Hoorde onlangs dat er zo'n 60 "oude" bussen komen, in februari zouden alle nieuwe vdl bussen er moeten zijn.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:22 schreef Peterselieman het volgende:
nope nog niet. Weet wel dat Arriva per 9 december haar wagenpark nog niet compleet zal hebben. Van Terschelling komen er daarom twee Citaro's. De 554, een 12 meter stadsbus en de 232, een gelede stadsbus. Daarnaast is er een Temsa gehuurd die ook ergens ingezet zal gaan worden.
In Groningen aan de Sontweg staan volgens mij nog behoorlijk wat bussen.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
60 is wel veel. Volgens mij heeft Arriva niet zoveel oud spul meer in Nederland staan. Hoorde wel geruchten over de mogelijke inzet van Dennisbussen. Zijn nog een stuk of 10 van in Nederland
Ow, ik zie er nog regelmatig Citaro's vertrekken. En Integro's natuurlijk.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:56 schreef Alexxxxx het volgende:
laatste keer dat ik op de Sontweg was, paar weken terug, stond er zo goed als niks...
Idd, maar dat was al een jaar bekend natuurlijk. Voor diegenen die het PvE gelezen hebben althans. Natuurlijk heeft Arriva op sommige momenten op sommige lijnen ietsje meer geboden dan het minimum, maar ook daar houdt het natuurlijk op op een gegeven moment.quote:Op maandag 26 november 2012 23:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Lijn 22 gaat er niet echt op vooruit hè..
Vrijwel al die gelede bussen van arriva die door het verloren waterland niet meer nodig waren zijn inmiddels naar Scandinavie vertrokken in een rode kleurstelling.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
60 is wel veel. Volgens mij heeft Arriva niet zoveel oud spul meer in Nederland staan. Hoorde wel geruchten over de mogelijke inzet van Dennisbussen. Zijn nog een stuk of 10 van in Nederland
Er staan momenteel een hoop Wright bussen in Heerenveen en Leeuwarden.quote:Op woensdag 28 november 2012 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
warten is ook wakker geworden:quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:09 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Idd, maar dat was al een jaar bekend natuurlijk. Voor diegenen die het PvE gelezen hebben althans. Natuurlijk heeft Arriva op sommige momenten op sommige lijnen ietsje meer geboden dan het minimum, maar ook daar houdt het natuurlijk op op een gegeven moment.
@ 20.00 zo'n scootmobiel mag de bus toch niet in?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:04 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik vond een video terug over de eerste openbare aanbesteding (lwd), er zijn ondermeer arriva-bussen te zien in de lichtblauwe fram-kleuren.:
(11:58)
Tuurlijk. En nu is het te laat. In ieder geval voor de komende maanden, want de dienstregeling ligt vast en zal niet op korte termijn gewijzigd worden. Grootste issue is dat de provincie gewoon minder geld te besteden heeft en daarom flink heeft moeten snijden in de minimale geëiste dienstregeling in het gebied, wat zich met name heeft geuit in de bediening buiten de spits.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:36 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
warten is ook wakker geworden:
vanaf 0.34
http://www.omropfryslan.nl/nijs/kramer-te-min-minsken-yn-bus
hebben al die dorpen zitten te slapen?
'tuurlijk, als het aan de bevolking ligt rijdt er langs ieder huis iedere 10 minuten een bus, maar er vervolgens gebruik van maken; ho maar..quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:42 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Tuurlijk. En nu is het te laat. In ieder geval voor de komende maanden, want de dienstregeling ligt vast en zal niet op korte termijn gewijzigd worden. Grootste issue is dat de provincie gewoon minder geld te besteden heeft en daarom flink heeft moeten snijden in de minimale geëiste dienstregeling in het gebied, wat zich met name heeft geuit in de bediening buiten de spits.
voor de 22 zou het eventueel nog kunnen dat je 1x per uur in de daluren door de week lijn 14 een klein stukje om laat rijden. Enige probleem is dan dat je met twee concessies zitquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:42 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Tuurlijk. En nu is het te laat. In ieder geval voor de komende maanden, want de dienstregeling ligt vast en zal niet op korte termijn gewijzigd worden. Grootste issue is dat de provincie gewoon minder geld te besteden heeft en daarom flink heeft moeten snijden in de minimale geëiste dienstregeling in het gebied, wat zich met name heeft geuit in de bediening buiten de spits.
Verbaast me totaal niet, dat dat uitgerekend dáár gebeurd is.. Erg verraderlijk stuk, die weg, bij harde wind. Komt met name door de huizen en bomen, hier en daar langs de weg; ben je ineens kortstondig die zijdruk kwijt, en even later krijg je die in 1 klap terug. Tel daar een aantal leuke slingers bij op (vooral tussen Blija en Holwerd) et voilaquote:Op woensdag 5 december 2012 22:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
http://www.waldnet.nl/wn/(...)zen_bij_Holwerd.html
[ afbeelding ]
t werdt deze bus te glad onder de bandjes denk ik
Een deel van de bussen in Limburg wordt vervangen, dus er is een kans aanwezig dat je daar een Citea treftquote:Op donderdag 6 december 2012 00:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dus ik kan de Citea vanaf zondag in Maastricht verwachten?
Ik ben benieuwdquote:Op donderdag 6 december 2012 00:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een deel van de bussen in Limburg wordt vervangen, dus er is een kans aanwezig dat je daar een Citea treft
die dingen kan je imo niet vroeg genoeg afschrijvenquote:Op donderdag 6 december 2012 06:25 schreef marcel.nl het volgende:
Worden die Limburgse Amba's nu al weer vervangen? Zijn 5 jaar oud? Is een Amba dan al weer afgeschreven ?
"Nieuwe trend bij XX, Bussen op de zijkant parkeren"quote:Op donderdag 6 december 2012 08:12 schreef Gnittoo het volgende:
En nog één tussen wommels en bolsward
[ afbeelding ]
gaat lekker daarquote:Op donderdag 6 december 2012 08:12 schreef Gnittoo het volgende:
En nog één tussen wommels en bolsward
[ afbeelding ]
was geloof ik een concessie-eis vanwege de gemiddelde leeftijd van het wagenparkquote:Op donderdag 6 december 2012 06:25 schreef marcel.nl het volgende:
Worden die Limburgse Amba's nu al weer vervangen? Zijn 5 jaar oud? Is een Amba dan al weer afgeschreven ?
Ik had die vraag al eerder hier op het forum gesteld en kreeg toen als antwoord dat in Limburg nog Amba's rondrijden die uit Brabant en van de Veluwe komen en dus nu te oud zijn volgens de consessie voorwaarden.quote:Op donderdag 6 december 2012 06:25 schreef marcel.nl het volgende:
Nee, deze waren allemaal nieuw. Brabantse zouden blauw geweest zijn en een geel/groene lichtbak.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:25 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Ik had die vraag al eerder hier op het forum gesteld en kreeg toen als antwoord dat in Limburg nog Amba's rondrijden die uit Brabant en van de Veluwe komen en dus nu te oud zijn volgens de consessie voorwaarden.
Ja, en of een bus geen last heeft van medeweggebruikers.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
klagen op het ov met winterweer is heel normaal... als of een bus superbanden heeft met supergrip en gewoon door kan racen :w
Als ze dan 6 bussen op jouw lijntje zetten gaat dat zich aan het eind van de dag wreken. Dan is alles achter de meet aan, nou proberen ze de resterende 5 op andere lijnen in te zetten teneinde de vertraging te beperken.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:26 schreef Carlos93 het volgende:
Ik kan het wel begrijpen. Hier normaal ook 6 bussen in het uur. Nu ben ik er in dat hele uur maar 1 tegengekomen. Dat is gewoon een schande. Dat ze wat vertraging hebben is logisch, maar dat er in dat hele uur ipv 6 maar 1 langs komt is gewoon te gek voor woorden.
Als je hierboven kijkt had je al kunnen zien dat er sowieso al twee bussen van Connexxion in de sloot lagen. Het is complexer dan jij denkt. Maar goed, succes met de auto, dat gaat vermoedelijk niks sneller.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:34 schreef Carlos93 het volgende:
Ja logisch, op andere lijnen de vertragingen beperken zodat er op een lijn nog maar 1 bus rijd in het uur. In de spits nog wel te verstaan. En dan is het niet eens een normale bus, maar een irritante Frysker. Morgen pak ik dus maar de auto naar Leeuwarden.
Ja en nee. Ja want dat is zo gecommuniceerd naar de buitenwereld. Nee want voor zover ik begrepen heb zijn nog niet alle inbouwwerkzaamheden klaarquote:Op donderdag 6 december 2012 00:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dus ik kan de Citea vanaf zondag in Maastricht verwachten?
nee joh die mogen de linkerbaan gebruiken om door te jagen.. alleen hebben die automobilisten en vrachtwagens dat nog niet door joh :/ daarom wordt t lastig om op tijd te rijden,quote:Op donderdag 6 december 2012 21:29 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, en of een bus geen last heeft van medeweggebruikers.
In xx-kleuren?quote:Op vrijdag 7 december 2012 16:39 schreef marcel.nl het volgende:
Van OViB; ziet er weer veelbelovend uit
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |