32 |
XX is absoluut nog wel marktleider in Nederland. Zeker als je alles van dochterbedrijven en Veolia erbij optelt. Er wordt alleen flink aan de stoelpoten gezaagd door met name Arriva en ook Kubus als dat de concessie Utrecht krijgt | |
Vaatwastablet | vrijdag 16 november 2012 @ 22:15 |
Ik vraag mij af waarom Connexxion en Veolia niet samengaan tot 1 gezamenlijke huisstijl en naam. De namen en stijlen van xx en Veolia zijn veel te groot om een regionale binding te hebben. | |
Peterselieman | vrijdag 16 november 2012 @ 22:26 |
komt vanzelf denk ik. Het is trouwens niet voor niets dat xx zich nu buiten de randstad inschrijft onder andere namen om zo meer binding met de regio te krijgen. | |
Pino112 | zaterdag 17 november 2012 @ 12:59 |
Ik denk dat we deze bus af kunnen schrijven...![]() ![]() ![]()
| |
Bitlord | zaterdag 17 november 2012 @ 13:02 |
Die auto wel ja, misschien hoeft bij de bus alleen de voorkant vervangen te worden. | |
marcel.nl | zaterdag 17 november 2012 @ 13:31 |
ja daar kunnen ze in het algemeen niet zo goed tegen. | |
springer1980 | zaterdag 17 november 2012 @ 16:03 |
Is het alweer raak? Of is dit een andere weg dan waar een tijdje geleden een bus van Syntus uit gebrand is na een ongeval??? | |
NoBody122 | zaterdag 17 november 2012 @ 16:46 |
In Heerenveen staat er een aantal groene en blauwe Arriva-Citea's, waarbij het voorste stuk in gewone Arriva-kleuren is. | |
Pino112 | zaterdag 17 november 2012 @ 16:49 |
Andere weg. Dat was in Staphorst, dit op de N48. Enorme kutweg, zijn al veel meer doden gevallen ![]() | |
Bitlord | dinsdag 20 november 2012 @ 19:51 |
Iemand interesse in één van deze twee dingen, die ik voor het goede doel probeer te verkopen. Slechts ¤20, reageren kan via PM:![]() Te koop (meerdere exemplaren): Wayfarer-kaartjesautomaten zoals deze in de jaren 90 en 00 werden gebruikt bij onder andere de Hermes in Noord-Brabant / Limburg en de Interliner voor de verkoop van kaartjes door de buschauffeur. Het apparaat vereist een speciale aansluiting om te werken (niet bijgeleverd). Is dat niet leuk voor de hobbyist in uw familie, uzelf of als leuk Sinterklaascadeau voor de (voormalige) buschauffeur? U kunt de automaten laten versturen of ophalen in Veghel. De opbrengst van de automaten komt geheel ten goede aan het onderhoud en de restauratie van de museumbussen van de Stichting Veteraan Autobussen, afdeling Brabant. Zie ook http://historische-autobussen.nl/marktplaats.php | |
Bitlord | dinsdag 20 november 2012 @ 19:53 |
![]() Te koop (meerdere exemplaren) (¤20) (reageren via PM): goedwerkende Beckson-kaartjesautomaten zoals deze vroeger werden gebruikt in streekbussen door heel Nederland voor de verkoop van kaartjes door de buschauffeur. Bij de automaat krijgt u ook een hele rol met kaartjes erbij! Is dat niet leuk voor de hobbyist in uw familie, uzelf of als leuk Sinterklaascadeau voor de (voormalige) buschauffeur? U kunt de automaten laten versturen of ophalen in Veghel. De opbrengst van de automaten komt geheel ten goede aan het onderhoud en de restauratie van de museumbussen van de Stichting Veteraan Autobussen, afdeling Brabant. Kijk voor meer informatie op http://historische-autobussen.nl/marktplaats.php | |
NoBody122 | dinsdag 20 november 2012 @ 22:28 |
Toffe apparaten, die. Ook nog lang mee gewerkt, voordat de OV-chipkaart overal verplicht werd ![]() De Beckson-apparaten zijn van ver voor mijn tijd. Die heb ik zelfs als passagier in de jaren 90 niet meegemaakt ![]() | |
Peterselieman | maandag 26 november 2012 @ 23:22 |
de nieuwe dienstregeling in Fryslân valt van wat ik er op 9292.nl van gezien heb niet echt gunstig voor me uit | |
NoBody122 | maandag 26 november 2012 @ 23:39 |
Lijn 22 gaat er niet echt op vooruit hè.. | |
Peterselieman | maandag 26 november 2012 @ 23:48 |
had ik ook niet verwacht. ik moet nog even uitzoeken wat de handigste reisopties zijn | |
Alexxxxx | dinsdag 27 november 2012 @ 00:02 |
de handigste optie is een auto kopen | |
Alexxxxx | dinsdag 27 november 2012 @ 00:02 |
moet eigenlijk nog ff wat Xxjes op de foto zetten hier nu het nog kan he? | |
Meneer_Agent | dinsdag 27 november 2012 @ 18:35 |
Weet niet of dit het juiste topic is, maar hopelijk kunnen jullie mij wat inzicht geven in het volgende: Arriva neemt hier (Zuid Holland Noord) vanaf 9 december de bussen over. Ik reis elke doordeweekse dag naar mijn werk met een overstap. Beide lijnen worden overgenomen door Arriva. Vandaag zag ik in de Connexxion bus dat ik een een extra gratis abonnement van Arriva op mijn OV chipkaart moet zetten om met mijn vanochtend nog aangeschafte sterabonnement verder te kunnen reizen. De website waarnaar de 'advertentie' verwees riep echter nog meer vragen op, in plaats van duidelijkheid te geven. Iemand enig idee... ... waar ik dat abonnement dan moet halen? ... of ik hierna gewoon weer een sterabonnement kan nemen? ... of dat ik veroordeeld ben tot het 35 euro per maand duurdere Arriva Altijd Vrij abonnement? | |
tripel7 | dinsdag 27 november 2012 @ 19:26 |
Bellen/mailen met de klantenservice van Arriva is een beter idee, die kunnen je vaak beter helpen (en uit persoonlijke ervaring, zijn ze nog best snel ook) , ons simpele chauffeurs wordt alleen maar verteld: Ov chipkaart: 1 piep is goed, 2 is fout Zichtkaart: doen alsof je er naar kijkt, en voor de rest vinden we het maar prima allemaal ![]() Overigens vandaag voor het eerst in de nieuwe Arriva Citea gezeten, leuk speelgoed ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 27 november 2012 @ 20:55 |
Vanochtend op de A28 thv Den Dolder een Frysker en een Maxx-Amba richting Utrecht zien rijden.. Zouden die bij De Bilt op het terrein worden gezet, waar toen ook nog allerlei Alliances en ander oud materieel van verschillende (ex-)vervoerders gestaan hebben? | |
Peterselieman | dinsdag 27 november 2012 @ 21:34 |
Kubus mag nog twee jaar langer in Groningen en Drenthe rijden. De concessie loopt nu eind 2017 af | |
Tha_T | dinsdag 27 november 2012 @ 22:59 |
Maar dat wordt door sommige fanatieke collega's ontkent in dit topic ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 27 november 2012 @ 23:04 |
niks mis mee ![]() | |
Gnittoo | woensdag 28 november 2012 @ 13:10 |
iemand al foto's tegengekomen van de nieuwe mb intouro's voor arriva? | |
Peterselieman | woensdag 28 november 2012 @ 13:22 |
nope nog niet. Weet wel dat Arriva per 9 december haar wagenpark nog niet compleet zal hebben. Van Terschelling komen er daarom twee Citaro's. De 554, een 12 meter stadsbus en de 232, een gelede stadsbus. Daarnaast is er een Temsa gehuurd die ook ergens ingezet zal gaan worden. | |
#ANONIEM | woensdag 28 november 2012 @ 15:08 |
Iemand al foto's van de nieuwe RET MAN Lion Cities? Op een ander forum werd dat gezien door verschillende users, maar er is geen enkele foto gemaakt. [ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 28-11-2012 15:09:10 ] | |
Gnittoo | woensdag 28 november 2012 @ 18:38 |
Hoorde onlangs dat er zo'n 60 "oude" bussen komen, in februari zouden alle nieuwe vdl bussen er moeten zijn. | |
Peterselieman | woensdag 28 november 2012 @ 19:31 |
60 is wel veel. Volgens mij heeft Arriva niet zoveel oud spul meer in Nederland staan. Hoorde wel geruchten over de mogelijke inzet van Dennisbussen. Zijn nog een stuk of 10 van in Nederland ![]() | |
Kentekenplaat | woensdag 28 november 2012 @ 20:20 |
In Groningen aan de Sontweg staan volgens mij nog behoorlijk wat bussen. ![]() ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 28 november 2012 @ 21:56 |
laatste keer dat ik op de Sontweg was, paar weken terug, stond er zo goed als niks... | |
Kentekenplaat | woensdag 28 november 2012 @ 22:16 |
Ow, ik zie er nog regelmatig Citaro's vertrekken. En Integro's natuurlijk. | |
Peterselieman | woensdag 28 november 2012 @ 22:49 |
mja, die gaan gewoon de dienst op. Arriva heeft immers rond Groningen nog enkele lijntjes over | |
Zug-Chef | vrijdag 30 november 2012 @ 18:09 |
Idd, maar dat was al een jaar bekend natuurlijk. Voor diegenen die het PvE gelezen hebben althans. Natuurlijk heeft Arriva op sommige momenten op sommige lijnen ietsje meer geboden dan het minimum, maar ook daar houdt het natuurlijk op op een gegeven moment. | |
Bitlord | vrijdag 30 november 2012 @ 18:17 |
Vrijwel al die gelede bussen van arriva die door het verloren waterland niet meer nodig waren zijn inmiddels naar Scandinavie vertrokken in een rode kleurstelling. | |
NoBody122 | vrijdag 30 november 2012 @ 22:16 |
http://m.fok.nl/nieuws/574373 Duvedecs ![]() | |
LWD-Godius | vrijdag 30 november 2012 @ 22:27 |
Jeetje, wat een afwaardering in Friesland. | |
Airflow | zaterdag 1 december 2012 @ 16:54 |
Er staan momenteel een hoop Wright bussen in Heerenveen en Leeuwarden. Van de Wright Commander (6200 serie) zijn recentelijk een dikke 50 bussen buiten dienst gesteld. Een stuk of 35 tot 40 zijn een paar maanden geleden in het DAV-gebied vervangen door Waterlandse Scania Omnlinks (12 mtr.) en Ambassadors, en daarnaast 17 Wright Commander stadsbussen die in september in Lelystad zijn vervangen door de Irisbussen. Daarnaast staan er in totaal nog 19 Dennis bussen in Nederland (ja die dingen zijn niet te slijten), maar of die allemaal nog inzetbaar zijn weet ik niet. [ Bericht 2% gewijzigd door Airflow op 01-12-2012 17:11:26 ] | |
#ANONIEM | zondag 2 december 2012 @ 13:12 |
![]() | |
Gnittoo | dinsdag 4 december 2012 @ 16:36 |
warten is ook wakker geworden: vanaf 0.34 http://www.omropfryslan.nl/nijs/kramer-te-min-minsken-yn-bus hebben al die dorpen zitten te slapen? | |
NoBody122 | dinsdag 4 december 2012 @ 16:50 |
Er stonden gistermiddag 2 Arriva-bussen op de Cxx-stalling in Leeuwarden. Een ouwe en 1 van de nieuwen.. | |
LWD-Godius | dinsdag 4 december 2012 @ 17:04 |
Ik vond een video terug over de eerste openbare aanbesteding (lwd), er zijn ondermeer arriva-bussen te zien in de lichtblauwe fram-kleuren.: (11:58) | |
Gnittoo | dinsdag 4 december 2012 @ 17:25 |
@ 20.00 zo'n scootmobiel mag de bus toch niet in? | |
Zug-Chef | dinsdag 4 december 2012 @ 19:42 |
Tuurlijk. En nu is het te laat. In ieder geval voor de komende maanden, want de dienstregeling ligt vast en zal niet op korte termijn gewijzigd worden. Grootste issue is dat de provincie gewoon minder geld te besteden heeft en daarom flink heeft moeten snijden in de minimale geëiste dienstregeling in het gebied, wat zich met name heeft geuit in de bediening buiten de spits. | |
Peterselieman | dinsdag 4 december 2012 @ 22:55 |
zo te zien is er ook op Ameland flink geschoven met bussen. ipv drie gaspotten zijn er nu gelede 223 en TCR 477 en 479 (de laatste twee zijn ex xx MAN's) | |
NoBody122 | dinsdag 4 december 2012 @ 22:59 |
'tuurlijk, als het aan de bevolking ligt rijdt er langs ieder huis iedere 10 minuten een bus, maar er vervolgens gebruik van maken; ho maar.. Dan ben je je verbinding dus kwijt ![]() | |
Gnittoo | woensdag 5 december 2012 @ 20:02 |
Vanmiddag stond er een intouro in Leeuwarden, de citea zag er ook prima uit. | |
NoBody122 | woensdag 5 december 2012 @ 21:28 |
![]() VDL levert 54 Citea’s aan Veolia Transport Nederland | |
Gnittoo | woensdag 5 december 2012 @ 21:35 |
![]() | |
NoBody122 | woensdag 5 december 2012 @ 21:41 |
Wow, al lekker wit daar in Leeuwarden! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 5 december 2012 @ 22:06 |
Niet gek die Benz | |
Peterselieman | woensdag 5 december 2012 @ 22:07 |
voor de 22 zou het eventueel nog kunnen dat je 1x per uur in de daluren door de week lijn 14 een klein stukje om laat rijden. Enige probleem is dan dat je met twee concessies zit ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 5 december 2012 @ 22:48 |
http://www.waldnet.nl/wn/(...)zen_bij_Holwerd.html![]() t werdt deze bus te glad onder de bandjes denk ik ![]() | |
NoBody122 | woensdag 5 december 2012 @ 23:14 |
Verbaast me totaal niet, dat dat uitgerekend dáár gebeurd is.. Erg verraderlijk stuk, die weg, bij harde wind. Komt met name door de huizen en bomen, hier en daar langs de weg; ben je ineens kortstondig die zijdruk kwijt, en even later krijg je die in 1 klap terug. Tel daar een aantal leuke slingers bij op (vooral tussen Blija en Holwerd) et voila ![]() | |
Glijdt_licht | donderdag 6 december 2012 @ 00:21 |
Dus ik kan de Citea vanaf zondag in Maastricht verwachten? | |
Peterselieman | donderdag 6 december 2012 @ 00:26 |
Een deel van de bussen in Limburg wordt vervangen, dus er is een kans aanwezig dat je daar een Citea treft | |
Glijdt_licht | donderdag 6 december 2012 @ 00:28 |
Ik ben benieuwd ![]() | |
marcel.nl | donderdag 6 december 2012 @ 06:25 |
Worden die Limburgse Amba's nu al weer vervangen? Zijn 5 jaar oud? Is een Amba dan al weer afgeschreven ? | |
Ou-Tannu | donderdag 6 december 2012 @ 07:46 |
die dingen kan je imo niet vroeg genoeg afschrijven ![]() | |
Gnittoo | donderdag 6 december 2012 @ 08:12 |
En nog één tussen wommels en bolsward![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 6 december 2012 @ 09:41 |
"Nieuwe trend bij XX, Bussen op de zijkant parkeren" ![]() gelukkig kunnen die wagens meteen terzijde gezet worden ![]() morgen rijd de helft toch niet, zaterdag rijd er sowieso al minder.. daarna mogen ze met zn allen wegroesten ![]() en #Baal op de nieuwe tarieven voor de pleurokaartjes :| | |
Peterselieman | donderdag 6 december 2012 @ 10:13 |
gaat lekker daar ![]() | |
Peterselieman | donderdag 6 december 2012 @ 10:13 |
was geloof ik een concessie-eis vanwege de gemiddelde leeftijd van het wagenpark ![]() | |
springer1980 | donderdag 6 december 2012 @ 19:25 |
Ik had die vraag al eerder hier op het forum gesteld en kreeg toen als antwoord dat in Limburg nog Amba's rondrijden die uit Brabant en van de Veluwe komen en dus nu te oud zijn volgens de consessie voorwaarden. | |
Alexxxxx | donderdag 6 december 2012 @ 20:34 |
Vandaag maar ff bij busstation Leeuwarden gestaan, nog ff XXjes schieten nu het nog kan ![]() ![]() ![]() | |
marcel.nl | donderdag 6 december 2012 @ 20:54 |
Nee, deze waren allemaal nieuw. Brabantse zouden blauw geweest zijn en een geel/groene lichtbak. Deze waren allemaal nieuw destijds met oranje led lichtbak | |
Kentekenplaat | donderdag 6 december 2012 @ 21:13 |
Vandaag weer zo'n faalhaas op Facebook die gaat zeiken op Qbuzz, want hij moest in dit weer een uur op zijn bus wachten. ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 6 december 2012 @ 21:15 |
klagen op het ov met winterweer is heel normaal... als of een bus superbanden heeft met supergrip en gewoon door kan racen :w | |
Carlos93 | donderdag 6 december 2012 @ 21:26 |
Ik kan het wel begrijpen. Hier normaal ook 6 bussen in het uur. Nu ben ik er in dat hele uur maar 1 tegengekomen. Dat is gewoon een schande. Dat ze wat vertraging hebben is logisch, maar dat er in dat hele uur ipv 6 maar 1 langs komt is gewoon te gek voor woorden. | |
Kentekenplaat | donderdag 6 december 2012 @ 21:29 |
Ja, en of een bus geen last heeft van medeweggebruikers. ![]() | |
Kentekenplaat | donderdag 6 december 2012 @ 21:30 |
Als ze dan 6 bussen op jouw lijntje zetten gaat dat zich aan het eind van de dag wreken. Dan is alles achter de meet aan, nou proberen ze de resterende 5 op andere lijnen in te zetten teneinde de vertraging te beperken. Of die andere 5 lagen in de sloot, dat kan natuurlijk ook. ![]() | |
Carlos93 | donderdag 6 december 2012 @ 21:34 |
Ja logisch, op andere lijnen de vertragingen beperken zodat er op een lijn nog maar 1 bus rijd in het uur. In de spits nog wel te verstaan. En dan is het niet eens een normale bus, maar een irritante Frysker. Morgen pak ik dus maar de auto naar Leeuwarden. | |
Kentekenplaat | donderdag 6 december 2012 @ 21:50 |
Als je hierboven kijkt had je al kunnen zien dat er sowieso al twee bussen van Connexxion in de sloot lagen. Het is complexer dan jij denkt. Maar goed, succes met de auto, dat gaat vermoedelijk niks sneller. | |
Tha_T | donderdag 6 december 2012 @ 22:24 |
Ja en nee. Ja want dat is zo gecommuniceerd naar de buitenwereld. Nee want voor zover ik begrepen heb zijn nog niet alle inbouwwerkzaamheden klaar | |
Ou-Tannu | donderdag 6 december 2012 @ 22:28 |
nee joh die mogen de linkerbaan gebruiken om door te jagen.. alleen hebben die automobilisten en vrachtwagens dat nog niet door joh :/ daarom wordt t lastig om op tijd te rijden, ![]() D0H | |
marcel.nl | vrijdag 7 december 2012 @ 16:39 |
Van OViB; ziet er weer veelbelovend uit ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 7 december 2012 @ 17:12 |
In xx-kleuren? ![]() | |
AdoraBelle | vrijdag 7 december 2012 @ 19:45 |
Arriva en oude bussen... die combinatie heb ik eerder gezien ![]() |