Ik werk bij een organisatie die de NS heeft afgestoten. En ik heb geen zin in de toorn van bijvoorbeeld Fles.quote:
Ah joh, detail.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik werk bij een organisatie die de NS heeft afgestoten. En ik heb geen zin in de toorn van bijvoorbeeld Fles.
Deze man!quote:2) De OV-chipkaart is niet alleen een ICT-faal maar ook een privacy-faal. Wat ons btreft wordt deze dus afgeschaft. Door bewust gebruik te maken van verouderde technologie neemt de overheid ook doelbewust het risico dat er agv fraude minder inkomsten zullen binnenkomen. Het project is dus niet alleen duur, het vormt straks ook weer een anleiding om de prijzen van het OV verder te verhogen wegens achterblijvende inkomsten. Op alle punten een mislukking dus.
Privacy. Waarom moet de overheid weten waar je je bevindt? Het gaat de overheid gewoon niets aan. Een anonieme ov-chipkaart bijvoorbeeld geeft geen recht op korting. Nu heb ik een VDU-kaart die 40% korting geeft, dat vervalt als ik opteer voor een anonieme ov-chipkaart.quote:Op zondag 2 september 2012 05:49 schreef James1988 het volgende:
Maar wat is nu precies het punt dat je probeert te maken? Dat je een probleem hebt met de OV-chipkaart is me duidelijk, maar ik weet alleen niet welk probleem
Ik heb geen mobiele telefoon.quote:Op zondag 2 september 2012 07:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Zet je je mobiele telefoon dan ook uit? Daarmee kan je positie veel nauwkeuriger worden bepaald als met de ov-chipkaart.
Dat werkt niet: zie NS die recentelijk op zijn vingers is getikt. De data is er, ze zullen het misbruiken. Regels worden opgerekt en uiteindelijk heb je het privacygedrocht waar iedereen bang voor was.quote:Op zondag 2 september 2012 05:39 schreef James1988 het volgende:
(namelijk: wetten en procedures aanpassen)?
quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Fles moet in Nederland binnenkort weer een naambordje schieten
http://www.gelderlander.n(...)terug-op-station.ece
Jeetje, wat heb jij toch een zwaar leven. Weet je wel zeker dat je nog in dit land wil wonen? Ik bedoel, als je lekker in Namibië gaat zitten heb je iedere dag zon, geen last van OV Chipkaarten en geen overheid die alles van je willen weten, of waarvan jij denkt dat ze alles over je willen weten.quote:Op zondag 2 september 2012 07:44 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik heb geen mobiele telefoon.![]()
We hebben een vaste lijn thuis. Dat is voldoende. Met antwoordapparaat, als we niet thuis zijn, kan je een bericht achterlaten en bellen we terug.![]()
Ik zou niet eens weten hoe zo'n mobiele telefoon werkt en eigenlijk interesseren met die dingen ook totaal niet. Je ziet zoveel meer als je geen mobiele telefoon hebt en onderweg naar buiten kijkt, i.p.v. in een stom telefoonschermpje, wat ik veel mensen zie doen. Ik zie liever koeien, weilanden, dorpjes en bossen en beekjes door het landschap kronkelen, dan een maf telefoonscherm.
Die was al terug gedraaid bij mijn weten.quote:Op zondag 2 september 2012 12:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ja, laten we de chipkaart afschaffen.briljant idee....
draai alles maar terug. DigID, EPD, alles.
Zonde van alle tijd, geld en moeite die er in is gestokenquote:Op zondag 2 september 2012 12:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ja, laten we de chipkaart afschaffen.briljant idee....
draai alles maar terug. DigID, EPD, alles.
In Tsjechië. Ergensquote:
Prima. Dan moet "ik heb een OV-chipkaart" dus genoeg voor ze zijn. Maar nee dus.quote:Op zondag 2 september 2012 14:54 schreef Igen het volgende:
Die mensen van synovate lijken me tenminste nog nodig zolang er mensen met papieren kaartjes reizen,
Ja ik ook, behalve dan dat niemand zich er ooit aan houdt en dat je vaak gewoon geen keus hebt waar je kan gaan zitten.quote:en stiltecoupé's vind ik juist wel fijn dat die er zijn.![]()
Helemaal niet waarquote:Op zaterdag 1 september 2012 16:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Daarbij staan alle organisaties die de NS wel heeft afgestoten alsnog bol van de ambtenarenmentaliteit.
Gevalletje "sunk costs effect". Het heeft geen zin om te kijken naar wat er al is uitgegeven. Het enige dat interessant is zijn de vragen: "wat kost het om het werkend te krijgen?" en "wat kost een alternatief systeem?".quote:Op zondag 2 september 2012 05:39 schreef James1988 het volgende:
Ofwel: de Piratenpartij vindt het verantwoord om een project dat letterlijk miljarden heeft gekost door het putje te spoelen, en zo dus letterlijk miljarden te vernietigen? Dit terwijl dezelfde bezwaren ook op een andere manier kunnen worden opgelost (namelijk: wetten en procedures aanpassen)?
Ik ben ook tegen, en dan voornamelijk tegen de manier waarop het nu niet functioneert en het OV stiekem duurder wordt/is geworden. Ik ga in elk geval geen SOPN of Piratenpartij stemmen om van de OV-chipkaart af te komen.quote:Op zondag 2 september 2012 14:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Socios is altijd anti-OV-chip, dus ik bevind me in goed gezelschap.![]()
En Duvel is dus ook tegen de ov-chip.
Moesten uiteindelijk in Dieren ook nog wel 15 minuten wachten op vertreksein. Dus hadden wij langer in Dieren gestaan.quote:Op zondag 2 september 2012 19:36 schreef dennistd het volgende:
Hadden ze niet beter jullie eerst naar Eerbeek kunnen sturen na binnenkomst van de trein uit Dieren? Dan hadden jullie nog 10 minuten eerder kunnen vertrekken.
Bijna goed.quote:Op zondag 2 september 2012 14:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Tsjechië. ErgensZal wel Brno zijn of Ostrava of zo.
Uit mijn hoofd: de onderhoudsbedrijven werden per regio (voorheen Is9) overgenomen door NBM (nu BAM), Volker en Strukton. In eerste instantie behielden ze hun deel van het onderhoud, later is dit via aanbestedingen (OPC+, en nu prestatiecontracten) vermarkt. NS Railinfrabeheer ontstond (uit NS Is6), om later helemaal van NS te worden losgeweekt en te worden samengevoegd met Railverkeersleiding en (een deel van) Railned. Dit is nu ProRail. Dit bedijf is een BV die 100% in staatshanden is, net als de NS Group (= NS Stations, NS Reizigers (was o.a. dienst Ep), etc).quote:Op zondag 2 september 2012 16:36 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Helemaal niet waar
Heeft er iemand toevallig een lijstje van bedrijven die ontstaan zijn na de verzelfstandiging? Op een of andere manier lukt het mij niet om dat uit Google te toveren.
Zijn we dan ook gelijk verlost van die flauwe posts van jou?quote:Op zondag 2 september 2012 22:29 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Mooi, hoe meer Duitse stoom meuk defect staat des te eerder zijn we er van verlost op het net.
Euh, ja dank voor dit lange epistel, maar helaas is dat het deel dat ik wel ken. Het ging me meer om de kleine bedrijfjes in de marge, zoals bijv. het 3 werknemers tellende bedrijfje 'NS-spooraansluitingen'. Volgens mij moeten er daar veel meer van zijn, omdat ik eens iemand heb horen beweren dat NS opgesplitst is tot >50 bedrijven.quote:Op zondag 2 september 2012 21:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd: de onderhoudsbedrijven werden per regio (voorheen Is9) overgenomen door NBM (nu BAM), Volker en Strukton. In eerste instantie behielden ze hun deel van het onderhoud, later is dit via aanbestedingen (OPC+, en nu prestatiecontracten) vermarkt. NS Railinfrabeheer ontstond (uit NS Is6), om later helemaal van NS te worden losgeweekt en te worden samengevoegd met Railverkeersleiding en (een deel van) Railned. Dit is nu ProRail. Dit bedijf is een BV die 100% in staatshanden is, net als de NS Group (= NS Stations, NS Reizigers (was o.a. dienst Ep), etc).
De rest ging de markt op: het NS Ultrasoonbedrijf werd met nog een aantal meetactiviteiten met wat gehussel ondergebracht bij Eurailscout (onderdeel van Strukton). Rest van de meetactiviteiten (was NS Technisch Onderzoek) werd verkocht aan AEA Technology (nu DeltaRail). Ingenieursdiensten (ander deel van Is6) werden verzelfstandigd: eerst tot een separaat NS Ingenieursbureau, daarna werd een deel Holland Railconsult (nu Movares), en deel werd Articon (gefuseerd met Heidemij tot Arcadis). Allebei marktpartijen, geen aandeel NS meer.
Onderhoud van rollend materieel (was dienst Mw) werd Nedtrain (100% van NS). De ingenieursdiensten op het gebied van rollend materieel werden eerst Nedtrain Consulting, dat verkocht werd aan Lloyd's Register Rail.
NS Goederen werd NS Cargo, werd Railion, werd via veel omwegen DB. Door invoering van concurrentie ontstonden Shortlines (failliet) en ACTS als eerste luizen in de pels van NS Cargo/Railion. Inmiddels is de goederenmarkt open, wat ook ruimte bracht voor nieuwe spelers op de onderhoudsmarkt: Shunter kwam op, en VOITH maakte gebruik van de komst van nieuwe spelers op geprivatiseerde reizigerslijnen.
Zoiets?
Ga weg joh gasdebiel. ONZ is voor jou.quote:Op zondag 2 september 2012 22:29 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Mooi, hoe meer Duitse stoom meuk defect staat des te eerder zijn we er van verlost op het net.
quote:
Buitengewoon solide bewijslast. Niks meer aan doenquote:omdat ik eens iemand heb horen beweren
Ik ga echt niet pinnen, straks word ik geskimd en kost mijn kaartje duizend euro dus. Dan is een eventuele boete nog voordeliger.quote:Op maandag 3 september 2012 03:35 schreef James1988 het volgende:
Het GVB heeft kaartautomaten staan waar je wegwerpchipkaarten uit kunt halen. Dat zijn volstrekt anonieme kaartjes. Of deze automaten ook muntgeld accepteren weet ik niet.
Zie http://www.gvb.nl/service(...)isproducten.aspxvoor een overzicht van de kaartjes die het GVB verkoopt. Voor jou is waarschijnlijk het 1uurs-kaartje het interessantste. Volgens http://www.goeievraag.nl/(...)-geld-betalen.320359 zouden er ook automaten moeten zijn die contant geld accepteren. Die zien er zo uit.
Een kaartje is geldig vanaf de eerste incheck. Koop dan wel meteen 2 kaartjes, dit zodat je ook nog terug kan zonder te hoeven pinnen.![]()
Dank, maar ik wilde dan ook niets aantonen. Het was slechts een vraag...quote:Op maandag 3 september 2012 00:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[..]
Buitengewoon solide bewijslast. Niks meer aan doen
Ik hoop dat je moet lopen.. in de regenquote:Op maandag 3 september 2012 03:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ga echt niet pinnen, straks word ik geskimd en kost mijn kaartje duizend euro dus. Dan is een eventuele boete nog voordeliger.
Ik hoop met los geld te kunnen betalen en kan dat niet, dan loop ik wel tot CS en pak daar de trein.
Bedankt voor de uitleg. Personeel die kaart verkoopt zal wel niet te vinden zijn, daarvoor is dit land te klantonvriendelijk.
echt manquote:Op maandag 3 september 2012 03:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ga echt niet pinnen, straks word ik geskimd en kost mijn kaartje duizend euro dus. Dan is een eventuele boete nog voordeliger.
Ik hoop met los geld te kunnen betalen en kan dat niet, dan loop ik wel tot CS en pak daar de trein.
Bedankt voor de uitleg. Personeel die kaart verkoopt zal wel niet te vinden zijn, daarvoor is dit land te klantonvriendelijk.
Ik snap wat je wilt zeggen, maar ik ben niet compleet gestoord.quote:Op maandag 3 september 2012 09:03 schreef Igen het volgende:
Overigens: panisch zijn dat via de chipkaart je reisgeschiedenis wordt bewaard en dan wel publiekelijk op internet gooien welke rit (waterlooplein - gein) geheim moet blijven![]()
Op NS.nl ziet alles er goed uitquote:Op maandag 3 september 2012 09:05 schreef b2py het volgende:
Computer storing amsterdam c, bijna geen treinverkeer.
Skimmen kost jou nooit duizenden euro's. Als jij netjes je paslimieten op max. 1000 hebt staan krijg je het geld altijd terug je bank.quote:Op maandag 3 september 2012 03:45 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik ga echt niet pinnen, straks word ik geskimd en kost mijn kaartje duizend euro dus. Dan is een eventuele boete nog voordeliger.
Ik hoop met los geld te kunnen betalen en kan dat niet, dan loop ik wel tot CS en pak daar de trein.
Bedankt voor de uitleg. Personeel die kaart verkoopt zal wel niet te vinden zijn, daarvoor is dit land te klantonvriendelijk.
Dan is het blijkbaar weer verholpen? Rond 9 u lag het treinverkeer tussen Bijlmer en CS helemaal plat.quote:
Sprinter richting Uitgeest kwam met +55 aan op Duivendrecht net dus er zal wel ergens een feestje zijn :-)quote:
je zit dan zeker ook via een proxy op FOK!?quote:Op maandag 3 september 2012 09:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik snap wat je wilt zeggen, maar ik ben niet compleet gestoord.
Kijk, je zou kunnen zeggen dat ik troll op FOK! Maar het is niet trollen wat ik doe. Het geen ik schrijf sta ik echt achter, alleen kleine details kloppen niet.
Dus als ik schrijf Waterlooplein bedoel ik wellicht een halte ervoor, erna of misschien wel twee haltes erna. Gein idem dito. Misschien is lijn 54, wel lijn 50 of 51. Zaterdag is zondag en mijn woonplaats Hurdegaryp zou ook wel eens Veenwouden, Dokkum of Hindeloopen kunnen zijn. De essentie is hetzelfde, dus ik lieg niet, maar ik weet donders goed dat er niets zo door de autoriteiten wordt bijgehouden als het internet.
Ik hoop dat mensen snappen dat dit geen troll-gedrag is, maar een kleine aanpassing van eigenlijk onbelangrijke details voor mijn eigen veiligheid. Want tegen een corrupte regering dien je je te beveiligen, zeker als mijn waarden en normen - ik ben tegen corruptie en nepotisme bijvoorbeeld - zeer sterk afwijken van die van de regering.
Dank je.quote:Op maandag 3 september 2012 10:01 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Skimmen kost jou nooit duizenden euro's. Als jij netjes je paslimieten op max. 1000 hebt staan krijg je het geld altijd terug je bank.
Overigens wel respect dat je jou levenstijl volhoudt
Nee, want de moderatoren vertrouw ik wel.quote:Op maandag 3 september 2012 10:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
je zit dan zeker ook via een proxy op FOK!?
Help me even, de OV-fiets is dan een dilemma voor jou, mileuvriendelijk maar die kan je volgens mij niet met contant geld lenen, daar maar jij ook geen gebruik van?quote:Op maandag 3 september 2012 10:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dank je.
Ach vol houden, weet je, soms is het wat omslachtig mijn wijze van leven, maar uiteindelijk geeft dit veel meer voldoening dan als een zombie-robot door het leven te gaan met een plastic pasje, een mobiele telefoon, waardoor je het echte leven om je heen niet meer ervaart en televisie dat toch nooit iets zinnigs uitzend.
Ondanks dat ik soms erg neerslachtig ben, geeft mijn wijze van leven enorme inspiratie en voldoening. Ik heb veel vrienden, echte vrienden bedoel ik, geen virtuele, en veel van hen leven op dezelfde wijze. We scherpen elkaar en inspireren elkaar.
Laat je pinpas gewoon thuis een maand en betaal contant, je zult zien hoe de wereld anders en mooier kleurt en echter wordt en je weer thuis komt.
Daar maak ik wel gebruik van. Het is zeer zeker milieuvriendelijk en milieu is voor mij erg belangrijk. Ik hoef niet te pinnen, het geld wordt achteraf afgeschreven en ik geef toe, het is niet ideaal, want ik zou liever gewoon normaal contant per rit betalen i.p.v. met een debiel plastic kaartje.quote:Op maandag 3 september 2012 10:14 schreef bork het volgende:
[..]
Help me even, de OV-fiets is dan een dilemma voor jou, mileuvriendelijk maar die kan je volgens mij niet met contant geld lenen, daar maar jij ook geen gebruik van?
Niet voorbijgekomen, maar het verbaast me niets. De NS kan vanwege de vergrijzing, de opening van de Hanzelijn en de frequentieverhogingen idd wel nieuwe machinisten en conducteurs gebruiken. Dan is het handig dat je die al in dienst hebt.quote:Op maandag 3 september 2012 09:20 schreef Viezze het volgende:
Misschien is het hier wel eens voorbij gekomen, maar wisten jullie dat arriva voor Zwolle - Emmen geen enkele machinist/conducteur van de ns overneemt? Ze hebben blijkbaar een slecht aanbod gedaan en de ns kan het personeel goed gebruiken.
en van Bijlmer ook richting zuid. Gelukkig was het snel opgelost en bleef het bij vertragingenquote:Op maandag 3 september 2012 10:02 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dan is het blijkbaar weer verholpen? Rond 9 u lag het treinverkeer tussen Bijlmer en CS helemaal plat.
alleen fa's en admins weten ip's hoor. Ik kan zulke dingen helemaal niet zien.quote:Op maandag 3 september 2012 10:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nee, want de moderatoren vertrouw ik wel.Misschien wat naïef.
![]()
Nou de werkelijke reden is eigenlijk dat ik niet voldoende van computers snap om proxy te gebruiken.Ik werk wel met Linux, maar ik snap heel veel niet.
![]()
Ja, wat paranoïde privacygezanik. Post maar gauw een treinquote:Op maandag 3 september 2012 10:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo, mogeh, we zijn 2 maanden verder, ik ben verhuisd, én heb internet, hier nog wat gebeurd?
Nou, een verhaaltje dan wat ik gisteren meemaakte op de RER A.quote:Op maandag 3 september 2012 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, wat paranoïde privacygezanik. Post maar gauw een trein
quote:Op maandag 3 september 2012 10:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nou, een verhaaltje dan wat ik gisteren meemaakte op de RER A.
zeker weten.quote:
SSN is inderdaad gestrand omstreeks half 8 in Woerden. In Utrecht was er al bekend dat het depot niet gehaald ging worden, maar TRDL Utrecht heeft de trein doorgestuurd, ook toen de Mcn zei dat ze gingen stranden, en er al een lok onderweg was om af te slepen (DBS 6400 vanaf Kijfhoek).quote:Op zondag 2 september 2012 22:26 schreef dennistd het volgende:
Ik lees op somda dat de SSN 65 018 in Woerden gestrand is met verkeerde kolen... Heeft de VSM soms kolen die niet willen branden in SSN-locs
SSN de schuld geven doen ze dus niet; Die kunnen er ook niks aan doen.quote:ja, het was een lange dag. De lokbemanning was onderweg naar het depot met het vooruitzicht dat ze misschien toch op tijd bij moeders waren. Het mocht niet zo zijn. Ik begrijp dat er tot Driebergen geen problemen waren. Na vertrek te Db was het hele rooster dichtgelopen en was er geen trek meer door het rooster. Het lokpersoneel had dit al eerder meegemaakt op een andere overbrenging en had snel besloten om maar een hulpvoertuig te bestellen. De lok en bemanning was rond 22:30 weer terug op het depot. Waar het aan ligt, dat is onbekend. misschien een verkeerde partij of een overblijfsel van een vorig trip. Het is onbekend. Wel is bij ons bekend dat de 65 een heel gevoelige vuurkist heeft.
Dit weet je zeker?quote:Op maandag 3 september 2012 09:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik snap wat je wilt zeggen, maar ik ben niet compleet gestoord.
quote:Kijk, je zou kunnen zeggen dat ik troll op FOK! Maar het is niet trollen wat ik doe. Het geen ik schrijf sta ik echt achter, alleen kleine details kloppen niet.
Dus als ik schrijf Waterlooplein bedoel ik wellicht een halte ervoor, erna of misschien wel twee haltes erna. Gein idem dito. Misschien is lijn 54, wel lijn 50 of 51. Zaterdag is zondag en mijn woonplaats Hurdegaryp zou ook wel eens Veenwouden, Dokkum of Hindeloopen kunnen zijn. De essentie is hetzelfde, dus ik lieg niet, maar ik weet donders goed dat er niets zo door de autoriteiten wordt bijgehouden als het internet.
Ik hoop dat mensen snappen dat dit geen troll-gedrag is, maar een kleine aanpassing van eigenlijk onbelangrijke details voor mijn eigen veiligheid. Want tegen een corrupte regering dien je je te beveiligen, zeker als mijn waarden en normen - ik ben tegen corruptie en nepotisme bijvoorbeeld - zeer sterk afwijken van die van de regering.
Gaat dat o.a. over dat wat Toeps laatst had?quote:Op maandag 3 september 2012 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
de website van NS FaalSpeed wordt in Radar ff helemaal afgekraakt
onder meer ja. In slechts 20% van de gevallen is de goedkope reis te boeken, terwijl het in eerste instantie wel pontificaal als optie gegeven wordtquote:Op maandag 3 september 2012 20:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gaat dat o.a. over dat wat Toeps laatst had?
Ik had zo'n sticker op één van mijn speelgoedkisten vroeger.quote:
Pot bier en bak popcorn pakt en direct Uitzending gemist opstart...quote:Op maandag 3 september 2012 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
de website van NS FaalSpeed wordt in Radar ff helemaal afgekraakt
En terecht. Ik weet niet wat van aap dat systeem bedacht heeft, maar werken doet het niet.quote:Op maandag 3 september 2012 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
de website van NS FaalSpeed wordt in Radar ff helemaal afgekraakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |