quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:18 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Kunnen ze beter echte bussen voor gebruiken dan; meer ruimte [ afbeelding ]
ondertussen in utrecht:quote:
Elektrische bus in brand
maandag 03 september 2012 | 17:03 | Laatst bijgewerkt op: maandag 03 september 2012 | 17:04
Tekstgrootte
De bus staat met kapotte motor aan de kant. Foto Bart Meesters
DEN BOSCH - De spiksplinternieuwe elektrische bus waarmee vervoerder Arriva proefrijdt in Den Bosch, is maandagmiddag in brand gevlogen.
Dat gebeurde op de Zuidwal ter hoogte van het Bastionder. De buschauffeur kon het vuur zelf met een schuimblusser doven.
quote:Aanbesteding openbaar vervoer Utrecht uitgesteld
UTRECHT - Het Bestuur Regio Utrecht (BRU) heeft meer tijd nodig om te beslissen welke partij het openbaar vervoer in Utrecht mag verzorgen. Vandaag moest duidelijk worden of binnenkort de bussen en trams van Connexxion of Qbuzz door de provincie gaan rijden maar het BRU komt er niet uit.
Daarom wil het samenwerkingsverband tussen negen verschillende gemeentes langer de tijd nemen om de twee offertes van de bedrijven te beoordelen.
De aanbesteding van het openbaar vervoer in Utrecht is een al jaren lopende soap. De vorige procedure ging volledig mis en na meerdere rechtszaken werd toen besloten helemaal opnieuw te beginnen.
De bus die jij bedoeld is de 5298. Denk niet dat die nog terug komt, de aanrijding was volgens busfoto.nl op 24 november 2011 maar tot op heden heb ik hem niet meer gezien. Wel broertje 5299, die kwam ik vandaag (vrijwel leeg) tegen op de Veluwelijn...quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt helemaal. Weet alleen niet of die ene bij Syntus al terug is nadat ie flink in de prak gezeten heeft
maar dat hoort in het treintopicquote:Op woensdag 5 september 2012 20:40 schreef springer1980 het volgende:
Op OViB staan foto's van de nieuwe Breng trein die voor testritten op het station van Nijmegen stond. Maar wat staat er aan de onderzijde van de trein? CXXN, oftewel ConneXXioN. Dacht dat op papier de consessie gewonnen was door Hermes en niet door Connexxion...
[ afbeelding ]
Eigenlijk wel maar voor mij is en blijft Connexxion een busbedrijf en geen treinbedrijf...quote:Op woensdag 5 september 2012 23:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar dat hoort in het treintopic
Op OViB bij de weekfoto's staan al foto's van de MAN bussen, maar op sommige bussen staat Breng Direct en op andere weer alleen Breng. Zouden de Breng Direct bussen soms snelbussen zijnofzo? Weet iemand hier op het forum daar iets meer van???quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
Voor Breng wordt een hele vloot MAN gasploffers gebouwd.
Dat betekent dat in december een hele vloot bussen aan de kant komt te staan. Gaat zo om ongeveer 400 bussen
is zo te vinden: infoquote:Op vrijdag 7 september 2012 16:14 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Zouden de Breng Direct bussen soms snelbussen zijnofzo? Weet iemand hier op het forum daar iets meer van???
Waarom kan dat eigenlijk niet met zo'n chipkaart?quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
chipkaart of een los kaartje kopen
Ik keek vanochtend even naar binnen namelijk maar kon geen elektronische apparatuur vinden, geen ov-chipkaart inchecker ofzo, ze lieten even de kaart zien en klaar.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:07 schreef Peterselieman het volgende:
tsja, als ze geen werkende chipapparatuur hebben mag je gratis mee. Je wilt immers met het ding betalen, maar kunt niet
Dat heeft dan te maken met de chauffeursmentaliteit in jouw regio. Jouw reisgeld is indirect ook ons loon, dus als chauffeurs zich niet druk maken om zwartrijders, is dat knap dom.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:41 schreef Tha_T het volgende:
Voor de meeste chauffeurs is een kaartje helemaal niet belangrijk. Al laat je een velletje toiletpapier zien. De reiziger moet tegenwoordig zorg dragen voor een geldig vervoersbewijs. De chauffeur zal het niet heel veel uitmaken want uiteindelijk is het niet zijn verantwoordelijkheid.
Dus gewoon die OV Chip flashen en doorlopen alsof je dat altijd doet. Word je gecontroleerd geef je gewoon aan dat je wel wílt inchecken maar dat het niet gaat. Case closed
gehehe. Niet het enige ongelukje in de afgelopen dagen. Een botsing van een bus en een vrachtwaggel in Eindhoven, twee trams op elkaar in Den Haag en een botsing tussen twee bussen in Beetgumermolen.quote:
Precies. werkt goed bij Kubus hoor hopen dat het ding t niet doet.. gratis mee.. is nog steeds goedkoper dan een euro kaartjequote:Op dinsdag 11 september 2012 16:07 schreef Peterselieman het volgende:
tsja, als ze geen werkende chipapparatuur hebben mag je gratis mee. Je wilt immers met het ding betalen, maar mag niet
quote:Op woensdag 12 september 2012 21:10 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Even Apeldoorn bellen? Die chauffeur heeft iig iets uit te leggen bij zijn baas...
ik twijfel nu.. maar volgens mij had deze al last van lekkagequote:Op donderdag 13 september 2012 00:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Waarom nou weer een 84XX.. Dat is nou juist één van de fijnere Amba's
Het is ook altijd wat met die Setra bussen... iedere keer als ik weer een ongeluk met een bus zie op tv dan is het er een.quote:
lol @ mijn reisgeld. Ik ben zelf chauffeur.quote:Op dinsdag 11 september 2012 23:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat heeft dan te maken met de chauffeursmentaliteit in jouw regio. Jouw reisgeld is indirect ook ons loon, dus als chauffeurs zich niet druk maken om zwartrijders, is dat knap dom.
In onze regio ben je geheid aan de beurt, in ieder geval, met dat soort 'geintjes'
Ik wens degene die hem achteruit moet inparkeren veel succes en geduld. Hopelijk is de knikbeveiliging een beetje makkelijk te resetten.quote:Op donderdag 13 september 2012 19:06 schreef NoBody122 het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: OVPRO.
Langste bus ter wereld op proef in Dresden
Kan het zelf niet beter verwoorden..quote:Op donderdag 13 september 2012 15:11 schreef Tha_T het volgende:
[..]
lol @ mijn reisgeld. Ik ben zelf chauffeur.
Als iemand bij mij in de spits een dalkaartje wil kopen adviseer ik een spitskaartje ivm controles. Dat doe ik 2 keer en als die reiziger dan toch echt een dalkaartje wil geef ik hem wel hoor. Ik heb geen zin om daar de klappen voor op te pakken
En dan die abonnementen. Dat loopt in een seconde langs met zeker 3 dingen die je moet checken. Dat lukt mij niet dus ik vind het wel prima.
Dus helemaal niets uitmaken doet het me niet maar ik ga ook de klappen niet opvangen
Met die bus wil je inderdaad geen onverwachtse wegwerkzaamheden tegenkomen op een verlaten melkweggetje...quote:Op donderdag 13 september 2012 20:08 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik wens degene die hem achteruit moet inparkeren veel succes en geduld. Hopelijk is de knikbeveiliging een beetje makkelijk te resetten.
Dan ligt het dus inderdaad aan de regio. Spijtig.quote:Op donderdag 13 september 2012 21:06 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
Kan het zelf niet beter verwoorden..
Sinds februari ook begonnen met buschauffeurtje spelen en het eerst wat mijn chef zei, was dat klant verantwoordelijk is voor geldige vervoersbewijzen.
Daarnaast hebben de passagiers van de bussen waarmee ik rijd (Bizzliners van EBS) ook nog te maken met toeslagabonnementen die ze nooit laten zien.
Er om vragen doe ik niet, heb nog nooit een kaartcontrole gezien en ken ook geen collega die dat wel heeft.
Ik rijd lekker mijn rondje en of mensen nou wel of niet betalen..het interesseert me niets.
Wat een diversiteit. En dat ze Intouro's kopen/leasen i.p.v. Integro's verbaast me ook wel.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:24 schreef Gnittoo het volgende:
in de regio gaan wij met het volgende materieel rijden:
Streekbussen:
VDL Citea LLE 12 meter
VDL Citea XLE 14,5 meter (HOV bus)
VDL Ambassador ALE 10,6
Stadsbussen Leeuwarden:
Irisbus Citelis CNG 10,7 meter
Irisbus Citelis CNG 12 meter
MAN Lions City CNG 18 meter
HOV-bussen Qliner:
Mercedes Benz Intouro M 13 meter
Buurtbussen:
Mercedes Sprinter buurtbus
Dat was geen fijne aanrijding:quote:Op donderdag 13 september 2012 22:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook STUK!
quote:De bus begon door hierdoor te slingeren, kwam in de berm terecht waar een praatpaal werd geschampt. De chauffeur kon de bus weer op de weg krijgen. Door de correcties begon de bus dusdanig te slingeren dat die een paar keer bijna kantelde. Ruim 100meter verder kon de bus op de vluchtstrook tot stilstand worden gebracht.
Gelukkig eindelijk een consessie waar verschillende bustypes komen te rijden. Afwisseling kennen de maatschappijen tegenwoordig niet meer, gelukkig is er van de Ambassador geen gelede uitvoering anders was het nog erger dan nu....quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:24 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat een diversiteit. En dat ze Intouro's kopen/leasen i.p.v. Integro's verbaast me ook wel.
Gelukkig bestaat er van de Frysker ook geen gelede uitvoeringquote:Op vrijdag 14 september 2012 21:09 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Gelukkig eindelijk een consessie waar verschillende bustypes komen te rijden. Afwisseling kennen de maatschappijen tegenwoordig niet meer, gelukkig is er van de Ambassador geen gelede uitvoering anders was het nog erger dan nu....
Nee? Hij rijdt in een compleet andere regio. Ik Maastricht. Hij regio Amsterdamquote:[..]
Dan ligt het dus inderdaad aan de regio. Spijtig.
Nou, ik ben toch blij dat Qbuzz niet van die gare Amba's heeft.quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:09 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Gelukkig eindelijk een consessie waar verschillende bustypes komen te rijden. Afwisseling kennen de maatschappijen tegenwoordig niet meer, gelukkig is er van de Ambassador geen gelede uitvoering anders was het nog erger dan nu....
Er kunnen 2 regio's zijn waar het zo gaatquote:Op vrijdag 14 september 2012 22:00 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Nee? Hij rijdt in een compleet andere regio. Ik Maastricht. Hij regio Amsterdam
ik ookquote:Op vrijdag 14 september 2012 22:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nou, ik ben toch blij dat Qbuzz niet van die gare Amba's heeft.
mja, die nieuwere series zijn stukken beter dan die oudequote:Op zaterdag 15 september 2012 00:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik ook
Rambas moeten verboden worden
Ik denk eerder dat het per chauffeur verschilt.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:02 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Er kunnen 2 regio's zijn waar het zo gaat
Stukken beter of minder slecht?quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, die nieuwere series zijn stukken beter dan die oude
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |