abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116591606
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 02:28 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, maar haal dan gewoon niet in. En als je wel wilt inhalen, zorg dan dat je het andere verkeer niet tot last bent en haal met een redelijk snelheidsverschil in. Dat jij even 125/130 rijdt om in te halen en daarna weer netjes 120 daar pakken ze je echt niet op hoor.
Voor een camera aan de kant van de weg maakt het niet uit wat je op dat moment aan het doen bent. Te snel=flits=prent.

Neemt niet weg dat zoiets wel erg irritant is. Eigenlijk zit zo'n figuur in een dilemma. Ik wil inhalen, maar ik mag niet sneller, Zal ik het doen? zal ik het niet doen? welnietwelnietwel.......
Eigenlijk is dat met alles in het verkeer. Maak een beslissing en doe er iets mee. Ja of nee, wel of niet. inhalen of erachter blijven. Maar als je iets gaat doen, blijf dan niet als een zak hooi streep 120 rijden omdat 'het moet'.

Als ik iets tegenkom dat langzamer rijdt, rij ik er gewoon voorbij. M'n cc staat toch op 83 en de begrenzer staat op 90. Dan is het makkelijk om in te halen. (Het gebeurt trouwens zelden dat ik iets of iemand in moet halen, want merendeel van de chauffeurs trapt 'm gewoon in de begrenzer)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 10 september 2012 @ 12:51:09 #252
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_116598274
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 02:20 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Is toch ook zo? Wiens probleem is het dat jij harder wilt dan de Vmax?
Het probleem is vaak de manier waarop het gebeurt. Dat men ziet dat er mensen met hogere snelheid aan komen rijden en dat ze dan niet ff wachten tot die voorbij zijn, maar m ervoorprikken waardoor de hele linkerbaan weer in de rem moet bij wijze van...

En ten tweede: als je echt met een uberminimaal snelheidsverschil inhaalt; dan kun je best ff gas indrukken richting 130 om er sneller voorbij te zijn (zeker als je mensen achter je hebt).

Da's i.m.h.o. gewoon een kwestie van sociaal rijgedrag.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  maandag 10 september 2012 @ 12:54:11 #253
318842 Descendent
pi_116598346
Mijn grootste irritatie op de weg is trouwens echt het niet richting aan geven; omdat:
- Het zo vaak voorkomt dat men het niet doet (vaker dan bv bumperkleven, bij mij tenminste)
- Het zo weinig moeite zou moeten zijn om ff die hendel omhoog / omlaag te drukken

Daarna komen toch wel de trage inhalers op de snelweg; maar ik maak ook veel snelwegkm's.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_116598389
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 12:51 schreef Descendent het volgende:

[..]

Het probleem is vaak de manier waarop het gebeurt. Dat men ziet dat er mensen met hogere snelheid aan komen rijden en dat ze dan niet ff wachten tot die voorbij zijn, maar m ervoorprikken waardoor de hele linkerbaan weer in de rem moet bij wijze van...

En ten tweede: als je echt met een uberminimaal snelheidsverschil inhaalt; dan kun je best ff gas indrukken richting 130 om er sneller voorbij te zijn (zeker als je mensen achter je hebt).

Ja dat dus. Het komt zo dwarsliggerig over.
pi_116598851
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Vandaag weer het nodige meegemaakt. 't is al vaak gezegd hier maar 't blijft mega irritant: Middenstrook rijders (met 110), zo'n grijze duif, in haar blauwe Nissan Micra. Ga je er links voorbij en dan direct voor haar de 2 stroken overstekend naar rechts, in de hoop dat ze de hint zou snappen.. Er waren 6 auto's achter me die precies datzelfde ook deden: inhalen, en direct van links naar rechts... maar ze (een vrouw ja) had oogkleppen van die van een paard op, het kwartje viel totaal niet. kliklijn waar ben je? Ik vind dat soort stommelingen mogen een beste straf hebben, ze frustreren het hele verkeersbeeld en de doorstroming.
Och, zo had ik er vanochtend eentje die, nadat ik hem had ingehaald, van de meest rechtse strook naar de meest linkse strook ging om daar te blijven hangen. En dat terwijl de weg voor de rest helemaal leeg was. :')
  maandag 10 september 2012 @ 13:25:55 #256
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_116599121
quote:

[..]

Sterker nog: zo heeft mijn rij-instructeur het destijds me ook aangeleerd. Inhalen en verwisselen van baan zijn bijzondere verrichtingen die het beste zo vlug mogelijk kunnen gebeuren. Als je verwisselt van baan is dat dus een bijzondere verrichting die geen voorrang heeft op een auto die in zijn baan blijft, oftewel het is hinderen.
Don't let my username fool you...
pi_116599318
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2012 18:35 schreef spoorrails het volgende:

[..]

achterste zit helemaal fout, weet het ook en daarom stuift tie ervandoor.
je mag niet inhalen als je ingehaald wordt.
pi_116604619
Fiesta is van mij en stond er voor de Volvo er stond.
Ik sta idd iets verder naar links maar dat komt omdat er rechts van mij ook een auto staat.
Zeg nou zelf, is dit sociaal parkeergedrag van die VolvoSuzukibestuurder?

[ Bericht 4% gewijzigd door vannelle op 10-09-2012 16:27:31 ]
pi_116604993
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:12 schreef vannelle het volgende:
Fiesta is van mij en stond er voor de Volvo er stond.
Ik sta idd iets verder naar links maar dat komt omdat er rechts van mij ook een auto staat.
Zeg nou zelf, is dit sociaal parkeergedrag van die Volvobestuurder?

[ afbeelding ]
Welke Volvo? :?
pi_116605291
quote:
3s.gif Op maandag 10 september 2012 16:20 schreef Anne het volgende:

[..]

Welke Volvo? :?
Hahahaaaa, fuck! :@
Niet verder gekeken dan m'n neus lang is.
  maandag 10 september 2012 @ 16:39:58 #261
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_116605892
Voor zover ik kan zien zijn het gewoon asociaal kleine/smalle parkeervakken...
Maar kan de linkerkant van die Suzuki Baleno ;) niet beoordelen..
Hij lijkt wat schuin te staan idd.. maar ook nauwelijks buiten zn vak.. weinig meer dan jijzelf iig.. Gewoon ongelukkige plekken dus.. Links van hem staat immers ook een auto..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_116605946
Hij staat behoorlijk scheef ja. Da's het enige wat er aso aan is.
pi_116606026
Iemands instap blokkeren is dus normaal? Zo smal zijn die vakken nou ook weer niet....
pi_116606093
Doordat ie scheef staat is de instap geblokkeerd, toch B-) ?
Als ie recht had gestaan had ik nog wel in kunnen stappen, denk ik.
pi_116606562
Spiegels raken elkaar bijna, zo dicht staat hij er op.
Zelfs jij zou dan moeite met instappen hebben. ;)
  maandag 10 september 2012 @ 17:28:10 #266
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_116608004
Die Suzuki staat volgens mij wel vrij netjes binnen de belijning van het parkeervak. Op dat punt staat de Fiesta eigenlijk minder netjes, gezien die dus op die lijn die de scheiding van de vakken aangeeft staat.
Schaap
pi_116608158
Ik sta iets verder naar links omdat de auto rechts van mij ook wat naar links staat en ik zijn instap niet wilde blokkeren.
  maandag 10 september 2012 @ 17:33:58 #268
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_116608236
Dan zou ik gaan zeuren op die auto rechts van je, die in eerste instantie dit probleem heeft gecreëerd. Want als iedereen gewoon netjes de parkeervakken daar wil gaan gebruiken, krijg je hoe dan ook die situatie als er één iemand begint met 'm verkeerd neerzetten.
Schaap
pi_116608691
Het was hoe dan ook een irritatie, ongeacht wat de oorzaak was. ;)
pi_116609853
quote:

Dat men ziet dat er mensen met hogere snelheid aan komen rijden en dat ze dan niet ff wachten tot die voorbij zijn, maar m ervoorprikken waardoor de hele linkerbaan weer in de rem moet bij wijze van...

Deze opvatting vind ik irritant. Waarom zou iemand die sneller rijdt meer recht hebben om ongehinderd in te halen dan iemand die langzamer rijdt?
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_116610261
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:13 schreef FransDeens het volgende:

[..]

Deze opvatting vind ik irritant. Waarom zou iemand die sneller rijdt meer recht hebben om ongehinderd in te halen dan iemand die langzamer rijdt?
Omdat van rijstrook wisselen een bijzondere verrichting is waarbij je dus al het overig verkeer voor moet laten gaan.
Wat overduidelijk niet gebeurt als men op de linkerstrook in de remmen moet voor zo 1.
  maandag 10 september 2012 @ 19:59:16 #272
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_116614937
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:13 schreef FransDeens het volgende:

[..]

Je begrijpt het concept van doorstroming in het verkeer niet? Zoals vannelle ook zegt: het is een bijzondere verrichting en daarbij moet je het overige verkeer voorrang verlenen. Net zoals jij ook netjes moet wachten op het overige verkeer als jij in een straat wilt keren.
Don't let my username fool you...
pi_116615846
Uiteraard is het niet de bedoeling om je auto zonder te kijken naar links te gooien, maar zo simpel als het hierboven gesteld wordt werkt het dus ook niet.
Hier had uw reclame kunnen staan.
  maandag 10 september 2012 @ 20:26:50 #274
12621 tcr
*nix 4ever
pi_116616713
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:32 schreef vannelle het volgende:
Ik sta iets verder naar links omdat de auto rechts van mij ook wat naar links staat en ik zijn instap niet wilde blokkeren.
Had die auto dan op de plek van die Suzuki neergezet, die stond er toen toch niet. Ik parkeer altijd in een vak, omdat ik niet wil dat als die 'schuinparkeerder' naast me weg is, ik raar staat en iedereen denkt dat ik de 'vals' parkeerder ben...

Simpel toch !
  maandag 10 september 2012 @ 20:27:55 #275
318842 Descendent
pi_116616774
@Fransdeens:

Omdat vrachtwagens op bepaalde tijden ook niet mogen inhalen.

Het heeft niet met 'meer of minder recht op' maar gewoon met beleefdheid te maken vind ik; net zoals dat ik, wanneer er een snellere auto achter mij zit zélf ook ff plaatsmaak (als t kan) en dan een inhaalactie voltooi. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')