abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116203293

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - eentwee] - Kanovinnie] - KnutdeIJsbeer] - ThePlaneteer

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

[html-edit-me]<iframe height='454' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=true'></iframe>[/html]

[html-edit-me]<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=false'></iframe>[/html]

De marmotte in 2013?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:01:08 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116203429
Maargoed, nog steeds geen tips voor soignee fietsshirtjes voor weinig?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_116203848
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:01 schreef kanovinnie het volgende:
Maargoed, nog steeds geen tips voor soignee fietsshirtjes voor weinig?
Waterlooplein in Amsterdam heb je soms mooie!
pi_116203906
Wat is weinig?
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:09:29 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116203917
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:08 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Waterlooplein in Amsterdam heb je soms mooie!
Beetje uit de richting :')
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:10:30 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116203974
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is weinig?
Van 0 tot 20-30 euro oid? Ik hoef (nog) geen castelli shirts oid. Maar wel iets uniekers dan een 13 in een dozijn shirt.
pi_116204329
chinesse rommel op e-bay? zoiets: http://www.ebay.com/itm/F(...)&hash=item4abb743951
eten!!!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:17:25 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116204379
Webshop is opzich niet erg, maar op ebay kan ik het zeker niet zomaar terugsturen als de maat niet goed is?
pi_116204533
Nee dat niet, maar er staat meestal wel een maten tabel bij. Dus je kan je eigen shirtjes opmeten en dat vergelijken.
eten!!!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:22:30 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116204711
http://www.bike-mall.com/(...)-cycling-jersey.html

Dit zijn toch geen echte castelli neem ik aan? Die zijn toch duurder?
pi_116204972
Zeker nep ja
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_116204988
http://forums.roadbikerev(...)uy-there-249182.html

Eerste hit op google over bike-mall.com
eten!!!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:32:06 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116205296
http://www.bike-mall.com/(...)-cycling-jersey.html
Die is dan wel weer grappig :')
Oud collega van me had het er ooit over, die was er tevreden over.
pi_116205661
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Van 0 tot 20-30 euro oid? Ik hoef (nog) geen castelli shirts oid. Maar wel iets uniekers dan een 13 in een dozijn shirt.
Ik zoek uberhaupt een fietsshirtje in die prijscategorie. Maar heb nog weinig kunnen vinden.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:38:57 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116205691
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:38 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik zoek uberhaupt een fietsshirtje in die prijscategorie. Maar heb nog weinig kunnen vinden.
Moet je eens bij de decathlon gaan kijken. Maar dat zijn wel hele basic shirtjes.
pi_116205723
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Moet je eens bij de decathlon gaan kijken. Maar dat zijn wel hele basic shirtjes.
Ik verdien voorlopig niets meer dan 'heel basic'. Iets met een zak voor m'n sleutels is al fijn :P
pi_116205752
Zoals iemand op die website poste waar ik naar linkte:

quote:
bike-mall.com sells nothing but counterfeit clothing. They are stealing the graphics/designs of legitimate companies, slapping them on crappy shorts with pitiful pads and jerseys that never fit quite right and selling them to people with a broken ethical compass who just want "cheap" no matter who gets hurt.
eten!!!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 21:40:55 #18
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116205799
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 21:40 schreef janatwork het volgende:
Zoals iemand op die website poste waar ik naar linkte:

[..]

Ik heb 't ff doorgelezen ja. Het is aardig vaag.
pi_116207756
Ik ga zaterdag een omloop van 100km bij de Elites rijden (Amateurs en Elites gezamenlijk). Ben benieuwd.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_116208059
Compleet verzopen, wat een weer zeg.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:21:57 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116208160
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:20 schreef raptorix het volgende:
Compleet verzopen, wat een weer zeg.
Ja, het is vochtig weer hier.
pi_116208287
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:14 schreef Patroon het volgende:
Ik ga zaterdag een omloop van 100km bij de Elites rijden (Amateurs en Elites gezamenlijk). Ben benieuwd.
Wat voor een gemiddeldes worden door gereden?
eten!!!
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:23:50 #23
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116208302
quote:
Dat zal hard gaan, meestal met gecombineerde wedstrijden lijkt het alsof het nog harder gaat.
pi_116208415
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:23 schreef janatwork het volgende:

[..]

Wat voor een gemiddeldes worden door gereden?
40+ gemiddeld, maar het kan bij de elites zo lang hard doorgaan, bij de amateurs valt het wat sneller weer ff stil. Bij de elites lijkt er geen einde aan de 50+ te komen.
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:23 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat zal hard gaan, meestal met gecombineerde wedstrijden lijkt het alsof het nog harder gaat.
Ja, ik heb er ook geen verwachting van, maar de wedstrijd is hier 10km vandaan en een leuk omloopje van 11km. Heb niks te verliezen en is een mooie training.
pi_116208693
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

40+ gemiddeld, maar het kan bij de elites zo lang hard doorgaan, bij de amateurs valt het wat sneller weer ff stil. Bij de elites lijkt er geen einde aan de 50+ te komen.

[..]

Ja, ik heb er ook geen verwachting van, maar de wedstrijd is hier 10km vandaan en een leuk omloopje van 11km. Heb niks te verliezen en is een mooie training.
Das erg hard! Waarom zijn er eigenlijk geen koersen op een lager niveau? Als je wil gaan voetballen is er zelfs een klasse voor gehandicapten maar op de fiets moet je meteen een uur 40 kunnen rijden.
eten!!!
pi_116209348
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:29 schreef janatwork het volgende:

[..]

Das erg hard! Waarom zijn er eigenlijk geen koersen op een lager niveau? Als je wil gaan voetballen is er zelfs een klasse voor gehandicapten maar op de fiets moet je meteen een uur 40 kunnen rijden.
Je hebt ook lagere klasses, amateurs, sportklasse. Maar overal wordt wel 40 per uur gem. gehaald, zelfs bij de nieuwelingen/junioren. Het gemiddelde is niet het zware. Wat het zwaar maakt is hoe lang het echt hard doorgaat en de afstand. Die twee zijn bij de lagere categorieën minder. Als je in een grote groep rijdt zul je zien dat je 40 met de handjes bovenop je stuur doet en je even kan uitrusten van de 48+ momenten :)

Het is idd anders dan bij voetbal waar bier drinken belangrijker is. Bij wielrennen heb je ook een categorie voor gehandicapten, genaamd ID renners.
pi_116209709
Heya, ik heb ongeveer 2 jaar een racefiets, maar nooit serieus gedaan, gewoon af en toe een rondje.
Deze vakantie wel fanatiek bezig geweest met 4-5 keer per week.
Nu zouden een vriend en ik volgend jaar mee willen doen aan La Marmotte, maar ik heb geen idee of dat een realiseerbaar doel is. Hoeveel moet men trainen om zoiets te fietsen?
Ik ben een student, kan redelijk wat tijd vrijmaken voor trainingen (heb overigens ook geen idee hoe ik efficient train, ik lees overal dat je met lage hartslag de meeste trainingen moet doen? Ik kan het nooit laten om gewoon zo hard mogelijk te fietsen zodat ik na een 2.5 uur gebroken thuis kom.)
pi_116210503
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:40 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je hebt ook lagere klasses, amateurs, sportklasse. Maar overal wordt wel 40 per uur gem. gehaald, zelfs bij de nieuwelingen/junioren. Het gemiddelde is niet het zware. Wat het zwaar maakt is hoe lang het echt hard doorgaat en de afstand. Die twee zijn bij de lagere categorieën minder. Als je in een grote groep rijdt zul je zien dat je 40 met de handjes bovenop je stuur doet en je even kan uitrusten van de 48+ momenten :)

Het is idd anders dan bij voetbal waar bier drinken belangrijker is. Bij wielrennen heb je ook een categorie voor gehandicapten, genaamd ID renners.
Ik heb een jaar of 4 geleden een paar weken met de dinsdagavond competitie van de lokale vereniging mee gedaan. Dat ging in het B peloton rond de 39 in het uur ( een uur lang plus 3 rondes), en om dat fatsoenlijk bij te kunnen houden heb ik toch zeker 10 uur training in de week nodig, en dat is voor de meeste mensen gewoon een hoop om aan een sport te besteden.

Een C peloton wat gem rond de 37 rijd zou voor mij een reden zijn om wat te gaan koersen.

Nu rijd ik mijn "wedstrijdjes" tegen vrienden dus maar op de openbare weg, maar dat is toch regelmatig gevaarlijk en/of asociaal. Dus dat vind ik ook niet echt leuk.
eten!!!
pi_116210569
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:46 schreef Swaytje het volgende:
Heya, ik heb ongeveer 2 jaar een racefiets, maar nooit serieus gedaan, gewoon af en toe een rondje.
Nu zouden een vriend en ik volgend jaar mee willen doen aan La Marmotte, maar ik heb geen idee of dat een realiseerbaar doel is. Hoeveel moet men trainen om zoiets te fietsen?
Ik ben een student, kan redelijk wat tijd vrijmaken voor trainingen (heb overigens ook geen idee hoe ik efficient train, ik lees overal dat je met lage hartslag de meeste trainingen moet doen? Ik kan het nooit laten om gewoon zo hard mogelijk te fietsen zodat ik na een 2.5 uur gebroken thuis kom.)
Leesvoer: http://doefiets.nl/training
eten!!!
pi_116210652

[ Bericht 100% gewijzigd door janatwork op 30-08-2012 23:03:46 ]
eten!!!
pi_116212686
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:46 schreef Swaytje het volgende:
Wij gaan ook met een groepje :)
Wil je m alleen uitrijden, of wil je ook een goeie tijd? Een goede richtlijn is om in ieder geval zoveel kilometers te maken als er hoogtemeters in zitten: 5000 km dus. Zorg voor veel afwisseling, regelmatig de heuvels (ardennen, duitsland) in in het voorjaar, en een goed trainingsschema waar je je aan houdt.
Niet teveel gewicht mee hoeven nemen is altijd een pré, dus als je wat kunt afvallen kun je daar mooi dit najaar en winter mee aan de slag. Doorfietsen, en in de winter niet stilzitten is dus de boodschap.

Met 2,5 uur zo hard mogelijk fietsen gaat het je iig niet lukken, want de marmotte duurt zo 8-10 uur.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_116216653
Wil hem vooral uitrijden als 1e doelstelling.
En natuurlijk eindig ik dan liever niet als laatste ;)
5000km van nu tot juli moet me makkelijk lukken, mits ik in de winter m'n tacx trainer ga gebruiken.

Ik snap dat de marmotte langer duurt, maar maak je ook trainingen van 8 uur dan? Zijn trainingen van een paar uurtjes niet genoeg? Ik snap dat wanneer je dichter bij de race komt je wat langere trainingen gaat doen, maar nu toch nog niet?
pi_116220307
De afstand zul je toch een paar keer getraind moeten hebben. Dus een paar ritten van 150-200km moeten er zeker bij zitten. En liefst met wat heuvels. Die ritten doe je in het voorjaar.
pi_116220519
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:40 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hiha.

1. Er voetballen veel meer mensen dus logischerwijs veel groter niveauverschil.
2. Je kan makkelijker aansluiten. Iedereen tussen de 20 en 30 die een jaar lang serieus gaat trainen komt mee met die 40 per uur. Doe je dat bij voetbal kan je na een jaar nog steeds helemaal niks omdat je basistechniek mist.

:P
pi_116220920
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 06:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hiha.

1. Er voetballen veel meer mensen dus logischerwijs veel groter niveauverschil.
2. Je kan makkelijker aansluiten. Iedereen tussen de 20 en 30 die een jaar lang serieus gaat trainen komt mee met die 40 per uur. Doe je dat bij voetbal kan je na een jaar nog steeds helemaal niks omdat je basistechniek mist.

:P
dus jij beweert dat je makkelijker aansluit bij een wielrenpeleton, dan bij een voetbalelftal??! haha Grapje toch?!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_116220951
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 07:53 schreef the_critic het volgende:

[..]

dus jij beweert dat je makkelijker aansluit bij een wielrenpeleton, dan bij een voetbalelftal??! haha Grapje toch?!
Hangt ervan af wat voor niveau. Ik beweer dat je met veel en serieus trainen nog op een alleraardigst niveau kan gaan fietsen, ook al start je pas op je 25ste. Zelfs in de profwereld zie je dat nog met bv een Bauke Mollema die pas op z'n 16e zn eerste fietsje kreeg. Als je in de voetballerij start op je 16e kom je nooit voorbij reserve zondag 6e klasse.
pi_116221845
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 07:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hangt ervan af wat voor niveau. Ik beweer dat je met veel en serieus trainen nog op een alleraardigst niveau kan gaan fietsen, ook al start je pas op je 25ste. Zelfs in de profwereld zie je dat nog met bv een Bauke Mollema die pas op z'n 16e zn eerste fietsje kreeg. Als je in de voetballerij start op je 16e kom je nooit voorbij reserve zondag 6e klasse.
En om écht goed te kunnen voetballen moet je ook zoiets hebben wat talent en balgevoel heeft. Voor wielrennen hoef je alleen maar hard op de pedalen te kunnen rammen. Als je geen bochten kunt rijden of niet kunt afdalen is dat een nadeel, maar dat zou je nog goed kunnen compenseren door harder te rijden dan de rest :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:39:40 #38
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_116222546
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 00:28 schreef Swaytje het volgende:
Ik snap dat de marmotte langer duurt, maar maak je ook trainingen van 8 uur dan? Zijn trainingen van een paar uurtjes niet genoeg?
Heb je al eens in de Ardennen gereden? In de Alpen? De Eifel, Schwarzwald?
Marmotte is zwaar. Heel zwaar. Dus ik zou als eerste deze zomer al eens een paar toertochten rijden in Limbabwie. Of de Ardennen, als je dat kan bereizen.

Bergen rijden, is voor 99% van de mensen (Kaas ea zijn volgens mij stiekem cyborgs) ook pijn lijden. Daarvoor moet je hardheid trainen. Aangezien je in Nederland geen bergen heb, is een training van 7, 8 uur een goeie manier om ook je grenzen af te gaan. Dus nutttig.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_116222686
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:05 schreef Gripper het volgende:

[..]

En om écht goed te kunnen voetballen moet je ook zoiets hebben wat talent en balgevoel heeft. Voor wielrennen hoef je alleen maar hard op de pedalen te kunnen rammen. Als je geen bochten kunt rijden of niet kunt afdalen is dat een nadeel, maar dat zou je nog goed kunnen compenseren door harder te rijden dan de rest :)
Je moet meer dan hard kunnen rijden. Ik hoor bij de betere hardrijders in het peloton waar ik fiets, maar er zijn er genoeg die harder kunnen en toch mindere uitslagen rijden. Echt hard kunnen rijden is ook een talent. Er zijn mensen die met weinig training al makkelijk bij de besten rijden bij de amateurs.
pi_116222775
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:46 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Je moet meer dan hard kunnen rijden. Ik hoor bij de betere hardrijders in het peloton waar ik fiets, maar er zijn er genoeg die harder kunnen en toch mindere uitslagen rijden. Echt hard kunnen rijden is ook een talent. Er zijn mensen die met weinig training al makkelijk bij de besten rijden bij de amateurs.
Ja klopt, ik ken ook jongens die ontzettend hard rijden en bij de top 5 van NL in cyclo's eindigen, maar te bang en niet hard genoeg zijn in het peloton, dus geen enkele uitslag rijden.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:57:30 #41
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116223036
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:48 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja klopt, ik ken ook jongens die ontzettend hard rijden en bij de top 5 van NL in cyclo's eindigen, maar te bang en niet hard genoeg zijn in het peloton, dus geen enkele uitslag rijden.
Waar, wielrennen is veel meer dan hardfietsen alleen.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:59:39 #42
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116223104
Profkoers start hier in de stad, de world port classic.

http://www.wielerflits.nl(...)s-classic-2012.html/
pi_116223449
Wedstrijdsnelheden, in een peleton rijden, op de kant rijden, klimmen, bochten rijden.. in mijn ogen minder makkelijk te leren dan overspelen, sneller sprintje dan je tegenstander, schot op doel.. maar ok.Misschien onderschat ik voetbal.. maar jullie onderschatten het rijden van wedstrijden.. Hard rijden met je makkers over de dijk, is niet te vergelijken met 200 renners duwen en trekken om voorin over de dijk te gaan en niet op de kant te moeten zodat je fris nog kunt sprinten na 200km.
everyone's a critic...
even you ! !
pi_116223531
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 09:59 schreef kaasplankje het volgende:
Profkoers start hier in de stad, de world port classic.

http://www.wielerflits.nl(...)s-classic-2012.html/
Parcours toch een beetje een gemiste kans. Dat stuk over de keringen en walcheren had de finish moeten zijn (bv op de boulevard van Vlissingen _O_ ) Mooie plaatjes en waaierrijden. Giro etappe was toen ook briljant. Nu gaat het veel te makkelijk een sprint worden.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:16:26 #45
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116223621
Het zal wel een sprint worden, misschien met een flink uitgedunde groep want de wind is NW dus van opzij op veel plaatsen.
pi_116223707
Jezus het is morgen :')

Wij zijn van plan morgen Rotterdam - Vlissingen te doen :')
pi_116223828
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:09 schreef the_critic het volgende:
Wedstrijdsnelheden, in een peleton rijden, op de kant rijden, klimmen, bochten rijden.. in mijn ogen minder makkelijk te leren dan overspelen, sneller sprintje dan je tegenstander, schot op doel.. maar ok.Misschien onderschat ik voetbal.. maar jullie onderschatten het rijden van wedstrijden.. Hard rijden met je makkers over de dijk, is niet te vergelijken met 200 renners duwen en trekken om voorin over de dijk te gaan en niet op de kant te moeten zodat je fris nog kunt sprinten na 200km.
Ja, je kan nog zo sterk zijn, als je niet voorin komt dan kan je alsnog na 50km douchen :W

@KnutdeIJsbeer:
Het klinkt alsof je ervaring hebt met wedstrijden wielrennen, klopt dat?
pi_116223874
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:22 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja, je kan nog zo sterk zijn, als je niet voorin komt dan kan je alsnog na 50km douchen :W

@KnutdeIJsbeer:
Nee 0,0 :P
pi_116223897
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee 0,0 :P
Oke :P
Maar hoe kom je er zo bij dat het allemaal wel makkelijk te doen is? Is het niet iets voor je om eens te gaan proberen?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:25:02 #50
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116223924
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jezus het is morgen :')

Wij zijn van plan morgen Rotterdam - Vlissingen te doen :')
Vandaag Rdam Antwerpen, morgen retour.
pi_116223936
quote:
Zijn natuurlijk ook wel zaken die je liever met een goed geoefend peloton doet dat met een equivalent van een bierdrink elftal.

Wilde nu eigenlijk op de fiets zitten, maar wat een wind. Pfff. Straks maar een uurtje zwemmen.
eten!!!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:26:08 #52
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116223953
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:25 schreef janatwork het volgende:

Wilde nu eigenlijk op de fiets zitten, maar wat een wind. Pfff. Straks maar een uurtje zwemmen.
Mietje
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:27:45 #53
62913 Blik
The one and Only!
pi_116224004
quote:
Bij voetbal is er veel meer concurrentie dan bij wielrennen, het is al moeilijk om in het eerste te spelen van een amateurclub in de hoofdklasse. Laat staan dat je dan nog door kunt groeien naar een profclub. Vergeet ook niet dat er een groot verschil is tussen meedoen in de Jupiler League en meedoen in de Champions League. Verder is voetbal veel meer een technische sport dan wielrennen, dat leer je niet zomaar. Je kunt niet op je 16de pas beginnen met voetballen en doorgroeien naar de profs, dat heeft jaren nodig.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:28:19 #54
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116224029
Jullie vergelijken appels met peren.
pi_116224121
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:24 schreef Patroon het volgende:

[..]

Oke :P
Maar hoe kom je er zo bij dat het allemaal wel makkelijk te doen is? Is het niet iets voor je om eens te gaan proberen?
Nee, dat zeg ik niet. Je zal er flink voor moeten trainen om aan te kunnen haken en echt wel een beetje "leven" voor de sport. Maar dan is het wel goed mogelijk, ook als je nog op late leeftijd start. Zelfs in het profpeleton zijn hier dus voorbeelden van.

Als iemand van 25 een jaar lang serieus gaat voetballen (en dat daarvoor nog nooit gedaan heeft) dan kan hij er nog steeds helemaal niks van. De techniek om een beetje op niveau te kunnen spelen moet je in je jeugd al hebben opgedaan. Anders wordt het niks meer.

En dat is ook gelijk een verklaring imo waarom je bij voetbal een 9e klasse hebt die echt :') is maar bij fietsen is zelfs de laagste klasse al van behoorlijk niveau.
pi_116224144
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:25 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Vandaag Rdam Antwerpen, morgen retour.
Oh gelukkig :P
pi_116224529
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:22 schreef Patroon het volgende:

[..]

@KnutdeIJsbeer:
ik heb wel wedstrijdervaring, vandaar dat ik weet dat het onderschat wordt. Is compleet anders dan met je vrienden een rondje fietsen. Zelfs je peleton toervereninging uit de buurt is niet te vergelijken met een wedstrijd gehaaide mensen die allemaal bij de eerste 30 willen rijden..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_116224586
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Oh gelukkig :P
respect voor de mensen die vandaag op de fiets stappen. Lijkt gvd wel herfststorm hier :S
Ik ga straks maar eens de fiets sleutelen en fiets van mijzelf en vriendinnetjelief klaarmaken voor het klimwerk
everyone's a critic...
even you ! !
pi_116224591
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Je zal er flink voor moeten trainen om aan te kunnen haken en echt wel een beetje "leven" voor de sport. Maar dan is het wel goed mogelijk, ook als je nog op late leeftijd start. Zelfs in het profpeleton zijn hier dus voorbeelden van.

Als iemand van 25 een jaar lang serieus gaat voetballen (en dat daarvoor nog nooit gedaan heeft) dan kan hij er nog steeds helemaal niks van. De techniek om een beetje op niveau te kunnen spelen moet je in je jeugd al hebben opgedaan. Anders wordt het niks meer.

En dat is ook gelijk een verklaring imo waarom je bij voetbal een 9e klasse hebt die echt :') is maar bij fietsen is zelfs de laagste klasse al van behoorlijk niveau.
Maar zouden er niet genoeg mensen zijn die niet willen leven voor de sport maar wel mee willen doen met af en toe een race rijden?

Nu gebeurt dat volgens mij gewoon op de openbare weg met alle bijhorende problemen.
eten!!!
pi_116224860
Gelukkig wordt het morgen weer beter weer *O*
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_116224940
Wel een mooie wind om wat KOM's aan te vallen :P
eten!!!
pi_116224967
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:45 schreef janatwork het volgende:

[..]

Maar zouden er niet genoeg mensen zijn die niet willen leven voor de sport maar wel mee willen doen met af en toe een race rijden?

Nu gebeurt dat volgens mij gewoon op de openbare weg met alle bijhorende problemen.
Sportklasse en hier heb je een club met wilde wedstrijden. Tommeke is ook een Sportklasse omdat hij zijn dagelijkse portie bier niet wil.missen.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:07:31 #63
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116225361
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:45 schreef janatwork het volgende:

Bij criteriums zijn burgerrondes af en toe voor niet-licentiehouders, zoals hier onlangs op Katendrecht het geval was. Er zijn cyclo's, je hebt de NWB waar je op een dagkaart klassiekers of criteriums kan rijden, bij WV Olympia is er op zaterdag een koers voor trimmers, er is zat.
pi_116225452
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:07 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Bij criteriums zijn burgerrondes af en toe voor niet-licentiehouders, zoals hier onlangs op Katendrecht het geval was. Er zijn cyclo's, je hebt de NWB waar je op een dagkaart klassiekers of criteriums kan rijden, bij WV Olympia is er op zaterdag een koers voor trimmers, er is zat.
Ik zal me eens mat meer inlezen :). Iemand een voorbeeld trainingsschema. Die van zitvlees werken allemaal naar een lange tocht toe.
eten!!!
pi_116225519
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:57 schreef Patroon het volgende:

[..]

Sportklasse en hier heb je een club met wilde wedstrijden. Tommeke is ook een Sportklasse omdat hij zijn dagelijkse portie bier niet wil.missen.
:D

Dat is tegenwoordig niet meer dagelijks hoor :D

Maar het is wel zo, bij de sportklasse rij ik lekker voorin. Bij amateurwedstrijden ben ik pelotonvulling. Heb geen zin om steeds vet hard te trainen en/of pelotonvulling te zijn.

Nu pak ik af en toe een top-10 plaatsje mee en kan ik finales rijden (al dan niet in dienst van een rappe ploegmaat)
pi_116225593
Ik train trouwens als volgt, globaal:

In de winter: veel duurtraining en veldtoertochten op de crosser.

In december/januari begin ik al met wat viaducttrainingen. Dan doe ik in januari/februari sprinttraining. En vanaf half februari elke zondag een trainingskoers.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:25:40 #67
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116225930
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:10 schreef janatwork het volgende:

[..]

Ik zal me eens mat meer inlezen :). Iemand een voorbeeld trainingsschema. Die van zitvlees werken allemaal naar een lange tocht toe.
Voor 30.- Euro per jaar heb je een KNWU basislidmaatschap, waarvan ik vind dat iedere zichzelf respecterende wielrennende niet-licentiehouder (of NTFU lid) in dit topic er een van zou moeten hebben.

Met zo'n basislidmaatschap kan je bij iedere KNWU club eens meerijden.

Je krijgt er voor niks de glossy Wielermagazine bij, en dat vind ik best een goed blad met wielernieuws, artikelen over trainen, materiaal voeding etc.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:08:52 #68
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116229873
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:16 schreef Tommeke het volgende:
Ik train trouwens als volgt, globaal:

In de winter: veel duurtraining en veldtoertochten op de crosser.

In december/januari begin ik al met wat viaducttrainingen. Dan doe ik in januari/februari sprinttraining. En vanaf half februari elke zondag een trainingskoers.
Jezus gast, train jij? Ik dacht dat jij het altijd op talent deed :7
.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:14:21 #69
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116230085
quote:
trynwalden? Succes, lijkt me een pittig omloopje
.
pi_116233579
Aw yeah vaste klasbak!

Nu voel ik mij verplicht mijn eigen maltodextrine sportdrank te brouwen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_116234058
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 13:08 schreef Yankee het volgende:

[..]

Jezus gast, train jij? Ik dacht dat jij het altijd op talent deed :7
Ssshhhht! Dat wil ik iedereen laten geloven ;)
pi_116234084
Overigens maak ik vaak zo'n planning en hou ik me er niet meer aan ;)
pi_116234127
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 13:14 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ja Trynwalden idd. Heb net ff het rondje gefietst al ben ik daar wel bekend (10km hier vandaan). Inderdaad erg pittig, zo'n 75% is klinkerweg en veel bochten op een omloop van 12km.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:04:09 #74
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_116234764
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 13:14 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ik doe altijd intervaltraining van kroeg naar kroeg 8-)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:04:12 #75
153506 Captain_Fabulous
pi_116234768
Ik snap dus totaal niet wat julie in die kleine rondjes zien, fietsen is voor mij juist elke minuut een ander stukje landschap zien. Vorige week liep er opeens een wilde haas een stukje met me mee, dat soort momenten doe ik het voor. *O*

Maar ik heb in het zadel ook de competitiedrang van een borrelnoot op sloffen schijnt het :+
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:05:34 #76
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116234815
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:04 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

in de kromme elleboog?
.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:19:12 #77
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_116235406
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:05 schreef Yankee het volgende:

[..]

in de kromme elleboog?
Uiteraard, het is altijd lekker trainen daar... 8-)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_116236298
Beetje klimmen vandaag na het ontbijt.

Distance: 96,31 km
Time: 3:25:07
Avg Speed: 28,2 km/h
Elevation Gain: 1.232 m
Calories: 2.038 C

http://connect.garmin.com/activity/217061677
http://app.strava.com/rides/20357621

(wat zit er trouwens veel verschil in de Garmin data en de Strava data. Garmin zegt dat ik 65m meer heb geklommen en Strava zegt dat ik 400Kcal meer heb verbrand..... vreemd.

[ Bericht 0% gewijzigd door firewirecable op 31-08-2012 15:55:46 (hoogte verschil even aangepast) ]
pi_116236526
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:45 schreef firewirecable het volgende:
Beetje klimmen vandaag na het ontbijt.

Distance: 96,31 km
Time: 3:25:07
Avg Speed: 28,2 km/h
Elevation Gain: 1.232 m
Calories: 2.038 C

[ link | afbeelding ]

http://connect.garmin.com/activity/217061677
http://app.strava.com/rides/20357621

(wat zit er trouwens veel verschil in de Garmin data en de Strava data. Garmin zegt dat ik 200m meer heb geklommen en Strava zegt dat ik 400Kcal meer heb verbrand..... vreemd.
mooi hoor! ^O^
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:52:48 #80
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116236552
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:04 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ik doe alles op de fiets, dus ik hoef niet meer te trainen.
pi_116236738
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik snap dus totaal niet wat julie in die kleine rondjes zien, fietsen is voor mij juist elke minuut een ander stukje landschap zien. Vorige week liep er opeens een wilde haas een stukje met me mee, dat soort momenten doe ik het voor. *O*

Maar ik heb in het zadel ook de competitiedrang van een borrelnoot op sloffen schijnt het :+
Ik vind rondjes van 12km niet echt klein. Rondjes van 1500m (criteriums) zijn pas klein.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:59:48 #82
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116236767
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik vind rondjes van 12km niet echt klein. Rondjes van 1500m (criteriums) zijn pas klein.
Of een rondje van 1000 meter, dat je aan de start staat en het rondebord staat op 100. :')
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:18:38 #83
153506 Captain_Fabulous
pi_116237513
Daar heb ik een speciaal plaatje voor
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:05:56 #84
545 dop
:copyright: dop
pi_116239308
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 10:56 schreef janatwork het volgende:
Wel een mooie wind om wat KOM's aan te vallen :P
op de ligfiets
was dat de remmen niet geweldig zijn en ik maar een 42 14 als zwaarste versnelling had.
anders had ik hem veel scherper gezet.
maar een kom is een kom
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:13:05 #85
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116239559
Tjongejongejonge 6.9km

wát een prestatie! _O_
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:16:06 #86
545 dop
pi_116239656
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 17:13 schreef kaasplankje het volgende:
Tjongejongejonge 6.9km

wát een prestatie! _O_
ik heb vandaag gefiets,als dat is meer als de meeste koekenbakkers hier kunnen zeggen.
is de route naar mijn werk :)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:19:01 #87
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116239756
Dop, doe es netjes schrijven wil je? :{w

Ik ga vanavond de Hofstad onveilig maken; alleycat!
En morgen NK, wismilak.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:33:14 #88
545 dop
pi_116240358
pi_116240764
Mensen hier die deelnemen aan de toertocht van het WK op 15/9? Vind het zo duur! 35 euro ("slechts", staat er dan ook nog bij), plus ong. 35 euro treinkosten ernaartoe...pf. Wel mooi tochtje denk ik.
pi_116242171
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 17:16 schreef dop het volgende:

[..]

ik heb vandaag gefiets,als dat is meer als de meeste koekenbakkers hier kunnen zeggen.
is de route naar mijn werk :)
Hier ook 1,5uur gefietst, enkel niet geregistreerd met Strava. Maar voor 6,9km pomp ik mijn banden niet op.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:40:11 #91
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116242616
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:26 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hier ook 1,5uur gefietst, enkel niet geregistreerd met Strava. Maar voor 6,9km pomp ik mijn banden niet op.
Betere biba's kopen vriend, dan lopen ze niet steeds leeg.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:51:32 #92
545 dop
pi_116243016
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:26 schreef Patroon het volgende:

[..]

ik heb er ook meer als 6,9 maar dit stukje wist ik dat ik met de ligfiets heel makkelijk die KOM kon pakken, dus daar voor de teller los mee genomen.
totaal heb ik er 20 gedaan , nog niet veel maar gezien het woon werk is en gezien het weer vind ik het toch dapper :)
pi_116243509
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 17:42 schreef JohnDDD het volgende:
Mensen hier die deelnemen aan de toertocht van het WK op 15/9? Vind het zo duur! 35 euro ("slechts", staat er dan ook nog bij), plus ong. 35 euro treinkosten ernaartoe...pf. Wel mooi tochtje denk ik.
Jep. Ik vind het wel iets speciaals hebben.en het is meteen weer een goede reden om af te reizen naar Limburg. Blijft altijd mooi om daar te fietsen.
pi_116243804
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Daar heb ik een speciaal plaatje voor [ afbeelding ]
He bah wat een agressief plaatje :'(

Om dat te compenseren hier maar 1 waar ik vrolijk van word *O*

pi_116243864
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 19:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

He bah wat een agressief plaatje :'(

Om dat te compenseren hier maar 1 waar ik vrolijk van word *O*

[ afbeelding ]
pi_116244030
quote:
16s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 19:18 schreef Sautor het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ok ok, je hebt me :'(

Maar Gert Jacobs fietst ie er wel echt uit :Y

_O_ _O_
pi_116245272
@Gripper;

Kut man! Maar ook.. geluksvogel. Ik was 6-7k kwijt aan zaken.. in die 2 keer in 3 weken. :( :(

Maar 's nachts terwijl je ligt te slapen is wel zeer fucked up.
pi_116245317
Ik zit in Rdam maar Kaas wil niet daten :(
pi_116245444
Gisteren nog gefietst, maar zat niet veel in. Wel de eindsprint gewonnen, maarja, weinig kopwerk gedaan. Dus dan telt dat niet.
pi_116245507
En dit weekend mooi weer, maar niet fietsen :(

't Leven is zwaar.

Ohnee :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')