opzich niet gek natuurlijkquote:Op woensdag 24 oktober 2012 16:44 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Daar gaan de concessies per lijn, niet per gebied zoals in Nederland.
55 is vast niet genoeg om alle Amba's die er nu rijden te vervangen. Er rijdt wel wat oud spul rond wat nog uit de BBA-tijd van Veluwe en rond Eindhoven stamt. Misschien wordt dat vervangen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 21:19 schreef springer1980 het volgende:
Heb ik iets gemist, is de consessie Limburg opnieuw aanbesteed???
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2012/10/25/P047.htm
Ze krijgen dus 55 nieuwe Citea's terwijl ze ook een demo van een irisbus rond hebben rijden daar als ik me niet vergis...
Leuk hoor zo'n gasbult op je dak.quote:
Betere vid:quote:
Voorbeeldje? Op het stuk van het vrijthof naar de uni liggen 3 haltes?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
Het is maar een geluk dat dit buiten de stad was..
Overigens wat me opvalt in Maastricht is dat de afstand tussen bushaltes zo groot is.. In Groningen is de afstand tussen haltes zelfs op het platteland kleiner.. Als je hier in het zuiden van de ene halte naar de andere wil moet je een behoorlijk stuk lopen.
Voornamelijk in de wijken. Wittevrouwenveld bv.. Tussen Koningsplein en Frankenstraat. Czaar Peterstraat en Stadionweg is ook een flink stuk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 21:34 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Voorbeeldje? Op het stuk van het vrijthof naar de uni liggen 3 haltes?
Edit; Nog afgezien van het feit dat de gemeente de haltes bepaalt maar oke
Eens, ben het met je eens overigens (Geen ervaring in het noorden) maar het is af en toe lopenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Voornamelijk in de wijken. Wittevrouwenveld bv.. Tussen Koningsplein en Frankenstraat. Czaar Peterstraat en Stadionweg is ook een flink stuk.
Of tussen Mosae Forum en Maagdendries..
Het voelt gewoon allemaal net wat langer aan dan wat ik gewend was in het noorden.
Wat ik me afvraag: waar is de oude koninklijke bus gebleven? Diequote:Op donderdag 1 november 2012 01:46 schreef Bitlord het volgende:
Twee mooie toevalstreffers van afgelopen woensdag. Ten eerste één van de twee gelede Waterstofbussen van GVB Amsterdam tijdens een proefrit.
Nog veel leuker, de Koninklijke Bus onder escorte door Amsterdam! Dit is de AA-81/BR-VV-41 van het Koninklijk Staldepartement. Een VDL Berkhof Diplomat die is aangepast door Kusters. Voor het eerst gebruikt tijdens de Koninginnedag 2006.
Het lijkt wel klei.quote:Op zondag 4 november 2012 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
had niet helemaal de juiste kwaliteit
Als dat geen low-entry lage vloerbus is, dan weet ik het niet meerquote:
grappig feitje over deze bussen is dat er ooit eentje in dienst is geweest bij NoordNed.quote:
Foto?quote:Op donderdag 8 november 2012 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
grappig feitje over deze bussen is dat er ooit eentje in dienst is geweest bij NoordNed.
ik zag op Busfoto van de 6249 die in 2006 lijn 72 op de film had. Bij mijn weten heeft deze bus een tijd lang in Noord- en Zuidwest Fryslân rondgereden. Helaas kan ik er niet meer foto's van vinden.quote:
Lekker hoorquote:Op donderdag 8 november 2012 13:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
BTW: dit worden de Qliners voor Zuid-Holland-Noord: https://twitter.com/VolvoBusNL/status/266454042283225088/photo/1
zag dit busje vanmiddag toevallig ook rijden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:14 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik kwam vanochtend volgens mij de bus tegen die de fryskers gaan vervagen op de rustige stadslijnen in Leeuwarden (en misschien ook wel een aantal streeklijnen?).
[ afbeelding ]
Klopt helemaal.quote:Op vrijdag 9 november 2012 21:05 schreef tripel7 het volgende:
Waarschijnlijk een meetrit voor de tijden, zo'n ding rijd nu ook in de regio van Leiden rond daarvoor
nee, die komen op de streekdienst te rijden. Voor de stadsdienst is de Irisbus Citelis CNG besteldquote:Op vrijdag 9 november 2012 22:06 schreef LWD-Godius het volgende:
Ok, gelukkig maar, het worden dus toch die nieuwe vdl citea's. Goede zaak!
Er komen geen nieuwe gelede gasbussen. De nieuwe trolleybussen (Hess Swisstrolley) stromen later in.quote:Op zondag 11 november 2012 15:35 schreef springer1980 het volgende:
Op internet duiken regelmatig foto's op van de nieuwe Breng bussen voor Nijmegen en Arnhem maar ik ben nog geen foto's tegen gekomen van gelede aardgasbussen of nieuwe trolly's. Komen die er niet en mag Connexxion nog doorrijden met die oude gelede citaro's en bejaarde trolly's???
Schade hebben ze toch alquote:Op vrijdag 9 november 2012 22:06 schreef LWD-Godius het volgende:
Ok, gelukkig maar, het worden dus toch die nieuwe vdl citea's. Goede zaak!
quote:Op vrijdag 9 november 2012 22:06 schreef LWD-Godius het volgende:
Ok, gelukkig maar, het worden dus toch die nieuwe vdl citea's. Goede zaak!
O408? B)quote:Op zondag 11 november 2012 23:10 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Maar nee, ze moeten gewoon met MB's gaan rijden.
Ik ben even die modelnamen vergeten.
Nee busfapper... gewoon nieuwe met aardgas ofzo... Kunnen ze meteen een paar bushokjes in brand steken...quote:
ow... maar een O408 kan je ook wel ombouwen tot gasploffertquote:Op zondag 11 november 2012 23:11 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nee busfapper... gewoon nieuwe met aardgas ofzo... Kunnen ze meteen een paar bushokjes in brand steken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |