SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
Waterlooplein in Amsterdam heb je soms mooie!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:01 schreef kanovinnie het volgende:
Maargoed, nog steeds geen tips voor soignee fietsshirtjes voor weinig?
Beetje uit de richtingquote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:08 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Waterlooplein in Amsterdam heb je soms mooie!
Van 0 tot 20-30 euro oid? Ik hoef (nog) geen castelli shirts oid. Maar wel iets uniekers dan een 13 in een dozijn shirt.quote:
Ik zoek uberhaupt een fietsshirtje in die prijscategorie. Maar heb nog weinig kunnen vinden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Van 0 tot 20-30 euro oid? Ik hoef (nog) geen castelli shirts oid. Maar wel iets uniekers dan een 13 in een dozijn shirt.
Moet je eens bij de decathlon gaan kijken. Maar dat zijn wel hele basic shirtjes.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:38 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik zoek uberhaupt een fietsshirtje in die prijscategorie. Maar heb nog weinig kunnen vinden.
Ik verdien voorlopig niets meer dan 'heel basic'. Iets met een zak voor m'n sleutels is al fijnquote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moet je eens bij de decathlon gaan kijken. Maar dat zijn wel hele basic shirtjes.
quote:bike-mall.com sells nothing but counterfeit clothing. They are stealing the graphics/designs of legitimate companies, slapping them on crappy shorts with pitiful pads and jerseys that never fit quite right and selling them to people with a broken ethical compass who just want "cheap" no matter who gets hurt.
Ik heb 't ff doorgelezen ja. Het is aardig vaag.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:40 schreef janatwork het volgende:
Zoals iemand op die website poste waar ik naar linkte:
[..]
Ja, het is vochtig weer hier.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:20 schreef raptorix het volgende:
Compleet verzopen, wat een weer zeg.
Wat voor een gemiddeldes worden door gereden?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:14 schreef Patroon het volgende:
Ik ga zaterdag een omloop van 100km bij de Elites rijden (Amateurs en Elites gezamenlijk). Ben benieuwd.
Dat zal hard gaan, meestal met gecombineerde wedstrijden lijkt het alsof het nog harder gaat.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:14 schreef Patroon het volgende:
Ik ga zaterdag een omloop van 100km bij de Elites rijden (Amateurs en Elites gezamenlijk). Ben benieuwd.
40+ gemiddeld, maar het kan bij de elites zo lang hard doorgaan, bij de amateurs valt het wat sneller weer ff stil. Bij de elites lijkt er geen einde aan de 50+ te komen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:23 schreef janatwork het volgende:
[..]
Wat voor een gemiddeldes worden door gereden?
Ja, ik heb er ook geen verwachting van, maar de wedstrijd is hier 10km vandaan en een leuk omloopje van 11km. Heb niks te verliezen en is een mooie training.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat zal hard gaan, meestal met gecombineerde wedstrijden lijkt het alsof het nog harder gaat.
Das erg hard! Waarom zijn er eigenlijk geen koersen op een lager niveau? Als je wil gaan voetballen is er zelfs een klasse voor gehandicapten maar op de fiets moet je meteen een uur 40 kunnen rijden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
40+ gemiddeld, maar het kan bij de elites zo lang hard doorgaan, bij de amateurs valt het wat sneller weer ff stil. Bij de elites lijkt er geen einde aan de 50+ te komen.
[..]
Ja, ik heb er ook geen verwachting van, maar de wedstrijd is hier 10km vandaan en een leuk omloopje van 11km. Heb niks te verliezen en is een mooie training.
Je hebt ook lagere klasses, amateurs, sportklasse. Maar overal wordt wel 40 per uur gem. gehaald, zelfs bij de nieuwelingen/junioren. Het gemiddelde is niet het zware. Wat het zwaar maakt is hoe lang het echt hard doorgaat en de afstand. Die twee zijn bij de lagere categorieën minder. Als je in een grote groep rijdt zul je zien dat je 40 met de handjes bovenop je stuur doet en je even kan uitrusten van de 48+ momentenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:29 schreef janatwork het volgende:
[..]
Das erg hard! Waarom zijn er eigenlijk geen koersen op een lager niveau? Als je wil gaan voetballen is er zelfs een klasse voor gehandicapten maar op de fiets moet je meteen een uur 40 kunnen rijden.
Ik heb een jaar of 4 geleden een paar weken met de dinsdagavond competitie van de lokale vereniging mee gedaan. Dat ging in het B peloton rond de 39 in het uur ( een uur lang plus 3 rondes), en om dat fatsoenlijk bij te kunnen houden heb ik toch zeker 10 uur training in de week nodig, en dat is voor de meeste mensen gewoon een hoop om aan een sport te besteden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hebt ook lagere klasses, amateurs, sportklasse. Maar overal wordt wel 40 per uur gem. gehaald, zelfs bij de nieuwelingen/junioren. Het gemiddelde is niet het zware. Wat het zwaar maakt is hoe lang het echt hard doorgaat en de afstand. Die twee zijn bij de lagere categorieën minder. Als je in een grote groep rijdt zul je zien dat je 40 met de handjes bovenop je stuur doet en je even kan uitrusten van de 48+ momenten
Het is idd anders dan bij voetbal waar bier drinken belangrijker is. Bij wielrennen heb je ook een categorie voor gehandicapten, genaamd ID renners.
Leesvoer: http://doefiets.nl/trainingquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:46 schreef Swaytje het volgende:
Heya, ik heb ongeveer 2 jaar een racefiets, maar nooit serieus gedaan, gewoon af en toe een rondje.
Deze vakantie wel fanatiek bezig geweest met 4-5 keer per week.
Nu zouden een vriend en ik volgend jaar mee willen doen aan La Marmotte, maar ik heb geen idee of dat een realiseerbaar doel is. Hoeveel moet men trainen om zoiets te fietsen?
Ik ben een student, kan redelijk wat tijd vrijmaken voor trainingen (heb overigens ook geen idee hoe ik efficient train, ik lees overal dat je met lage hartslag de meeste trainingen moet doen? Ik kan het nooit laten om gewoon zo hard mogelijk te fietsen zodat ik na een 2.5 uur gebroken thuis kom.)
Wij gaan ook met een groepjequote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:46 schreef Swaytje het volgende:
Heya, ik heb ongeveer 2 jaar een racefiets, maar nooit serieus gedaan, gewoon af en toe een rondje.
Deze vakantie wel fanatiek bezig geweest met 4-5 keer per week.
Nu zouden een vriend en ik volgend jaar mee willen doen aan La Marmotte, maar ik heb geen idee of dat een realiseerbaar doel is. Hoeveel moet men trainen om zoiets te fietsen?
Ik ben een student, kan redelijk wat tijd vrijmaken voor trainingen (heb overigens ook geen idee hoe ik efficient train, ik lees overal dat je met lage hartslag de meeste trainingen moet doen? Ik kan het nooit laten om gewoon zo hard mogelijk te fietsen zodat ik na een 2.5 uur gebroken thuis kom.)
Hiha.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je hebt ook lagere klasses, amateurs, sportklasse. Maar overal wordt wel 40 per uur gem. gehaald, zelfs bij de nieuwelingen/junioren. Het gemiddelde is niet het zware. Wat het zwaar maakt is hoe lang het echt hard doorgaat en de afstand. Die twee zijn bij de lagere categorieën minder. Als je in een grote groep rijdt zul je zien dat je 40 met de handjes bovenop je stuur doet en je even kan uitrusten van de 48+ momenten
Het is idd anders dan bij voetbal waar bier drinken belangrijker is. Bij wielrennen heb je ook een categorie voor gehandicapten, genaamd ID renners.
dus jij beweert dat je makkelijker aansluit bij een wielrenpeleton, dan bij een voetbalelftal??! haha Grapje toch?!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 06:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hiha.
1. Er voetballen veel meer mensen dus logischerwijs veel groter niveauverschil.
2. Je kan makkelijker aansluiten. Iedereen tussen de 20 en 30 die een jaar lang serieus gaat trainen komt mee met die 40 per uur. Doe je dat bij voetbal kan je na een jaar nog steeds helemaal niks omdat je basistechniek mist.
Hangt ervan af wat voor niveau. Ik beweer dat je met veel en serieus trainen nog op een alleraardigst niveau kan gaan fietsen, ook al start je pas op je 25ste. Zelfs in de profwereld zie je dat nog met bv een Bauke Mollema die pas op z'n 16e zn eerste fietsje kreeg. Als je in de voetballerij start op je 16e kom je nooit voorbij reserve zondag 6e klasse.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 07:53 schreef the_critic het volgende:
[..]
dus jij beweert dat je makkelijker aansluit bij een wielrenpeleton, dan bij een voetbalelftal??! haha Grapje toch?!
En om écht goed te kunnen voetballen moet je ook zoiets hebben wat talent en balgevoel heeft. Voor wielrennen hoef je alleen maar hard op de pedalen te kunnen rammen. Als je geen bochten kunt rijden of niet kunt afdalen is dat een nadeel, maar dat zou je nog goed kunnen compenseren door harder te rijden dan de restquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 07:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat voor niveau. Ik beweer dat je met veel en serieus trainen nog op een alleraardigst niveau kan gaan fietsen, ook al start je pas op je 25ste. Zelfs in de profwereld zie je dat nog met bv een Bauke Mollema die pas op z'n 16e zn eerste fietsje kreeg. Als je in de voetballerij start op je 16e kom je nooit voorbij reserve zondag 6e klasse.
Heb je al eens in de Ardennen gereden? In de Alpen? De Eifel, Schwarzwald?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:28 schreef Swaytje het volgende:
Ik snap dat de marmotte langer duurt, maar maak je ook trainingen van 8 uur dan? Zijn trainingen van een paar uurtjes niet genoeg?
Je moet meer dan hard kunnen rijden. Ik hoor bij de betere hardrijders in het peloton waar ik fiets, maar er zijn er genoeg die harder kunnen en toch mindere uitslagen rijden. Echt hard kunnen rijden is ook een talent. Er zijn mensen die met weinig training al makkelijk bij de besten rijden bij de amateurs.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
En om écht goed te kunnen voetballen moet je ook zoiets hebben wat talent en balgevoel heeft. Voor wielrennen hoef je alleen maar hard op de pedalen te kunnen rammen. Als je geen bochten kunt rijden of niet kunt afdalen is dat een nadeel, maar dat zou je nog goed kunnen compenseren door harder te rijden dan de rest
Ja klopt, ik ken ook jongens die ontzettend hard rijden en bij de top 5 van NL in cyclo's eindigen, maar te bang en niet hard genoeg zijn in het peloton, dus geen enkele uitslag rijden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:46 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Je moet meer dan hard kunnen rijden. Ik hoor bij de betere hardrijders in het peloton waar ik fiets, maar er zijn er genoeg die harder kunnen en toch mindere uitslagen rijden. Echt hard kunnen rijden is ook een talent. Er zijn mensen die met weinig training al makkelijk bij de besten rijden bij de amateurs.
Waar, wielrennen is veel meer dan hardfietsen alleen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja klopt, ik ken ook jongens die ontzettend hard rijden en bij de top 5 van NL in cyclo's eindigen, maar te bang en niet hard genoeg zijn in het peloton, dus geen enkele uitslag rijden.
Parcours toch een beetje een gemiste kans. Dat stuk over de keringen en walcheren had de finish moeten zijn (bv op de boulevard van Vlissingenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:59 schreef kaasplankje het volgende:
Profkoers start hier in de stad, de world port classic.
http://www.wielerflits.nl(...)s-classic-2012.html/
Ja, je kan nog zo sterk zijn, als je niet voorin komt dan kan je alsnog na 50km douchenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:09 schreef the_critic het volgende:
Wedstrijdsnelheden, in een peleton rijden, op de kant rijden, klimmen, bochten rijden.. in mijn ogen minder makkelijk te leren dan overspelen, sneller sprintje dan je tegenstander, schot op doel.. maar ok.Misschien onderschat ik voetbal.. maar jullie onderschatten het rijden van wedstrijden.. Hard rijden met je makkers over de dijk, is niet te vergelijken met 200 renners duwen en trekken om voorin over de dijk te gaan en niet op de kant te moeten zodat je fris nog kunt sprinten na 200km.
Nee 0,0quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:22 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja, je kan nog zo sterk zijn, als je niet voorin komt dan kan je alsnog na 50km douchen![]()
@KnutdeIJsbeer:
Het klinkt alsof je ervaring hebt met wedstrijden wielrennen, klopt dat?
Okequote:
Vandaag Rdam Antwerpen, morgen retour.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jezus het is morgen![]()
Wij zijn van plan morgen Rotterdam - Vlissingen te doen
Zijn natuurlijk ook wel zaken die je liever met een goed geoefend peloton doet dat met een equivalent van een bierdrink elftal.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:09 schreef the_critic het volgende:
Wedstrijdsnelheden, in een peleton rijden, op de kant rijden, klimmen, bochten rijden.. in mijn ogen minder makkelijk te leren dan overspelen, sneller sprintje dan je tegenstander, schot op doel.. maar ok.Misschien onderschat ik voetbal.. maar jullie onderschatten het rijden van wedstrijden.. Hard rijden met je makkers over de dijk, is niet te vergelijken met 200 renners duwen en trekken om voorin over de dijk te gaan en niet op de kant te moeten zodat je fris nog kunt sprinten na 200km.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |