SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
Waterlooplein in Amsterdam heb je soms mooie!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:01 schreef kanovinnie het volgende:
Maargoed, nog steeds geen tips voor soignee fietsshirtjes voor weinig?
Beetje uit de richtingquote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:08 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Waterlooplein in Amsterdam heb je soms mooie!
Van 0 tot 20-30 euro oid? Ik hoef (nog) geen castelli shirts oid. Maar wel iets uniekers dan een 13 in een dozijn shirt.quote:
Ik zoek uberhaupt een fietsshirtje in die prijscategorie. Maar heb nog weinig kunnen vinden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Van 0 tot 20-30 euro oid? Ik hoef (nog) geen castelli shirts oid. Maar wel iets uniekers dan een 13 in een dozijn shirt.
Moet je eens bij de decathlon gaan kijken. Maar dat zijn wel hele basic shirtjes.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:38 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik zoek uberhaupt een fietsshirtje in die prijscategorie. Maar heb nog weinig kunnen vinden.
Ik verdien voorlopig niets meer dan 'heel basic'. Iets met een zak voor m'n sleutels is al fijnquote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moet je eens bij de decathlon gaan kijken. Maar dat zijn wel hele basic shirtjes.
quote:bike-mall.com sells nothing but counterfeit clothing. They are stealing the graphics/designs of legitimate companies, slapping them on crappy shorts with pitiful pads and jerseys that never fit quite right and selling them to people with a broken ethical compass who just want "cheap" no matter who gets hurt.
Ik heb 't ff doorgelezen ja. Het is aardig vaag.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:40 schreef janatwork het volgende:
Zoals iemand op die website poste waar ik naar linkte:
[..]
Ja, het is vochtig weer hier.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:20 schreef raptorix het volgende:
Compleet verzopen, wat een weer zeg.
Wat voor een gemiddeldes worden door gereden?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:14 schreef Patroon het volgende:
Ik ga zaterdag een omloop van 100km bij de Elites rijden (Amateurs en Elites gezamenlijk). Ben benieuwd.
Dat zal hard gaan, meestal met gecombineerde wedstrijden lijkt het alsof het nog harder gaat.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:14 schreef Patroon het volgende:
Ik ga zaterdag een omloop van 100km bij de Elites rijden (Amateurs en Elites gezamenlijk). Ben benieuwd.
40+ gemiddeld, maar het kan bij de elites zo lang hard doorgaan, bij de amateurs valt het wat sneller weer ff stil. Bij de elites lijkt er geen einde aan de 50+ te komen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:23 schreef janatwork het volgende:
[..]
Wat voor een gemiddeldes worden door gereden?
Ja, ik heb er ook geen verwachting van, maar de wedstrijd is hier 10km vandaan en een leuk omloopje van 11km. Heb niks te verliezen en is een mooie training.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat zal hard gaan, meestal met gecombineerde wedstrijden lijkt het alsof het nog harder gaat.
Das erg hard! Waarom zijn er eigenlijk geen koersen op een lager niveau? Als je wil gaan voetballen is er zelfs een klasse voor gehandicapten maar op de fiets moet je meteen een uur 40 kunnen rijden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
40+ gemiddeld, maar het kan bij de elites zo lang hard doorgaan, bij de amateurs valt het wat sneller weer ff stil. Bij de elites lijkt er geen einde aan de 50+ te komen.
[..]
Ja, ik heb er ook geen verwachting van, maar de wedstrijd is hier 10km vandaan en een leuk omloopje van 11km. Heb niks te verliezen en is een mooie training.
Je hebt ook lagere klasses, amateurs, sportklasse. Maar overal wordt wel 40 per uur gem. gehaald, zelfs bij de nieuwelingen/junioren. Het gemiddelde is niet het zware. Wat het zwaar maakt is hoe lang het echt hard doorgaat en de afstand. Die twee zijn bij de lagere categorieën minder. Als je in een grote groep rijdt zul je zien dat je 40 met de handjes bovenop je stuur doet en je even kan uitrusten van de 48+ momentenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:29 schreef janatwork het volgende:
[..]
Das erg hard! Waarom zijn er eigenlijk geen koersen op een lager niveau? Als je wil gaan voetballen is er zelfs een klasse voor gehandicapten maar op de fiets moet je meteen een uur 40 kunnen rijden.
Ik heb een jaar of 4 geleden een paar weken met de dinsdagavond competitie van de lokale vereniging mee gedaan. Dat ging in het B peloton rond de 39 in het uur ( een uur lang plus 3 rondes), en om dat fatsoenlijk bij te kunnen houden heb ik toch zeker 10 uur training in de week nodig, en dat is voor de meeste mensen gewoon een hoop om aan een sport te besteden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hebt ook lagere klasses, amateurs, sportklasse. Maar overal wordt wel 40 per uur gem. gehaald, zelfs bij de nieuwelingen/junioren. Het gemiddelde is niet het zware. Wat het zwaar maakt is hoe lang het echt hard doorgaat en de afstand. Die twee zijn bij de lagere categorieën minder. Als je in een grote groep rijdt zul je zien dat je 40 met de handjes bovenop je stuur doet en je even kan uitrusten van de 48+ momenten
Het is idd anders dan bij voetbal waar bier drinken belangrijker is. Bij wielrennen heb je ook een categorie voor gehandicapten, genaamd ID renners.
Leesvoer: http://doefiets.nl/trainingquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:46 schreef Swaytje het volgende:
Heya, ik heb ongeveer 2 jaar een racefiets, maar nooit serieus gedaan, gewoon af en toe een rondje.
Deze vakantie wel fanatiek bezig geweest met 4-5 keer per week.
Nu zouden een vriend en ik volgend jaar mee willen doen aan La Marmotte, maar ik heb geen idee of dat een realiseerbaar doel is. Hoeveel moet men trainen om zoiets te fietsen?
Ik ben een student, kan redelijk wat tijd vrijmaken voor trainingen (heb overigens ook geen idee hoe ik efficient train, ik lees overal dat je met lage hartslag de meeste trainingen moet doen? Ik kan het nooit laten om gewoon zo hard mogelijk te fietsen zodat ik na een 2.5 uur gebroken thuis kom.)
Wij gaan ook met een groepjequote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:46 schreef Swaytje het volgende:
Heya, ik heb ongeveer 2 jaar een racefiets, maar nooit serieus gedaan, gewoon af en toe een rondje.
Deze vakantie wel fanatiek bezig geweest met 4-5 keer per week.
Nu zouden een vriend en ik volgend jaar mee willen doen aan La Marmotte, maar ik heb geen idee of dat een realiseerbaar doel is. Hoeveel moet men trainen om zoiets te fietsen?
Ik ben een student, kan redelijk wat tijd vrijmaken voor trainingen (heb overigens ook geen idee hoe ik efficient train, ik lees overal dat je met lage hartslag de meeste trainingen moet doen? Ik kan het nooit laten om gewoon zo hard mogelijk te fietsen zodat ik na een 2.5 uur gebroken thuis kom.)
Hiha.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hebt ook lagere klasses, amateurs, sportklasse. Maar overal wordt wel 40 per uur gem. gehaald, zelfs bij de nieuwelingen/junioren. Het gemiddelde is niet het zware. Wat het zwaar maakt is hoe lang het echt hard doorgaat en de afstand. Die twee zijn bij de lagere categorieën minder. Als je in een grote groep rijdt zul je zien dat je 40 met de handjes bovenop je stuur doet en je even kan uitrusten van de 48+ momenten
Het is idd anders dan bij voetbal waar bier drinken belangrijker is. Bij wielrennen heb je ook een categorie voor gehandicapten, genaamd ID renners.
dus jij beweert dat je makkelijker aansluit bij een wielrenpeleton, dan bij een voetbalelftal??! haha Grapje toch?!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 06:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hiha.
1. Er voetballen veel meer mensen dus logischerwijs veel groter niveauverschil.
2. Je kan makkelijker aansluiten. Iedereen tussen de 20 en 30 die een jaar lang serieus gaat trainen komt mee met die 40 per uur. Doe je dat bij voetbal kan je na een jaar nog steeds helemaal niks omdat je basistechniek mist.
Hangt ervan af wat voor niveau. Ik beweer dat je met veel en serieus trainen nog op een alleraardigst niveau kan gaan fietsen, ook al start je pas op je 25ste. Zelfs in de profwereld zie je dat nog met bv een Bauke Mollema die pas op z'n 16e zn eerste fietsje kreeg. Als je in de voetballerij start op je 16e kom je nooit voorbij reserve zondag 6e klasse.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 07:53 schreef the_critic het volgende:
[..]
dus jij beweert dat je makkelijker aansluit bij een wielrenpeleton, dan bij een voetbalelftal??! haha Grapje toch?!
En om écht goed te kunnen voetballen moet je ook zoiets hebben wat talent en balgevoel heeft. Voor wielrennen hoef je alleen maar hard op de pedalen te kunnen rammen. Als je geen bochten kunt rijden of niet kunt afdalen is dat een nadeel, maar dat zou je nog goed kunnen compenseren door harder te rijden dan de restquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 07:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat voor niveau. Ik beweer dat je met veel en serieus trainen nog op een alleraardigst niveau kan gaan fietsen, ook al start je pas op je 25ste. Zelfs in de profwereld zie je dat nog met bv een Bauke Mollema die pas op z'n 16e zn eerste fietsje kreeg. Als je in de voetballerij start op je 16e kom je nooit voorbij reserve zondag 6e klasse.
Heb je al eens in de Ardennen gereden? In de Alpen? De Eifel, Schwarzwald?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:28 schreef Swaytje het volgende:
Ik snap dat de marmotte langer duurt, maar maak je ook trainingen van 8 uur dan? Zijn trainingen van een paar uurtjes niet genoeg?
Je moet meer dan hard kunnen rijden. Ik hoor bij de betere hardrijders in het peloton waar ik fiets, maar er zijn er genoeg die harder kunnen en toch mindere uitslagen rijden. Echt hard kunnen rijden is ook een talent. Er zijn mensen die met weinig training al makkelijk bij de besten rijden bij de amateurs.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
En om écht goed te kunnen voetballen moet je ook zoiets hebben wat talent en balgevoel heeft. Voor wielrennen hoef je alleen maar hard op de pedalen te kunnen rammen. Als je geen bochten kunt rijden of niet kunt afdalen is dat een nadeel, maar dat zou je nog goed kunnen compenseren door harder te rijden dan de rest
Ja klopt, ik ken ook jongens die ontzettend hard rijden en bij de top 5 van NL in cyclo's eindigen, maar te bang en niet hard genoeg zijn in het peloton, dus geen enkele uitslag rijden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Je moet meer dan hard kunnen rijden. Ik hoor bij de betere hardrijders in het peloton waar ik fiets, maar er zijn er genoeg die harder kunnen en toch mindere uitslagen rijden. Echt hard kunnen rijden is ook een talent. Er zijn mensen die met weinig training al makkelijk bij de besten rijden bij de amateurs.
Waar, wielrennen is veel meer dan hardfietsen alleen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja klopt, ik ken ook jongens die ontzettend hard rijden en bij de top 5 van NL in cyclo's eindigen, maar te bang en niet hard genoeg zijn in het peloton, dus geen enkele uitslag rijden.
Parcours toch een beetje een gemiste kans. Dat stuk over de keringen en walcheren had de finish moeten zijn (bv op de boulevard van Vlissingenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:59 schreef kaasplankje het volgende:
Profkoers start hier in de stad, de world port classic.
http://www.wielerflits.nl(...)s-classic-2012.html/
Ja, je kan nog zo sterk zijn, als je niet voorin komt dan kan je alsnog na 50km douchenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:09 schreef the_critic het volgende:
Wedstrijdsnelheden, in een peleton rijden, op de kant rijden, klimmen, bochten rijden.. in mijn ogen minder makkelijk te leren dan overspelen, sneller sprintje dan je tegenstander, schot op doel.. maar ok.Misschien onderschat ik voetbal.. maar jullie onderschatten het rijden van wedstrijden.. Hard rijden met je makkers over de dijk, is niet te vergelijken met 200 renners duwen en trekken om voorin over de dijk te gaan en niet op de kant te moeten zodat je fris nog kunt sprinten na 200km.
Nee 0,0quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, je kan nog zo sterk zijn, als je niet voorin komt dan kan je alsnog na 50km douchen![]()
@KnutdeIJsbeer:
Het klinkt alsof je ervaring hebt met wedstrijden wielrennen, klopt dat?
Okequote:
Vandaag Rdam Antwerpen, morgen retour.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jezus het is morgen![]()
Wij zijn van plan morgen Rotterdam - Vlissingen te doen
Zijn natuurlijk ook wel zaken die je liever met een goed geoefend peloton doet dat met een equivalent van een bierdrink elftal.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:09 schreef the_critic het volgende:
Wedstrijdsnelheden, in een peleton rijden, op de kant rijden, klimmen, bochten rijden.. in mijn ogen minder makkelijk te leren dan overspelen, sneller sprintje dan je tegenstander, schot op doel.. maar ok.Misschien onderschat ik voetbal.. maar jullie onderschatten het rijden van wedstrijden.. Hard rijden met je makkers over de dijk, is niet te vergelijken met 200 renners duwen en trekken om voorin over de dijk te gaan en niet op de kant te moeten zodat je fris nog kunt sprinten na 200km.
Mietjequote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:25 schreef janatwork het volgende:
Wilde nu eigenlijk op de fiets zitten, maar wat een wind. Pfff. Straks maar een uurtje zwemmen.
Bij voetbal is er veel meer concurrentie dan bij wielrennen, het is al moeilijk om in het eerste te spelen van een amateurclub in de hoofdklasse. Laat staan dat je dan nog door kunt groeien naar een profclub. Vergeet ook niet dat er een groot verschil is tussen meedoen in de Jupiler League en meedoen in de Champions League. Verder is voetbal veel meer een technische sport dan wielrennen, dat leer je niet zomaar. Je kunt niet op je 16de pas beginnen met voetballen en doorgroeien naar de profs, dat heeft jaren nodig.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:09 schreef the_critic het volgende:
Wedstrijdsnelheden, in een peleton rijden, op de kant rijden, klimmen, bochten rijden.. in mijn ogen minder makkelijk te leren dan overspelen, sneller sprintje dan je tegenstander, schot op doel.. maar ok.Misschien onderschat ik voetbal.. maar jullie onderschatten het rijden van wedstrijden.. Hard rijden met je makkers over de dijk, is niet te vergelijken met 200 renners duwen en trekken om voorin over de dijk te gaan en niet op de kant te moeten zodat je fris nog kunt sprinten na 200km.
Nee, dat zeg ik niet. Je zal er flink voor moeten trainen om aan te kunnen haken en echt wel een beetje "leven" voor de sport. Maar dan is het wel goed mogelijk, ook als je nog op late leeftijd start. Zelfs in het profpeleton zijn hier dus voorbeelden van.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke
Maar hoe kom je er zo bij dat het allemaal wel makkelijk te doen is? Is het niet iets voor je om eens te gaan proberen?
Oh gelukkigquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vandaag Rdam Antwerpen, morgen retour.
ik heb wel wedstrijdervaring, vandaar dat ik weet dat het onderschat wordt. Is compleet anders dan met je vrienden een rondje fietsen. Zelfs je peleton toervereninging uit de buurt is niet te vergelijken met een wedstrijd gehaaide mensen die allemaal bij de eerste 30 willen rijden..quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, je kan nog zo sterk zijn, als je niet voorin komt dan kan je alsnog na 50km douchen![]()
@KnutdeIJsbeer:
Het klinkt alsof je ervaring hebt met wedstrijden wielrennen, klopt dat?
respect voor de mensen die vandaag op de fiets stappen. Lijkt gvd wel herfststorm hier :Squote:
Maar zouden er niet genoeg mensen zijn die niet willen leven voor de sport maar wel mee willen doen met af en toe een race rijden?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Je zal er flink voor moeten trainen om aan te kunnen haken en echt wel een beetje "leven" voor de sport. Maar dan is het wel goed mogelijk, ook als je nog op late leeftijd start. Zelfs in het profpeleton zijn hier dus voorbeelden van.
Als iemand van 25 een jaar lang serieus gaat voetballen (en dat daarvoor nog nooit gedaan heeft) dan kan hij er nog steeds helemaal niks van. De techniek om een beetje op niveau te kunnen spelen moet je in je jeugd al hebben opgedaan. Anders wordt het niks meer.
En dat is ook gelijk een verklaring imo waarom je bij voetbal een 9e klasse hebt die echtis maar bij fietsen is zelfs de laagste klasse al van behoorlijk niveau.
Sportklasse en hier heb je een club met wilde wedstrijden. Tommeke is ook een Sportklasse omdat hij zijn dagelijkse portie bier niet wil.missen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:45 schreef janatwork het volgende:
[..]
Maar zouden er niet genoeg mensen zijn die niet willen leven voor de sport maar wel mee willen doen met af en toe een race rijden?
Nu gebeurt dat volgens mij gewoon op de openbare weg met alle bijhorende problemen.
Bij criteriums zijn burgerrondes af en toe voor niet-licentiehouders, zoals hier onlangs op Katendrecht het geval was. Er zijn cyclo's, je hebt de NWB waar je op een dagkaart klassiekers of criteriums kan rijden, bij WV Olympia is er op zaterdag een koers voor trimmers, er is zat.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:45 schreef janatwork het volgende:
Maar zouden er niet genoeg mensen zijn die niet willen leven voor de sport maar wel mee willen doen met af en toe een race rijden?
Nu gebeurt dat volgens mij gewoon op de openbare weg met alle bijhorende problemen.
Ik zal me eens mat meer inlezenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij criteriums zijn burgerrondes af en toe voor niet-licentiehouders, zoals hier onlangs op Katendrecht het geval was. Er zijn cyclo's, je hebt de NWB waar je op een dagkaart klassiekers of criteriums kan rijden, bij WV Olympia is er op zaterdag een koers voor trimmers, er is zat.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sportklasse en hier heb je een club met wilde wedstrijden. Tommeke is ook een Sportklasse omdat hij zijn dagelijkse portie bier niet wil.missen.
Voor 30.- Euro per jaar heb je een KNWU basislidmaatschap, waarvan ik vind dat iedere zichzelf respecterende wielrennende niet-licentiehouder (of NTFU lid) in dit topic er een van zou moeten hebben.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:10 schreef janatwork het volgende:
[..]
Ik zal me eens mat meer inlezen. Iemand een voorbeeld trainingsschema. Die van zitvlees werken allemaal naar een lange tocht toe.
Jezus gast, train jij? Ik dacht dat jij het altijd op talent deedquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:16 schreef Tommeke het volgende:
Ik train trouwens als volgt, globaal:
In de winter: veel duurtraining en veldtoertochten op de crosser.
In december/januari begin ik al met wat viaducttrainingen. Dan doe ik in januari/februari sprinttraining. En vanaf half februari elke zondag een trainingskoers.
trynwalden? Succes, lijkt me een pittig omloopjequote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:14 schreef Patroon het volgende:
Ik ga zaterdag een omloop van 100km bij de Elites rijden (Amateurs en Elites gezamenlijk). Ben benieuwd.
Ssshhhht! Dat wil ik iedereen laten gelovenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:08 schreef Yankee het volgende:
[..]
Jezus gast, train jij? Ik dacht dat jij het altijd op talent deed
Ja Trynwalden idd. Heb net ff het rondje gefietst al ben ik daar wel bekend (10km hier vandaan). Inderdaad erg pittig, zo'n 75% is klinkerweg en veel bochten op een omloop van 12km.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:14 schreef Yankee het volgende:
[..]
trynwalden? Succes, lijkt me een pittig omloopje
Ik doe altijd intervaltraining van kroeg naar kroegquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:14 schreef Yankee het volgende:
[..]
trynwalden? Succes, lijkt me een pittig omloopje
in de kromme elleboog?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:04 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik doe altijd intervaltraining van kroeg naar kroeg
Uiteraard, het is altijd lekker trainen daar...quote:
mooi hoor!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:45 schreef firewirecable het volgende:
Beetje klimmen vandaag na het ontbijt.
Distance: 96,31 km
Time: 3:25:07
Avg Speed: 28,2 km/h
Elevation Gain: 1.232 m
Calories: 2.038 C
[ link | afbeelding ]
http://connect.garmin.com/activity/217061677
http://app.strava.com/rides/20357621
(wat zit er trouwens veel verschil in de Garmin data en de Strava data. Garmin zegt dat ik 200m meer heb geklommen en Strava zegt dat ik 400Kcal meer heb verbrand..... vreemd.
Ik doe alles op de fiets, dus ik hoef niet meer te trainen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:04 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik doe altijd intervaltraining van kroeg naar kroeg
Ik vind rondjes van 12km niet echt klein. Rondjes van 1500m (criteriums) zijn pas klein.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik snap dus totaal niet wat julie in die kleine rondjes zien, fietsen is voor mij juist elke minuut een ander stukje landschap zien. Vorige week liep er opeens een wilde haas een stukje met me mee, dat soort momenten doe ik het voor.![]()
Maar ik heb in het zadel ook de competitiedrang van een borrelnoot op sloffen schijnt het
Of een rondje van 1000 meter, dat je aan de start staat en het rondebord staat op 100.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind rondjes van 12km niet echt klein. Rondjes van 1500m (criteriums) zijn pas klein.
op de ligfietsquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:56 schreef janatwork het volgende:
Wel een mooie wind om wat KOM's aan te vallen
ik heb vandaag gefiets,als dat is meer als de meeste koekenbakkers hier kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:13 schreef kaasplankje het volgende:
Tjongejongejonge 6.9km
wát een prestatie!
Hier ook 1,5uur gefietst, enkel niet geregistreerd met Strava. Maar voor 6,9km pomp ik mijn banden niet op.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:16 schreef dop het volgende:
[..]
ik heb vandaag gefiets,als dat is meer als de meeste koekenbakkers hier kunnen zeggen.
is de route naar mijn werk
Betere biba's kopen vriend, dan lopen ze niet steeds leeg.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hier ook 1,5uur gefietst, enkel niet geregistreerd met Strava. Maar voor 6,9km pomp ik mijn banden niet op.
ik heb er ook meer als 6,9 maar dit stukje wist ik dat ik met de ligfiets heel makkelijk die KOM kon pakken, dus daar voor de teller los mee genomen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hier ook 1,5uur gefietst, enkel niet geregistreerd met Strava. Maar voor 6,9km pomp ik mijn banden niet op.
Jep. Ik vind het wel iets speciaals hebben.en het is meteen weer een goede reden om af te reizen naar Limburg. Blijft altijd mooi om daar te fietsen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:42 schreef JohnDDD het volgende:
Mensen hier die deelnemen aan de toertocht van het WK op 15/9? Vind het zo duur! 35 euro ("slechts", staat er dan ook nog bij), plus ong. 35 euro treinkosten ernaartoe...pf. Wel mooi tochtje denk ik.
He bah wat een agressief plaatjequote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Daar heb ik een speciaal plaatje voor [ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
He bah wat een agressief plaatje![]()
Om dat te compenseren hier maar 1 waar ik vrolijk van word
[ afbeelding ]
Voortaan opletten als de koopjesbaas een tip geeft.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:38 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik zoek uberhaupt een fietsshirtje in die prijscategorie. Maar heb nog weinig kunnen vinden.
Fietsers zonder helmquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ok ok, je hebt me![]()
Maar Gert Jacobs fietst ie er wel echt uit![]()
[ afbeelding ]![]()
Geen tijd schatje, maar ik houd wel van spontane acties dus volgende keer ga ik wel mee.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:55 schreef Oksel het volgende:
Ik zit in Rdam maar Kaas wil niet daten
Je moet gewoon proberen een zo'n recht mogelijke ketting lijn te maken. Stel je hebt hem voor op het midden en achter op de kleinste (meest rechtse) dan kan je hem beter voor op de grote plaat leggen en achter een paar tantjes lichter, je voelt dan wel aan het cadans welke combinaties met elkaar overeenkomen en hetzelfde verzet op leveren.quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:26 schreef muzas het volgende:
Ik ga zo ook weer eens wat fietsen..
Had na de vorige keer wel nog een vraag;
Ik begreep dat het de bedoeling is dat je je ketting niet te 'scheef' schakelt. (3 voor en 1 achter ofzo)
Maar hoever kun je gaan? Ik wil het kleinste blad eigenlijk niet gebruiken, maar als ik 'm op het middelste blad voor heb staan, welk van de 10 wielen achter zijn dan bruikbaar zonder al te veel stress op de ketting???
Zo ver was ik, ik heb echter een probleem zodra ik lichter wil fietsen (heuveltje op, tegenwind...) 2 voor en 4 achter is dan voor mij te zwaar... dan maar naar het binnenblad voor?quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je moet gewoon proberen een zo'n recht mogelijke ketting lijn te maken. Stel je hebt hem voor op het midden en achter op de kleinste (meest rechtse) dan kan je hem beter voor op de grote plaat leggen en achter een paar tantjes lichter, je voelt dan wel aan het cadans welke combinaties met elkaar overeenkomen en hetzelfde verzet op leveren.
Of gewoon effe doorstampen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:40 schreef muzas het volgende:
[..]
Zo ver was ik, ik heb echter een probleem zodra ik lichter wil fietsen (heuveltje op, tegenwind...) 2 voor en 4 achter is dan voor mij te zwaar... dan maar naar het binnenblad voor?
Haha ja, ik zou willen dat ik 't kon opbrengen, maar als ik met tegenwind 'ff ga doorstampen' Begint m'n horloge te piepen dat ik buiten m'n zone komquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Of gewoon effe doorstampen.Naar het binnenblad kost je ook weer snelheid.
Valt mee, ik heb daar een Spiuk lange winterbroek voor 35 euro (incl verzenden, want ik zat in de UK) op de kop getikt. Wel een beetje goed zoeken, maar meestal vind je wel watquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:02 schreef ThePlaneteer het volgende:
Duur siteje dat Wiggle zeg.
Gelukkig is het gratis verzenden nu, dus heb maar paartje Castelli sokjes besteld.
Die naar me werk meet ik niet, anders had ik ook 250 KM per maand meerquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:13 schreef kaasplankje het volgende:
Tjongejongejonge 6.9km
wát een prestatie!
Klinkt bekend bij de neutralisatie al boven omslagpuntquote:Op zaterdag 1 september 2012 17:34 schreef Patroon het volgende:
Het fietsen met de Elites was toch wat teveel van het goede, eigenlijk wist ik dit ook wel maar goed, wedstrijdje hier 10km vandaan, kunnen we altijd proberen.
Aan de start stonden zo'n 130 renners waaronder Leon van Bon en Wim Stroetinga (Olympische baanploeg). Het parcours bestond voornamelijk uit slingerende klinkerwegen. Al snel kwam ik er achter dat ik te kort kwam om steeds na de bochten bij het aanzetten mee te kunnen, na een tijdje heb ik het laten lopen. Vooral het ontbreken van wedstrijdritme en hardheid is hier de oorzaak voor. In mijn polar software zie ik dat ik vanaf de neutralisatie constant boven omslagpunt heb gereden, dat is niet lang vol te houden.![]()
Volgend seizoen wil ik meer amateur wedstrijden rijden, waardoor ik ook veel meer wedstrijd ritme heb voor zulke wedstrijden.
klopt idd, wat wedstrijd ritme erbij en het is wel te doen, bij de amateurs iig. Ik vond het ook wel leuk om Leon van Bon aan de start te zien.. had net een interview van hem gelezen in wielerland magazine. Valt me op dat die elites ook allemaal dikke poten hebben, dan moet er bij mij nog wel wat bij.quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:49 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Klinkt bekend bij de neutralisatie al boven omslagpuntDat heb ik ook een tijdje gehad. Meer hardheid op doen meer wedstrijdritme dan gaat het beter. Ik vind wel tof dat je met die mannen meegereden hebt hoor!
stelletje flikkers die worlds port classic , kost me weer een komquote:Op zaterdag 1 september 2012 18:50 schreef CyclingGirl het volgende:
Vandaag 100km gereden, moest eigenlijk afbouwen maar vond het weer wel aardig en had de tijd. Nog langs een tussensprint van de Worlds Port Classic gereden. Was wel leuk. Morgen maar wat korter rijden.
Ah, je hebt je best gedaan?quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:47 schreef muzas het volgende:
Verdomme... Ik heb dus vandaag veuls te hard gereden voor mijn doen (met anderen mee), en ik ben me nu toch een partij kortademig en pijn in m'n rug![]()
![]()
![]()
inspannings astma ?quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:47 schreef muzas het volgende:
Verdomme... Ik heb dus vandaag veuls te hard gereden voor mijn doen (met anderen mee), en ik ben me nu toch een partij kortademig en pijn in m'n rug![]()
![]()
![]()
Ik had op terugweg net eigenlijk ook KOM moeten hebben, maar eindpunt ligt op randje van waar ik afsla, is redelijk gevaarlijke KOM midden door Amsterdam West, normaal rij ik er erg voorzichtig, maar nu had ik alle 3 stoplichten groen, en hoefde ik maar 1 persoon in te halenquote:Op zaterdag 1 september 2012 18:45 schreef cafca het volgende:
Ik heb net mijn eerste KOM behaald![]()
Op een viaductje
Admiraal de ruiter weg?quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik had op terugweg net eigenlijk ook KOM moeten hebben, maar eindpunt ligt op randje van waar ik afsla, is redelijk gevaarlijke KOM midden door Amsterdam West, normaal rij ik er erg voorzichtig, maar nu had ik alle 3 stoplichten groen, en hoefde ik maar 1 persoon in te halen
Flaggen die flauwekul met stoplichten..quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik had op terugweg net eigenlijk ook KOM moeten hebben, maar eindpunt ligt op randje van waar ik afsla, is redelijk gevaarlijke KOM midden door Amsterdam West, normaal rij ik er erg voorzichtig, maar nu had ik alle 3 stoplichten groen, en hoefde ik maar 1 persoon in te halen
Mjah goed punt, maar ik vind het ieder ze eigen verantwoordelijkheid, ga er ook geen risico's nemen om een KOM te halen. Ik vind KOM's op kortere stukjes best leuk, bijvoorbeeld die van de AH naar de PONT, maar ik ga echt niet door rood knallen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:42 schreef eentwee het volgende:
[..]
Flaggen die flauwekul met stoplichten..
Ik rij daar wel heel vaak door rood omdat er nooit auto's rijdenquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah goed punt, maar ik vind het ieder ze eigen verantwoordelijkheid, ga er ook geen risico's nemen om een KOM te halen. Ik vind KOM's op kortere stukjes best leuk, bijvoorbeeld die van de AH naar de PONT, maar ik ga echt niet door rood knallen.
Ik ook. Als ze mij mod zouden maken zou ik 80% van alle segmenten verwijderen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:03 schreef MarcoD het volgende:
Ik flag segmenten met gevaarlijke punten gewoon, die segmenten slaan gewoon nergens op. En kunnen ongewenst gedrag in de hand werken.
Tuurlijk rij ik wel eens door rood, maar dat is als er echt niemand aan komt rijden, wacht wel gewoon op groen.
Morgenochtend ~4 uurtjes fietsen en in de middag even bij de wiellerronde kijken hier in dorp en wat bier drinken..
Niet gefietst vandaagquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:03 schreef MarcoD het volgende:
Ik flag segmenten met gevaarlijke punten gewoon, die segmenten slaan gewoon nergens op. En kunnen ongewenst gedrag in de hand werken.
Tuurlijk rij ik wel eens door rood, maar dat is als er echt niemand aan komt rijden, wacht wel gewoon op groen.
Morgenochtend ~4 uurtjes fietsen en in de middag even bij de wiellerronde kijken hier in dorp en wat bier drinken..
Same, tenzij ik daar de KOM heb.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:04 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik ook. Als ze mij mod zouden maken zou ik 80% van alle segmenten verwijderen.
Squats doen Patroon. En veel buik en rug erbij. Hoelang heb je meegereden voor je moest lossen?quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:51 schreef Patroon het volgende:
klopt idd, wat wedstrijd ritme erbij en het is wel te doen, bij de amateurs iig. Ik vond het ook wel leuk om Leon van Bon aan de start te zien.. had net een interview van hem gelezen in wielerland magazine. Valt me op dat die elites ook allemaal dikke poten hebben, dan moet er bij mij nog wel wat bij.
Die richting de pont is redelijk veilig ja, vooral omdat het licht bijna altijd op groen staat, en niemand die weg inslaat, neemt die weg dat ik altijd wel goed achterom kijkquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik rij daar wel heel vaak door rood omdat er nooit auto's rijden
Haha herkenbaar dat geen zin hebben in de (vroege) ochtend moet me soms ook echt dwingen om op de fiets te stappen, terwijl als ik eenmaal op de fiets zit alles prima isquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet gefietst vandaagWilde eigenlijk eerst MTB'en en dan naar de bosbaan maar vanmorgen had ik toch minder zin dan verwacht
Ik rij alleen door rood als het kan. Wat eigenlijk niet vaak is.
Rij je wel eens over de proviciale weg richting zaandam? Laatst bij zaandijk bij de spoorwegovergang reed er ook 1tje dwars door het rode licht, notabene door een rij rijdende auto's heen. Toen ik hem weer inhaalde vroeg ik of er brand was, of dat de prak al op tafel stond te dampen. En dan boos worden
[..]
Same, tenzij ik daar de KOM heb.
Ja, meestal 2 keer per week als ik naar me ouders ga, ik rij in principe nooit door rood op gevaarlijke punten, als je hard gereden hebt is je zuurstof naar je hersenen minder en dit kan je beslissingen beinvloeden. Overigens paar weken terug wel bijna aangereden, was in zuidoost, en hoewel ik wel gekeken heb toch een auto over het hoofd gezien, schrok me dood ik ging er maar op een metertje of 10 voorlangs, denk toch dat het kwam omdat het donkere auto was. Brrrr sindsdien ben ik nog voorzichtiger, vervelende is dat je in en rond Amsterdam eigenlijk altijd in drukte zit, als ik naar me ouders ga is dat 18 KM, daarvan kan ik maar ongeveer 5 km relax rijden, de rest is in de stadquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet gefietst vandaagWilde eigenlijk eerst MTB'en en dan naar de bosbaan maar vanmorgen had ik toch minder zin dan verwacht
Ik rij alleen door rood als het kan. Wat eigenlijk niet vaak is.
Rij je wel eens over de proviciale weg richting zaandam? Laatst bij zaandijk bij de spoorwegovergang reed er ook 1tje dwars door het rode licht, notabene door een rij rijdende auto's heen. Toen ik hem weer inhaalde vroeg ik of er brand was, of dat de prak al op tafel stond te dampen. En dan boos worden
[..]
Same, tenzij ik daar de KOM heb.
Over buik en rugspieren trainen gesproken. Ik heb niet gefietst vandaag, maar wel de hele dag aan het boulderhok (laag klimwandje) gebouwd, met als resultaat dat alle wanden nu klaar zijn, en de laatste laag verf aan het drogen is. Morgen grepen erin schroeven!quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Squats doen Patroon. En veel buik en rug erbij. Hoelang heb je meegereden voor je moest lossen?
Probeer nog eens?quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:38 schreef kaasplankje het volgende:
Je link doet 't niet Grip.![]()
Wat is een boulderhok?
Oja, en als je dan na een tijdje uitgekeken bent op de routes schroef je er andere grepen in ofwa?quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:45 schreef Gripper het volgende:
Probeer nog eens?
Klein klimwandje, met korte, maar moeilijke routes erop. Dus de uitdaging is niet om heel hoog te komen, maar om de "puzzel" van slechts een paar bewegingen op te lossen. We hebben uiteraard een paar bakken met grepen in verschillende kleuren om erin te schroeven.
Doe ik in de winter. Core train ik nu ook al. Zo'n 20km. Maar gelijk na de start was het me al duidelijk dat het onbegonnen werk was. Volgend jaar hopelijk wat meer wedstrijden.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Squats doen Patroon. En veel buik en rug erbij. Hoelang heb je meegereden voor je moest lossen?
Ja precies, het is natuurlijk al een uitdaging om iets te bouwen wat je net niet kunt klimmen, en als dat uiteindelijk lukt, dan mag er na een tijdje wel weer een andere route in. Misschien kan er buiten om de schuur nog een mini wielerbaantje, maar vooral aan de kant van de schuur van de buren wordt het erg krap. Morgen maar weer gewoon buiten fietsen danquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oja, en als je dan na een tijdje uitgekeken bent op de routes schroef je er andere grepen in ofwa?
Ziet er grappig uit. Heb je nog ruimte over voor een indoor miniwielerbaan?
Oké krap half uurtje dus. Klinkt wel herkenbaar hoor, als ik moest lossen was het eigenlijk altijd in de 1e helft van de koers. Als ik er eenmaal goed inzit gebeurt dat niet zo snel.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:20 schreef Patroon het volgende:
Doe ik in de winter. Core train ik nu ook al. Zo'n 20km. Maar gelijk na de start was het me al duidelijk dat het onbegonnen werk was. Volgend jaar wat meer wedstrijdritme en ik doe leuk mee bij de amateurs
Ja klopt, bij mij ook altijd 1e deel koers, als je dat eenmaal door bent.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Oké krap half uurtje dus. Klinkt wel herkenbaar hoor, als ik moest lossen was het eigenlijk altijd in de 1e helft van de koers. Als ik er eenmaal goed inzit gebeurt dat niet zo snel.
Reken er wel op dat je met krachttraining de 1e maand bezig bent met op je trainingsgewicht te geraken, je moet altijd langzaam opbouwen voor je eens flink tekeer kan gaan. Anders stervende spierpijn.![]()
Eigenlijk wil ik morgen naar het krachthonk maar ik moet werken. Het is wel het beste te doen in het weekend want doordeweeks ben ik meestal te uitgeput van het werk.
Ik zal er eerdaags toch aan moeten geloven want ik wil naar 2/3x per week.![]()
Het is verbazend hoeveel spierpijn een geoefend fietser kan hebben van een iets te enthousiaste sessie in de sportschool.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:40 schreef Patroon het volgende:
Ja klopt, bij mij ook altijd 1e deel koers, als je dat eenmaal door bent.
Qua krachttraining snap ik wat je bedoelt. Heb soms wel 3 dagen mank gelopen door squatten. Alsof je zo door je bovenbenen zakt. Hoeveel herhalingen doe je? Wat voor series?
Als ik jou was zou ik lekker t/m einde seizoen wat clubwedstrijdjes gaan rijden om wat aan je stuurervaring te doen. Dan eerst even opladen en een schema opstellen voor aankomend seizoen.quote:Op zondag 2 september 2012 00:09 schreef Erik92 het volgende:
Vandaag het fietsen toch maar overgeslagen. Net terug van twee weken kenningsmakingstijd van mijn studentenvereniging en het was geweldig.Ik voel me alleen nog steeds brak.
Ik heb straks maar 3 dagen per week school dus dat is goed te combineren met trainen.
Ik heb nu bijna drie weken niet gefietst (laatste keer was dinsdag 1,5 week geleden (80 km gem. 35)) en daarvoor de meeting. Wat kan ik nu het best doen qua training? Ik wil volgend jaar in ieder geval wat serieuzer wedstrijden gaan rijden.
Bij station sloterdijk, over dat nieuwe fietspad naar beneden, zag een buschauffeur mij niet, terwijl ik voorrang had. Dus ik heb daar een noodstop gemaakt. Uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor je leven, als iemand zich zo hard naar de knoppen fietst dat hij door rood rijd omdat diegene het niet ziet kan ik er geen medelijden mee hebben als hij geschept wordt, des te meer voor degene die hem aanrijd.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, meestal 2 keer per week als ik naar me ouders ga, ik rij in principe nooit door rood op gevaarlijke punten, als je hard gereden hebt is je zuurstof naar je hersenen minder en dit kan je beslissingen beinvloeden. Overigens paar weken terug wel bijna aangereden, was in zuidoost, en hoewel ik wel gekeken heb toch een auto over het hoofd gezien, schrok me dood ik ging er maar op een metertje of 10 voorlangs, denk toch dat het kwam omdat het donkere auto was. Brrrr sindsdien ben ik nog voorzichtiger, vervelende is dat je in en rond Amsterdam eigenlijk altijd in drukte zit, als ik naar me ouders ga is dat 18 KM, daarvan kan ik maar ongeveer 5 km relax rijden, de rest is in de stad
Precies. Valt mij ook op dat het altijd de gasten zijn die 1 keer per maand fietsen...quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:32 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Haha herkenbaar dat geen zin hebben in de (vroege) ochtend moet me soms ook echt dwingen om op de fiets te stappen, terwijl als ik eenmaal op de fiets zit alles prima is. Als het zonnetje schijnt en de temperatuur is aangenaam gaat het altijd wel een stuk makkelijker.
Heb daar weleens gefietst onbegrijpelijk die mensenvoor de tijdswinst hoef je het in ieder geval niet te doen.
Hoe denk je dat ik aan die KOM daar komquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die richting de pont is redelijk veilig ja, vooral omdat het licht bijna altijd op groen staat, en niemand die weg inslaat, neemt die weg dat ik altijd wel goed achterom kijk
Pfffff had me trouwens verrekend in de tijd, moest om half bij de pont zijn, en kwam om 5 voor half pas bij het station, haalde hem dan nog net, vooral omdat er best wel tegenwind stond was ik best kapot.
Dank u.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het is verbazend hoeveel spierpijn een geoefend fietser kan hebben van een iets te enthousiaste sessie in de sportschool.
Maand 1:
Ik begin met 3x 12 herhalingen met een laag gewicht, bijv. de olympische stang (die grote van 20kg) met aan iedere kant 2.5kg. Dan is het eerst herhalingen en sets uitbouwen naar 8x 15 of 20 herhalingen waarvan de 1e 2 sets warming up zijn, dus de 1e 2 sets met alleen de stang, daarna 5 sets met trainingsgewicht en 1 cooling down.
Maand 2 en 3:
8x 15 of 20 herhalingen waarvan de 1e 2 sets warming up zijn, dus de 1e 2 sets met alleen de stang, daarna 5 sets met trainingsgewicht en 1 cooling down met trapsgewijs steeds zwaardere gewichten.
Als je tegen je plafond aan komt kan je ook piramides tussendoor doen om op een hoger trainingsgewicht te komen.
Zo doe ik voor benen:
-Squats
-Standing calf
-Leg curl
-Leg press
Met buik en lage rugspieren erbij kom ik dan op 1uur/5 kwartier per training ongeveer.
Buik zit ik nu op 3x 20 sit ups, en dat moet naar 5x 30 herhalingen.
Voor de rugspieren doe ik 2 oefeningen afgewisseld, ene keer pff ik weet niet hoe die heet, je staat gestrekt op een bankje van 45 graden en je buigt dan voorover en terug recht met een rol achter je enkels.
De andere is de stiff legged dead lift, ook met de olympische stang.
Oja, de seriepauze is bij mij nooit zo lang, en ik train dan ook licht hypertrofisch. Je kan ook rekruterend trainen d.m.v. een langere seriepauze, zeg 3/4 min ipv 1/2 min. Dan train je meer op coördinatie i.p.v. massa toename.
Eigenlijk is rekruterend beter voor wielrenners omdat die niet veel aan massa toename hebben maar het duurt me te lang.
Eigenlijk moest het zo, beetje raar opgeschreven.quote:Op zondag 2 september 2012 11:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dank u.
Qua rugoefening weet ik welke je bedoelt. Zelf ga ik ook wel op de buik liggen en dan mijn armen en benen tegelijk omhoog.
Je zei: 8x 15 of 20 herhalingen waarvan de 1e 2 sets warming up zijn, dus de 1e 2 sets met alleen de stang, daarna 5 sets met trainingsgewicht en 1 cooling down met trapsgewijs steeds zwaardere gewichten.
Hoe bedoel je een coolingdown met trapsgewijs steeds zwaarder gewicht?
Ik zie nu wel in dat jij veel meer sets doet. Ik deed altijd maar 3x20 herhalingen ofzo. Deed ook wel piramides. Begon ik met 20 reps, daarna 15, 12 en 8 reps met steeds zwaarder gewicht.
Ken je dit artikel ook?
http://www.kiwinederland.(...)ng%20wielrenners.pdf
Duidelijk!quote:Op zondag 2 september 2012 11:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Eigenlijk moest het zo, beetje raar opgeschreven.
Maand 2 en 3:
8x 15 of 20 herhalingen waarvan de 1e 2 sets warming up zijn, dus de 1e 2 sets met alleen de stang, daarna 5 sets met trainingsgewicht met trapsgewijs steeds zwaardere gewichten en 1 cooling down.
De 5 sets met trainingsgewicht betekent dan in de praktijk:
2 sets 15 herh. warming up met stang
5 sets 15 herh. met bijv. stang en 10kg aan elke kant
1 set 15 herh. cooling down met stang
De volgende training probeer je dan 12.5 kg aan elke kant, dat dan weer 3 trainingen doen en dan weer proberen 2.5 kg aan iedere kant erbij.
Die link ken ik niet, maar ik ga ze even lezen vandaag. Adrie van Diemen vind ik wel een oké man.
In de trainingen zelf ga ik op een geg. moment in maand 2/3 een beetje spelen met gewichten met die 5 sets. Hoeveel je doet hangt dan sterk af van het gevoel van die dag. Uiteraard wil je graag progressie boeken maar soms moet je even een stapje terug voor je er 1 vooruit kan.quote:Op zondag 2 september 2012 12:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Duidelijk!
Ik squatte altijd met 65kg ofzo incl 20kg (olympische) stang. Dat was dan bij 10-15 herhalingen ongeveer, niet echt veel volgens mij.
Heb trouwens besloten om volgend jaar veel meer wedstrijden te gaan rijden bij de amateurs, omdat ik het gewoon leuk vind om te doen, alleen niet steeds van dat halve werk. Zijn hier in het voorjaar genoeg trainingskoersen, zowel in het weekend als door de week. In de winter veel krachttraining en in het weekend duurtrainingen.
quote:Op zondag 2 september 2012 14:12 schreef firewirecable het volgende:
[ link | afbeelding ]
BCN - Sant Feliu de Codines - Sant Llorenç Savall - BCN
Distance: 84,50 km
Time: 2:54:31
Avg Speed: 29,0 km/h
Elevation Gain: 1.040 m
Calories: 1.816 C
Avg Temperature: 22,4 °C
http://connect.garmin.com/activity/217798717
http://app.strava.com/rides/20559965
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Was een lekker rondje, alleen merk ik wel dat het "frisser" wordt.quote:Op zondag 2 september 2012 14:22 schreef kaasplankje het volgende:
Alsof jij altijd op vakantie bent Firewirecable, ziet er heerlijk uit weer.
Beetje mierzoete Isostar sprayen werkt ook wel goed, en je bent je bidon niet kwijt.quote:Op zondag 2 september 2012 14:43 schreef CyclingGirl het volgende:
Wat een idioten op de weg vandaag. Rij je op een smal dijkje. Komt er een soort van brommer club. De 1e paar rijden netjes achter elkaar maar er zit altijd 1 infantiel bij die dat niet doet. Rijd mij bijna voor mijn flikker en dan nog een grote bek ook. Het is dat ie een helm op had anders had ie mijn bidon mogen koppen.
Ik mis de schuine buik? Sowieso vrij weinig core. Als ik train doen we vaak 30 herhalingen per oefening, en dan hebben we allerlei verschillende oefeningen. Steeds moet er iemand een oefening opnoemen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het is verbazend hoeveel spierpijn een geoefend fietser kan hebben van een iets te enthousiaste sessie in de sportschool.
Maand 1:
Ik begin met 3x 12 herhalingen met een laag gewicht, bijv. de olympische stang (die grote van 20kg) met aan iedere kant 2.5kg. Dan is het eerst herhalingen en sets uitbouwen naar 8x 15 of 20 herhalingen waarvan de 1e 2 sets warming up zijn, dus de 1e 2 sets met alleen de stang, daarna 5 sets met trainingsgewicht en 1 cooling down.
Maand 2 en 3:
8x 15 of 20 herhalingen waarvan de 1e 2 sets warming up zijn, dus de 1e 2 sets met alleen de stang, daarna 5 sets met trainingsgewicht en 1 cooling down met trapsgewijs steeds zwaardere gewichten.
Als je tegen je plafond aan komt kan je ook piramides tussendoor doen om op een hoger trainingsgewicht te komen.
Zo doe ik voor benen:
-Squats
-Standing calf
-Leg curl
-Leg press
Met buik en lage rugspieren erbij kom ik dan op 1uur/5 kwartier per training ongeveer.
Buik zit ik nu op 3x 20 sit ups, en dat moet naar 5x 30 herhalingen.
Voor de rugspieren doe ik 2 oefeningen afgewisseld, ene keer pff ik weet niet hoe die heet, je staat gestrekt op een bankje van 45 graden en je buigt dan voorover en terug recht met een rol achter je enkels.
De andere is de stiff legged dead lift, ook met de olympische stang.
Oja, de seriepauze is bij mij nooit zo lang, en ik train dan ook licht hypertrofisch. Je kan ook rekruterend trainen d.m.v. een langere seriepauze, zeg 3/4 min ipv 1/2 min. Dan train je meer op coördinatie i.p.v. massa toename.
Eigenlijk is rekruterend beter voor wielrenners omdat die niet veel aan massa toename hebben maar het duurt me te lang.
Ik mag niet klagen hier!quote:Op zondag 2 september 2012 16:28 schreef Holenbeer het volgende:
firewirecable,
wat een fantastisch fietsgebied heb je daar, word vaak wel een beetje jaloers wanneer jij je tochtjes hier post
Klopt, wat ik doe in de sportschool is ook meer "duurgerichte powertraining" i.p.v. "fitness".quote:Op zondag 2 september 2012 16:27 schreef kanovinnie het volgende:
Ik mis de schuine buik? Sowieso vrij weinig core. Als ik train doen we vaak 30 herhalingen per oefening, en dan hebben we allerlei verschillende oefeningen. Steeds moet er iemand een oefening opnoemen.
quote:Op zondag 2 september 2012 17:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Klopt, wat ik doe in de sportschool is ook meer "duurgerichte powertraining" i.p.v. "fitness".
Ik doe wel schuine buikspieren hoor, tegelijk met sit ups, alleen niet zoveel.
Dat betekent lijnen.quote:Op zondag 2 september 2012 18:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zaterdag van Rotterdam naar Middelburg gefietst. 110 km wind tegen en op de Brouwersdam opnieuw door m'n zadel gezakt. Moesten we nog 10 km naar eerstvolgende dorp voor de fietsenmaker. Viel best tegen
Of Metaalmoeheidquote:
Of een stukje latoenkoper van 0.30 centquote:Op zondag 2 september 2012 18:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Of MetaalmoeheidIk weeg namelijk een goede 7 kilo minder dan toen ik deze fiets kocht
![]()
Ik hoop overigens dat het nu verholpen is. Ik had alleen een inbusschroevendraaier en daar kan je toch weinig kracht mee zetten. Fietsenmaker had echt zo'n hefboom ding en zit nu goed vast, hoop ik.. Anders werd het een nieuwe zadelpen zei hij.
Vertel me meerquote:Op zondag 2 september 2012 18:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Of een stukje latoenkoper van 0.30 cent
dun gewalste strookjes om als vulling te gebruiken.quote:
quote:
quote:Op zondag 2 september 2012 18:40 schreef dop het volgende:
[..]
dun gewalste strookjes om als vulling te gebruiken.
heb je ook van aluminium of staal, in alle mogelijke diktes
maar koper heeft als voordeel dat het niet vast blijft zitten als je de boel weer los maakt
En wat doe ik daar dan mee?quote:Op zondag 2 september 2012 18:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Precisie-folie voor justeren, compenseren, passend maken, bijstellen, richten, enz
Verkrijgbaar voor een prikje bij de beter gesorteerde ijzerwarenhandel.
om je zadelpen op de plek waar je hem vastklemtquote:Op zondag 2 september 2012 18:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[..]
En wat doe ik daar dan mee?
Tussen je zadelpen en frame een reepje. Als de strop van je frame wat is opgerekt kan je 'm soms niet meer goed vastzetten. Nu zitten er op alu frames meestal losse strop maar op staal of titanium vaak niet.quote:Op zondag 2 september 2012 18:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[..]
En wat doe ik daar dan mee?
Maar dat is het probleem niet.. Waar m'n zadel vast zit aan de zadelpen, daar schiet ie steeds los..quote:Op zondag 2 september 2012 18:43 schreef dop het volgende:
[..]
om je zadelpen op de plek waar je hem vastklemt
de rail van je zadel?quote:Op zondag 2 september 2012 18:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar dat is het probleem niet.. Waar m'n zadel vast zit aan de zadelpen, daar schiet ie steeds los..
Hmm, ja ook niet helemaal denk ikquote:Op zondag 2 september 2012 18:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar dat is het probleem niet.. Waar m'n zadel vast zit aan de zadelpen, daar schiet ie steeds los..
90% van de zadels wel maar er zijn een paar soorten die afwijken, maar normaal staat word daar wel bij vermeld dat je daar een aparte pen voor nodig hebtquote:Op zondag 2 september 2012 18:49 schreef kaasplankje het volgende:
Dat is toch een standaardmaat? Is Knut gevallen ofwa?
Het was zo slecht op sommige stukken, oud bedrijventerrein in Den Haag Laakhaven, dat mijn stuur uit mijn handen stuiterde. Ik heb de banden zover mogelijk af laten lopen en dat was geen foute beslissing want ik had goede demping, grip en tractie en ik ben niet lek gereden. In de gaten stootte de velg soms door dat wel.quote:
ik ga er naar toe, welke afstand weet ik nog niet. Dat is afhankelijk van de rest van de mensen die mee gaat.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:42 schreef JohnDDD het volgende:
Mensen hier die deelnemen aan de toertocht van het WK op 15/9? Vind het zo duur! 35 euro ("slechts", staat er dan ook nog bij), plus ong. 35 euro treinkosten ernaartoe...pf. Wel mooi tochtje denk ik.
Dacht dat die Spinergy wielen verboden waren in wedstrijden omdat het carbon bij een val/breuk versplintert en de vlijmscherpe stukken carbon verwondingen veroorzaakten.. en dan ga jij rijden op een gelijmd wielquote:Op zondag 2 september 2012 22:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het was zo slecht op sommige stukken, oud bedrijventerrein in Den Haag Laakhaven, dat mijn stuur uit mijn handen stuiterde. Ik heb de banden zover mogelijk af laten lopen en dat was geen foute beslissing want ik had goede demping, grip en tractie en ik ben niet lek gereden. In de gaten stootte de velg soms door dat wel.
De 17e plek was meer te wijten aan tactisch misinzicht.
[ afbeelding ]
En ja, ik heb met de Spinergy gereden op de kinderkopjes.![]()
Ik verbaas me erover hoe sterk dat misschien wel 20 jaar oude wiel is.Het gaat maar niet kapot.
Het is al eens gebarsten toen de FM waar ik het oude wiel van wilde kopen 'm opblies met de compressor toen hij de band op wilde pompen. Ik heb ze toen gekocht voor 20.- en terug op 't aluminium gelijmd met secondelijm en ook over de naad. Het is nog altijd heel.![]()
Gefeliciteerd kerel!quote:Op maandag 3 september 2012 10:31 schreef Blik het volgende:
Bedankt allen
En er gaat een leuk karretje voor achter de wielrenfiets komen, we moeten tenslotte nog wel onze hobby kunnen uitoefenen.
Dankjewel, ik ging er ook vanuit dat zelf al kon fietsen, maar helaasquote:Op maandag 3 september 2012 10:35 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Gefeliciteerd kerel!
Dat karretje begrijp ik niet helemaal, hij kan toch wel al zelf fietsen?...
Als Italiaan begrijpen dat campa vergane glorie isquote:Op maandag 3 september 2012 11:04 schreef SuperWeber het volgende:
Ik had hem al gezien, niet erg soigné van onze Mario dat hij die fiets heeft afgemonteerd met Shimano...
Geweldig! Gefeliciteerd!quote:Op maandag 3 september 2012 10:08 schreef Blik het volgende:
Voor de mensen die het nog niet wisten. Mijn vriendin, ook bekend als Blikchick, is afgelopen zaterdag om 10:49 van Yori (ook bekend als Blikbaby).
Helaas moest het uiteindelijk een keizersnee worden, maar mijn vriendin hersteld gelukkig snel. Met Yori is alles helemaal goed, hij drinkt al goed en ziet er uit als een tevreden mannetje.
[ afbeelding ]
Bij de KNWU ja, niet bij DMA, daar mag alles.quote:Op maandag 3 september 2012 10:34 schreef eentwee het volgende:
Gefeliciteerd Blik en Blikchick!
[..]
Dacht dat die Spinergy wielen verboden waren in wedstrijden omdat het carbon bij een val/breuk versplintert en de vlijmscherpe stukken carbon verwondingen veroorzaakten.. en dan ga jij rijden op een gelijmd wiel
Gefeliciteerd en wat een leuke naam!!!quote:Op maandag 3 september 2012 10:08 schreef Blik het volgende:
Voor de mensen die het nog niet wisten. Mijn vriendin, ook bekend als Blikchick, is afgelopen zaterdag om 10:49 van Yori (ook bekend als Blikbaby).
Helaas moest het uiteindelijk een keizersnee worden, maar mijn vriendin hersteld gelukkig snel. Met Yori is alles helemaal goed, hij drinkt al goed en ziet er uit als een tevreden mannetje.
[ afbeelding ]
Zou verwachten dat Theo Bos met zijn Keirin achtergrond dat kan verbeteren.quote:Op maandag 3 september 2012 12:28 schreef the_critic het volgende:
http://now.rabosport.nl/user/Mark_Renshaw/view/13691125 Aantal renners hebben een wedstrijdje met elkaar, wie het hoogste beenritme kan halen. Indrukwekkend, 241 ppfffff
Aha, dus dat zijn al die ouwe kerels zonder helm maar met zweetbandje die ik op mooie zomerdagen zie rondstoempen: retro rijders!quote:
En het rood vervaagt nog steeds niet? dan zijn het inderdaad goeiequote:Op maandag 3 september 2012 17:01 schreef ultra_ivo het volgende:
Niks de hight tech moderne fietstassen. Dat zijn Karrimor Kalahari's. De beste serie die Karrimor ooit gemaakt heeft.
Op tijd uitklikken voor het stoplicht, desnoods 2 voeten.quote:Op maandag 3 september 2012 18:18 schreef DenS het volgende:
Sinds vandaag klik pedalen gemonteerd op de fiets! Nog nooit mee gefietst... Hebben jullie beginner tips?
Er zijn er anders ook zat met een mooie retro-helm. Zo hoort het natuurlijk!quote:Op maandag 3 september 2012 17:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Aha, dus dat zijn al die ouwe kerels zonder helm maar met zweetbandje die ik op mooie zomerdagen zie rondstoempen: retro rijders!
En de enige met een fatsoenlijke helm op rijdt met high tech moderne fietstassen op z'n randonneur
Ik heb bij het eerste paaltje ff stilstaand geoefend. Paar keer in en uit klikken. Toen maar gewoon gaan fietsen en raakte er redelijk snel vertrouwd mee. En idd, op tijd beginnen met uitklikken.quote:Op maandag 3 september 2012 18:18 schreef DenS het volgende:
Sinds vandaag klik pedalen gemonteerd op de fiets! Nog nooit mee gefietst... Hebben jullie beginner tips?
Rood vervaagt bij een van de mindere serie's. Daar heb ik al een stel van versleten. Niet al te lang geleden nog een hardstikke nieuwe complete set te pakken gekregen. Daar is de stuurtas van.quote:Op maandag 3 september 2012 17:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
En het rood vervaagt nog steeds niet? dan zijn het inderdaad goeie
Dat vergeet je nietquote:Op maandag 3 september 2012 18:42 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik heb bij het eerste paaltje ff stilstaand geoefend. Paar keer in en uit klikken. Toen maar gewoon gaan fietsen en raakte er redelijk snel vertrouwd mee. En idd, op tijd beginnen met uitklikken.
Volgens mij ligt het gevaar ook meer als je er al een tijd mee gereden hebt, en wellicht even 'vergeet' dat je vast zit
Klopt, heb ik ook wel eens. Soms dan duw ik 'm meteen goed en zit ik gelijk vast en andere keren dan kan ik een uur blijven hannesen voor dat ik een keer ingeklikt zitquote:Op maandag 3 september 2012 19:51 schreef Holenbeer het volgende:
Ik heb look keo, en heb er af en toe dagen tussen zitten dat zelfs inklikken een drama is
En als je die PD 7810 (misschien ook wel die PD7900) hebt, staan die altijd precies zo dat je direct kunt inklikken. Niks eerst met de punt van de schoen dat pedaal recht zetten. Kwestie van kwaliteit van de lagers denk ik zo.....quote:Op maandag 3 september 2012 19:39 schreef Narcotical het volgende:
Met SPD-SL is het het makkelijkst om het pedaal met de neus van je schoen goed om te duwen en dan je voet naar voren te schuiven tot je inklikt, aldus m'n vriendin. Zelf heb ik SPD pedalen waarbij ik aan beiden kanten in kan klikken dus ik heb dat probleem niet
Heb ook de keo's. Gebeurt wel eens dat ik er bij het wegrijden overheen trap, waardoor dat ding begint te spinnen en dan begint het gehannes. Uiteraard vooral op de momenten dat het druk is voor fietsers verkeerslicht en mensen je de ruimte geven omdat ze verwachten dat je er als een haas vandoor gaat op je racer. Enigszins gênant.quote:Op maandag 3 september 2012 20:03 schreef MarcoD het volgende:
Ik heb ook look keo's, als ik onbewust inklik gaat het eigenlijk gewoon altijd goed maar als ik bewust inklik dan wil het nog weleens niet goed gaan, vaak hangt een pedaal dan ook net niet goed.
Herkenbaarquote:Op maandag 3 september 2012 21:10 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Heb ook de keo's. Gebeurt wel eens dat ik er bij het wegrijden overheen trap, waardoor dat ding begint te spinnen en dan begint het gehannes. Uiteraard vooral op de momenten dat het druk is voor fietsers verkeerslicht en mensen je de ruimte geven omdat ze verwachten dat je er als een haas vandoor gaat op je racer. Enigszins gênant.
Had ik ook toen ik voor het eerst na Frankrijk met m'n vriendin reed. Alleen reden we steeds 33-35.quote:Op maandag 3 september 2012 20:39 schreef Patroon het volgende:
Vandaag voor het eerst, na de bergen weer gefietst met mijn vriendin samen. Was erg verbaasd over de progressie die ze heeft gemaakt de afgelopen weken. Kwamen thuis met 28gem over 40km terwijl ze niet eens diep leek te gaan. We reden constant rond de 30 waar bij ze zelf ook het nodig kopwerk deed. Is nogal een verschil met een paar maanden terug, toen ze nog aardig door moest trappen om 25gem te halen.
Yep dacht echt enkele jaren dat ik gewoon mijn snelheid was verloren omdat ik ouder was geworden, maar het lag duidelijk aan de overgang van een zeer stijve Cannondale naar die slappe Giant. Mijn manier van rijden en gewicht heb ik toch wel een wat stijver frame voor nodig, ook al was die 7 kg wegende Giant wel prettig op de klimmetjes. Mijn Y-Foil is een stuk zwaarder.quote:Op maandag 3 september 2012 21:32 schreef Tommeke het volgende:
@Ericr, leuk om te zien hè, dat een fiets zo'n verschil maakt!
Mooi is dat he. Mijn vriendin rijdt geen koersen en fietst nog niet zo lang met deze regelmaat. Wel al 3x de 11steden gefietst maar na de tocht stopte ze steeds weer voor een jaar.quote:Op maandag 3 september 2012 21:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Had ik ook toen ik voor het eerst na Frankrijk met m'n vriendin reed. Alleen reden we steeds 33-35.
Die meid heeft echt talent. Ze reed haar eerste koers zo makkelijk uit, en baalde dat ze niet kon plaatsen voor de sprint.
Alleen is ze nu weer meer aan het hardlopen omdat ze dat leuker vindt
Ik heb ook een Once Giant gehad!quote:Op maandag 3 september 2012 21:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mooi is dat he. Mijn vriendin rijdt geen koersen en fietst nog niet zo lang met deze regelmaat. Wel al 3x de 11steden gefietst maar na de tocht stopte ze steeds weer voor een jaar.
Wanneer ze straks een racefiets met krom stuur koopt zullen de snelheden snel weer hoger gaan. Ze heeft nu nog een Giant OCR (Once) met een omgebouwd recht stuur.
Maar plezier staat voorop.
Heel veel succes. Komt het ook op tv? Wil het graag ff zien!quote:Op maandag 3 september 2012 21:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Morgen op naar Londen. Vind het erg spannend.
Same, al is het waarschijnlijk tijdens werktijd?quote:Op maandag 3 september 2012 21:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heel veel succes. Komt het ook op tv? Wil het graag ff zien!
Dit, je moet echt wel een beesten moraal hebben om daar wekelijks op te stappen. Heb afgelopen winter 2x 2uren op mijn tacx gezeten en dan ben je wel weer genezen voor de komende maanden. Dan stap ik nog liever met goede kleding bij 0 graden op de fiets, zolang het maar droog is, is dat prima te doen.quote:
Als je van films houdt kan je ook films gaan kijken...quote:Op maandag 3 september 2012 23:05 schreef Swaytje het volgende:
Yeah, maar droog weer in Nederland is vaak zo zeldzaam
Heb nu zo'n simpele tacx, en dat is inderdaad veel te geestdodend om constant te doen.
Maar met zon virtual reality ding leek het me nog wel aardig vol te houden.
Hangt helaas wel een prijskaartje aan.. vandaar benieuwd of mensen er ervaringen mee hebben
Ik reed hiervoor met Campa Chorus pedalen en hanneste ook wel eens met het inklikken maar blij verrast met die continue stand van die PD7810. Nooit enig probleem meer met minklikken. Dat van die naaldlagers is nieuw voor mij want ik heb ze nog nooit uit elkaar gehaald. Maar dat verklaart natuurlijk waarom een PD7810 veel soepeler draait dan b.v. een PD6700.quote:Op maandag 3 september 2012 21:32 schreef Tommeke het volgende:
@Ericr, leuk om te zien hè, dat een fiets zo'n verschil maakt!
@Buzz: Die duurdere pedalen hebben ook naaldlagers itt de el cheapo's.
STOP DE PERSEN!! Buzz zei bedankt!quote:Op maandag 3 september 2012 23:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik reed hiervoor met Campa Chorus pedalen en hanneste ook wel eens met het inklikken maar blij verrast met die continue stand van die PD7810. Nooit enig probleem meer met minklikken. Dat van die naaldlagers is nieuw voor mij want ik heb ze nog nooit uit elkaar gehaald. Maar dat verklaart natuurlijk waarom een PD7810 veel soepeler draait dan b.v. een PD6700.
Bedankt!
Elke dag op Nederland 1 een samenvatting om 19.00 uurquote:Op maandag 3 september 2012 21:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heel veel succes. Komt het ook op tv? Wil het graag ff zien!
London2012.com als je dan naar Schedule and Results ga, dan kun je daar kiezen voor Road Cycling dan kies je Men's B dat is blind en dan kun je daar de tijden zien. Je kunt livestreamen op Paralympics.org geloof ik.quote:Op maandag 3 september 2012 22:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Same, al is het waarschijnlijk tijdens werktijd?
Weet iemand waar op inet ik het live kan volgen? Kan ik ff wedstrijdje kijken tijdens het werken.
Ik heb er voor mn verjaardag een gekregen, een Bushido, met VR pakket. Maar omdat het nu nog veel te mooi weer is, heb ik er nog maar 1-2 keer opgezeten, alleen even uitproberen, dus ik heb nog geen ervaringen.quote:Op maandag 3 september 2012 23:00 schreef Swaytje het volgende:
Iemand hier met een tacx Flow/Fortius/Genius?
Wil in de winter/herfst ook goed door blijven trainen en zit erover te denken zo'n ding te kopen.
Vraag me af of mensen hier ervaringen mee hebben
Een tacx trek je voor een paar tientjes van marktplaats. Ziet ie er niet zo gelikt uit als de laatste lichtblauwe modellen maar doet precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:06 schreef Holenbeer het volgende:
Eigenlijk zou je de normale huis-tuin-en-keuken-tacx's* moeten kunnen huren. Iedereen hikt in eerste instantie tegen de aanschafprijs aan omdat het gekenmerkt wordt door saai en bestempeld is als iets wat je maar paar keer doet. Ik zie een gat in de markt (mits het nog niet bestaat)
* uitzondering is natuurlijk de Alpinista http://www.tacx.com/nl/pr(...)koop+%26+service.dot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |