Ik heb tijdens trainingsleer op school geleerd dat je pauzes moet nemen ivm lui worden van je lichaam. Misschien heb ik het verkeerd begrepen maar pauze kan nooit kwaad, even wat vocht kwijt rakenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:07 schreef 16meter het volgende:
Is meestal heel weinig, wat in de pre-workout supps zit. En een 'creatine pauze' is niet per se nodig, maar cyclen geeft schijnbaar wel het beste resultaat.
http://www.ergogenics.org/supplement122.html
Ik heb het over geraffineerde suikers. De rest heeft niet zo´n enorm effect op me. Suiker in brood voel ik niks van bijvoorbeeld,quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:09 schreef Stereotomy het volgende:
@ die hele 'suikerdiscussie' hier: bedenk of je het hebt over zetmeel (glucose polymeer), tafelsuiker/sucrose (glucose+fructose disacharide) of los glucose en fructose. En de hoeveelheden waar je over praat. Je kunt het niet allemaal direct over dezelfde kam scheren of zeggen 'fruit zit vol met suiker dus het is slecht'.
De hele notie 'toegevoegd suiker is slecht voor je' komt meer door een gecombineerd 'geen micronutrienten + verslaving/lekkerheid + makkelijk te overeten' iets.
Sowieso ben ik geen fan van het over 'slecht' en 'goed' praten van voedsel, alles heeft z'n plaats, alleen in verschillende verhoudingen.
Fruit zit niet 'bomvol' met suikers. In fruit zit vooral water en veel (oplosbare) vezel, en dan nog een klein beetje suiker (glucose, fructose en sucrose). Fruit geeft géén enorme bloedglucosepiek (zoals brood dat wel doet = zetmeel-> aan elkaar geplakte glucose).quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:21 schreef Push. het volgende:
[..]
Het ging niet om goed of slecht. Vond het alleen opvallend dat iemand helemaal geen 'traditionele', zoals hij het noemde, koolhydraten meer eet, maar wel fruit neemt. Het koolhydraten vermijden was om een suikerdip te voorkomen, terwijl het me lijkt dat je die wel krijgt als je fruit neemt?
Baklava dusch, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:33 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Fruit zit niet 'bomvol' met suikers. In fruit zit vooral water en veel (oplosbare) vezel, en dan nog een klein beetje suiker (glucose, fructose en sucrose). Fruit geeft géén enorme bloedglucosepiek (zoals brood dat wel doet = zetmeel-> aan elkaar geplakte glucose).
Enige fruit waar je heel misschien een glucosedip van zou kunnen krijgen is banaan, en dan nog moet je er wel heel wat in een keer opeten. Dus nee, fruit heeft een heel ander effect dan brood of extreem gezoete producten op je bloedsuiker.
Zó lekker.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:20 schreef Snakey het volgende:
Edit: ik ben dol op baklava, wat volgens mij vooral gezoet wordt met honing, maar daar krijg ik ook een flinke rush van.
Je zit er erg snel mee aan je dagelijkse kcal inderdaad.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zó lekker.Maar daar kun je er beter niet teveel van eten.
Wist niet dat fructose langzamer werd afgegeven. Weer wat geleerd.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:33 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Fruit zit niet 'bomvol' met suikers. In fruit zit vooral water en veel (oplosbare) vezel, en dan nog een klein beetje suiker (glucose, fructose en sucrose). Fruit geeft géén enorme bloedglucosepiek (zoals brood dat wel doet = zetmeel-> aan elkaar geplakte glucose).
Enige fruit waar je heel misschien een glucosedip van zou kunnen krijgen is banaan, en dan nog moet je er wel heel wat in een keer opeten. Dus nee, fruit heeft een heel ander effect dan brood of extreem gezoete producten op je bloedsuiker.
Nee dat is ook niet per se waar, maar je bloed'suiker' is glucose, en fructose is fundamenteel iets anders. Fructose wordt in principe allemaal in je lever opgenomen, of als leverglycogeen, of omgezet tot glucose of gelijk geoxideerd of omgezet naar vet (triglyceriden).quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:57 schreef Push. het volgende:
[..]
Wist niet dat fructose langzamer werd afgegeven. Weer wat geleerd.
Baklava-bulk over een maandje danquote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:41 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je zit er erg snel mee aan je dagelijkse kcal inderdaad.
HUUB HUUB HULK-A-TRUC!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 19:42 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Baklava-bulk over een maandje dan
Wat is dat?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:05 schreef Snakey het volgende:
Ik heb gisteren zo´n ding gekocht;
[ afbeelding ]
Fok, ik ga kapot van de spierpijn vandaag.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:09 schreef Sapstengel het volgende:
Dat is zo'n ding die het Kadaster ook altijd gebruikt, om stukken land op te meten.
Met een barbell lukt het ookquote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:05 schreef Snakey het volgende:
Ik heb gisteren zo´n ding gekocht;
[ afbeelding ]
Fok, ik ga kapot van de spierpijn vandaag.
Ik zocht het ook in de AH XL maar ik kon het niet vinden. Misschien op internet te bestellen?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:19 schreef Jahr00n het volgende:
Weet iemand waar je cooking spray kan kopen in Nederland?
Wat is het? (Nee ik doe geen research)quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:19 schreef Jahr00n het volgende:
Weet iemand waar je cooking spray kan kopen in Nederland?
Bij body en fitshop hadden ze het wel maar daar is het ook weg.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik zocht het ook in de AH XL maar ik kon het niet vinden. Misschien op internet te bestellen?
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:27 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Wat is het? (Nee ik doe geen research)
Dan kan ik het misschien wel regelen voor je.
Als je een pan met een tefal laag koopt heb je er ook geen last van.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:29 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Bij body en fitshop hadden ze het wel maar daar is het ook weg.
[..]
[ afbeelding ]
Misschien is dat niet Halal?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als je een pan met een tefal laag koopt heb je er ook geen last van.
In 2004-5 heerlijk geketo'd van 98 naar 78 kilogram. Dat was net tijdens de eerste prijzenoorlog tussen de supermarkten: kilo gehakt voor 2 euro enzo.. Dat was aardig goedkoop dieeten moet ik zeggenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:35 schreef Physics het volgende:
Paleo diet is moeilijk duur.
Kwam uit op 100+ euro per week (op basis van maandag-vrijdag aangezien ik in het weekend thuis zat).
Als ik over een paar jaar een dikke baan heb dan wil ik het nog wel eens overwegen, maar als student, no way.
Ik ging net uit voor vis.... en dan niet die koolfilet e.d. die je in de vriezers ziet die volgestopt zijn met conserveringsmiddelen maar gewoon echt vis...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:40 schreef Zith het volgende:
[..]
In 2004-5 heerlijk geketo'd van 98 naar 78 kilogram. Dat was net tijdens de eerste prijzenoorlog tussen de supermarkten: kilo gehakt voor 2 euro enzo.. Dat was aardig goedkoop dieeten moet ik zeggenNu is een kilo gehakt richting de 5 euro
Welke conserveringsmiddelen stoppen ze in gevriesdroogde vis?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 20:44 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik ging net uit voor vis.... en dan niet die koolfilet e.d. die je in de vriezers ziet die volgestopt zijn met conserveringsmiddelen maar gewoon echt vis...
duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurbut hey, who cares
Ik heb nooit beweerd dat die niet in een restaurant aanwezig zijn...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 21:00 schreef Zith het volgende:
[..]
Welke conserveringsmiddelen stoppen ze in gevriesdroogde vis?
Waarom denk je vis/sauzen/brood/etc in een restaurant geen conserveringsmiddelen hebben?
Maak je je niet te druk om wat er in eten zit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |