Met tien biertjes kan ik toch ook al best een kater hebben (een kleintje dan hé), het ligt er aan hoeveel slaap ik krijg en in welke snelheid ik de biertjes achterover heb geslagen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:47 schreef sinepedraap het volgende:
Ik zuip eigenlijk nooit meer zoveel dat ik een kater heb. Het is het gewoon niet waard. Met 10 biertjes kan je ook lol zat hebben.
Ja in een paar uur valt dat wel mee. Echt zuipen om het zuipen doe ik heel zelden omdat ik het de dag erop gewoon niet waard vind.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:48 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Met tien biertjes kan ik toch ook al best een kater hebben (een kleintje dan hé), het ligt er aan hoeveel slaap ik krijg en in welke snelheid ik de biertjes achterover heb geslagen.
Ja, precies! Tijdens mijn eerste jaren van mijn studententijd kon ik zuipen wat ik wilde, drie uur slapen en dan betrekkelijk fris dingen doen. Nu word ik na 12 uur slaap totaal verrot wakker en móet ik binnen een paar uur weer mijn nest in.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:46 schreef Frank_Drebin het volgende:
Terechte klacht. Eerst had je er geen last van en als je nu te veel zuipt op bijv. zaterdag heb je er vaak zelfs maandag nog last van.
Ik doe het ook niet om te zuipen om het zuipen, maar als ik om 22 uur de kroeg insjouw en bezopen raak dan haak ik echt niet om 1 uur af. Ik kan dat gewoon niet, het wordt altijd 4 á 5 uur.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:50 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ja in een paar uur valt dat wel mee. Echt zuipen om het zuipen doe ik heel zelden omdat ik het de dag erop gewoon niet waard vind.
Ow nee die tijd heb ik echt gehad. Dan is je hele weekend verpest zo'n beetje omdat je de hele zondag in je nest ligt en tegen de avond pas wakker wordt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:51 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik doe het ook niet om te zuipen om het zuipen, maar als ik om 22 uur de kroeg insjouw en bezopen raak dan haak ik echt niet om 1 uur af. Ik kan dat gewoon niet, het wordt altijd 4 á 5 uur.
Nee, dat kan ik niet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:57 schreef -supergirl- het volgende:
Ik begrijp dit echt niet hoor. Drink dan gewoon geen alcohol. Kan jij geen goede avond hebben zonder alcohol?
ow en:
[ afbeelding ]
Mensen die 'supergirl' heten ter compensatie van hun lege bestaan.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:58 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Mensen die afhankelijk zijn van alcohol
Meer sterk aan het einde van de avond óf doorzuipen tot 7 uur.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:01 schreef Stranger het volgende:
Ik ben best jaloers dat jij doorslaapt tot 18:00.
Op de een of andere manier weet mijn katerige lichaam me altijd om half 9 te wekken zodat ik me tenminste een maximale tijd ellendig kan voelen.
Mensen die denken dat mensen een leeg bestaan hebben omdat ze geen alcohol drinken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:01 schreef Skv het volgende:
[..]
Mensen die 'supergirl' heten ter compensatie van hun lege bestaan.
In before: 'mensen die hun lege bestaan compenseren door te drinken'.
Lik mijn zak, nare vrouw.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:03 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Mensen die denken dat mensen een leeg bestaan hebben omdat ze geen alcohol drinken.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:03 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Mensen die denken dat mensen een leeg bestaan hebben omdat ze geen alcohol drinken.
quote:
Vind je dit zelf nou grappig?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:58 schreef RichardHempelman het volgende:
Ik heb al heel mn leven een kater..
Lievv beestje hoor
Dat moet je uitdraaien als je aan het zuipen bent. Als je daar op een gegeven moment om moet lachen weet je dat het tijd is om snel te stoppen.quote:
Dan heb je dus niet genoeg gezopen. Als ik lam binnenkom ben ik al weg als ik nog in de lucht hang boven mijn bed om erin te vallenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:58 schreef kedge het volgende:
Dat gevoel van je ogen dichtdoen wanneer je teveel gezopen hebt. De hele wereld die ineens draait![]()
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:58 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Mensen die afhankelijk zijn van alcohol
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:03 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Jij was pas 19 toch? Wacht dan maar een jaartje of 3 of zo, dan zul je zien dat je er meer last van gaat krijgen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:01 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Gelukkig nog geen last van, 4/5 of zelfs 10 dagen achter elkaar zuipen met gemiddeld 5 uur per nacht slaap, gaat me nog prima af. Oh, en de beste manier om met een kater om te gaan is om iets te gaan doen en te bewegen.
Heb jij niet het gevoel dat je een stuk dommer wordt van het zuipen? Dat is eigenlijk mijn enige zorgquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:01 schreef feyenoordfan92 het volgende:
Gelukkig nog geen last van, 4/5 of zelfs 10 dagen achter elkaar zuipen met gemiddeld 5 uur per nacht slaap, gaat me nog prima af. Oh, en de beste manier om met een kater om te gaan is om iets te gaan doen en te bewegen.
Vroeger wel maar gewoon doorzuipen dan maak je je er ook minder zorgen overquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:03 schreef Splutje het volgende:
[..]
Heb jij niet het gevoel dat je een stuk dommer wordt van het zuipen? Dat is eigenlijk mijn enige zorg
Ze zeggen het ja. Alleen nu ik in het studentenleven zit, lijkt het me aannemelijker dat ik er ook een soort van immuniteit voor aan het opbouwen ben. Als ik mezelf soms vergelijk met hoe gasten van 22 zuipen en met hun kater omgaan, vind ik mezelf nog maar een pussy.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Jij was pas 19 toch? Wacht dan maar een jaartje of 3 of zo, dan zul je zien dat je er meer last van gaat krijgen.
Wat is dommer? Maar wel dat je soms de meest rare dingen vergeet en je de dagen na het zuipen het concentratievermogen van een zeef hebt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:03 schreef Splutje het volgende:
[..]
Heb jij niet het gevoel dat je een stuk dommer wordt van het zuipen? Dat is eigenlijk mijn enige zorg
De eerste paar jaar word je beter, maar er komt ineens een omslagpunt. Bij was dat mij na een jaar of vijf studeren. De laatste drie waren een stuk lastiger.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:09 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Ze zeggen het ja. Alleen nu ik in het studentenleven zit, lijkt het me aannemelijker dat ik er ook een soort van immuniteit voor aan het opbouwen ben. Als ik mezelf soms vergelijk met hoe gasten van 22 zuipen en met hun kater omgaan, vind ik mezelf nog maar een pussy.
Dat denk ik ook totdat ik ga liggenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:52 schreef Splutje het volgende:
[..]
Dan heb je dus niet genoeg gezopen. Als ik lam binnenkom ben ik al weg als ik nog in de lucht hang boven mijn bed om erin te vallen
dit.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:47 schreef sinepedraap het volgende:
Ik zuip eigenlijk nooit meer zoveel dat ik een kater heb. Het is het gewoon niet waard. Met 10 biertjes kan je ook lol zat hebben.
Ja! Dat! Precies waar ik altijd last van heb. De hele dag klaarwakker zijn en keiharde koppijnquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:01 schreef Stranger het volgende:
Ik ben best jaloers dat jij doorslaapt tot 18:00.
Op de een of andere manier weet mijn katerige lichaam me altijd om half 9 te wekken zodat ik me tenminste een maximale tijd ellendig kan voelen.
Mensen die denken dat iemand geen alcohol drinkt om stoer gevonden te wordenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:01 schreef Chai het volgende:
[..]
[..]Fucking stoer hoor dat je geen alcohol drinkt.
En misselijk zijn. Lovely.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:18 schreef Zonnnestraaaltje het volgende:
[..]
Ja! Dat! Precies waar ik altijd last van heb. De hele dag klaarwakker zijn en keiharde koppijn
Gelijk weer aannames.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:19 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Mensen die denken dat iemand geen alcohol drinkt om stoer gevonden te worden
Omdat er reacties op blijven komen die ik niet graag negeer. Ik ben wel zo aardig om ff terug te antwoorden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:04 schreef Chai het volgende:
[..]
Gelijk weer aannames.
Jij blijft er gewoon steeds over postten, na 1x was het ook wel duidelijk hoor.
Je had hier sowieso niet hoeven postten, mensen snappen zelf ook wel dat ze geen alcohol hoeven te drinken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:06 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Omdat er reacties op blijven komen die ik niet graag negeer. Ik ben wel zo aardig om ff terug te antwoorden.
Mijn eigen posts waren topicgerelateerd... die van jou daarentegenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:07 schreef Chai het volgende:
[..]
Je had hier sowieso niet hoeven postten, mensen snappen zelf ook wel dat ze geen alcohol hoeven te drinken.
Dan waren er nu niet zoveel offtopic reacties geweest.
Vindt jij. Beginnen over geen alcohol is nogal nutteloos.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:08 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Mijn eigen posts waren topicgerelateerd... die van jou daarentegen
Nee hoor, ik zie het meer als een nuttige tip voor TS. Wat jij daarvan vindt mag je voor je houden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:09 schreef Chai het volgende:
[..]
Vindt jij. Beginnen over geen alcohol is nogal nutteloos.
Mag, hoeft dus niet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:12 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zie het meer als een nuttige tip voor TS. Wat jij daarvan vindt mag je voor je houden.
Dat mag ja, maar als je werkelijk denkt dat dat nuttig is en dat iemand daar iets aan heeft:quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:12 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Nee hoor, ik zie het meer als een nuttige tip voor TS. Wat jij daarvan vindt mag je voor je houden.
Hou nou gewoon op. Niemand heeft alcohol nodig om het leuk te hebben. Je hebt je punt gemaaktquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:12 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Alles mag, niks moet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:13 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat mag ja, maar als je werkelijk denkt dat dat nuttig is en dat iemand daar iets aan heeft:
Eerst zeg je dat ik mijn punt gemaakt heb, en vervolgens lok je verdere reacties erover uit. Wat wil je nu?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:15 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar jij denkt dus oprecht dat het een nuttige tip was?
Ik zei dat helemaal niet, ik ben oprecht benieuwd. Maar jij blijft deze vraag ontwijken, waardoor mijn nieuwsgierigheid naar het antwoord toeneemt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:16 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Eerst zeg je dat ik mijn punt gemaakt heb, en vervolgens lok je verdere reacties erover uit. Wat wil je nu?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:04 schreef Chai het volgende:
[..]
Gelijk weer aannames.
Jij blijft er gewoon steeds over postten, na 1x was het ook wel duidelijk hoor.
Uit deze posts blijkt anders wel dat je wil dat ik erover ophoud.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:07 schreef Chai het volgende:
[..]
Je had hier sowieso niet hoeven postten, mensen snappen zelf ook wel dat ze geen alcohol hoeven te drinken.
Dan waren er nu niet zoveel offtopic reacties geweest.
Hilarisch.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:19 schreef -supergirl- het volgende:
ja ik vind het oprecht een nuttige tip.
Fijn voor je. En nu maar hopen dat chai niet meer post zodat jij het laatste woord hebt, nietwaar?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:19 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
[..]
Uit deze posts blijkt anders wel dat je wil dat ik erover ophoud.
Maar voor je nieuwsgierigheid: ja ik vind het oprecht een nuttige tip.
Ik verwacht eigenlijk nog wel een post van Chai waarin ze haar mening geeft over mijn standpunt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:22 schreef Nobu het volgende:
[..]
Fijn voor je. En nu maar hopen dat chai niet meer post zodat jij het laatste woord hebt, nietwaar?
Maar nogmaals, "drink geen alcohol" was een serieuze tip aan TS?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:23 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk nog wel een post van Chai waarin ze haar mening geeft over mijn standpunt.
Het zal waarschijnlijk lijken op:
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:25 schreef Splutje het volgende:
[..]
Maar nogmaals, "drink geen alcohol" was een serieuze tip aan TS?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:19 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
[..]
ja ik vind het oprecht een nuttige tip.
Een andere reactie is op jouw posts bijna niet mogelijk.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:23 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ik verwacht eigenlijk nog wel een post van Chai waarin ze haar mening geeft over mijn standpunt.
Het zal waarschijnlijk lijken op:
Door een bierflesje?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:36 schreef feyenoordfan92 het volgende:
De klacht van dit topic is inmiddels geworden dat -supergirl- eens flink uitgewoond moet worden.
Ahw wat lief.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:38 schreef Chai het volgende:
Mijn vertrouwen in de intelligentie van de mensheid is weer een stukje afgebrokkeld.
Ja, echt nuttig om een open deur in te trappen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:12 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Bij mij ging het voor het eerst mis in 2009 in Berlijn. Toen moest ik zo hard kotsen dat er allemaal bloed uit kwam. Vanaf toen is het eigenlijk bergafwaarts gegaan met mijn katers.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:21 schreef Nobu het volgende:
Verschrikkelijk terechte klacht dit. Zelfs de kleine, vlotte braakjes zijn veranderd in een hels avontuur, inclusief stuiptrekkingen.
Wow! ben je toen wel naar de dokter geweest?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:53 schreef Skv het volgende:
[..]
Bij mij ging het voor het eerst mis in 2009 in Berlijn. Toen moest ik zo hard kotsen dat er allemaal bloed uit kwam. Vanaf toen is het eigenlijk bergafwaarts gegaan met mijn katers.
Dat was nog boven op de berg?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:53 schreef Skv het volgende:
[..]
Bij mij ging het voor het eerst mis in 2009 in Berlijn. Toen moest ik zo hard kotsen dat er allemaal bloed uit kwam. Vanaf toen is het eigenlijk bergafwaarts gegaan met mijn katers.
Neu. Ik heb toen een zak M&M's opgegeten en een avondje water gedronken. Maar dat jaar was alcoholtechnisch een verschrikkelijk drama. Mijn hele lichaam ging stuk. Zeven kilo aangekomen, altijd griepig en ziek, spieren óf niet ontwikkeld óf overbelast etc.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:54 schreef Chai het volgende:
[..]
Wow! ben je toen wel naar de dokter geweest?
Een echte kater heb ik ook niet heel vaak. Maar als ik hem heb ben ik blij dat ik geen euthanasie-middelen in de buurt hebquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:53 schreef Chai het volgende:
Ik ben hier ook zo bang voor. Ik denk zelfs dat ik nu nog niet eens weet wat een echte kater is. Ben nu ook de volgende dag nog altijd niet topfit, maar echt hoofdpijn heb ik nog nooit gehad.
Mijn vader kan van 8 bier al een kater krijgen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:59 schreef Splutje het volgende:
[..]
Een echte kater heb ik ook niet heel vaak. Maar als ik hem heb ben ik blij dat ik geen euthanasie-middelen in de buurt heb
Dat helpt niets. Dan zou ik nog geen alcohol drinken en dat zou ik dan alsnog in topics als deze posten. Ik denk dat er geen hoop meer is.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:36 schreef feyenoordfan92 het volgende:
De klacht van dit topic is inmiddels geworden dat -supergirl- eens flink uitgewoond moet worden.
Blijf gewoon lekker in je kelder ganzenborden, poppetje.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:00 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Dat helpt niets. Dan zou ik nog geen alcohol drinken en dat zou ik dan alsnog in topics als deze posten. Ik denk dat er geen hoop meer is.
Hebben mensen tegenwoordig nog kelders?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:01 schreef Skv het volgende:
[..]
Blijf gewoon lekker in je kelder ganzenborden, poppetje.
Ik wil trouwens wel even benadrukken dat ik dan wel geen alcohol drink, maar dat dat niet afdoet aan mijn feestvermogen. Ik weet heus wel wat partyen is.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:01 schreef Skv het volgende:
[..]
Blijf gewoon lekker in je kelder ganzenborden, poppetje.
Ja. Voor de wijn.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:02 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Hebben mensen tegenwoordig nog kelders?
'vergif'.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:03 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ik wil trouwens wel even benadrukken dat ik dan wel geen alcohol drink, maar dat dat niet afdoet aan mijn feestvermogen. Ik weet heus wel wat partyen is.Vergis je niet. Ik heb daar gewoon geen vergif voor nodig.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:04 schreef Skv het volgende:
[..]
'vergif'.!
Moraalridder toch een eind op.
Rot nou op, je verneukt mijn kwaliteitstopic met je gejank.quote:
Mensen die dit soort dingen uitkramen zijn altijd intens saai. Allemaal, zonder uitzondering.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:03 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ik wil trouwens wel even benadrukken dat ik dan wel geen alcohol drink, maar dat dat niet afdoet aan mijn feestvermogen. Ik weet heus wel wat partyen is.Vergis je niet. Ik heb daar gewoon geen vergif voor nodig.
Veel sterkte toegewenst. Om je wakker te schudden;quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:06 schreef Skv het volgende:
[..]
Rot nou op, je verneukt mijn kwaliteitstopic met je gejank.
Gelukkig heb ik vanavond een afscheidsborrel van een vriend van me en morgen een gala. Lekker mezelf volpompen met doemnis en verderf.
Je klinkt nu net als zo'n alto van een jaar of 16.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:03 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ik heb daar gewoon geen vergif voor nodig.
Oh, dacht in fobo tot in den treure hosselenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:13 schreef Plastic_zak het volgende:
Het beste medicijn tegen een kater is dronken blijven.
Je hebt wel gelijk. Ik slik ook liever XTC hoor. Maar als je dat te vaak gebruikt neemt het effect wat af en kan ik me niet 'leuk' voelen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:11 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Veel sterkte toegewenst. Om je wakker te schudden;
Alcohol is een giftige stof. Het behoort tot de drugs. Er kleven dus veel gevaren aan (overmatig) alcoholgebruik.
Ernstige gevaren op een rijtje:
Korte termijn:
- afsterven van de hersencellen, waardoor je hersenactiviteit blijvend lager is. (je IQ daalt)
- intoxicatie/vergiftiging
- zuurstof tekort in de hersenen
- bewusteloosheid
- toevallen/ blackouts
- in coma raken (kan tot de dood leiden)
Lange termijn:
- depressies
- angststoornissen
- psychosen
- Korsakov
- levercirrose, leververvetting, leverontsteking
- hart-, alvleesklier- en maagziekten
- overgewicht
- slokdarm-, endeldarm-, dikke darmkanker en borstkanker
- beroertes
- aangeboren afwijkingen (geldt voor alcoholgebruik tijdens zwangerschap)
watquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:14 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Oh, dacht in fobo tot in den treure hosselen
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:14 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Oh, dacht in fobo tot in den treure hosselen
Veel succes met je alcoholverslaving dan maar, ik heb mijn best gedaan.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:15 schreef Skv het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk. Ik slik ook liever XTC hoor. Maar als je dat te vaak gebruikt neemt het effect wat af en kan ik me niet 'leuk' voelen.
Bedankt, pop. Ik ben niet verslaafd.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:17 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Veel succes met je alcoholverslaving dan maar, ik heb mijn best gedaan.
Ah ontkenningsfase.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:18 schreef Skv het volgende:
[..]
Bedankt, pop. Ik ben niet verslaafd.
In before: ontkenning is een kenmerk van een verslaving!!!!1111
Enkel preutse dames, die je met stijl en mad-skills toch nog weet te hosselen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:17 schreef Skv het volgende:
Dat over dat ik slettebakken afspreeksel zoals ik zeg in de OP is natuurlijk verzonnen.
Elk weekend coke is gewoon veel te duur voor sommigen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:11 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Veel sterkte toegewenst. Om je wakker te schudden;
Alcohol is een giftige stof. Het behoort tot de drugs. Er kleven dus veel gevaren aan (overmatig) alcoholgebruik.
Ernstige gevaren op een rijtje:
Korte termijn:
- afsterven van de hersencellen, waardoor je hersenactiviteit blijvend lager is. (je IQ daalt)
- intoxicatie/vergiftiging
- zuurstof tekort in de hersenen
- bewusteloosheid
- toevallen/ blackouts
- in coma raken (kan tot de dood leiden)
Lange termijn:
- depressies
- angststoornissen
- psychosen
- Korsakov
- levercirrose, leververvetting, leverontsteking
- hart-, alvleesklier- en maagziekten
- overgewicht
- slokdarm-, endeldarm-, dikke darmkanker en borstkanker
- beroertes
- aangeboren afwijkingen (geldt voor alcoholgebruik tijdens zwangerschap)
Coke is voor de zwakken. Pep is voor de strakken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:21 schreef Murdera het volgende:
[..]
Elk weekend coke is gewoon veel te duur voor sommigen.
Te lam zijn om nog iets fatsoenlijks te kunnen zeggen en dan vervolgens voor of achter de eerste de beste slet die er op dat moment enigszins raakbaar uitziet, gaan dansen en zo snel mogelijk je tong naar binnen werken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:17 schreef Skv het volgende:
Dat over dat ik slettebakken afspreeksel zoals ik zeg in de OP is natuurlijk verzonnen.
Jij weet!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:26 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Te lam zijn om nog iets fatsoenlijks te kunnen zeggen en dan vervolgens voor of achter de eerste de beste slet die er op dat moment enigszins raakbaar uitziet, gaan dansen en zo snel mogelijk je tong naar binnen werken.![]()
Ik mompel altijd rare onzin en trek ze mee naar huis (of ga met hen mee). Zodra ik dan een bed zie val ik als een blok in slaap.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:26 schreef feyenoordfan92 het volgende:
[..]
Te lam zijn om nog iets fatsoenlijks te kunnen zeggen en dan vervolgens voor of achter de eerste de beste slet die er op dat moment enigszins raakbaar uitziet, gaan dansen en zo snel mogelijk je tong naar binnen werken.![]()
Inderdaad! Gewoon na een paar uurtjes slapen wakker worden, paar frikandellen speciaal naar binnen werken en water drinken en dan weer gaan slapenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:57 schreef Selyn het volgende:
Ik drink altijd (ok, meestal) een glas water naast m'n biertje o.i.d.
's avonds voor het naar bed gaan nog een glas water achterover slaan.
Meestal wordt ik na zo'n 5 à 6 uur slaap vanzelf wakker en voel ik me zo brak als maar kan, ga iets vettigs eten en nog meer water drinken, na een uurtje weer naar bed en als ik dan zo'n 2 à 3 uurtjes later weer wakker wordt voel ik me kiplekker en klaar voor 't volgende feestje!
Vrij zijn om te kateren, drink gewoon minder/niet en ga dan werken, lamballenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:20 schreef -supergirl- het volgende:
Oja dit was ik nog vergeten: mensen die hele weekenden vrij zijn.![]()
Ja jij hebt aardig wat clubs af te gaan he in het weekend;quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:20 schreef -supergirl- het volgende:
Oja dit was ik nog vergeten: mensen die hele weekenden vrij zijn.![]()
red hat society.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:28 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja jij hebt aardig wat clubs af te gaan he in het weekend;
De batikclub, de gedroogdeanjer knutselclub en de tuppawareclub
Iets met werk.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:28 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja jij hebt aardig wat clubs af te gaan he in het weekend;
De batikclub, de gedroogdeanjer knutselclub en de tuppawareclub
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:29 schreef Skv het volgende:
supergirl is zo'n chick die houdt van wildbreien en urban gardening.
Klere man, wat sla jij achterover dat je je zo lam voelt:)quote:Op zaterdag 1 september 2012 03:55 schreef Skv het volgende:
Ik moet er over vier uur uit en ben zwaar aan de beurt..
Gisteren iets van 20 bier denk ik, hele dag verrot geweest en mezelf verhuisd.quote:Op zaterdag 1 september 2012 08:57 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Klere man, wat sla jij achterover dat je je zo lam voelt:)
Ik vind dit altijd zo jammer, ja alcohol is verslavend en kan gevaarlijk zijn, tenzij je er mee om weet te gaan. En dit geldt wel voor meer dingen, een keertje naar de Mac is niet erg, als je er 5 keer per dag eet en dit de hele week door wel.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:17 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Veel succes met je alcoholverslaving dan maar, ik heb mijn best gedaan.
Mooie speechquote:Op zaterdag 1 september 2012 19:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo jammer, ja alcohol is verslavend en kan gevaarlijk zijn, tenzij je er mee om weet te gaan. En dit geldt wel voor meer dingen, een keertje naar de Mac is niet erg, als je er 5 keer per dag eet en dit de hele week door wel.
Het is ook jammer dat je er standaard vanuit gaat dat mensen alcohol drinken om meer lol en vreugde te hebben. Nergens stelt de TS dat ie dit doet, ik weet niet wat zijn beweegredenen zijn, maar ik vind het gewoon lekker om een paar biertjes te drinken op een avond. Of soms een lekker speciaalbiertje, een lekkere cognac of een whisky of 2. Als je dit niet al te bond maakt en niet te frequent doet dan kan dit net zoveel kwaad als een keer in de file staan (die uitlaatgassen zijn schadelijker dan een zuipavond op de zaterdag).
Je kunt jouw redenatie ook omdraaien, als je bepaalde alcoholische dranken gewoon lekker vindt dan moet het naar mijn inzichten niet zo zijn dat je dit maar laat uit angst dat je het alleen zou doen om gezellig of vrolijker te worden.
\quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:25 schreef Skv het volgende:
[..]
Gisteren iets van 20 bier denk ik, hele dag verrot geweest en mezelf verhuisd.![]()
Nu op weg naar een gala. Nice!
Ik hoor wat je zegt, maar het is idd een sociaal gebeuren jammer wel dat mensen de rem niet weten te vinden, ik drink graag wijn maar in mate.. Je moet er verder geen drama van maken dat moet ieder voorzelf uitmaken:)quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo jammer, ja alcohol is verslavend en kan gevaarlijk zijn, tenzij je er mee om weet te gaan. En dit geldt wel voor meer dingen, een keertje naar de Mac is niet erg, als je er 5 keer per dag eet en dit de hele week door wel.
Het is ook jammer dat je er standaard vanuit gaat dat mensen alcohol drinken om meer lol en vreugde te hebben. Nergens stelt de TS dat ie dit doet, ik weet niet wat zijn beweegredenen zijn, maar ik vind het gewoon lekker om een paar biertjes te drinken op een avond. Of soms een lekker speciaalbiertje, een lekkere cognac of een whisky of 2. Als je dit niet al te bond maakt en niet te frequent doet dan kan dit net zoveel kwaad als een keer in de file staan (die uitlaatgassen zijn schadelijker dan een zuipavond op de zaterdag).
Je kunt jouw redenatie ook omdraaien, als je bepaalde alcoholische dranken gewoon lekker vindt dan moet het naar mijn inzichten niet zo zijn dat je dit maar laat uit angst dat je het alleen zou doen om gezellig of vrolijker te worden.
Als je een gala weet wil ik wel mee als date. Mits je eerst een foto van jezelf stuurt.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:22 schreef AndreaW het volgende:
[..]
\
Hmm gala, en ik ben niet uitgnodigd shame on you:) nu maar hopen dat je niet opnieuw een kater hebt:)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |