Voor een camera aan de kant van de weg maakt het niet uit wat je op dat moment aan het doen bent. Te snel=flits=prent.quote:Op maandag 10 september 2012 02:28 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar haal dan gewoon niet in. En als je wel wilt inhalen, zorg dan dat je het andere verkeer niet tot last bent en haal met een redelijk snelheidsverschil in. Dat jij even 125/130 rijdt om in te halen en daarna weer netjes 120 daar pakken ze je echt niet op hoor.
Het probleem is vaak de manier waarop het gebeurt. Dat men ziet dat er mensen met hogere snelheid aan komen rijden en dat ze dan niet ff wachten tot die voorbij zijn, maar m ervoorprikken waardoor de hele linkerbaan weer in de rem moet bij wijze van...quote:Op maandag 10 september 2012 02:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Is toch ook zo? Wiens probleem is het dat jij harder wilt dan de Vmax?
Ja dat dus. Het komt zo dwarsliggerig over.quote:Op maandag 10 september 2012 12:51 schreef Descendent het volgende:
[..]
Het probleem is vaak de manier waarop het gebeurt. Dat men ziet dat er mensen met hogere snelheid aan komen rijden en dat ze dan niet ff wachten tot die voorbij zijn, maar m ervoorprikken waardoor de hele linkerbaan weer in de rem moet bij wijze van...
En ten tweede: als je echt met een uberminimaal snelheidsverschil inhaalt; dan kun je best ff gas indrukken richting 130 om er sneller voorbij te zijn (zeker als je mensen achter je hebt).
Da's i.m.h.o. gewoon een kwestie van sociaal rijgedrag.
Och, zo had ik er vanochtend eentje die, nadat ik hem had ingehaald, van de meest rechtse strook naar de meest linkse strook ging om daar te blijven hangen. En dat terwijl de weg voor de rest helemaal leeg was.quote:Op zondag 9 september 2012 21:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Vandaag weer het nodige meegemaakt. 't is al vaak gezegd hier maar 't blijft mega irritant: Middenstrook rijders (met 110), zo'n grijze duif, in haar blauwe Nissan Micra. Ga je er links voorbij en dan direct voor haar de 2 stroken overstekend naar rechts, in de hoop dat ze de hint zou snappen.. Er waren 6 auto's achter me die precies datzelfde ook deden: inhalen, en direct van links naar rechts... maar ze (een vrouw ja) had oogkleppen van die van een paard op, het kwartje viel totaal niet. kliklijn waar ben je? Ik vind dat soort stommelingen mogen een beste straf hebben, ze frustreren het hele verkeersbeeld en de doorstroming.
Sterker nog: zo heeft mijn rij-instructeur het destijds me ook aangeleerd. Inhalen en verwisselen van baan zijn bijzondere verrichtingen die het beste zo vlug mogelijk kunnen gebeuren. Als je verwisselt van baan is dat dus een bijzondere verrichting die geen voorrang heeft op een auto die in zijn baan blijft, oftewel het is hinderen.quote:Op maandag 10 september 2012 12:51 schreef Descendent het volgende:
[..]
Het probleem is vaak de manier waarop het gebeurt. Dat men ziet dat er mensen met hogere snelheid aan komen rijden en dat ze dan niet ff wachten tot die voorbij zijn, maar m ervoorprikken waardoor de hele linkerbaan weer in de rem moet bij wijze van...
En ten tweede: als je echt met een uberminimaal snelheidsverschil inhaalt; dan kun je best ff gas indrukken richting 130 om er sneller voorbij te zijn (zeker als je mensen achter je hebt).
Da's i.m.h.o. gewoon een kwestie van sociaal rijgedrag.
je mag niet inhalen als je ingehaald wordt.quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:35 schreef spoorrails het volgende:
[..]
achterste zit helemaal fout, weet het ook en daarom stuift tie ervandoor.
Welke Volvo?quote:Op maandag 10 september 2012 16:12 schreef vannelle het volgende:
Fiesta is van mij en stond er voor de Volvo er stond.
Ik sta idd iets verder naar links maar dat komt omdat er rechts van mij ook een auto staat.
Zeg nou zelf, is dit sociaal parkeergedrag van die Volvobestuurder?
[ afbeelding ]
Deze opvatting vind ik irritant. Waarom zou iemand die sneller rijdt meer recht hebben om ongehinderd in te halen dan iemand die langzamer rijdt?quote:Op maandag 10 september 2012 12:51 schreef Descendent het volgende:
Dat men ziet dat er mensen met hogere snelheid aan komen rijden en dat ze dan niet ff wachten tot die voorbij zijn, maar m ervoorprikken waardoor de hele linkerbaan weer in de rem moet bij wijze van...
Omdat van rijstrook wisselen een bijzondere verrichting is waarbij je dus al het overig verkeer voor moet laten gaan.quote:Op maandag 10 september 2012 18:13 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Deze opvatting vind ik irritant. Waarom zou iemand die sneller rijdt meer recht hebben om ongehinderd in te halen dan iemand die langzamer rijdt?
Je begrijpt het concept van doorstroming in het verkeer niet? Zoals vannelle ook zegt: het is een bijzondere verrichting en daarbij moet je het overige verkeer voorrang verlenen. Net zoals jij ook netjes moet wachten op het overige verkeer als jij in een straat wilt keren.quote:Op maandag 10 september 2012 18:13 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Deze opvatting vind ik irritant. Waarom zou iemand die sneller rijdt meer recht hebben om ongehinderd in te halen dan iemand die langzamer rijdt?
Had die auto dan op de plek van die Suzuki neergezet, die stond er toen toch niet. Ik parkeer altijd in een vak, omdat ik niet wil dat als die 'schuinparkeerder' naast me weg is, ik raar staat en iedereen denkt dat ik de 'vals' parkeerder ben...quote:Op maandag 10 september 2012 17:32 schreef vannelle het volgende:
Ik sta iets verder naar links omdat de auto rechts van mij ook wat naar links staat en ik zijn instap niet wilde blokkeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |