quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:09 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik eet ook geen suiker. De keren dat ik dat wel deed na lange tijd werd ik er nogal lijp van. Een beetje het effet als je een klein kind een blikje cola geeft. Eerst helemaal hyper om vervolgens in elkaar te storten.
Ik eet wel suikers. Krijg er ook nogal suikerrush van en daarna stort ik helemaal in. Kan alleen geen goede vervanger voor brood vinden, want zit nog op school, dus geen magnetron of iets beschikbaar.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:09 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik eet ook geen suiker. De keren dat ik dat wel deed na lange tijd werd ik er nogal lijp van. Een beetje het effet als je een klein kind een blikje cola geeft. Eerst helemaal hyper om vervolgens in elkaar te storten.
Je kunt ook bakjes met bruine rijst/groenten bereiden en die meenemen, ook koud wel lekker!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:56 schreef Push. het volgende:
[..]
Ik eet wel suikers. Krijg er ook nogal suikerrush van en daarna stort ik helemaal in. Kan alleen geen goede vervanger voor brood vinden, want zit nog op school, dus geen magnetron of iets beschikbaar.
Huh? Volgens mij heb je iets fout gedaan met quoten, want dat heb ik nl niet gezegd..hahaquote:Op donderdag 30 augustus 2012 15:58 schreef 16meter het volgende:
[..]
Kun je van heel veel dingen zeggen. Maar roken staat inderdaad wel bovenaan het lijstje van dingen je beter niet kunt doen als je gezond wilt leven.
Het ging niet om goed of slecht. Vond het alleen opvallend dat iemand helemaal geen 'traditionele', zoals hij het noemde, koolhydraten meer eet, maar wel fruit neemt. Het koolhydraten vermijden was om een suikerdip te voorkomen, terwijl het me lijkt dat je die wel krijgt als je fruit neemt?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:09 schreef Stereotomy het volgende:
@ die hele 'suikerdiscussie' hier: bedenk of je het hebt over zetmeel (glucose polymeer), tafelsuiker/sucrose (glucose+fructose disacharide) of los glucose en fructose. En de hoeveelheden waar je over praat. Je kunt het niet allemaal direct over dezelfde kam scheren of zeggen 'fruit zit vol met suiker dus het is slecht'.
De hele notie 'toegevoegd suiker is slecht voor je' komt meer door een gecombineerd 'geen micronutrienten + verslaving/lekkerheid + makkelijk te overeten' iets.
Sowieso ben ik geen fan van het over 'slecht' en 'goed' praten van voedsel, alles heeft z'n plaats, alleen in verschillende verhoudingen.
Daarom zeg ik ook: maak onderscheid tussen zetmeel vs. sucrose, glucose (los) of fructose.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:21 schreef Push. het volgende:
[..]
Het ging niet om goed of slecht. Vond het alleen opvallend dat iemand helemaal geen 'traditionele', zoals hij het noemde, koolhydraten meer eet, maar wel fruit neemt. Het koolhydraten vermijden was om een suikerdip te voorkomen, terwijl het me lijkt dat je die wel krijgt als je fruit neemt?
Nee, ik vraag me alleen af of iemand daar ervaring mee heeft.quote:
De kiwi op mijn bureau zal maar even doen of ie dat niet gelezen heeftquote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:21 schreef Push. het volgende:
[..]
Het ging niet om goed of slecht. Vond het alleen opvallend dat iemand helemaal geen 'traditionele', zoals hij het noemde, koolhydraten meer eet, maar wel fruit neemt. Het koolhydraten vermijden was om een suikerdip te voorkomen, terwijl het me lijkt dat je die wel krijgt als je fruit neemt?
Verneuk je je knieeen mee, weet elk kind.quote:
Dat je moet ten alle tijden proberen, ongeacht Paleo of niet. Maar dat is mijn mening.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:22 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Nee, ik vraag me alleen af of iemand daar ervaring mee heeft.
Ik ben me er nu aan in het verdiepen, en ben me voeding sowieso al aan het aanpassen (vandaar dat ik er op kwam) namelijk meer vers eten en minder gefabriceerd spul.
Ja daar ben ik nu ook mee bezig.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat je moet ten alle tijden proberen, ongeacht Paleo of niet. Maar dat is mijn mening.
Vergeet niet dat je nooit, of ja nooit, maar het is niet goed om te koken op hoge temperaturen met olijfolie omdat het toxisch wordt. Beter koop je ook nog kokosnootolie voor de hogere temperaturen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:36 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ja daar ben ik nu ook mee bezig.
Ik let op alles... met namen sauzen en andere additieven zitten vol met rotzooi.
Ik probeer nu zo natuurlijk mogelijk te eten, dus fruit, aardappels zonder jus, vlees in olijfolie (ik ga nu eens overstappen op vis) etc etc.
ok, erg natuurlijk zijn mijn pillen ook niet, maar die gebruik ik als toevoeging.
Ik moet zeggen dat alle stappen die ik nu onderneem zeker wel helpen, misschien nog niet in gewicht aankomen maar ik voel me fitter dan eerst, heb meer energie en voel me geestelijk ook beter.
Ja daar las ik iets over idd, maar wat is een hoge temperatuur vraag ik me dan af....quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je nooit, of ja nooit, maar het is niet goed om te koken op hoge temperaturen met olijfolie omdat het toxisch wordt. Beter koop je ook nog kokosnootolie voor de hogere temperaturen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Olive_oil#Culinary_usequote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:41 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ja daar las ik iets over idd, maar wat is een hoge temperatuur vraag ik me dan af....
Dus een kip krokant schnitzel, hamburgertje, etc dat kan er wel in gebakken worden dan lijkt me?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:45 schreef Physics het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Olive_oil#Culinary_use
Smoke point = 190 graden celcius
Ik koop altijd olijfolie van de AH, de mild/traditionele versie.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:48 schreef Stereotomy het volgende:
Gerafinneerde olijfolie heeft een hoog rookpunt en is gefilterd van alle meuk die virgin olijfolie toxisch maakt op hoge temperaturen. Is uitstekend om op hoge temperaturen te bakken en braden.
Heel slim!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:46 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Dus een kip krokant schnitzel, hamburgertje, etc dat kan er wel in gebakken worden dan lijkt me?
Frituurvet schommelt rond de 180 graden.. maar ik zie mezelf nog niet een temperatuurmeter in de koekenpan gooien.
Ik heb vaak wel laag/gemiddeld vuur, ik laat vlees altijd langzaam gaar worden
Volgens mij heb je AH mild, traditioneel en extra virgin. De mild is geraffineerd en bevat geen meuk meer wat toxisch kan worden bij het bakken.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:48 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ik koop altijd olijfolie van de AH, de mild/traditionele versie.
Ja, het traditionele in de pan bakken op een vuurtje is niet meer van deze tijd volgens mij. Er zijn veel meer manieren.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:49 schreef Physics het volgende:
[..]
Heel slim!
Vlees/vis wordt ook veel lekkerder als je het rustig gaart. Onderzoek heeft aangetoond dat de optimale biefstuk een kerntemperatuur van circa 54 graden heeft. Cutting-edge restaurants hebben nu dus een waterbak waar ze vacuum-sealed steaks in flikkeren om ze evenredig te garen tot 54 graden om ze vervolgens even dicht te schroeien in de pan
thnx voor de info!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Volgens mij heb je AH mild, traditioneel en extra virgin. De mild is geraffineerd en bevat geen meuk meer wat toxisch kan worden bij het bakken.
Aan de andere kant is de meuk weer gezond als je die koud over salades gebruikt en smaakt ook lekker.
En ik maar doodleuk in het begin met extra virgin olijfolie kip bakken.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:48 schreef Stereotomy het volgende:
Gerafinneerde olijfolie heeft een hoog rookpunt en is gefilterd van alle meuk die virgin olijfolie toxisch maakt op hoge temperaturen. Is uitstekend om op hoge temperaturen te bakken en braden.
Zal de kip leuk hebben gevondenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
En ik maar doodleuk in het begin met extra virgin olijfolie kip bakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |