abonnement Unibet Coolblue
pi_116147706



Wat is schizofrenie?

Schizofrenie is een ziekte van (bepaalde delen van) de hersenen waarbij gebleken is dat iemand psychotisch (wat is psychose) kan worden en niet meer goed kan functioneren. Met 'niet goed meer functioneren' wordt bedoeld dat iemand minstens een half jaar minder goed functioneert dan men op grond van z'n talenten, opvoeding, opleiding en kansen zou mogen verwachten. Men spreekt van "een knik in de levenslijn".
Voor het functioneren geldt dat men de situatie moet kunnen vergelijken met vroeger.
Psychotisch is men als men, gedurende een maand, door verstoring van de waarneming (hallucinaties), het denken (verstoorde gedachtegang en wanen) en/of het gedrag (schokkerige bewegingen, zich terugtrekken, verwaarlozing), het contact met de realiteit (ten dele) verliest.
Hallucinaties zijn waarnemingen zonder dat de zintuigen geprikkeld worden en komen het meeste voor in de vorm van een stem of meerdere stemmen die vaak commentaar geven op wat degene die hallucineert net denkt of aan het doen is. Hallucinaties kunnen ook de andere zintuigen betreffen, zoals de reuk, de smaak, de tast-/aanrakingszin en het gezichtsvermogen. Vaak ziet men wel aan iemand of hij of zij hallucineert. Familieleden merken dat iemand zit te luisteren naar iets wat zij niet kunnen horen.

Verstoorde gedachtegang blijkt direct wanneer we iemand niet meer kunnen volgen omdat wat gezegd wordt onlogisch is, onsamenhangend of verward. Het is een heel nare ervaring om te merken dat op deze manier geen echt contact meer mogelijk is.
Wanen zijn denkbeelden of overtuigingen die onjuist zijn. Iemand is er bijvoorbeeld van overtuigd dat hij of zij afgeluisterd wordt door de televisie of dat de dingen die men op de televisie ziet een speciale boodschap voor betrokkene inhouden.

Verstoorde bewegingen worden vaak ervaren als bewegingen die door iemand anders gedaan worden. Soms is er verminderde beweging, tot volledige stilstand toe. De patiënt heeft er meestal geen verklaring voor en als als hij die wel heeft, dan zien we de verstoorde gedachten: "Buitenaardse krachten hebben chips in mijn hersenen geplaatst waardoor zij precies weten wat ik denk en waardoor zij mij kunnen bewegen."

Bij verstoord sociaal gedrag leeft de patiënt vaak teruggetrokken en dreigt men sociaal geïsoleerd te raken. Ook zelfverwaarlozing en vervuiling zou je hier onder kunnen rekenen. Zwerven over straat, in zichzelf lopen te praten of juist zomaar tegen iemand beginnen te schreeuwen is ook verstoord sociaal gedrag. Voor familieleden en vrienden is het meestal snel duidelijk of iemand "verstoord" gedrag heeft.

Om goed in kaart te brengen om welke ziekteverschijnselen (symptomen) het gaat onderscheidt men zgn. positieve en negatieve symptomen.

Positieve symptomen zijn verschijnselen die aanwezig zijn en er niet horen te zijn. Hieronder vallen:

• wanen
• hallucinaties
• vreemd gedrag

Negatieve symptomen zijn verschijnselen die ontbreken waar ze wel zouden moeten zijn. Hieronder vallen:

• geen of weinig gevoelsmatige betrokkenheid (afgevlakt affect, apathie)
• geen spontane deelname aan een gesprek (apathie)
• geen of weinig vermogen om initiatieven te nemen (avolitie, apathie)
• weinig wilskracht/doorzettingsvermogen (apathie)
• onvermogen om ergens plezier aan te beleven (anhedonie, apathie)
• geen of weinig deelname aan sociale interacties (apathie)
• weinig aandacht en concentratievermogen

Negatieve symptomen kunnen aan een eerste psychose vooraf gaan. Ze worden dan vaak niet herkend als symptomen van schizofrenie. De diagnose "schizofrenie" kan pas worden gesteld als er een psychotische episode van een maand (geweest) is en iemand minstens een half jaar minder goed kan functioneren.

Bron: http://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/schizofrenie.php

[ Bericht 1% gewijzigd door Messina op 29-08-2012 15:48:48 ]
Je raekt an de dinge geweun.
pi_116147833
quote:
Maar betekent dat dus dat ik nooit meer een jointje moet opsteken en mij moet laten behandelen na 1 slechte trip?

Niet dat ik het zal missen dan :')
pi_116147842
Ik was aan het kijken voor een plaatje in de OP, maar kon niet echt iets vinden :@

Het is rustig in m'n hoofd. Ahhhh...
Je raekt an de dinge geweun.
pi_116148142
Ik heb zelf gemerkt dat ik de meest rare dingen doe als ik werk heb.
Als ik werkloos ben, dan gaat mijn leven vreemd genoeg een stuk beter...

Maar ik ben dan ook een nachtmens, en nu word ik om 5u wakker :'(
Zal het liggen aan de combinatie van slaaptekort en drugs?
pi_116148251
Even volgen dit want als ik het ziektebeeld lees en dat projecteer op een vriend van me dan lijkt het wel of de hele OP op hem gebaseerd is ;(

Denkt dat er een kloon van hem rondloopt die zijn leven wil innemen en controle neemt over zijn offline/online leven. We allemaal in gevaar zijn. Zijn paspoort is afgepakt en hij is naar Alanya gevlucht want daar zit een kracht die hem beschermd (hij zit echt al 2 maanden in Alanya)
Wil alleen contact met andere als je naar Alanya komt want hij wordt gevolgd en afgeluisterd

Hij heeft 2 jaar geleden in een half-open instelling gezeten ivm zware depressie. Afgestudeerd als werktuigbouwkundige aan TU Rijswijk
pi_116148694
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
Even volgen dit want als ik het ziektebeeld lees en dat projecteer op een vriend van me dan lijkt het wel of de hele OP op hem gebaseerd is ;(

Denkt dat er een kloon van hem rondloopt die zijn leven wil innemen en controle neemt over zijn offline/online leven. We allemaal in gevaar zijn. Zijn paspoort is afgepakt en hij is naar Alanya gevlucht want daar zit een kracht die hem beschermd (hij zit echt al 2 maanden in Alanya)
Wil alleen contact met andere als je naar Alanya komt want hij wordt gevolgd en afgeluisterd

Hij heeft 2 jaar geleden in een half-open instelling gezeten ivm zware depressie. Afgestudeerd als werktuigbouwkundige aan TU Rijswijk
Klote man shit ;(
pi_116149177
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:22 schreef Messina het volgende:
Ik was aan het kijken voor een plaatje in de OP, maar kon niet echt iets vinden :@

Het is rustig in m'n hoofd. Ahhhh...
Heerlijk zijn die momenten als het rustig is in je hoofd.

Met mij gaat het vandaag ook de goede kant op.

Wat voor plaatje wilde je in de OP zetten?

We kunnen ook een hele mooie natuurfoto nemen ofzo. :)
pi_116149291
quote:
17s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:51 schreef Gewas het volgende:

[..]

Heerlijk zijn die momenten als het rustig is in je hoofd.

Met mij gaat het vandaag ook de goede kant op.

Wat voor plaatje wilde je in de OP zetten?

We kunnen ook een hele mooie natuurfoto nemen ofzo. :)
Ik was aan het kijken voor een plaatje gerelateerd aan schizofrenie, maar alles wat ik vind is nogal druk/aanwezig.

Zoals:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoek jij anders iets moois uit, Gewas :Y
Je raekt an de dinge geweun.
pi_116149453
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:22 schreef Playerhater het volgende:

[..]

Maar betekent dat dus dat ik nooit meer een jointje moet opsteken en mij moet laten behandelen na 1 slechte trip?

Niet dat ik het zal missen dan :')
Ik zou om te beginnen eens stoppen met blowen, ja. Kan geen kwaad, toch?

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
Even volgen dit want als ik het ziektebeeld lees en dat projecteer op een vriend van me dan lijkt het wel of de hele OP op hem gebaseerd is ;(

Denkt dat er een kloon van hem rondloopt die zijn leven wil innemen en controle neemt over zijn offline/online leven. We allemaal in gevaar zijn. Zijn paspoort is afgepakt en hij is naar Alanya gevlucht want daar zit een kracht die hem beschermd (hij zit echt al 2 maanden in Alanya)
Wil alleen contact met andere als je naar Alanya komt want hij wordt gevolgd en afgeluisterd

Hij heeft 2 jaar geleden in een half-open instelling gezeten ivm zware depressie. Afgestudeerd als werktuigbouwkundige aan TU Rijswijk
Naast schizofrenie zijn er nog een heleboel andere aandoeningen waarbij men paranoia wordt/stemmen hoort/ hallucinaties heeft. Wel allemaal in het schizotypisch spectrum volgens mij, maar pin me daar niet op vast.

Het klinkt in ieder geval verre van gezond, a_a. Heeft hij geen familie die hem kan ondersteunen bij een terugkeer?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_116149731
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:57 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik zou om te beginnen eens stoppen met blowen, ja. Kan geen kwaad, toch?

[..]

Naast schizofrenie zijn er nog een heleboel andere aandoeningen waarbij men paranoia wordt/stemmen hoort/ hallucinaties heeft. Wel allemaal in het schizotypisch spectrum volgens mij, maar pin me daar niet op vast.

Het klinkt in ieder geval verre van gezond, a_a. Heeft hij geen familie die hem kan ondersteunen bij een terugkeer?
Zijn vader is alcoholist en boeit het niks, zijn moeder is overleden. Opa was zijn beste maatje maar ook overleden en verder geen contact met zijn familie.

13 jaar geleden was ie mijn allerbeste maat, deed en deelde alles met hem. 5/6 jaar geleden is het langzaam aan verwaterd en sindsdien enkel weinig contact, heel soms via facebook. Vanaf dat ie depressief raakte trok hij zich overal terug en leefde geisoleerd. Ook ik kan hem nergens toe bewegen want hij wil dat ik naar Turkije kom want alleen daar is het veilig (hij is 100% hollands en heeft ook geen bepaalde band met Turkije dus hoe hij bij Alanya komt is mij een raadsel)
pi_116150642
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:54 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik was aan het kijken voor een plaatje gerelateerd aan schizofrenie, maar alles wat ik vind is nogal druk/aanwezig.

Zoals:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoek jij anders iets moois uit, Gewas :Y
Wat vind je van deze?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116150702
Blowen kan idd heel slecht zijn als je gevoelig bent voor psychoses. Ik geloof dat het ook schizofrenie kan 'triggeren' als je er aanleg voor hebt.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 15:42:14 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116151163
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:29 schreef Gewas het volgende:
Blowen kan idd heel slecht zijn als je gevoelig bent voor psychoses. Ik geloof dat het ook schizofrenie kan 'triggeren' als je er aanleg voor hebt.
inderdaad, jellinek zegt hetzelfde op hun site:
http://www.jellinek.nl/in(...)zofrenie-veroorzaken
Dit is wel schokkend.
quote:
6 tot 10%

Ongeveer 6 tot 10% van alle gevallen van schizofrenie is te wijten aan het gebruik van cannabis (1,2,4). Per jaar zijn er ongeveer 1600 nieuwe gevallen van schizofrenie. Bij 100 tot 160 gevallen speelt cannabis dus een mede bepalende rol.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116151605
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:27 schreef Gewas het volgende:

[..]

Wat vind je van deze?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geplaatst! Als het toch niets is kan 'ie er altijd weer uit in een volgend topic :)

quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

inderdaad, jellinek zegt hetzelfde op hun site:
http://www.jellinek.nl/in(...)zofrenie-veroorzaken
Dit is wel schokkend.

[..]

Ik heb daar toch mijn vraagtekens bij. Mensen die lijden aan schizofrenie zijn sowieso wat gevoeliger voor verslavingen. In hoeverre is getest of het daadwerkelijk aan het blowen te wijten is? Of rekenen ze gewoon iedereen die meer dan X-keer per week een blowtje opsteekt?

a_a, misschien eens contact opnemen met Psyq of Parnassia en daar de zaak voorleggen.
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:02:47 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116152086
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:52 schreef Messina het volgende:

[..]

Geplaatst! Als het toch niets is kan 'ie er altijd weer uit in een volgend topic :)

[..]

Ik heb daar toch mijn vraagtekens bij. Mensen die lijden aan schizofrenie zijn sowieso wat gevoeliger voor verslavingen. In hoeverre is getest of het daadwerkelijk aan het blowen te wijten is? Of rekenen ze gewoon iedereen die meer dan X-keer per week een blowtje opsteekt?

Als je de bron leest dan zie je dat deze beweringen in diverse onderzoeken naar boven zijn gekomen. Om te weten hoe die onderzoeken exact gedaan zijn zul je ze zelf moeten lezen. Maar als 3 onderzoeken het zeggen zal het wel waar zijn, en dan hoef je daar geen vraagtekens bij te zetten.
Zelf ken ik iemand die in een psychose is geraakt dankzij zijn blowgedrag. erg zonde.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116152235
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je de bron leest dan zie je dat deze beweringen in diverse onderzoeken naar boven zijn gekomen. Om te weten hoe die onderzoeken exact gedaan zijn zul je ze zelf moeten lezen. Maar als 3 onderzoeken het zeggen zal het wel waar zijn, en dan hoef je daar geen vraagtekens bij te zetten.
Zelf ken ik iemand die in een psychose is geraakt dankzij zijn blowgedrag. erg zonde.
Ik zet ook mijn vraagtekens bij dergelijke onderzoeken, zeker Amerikaanse.
Ik ontken overigens niet dat blowen psychotische episodes kan veroorzaken, maar ik vind 6 tot 10% nogal wat.
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:08:03 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116152307
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:06 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik zet ook mijn vraagtekens bij dergelijke onderzoeken, zeker Amerikaanse.
Ik ontken overigens niet dat blowen psychotische episodes kan veroorzaken, maar ik vind 6 tot 10% nogal wat.
het zijn organisaties die erover gaan dus waarom zou je ze in twijfel trekken?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116152479
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het zijn organisaties die erover gaan dus waarom zou je ze in twijfel trekken?
Ik kan een paar redenen opnoemen, maar de kans dat je me paranoia noemt is aanwezig. En nee, ik blow niet :P
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:12:23 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116152512
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:11 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik kan een paar redenen opnoemen, maar de kans dat je me paranoia noemt is aanwezig. En nee, ik blow niet :P
oke laten we hopen dat de rest van de mensen die dit leest niet toch gaat blowen en schizofreen wordt dan.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116152654
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

oke laten we hopen dat de rest van de mensen die dit leest niet toch gaat blowen en schizofreen wordt dan.
Ik ben anti-drugs, maar het op deze manier afraden, nope.
Van roken kun je kanker krijgen, van coke snuiven kan je neustussenschot wegrotten, van blowen kun je schizofreen worden en als je veel drinkt kan je lever stuk gaan.

Ja, en van zwanger raken kun je ook in je eerste psychose raken. Laten we dat dus elke vrouw afraden :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_116153210
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

oke laten we hopen dat de rest van de mensen die dit leest niet toch gaat blowen en schizofreen wordt dan.
Als je een psychotische gevoeligheid hebt, heb je dat sowieso. De drugs triggert het alleen maar, het veroorzaakt niet schizofrenie. Zonder de drugs zul je er in de loop van je leven oha ook wel achterkomen als je een periode van veel stress hebt, veel veranderingen, zwangerschap ed. Dus om iedereen blowen af te raden staat bijna gelijk aan iedereen af te raden om zwanger te worden, een 'normaal' leven te lijden waarin stress voorkomt, grote veranderingen in je leven door te voeren etc etc...
  woensdag 29 augustus 2012 @ 16:32:53 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116153290
de drugs zorgt ervoor dat je medicijnen slechter werken als je het hebt, en dat het herstel na episodes langer duurt. ook zorgt het ervoor dat als je schizofrenie krijgt dat het dan erger is en langer duurt voordat je weer normaal kunt functioneren.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116157892
Ik ben momenteel bezig met een experimentje. Een maand lang gebruik ik geen alcohol of wiet en rook ik maximaal één (1) shaggie per uur. Ik merk geen verschil met betrekking tot mijn hallucinaties (ben iets meer dan een week bezig). Maar goed, dat verwachtte ik al want toen ik symptomen kreeg ging ik er vanuit dat het door mijn dagelijkse wietgebruik kwam, dus stopte ik met de cannabis. Dat heb ik ongeveer 5 (vijf) maanden volgehouden maar bij uitblijven van verbetering besloot ik dat een jointje nu en dan wel kan (wel blijft het bij één (1) a twee (2) maal per week).

Het scheelt wel veel geld, dat dan weer wel.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_116177059
@Karboenkeltje

Ik heb weleens periodes gehad dat ik niks dronk (echt voor meerdere maanden) maar de psychotische trekjes bleven toch altijd aanwezig... Wat ik wel merkte is dat je gedachten na een paar weken wat helderder worden.

Toevallig heb ik ook al bijna een week niks gedronken. Merk nog geen verbetering.
pi_116183330
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:52 schreef Messina het volgende:

[..]

Geplaatst! Als het toch niets is kan 'ie er altijd weer uit in een volgend topic :)

Vind je het wel een mooi schilderij? Misschien is het een klein beetje onrustig, maar het beeld wel uit hoe de wereld er soms uit kan zien.

Ik besef me sinds vandaag dat de psychiatrie er ook daadwerkelijk is om je te helpen. Het gaat goed met mijn vertrouwen in mensen.

Allemaal positief dus. ;)
pi_116184264
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:37 schreef Gewas het volgende:

[..]

Vind je het wel een mooi schilderij? Misschien is het een klein beetje onrustig, maar het beeld wel uit hoe de wereld er soms uit kan zien.

Ik besef me sinds vandaag dat de psychiatrie er ook daadwerkelijk is om je te helpen. Het gaat goed met mijn vertrouwen in mensen.

Allemaal positief dus. ;)
Prachtig :Y
Zou het niet in m'n woonkamer ophangen (Nja, dat kan ook niet, maar als ik de mogelijkheid zou hebben bedoel ik :P), maar dat neemt niet weg dat het een prachtig stuk kunst is, dat ook nog eens goed in dit topic past. :)

Het gaat hier momenteel stabiel. Problemen met slapen, maar overdag gaat het goed.

Hoe zit het met jullie slaap-waak ritme? Ik leef al jaren van 12:00 -03:00 uur. Er zijn al enkele pogingen gedaan mijn ritme om te gooien, maar dat eindigde altijd in psychotische episodes, dus die pogingen zijn gestaakt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_116184766
quote:
7s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 12:37 schreef Gewas het volgende:

[..]Ik besef me sinds vandaag dat de psychiatrie er ook daadwerkelijk is om je te helpen. Het gaat goed met mijn vertrouwen in mensen.
Ik moet zeggen dat ik daar nooit aan getwijfeld heb. Of het effect heeft, ja of nee, daar zet ik vraagtekens bij. Hoewel het al een jaar betrekkelijk goed gaat met mij.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 15:32:41 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116189050
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

oke laten we hopen dat de rest van de mensen die dit leest niet toch gaat blowen en schizofreen wordt dan.
dit berust op een misverstand... je wordt niet schizofreen van blowen. Blowen kan er voor zorgen dat iemand die bevattelijk is voor schizofrenie dit eerder zal krijgen (en mensen die bevattelijk zijn zijn daarnaast ook eerder geneigd te gaan blowen). Een miniem maar zeer essentieel verschil
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 30 augustus 2012 @ 15:33:55 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116189097
quote:
3s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:32 schreef Re het volgende:

[..]

dit berust op een misverstand... je wordt niet schizofreen van blowen. Blowen kan er voor zorgen dat iemand die bevattelijk is voor schizofrenie dit eerder zal krijgen (en mensen die bevattelijk zijn zijn daarnaast ook eerder geneigd te gaan blowen). Een miniem maar zeer essentieel verschil
dat legde ik in m'n 1e post al uit ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116189123
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:09 schreef Messina het volgende:

[..]

Prachtig :Y
Zou het niet in m'n woonkamer ophangen (Nja, dat kan ook niet, maar als ik de mogelijkheid zou hebben bedoel ik :P), maar dat neemt niet weg dat het een prachtig stuk kunst is, dat ook nog eens goed in dit topic past. :)

Het gaat hier momenteel stabiel. Problemen met slapen, maar overdag gaat het goed.

Hoe zit het met jullie slaap-waak ritme? Ik leef al jaren van 12:00 -03:00 uur. Er zijn al enkele pogingen gedaan mijn ritme om te gooien, maar dat eindigde altijd in psychotische episodes, dus die pogingen zijn gestaakt.
Ik vind het ook een mooi schilderij. :)

Wat doe je dan als je tot 3 uur 's nachts wakker blijft? Films kijken?

Ik word meestal iets na 6 uur 's ochtends wakker. Door de medicatie word ik 's avonds best moe en dan lig ik rond half 11 te slapen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2012 15:35:47 ]
pi_116206701
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 15:34 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik vind het ook een mooi schilderij. :)

Wat doe je dan als je tot 3 uur 's nachts wakker blijft? Films kijken?

Ik word meestal iets na 6 uur 's ochtends wakker. Door de medicatie word ik 's avonds best moe en dan lig ik rond half 11 te slapen.
Series, films, beetje praten op Ventrilo/Skype. Ik word ook heel moe, en kan ook makkelijk een uurtje slapen, maar daarna ben ik weer klaarwakker. Ik probeer het uurtje slapen ook te voorkomen, want als ik dáár aan begin zit ik helemaal laat op. :{
Je raekt an de dinge geweun.
pi_116296791
Ik heb er flink de pest in dat de media + een groot deel van de Nederlandse bevolking er alles aan doet om de SP kapot te maken. Het erge is dat het ze nog gaat lukken ook. Dit heeft de SP toch helemaal niet verdient.

Heb wel weer 2 nieuwe boeken van Karl Marx en Friedrich Engels. Heerlijk zijn deze boeken.

Vandaag ga ik proberen me niet zo te lopen opwinden. Zondag = voetbaldag. :)
pi_116307869
Hoe gaat het met iedereen?

Ik heb de hele dag uit mijn nieuwe boek van Friedrich Engels gelezen en ik heb hem al uit. Dat communisme is op papier toch best een mooie ideologie eigenlijk. Jammer alleen dat ze er in de twintigste eeuw zo'n puinhoop van hebben gemaakt met al die dictaturen.
pi_116310042
Hoi Gewas,

Hier gaat het redelijk. Ik ben wel een beetje geìrriteerd want mijn internetverbinding doet stom. Maar goed, dat zal vast ooit opgelost worden.

Bedoel je trouwens niet dat het marxisme of het socialisme een mooie ideologie is? Ik dacht dat dictaturen inherent aan het communisme was. Maar ik kan me vergissen, ik weet geen snars van politiek.

Nog meer irritatie, tijdens het tikken van dit bericht ontdek ik dat mijn toetsenbord (de leestekens) ook stom doet.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_116315518
@Karboenkeltje

Wij hebben de afgelopen tijd ook last van de internetverbinding die er vaak uit ligt.

Maar ik bedoel echt het communisme. Het boek wat ik heb gelezen heet: "De beginselen van het communisme", waarin op een hele heldere manier duidelijk wordt gemaakt waar het communisme voor staat (in de visie van Marx en Engels). Plus welke maatregelen genomen moeten worden voor de bevrijding van het proletariaat.

Moet alleen oppassen dat ik mezelf er niet weer te veel in verlies. Maar het is heel overtuigend wat er in deze boeken staat.
pi_116336355
Heb besloten om volgend weekend pas aan het andere boek te beginnen.


Deze muziek gebruik ik als zelftherapie. :)

Word weer een drukke week dus dat kan ik wel gebruiken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2012 07:50:37 ]
  maandag 3 september 2012 @ 23:42:11 #37
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_116369959
Oké, fuck it.

quote:
8s.gif Op zondag 2 september 2012 09:44 schreef Gewas het volgende:
Ik heb er flink de pest in dat de media + een groot deel van de Nederlandse bevolking er alles aan doet om de SP kapot te maken. Het erge is dat het ze nog gaat lukken ook. Dit heeft de SP toch helemaal niet verdient.
Ik vind dat er wel eens heel wat meer kritiek op de VVD mag komen. Walgelijke partij. Misschien kunnen ze hun naam beter veranderen in PvdE: Partij voor de Egoïsten.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_116373701
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 23:42 schreef Madame_Paon het volgende:
Oké, fuck it.

[..]

Ik vind dat er wel eens heel wat meer kritiek op de VVD mag komen. Walgelijke partij. Misschien kunnen ze hun naam beter veranderen in PvdE: Partij voor de Egoïsten.
Helemaal mee eens.

Ik heb zo'n hekel aan de VVD he. Kan er met me kop niet bij dat ze nog steeds de grootste zijn.

Het is allemaal te lezen in de boeken van Karl Marx, hoe de heersende klasse de rest van de bevolking uitzuigt. Blijkbaar denken al die VVD-stemmers dat ze tot de bovenste laag behoren (wat haast niet eens mogelijk is), niet wetende dat ze weer keihard genaaid gaan worden...
pi_116373775
Ik hou al op over politiek. Ben gewoon enorm teleurgesteld.

Leuk om je hier weer te zien, Madame Paon! Hoe gaat het verder?
pi_116378925
Deze hele week gaat weer helemaal fout. Net onderweg naar een afspraak een hele erge paranoide aanval gehad. Al die drukte, auto's, scooters en al die mensen op straat word ik helemaal gek van. Ben toen maar terug naar huis gegaan.

Ik ga deze week alle afspraken afzeggen, want ik kan het niet meer aan. Nu de rest van de dag in bed liggen.
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:05:20 #41
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116379340
Het is zulk mooi weer, trek er fftjes tussenuit joh, frisse neus halen en lekker van de zon genieten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:06:39 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116379381
Naar een rustige plek dus hè, het bos in of de duinen, waar je ook woont
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_116379466
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:06 schreef Re het volgende:
Naar een rustige plek dus hè, het bos in of de duinen, waar je ook woont
Hier in de buurt zijn wel rustige plekken... Maar nu ben ik even aan het chillen met de muziek van Genesis.

Zit me net te bedenken of ik eigenlijk wel een afspraak had. Heb nergens een briefje waar iets opstaat ofzo. Ik zou toch zweren dat ik vandaag een afspraak had.
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:35:54 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116380112
tip voor de dag: ga een toffe agenda kopen :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_116381113
Gewas, die paniekaanvallen... Toen ik daar last van had kreeg ik Haldol (Haloperidol) voorgeschreven* en dat werkte goed, na het slikken van een pilletje was de paniek een kwartier later weg (verder werkte het niet tegen de andere symptomen).

* Ik raaskalde tegen mijn huisarts over zenders in mijn kleding (gooide mijn jas in de magnetron), camera's in mijn woning en e-mail hacks.

[ Bericht 0% gewijzigd door Karboenkeltje op 04-09-2012 18:32:16 (Spatie toegevoegd.) ]
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_116390205
@Re

Werd vandaag nog gebeld... bleek dus dat ik helemaal geen afspraak had. :%

quote:
5s.gif Op dinsdag 4 september 2012 13:17 schreef Karboenkeltje het volgende:
Gewas, die paniekaanvallen... Toen ik daar last van had kreeg ik Haldol (Haloperidol) voorgeschreven* en dat werkte goed, na het slikken van een pilletje was de paniek een kwartier later weg (verder werkte het niet tegen de andere symptomen).

* Ik raaskalde tegen mijn huisarts over zenders in mijn kleding (gooide mijn jas in de magnetron), camera's in mijn woningen e-mail hacks.
Voor die angstaanvallen zit ik op therapie. :)
Zit er wel over te denken om een hogere dosering anti-depressiva te vragen. Zowel tegen de angst als de sombere gevoelens.
pi_116390867
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 16:15 schreef Messina het volgende:

[..]

Ja, en van zwanger raken kun je ook in je eerste psychose raken. Laten we dat dus elke vrouw afraden :P
Ik ben ooit van verliefdheidstress (gelijk met examens) in mijn eerste (en gelukkig enigste) psychose geraakt. Als je er aanleg voor hebt komt het toch vanzelf wel.

Ik heb al een jaar ongeveer hier niet gepost, maar het laatste jaar ging beter dan ooit met mijn studie. Ondanks concentratieproblemen toch al mijn vakken gehaald (50 studiepunten). Ik merk erg dat als ik tentamenstress heb ik me minder veilig voel met mijn medicatie (Abilify), maar tot nu toe is het altijd goed gegaan, dus ik zit op een goede dosering. Ik ga nu het laatste jaar van mijn studie in. Ik heb nu wel langstudeerboete, maar die probeer ik te ontlopen door schizofrenie te gebruiken als reden van uitloop.
Mijn psychiater wilde nu het contact echt stopzetten (na 5 jaar behandeling), maar ik voel me daar toch nog niet helemaal gerust bij. Al zijn de meeste contacturen best onnodig aangezien ik nog geen terugval heb gehad en dat er ook niet in zit. Maar op die momenten van extreme stress heb ik soms wat extra bevestiging van mijn gezondheid nodig.

Na mijn studie wil ik misschien vrijwilligerswerk gaan doen, aangezien ik toch Wajong krijg en dan niet voor geld hoef te werken. Dan kan ik gelijk de maatschappij een handje helpen. En een baan vinden in de cultuursector is ook onmogelijk tegenwoordig, dus dan kan ik hopelijk tot betere tijden overbruggen.
pi_116411196
Weet iemand een alternatief voor medicijnen voor aanleg tot lichte psychose?
In het mentrum zag ik mensen halfdood door de medicijnen lopen, dat is iets waar ik niet naartoe wil.
pi_116448296
Helgen,

Fijn om te horen dat het goed gaat en leuk je hier weer te zien.

Ik doe ook vrijwilligerswerk. Dan ben ik er even 'uit' en heb ik toch nog iets te doen.
  donderdag 6 september 2012 @ 09:46:53 #50
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116450649
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 08:33 schreef Playerhater het volgende:
Weet iemand een alternatief voor medicijnen voor aanleg tot lichte psychose?
In het mentrum zag ik mensen halfdood door de medicijnen lopen, dat is iets waar ik niet naartoe wil.
een lagere dosis van diezelfde medicatie dan, denk ik, overleg het met je behandelaar en zeg dat je daar bang voor bent om als een zombie door het leven te gaan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 6 september 2012 @ 15:42:20 #51
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_116461485
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 september 2012 07:09 schreef Gewas het volgende:
Ik hou al op over politiek. Ben gewoon enorm teleurgesteld.

Leuk om je hier weer te zien, Madame Paon! Hoe gaat het verder?
Ik heb al maanden last van oververmoeidheid. Ben naar de huisarts geweest, uitgebreid bloedonderzoek gehad, maar alles is goed. Ik ben dus hoogstwaarschijnlijk oververmoeid door alle dingen waar ik last van heb ...

quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 08:33 schreef Playerhater het volgende:
Weet iemand een alternatief voor medicijnen voor aanleg tot lichte psychose?
In het mentrum zag ik mensen halfdood door de medicijnen lopen, dat is iets waar ik niet naartoe wil.
Bij het ene medicijn heb je daar meer last van dan bij het andere.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_116463994
Sjonge jonge wat een rare mensen lopen er toch op straat... Echt niet normaal.
pi_116464833
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:42 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Ik heb al maanden last van oververmoeidheid. Ben naar de huisarts geweest, uitgebreid bloedonderzoek gehad, maar alles is goed. Ik ben dus hoogstwaarschijnlijk oververmoeid door alle dingen waar ik last van heb ...

Te veel prikkels misschien?

Vanmiddag zat ik te eten, hoor ik opeens keihard iemand mijn naam roepen. Ik terugroepen, naar boven gerent en bij de voordeur en de achterdeur gekeken. Er was niemand LOL.

Ik kan trouwens zo'n gezicht trekken als deze smiley: :')

Met mijn gebit dat eruit ziet als een fietsenrek waar een vrachtwagen overheen is gereden ziet dat er best grappig uit.

Tevens de eerste keer op FOK! dat ik de " :') " smiley gebruik.
pi_116473612
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:03 schreef Gewas het volgende:

[..]

Te veel prikkels misschien?

Vanmiddag zat ik te eten, hoor ik opeens keihard iemand mijn naam roepen. Ik terugroepen, naar boven gerent en bij de voordeur en de achterdeur gekeken. Er was niemand LOL.

Ik kan trouwens zo'n gezicht trekken als deze smiley: :')

Met mijn gebit dat eruit ziet als een fietsenrek waar een vrachtwagen overheen is gereden ziet dat er best grappig uit.

Tevens de eerste keer op FOK! dat ik de " :') " smiley gebruik.
Dat soort dingen heb ik ook heel vaak als ik te weinig geslapen heb, dan denk ik de hele tijd mijn naam te horen ofzo.
Ik heb verder niets, het is bij mij puur oververmoeidheid. Ik ben dan ook heel achterdochtig in het donker, heel vreemd.
pi_116473769
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:03 schreef Gewas het volgende:

[..]

Vanmiddag zat ik te eten, hoor ik opeens keihard iemand mijn naam roepen. Ik terugroepen, naar boven gerent en bij de voordeur en de achterdeur gekeken. Er was niemand LOL.
Herkenbaar :@

Wat ik ook met regelmaat heb;

Mijn man en ik zitten naast elkaar bij de PC's. Meestal kijkt hij series, en heb ik een koptelefoon op. En dan hoor ik hem heel duidelijk een vraag stellen ("Wil je nog wat drinken?), en daar reageer ik dan op... En dan zei/vroeg hij dus helemaal niks. :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_116501566
Ben dus niet de enige! :D
Ik heb hetzelfde vaak, Messina. Daarom wacht ik tegenwoordig altijd even met antwoorden als ik weer iets heb 'gehoord'. :P

Weekend.... en ik ga alle cd's van Martha Argerich luisteren (zie avatar :) ).


Ik heb dit stuk vandaag al 6 keer geluisterd want ik word er vrolijk van. :@
pi_116534292
Zo, het niet blowen, niet drinken en één shaggie per uur gaat goed. Ik vraag me echter af of er zoiets als een melkoverdosis is, ter compensatie slurp ik anderhalf tot twee liter volle melk weg.

Nog tien dagen en ik mag weer.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_116690743
Ik heb een schizoaffectieve stoornis en slik daar 4mg Risperdal voor.
Nu heb ik ook een angststoornis erbij en daar werkt de Risperdal ook goed tegen!
Misschien kan ik binnenkort weer gedeeltelijk aan het werk sinds 4 jaar wajong...
pi_116730361
Gister dus vol goede moed gestemd... SP natuurlijk. En dan die verkiezingsuitslag... VVD de grootste. Hier kan ik dus echt ellendig van worden.

Ben benieuwd met wat voor fantastische ideeën deze partij de komende tijd weer komt... Zal er wel op neerkomen dat 'de zwakkeren' veel meer moeten gaan betalen.

Nu ben ik de politiek echt helemaal zat. Komende tijd ga ik me met leukere dingen bezighouden.

quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2012 16:03 schreef schizoaffective het volgende:
Ik heb een schizoaffectieve stoornis en slik daar 4mg Risperdal voor.
Nu heb ik ook een angststoornis erbij en daar werkt de Risperdal ook goed tegen!
Misschien kan ik binnenkort weer gedeeltelijk aan het werk sinds 4 jaar wajong...
Ik moest het even opzoeken wat het precies inhoud. :) Lijkt op schizofrenie dus, maar dan ook met depressieve klachten/angstklachten?

Wel mooi als je weer gedeeltelijk kan werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2012 08:07:30 ]
pi_116730741
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 08:02 schreef Gewas het volgende:
Gister dus vol goede moed gestemd... SP natuurlijk. En dan die verkiezingsuitslag... VVD de grootste. Hier kan ik dus echt ellendig van worden.

Ben benieuwd met wat voor fantastische ideeën deze partij de komende tijd weer komt... Zal er wel op neerkomen dat 'de zwakkeren' veel meer moeten gaan betalen.

Nu ben ik de politiek echt helemaal zat. Komende tijd ga ik me met leukere dingen bezighouden.

[..]

Ik moest het even opzoeken wat het precies inhoud. :) Lijkt op schizofrenie dus, maar dan ook met depressieve klachten/angstklachten?

Wel mooi als je weer gedeeltelijk kan werken.
Ik had verwacht dat de SP wel meer zetels zou krijgen... Oh well... }:|
Benieuwd hoe lang het duurt voor het kabinet nu weer valt ;)

Ik heb mijn moeder laten stemmen, met volmacht. Ik zag de drukte niet zo zitten, zit niet helemaal lekker in mijn vel. Vandaag met wat vrienden naar de Mc Donalds, zelfs daar zie ik tegenop. Terwijl ik me helemaal veilig voel bij hen.. Pfff.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_116731687
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 08:40 schreef Messina het volgende:
Benieuwd hoe lang het duurt voor het kabinet nu weer valt ;)
Niets er van! Die lijers maken maar eens een keer de vier jaar vol!
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_116734339
Ik ben ook benieuwd hoe lang het nieuwe kabinet gaat zitten... Afgelopen jaren hielden ze het nooit 4 jaar vol. :P

@Messina

Ik was gisterochtend vroeg gaan stemmen, maar kreeg wel last van een paranoide aanval. Gelukkig toch nog gelukt om te stemmen.

Ik ben in ieder geval al niet meer zo boos als vanochtend en ik heb ook LP's aan de muur gehangen van mijn favoriete band.

pi_116787272
Gister een nieuwe (tweedehands) cd binnengekregen waar de verkoper had opgeschreven: Veel luisterplezier!

Dit soort dingen vind ik dus echt geweldig.
  zaterdag 15 september 2012 @ 05:30:59 #64
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_116807703
Ik ben ook echt niet blij met de winst van de VVD.
Ze zeggen dat ze de zwakkeren in de samenleving niet pakken, maar dat doen ze dus wel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 17:57 schreef Gewas het volgende:
Gister een nieuwe (tweedehands) cd binnengekregen waar de verkoper had opgeschreven: Veel luisterplezier!

Dit soort dingen vind ik dus echt geweldig.
Die dingen zijn altijd wel leuk ja. Kleine gebaren kunnen echt een verschil maken. :Y

Kijktip, voor de mensen die het nog niet gezien hebben:
Het grote psychologie en sociologie video topic

Nu even iets anders: het is 2012, waarom kunnen ze dan nog steeds geen medicijnen maken die minder bijwerkingen hebben?
Als ze weinig tot geen bijwerkingen hadden, zouden veel minder mensen stoppen met het slikken van hun medicatie.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zaterdag 15 september 2012 @ 10:53:33 #65
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116809342
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 september 2012 05:30 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik ben ook echt niet blij met de winst van de VVD.
Ze zeggen dat ze de zwakkeren in de samenleving niet pakken, maar dat doen ze dus wel.

[..]

Die dingen zijn altijd wel leuk ja. Kleine gebaren kunnen echt een verschil maken. :Y

Kijktip, voor de mensen die het nog niet gezien hebben:
Het grote psychologie en sociologie video topic

Nu even iets anders: het is 2012, waarom kunnen ze dan nog steeds geen medicijnen maken die minder bijwerkingen hebben?
Als ze weinig tot geen bijwerkingen hadden, zouden veel minder mensen stoppen met het slikken van hun medicatie.
ze weten natuurlijk nog nauwelijks hoe de hersenen eigenlijk werken dus laat staan hoe bepaalde stoornissen werken dus dan is het moeilijk daar d perfecte medicatie bij te geven en blijven het meer algemene medicaties. Ze zijn nu natuurlijk wel bezig met onderzoek, specifiek naar defecten in het DNA om zo wat specifieker naar medicatie te kunnen zoeken.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_116880115
quote:
3s.gif Op zaterdag 15 september 2012 05:30 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik ben ook echt niet blij met de winst van de VVD.
Ze zeggen dat ze de zwakkeren in de samenleving niet pakken, maar dat doen ze dus wel.

[..]

Die dingen zijn altijd wel leuk ja. Kleine gebaren kunnen echt een verschil maken. :Y

Kijktip, voor de mensen die het nog niet gezien hebben:
Het grote psychologie en sociologie video topic

Nu even iets anders: het is 2012, waarom kunnen ze dan nog steeds geen medicijnen maken die minder bijwerkingen hebben?
Als ze weinig tot geen bijwerkingen hadden, zouden veel minder mensen stoppen met het slikken van hun medicatie.
Als ik vanmiddag thuiskom ga ik die video's bekijken.

Over je laatste alinea. Heb je veel last van bijwerkingen dan?

Hier gaat het weer niet helemaal goed. Kop zit vol met zorgen, afgelopen tijd ook last van ernstige achterdocht...
pi_116882619
Heb het nog geen uur uitgehouden op het werk. Na 8 sigaretten te hebben gerookt maar besloten naar huis te gaan. Mijn lichaam en mijn geest willen niet meer.

Ik weet niet wat hier de bedoeling allemaal van is.
pi_116883833

Relaxte muziek.

Maar goed, ik ga straks een boeren-omelet maken en dan de rest van de dag "chillen". :7

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2012 18:39:54 ]
pi_116900208
Dat paranoide gevoel is eindelijk weg.

Zojuist voor de derde keer de video aangepast. Ik gebruik Genesis namelijk als zelfmedicatie.

Morgen gaat het vast een mooiere dag worden dan vandaag.
pi_116907982
Ik help je hopen, Gewas. Ik heb al heel lang geen paranoïde gevoelens (hoewel ik wel een aantal dingen laat vanwege het gevoel dat ik constant begluurd word) en dat scheelt een hoop.

Nog maar één dag (paar uur dus) en dan zit mijn testmaand er op en kan ik weer een paar biertjes en/of jointjes consumeren. Ik ga de rookbeperking handhaven, scheelt toch best veel geld en een stuk of zestien shaggies per dag is wel voldoende merk ik.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_116932376
quote:
7s.gif Op maandag 17 september 2012 21:00 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik help je hopen, Gewas. Ik heb al heel lang geen paranoïde gevoelens (hoewel ik wel een aantal dingen laat vanwege het gevoel dat ik constant begluurd word) en dat scheelt een hoop.

Nog maar één dag (paar uur dus) en dan zit mijn testmaand er op en kan ik weer een paar biertjes en/of jointjes consumeren. Ik ga de rookbeperking handhaven, scheelt toch best veel geld en een stuk of zestien shaggies per dag is wel voldoende merk ik.
^O^
Het eerste biertje zal het lekkerst smaken. :P

Ik beperk het drinken nu alleen tot de weekeinden. Maar roken doe ik nog steeds de hele dag.

Oh, en deze dag is al tien keer beter dan gister. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2012 13:53:58 ]
pi_116932875
Tja, ik heb gisteravond stipt om 00:00 uur een jointje opgestoken. Had wel als gevolg dat ik vanochtend de motivatie niet op kon brengen om op tijd op te staan. Baal ik van.

Maar goed, zo even drie halve liter blikjes bier bij de Appie halen en dan genieten van een welverdiend pilsje.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  dinsdag 18 september 2012 @ 14:27:11 #73
310990 Granduppaaaaah
Dolfijnen Reiki Specialist
pi_116933754
Ik was benieuwd of iemand hier ook Zepilon of iets dergelijks gebruikt? Ik heb het dan over een antipsychoticum, ben op zoek naar de volledige naam en krijg alleen en vind alleen een klassiek antipsychoticum maar volgens mij was het nieuw, dus misschien heb ik het verkeerd onthouden?
  dinsdag 18 september 2012 @ 14:37:12 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116934181
het dichtstbij kom ik op Sinqualone?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_116934326
Zyprexa, Zalasta?

Hoe gaat het trouwens met iedereen?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_116936614
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 14:40 schreef Messina het volgende:
Zyprexa, Zalasta?

Hoe gaat het trouwens met iedereen?
Met mij gaat het op het moment verrassend goed! Vanochtend nog naar een afspraak geweest, was een goed gesprek.

Hoe gaat het met jou, Messina? :)

Straks ga ik nog even Metal Gear Solid 2 Sons of Liberty spelen.
pi_116936825
In het nieuwsblad van Parnassia staat een boekentip: Morgen ben ik een leeuw: Hoe ik mijn schizofrenie overwon, geschreven door A. Lauveng.

Vroeg me af of er iemand bekend is met dit boek?
pi_116937315
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:35 schreef Gewas het volgende:

[..]

Met mij gaat het op het moment verrassend goed! Vanochtend nog naar een afspraak geweest, was een goed gesprek.

Hoe gaat het met jou, Messina? :)

Straks ga ik nog even Metal Gear Solid 2 Sons of Liberty spelen.
Mooi zo! *O*

Hier alles stabiel. Niet goed, absoluut niet slecht. Hoe ouder ik word, hoe constanter het gelul in m'n hoofd aanwezig is. Toen ik jonger was, was het vooral in bepaalde periodes, maar nu dus vrijwel constant.

Ik heb wel iets om naar uit te kijken, begin oktober ga ik weer naar Polen. De rust die ik daar gevonden heb, ongelooflijk. O+

Ik heb een nieuwe telefoon, een smartphone. Ik snap er echt niets van. :')
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 18 september 2012 @ 17:33:57 #79
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_116942005
Ik heb altijd veel last van bijwerkingen, welke medicatie ik ook slik ... -O-

quote:
7s.gif Op dinsdag 18 september 2012 14:04 schreef Karboenkeltje het volgende:
Tja, ik heb gisteravond stipt om 00:00 uur een jointje opgestoken. Had wel als gevolg dat ik vanochtend de motivatie niet op kon brengen om op tijd op te staan. Baal ik van.

Maar goed, zo even drie halve liter blikjes bier bij de Appie halen en dan genieten van een welverdiend pilsje.
Jointjes zijn niet zo goed als je gevoelig bent voor psychoses ...

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:40 schreef Gewas het volgende:
In het nieuwsblad van Parnassia staat een boekentip: Morgen ben ik een leeuw: Hoe ik mijn schizofrenie overwon, geschreven door A. Lauveng.

Vroeg me af of er iemand bekend is met dit boek?
Ik ken de titel wel, maar ik heb het niet gelezen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:52 schreef Messina het volgende:
Ik heb een nieuwe telefoon, een smartphone. Ik snap er echt niets van. :')
Herkenbaar. :P
Ik kan ermee bellen, maar verder kom ik echt niet.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_116943757
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 17:33 schreef Madame_Paon het volgende:
Jointjes zijn niet zo goed als je gevoelig bent voor psychoses ...
Weet ik maar ik ben proefondervindelijk tot de conclusie gekomen dat wel of geen canabis niets uitmaakt voor mijn symptomen. Verder ben ik stronteigenwijs. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:52 schreef Messina het volgende:
Ik heb een nieuwe telefoon, een smartphone. Ik snap er echt niets van. :')
Daarom wil ik geen telefoon die slimmer dan ik ben is.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_117013741
Ik heb al precies 10 jaar geen mobiele telefoon meer. Heb er echt een hekel aan als mensen mij bellen en bereikbaar hoef ik ook niet te zijn.

Laatst wel nog even een iPhone (?) in mijn handen gehad van een vriend, om even iets te checken op internet. Maar als ik op het scherm letters wilde indrukken drukte ik telkens de verkeerde in. Vond het ook heel onhandig om op zo'n klein schermpje te internetten.
  donderdag 20 september 2012 @ 09:35:43 #82
262 Re
Kiss & Swallow
pi_117014427
Ik doe niet anders maar idd typen is een crime, daar heb ik mijn blackberry voor :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_117016279
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:58 schreef Gewas het volgende:
Ik heb al precies 10 jaar geen mobiele telefoon meer. Heb er echt een hekel aan als mensen mij bellen en bereikbaar hoef ik ook niet te zijn.

Ik ben moeder, en moeders moeten bereikbaar zijn. Zeker voor puberzonen :P

Ik heb wel een anoniem-nummer blocker op mijn telefoon. Die had ik op m'n vorige telefoon ook en dat beviel prima. Ik ben dus onbereikbaar voor mensen die anoniem bellen. Mijn vrienden en familie weten dit.

Ik snap er verder nog weinig van, ik kreeg het gister niet eens voor elkaar om mijn wekker uit te krijgen. :')

Ik heb een goede dag vandaag :) Zowaar weer eens zelf met de hond gelopen i.p.v. het te delegeren.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_117068521
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:46 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ben moeder, en moeders moeten bereikbaar zijn. Zeker voor puberzonen :P

Ik heb wel een anoniem-nummer blocker op mijn telefoon. Die had ik op m'n vorige telefoon ook en dat beviel prima. Ik ben dus onbereikbaar voor mensen die anoniem bellen. Mijn vrienden en familie weten dit.

Ik snap er verder nog weinig van, ik kreeg het gister niet eens voor elkaar om mijn wekker uit te krijgen. :')

Ik heb een goede dag vandaag :) Zowaar weer eens zelf met de hond gelopen i.p.v. het te delegeren.
Moeders horen inderdaad bereikbaar te zijn. O+ :P

Ik heb vandaag ook een hele goede dag gehad.

Eerst naar vrijwilligerswerk geweest. Toen tabak gehaald en daarna naar de drankzaak geweest. Was op een gegeven moment wel iets te veel van het goede (begon helemaal trillerig te worden). Maar een uurtje Bach luisteren doet wonderen. O-)

En nu heb ik wel een paar heerlijke Duitse biertjes. Als beloning. :7
pi_117144615
Mensen in mijn omgeving zeggen telkens dat ik niet zo vaak Bach moet luisteren, omdat ik er somber van wordt.

Maar het is de mooiste muziek ooit.
pi_117145748
Oh ja, ik heb het boek Morgen ben ik een leeuw, Hoe ik mijn schizofrenie overwon van A. Lauveng besteld. Ben benieuwd of ik nog dingen in dat boek herken.
pi_117146459
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 10:46 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ben moeder, en moeders moeten bereikbaar zijn. Zeker voor puberzonen :P

Mag ik vragen hoe je omgaat met de kans dat je kind(eren) ook schizofrenie kunnen krijgen? Heb je ze ingelicht? Let je op voortekenen? Gezien de erfelijkheid dus.
Ik wil later ook kinderen, moet eerst maar een stabiele relatie zien te krijgen, maar de wens is er tenminste. Ik zou het toch heel erg vinden als mijn kinderen in psychose zouden komen, denk ik nu, en ik hoop dat onderzoek op dat tijdstip toch een stuk verder is dan nu.

Verder was ik gisteren vergeten om mijn pilletje in te nemen. Ik merkte dat ik aan de ene kant veel creatiever en werklustiger werd (heb als een malle zitten schrijven aan mijn scriptie en een verhaal) en aan de andere kant ook chaotischer en somberder. Vandaag mijn medicatie maar weer nemen.
pi_117147656
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:30 schreef Helgen het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe je omgaat met de kans dat je kind(eren) ook schizofrenie kunnen krijgen? Heb je ze ingelicht? Let je op voortekenen? Gezien de erfelijkheid dus.
Ik wil later ook kinderen, moet eerst maar een stabiele relatie zien te krijgen, maar de wens is er tenminste. Ik zou het toch heel erg vinden als mijn kinderen in psychose zouden komen, denk ik nu, en ik hoop dat onderzoek op dat tijdstip toch een stuk verder is dan nu.

Verder was ik gisteren vergeten om mijn pilletje in te nemen. Ik merkte dat ik aan de ene kant veel creatiever en werklustiger werd (heb als een malle zitten schrijven aan mijn scriptie en een verhaal) en aan de andere kant ook chaotischer en somberder. Vandaag mijn medicatie maar weer nemen.
Mijn eerste psychose kwam voort uit de zwangerschap. Het zit bij ons wel in de familie, maar mijn ouders hebben het niet. (Beiden 50+).
Toch, als we terug gaan kijken naar mijn jeugd waren er genoeg tekenen dat er IETS met mij was wat niet helemaal lekker zat. Eerste keer Riagg (geen idee of dat nog bestaat) was ik ook vrij jong, jaar of 10 - 11.

Anyhoe, naast alle angsten die alle ouders hebben ben ik doodsbang dat m'n zoon ook stemmen zal gaan horen. Ik ben om die reden altijd vreselijk alert. Wij praten er hier thuis openlijk over, en mijn zoon is een leuke knul die alles aan ons kan vertellen, dat scheelt. Elk kind heeft denkbeeldige vriendjes of praat met zichzelf, maar voor mij was dat direct reden om op de kast te zitten en van slag te zijn. :P

Ik weet niet of ik ooit kinderen had genomen als ik alles van tevoren had geweten, though. Allereerst is het (zeker voor een jonkie) heel eng als mama ineens raar doet, met zichzelf praat, boos wordt, etc. Ten tweede is de stress van een kind opvoeden enorm en heeft dat niet echt bijgedragen aan mijn geestelijke toestand. Ik denk er overigens pas een jaar of twee zo over en ik bedoel absoluut niet dat ik mijn zoon kwijt zou willen, want het is het leukste mannetje op aard. ;)

Ik heb heel veel geluk gehad met mijn man. *; Wij waren beiden heel jong, maar hij is toch maar mooi gebleven. Als hij mij verlaten had (of ik hem), was onze zoon waarschijnlijk bij hem terecht gekomen, of erger, in een pleeggezin. Want er zijn echt momenten geweest dat ik zo diep in psychose zat dat van opvoeden niets gekomen was.

Dus, niet echt advies. Ik weet niet hoe ernstig jouw schizofrenie/schizotypische stoornis is, en ik kan ook niet in jouw toekomst kijken. Hoop dat je er toch iets aan hebt :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Messina op 24-09-2012 17:16:03 ]
Je raekt an de dinge geweun.
pi_117147687
quote:
10s.gif Op zondag 23 september 2012 12:48 schreef Gewas het volgende:
Mensen in mijn omgeving zeggen telkens dat ik niet zo vaak Bach moet luisteren, omdat ik er somber van wordt.

Maar het is de mooiste muziek ooit.
quote:
7s.gif Op zondag 23 september 2012 13:15 schreef Gewas het volgende:
Oh ja, ik heb het boek Morgen ben ik een leeuw, Hoe ik mijn schizofrenie overwon van A. Lauveng besteld. Ben benieuwd of ik nog dingen in dat boek herken.
Lekker luisteren wat jij wilt! Het is inderdaad prachtig <3
En ik ben erg benieuwd naar het boek, laat het me even weten of ik het ook 'moet' bestellen! ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_117156086
Leuke foto, Messina! :)

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:58 schreef Messina het volgende:

[..]

[..]

Lekker luisteren wat jij wilt! Het is inderdaad prachtig <3
En ik ben erg benieuwd naar het boek, laat het me even weten of ik het ook 'moet' bestellen! ;)
Ik zal het laten weten als ik hem heb gelezen (ik verwacht het boek volgende week pas).

Ben vanmiddag trouwens nog in slaap gevallen met de muziek van Bach. :P

En over die discussie over kinderen. Ik heb al lang besloten om geen kinderen te nemen/krijgen.
pi_117160735
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:51 schreef Gewas het volgende:

En over die discussie over kinderen. Ik heb al lang besloten om geen kinderen te nemen/krijgen.
Hetzelfde. Mijn bijdrage aan de genenpoel houd bijj mij op. Een tragedie voor de wereld.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_117161958
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 16:51 schreef Gewas het volgende:
Leuke foto, Messina! :)

[..]

Ik zal het laten weten als ik hem heb gelezen (ik verwacht het boek volgende week pas).

Ben vanmiddag trouwens nog in slaap gevallen met de muziek van Bach. :P

En over die discussie over kinderen. Ik heb al lang besloten om geen kinderen te nemen/krijgen.
Ik wilde er tot een paar jaar terug heeeeel graag nog één. Maar nee. Ik ben verstandig, ik doe het niet meer.

Niemand geloofd ooit dat een 25-jarige een 13-jarige zoon kan hebben. Ik ben al 30+, maar iedereen schat me jonger en denkt dat ik met mijn jongere broertje op stap ben. :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_117195898
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 19:00 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik wilde er tot een paar jaar terug heeeeel graag nog één. Maar nee. Ik ben verstandig, ik doe het niet meer.

Niemand geloofd ooit dat een 25-jarige een 13-jarige zoon kan hebben. Ik ben al 30+, maar iedereen schat me jonger en denkt dat ik met mijn jongere broertje op stap ben. :')
Hoe oud was je toen je je kind kreeg?

Ik heb vandaag duidelijk een mindere dag. Afgelopen dagen te veel negativiteit gezien/gehoord. Dat begint nu invloed te krijgen op mijn humeur.
pi_117197795
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 16:28 schreef Gewas het volgende:

[..]

Hoe oud was je toen je je kind kreeg?

Ik heb vandaag duidelijk een mindere dag. Afgelopen dagen te veel negativiteit gezien/gehoord. Dat begint nu invloed te krijgen op mijn humeur.
Bijna 18 :)
Jep, jong.

Ik hoop dat er snel wat stabiliteit terug komt, Gewas.
Gelukkig heb ik voor deze situatie altijd de Gewas-smiley klaar.

Je raekt an de dinge geweun.
pi_117199147
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:15 schreef Messina het volgende:

[..]

Bijna 18 :)
Jep, jong.

Ik hoop dat er snel wat stabiliteit terug komt, Gewas.
Gelukkig heb ik voor deze situatie altijd de Gewas-smiley klaar.

[ afbeelding ]
Oh, ik dacht dat je nog jonger was. Ik had je vorige bericht dan verkeerd begrepen. :P

Dat vind ik echt zo'n leuke smiley. O+

Vanavond ga ik voor een film zitten, lange tijd niet gedaan. :)
pi_117381594
Het boek is binnen!

Als ik hem uit heb laat ik wel weten wat ik er van vond.
pi_117416094
Hoe gaat het met iedereen?

Ik heb deze week verhoging gekregen van de anti-depressiva. Hopen dat het gaat werken.

Heb gister nog een cd gekocht van Yes: Yessongs. Lekker dromerige muziek. _O_ Vandaag de hele dag de tijd om te luisteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2012 09:49:06 ]
  zondag 30 september 2012 @ 10:04:13 #98
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_117416312
Ik zou dat boek ook graag willen lezen, maar ik lees al meer dan een jaar geen boeken meer, omdat ik me er gewoon niet op kan concentreren en aan het eind van een bladzijde alweer vergeten ben wat ik heb gelezen. -O-

Cd's koop ik eigenlijk bijna nooit meer. Ook al doe ik er voorzichtig mee, toch gaat minstens een kwart storen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_117470951
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 10:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik zou dat boek ook graag willen lezen, maar ik lees al meer dan een jaar geen boeken meer, omdat ik me er gewoon niet op kan concentreren en aan het eind van een bladzijde alweer vergeten ben wat ik heb gelezen. -O-

Cd's koop ik eigenlijk bijna nooit meer. Ook al doe ik er voorzichtig mee, toch gaat minstens een kwart storen.
Voordat ik met medicatie begon was lezen voor mij niet te doen. Welke medicatie gebruik je op het moment? Brengt die medicatie geen rust?

Dat boek ben ik nog niet aan begonnen. Afgelopen tijd iets te veel aan mijn hoofd gehad, en ben bang dat het boek te confronterend is.

Wat op zich wel lief is is dat mensen in mijn omgeving zich meer zorgen over mij maken dan ikzelf.
pi_117472020
Dit = mooiste werk van Tchaikovsky.


tu du tu du du tuu tu tududutuduuuu

Ik was al op jonge leeftijd in aanraking gekomen met Tchaikovsky. Wij hadden vroeger zo'n leuk spelletje op de computer waar de melodie van Waltz of the Flowers in zat. Sindsdien altijd één van mijn favoriete muziekstukken geweest.
  maandag 1 oktober 2012 @ 18:47:03 #101
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_117473940
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 17:27 schreef Gewas het volgende:

[..]

Voordat ik met medicatie begon was lezen voor mij niet te doen. Welke medicatie gebruik je op het moment? Brengt die medicatie geen rust?

Dat boek ben ik nog niet aan begonnen. Afgelopen tijd iets te veel aan mijn hoofd gehad, en ben bang dat het boek te confronterend is.

Wat op zich wel lief is is dat mensen in mijn omgeving zich meer zorgen over mij maken dan ikzelf.
Ik slik alleen antidepressiva: Fluoxetine.
Ik ga echt geen antipsychotica meer slikken. Ik hoef niet weer 20 kilo aan te komen ...
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_117496644
De nieuwe medicatie valt zwaarder dan ik verwacht had.

Ik hoop echt dat de rust weer een beetje gaat terugkomen. Positief blijven he...

Vandaag in ieder geval mijn kamer schoonmaken en met een beetje geluk komt de nieuwe cd binnen.
pi_117496838
quote:
10s.gif Op zondag 23 september 2012 12:48 schreef Gewas het volgende:
Mensen in mijn omgeving zeggen telkens dat ik niet zo vaak Bach moet luisteren, omdat ik er somber van wordt.

Maar het is de mooiste muziek ooit.
Klassiek is sowieso heel mooi om te luisteren. Ik word er persoonlijk altijd rustig van; ook een mooie combinatie met lezen en studeren.
Is dat ook de reden dat jij (en de anderen in dit topic?) naar klassiek luisteren? Omdat het je/jullie tot rust brengt?
pi_117497159
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:30 schreef Playerhater het volgende:
Ik heb zelf gemerkt dat ik de meest rare dingen doe als ik werk heb.
Als ik werkloos ben, dan gaat mijn leven vreemd genoeg een stuk beter...

pi_117511121
Nou.... deze dag is in ieder geval al weer beter dan gister. :D En vanavond voetbal kijken!

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:25 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Klassiek is sowieso heel mooi om te luisteren. Ik word er persoonlijk altijd rustig van; ook een mooie combinatie met lezen en studeren.
Is dat ook de reden dat jij (en de anderen in dit topic?) naar klassiek luisteren? Omdat het je/jullie tot rust brengt?
Mij brengt het inderdaad tot rust. :)

Ik luister wel af en toe rockmuziek, maar blijf altijd terugkomen bij klassieke muziek. Al probeer ik de afgelopen tijd wel wat vrolijkere klassieke muziek te luisteren (Von Weber, Mozart, Tchaikovsky enz.)

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 10:37 schreef Playerhater het volgende:

[..]

Is het intensief werk wat je doet dan? Of levert het te veel stress op?
pi_117541642
Het lijkt erop dat de verhoging van de medicatie begint te werken. Voel me echt supergoed vandaag. :o

Straks nog een broodje rookworst eten. :9

:D

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2012 12:24:00 ]
pi_117542470
Broodje rookworst! ^O^

Hier gaat het matig, ben al een paar weken niet op tijd op werk verschenen. MIjn chef is wel begripvol maar ik baal ontzettend van mijzelf. Morgen weer een poging om op tijd wakker te worden.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_117727141
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 15:29 schreef Gewas het volgende:
Blowen kan idd heel slecht zijn als je gevoelig bent voor psychoses. Ik geloof dat het ook schizofrenie kan 'triggeren' als je er aanleg voor hebt.
Ik heb ook schizofrenie gekregen van Blowen Ik heb trowens ook ADHD .
Ik kan niet vertellen wat schizofrenie met mij doet omdat jullie dat dan weer tegen mij zouden kunnen gebruiken en mij op die manier in een psygose kunnen drijven .

Maar wat ik wel kan vertellen is dat ik erg veel heb aan mijn hond .
Mijn hond verteld mij wat wel en niet gebeurd door simpel weg lekker te blijven liggen slapen als of er niets is geberud en dan weet ik dus zeker dat het in mijn hoofd was wat ik hoorde of dacht te zien :)

Mijn hond is onmisbaar
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_117783251
Vraagje: Kunnen jullie soms ook wel een beetje lachen (gniffelen) om jullie situatie? Ik hallucineer bijvoorbeeld dat er twee mensen over mij praten en dan wordt er beweerd dat ik een satanist ben. Dat is ronduit bespottelijk want ik ben zo'n die-hard atheïst dat ik niet eens in mijzelf geloof. Oh, en er wordt gesteld dat pi een priemgetal is. Kunnen jullie ook neerkijken op de hallucinaties en deze beschimpen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Karboenkeltje op 10-10-2012 12:51:15 (Tikfout correctie.) ]
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_117803178
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 18:34 schreef Karboenkeltje het volgende:
Vraagje: Kunnen jullie soms ook wel een beetje lachen (gniffelen) om jullie situatie? Ik hallucineer bijvoorbeeld dat er twee mensen over mij praten en dan wordt er beweerd dat ik een satanist ben. Dat is ronduit bespottelijn want ik ben zo'n die-hard atheïst dat ik niet eens in mijzelf geloof. Oh, en er wordt gesteld dat pi een priemgetal is. Kunnen jullie ook neerkijken op de hallucinaties en deze beschimpen?
Als ik soms denk aan de hele waanzin van dit alles, alle problemen, dan krijg ik soms spontaan de slappe lach. Al probeer ik dat niet te doen als er mensen bij zijn.
pi_117803185
Wat wel positief is is dat ik deze week meerdere keren op de fiets ben gestapt om een eind te gaan fietsen.

Merk dat ik de afgelopen dagen ook wat vrolijker ben. Zal wel door de verhoging met de medicatie komen.
pi_117807056
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:18 schreef MMXMMX het volgende:
Maar wat ik wel kan vertellen is dat ik erg veel heb aan mijn hond .
Mijn hond verteld mij wat wel en niet gebeurd door simpel weg lekker te blijven liggen slapen als of er niets is geberud en dan weet ik dus zeker dat het in mijn hoofd was wat ik hoorde of dacht te zien :)

Mijn hond is onmisbaar
Wat een fijne 'oplossing'. :) Man's best friend. Kan me voorstellen dat je daar veel aan hebt op zulke momenten.
pi_117815447
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:18 schreef MMXMMX het volgende:

Mijn hond is onmisbaar
Ik ben ook dol op mijn dieren O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 18:34 schreef Karboenkeltje het volgende:
Vraagje: Kunnen jullie soms ook wel een beetje lachen (gniffelen) om jullie situatie? I
Niet meer. :) In het verleden met mijn man wel een paar keer in een stuip gelegen van het lachen. Hij kan alles zo heerlijk relativeren en belachelijk maken (op een manier die ik compleet kan hebben van hem, hoor ;)). Maar er valt niet zoveel meer te lachen tegenwoordig. Door angst word ik vooral agressief. Niet naar mijn naasten hoor, maar ik ben soms bang dat ik -bijvoorbeeld- de buurman ooit eens zal doden in zo'n periode :@ En hij doet echt niets hoor, gewoon leven. Maar de buren zijn toch the root of evil wanneer ik niet zo goed ben. Vooral die oude heks van beneden :')

Juist. Het gaat weer niet zo lekker met mij :{
Je raekt an de dinge geweun.
pi_117859094
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 15:20 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ben ook dol op mijn dieren O+

[..]

Niet meer. :) In het verleden met mijn man wel een paar keer in een stuip gelegen van het lachen. Hij kan alles zo heerlijk relativeren en belachelijk maken (op een manier die ik compleet kan hebben van hem, hoor ;)). Maar er valt niet zoveel meer te lachen tegenwoordig. Door angst word ik vooral agressief. Niet naar mijn naasten hoor, maar ik ben soms bang dat ik -bijvoorbeeld- de buurman ooit eens zal doden in zo'n periode :@ En hij doet echt niets hoor, gewoon leven. Maar de buren zijn toch the root of evil wanneer ik niet zo goed ben. Vooral die oude heks van beneden :')

Juist. Het gaat weer niet zo lekker met mij :{
Ik wilde jouw knuffelsmiley hier neer zetten, maar het lukte niet (weet niet hoe ik hem kan kopiëren). :*

Wat wel grappig is is dat de meeste mensen zo mooi kunnen praten. Met verschillende hoogtes enz. Ben hier de afgelopen tijd steeds meer op aan het letten.

Ik praat zelf heel monotoon ben ik pasgeleden achter gekomen.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 16:54:38 #115
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_117859417
Ik merk vaak dat mensen in deze topic over schizofrenie en psychoses praten alsof ze heel verschillend zijn. Volgens mij is schizofrenie gewoon chronisch achter elkaar psychoses hebben. Of zie ik dat verkeerd?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_117859545
Ik weet niet of je het verkeerd ziet.
Wat ik wel weet is dat je bij verschillende stoornissen een psychose kunt krijgen en dat er, volgens mij??, bij schizofrenie een grotere psychotische kwetsbaarheid is. Dus dat er bijvoorbeeld sneller medicatie voorgeschreven wordt bij schizofrenie dan bij bijvoorbeeld autisme of een bipolaire stoornis. ( waar ook een psychotische kwetsbaarheid kan bestaan. )
pi_117860047
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:47 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik wilde jouw knuffelsmiley hier neer zetten, maar het lukte niet (weet niet hoe ik hem kan kopiëren). :*

Wat wel grappig is is dat de meeste mensen zo mooi kunnen praten. Met verschillende hoogtes enz. Ben hier de afgelopen tijd steeds meer op aan het letten.

Ik praat zelf heel monotoon ben ik pasgeleden achter gekomen.
Speciaal voor jou de link: http://olie.home.xs4all.n(...)rkX_aaioverdebol.gif ^O^

Ik voel me vandaag weer ietsje stabieler. :Y

Ik spreek ook vrij monotoon, denk ik. Ik kan wel leuk met mijn gezicht spelen, krijg ik mijn vrienden vaak wel mee aan het lachen. Emoties (zowel positief als negatief) kun je prachtig uitbeelden door een gezicht te trekken. En als je dat dan flink overdrijft... *)

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:54 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik merk vaak dat mensen in deze topic over schizofrenie en psychoses praten alsof ze heel verschillend zijn. Volgens mij is schizofrenie gewoon chronisch achter elkaar psychoses hebben. Of zie ik dat verkeerd?
Een psychose is anders voor ieder mens. Sommigen horen stemmen, sommigen zien dingen, anderen hebben beiden.
En dan heb je nog ernst. Of je bent 'stabiel', of je hangt tegen een psychose aan, of je zit erin...

En dan natuurlijk wat Riddler86 al aangeeft. Er zitten verschillen tussen een schizotypische persoonlijkheidstoornis en iemand met schizofrenie.

En als laatst wat ik me zo kan bedenken; Medicatie. Niet iedereen geeft een goede reactie op één medicijn. Daarom zijn er verschillende, die -voor iedereen andere- bijwerkingen kunnen geven.

En natuurlijk zijn we allemaal verschillende mensen met verschillende persoonlijkheden ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_117860191
Doet ie het zo?



Speciaal voor Messina!

Om op de vraag van Keep Walking te reageren. Ik heb wel last van constant terugkerende psychoses.

Ik denk dat ik nu even weg ben. Even wat mensen zien.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 17:30:18 #119
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_117860544
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 16:54 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik merk vaak dat mensen in deze topic over schizofrenie en psychoses praten alsof ze heel verschillend zijn. Volgens mij is schizofrenie gewoon chronisch achter elkaar psychoses hebben. Of zie ik dat verkeerd?
Er zijn ook mensen met schizofrenie die maar één keer echt (langdurig) psychotisch zijn geweest.

http://www.psychischegezondheid.nl/schizofrenie

Ik praat ook monotoon, terwijl ik dat sowieso tot mijn 13e juist absoluut niet deed.
Monotoon praten schijnt ook best vaak voor te komen bij mensen met psychiatrische stoornissen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_117862275
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:17 schreef Gewas het volgende:
Doet ie het zo?

[ afbeelding ]

Speciaal voor Messina!
:*

quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2012 17:30 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen met schizofrenie die maar één keer echt (langdurig) psychotisch zijn geweest.

http://www.psychischegezondheid.nl/schizofrenie

Ik praat ook monotoon, terwijl ik dat sowieso tot mijn 13e juist absoluut niet deed.
Monotoon praten schijnt ook best vaak voor te komen bij mensen met psychiatrische stoornissen.
Jup, net als een beetje 'houterig' zijn.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_118201543
Hoe gaat het leven met iedereen?

Hier gaat het heel goed sinds vorige week. Nog naar veel afspraken geweest, blij dat dat achter de rug is. Nu komt er een periode van rust.

Ik ben emotioneel ook heel stabiel de afgelopen weken, om het zo maar even te zeggen. Dat is best fijn.

Verder gebruik ik de muziek van Genesis als zelftherapie.

pi_118206752
Hier gaat ie weer een beetje redelijk na de zoveelste depressie...:)
pi_118211549
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 14:00 schreef schizoaffective het volgende:
Hier gaat ie weer een beetje redelijk na de zoveelste depressie...:)
^O^

Ik heb een paar weken (en maanden) geleden ook gekampt met depressieve gevoelens. Maar die zijn nu gelukkig grotendeels weg.

Ben gister nog naar mijn oom geweest. Een grote spraakwaterval aan negativiteit.

Ik heb er zo'n hekel aan als 'gezonde' mensen, die alles mee hebben, de hele dag lopen te zeiken en te klagen.

Maar goed, het is duidelijk dat ik mijn aandacht moet richten op dingen waar ik positieve energie uithaal.
pi_118212328
Hier alles wel okay. Stabiel down, om het zo maar te zeggen.

Ik ga in december weer naar Polen *O* Daar kijk ik echt super naar uit.
Ik heb niet veel goede vrienden, en één van de weinigen die ik wel heb woont dus in Polen. Ik voel me compleet kalm en relaxt als ik bij hem ben. Hij zou nooit een vinger naar me uitsteken, vangt me op als dat nodig is en laat me los als ik daar behoefte aan heb. We zijn compleet verschillend, hij is bijna tien jaar jonger, is emotioneel heel gevoelig en empatisch. Goede aanvulling in mijn leven. :)

Goed, genoeg lofzang. Ik ben blij dat ik mijn beste vriendje weer kan zien, dus. O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_118233747
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 17:26 schreef Messina het volgende:
Hier alles wel okay. Stabiel down, om het zo maar te zeggen.

Ik ga in december weer naar Polen *O* Daar kijk ik echt super naar uit.
Ik heb niet veel goede vrienden, en één van de weinigen die ik wel heb woont dus in Polen. Ik voel me compleet kalm en relaxt als ik bij hem ben. Hij zou nooit een vinger naar me uitsteken, vangt me op als dat nodig is en laat me los als ik daar behoefte aan heb. We zijn compleet verschillend, hij is bijna tien jaar jonger, is emotioneel heel gevoelig en empatisch. Goede aanvulling in mijn leven. :)

Goed, genoeg lofzang. Ik ben blij dat ik mijn beste vriendje weer kan zien, dus. O+
Dat is prachtig! :)

Mensen waar je zoveel positieve energie kan uithalen is fijn.

Het is zondag dus: voetbaldag. ;)
pi_118777695
Weten jullie of er nu weer een eigen bijdrage in de GGZ komt (met dit nieuwe regeerakkoord)? Ik heb er dacht ik iets over gelezen de afgelopen dagen.
pi_118778210
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 16:56 schreef Gewas het volgende:
Weten jullie of er nu weer een eigen bijdrage in de GGZ komt (met dit nieuwe regeerakkoord)? Ik heb er dacht ik iets over gelezen de afgelopen dagen.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ijnen-regeerakkoord/

Volgens dit artikel blijft de eigen bijdrage bestaan (laatste stukje).
pi_118778579
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 17:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ijnen-regeerakkoord/

Volgens dit artikel blijft de eigen bijdrage bestaan (laatste stukje).
Ah. ;(

ik kan het betalen, maar ik heb mensen gekend (in de psychiatrie) die dit bedrag waarschijnlijk niet kunnen ophoesten. Over de hoogte van de eigen bijdrage staat dan weer niks...
pi_118782472
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 17:28 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ah. ;(

ik kan het betalen, maar ik heb mensen gekend (in de psychiatrie) die dit bedrag waarschijnlijk niet kunnen ophoesten. Over de hoogte van de eigen bijdrage staat dan weer niks...
Bijzondere bijstand wordt wel versoepeld, dus zij die het niet kunnen betalen kunnen daar een beroep op doen.

Hoe gaat het verder, met iedereen? :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_118783577
Hey!

Hoe is het met jullie?
Ik heb wat last van een dalende stemming. Ik geef de winter hiervan de schuld.
Maar ach, verder gaat het best goed.
Leponex slik ik trouw. Net als de AD. Ik ben een modelschizofreen wat dat betreft. O-)
Ook krijg ik nu behandeling van een FACT team. Dan zou de behandeling wat meer thuis geconcentreerd worden (is het idee). Maar ik zie niemand thuis en zit er ook niet echt op te wachten.
Je moet leven en behandeld worden gescheiden houden... of zoiets... :D
RIBW bevalt ook nog goed. Afgezien van een chronisch gebrek aan privacy, is het best gezellig zo.
Wel ga ik op termijn naar een appartement. Scheelt dat ik dan de zooi van een ander niet meer hoef op te ruimen.

Ik ben benieuwd hoe bij jullie de vlag hangt.

Ik wens jullie een fijne voortzetting van het weekend.

:*
pi_118786030
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 20:04 schreef Gro het volgende:
Hey!

Hoe is het met jullie?
Ik heb wat last van een dalende stemming. Ik geef de winter hiervan de schuld.
Maar ach, verder gaat het best goed.
Leponex slik ik trouw. Net als de AD. Ik ben een modelschizofreen wat dat betreft. O-)
Ook krijg ik nu behandeling van een FACT team. Dan zou de behandeling wat meer thuis geconcentreerd worden (is het idee). Maar ik zie niemand thuis en zit er ook niet echt op te wachten.
Je moet leven en behandeld worden gescheiden houden... of zoiets... :D
RIBW bevalt ook nog goed. Afgezien van een chronisch gebrek aan privacy, is het best gezellig zo.
Wel ga ik op termijn naar een appartement. Scheelt dat ik dan de zooi van een ander niet meer hoef op te ruimen.

Ik ben benieuwd hoe bij jullie de vlag hangt.

Ik wens jullie een fijne voortzetting van het weekend.

:*
Hey,

Het is ook echt niks he, dat weer. Koud, regen, druilerig, mehhhh. Ik word daar zelf ook niet heel vrolijk van. Een echte dip kan ik het niet noemen, maar ik ben momenteel ook niet echt het zonnetje in huis. ;)

Medicijnen slik ik meestal braaf. In de afgelopen vijf jaar twee keer de keus gemaakt om even te stoppen, beide keren kwam ik in 'de donkere wereld' terecht. Ik vind die donkere wereld niet zo leuk. Dus -na een beetje dwang hier en daar- weer begonnen en ondanks de moeheid ben ik blij dat ik uit die donkere wereld ben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder gaat het momenteel wel okay. Veel plannen die niet ten uitvoer worden gebracht, maar ik zit er niet zo mee. Gewoon thuis op de bank, bakkie thee met moeder, relaxen.
Over 44 dagen vakantie, ahhhh *O*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_118799460
Hey Gro O+ en Messina O+

@Gro

Ik ben ook een modelschizofreen die altijd netjes de medicatie slikt. :D Omdat ik weet dat ik echt niet zonder kan. Als ik een avond de medicatie ben vergeten heb ik er 2 dagen last van.

@Messina

Dat is vervelend met die vriend. Ik heb het ook weleens dat ik (onbedoeld) iemand heel erg beledig, zonder dat dat de bedoeling was. Inderdaad vooral tijdens psychotische episodes.

Het koudere weer en de winter die eraan komt word ik ook niet echt heel erg vrolijk van.

Maar verder gaat het met mij best goed. De angsten onder controle houden lukt steeds beter.

Jullie ook een fijn weekend!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2012 10:28:43 ]
pi_118806170
Heyyyy Gewas! :*

Het lijkt erop dat het koude / druilerige weer ons allemaal down krijgt.
Fijn om te horen dat het goed met je gaat.

Zoon is jarig O+ Ik ben de drukte even ontvlucht. :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_118815252
Gefeliciteerd met je zoon, Messina! :)

Ik ga vanavond chillen voor de tv. O-)
pi_118824060
Thanks! :*

Ik heb er genoeg van voor vandaag. Ga zo ook maar eens TV kijken. :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_118824681
Praaten jullie ook met de familie over de ziekte of liever niet?
pi_118877675
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:22 schreef CornflakesXL het volgende:
Praaten jullie ook met de familie over de ziekte of liever niet?
Ik praat er bijna niet over, vooral als het niet nodig is.

Probeer het zo veel mogelijk te beperken tot hulpverleners. En dit topic. :P
pi_118877681
Ik heb een nieuwe levensfilosofie: Chillen.

Chillen kan bereikt worden door:

-sigaretten te roken en koffie te drinken
-ontspanningsoefening doen
-muziek luisteren
-voor de tv hangen
-boeken lezen

Als iemand nog chilltips heeft hoor ik het graag. :P
pi_118877711
Van de bank af en de natuur ingaan
Stoppen met roken en minder koffie drinken

Gegarandeerd ga je daarvan meer chillen ! :P
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_118877767
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 06:17 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Van de bank af en de natuur ingaan
Stoppen met roken en minder koffie drinken

Gegarandeerd ga je daarvan meer chillen ! :P
De natuur ingaan vind ik een goeie tip. Dat doe ik veel te weinig.

Maar stoppen met roken ben ik niet van plan. ;(
pi_118877774
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 06:39 schreef Gewas het volgende:

[..]

De natuur ingaan vind ik een goeie tip. Dat doe ik veel te weinig.

Maar stoppen met roken ben ik niet van plan. ;(
Dat was ik eerst ook niet, en een echte verstokte roker ook nog eens. Maar nu ben ik eerst 4 maanden gestopt, daarna kleine terugval van enkele weken, en nu weer bijna twee weken gestopt !

En je voelt je toch wel iets beter moet ik zeggen, al merk je dat pas geleidelijk.

Ik kan het je zeker aanraden.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_118877791
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 05:39 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik praat er bijna niet over, vooral als het niet nodig is.

Probeer het zo veel mogelijk te beperken tot hulpverleners. En dit topic. :P
Okee me broer heeft het ook hij heeft er eigenlijk nooit iets over willen zeggen...
pi_118902243
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 06:45 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Okee me broer heeft het ook hij heeft er eigenlijk nooit iets over willen zeggen...
Ik praat er ook nooit over met mijn familie om eerlijk te zijn. Wel met sommige vrienden, en hier in het topic probeer ik ook openhartig te zijn (al verdraai ik soms wel wat feitjes zodat mijn vrienden en familie me niet herkennen, noem het paranoia).

Ze vragen er eigenlijk ook nooit om, die familie van mij.

Vandaag ben ik druk bezig in huis, want het is herrie in m'n hoofd. Ik wilde dat ik wat langere stabiel stille periodes had, maar nope.
Het gaat op zich niet heel slecht hoor :)

Iedereen oké? Sommigen zijn al een tijdje stil...
Je raekt an de dinge geweun.
pi_118903645
Okee ja idd ik blijf daarom ook hier een beetje oppervlakkig maar ik zal af en toe ffe de forums lezen zodat ik ook een beetje kan relativeren :d
pi_119190359
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 06:45 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Okee me broer heeft het ook hij heeft er eigenlijk nooit iets over willen zeggen...
Het kan ook vervelend zijn om over te praten. ;)

Als ik naar mijn hele familie kijk, zou ik niet eens weten wie het allemaal "weten". :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:43 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik praat er ook nooit over met mijn familie om eerlijk te zijn. Wel met sommige vrienden, en hier in het topic probeer ik ook openhartig te zijn (al verdraai ik soms wel wat feitjes zodat mijn vrienden en familie me niet herkennen, noem het paranoia).

Ze vragen er eigenlijk ook nooit om, die familie van mij.

Vandaag ben ik druk bezig in huis, want het is herrie in m'n hoofd. Ik wilde dat ik wat langere stabiel stille periodes had, maar nope.
Het gaat op zich niet heel slecht hoor :)

Iedereen oké? Sommigen zijn al een tijdje stil...
Hey Messina O+

Ik kan ook weleens achterdochtig worden van internet. :X

Gister een supergoede dag gehad, veel gedaan. Ben nog naar het winkelcentrum geweest en een nieuw blik tabak gehaald.

Zat trouwens net op de Engelstalige wiki te lezen en las daar dat ongeveer 80 procent van de mensen met schizofrenie rookt. Meeste mensen die ik ontmoet heb in de psychiatrie rookten inderdaad.

Herkennen jullie dit?
pi_119193465
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 07:38 schreef Gewas het volgende:

Zat trouwens net op de Engelstalige wiki te lezen en las daar dat ongeveer 80 procent van de mensen met schizofrenie rookt. Meeste mensen die ik ontmoet heb in de psychiatrie rookten inderdaad.

Herkennen jullie dit?
Ja, ik rook ook en tijdens de opnames merkte ik dat er relatief veel mensen ook roken.

Verder gaat het hier naar omstandigheden goed. Ben Star Trek TNG aan't (her)kijken. Jeugdsentiment.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_119204301
Gewas :* Alles goed stabiel?

Ik rook ook, jup. Ik ben wel 's gestopt, maar als 't wat minder gaat zit er zo weer een sigaret in mijn mond.
Ik haal meestal van die grote potten tabak en rol m'n eigen peukkies. Behalve op zondag, dan gun ik mezelf een pakje sigaretten van mijn favo merk. :@

*editje*
Goede vriend van mij heeft ook schizofrenie, en hij rookt dan weer niet. De uitzondering, we hebben hem gevonden. Dé man die de hoge cijfers in de statistiek naar beneden trekt *giechel*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119206429
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:43 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Ja, ik rook ook en tijdens de opnames merkte ik dat er relatief veel mensen ook roken.

Verder gaat het hier naar omstandigheden goed. Ben Star Trek TNG aan't (her)kijken. Jeugdsentiment.
^O^

Star Trek keek ik vroeger wel eens naar volgens mij.

Vanavond ga ik Nederland - Duitsland kijken.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:23 schreef Messina het volgende:
Gewas :* Alles goed stabiel?

Ik rook ook, jup. Ik ben wel 's gestopt, maar als 't wat minder gaat zit er zo weer een sigaret in mijn mond.
Ik haal meestal van die grote potten tabak en rol m'n eigen peukkies. Behalve op zondag, dan gun ik mezelf een pakje sigaretten van mijn favo merk. :@

*editje*
Goede vriend van mij heeft ook schizofrenie, en hij rookt dan weer niet. De uitzondering, we hebben hem gevonden. Dé man die de hoge cijfers in de statistiek naar beneden trekt *giechel*
Ik draai ook mijn eigen sigaretten. :D Scheelt veel geld... Welk merk tabak haal jij meestal?

Maar hoe het gaat. Ik moest van de behandelaar vaker gaan fietsen, dus ik stapte om 4 uur 's middags op de fiets. Druk op straat. :X Na 10 minuten fietsen was ik aan het doordraaien dus toen zo snel mogelijk naar huis gegaan. ;(

Nu gelukkig alweer rustiger geworden want ik ben mijn nieuwe cd aan het luisteren. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2012 17:49:36 ]
pi_119208534
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 17:33 schreef Gewas het volgende:

Ik draai ook mijn eigen sigaretten. :D Scheelt veel geld... Welk merk tabak haal jij meestal?

Maar hoe het gaat. Ik moest van de behandelaar vaker gaan fietsen, dus ik stapte om 4 uur 's middags op de fiets. Druk op straat. :X Na 10 minuten fietsen was ik aan het doordraaien dus toen zo snel mogelijk naar huis gegaan. ;(

Nu gelukkig alweer rustiger geworden want ik ben mijn nieuwe cd aan het luisteren. O+
Ik haal meestal een paar potten drum bij de makro. Twintig euro in de winkel, 17 bij de makro. :)

Fietsen kan lekker zijn, ja. Ik denk dat mensen rond vieren al beginnen met naar huis gaan en zo, dan is het drukker. Ik kom niet veel buiten, ik voel me veiliger binnen. Ik ga zaterdag wel van huis, ik zie wel hoe het gaat. :)

Welke CD luister je? Ik ben momenteel helemaal gek van Myslovitz, daar luister ik met regelmaat naar. :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119226287
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:38 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik haal meestal een paar potten drum bij de makro. Twintig euro in de winkel, 17 bij de makro. :)

Fietsen kan lekker zijn, ja. Ik denk dat mensen rond vieren al beginnen met naar huis gaan en zo, dan is het drukker. Ik kom niet veel buiten, ik voel me veiliger binnen. Ik ga zaterdag wel van huis, ik zie wel hoe het gaat. :)

Welke CD luister je? Ik ben momenteel helemaal gek van Myslovitz, daar luister ik met regelmaat naar. :)
Ik haal altijd grote blikken Winston tabak. :)

Ja, rond vieren is het druk op straat... Was niet zo slim van mij om dan naar buiten te gaan.

Myslovitz, is dat Poolse muziek? :)

De cd die ik heb gekocht is van The Who en heet "Quadrophenia". Geweldige muziek. :9
pi_119226454
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 01:35 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik haal altijd grote blikken Winston tabak. :)

Ja, rond vieren is het druk op straat... Was niet zo slim van mij om dan naar buiten te gaan.

Myslovitz, is dat Poolse muziek? :)

De cd die ik heb gekocht is van The Who en heet "Quadrophenia". Geweldige muziek. :9
Winston, nooit gerookt. Is dat wat zwaarder, lichter, of gewoon? Ik vind een lekkere stevige sigaret lekker, maar niet zo zwaar als zware shag (ik ben geen bouwvakker, c'mon :P).

Ach Gewas, knap dat je het toch probeerde hoor, met dat fietsen :) Volgende keer wat later misschien. Zelf vind ik het als het donker is veel prettiger.

Myslovitz heeft zowel Engelse als Poolse muziek, ik vind de Poolse variant iets beter. Het klopt meer, in het Pools. :)

The Who is tof! Misschien heb ik daar ergens ook nog wel een cd'tje van. Van lang geleden.
Goed, het is alweer laat, nu naar bedje.

O+ Gewas
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119227034
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 01:52 schreef Messina het volgende:

[..]

Winston, nooit gerookt. Is dat wat zwaarder, lichter, of gewoon? Ik vind een lekkere stevige sigaret lekker, maar niet zo zwaar als zware shag (ik ben geen bouwvakker, c'mon :P).

Ach Gewas, knap dat je het toch probeerde hoor, met dat fietsen :) Volgende keer wat later misschien. Zelf vind ik het als het donker is veel prettiger.

Myslovitz heeft zowel Engelse als Poolse muziek, ik vind de Poolse variant iets beter. Het klopt meer, in het Pools. :)

The Who is tof! Misschien heb ik daar ergens ook nog wel een cd'tje van. Van lang geleden.
Goed, het is alweer laat, nu naar bedje.

O+ Gewas
Winston is best zwaar geloof ik. In ieder geval zwaarder dan normale sigaretten.

Als het donker is vind ik eigenlijk ook prettiger, maar de lichten op mijn fiets doen het niet. :P

Ik zal die band eens gaan luisteren op Youtube. :)

Slaap lekker, Messina! O+
pi_119229232
Ik ben bijna de hele nacht wakker geweest. Hoe dat zo komt weet ik niet. Wel fijn dat ik dat nieuwe album kon luisteren met koptelefoon op. Alleen ga ik straks maar weer even naar bed.

En daarna in de middag naar het winkelcentrum.
pi_119236646
Ga ik Winston ook eens proberen :Y

Hopelijk heb je nog wat kunnen slapen. Ik heb nog tot half vier liggen bellen. Even vijf minuutjes loopt altijd uit de klauwen. ;(

Het gaat erg goed met mij op het moment. Mag ook wel eens gezegd worden :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119242769
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:33 schreef Messina het volgende:
Ga ik Winston ook eens proberen :Y

Hopelijk heb je nog wat kunnen slapen. Ik heb nog tot half vier liggen bellen. Even vijf minuutjes loopt altijd uit de klauwen. ;(

Het gaat erg goed met mij op het moment. Mag ook wel eens gezegd worden :)
Dat mag zeker gezegd worden. Fijn dat het goed gaat!

Zojuist dus naar het winkelcentrum geweest. Stond te wachten voor een winkel naast een kruispunt. Sigaretten roken. En waar ik ook keek, er was geen rust.

Ik heb het idee dat mensen in het verkeer vaak heel boos zijn.

Maar goed, toen ik naar huis liep ging het weer goed. :) En nu heb ik lekkere Duitse biertjes.
pi_119246058
Ik heb al een tijdje geen muziek meer hier neergezet. Nu ben ik weer into Genesis.


Vrolijk, vrolijk, vrolijk!

Dit hele album is geniaal. Tijdje geleden nog het verhaal achter dit album gelezen (het is een conceptalbum), prachtig verhaal.

Zelftherapie!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2012 18:00:41 ]
pi_119259042
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:00 schreef Gewas het volgende:
Ik heb al een tijdje geen muziek meer hier neergezet. Nu ben ik weer into Genesis.


Vrolijk, vrolijk, vrolijk!

Dit hele album is geniaal. Tijdje geleden nog het verhaal achter dit album gelezen (het is een conceptalbum), prachtig verhaal.

Zelftherapie!
Absoluut niet slecht! Moet alleen een bui hebben voor zulke muziek :D
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119304044
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 23:04 schreef Messina het volgende:

[..]

Absoluut niet slecht! Moet alleen een bui hebben voor zulke muziek :D
Dit is wel het meest vrolijke lied van het album. Muzikaal gezien zit het zo mooi in elkaar. :)

Weer 's nachts wakker geworden. Wat is de wereld kalm en rustig in de nacht. :7

Vandaag kamer schoonmaken en dit weekend gebruiken om goed uit te rusten.
pi_119335700
Gister de film March of the Pinguins gekeken. Mooie film en leuke beesten, die pinguins. Eigenlijk wel eens fijn, een film zonder mensen erin.
  zondag 18 november 2012 @ 10:24:28 #160
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119336482
Ja mooi, maar ook hard en vertederend tegelijkertijd... Prachtig hoe ze het gefilmd hebben
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119346606
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 10:24 schreef Re het volgende:
Ja mooi, maar ook hard en vertederend tegelijkertijd... Prachtig hoe ze het gefilmd hebben
:)

De natuur is keihard. Vond het vooral zielig toen de moederpinguin het ei aan de vaderpinguin wilde geven, maar dat ze te lang wachtten en het ei kapot ging door de vrieskou.

Als ik in de natuur zou moeten overleven zou ik best een groot probleem hebben. Gelukkig maar dat we in deze moderne tijden leven.
pi_119474030
Had ik al verteld dat ik nu een lichttherapielamp heb?
Lijkt wel positieve invloed te hebben op mijn stemming.
pi_119508138
Hey Gro,

Dat had je geloof ik nog niet verteld. Mooi dat het lijkt te werken!

De steeds donker wordende dagen hebben een lichte invloed op mijn gemoedstoestand... Ik probeer overdag wel zo veel mogelijk van het licht mee te krijgen.

Vandaag heb ik twee nieuwe cd's van Bach binnengekregen en daar ben ik heel blij mee. Voor de verandering best vrolijke muziek (voor Bachbegrippen). :)
pi_119527357
Wilde PSV En Twente kijken maar ben uiteindelijk toch naar bed gegaan .
Ben altijd zo moe
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_119534765
Vanochtend geprobeerd Clozapine te scoren. Hadden ze week niet op vooraad. Hoe moeilijk is het om rekening te houden met het feit dat ik elke 30 dagen die rotzooi kom halen!? Goed, ik zou er natuurlijk ook rekening mee kunnen houden door eerder naar de apotheek te gaan zodat ze tijd hebben om het te bestellen.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_119534786
Verder gaat het betrekkelijk goed afgezien van het feit dat mijn hallucinaties de hele tijd ruzie maken met elkaar.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_119534942
quote:
8s.gif Op vrijdag 23 november 2012 12:46 schreef Karboenkeltje het volgende:
Vanochtend geprobeerd Clozapine te scoren. Hadden ze week niet op vooraad. Hoe moeilijk is het om rekening te houden met het feit dat ik elke 30 dagen die rotzooi kom halen!? Goed, ik zou er natuurlijk ook rekening mee kunnen houden door eerder naar de apotheek te gaan zodat ze tijd hebben om het te bestellen.
Dat soort dingen zijn vervelend.

Bij mijn apotheek zijn ook altijd problemen. Vaak gehad dat ik zonder medicatie naar huis ging (wat ze de dag erna gelukkig wel weer op voorraad hadden). Of dat de behandelaar vergeten was de medicatie door de faxen.

Hebben jullie trouwens ook telkens andere merken medicatie?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2012 12:53:37 ]
pi_119535079
Nee, ik heb altijd dezelfde merken.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_119591977
Ik kom weer even zeiken.

Hoe lang het geleden is dat hier voor het laatst iemand is langsgeweest weet ik niet meer. Daarom dit weekend maar lekker pilsjes gedronken en Bach geluisterd.

Oh, ik ben helemaal verslaafd aan deze muziek. Het is echt een geluk dat ik deze muziek heb. Ik word er zelfs een beetje emotioneel van. :@

Verder is er dit hele weekend niks nuttigs uit mij gekomen.
pi_119592091
Weet je wat ik ga doen.... de hele dag van die vervloekte computer af.

Voetbal kijken!
pi_119601398
Nog even snel een bericht.

Ik ben net terug van een eindje fietsen. Dat heeft me goed gedaan.

Nu weer voetbal kijken.
pi_119601805
:)

[ Bericht 66% gewijzigd door vera166 op 25-11-2012 16:09:01 (weg) ]
pi_119605445
Waarom heb je je bericht weggehaald?

Ik vind het niet erg als je vragen wil stellen. Als het maar niet te persoonlijke vragen zijn.
pi_119606313
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2012 17:01 schreef Gewas het volgende:
Waarom heb je je bericht weggehaald?

Ik vind het niet erg als je vragen wil stellen. Als het maar niet te persoonlijke vragen zijn.
Nou omdat ik een tijdje geen antwoord kreeg, en ik dacht misschien vatten mensen het wel verkeerd op (geen idee verder, maar ik dacht dat dat misschien zou kunnen gebeuren).

Nee het zijn niet zo zeer persoonlijke vragen :) Ik las alleen vandaag op internet dat mensen vaak bevooroordeeld zijn over mensen met schizofrenie, en dat één van die dingen is dat het geen 'gespleten persoonlijkheden' zijn, terwijl ik juist altijd dacht van wel en in films/series dat ook zo wordt neergezet.
Ik vroeg me af waarom schizofrenen dan zo worden afgebeeld terwijl op internet staat dat het helemaal niet juist is ofzo? Ik was verward :)
pi_119606894
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:21 schreef vera166 het volgende:

[..]

Nou omdat ik een tijdje geen antwoord kreeg, en ik dacht misschien vatten mensen het wel verkeerd op (geen idee verder, maar ik dacht dat dat misschien zou kunnen gebeuren).

Nee het zijn niet zo zeer persoonlijke vragen :) Ik las alleen vandaag op internet dat mensen vaak bevooroordeeld zijn over mensen met schizofrenie, en dat één van die dingen is dat het geen 'gespleten persoonlijkheden' zijn, terwijl ik juist altijd dacht van wel en in films/series dat ook zo wordt neergezet.
Ik vroeg me af waarom schizofrenen dan zo worden afgebeeld terwijl op internet staat dat het helemaal niet juist is ofzo? Ik was verward :)
Dat is toch helemaal niet erg als je zo'n vraag wil stellen. :D Maar dit topic loopt sowieso niet zo snel, dus kan het soms een tijdje duren voordat je antwoord krijgt. ;)

Ja, het wordt nog steeds door heel veel mensen gedacht dat schizofrenie inhoud dat je 'meerdere persoonlijkheden' hebt. De letterlijke vertaling van schizofrenie betekent volgens mij ook 'gespleten geest'. Dat het in films vaak fout gedaan wordt zal er inderdaad ook zeker mee te maken hebben.

Maar ik ben er allang mee opgehouden om mensen te corrigeren als ik mensen weer grapjes hoor maken over meerdere persoonlijkheden. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2012 17:36:41 ]
pi_119607363
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:34 schreef Gewas het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal niet erg als je zo'n vraag wil stellen. :D Maar dit topic loopt sowieso niet zo snel, dus kan het soms een tijdje duren voordat je antwoord krijgt. ;)

Ja, het wordt nog steeds door heel veel mensen gedacht dat schizofrenie inhoud dat je 'meerdere persoonlijkheden' hebt. De letterlijke vertaling van schizofrenie betekent volgens mij ook 'gespleten geest'. Dat het in films vaak fout gedaan wordt zal er inderdaad ook zeker mee te maken hebben.

Maar ik ben er allang mee opgehouden om mensen te corrigeren als ik mensen weer grapjes hoor maken over meerdere persoonlijkheden. :P
Ja ach ik wil mensen niet tegen me in het harnas jagen of disrespectvol overkomen zoals veel mensen zullen doen op internet! haha :)

Ja lijkt me vermoeiend inderdaad, mensen zullen het toch niet leren. Maar ik vind het wel raar dan, dat films etc. het altijd zo verkeerd wordt afgebeeld, soms alsof met een vingerknip iemand weer 'iemand anders' is. Dat kan dus nooit?
pi_119628751
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:46 schreef vera166 het volgende:

[..]

Ja ach ik wil mensen niet tegen me in het harnas jagen of disrespectvol overkomen zoals veel mensen zullen doen op internet! haha :)

Ja lijkt me vermoeiend inderdaad, mensen zullen het toch niet leren. Maar ik vind het wel raar dan, dat films etc. het altijd zo verkeerd wordt afgebeeld, soms alsof met een vingerknip iemand weer 'iemand anders' is. Dat kan dus nooit?
Schizofrenie is vooral achterdocht (paranoide), waanideeën, hallucinaties en (bij sommigen) stemmen horen.

Waarom ze het verkeerd blijven afbeelden in films enz. zou ik echt niet weten. Misschien heeft het ermee te maken dat je in de media sowieso weinig te horen krijgt over schizofrenie.
pi_119634840
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 07:53 schreef Gewas het volgende:

[..]

Schizofrenie is vooral achterdocht (paranoide), waanideeën, hallucinaties en (bij sommigen) stemmen horen.

Waarom ze het verkeerd blijven afbeelden in films enz. zou ik echt niet weten. Misschien heeft het ermee te maken dat je in de media sowieso weinig te horen krijgt over schizofrenie.
Mogelijk omdat wanneer iemand in psychose zit hij of zij een totaal ander persoon kan zijn. Agressief (vaak omdat angstig) bijvoorbeeld. Dan lijkt iemand 'een ander persoon' te zijn, wat feitelijk niet zo is.

:* voor Gewas!

Hier gaat het even wat minder, dus ik houd me even afzijdig. Hoop dat het met iedereen helemaal toppie gaat :)
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 26 november 2012 @ 12:43:08 #179
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119634916
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 07:53 schreef Gewas het volgende:

[..]

Schizofrenie is vooral achterdocht (paranoide), waanideeën, hallucinaties en (bij sommigen) stemmen horen.

Waarom ze het verkeerd blijven afbeelden in films enz. zou ik echt niet weten. Misschien heeft het ermee te maken dat je in de media sowieso weinig te horen krijgt over schizofrenie.
er zijn natuurlijk ook films die het wel goed doen, zoals a beautiful mind en donny darko
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119637461
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:39 schreef Messina het volgende:

[..]

Mogelijk omdat wanneer iemand in psychose zit hij of zij een totaal ander persoon kan zijn. Agressief (vaak omdat angstig) bijvoorbeeld. Dan lijkt iemand 'een ander persoon' te zijn, wat feitelijk niet zo is.

:* voor Gewas!

Hier gaat het even wat minder, dus ik houd me even afzijdig. Hoop dat het met iedereen helemaal toppie gaat :)
Hey Messina,

De knuffelsmiley voor jou.



Ik heb nog over jou gedroomd vannacht. In de droom heette je niet Messina maar 'Mezzina'. :D Ik heb wel vaker dit soort rare dromen. :@

quote:
3s.gif Op maandag 26 november 2012 12:43 schreef Re het volgende:

[..]

er zijn natuurlijk ook films die het wel goed doen, zoals a beautiful mind en donny darko
Ja, dat is wel zo natuurlijk.

Allebei prachtige films. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2012 14:15:22 ]
pi_119670177
quote:
3s.gif Op maandag 26 november 2012 12:43 schreef Re het volgende:

[..]

er zijn natuurlijk ook films die het wel goed doen, zoals a beautiful mind en donny darko
En de machinist.

En ik ben dankzij een legendarische wilskrachtinspanning op tijd op werk verschenen. Negatieve symptomen plus een gestel dat nooit erg productief is geweest (ook niet voor de schizofrenie de kop opstak) maken het op tijd opstaan heel moeilijk.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_119670186
En ik gebruik de quote in plaats van de edit dus ik heb hier een berichtje dat ik even moet opvullen.

[ Bericht 88% gewijzigd door Karboenkeltje op 27-11-2012 12:47:56 (Verkeerde quote.) ]
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_119834991
Hoe gaat het nu met iedereen?

Met mij gaat het minder. Ik heb last van een sterk gevoel van eenzaamheid.

Afgelopen week ook telkens iets na 7 uur 's avonds gaan slapen, omdat ik voor de rest gewoon niet weet wat ik anders moet doen.
pi_119835760
Wat wel leuk is is dat er vanmiddag visite komt...

Ik ga vandaag de nieuwe uitbreiding van Battlefield 3 spelen. Als een manier van afleiding.
  zondag 2 december 2012 @ 13:59:05 #185
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119840561
Ik ben alweer een tijdje met skyrim bezig maar ben voornamelijk een FF fan, al ben ik gewoon slecht verder.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119842696
Met mij gaat het al een tijdje wat slechter (om maar weer eens iets van me te laten horen). Geen psychose ofzo, ik blijf mijn pillen slikken, maar grote stemmingswisselingen. Ik voel me niet meer thuis in mijn lichaam en ik verlang ernaar weer 17 te zijn, voordat ik mijn pillen slikte en psychotisch was (of nog niet wist). Dat zorgt voor veel verdriet en ook problemen met vriendschap. Niet zo fijn dus.

Grappig dat je dat zegt, Re, want ik heb net Skyrim gedumpt voor een ps3 waarop ik Final Fantasy VI speel. Ik heb FF6 al vaker gespeeld, maar ben nooit tot de world of ruin gekomen. Skyrim ben ik trouwens ook nooit ver in gekomen... Maar dit keer wil ik echt doorzetten met Final Fantasy :)
pi_119842704
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:39 schreef Messina het volgende:

[..]

Mogelijk omdat wanneer iemand in psychose zit hij of zij een totaal ander persoon kan zijn. Agressief (vaak omdat angstig) bijvoorbeeld. Dan lijkt iemand 'een ander persoon' te zijn, wat feitelijk niet zo is.

:* voor Gewas!

Hier gaat het even wat minder, dus ik houd me even afzijdig. Hoop dat het met iedereen helemaal toppie gaat :)
Dat veel mensen zo'n beeld van schizofrenie hebben vind ik ook zo jammer en is 1 van de belangrijkste redenen voor mij om de hele psychiatrie uit mijn leven te houden. Zouden zij zelf actiever zijn met het marketen van de ziekte op een meer positieve manier, bv door een nieuwe categorie te bedenken voor die patienten die geheel niet agressief zijn dan zou ik behandeling wel overwegen maar tot die tijd werk ik liever alleen aan mezelf.
pi_119842775
Ik ben trouwens op zoek naar een nieuwe psycholoog. Ik heb het gevoel dat ze op het medisch centrum alles wat ik zeg verbinden aan mijn schizofrenie, terwijl ik van overtuigd ben dat het ook gewoon in mijn karakter besloten ligt. Ik wil niet dat álles verbonden wordt aan mijn psychose, dan krijg ik het gevoel dat mijn zelf tot niets gereduceerd wordt en dat ik eigenlijk alleen maar de psychose bén. Dus morgen ga ik vragen om een intake bij een psycholoog buiten het medisch centrum, om te kijken hoe dat gaat.
pi_119846162
quote:
3s.gif Op zondag 2 december 2012 13:59 schreef Re het volgende:
Ik ben alweer een tijdje met skyrim bezig maar ben voornamelijk een FF fan, al ben ik gewoon slecht verder.
Skyrim heb ik veel goede dingen over gehoord! Morrowind en Oblivion heb ik beiden wel heel veel uren gespeeld. Role playing games vind ik altijd tof.

quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 15:19 schreef Helgen het volgende:
Met mij gaat het al een tijdje wat slechter (om maar weer eens iets van me te laten horen). Geen psychose ofzo, ik blijf mijn pillen slikken, maar grote stemmingswisselingen. Ik voel me niet meer thuis in mijn lichaam en ik verlang ernaar weer 17 te zijn, voordat ik mijn pillen slikte en psychotisch was (of nog niet wist). Dat zorgt voor veel verdriet en ook problemen met vriendschap. Niet zo fijn dus.

Grappig dat je dat zegt, Re, want ik heb net Skyrim gedumpt voor een ps3 waarop ik Final Fantasy VI speel. Ik heb FF6 al vaker gespeeld, maar ben nooit tot de world of ruin gekomen. Skyrim ben ik trouwens ook nooit ver in gekomen... Maar dit keer wil ik echt doorzetten met Final Fantasy :)
Verdrietig gevoel vanwege de schizofrenie en alle ellende begin ik steeds meer last van te krijgen.

Op de basisschool was mijn leven veelbelovend, alles ging haast perfect. En daarna ging alles mis.
pi_119848052
Gezellig met de visite joh. Ik ben weer in mijn kamer gaan zitten.

De hele dag vrolijke muziek geluisterd want mensen zeggen dat dat goed voor me is. Maar van Bach voel ik me veel beter. :)


Ben nog niemand tegengekomen die dit mooie muziek vind. Maar misschien vind iemand hier het mooi.
pi_119848607
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:19 schreef loop het volgende:

[..]

Dat veel mensen zo'n beeld van schizofrenie hebben vind ik ook zo jammer en is 1 van de belangrijkste redenen voor mij om de hele psychiatrie uit mijn leven te houden. Zouden zij zelf actiever zijn met het marketen van de ziekte op een meer positieve manier, bv door een nieuwe categorie te bedenken voor die patienten die geheel niet agressief zijn dan zou ik behandeling wel overwegen maar tot die tijd werk ik liever alleen aan mezelf.
Ben je bang dat je ook schizofrenie hebt dan?

Mensen met schizofrenie zijn over het algemeen helemaal niet agressief volgens mij...
pi_119870057
Het sneeuwt!

Vannacht heeft de kat de hele nacht op mijn bed gelegen. Zo'n lief beest.
  maandag 3 december 2012 @ 09:27:58 #193
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119870290
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:19 schreef loop het volgende:

[..]

Dat veel mensen zo'n beeld van schizofrenie hebben vind ik ook zo jammer en is 1 van de belangrijkste redenen voor mij om de hele psychiatrie uit mijn leven te houden. Zouden zij zelf actiever zijn met het marketen van de ziekte op een meer positieve manier, bv door een nieuwe categorie te bedenken voor die patienten die geheel niet agressief zijn dan zou ik behandeling wel overwegen maar tot die tijd werk ik liever alleen aan mezelf.
dus beeldvorming van een ander is voor jou belangrijker dan de ziekte die je hebt... dat is een aparte en redelijk gevaarlijke stellinginname eigenlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119875091
quote:
3s.gif Op maandag 3 december 2012 09:27 schreef Re het volgende:

[..]

dus beeldvorming van een ander is voor jou belangrijker dan de ziekte die je hebt... dat is een aparte en redelijk gevaarlijke stellinginname eigenlijk
Ik kan natuurlijk doen alsof de meningen van alle mensen om me heen, die ik al heb ontmoet en nog ga ontmoeten me 0,0 kan schelen, ik kan dan van mezelf een (positief) beeld vormen waar ik gelukkig mee zal zijn en ik zal weten dat dat positieve zelfbeeld overeen zal komen met de werkelijkheid.

Maar als mensen een negatief beeld van mij vormen zoals stellen dat ik psychisch niet in orde ben en allerlei dingen mankeer dan komen de werkelijkheden niet meer overeen, dan zit je niet meer op 1 lijn, dan kun je net zo goed doen alsof je op een onbewoonde planeet zit in je eentje want die ander zal mij toch niet werkelijk (kunnen) zien. Ik zal dan die ander ook niet werkelijk meer mogen zien want anders is er geen gelijkwaardige verhouding meer. Met werkelijk mogen zien bedoel ik jezelf kwetsbaar opstellen zonder dat je bang hoeft te zijn dat de ander je negatief ziet.

En die ander zal dan nog van mij eisen dat ik accepteer dat diegene dichter bij de werkelijkheid (en waarheid) zit dan ik zelf. Terwijl ik voor mezelf zo iemand ook in het hokje moet zetten van onwaarheden, ik mag zo iemand niet meer serieus nemen en dat zal diegene mogelijk merken in de nonverbale communicatie.

En als ik er dan wijselijk niets over zeg en er niet over begin, ik kan toch niet volledig mezelf zijn, ik kan die waarheid van psychiaters (niet de mijne) dat ik een diagnose zou hebben wel kunnen verzwijgen maar de mensen die ik vroeger het leukste vond om mee om te gaan zouden merken dat ik iets belangrijks achterhou of verzwijg. Ik snap daarnaast zelf ook wel dat het een gegeven is wat anderen over mij hebben gezegd wat iemand in mijn omgeving zou willen weten, omdat die dan zelf de keuze zou maken mij te laten vallen.

Dat vooruitzicht is niet motiverend om mensen te leren kennen, het motiveert juist om uit de maatschappij te vertrekken naar elders.
pi_119875147
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:22 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ben je bang dat je ook schizofrenie hebt dan?

Mensen met schizofrenie zijn over het algemeen helemaal niet agressief volgens mij...
Nee angst is desastreus voor mij dus wijs ik psychiatrie af en verzin mijn eigen modellen. Ik weet zelf ook wel dat het een vooroordeel is dat mensen met schizofrenie niet agressief hoeven te zijn.
pi_119875247
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:22 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ben je bang dat je ook schizofrenie hebt dan?

Mensen met schizofrenie zijn over het algemeen helemaal niet agressief volgens mij...
Misschien niet per definitie, maar ze kunnen heel erg onberekenbaar gedrag vertonen, en dat kan eng zijn voor hun omgeving. Wat ze vertalen naar agressie?

Overigens, na meelezen post ik ook maar eens. :)
  maandag 3 december 2012 @ 12:49:29 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119876283
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:11 schreef loop het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk doen alsof de meningen van alle mensen om me heen, die ik al heb ontmoet en nog ga ontmoeten me 0,0 kan schelen, ik kan dan van mezelf een (positief) beeld vormen waar ik gelukkig mee zal zijn en ik zal weten dat dat positieve zelfbeeld overeen zal komen met de werkelijkheid.

Maar als mensen een negatief beeld van mij vormen zoals stellen dat ik psychisch niet in orde ben en allerlei dingen mankeer dan komen de werkelijkheden niet meer overeen, dan zit je niet meer op 1 lijn, dan kun je net zo goed doen alsof je op een onbewoonde planeet zit in je eentje want die ander zal mij toch niet werkelijk (kunnen) zien. Ik zal dan die ander ook niet werkelijk meer mogen zien want anders is er geen gelijkwaardige verhouding meer. Met werkelijk mogen zien bedoel ik jezelf kwetsbaar opstellen zonder dat je bang hoeft te zijn dat de ander je negatief ziet.

En die ander zal dan nog van mij eisen dat ik accepteer dat diegene dichter bij de werkelijkheid (en waarheid) zit dan ik zelf. Terwijl ik voor mezelf zo iemand ook in het hokje moet zetten van onwaarheden, ik mag zo iemand niet meer serieus nemen en dat zal diegene mogelijk merken in de nonverbale communicatie.

En als ik er dan wijselijk niets over zeg en er niet over begin, ik kan toch niet volledig mezelf zijn, ik kan die waarheid van psychiaters (niet de mijne) dat ik een diagnose zou hebben wel kunnen verzwijgen maar de mensen die ik vroeger het leukste vond om mee om te gaan zouden merken dat ik iets belangrijks achterhou of verzwijg. Ik snap daarnaast zelf ook wel dat het een gegeven is wat anderen over mij hebben gezegd wat iemand in mijn omgeving zou willen weten, omdat die dan zelf de keuze zou maken mij te laten vallen.

Dat vooruitzicht is niet motiverend om mensen te leren kennen, het motiveert juist om uit de maatschappij te vertrekken naar elders.
en stel dat ik nou 100% neutraal naar je zou kijken, niet positief, niet negatief, wat dan? En wat als mensen iets negatiefs in jouw ogen over jou vinden, is dat dan per definitie iets slechts?, of is het jezelf voorhouden van een positiviteitsspiegel daadwerkelijk om een ander jou in een positief daglicht te zetten als ideaalbeeld of als farce?

ik denk niet dat de wereld zo zwart/wit is als dat jij stelt en wilt forceren, niet iedereen die negatief is doet slecht en niet iedereen die positief is doet goed.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119881607
quote:
3s.gif Op maandag 3 december 2012 12:49 schreef Re het volgende:

[..]

en stel dat ik nou 100% neutraal naar je zou kijken, niet positief, niet negatief, wat dan? En wat als mensen iets negatiefs in jouw ogen over jou vinden, is dat dan per definitie iets slechts?, of is het jezelf voorhouden van een positiviteitsspiegel daadwerkelijk om een ander jou in een positief daglicht te zetten als ideaalbeeld of als farce?

ik denk niet dat de wereld zo zwart/wit is als dat jij stelt en wilt forceren, niet iedereen die negatief is doet slecht en niet iedereen die positief is doet goed.
Om dat voor te stellen zou je me eerst ervan moeten overtuigen dat je de wereld beter kent dan ik zelf, of dat jouw wereldbeeld vollediger is dan de mijne waardoor ik jouw mening gewicht zou geven. Werkelijk naar iemand kijken via het internet kan volgens mij sowieso al niet, dan zou je iemand toch echt in de omgang moeten leren kennen. En over het onderwerp, dan is het niet in mijn voordeel om met mensen om te gaan die aannemen dat er onderdeeltjes in mijn psyche ontbreken of minder goed functioneren en mij zo aanspreken. Dan is het een uitdaging om bij mezelf te blijven en waar ik in geloof en niet datgene wat ik meen dat de ander gelooft.

Jammer dat mijn posts zwart/wit lijken, het is toch logisch dat ik niet een hele thesis ga posten over hoe ik het onderwerp zie. Ik begrijp wel dat veel aspecten van het onderwerp niet aangeraakt lijken te worden en niet zomaar aangenomen mag worden wat de ander wel/niet daadwerkelijk denkt.
  maandag 3 december 2012 @ 15:29:45 #199
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119881730
het internet werpt inderdaad een grote onoverkomelijke barrière aangaande persoonlijk contact. Je post kwam wat zwart wit over, mede omdat je vanuit jezelf positief dacht en vanuit de omgeving negatief en daar conclusies aan trok in je eigen voordeel :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119882280
quote:
3s.gif Op maandag 3 december 2012 15:29 schreef Re het volgende:
het internet werpt inderdaad een grote onoverkomelijke barrière aangaande persoonlijk contact.
En toch heeft het internet grote voordelen. Natuurlijk is het niet hetzelfde als persoonlijk contact, maar ik ben daar niet zo goed in, persoonlijk contact. Ik word niet graag uit mijn vertrouwde omgeving weggetrokken, omdat het dan simpelweg een stuk slechter met mij gaat. Dus internet is in die context voor mij weer een uitkomst. Toch een beetje sociaal contact.
Ik kan via de sociale media het opgroeien van mijn neefjes en nichtjes volgen, die honderden kilometers ver weg wonen.
Ik kan via skype cam-bellen met mijn beste vriend die 1200 kilometer ver weg zit. Etc, etc. :)
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 3 december 2012 @ 15:49:54 #201
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119882449
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:44 schreef Messina het volgende:

[..]

En toch heeft het internet grote voordelen. Natuurlijk is het niet hetzelfde als persoonlijk contact, maar ik ben daar niet zo goed in, persoonlijk contact. Ik word niet graag uit mijn vertrouwde omgeving weggetrokken, omdat het dan simpelweg een stuk slechter met mij gaat. Dus internet is in die context voor mij weer een uitkomst. Toch een beetje sociaal contact.
Ik kan via de sociale media het opgroeien van mijn neefjes en nichtjes volgen, die honderden kilometers ver weg wonen.
Ik kan via skype cam-bellen met mijn beste vriend die 1200 kilometer ver weg zit. Etc, etc. :)
true, ik had het dan meer over bijvoorbeeld geschreven media als FOK! waar je emoties alleen kunt uiten via bepaalde smileys bijvoorbeeld :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119892809
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:16 schreef Murdera het volgende:

[..]

Misschien niet per definitie, maar ze kunnen heel erg onberekenbaar gedrag vertonen, en dat kan eng zijn voor hun omgeving. Wat ze vertalen naar agressie?

Overigens, na meelezen post ik ook maar eens. :)
Welkom in dit topic dan maar. :D

Ik heb wel periodes gehad dat ik agressief was, maar dat was jaren geleden. Nu ben ik eigenlijk heel rustig geworden.

Deze week ga ik trouwens allemaal Russische (klassieke) muziek uploaden. Want ik heb veel opnames (LP's) uit de Sovjet-Unie.

Als iemand de video's wil zien, zie het klassieke muziektopic. ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2012 20:09:26 ]
pi_119894842
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:07 schreef Gewas het volgende:

[..]

Welkom in dit topic dan maar. :D

Ik heb wel periodes gehad dat ik agressief was, maar dat was jaren geleden. Nu ben ik eigenlijk heel rustig geworden.

Deze week ga ik trouwens allemaal Russische (klassieke) muziek uploaden. Want ik heb veel opnames (LP's) uit de Sovjet-Unie.

Als iemand de video's wil zien, zie het klassieke muziektopic. ;)
Dankje :) En een linkje naar dat topic graag? :D
pi_119894933
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:44 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dankje :) En een linkje naar dat topic graag? :D
MUZ / De allermooiste klassieke stukken #7

Bij de laatste post. :)
pi_119960523
Video's van Tchaikovsky, Dvorak en Brahms gemaakt op Youtube (zie klassieke muziektopic).

Maar nu stop ik met video's maken want ik weet dat ik daar paranoide van wordt. ;(

Doen jullie nog wat vanavond met Sinterklaasavond? :)

Wij gaan hier met z'n allen eten.
pi_119960594
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:28 schreef Gewas het volgende:
Video's van Tchaikovsky, Dvorak en Brahms gemaakt op Youtube (zie klassieke muziektopic).

Maar nu stop ik met video's maken want ik weet dat ik daar paranoide van wordt. ;(

Doen jullie nog wat vanavond met Sinterklaasavond? :)

Wij gaan hier met z'n allen eten.
Ik ga morgen eens in dat topic kijken :)
Vanavond lekker niksen, zaterdag met de hele familie uit eten. Oma wordt 70. *O*

Geniet van je maaltijd, Gewas!
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119986076
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:30 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik ga morgen eens in dat topic kijken :)
Vanavond lekker niksen, zaterdag met de hele familie uit eten. Oma wordt 70. *O*

Geniet van je maaltijd, Gewas!
Thanks. Het eten was heerlijk, heb mezelf helemaal vol zitten vreten. :9

Alvast gefeliciteerd met je oma! :)

En ik hoop dat je de muziek mooi vind.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2012 09:09:17 ]
pi_119999712
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:44 schreef Messina het volgende:
En toch heeft het internet grote voordelen.
Ook een groot voordeel vind ik dat je via email/internet rustig kan nadenken over wat de ander zegt en het betekenis kan geven voor jezelf, ipv het gehaaste in het alledaagse leven waarbij men in korte tijd allerlei aannames maakt en conclusies trekt zonder dat er iets daarvan uitgesproken of bevestigd is bij de ander en ik mezelf meegezogen voelde in de ander zijn beeld van de realiteit, of wat ik daarvan dacht waar te kunnen nemen.

Voor m'n psychoses was ik ook zo 'snel' en gevat, daarna werd ik meer en sneller afgeleid door allerlei 'nieuwe' stimuli waarvoor ik destijds geen referentiekaders had en ik overkwam als een standaard geval van schizofrenie. Met de jaren kan ik steeds meer 'rare' stimuli plaatsen waardoor ik het kan loslaten en minder afgeleid wordt en ik in het algemeen beter functioneer.
pi_120235930
Vanavond deel 2 van Lord of the Rings op tv.

Ik kan altijd helemaal wegdromen bij dit soort films.
pi_120344762
Vandaag kreeg ik te horen dat ik een angstige, agressieve blik in mijn ogen had. Ik had dan ook last van paranoide gevoelens.

Vraag me af hoe mensen het altijd meteen kunnen zien als je niet lekker in je vel zit.
pi_120345813
Net naar mijn oom geweest. Na 10 minuten had ik het wel gezien.

Ik ben gewoon erg kwaad, de hele week al.
pi_120348330
Klote man... hoe komt dat zo?

Met mij gaat het net wat beter.
pi_120363682
Ik ben heel erg teleurgesteld in alles. Ik heb deze week veel dingen gelezen/gehoord wat aan me zit te knagen. Verder kan ik het niet echt uitleggen.
pi_120366346
Vannacht heb ik echt onwijs lang geslapen. En nu ik wakker ben lijkt het wel alsof ik positieve energie heb gekregen.

Ik heb gister twee nieuwe black metal cd's binnengekregen. Echt briljante muziek, ik word er rustig van (kan vreemd klinken :P ).

Vandaag de hele dag chillen. Ontspanningsoefening doen, voetbal kijken (mijn twee favoriete teams spelen vanmiddag ;) ) en vanavond mosselen eten.
pi_120379367
Ik heb gisteren en vandaag van een uur of elf tot twee 's middags in mijn nest gelegen. Is eigenlijk iets waar ik niet aan moet toegeven want dan heb ik de neiging om dat doordeweeks ook te doen.

Gewas, welke bands zijn het? Ik vind metal ook leuk (maar dan wel meer in de heavy metal hoek zoals Iron Maiden).

Ik ben inmiddels ook klaar met alle zeven seizoenen Star Trek TNG. Was erg vermakelijk. Ben nu bezig met 24. Jack Bauer is een held.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_120379871
@Karboenkeltje

Deathspell Omega en Katharsis. Het is wel best radicale black metal. :P

Oh, ik heb vandaag Feyenoord - ADO gekeken. Geweldige wedstrijd!
pi_120682538
Ik kick het topic weer omhoog, ik ben een tijdje van het forum geweest, sinds afgelopen lente ofzo. Alleen nu ben ik er weer, hoop gezeur, maar uiteindelijk ben ik gewoon zo goed als wel de GGZ uitgelopen. Vrijdag mijn laatste afspraak, niet omdat ik vind dat het zo geweldig goed gaat, maar meer omdat ik het nut van naar de GGZ gaan totaal niet meer zie. Onderzoek en controles zijn er niet, medicijnen krijg ik niet meer en het enige wat er gebeurt in gesprekken is dat de psycholoog "terug praat". Daar heb ik mijn eigen-risico niet voor over.

Nu heb ik de hallucinaties en wanen redelijk in bedwang met het gene dat het minst verstandig is, wiet. Als ik gewoon regelmatig wiet rook word ik rustig en trekt mijn paranoia/achterdocht compleet weg. Hallucinaties ook.

Laatst dan een weekje zonder en meteen ruzie met m'n vrienden, want ik vertrouwde ze voor geen meter uit het niets.

In ieder geval, hoi iedereen!
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_120716673
Hey Demon_from_heaven! Leuk om je hier weer te zien.

Je zegt zelf al dat wiet gebruiken onverstandig is. :P Maar goed, als het echt helpt. ;)

Ik krijg een verschrikkelijk eng gevoel van wiet, dat spul raak ik niet gauw meer aan. :X
pi_120756837
Ook leuk om er weer te zijn

Wiet lijkt zo'n beetje het enige wat angstaanvallen en depressie voor mij stopt en ook niet onbelangrijk, mijn alcoholistische neigingen zijn weg, behalve met de kerst nu dan :P

Anders moet ik echt weer aan de antipsychoticum en denk niet dat ik dat nog aan kan. Ik word, erger dan van wiet helemaal leeg van de middelen die ik tot nu toe heb gehad en heb nogal wat bijwerkingen gehad die erger waren dan de klachten. Dan is wiet wel weer ideaal.

Ik krijg eigenlijk op een rare manier zin in dat gesprek met de psycholoog dat ik 'm ga vertellen dat ik 't beter aan kan zonder hem, haha.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_120757024
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het halen van een rijbewijs na een diagnose schizofrenie? Ik heb in het verleden 2 keer een psychose gehad (lang lang geleden, waarschijnlijk door wiet) en ben ondertussen al jaren psychose en medicijn vrij.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_120757122
Hoi Shazaam. Ik heb van mijn psycholoog gehoord dat je tot twee jaar na je laatste psychose niet mag rijden.

Fijne kerst allemaal.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_120757297
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 december 2012 14:15 schreef Karboenkeltje het volgende:
Hoi Shazaam. Ik heb van mijn psycholoog gehoord dat je tot twee jaar na je laatste psychose niet mag rijden.

Fijne kerst allemaal.
THX :) dat is dan goed nieuws, laatste is volgens mij al meer dan 5-6 jaar geleden :)

Gaat hetzelfde op voor het halen van een rijbewijs ? Ik weet dat je dan een hele medische procedure moet doorlopen en ben vooral ook benieuwd of mensen er hier ervaring mee hebben?
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_120757489
Medische procedure? Het enige wat ik moest doen was op een bepaalde afstand een nummerbord lezen om te bewijzen dat mijn ogen okee waren.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_120757553
Goed om te weten eigenlijk, want ik was eigenlijk aan het sparen voor een rijbewijs, net ook opgezocht, maar dat betekend dus ook dat ik bepaalde rechten heb. Klinkt misschien stom, maar het UWV, althans, mijn werkbegeleider had het wel gehad over bepaalde beroepen waar een rijbewijs wel bij nodig is.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  dinsdag 25 december 2012 @ 14:32:57 #225
262 Re
Kiss & Swallow
pi_120757656
je zegt geen medicatie, maar wat is wiet dan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_120757684
Overigens lees ik ook dat een van de voornaamste reden is dat ze je niet aansprakelijk kunnen stellen als je een ongeluk veroorzaakt. Echt, volkomen belachelijk en dan vragen ze zich af waarom ik een tering hekel heb aan dit land >.>
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_120757696
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 december 2012 14:32 schreef Re het volgende:
je zegt geen medicatie, maar wat is wiet dan?
Iets wat ik dus niet meer gebruik ;) Mijn psychoses kwamen ws door behoorlijk stevig doorblowen ;)
Medicatievrij= geen antipsychotica meer ;)
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_120760660
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 december 2012 14:06 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ook leuk om er weer te zijn

Wiet lijkt zo'n beetje het enige wat angstaanvallen en depressie voor mij stopt en ook niet onbelangrijk, mijn alcoholistische neigingen zijn weg, behalve met de kerst nu dan :P

Anders moet ik echt weer aan de antipsychoticum en denk niet dat ik dat nog aan kan. Ik word, erger dan van wiet helemaal leeg van de middelen die ik tot nu toe heb gehad en heb nogal wat bijwerkingen gehad die erger waren dan de klachten. Dan is wiet wel weer ideaal.

Ik krijg eigenlijk op een rare manier zin in dat gesprek met de psycholoog dat ik 'm ga vertellen dat ik 't beter aan kan zonder hem, haha.
Meer alcohol drinken met deze feestdagen heb ik wel weer last van. Nou ja, ik word totaal niet vervelend ofzo, eigenlijk word ik zelfs heel rustig als ik een paar pilsjes heb gedronken.

Maar vinden ze het wel oke dat je gewoon niet meer naar psychologen/psychiaters gaat?

quote:
7s.gif Op dinsdag 25 december 2012 14:15 schreef Karboenkeltje het volgende:
Hoi Shazaam. Ik heb van mijn psycholoog gehoord dat je tot twee jaar na je laatste psychose niet mag rijden.

Fijne kerst allemaal.
Gelukkig dan maar dat ik toch al niet van plan was een rijbewijs te halen. :P Met de fiets kom ik toch overal...

Jullie ook allemaal fijne feestdagen!
pi_120760731
Kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen wat de psychologen of zelfs familie er van vind, er gebeurt te weinig om ook nog mijn UWV uitkering aan op te maken.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121088484
Gelukkig nieuwjaar allemaal. Alles goed?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_121088837
Gelukkig nieuwjaar! Hier gaat het wel goed, sinds nieuwjaar weer eens op de versiertoer (goede voornemens enzo) en dat zorgt ervoor dat ik me vrolijk voel en mijn zorgen vergeet. Tot ik weer een afwijzing krijg... Maar daar denken we nog even niet aan :)

Ik voel me weer een stuk sterker dan begin december, toen ik echt last had van faalangst en een zwak ego. Hopen dat ik dit gevoel kan houden.
pi_121101696
Jullie ook een gelukkig nieuwjaar.

Hier gaat het zoals altijd. Proberen te chillen en rustig aan doen. Goede voornemens heb ik niet echt.
pi_121103283
Gelukkig nieuw jaar!

Eindelijk 2012 achterlaten, haha. Had vandaag iets leuks gepland, maar ging uiteindelijk jammer genoeg niet door.
Ik ben overigens weer van de wiet af (na 9 maanden vol op gebruik) en ik moet zeggen dat het heel apart voelt. Aan de ene kant voel ik me beter en kan ik ook beter werken, maar aan de andere kant voel ik me heel onstabiel en onzeker. Af en toe word ik ook spontaan paranoïde en kan ik mijn eigen gedachte niet meer volgen. Veel moeite met slapen. Gisteren voor het eerst ook weer een (halfje) melatonine gehad. Dat was enigszins hels, omdat ik niet kon stoppen met denken, maar lichamelijk wel heel erg moe werd, maar dus niet kon slapen. Ook werd ik om het half uur wel wakker.
Heb de psychiatrie, anders dan gepland nog geen gedag gezegd.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121158599
Deze vraag knaagt al een tijdje aan mij:

is schizofrenie nou echt zo'n erge ziekte?

Ik voel me niet heel erg ongelukkig ofzo. Wel last van achterdocht en paranoide gevoelens. Maar het is wel draaglijk.
pi_121158765
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:04 schreef Gewas het volgende:
Deze vraag knaagt al een tijdje aan mij:

is schizofrenie nou echt zo'n erge ziekte?

Ik voel me niet heel erg ongelukkig ofzo. Wel last van achterdocht en paranoide gevoelens. Maar het is wel draaglijk.
Als je er mee om kan gaan hoeft het niet erg te zijn. Ik heb een goed leven.
Alleen momenten van enorme stress en emotie kan ik niet handelen.
pi_121161319
Of schizofrenie heel erg is, ligt er gewoon aan en is moeilijk in te schatten, maar ik ken ze ook wel die echt niet kunnen functioneren. Werken (voor een baas) is voor mij eigenlijk niet te doen. Ik ben erg stressgevoelig en zelfs als er weinig werkdruk is, is het vaak te veel. Daarnaast is concentratie nul, verbanden leggen soms onmogelijk en bij conflicten kan ik vrij snel achterdochtig en paranoïde worden, wat bij mij weer kan zorgen voor agressie.
Nu ben ik overigens niet gediagnosticeerd met schizofrenie, toen ik de diagnose kreeg die ik nu heb was ik 16 en wilde ze mij in eerste instantie geen definitieve diagnose geven. Nu zijn ze niet bereid nog onderzoek te doen, omdat ik mezelf, in de omgeving die ik heb gecreëerd geen zware klachten heb.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121232529
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:09 schreef Murdera het volgende:

[..]

Als je er mee om kan gaan hoeft het niet erg te zijn. Ik heb een goed leven.
Alleen momenten van enorme stress en emotie kan ik niet handelen.
Heb jij ook schizofrenie dan? Of lees ik je bericht verkeerd? :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:22 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Of schizofrenie heel erg is, ligt er gewoon aan en is moeilijk in te schatten, maar ik ken ze ook wel die echt niet kunnen functioneren. Werken (voor een baas) is voor mij eigenlijk niet te doen. Ik ben erg stressgevoelig en zelfs als er weinig werkdruk is, is het vaak te veel. Daarnaast is concentratie nul, verbanden leggen soms onmogelijk en bij conflicten kan ik vrij snel achterdochtig en paranoïde worden, wat bij mij weer kan zorgen voor agressie.
Nu ben ik overigens niet gediagnosticeerd met schizofrenie, toen ik de diagnose kreeg die ik nu heb was ik 16 en wilde ze mij in eerste instantie geen definitieve diagnose geven. Nu zijn ze niet bereid nog onderzoek te doen, omdat ik mezelf, in de omgeving die ik heb gecreëerd geen zware klachten heb.
Waarschijnlijk heb je het al eens verteld, maar welke diagnose heb je nu dan?

Oh ja, ik zit nu ABBA te luisteren. Tussen Bach en Mozart door. Wat een geniale muziek.
pi_121237089
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:44 schreef Gewas het volgende:

Oh ja, ik zit nu ABBA te luisteren. Tussen Bach en Mozart door. Wat een geniale muziek.
Take a chance on meeeeeeeeeeee *O*

Ik ben zoooo moe de laatste weken... :{
Je raekt an de dinge geweun.
pi_121238857
Ik was even aan het zoeken naar de diagnose die in 2011 is gesteld, maar kan tussen m'n papieren bijna niets meer vinden, lastig.
Ik kan me de benaming van de diagnose niet meer herinneren en valt ook onder Psychose NAO sinds het begin. Iets met als hoofdsymptoom "Hallucinaties met intacte realiteitstoetsing", dat was op dat moment ook het grote probleem, hallucinaties die weer zorgde voor wanen en angst.

Nu heb ik wat terug zitten te lezen en zie ik dingen sta die ik me in eerste instantie niet (op die manier) herinner. Zo schijn ik een keer het alarmnummer te hebben gebeld nadat ik dacht gewapende mannen een trein in te zien stappen (2 jaar terug), maar toen ik aan het praten was over de telefoon realiseerde ik me wel dat het niet echt zo was.
Wel vrij bizar hoe mijn brein werkt en vind het vaak wel erg moeilijk toe te geven dat dingen soms niet zo zijn als ik ze zie of herinner.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121277950
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:56 schreef Demon_from_heaven het volgende:
ug zitten te lezen en zie ik dingen sta die ik me in eerste instantie niet (op die manier) herinner. Zo schijn ik een keer het alarmnummer te hebben gebeld nadat ik dacht gewapende mannen een trein in te zien stappen (2 jaar terug), maar toen ik aan het praten was over de telefoon realiseerde ik me wel dat het niet echt zo was.
Wel vrij bizar hoe mijn brein werkt en vind het vaak wel erg moeilijk toe te geve
Heb je maar één diagnose gehad dan, Demon? Of is daar ook een boel aan vooraf gegaan?

Bij mij ging het ongeveer zo:

CD (Antisociale gedragsstoornis)
Depressief
Borderline
Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

Schizofrenie.

Wel al eeuwen geleden, want ik ben oud. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_121278837
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:22 schreef Messina het volgende:

[..]

Heb je maar één diagnose gehad dan, Demon? Of is daar ook een boel aan vooraf gegaan?

Bij mij ging het ongeveer zo:

CD (Antisociale gedragsstoornis)
Depressief
Borderline
Schizotypische persoonlijkheidsstoornis

Schizofrenie.

Wel al eeuwen geleden, want ik ben oud. :P
Bij mij ging het zo:

Psychotische stoornis NAO vanwege tekort aan onderzoek
Psychotische stoornis NAO geen begrip van onderzoek
Geen zin in onderzoek dus Psychose NAO
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121384399
Voordat ik de diagnose schizofrenie kreeg ben ik meerdere keren naar het ziekenhuis geweest omdat ik onverklaarbare lichamelijke klachten had (ik ga niet in op details). Telkens zeiden de doktoren dat er niks aan de hand was, en toen ik voor de derde keer in korte tijd naar het ziekenhuis was geweest hebben ze me doorgestuurd naar de psychiatrie.

Ik was enorm boos op het ziekenhuis en teleurgesteld dat ze er niks aan wilden doen. Ik wist al precies welke ziektes ik had en hoe ze dat moesten opereren. Pas een paar jaar later besefte ik dat het waanideeën waren geweest.

Beetje persoonlijke info maar ik moest het een keer gezegd hebben.

Even iets anders. Ik heb de ultieme manier gevonden om te chillen, namelijk met de spellen van Resident Evil. Ik word er helemaal rustig van. :D
pi_121384652
Zelf jaren lang, vanaf een jaar of 7 onverklaarbare lichamelijke klachten (daarvoor al geestelijk, wat toen niet is geconstateerd). Uiteindelijk op m'n 14e naar een psycholoog gestuurd die na een gesprek van een uur constateerde dat ik "PDD-NOS" had. Op dat moment ben ik weg gegaan en de volgende dag heb ik mijn dossier laten "vernietigen", wat uiteraard niet kan.
Op m'n 16e zelf naar de GGZ gegaan met klachten die gingen van hallucinaties, wanen en gedachte over suïcide en pogingen daartoe. "PDD-NOS" is inmiddels uitgesloten en er zijn genoeg andere verklaringen gekomen voor lichamelijke klachten, maar ze hebben mij toen wel zo erg zitten te pushen dat ik gezond was, dat ik geestelijk gek werd.

Overigens straks even naar de huisarts, ik klap geestelijk en lichamelijk helemaal in elkaar. Snel achteruit de laatste week.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121385172
@Demon

Ik snap nooit als ik lees dat sommige psychologen/psychiaters zo snel (binnen een uur) een diagnose kunnen stellen. Bij mij duurde het ongeveer een jaar, na veel gesprekken en testen voordat er een diagnose kwam.

Heb je een idee hoe het komt waarom het de afgelopen week minder gaat? In ieder geval sterkte bij de huisarts!
pi_121385298
@Gewas:

Gaat al langere tijd snel achteruit, om precies te zijn, sinds 17 december, toen ik gestopt ben met wiet gebruik.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121421540
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:05 schreef Gewas het volgende:

Ben nog niemand tegengekomen die dit mooie muziek vind. Maar misschien vind iemand hier het mooi.
Ik lees hier af ten toe een beetje mee en vind het een prachtig nummer. Bedankt voor het posten.
ik zocht wat info over stps en kwam per ongeluk hier terecht.
pi_121421575


[ Bericht 100% gewijzigd door DarkMinded op 11-01-2013 00:57:05 ]
pi_121423798
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 00:55 schreef DarkMinded het volgende:

[..]

Ik lees hier af ten toe een beetje mee en vind het een prachtig nummer. Bedankt voor het posten.
ik zocht wat info over stps en kwam per ongeluk hier terecht.
Ben blij dat je het mooie muziek vind. :D Naar mijn mening één van de mooiste werken van Bach.

(Wat betekent stps eigenlijk? :P )
pi_121430401
Oh dat betekent schizotypische persoonlijkheidsstoornis. Tijdje geleden te horen gekregen. Maar daar gaat dit topic niet over, als zijn er wel wat raakvlakken volgens mij. Dus ik vond het interessant om mee te lezen. :D

[ Bericht 55% gewijzigd door DarkMinded op 11-01-2013 12:55:20 ]
pi_121432231
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:47 schreef DarkMinded het volgende:
Oh dat betekent schizotypische persoonlijkheidsstoornis. Tijdje geleden te horen gekregen. Maar daar gaat dit topic niet over, als zijn er wel wat raakvlakken volgens mij. Dus ik vond het interessant om mee te lezen. :D
Je bent tóch gewoon welkom hier. ;)

@Demon: Hoe gaat het nu? Wat voor advies heb je gekregen? Ik vind het knap dat je gestopt bent met wiet -ondanks dat je nu dus wat problemen hebt-

Ik durf te zeggen dat het gewoon goed met mij gaat nu. Ik verlang wel naar het zonnetje...
Je raekt an de dinge geweun.
pi_121459666
Huisarts zei: Uhh, ja, ik mag dit eigenlijk niet zeggen en vertel het ook niet door, maar begin weer met blowen, dat is het enige dat ik je kan adviseren.

Ik ben nog zo hard de coffeeshop ingerend, vandaag mailtje terug van psycholoog, die heeft me verteld dat ik een afspraak kon maken met het psychiater om te kijken naar meditatieve wiet. Zijn voorstel was overigens ook om te kijken naar medicatie, wat er dus op neer komt, dat ik dan weer kom te zitten aan.

Anti-depresieva, anti-psychotica, slaappillen, zware pijnstillers, medicijnen tegen mijn huidziekte icm zalfjes en daarnaast nog zo'n 4 gram paracetamol.

Mijn huisarts zegt dat hij me liever aan de wiet houd en daar ben ik blij mee.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121463321
Bedoel je niet medicinale wiet? :P
pi_121642591
@Demon

Hoe gaat het nu met je?

Ik heb weleens te horen gekregen dat ik alcohol gebruikte als zelfmedicatie.

Deze week heb ik een probleem overwonnen waarvan ik dacht dat het niet mogelijk was. Sinds drie jaar had ik last van dit probleem, en het is vreemd om nu te beseffen dat het al die tijd toch echt tussen mijn oren zat.

Deze muziek wil ik even aan jullie laten horen.


Deze muziek heb ik deze week gekocht. Samen met alle symfonieën van hem en drie Hongaarse dansen. Ik word er rustig van.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2013 19:43:27 ]
pi_121650261
@Gewas:

Slechter dan ik had verwacht, maar dat komt ook omdat ik geen geld heb voor wiet, want 1 of ander bedrijf heeft alles er af gehaald en ik wacht nog tot het word teruggeschreven.
Denk niet dat hier de juiste plek is om alles uit te leggen, het is nogal lang. Zie R&P / Hoe om te gaan met woede.

In ieder geval, hoe gaat het tegenwoordig met jou Gewas?
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121651437
@Demon

Ik zal straks het hele topic lezen. :)

Met mij gaat het eigenlijk heel goed deze week. Ben weer dingen aan het ondernemen (naar buiten gaan enz.) Gister nog door de sneeuw naar het winkelcentrum gelopen. Dat had ik echt al heel lang niet meer gedaan.

Als ik naar buiten of ergens naartoe ben geweest merk ik dat dat positieve energie geeft.
  donderdag 24 januari 2013 @ 09:02:36 #256
394729 ischabella
I swear to drunk, I'm not
pi_121973056
Klassieke muziek klinkt zo energievol, machtig en een beetje druk ofzo. Heel soms vind ik het fijn om te luisteren, maar meestal word ik er bang en angstig van en zet ik de muziek snel weer af!
pi_122218005
Eigenlijk was ik van plan om het allemaal maar een beetje te laten gaan, maar word af en toe wel erg moeilijk om vol te houden. Wiet kalmeert, maar ik kan echt totaal niet meer alleen zijn, vooral 's avonds en 's nachts. Het begint ook meer op een "geest" te lijken dan op de hallucinaties die ik eerder had.
Ik krijg last van zeer sterke hallucinaties tijdens de rem-slaap, althans, dat denk ik. Ik val steeds vaker trippend in slaap; dan val ik of in slaap of ga ik m'n bed uit en ik word wakker met hele sterke hallucinaties, waarnaar ik niet meer in slaap (durf) te vallen. Overdag ook kleine dingetjes zoals lichte (tintelende) aanrakingen en hallucinaties in gezichtshoeken.
Daarnaast spraken van stemmingswisselingen, waarvan het grootste deel gepaard gaat met lusteloosheid.

Alleen zit ik net in de periode waar ik over kan gaan van de jeugdafdeling naar de volwassenen en heb ik daardoor echt geen zin om het er over te gaan hebben. Al helemaal niet het gezeur met naar een kliniek of wat dan ook.

Afwachten tot ik eindelijk over ben, denk ik.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_122245100
Hey Demon,

Heb je wel eens geprobeerd om met muziek aan in slaap te vallen? Muziek waar je rustig van wordt. :)

En ze gaan je toch niet naar een kliniek sturen als je last heb van hallucinaties? ;) Beste is toch denk ik om het er gewoon over te hebben met de behandelaars.

Wat ik de afgelopen maanden heb is dat ik vlak voordat ik in slaap val stemmen hoor. Maar dat is niet zo'n probleem, heb er verder geen last van.
pi_122248367
Zo, gisteren bij mijn ambulant verpleegkundige geweest. Meteen maar even wegen en; ik weeg tegenwoordig een machtige 97 kg (met kleding). Typisch, ik heb tussen mijn 17de en 30 altijd stabiel op 75 kg gezeten, randje ondergewicht en nu dus randje overgewicht. Dankzij de clozapine 20 kg erbij*.

* Wel allemaal buikvet maar je kan niet alles hebben.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_122251499
quote:
7s.gif Op woensdag 30 januari 2013 11:06 schreef Karboenkeltje het volgende:
Zo, gisteren bij mijn ambulant verpleegkundige geweest. Meteen maar even wegen en; ik weeg tegenwoordig een machtige 97 kg (met kleding). Typisch, ik heb tussen mijn 17de en 30 altijd stabiel op 75 kg gezeten, randje ondergewicht en nu dus randje overgewicht. Dankzij de clozapine 20 kg erbij*.

* Wel allemaal buikvet maar je kan niet alles hebben.
Mannen (en vrouwen!) met een buikje zien er vaak wel beter uit dan die magere dingen! Nja, dat is natuurlijk persoonlijk, maar goed, vind ik dus! ;)

Ik ben na medicatie ook ontzettend aangekomen (70 ->120), maar ik weeg nu weer onder de 80. Kwestie van heel hard voor mezelf zijn.

Het gaat hier wel goed. Houd mezelf bezig met schilderen (raamkozijnen, geen stillevens).
Je raekt an de dinge geweun.
pi_122253774
Vannacht voor het eerst in tijden echt geslapen. Wel met een enorme studio spot aan, raam dicht en muziek, maar ik sliep heerlijk. Voor het slapen werd ik wel zo gestrest om nog te gaan slapen dat ik echt enorm veel heb gerookt en had ook eerder op de avond nog wiet gerookt, maar uiteindelijk heerlijk geslapen.
Waren wel wat hallucinaties en ging zeker niet rustig, maar was lang niet zo beangstigend als de afgelopen week. Wat een voordeel is, want dan word het komende nacht hopelijk ook wat makkelijker. :)

@Gewas: Ik heb bij mijn huidige psycholoog en psychiater heel erg het gevoel dat ze me 3 kwart van de tijd niet serieus nemen en de rest van de tijd denken dat ik zeer gevaarlijk ben en een kliniek in moet. Het is altijd of het 1 of het ander, daarom ook binnenkort naar een nieuwe.
Ik kan trouwens al jaren niet meer slapen zonder muziek, als jong jochie had ik altijd de muziek van m'n broer op de achtergrond, maar nu moet ik dat zelf doen, haha.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_122287075
Ik ben ook best wat aangekomen sinds ik medicatie gebruik. Nu is mijn gewicht wel stabiel.

@ Demon

Waarom denken ze dat je gevaarlijk bent dan? (als het niet een te persoonlijke vraag is ;) )

Hoe heb je vannacht geslapen?

Ik val sinds een aantal jaar altijd in slaap met muziek aan, anders is het onrustig in mijn hoofd (stemmen). Best vreemd eigenlijk.
pi_122287157
Dit plaatje kwam ik van de week tegen op internet.



Ik blijf maar lachen om dit plaatje.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2013 08:23:39 ]
pi_122287606
Zware dagen.
pi_122322709
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 08:13 schreef Gewas het volgende:
Ik ben ook best wat aangekomen sinds ik medicatie gebruik. Nu is mijn gewicht wel stabiel.

@ Demon

Waarom denken ze dat je gevaarlijk bent dan? (als het niet een te persoonlijke vraag is ;) )
Ik heb een lichte geschiedenis met agressie en intimidatie, et cetera.
quote:
Hoe heb je vannacht geslapen?
Gaat afgelopen nachten wel redelijk, kost wel meerdere pogingen om in slaap te komen, omdat ik nog weleens als ik bijna in slaap ben ineens wakker schrik, maar slaap wel redelijk goed door. Wel elke avond wiet gebruikt, anders word ik niet rustig.
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 08:22 schreef Gewas het volgende:
Dit plaatje kwam ik van de week tegen op internet.

[ afbeelding ]

Ik blijf maar lachen om dit plaatje.
Ik kwam 'm geloof ik afgelopen week tegen op FOK!, ik vond 'm juist vreselijk irritant en denigrerend.

quote:
9s.gif Op donderdag 31 januari 2013 08:56 schreef Murdera het volgende:
Zware dagen.
Wat dan?
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_122326628
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 08:22 schreef Gewas het volgende:
Dit plaatje kwam ik van de week tegen op internet.

[ afbeelding ]

Ik blijf maar lachen om dit plaatje.
Dat soort plaatjes brengen juist het idee van meerdere persoonlijkheden weer naar boven.
pi_122326958
quote:
2s.gif Op woensdag 30 januari 2013 14:20 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Vannacht voor het eerst in tijden echt geslapen. Wel met een enorme studio spot aan, raam dicht en muziek, maar ik sliep heerlijk. Voor het slapen werd ik wel zo gestrest om nog te gaan slapen dat ik echt enorm veel heb gerookt en had ook eerder op de avond nog wiet gerookt, maar uiteindelijk heerlijk geslapen.
Waren wel wat hallucinaties en ging zeker niet rustig, maar was lang niet zo beangstigend als de afgelopen week. Wat een voordeel is, want dan word het komende nacht hopelijk ook wat makkelijker. :)

Dat heb ik van het zomer ook wel gehad. Dat ik in slaap viel, na een half uur wakker werd en niet meer in slaap durfde te vallen zonder dat het licht aan was.
pi_122327088
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 00:23 schreef Riddler86 het volgende:

[..]

Dat heb ik van het zomer ook wel gehad. Dat ik in slaap viel, na een half uur wakker werd en niet meer in slaap durfde te vallen zonder dat het licht aan was.
Inclusief zeer realistische dromen en verlies van controle over lichaam?
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_122327195
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 00:28 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Inclusief zeer realistische dromen en verlies van controle over lichaam?
Enigszins, maar niet in heel erge mate. Dat was dan ook in een periode met wat meer stress dan normaal, en dan krijg ik last van zulke dingen.
Wat jij omschrijft is een stuk heftiger, knap hoe je ermee omgaat!
pi_122334578
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 00:31 schreef Riddler86 het volgende:

[..]

Enigszins, maar niet in heel erge mate. Dat was dan ook in een periode met wat meer stress dan normaal, en dan krijg ik last van zulke dingen.
Wat jij omschrijft is een stuk heftiger, knap hoe je ermee omgaat!
Ach er mee omgaan, over het algemeen rook ik gewoon een joint en probeer ik totaal niet meer bij kennis te zijn voor ik naar bed ga, omdat ik juist geen zin heb om het probleem te tackelen
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_122336283
Nou ja, ik vind het geen denigrerend plaatje. Het leuke is juist dat er op een grappige manier wordt afgebeeld dat je in de gaten wordt gehouden. Meerdere persoonlijkheden had ik zelf niet aan gedacht.

Oh, weekend is voor mij begonnen. *O*
pi_122336425
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:12 schreef Gewas het volgende:
Nou ja, ik vind het geen denigrerend plaatje. Het leuke is juist dat er op een grappige manier wordt afgebeeld dat je in de gaten wordt gehouden. Meerdere persoonlijkheden had ik zelf niet aan gedacht.

Oh, weekend is voor mij begonnen. *O*
Ik heb ook weekend :D
Al uhh, 18 maanden ofzo, maar oke, het is weekend ^O^
Zometeen even naar de psycholoog alleen.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_122342537
Weekend moet voor mij nog even wachten. Ik blijf nog even op werk in de hoop dat de regen spoedig ophoudt.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_122343186
Ik ben aan het klussen. Tegelen. Vind ik leuk. Rustgevend.

En supersnel resultaat.

Fijn weekend allemaal! :*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_122344041
Hoorde net van een collega dat er vanmiddag geborreld gaat worden. Als ik dan toch op de regen (het ophouden ervan) moet wachten, gaat dat vast prima in combinatie met een paar gratis biertjes.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_122349969
Proost, Karboenkeltje!

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 15:10 schreef Messina het volgende:
Ik ben aan het klussen. Tegelen. Vind ik leuk. Rustgevend.

En supersnel resultaat.

Fijn weekend allemaal! :*
Hey Messina,

Jij ook een fijn weekend. :*

Wat voor mij rustgevend werkt is een spel dat ik aan het spelen ben. Zie dit topic:

GAM / IL-2 Sturmovik
pi_122350075
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 12:16 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Ik heb ook weekend :D
Al uhh, 18 maanden ofzo, maar oke, het is weekend ^O^
Zometeen even naar de psycholoog alleen.
En, hoe ging het bij de psycholoog? ;)

Doe je overdag wel iets/onderneem je dingen?

Vrijwilligerswerk kan een hele goede uitkomst zijn. Als je toch iets rustigs wilt maar ook bezig zijn. :)
pi_122356213
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 18:02 schreef Gewas het volgende:

[..]

En, hoe ging het bij de psycholoog? ;)

Doe je overdag wel iets/onderneem je dingen?

Vrijwilligerswerk kan een hele goede uitkomst zijn. Als je toch iets rustigs wilt maar ook bezig zijn. :)
Bij de psycholoog was het lichtelijk irritant, al helemaal, omdat hij echt compleet door de mand viel. Hij vroeg mij "Hoe gaat het?" en ik als mijn standaard "Ja, wel goed, op 1 dingetje na." en toen reageerde hij dat hij dat wel merkte, maar toen begon ik te vertellen en na een tijdje was het echt van "Het gaat dus helemaal niet goed he?". Tja, het gaat wel redelijk. Alleen kan ik echt niet meer slapen zonder wiet en heb ik ook enige angst om te gaan slapen, niet echt gezond.
Verder moet ik overdag heel erg uitkijken dat het niet achteruit gaat. Wat ik vandaag merkte is dat ik door de dag heen echt lichtelijk gek werd, begon al eerder, want er stond een grote bus midden in de stad met "Jesus red" erop en allemaal mensen eromheen die wilde praten over god, daar kan ik nogal slecht tegen, dus ik ben er tegenover gaan staan en heb Saint van Marilyn Manson gedraait op m'n mobiel :P
Uiteindelijk bij de psycholoog kon ik totaal niet meer denken en als hij 2 dingen vroeg in een zin, moest ik hem vragen de eerste vraag te herhalen, omdat ik het gewoon niet wist. Ook wat ander vreemd gedrag opgemerkt aan mezelf, zo vroeg ik in een winkel aan de verkoopster wat ze zei, terwijl ze helemaal niets had gezegt.

Overdag ben ik niet echt heel actief meer, ik deed eerder redelijk veel vrijwilligerswerk, maar dit werd totaal niet gewaardeerd. Nu eigenlijk een beetje op FOK! zitten, wat gamen en serie's kijken, ook wel regelmatig naar vrienden. Niet echt met iets zinnigs bezig, maar doe wel continu iets.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_122439158
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 17:58 schreef Gewas het volgende:

Wat voor mij rustgevend werkt is een spel dat ik aan het spelen ben. Zie dit topic:

GAM / IL-2 Sturmovik
Hee! Dat spel heb ik ook liggen. Wel iets te realistisch want landen is me nog niet een keer gelukt. En de enige moffenkist die ik uit de lucht heb gekregen heb ik aangevlogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Karboenkeltje op 03-02-2013 21:36:30 (Grammatica is een teef.) ]
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_122513658
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:42 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Bij de psycholoog was het lichtelijk irritant, al helemaal, omdat hij echt compleet door de mand viel. Hij vroeg mij "Hoe gaat het?" en ik als mijn standaard "Ja, wel goed, op 1 dingetje na." en toen reageerde hij dat hij dat wel merkte, maar toen begon ik te vertellen en na een tijdje was het echt van "Het gaat dus helemaal niet goed he?". Tja, het gaat wel redelijk. Alleen kan ik echt niet meer slapen zonder wiet en heb ik ook enige angst om te gaan slapen, niet echt gezond.
Verder moet ik overdag heel erg uitkijken dat het niet achteruit gaat. Wat ik vandaag merkte is dat ik door de dag heen echt lichtelijk gek werd, begon al eerder, want er stond een grote bus midden in de stad met "Jesus red" erop en allemaal mensen eromheen die wilde praten over god, daar kan ik nogal slecht tegen, dus ik ben er tegenover gaan staan en heb Saint van Marilyn Manson gedraait op m'n mobiel :P
Uiteindelijk bij de psycholoog kon ik totaal niet meer denken en als hij 2 dingen vroeg in een zin, moest ik hem vragen de eerste vraag te herhalen, omdat ik het gewoon niet wist. Ook wat ander vreemd gedrag opgemerkt aan mezelf, zo vroeg ik in een winkel aan de verkoopster wat ze zei, terwijl ze helemaal niets had gezegt.

Overdag ben ik niet echt heel actief meer, ik deed eerder redelijk veel vrijwilligerswerk, maar dit werd totaal niet gewaardeerd. Nu eigenlijk een beetje op FOK! zitten, wat gamen en serie's kijken, ook wel regelmatig naar vrienden. Niet echt met iets zinnigs bezig, maar doe wel continu iets.
Over dat gek worden overdag. Dat kan komen als er teveel 'prikkels' en informatie je hoofd binnenkomt. Ik heb dat in ieder geval best wel.

Wat voor vrijwilligerswerk deed je? En waarom werd het niet gewaardeerd? :?

Maar bezig zijn met dingen is sowieso goed. :)
pi_122513767
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2013 21:35 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Hee! Dat spel heb ik ook liggen. Wel iets te realistisch want landen is me nog niet een keer gelukt. En de enige moffenkist die ik uit de lucht heb gekregen heb ik aangevlogen.
Voor landen kan je de autopilot gebruiken. ;) Maar vliegtuigen uit de lucht schieten is in dit spel inderdaad heel moeilijk. Mij lukt het meestal ook niet, daarom ben ik nu de Bomber campaign aan het doen. :P

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2013 16:55:28 ]
pi_122514084
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:48 schreef Gewas het volgende:

[..]

Over dat gek worden overdag. Dat kan komen als er teveel 'prikkels' en informatie je hoofd binnenkomt. Ik heb dat in ieder geval best wel.
Zou best kunnen, maar dat valt vaak ook nog wel mee, want ben dan gewoon rustig de hele dag wat muziek aan het luisteren en lezen.
quote:
Wat voor vrijwilligerswerk deed je? En waarom werd het niet gewaardeerd? :?

Maar bezig zijn met dingen is sowieso goed. :)
Ik was sport trainer en DJ, maar beide werden niet echt gewaardeerd, sporters kwamen bijna niet opdagen en ik wilde graag m'n programma uitbreiden, maar kreeg daar geen response op.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_122593374
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:57 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Zou best kunnen, maar dat valt vaak ook nog wel mee, want ben dan gewoon rustig de hele dag wat muziek aan het luisteren en lezen.

[..]

Ik was sport trainer en DJ, maar beide werden niet echt gewaardeerd, sporters kwamen bijna niet opdagen en ik wilde graag m'n programma uitbreiden, maar kreeg daar geen response op.
Hmmm normaal zouden ze toch blij moeten zijn met vrijwilligers. :{ Maar er zijn natuurlijk veel meer soorten vrijwilligerswerk.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2013 13:28:35 ]
pi_122624453
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:28 schreef Gewas het volgende:

[..]

Hmmm normaal zouden ze toch blij moeten zijn met vrijwilligers. :{ Maar er zijn natuurlijk veel meer soorten vrijwilligerswerk.
Ja, maar als je na een tijdje te veel een andere koers op wil, of ze er achter komen dat je niet echt past bij hun denkwijze, ben je snel weg. En mijn leerlingen met sport, waren voornamelijk dikke pubers die eigenlijk niet zo nodig wilde sporten.
Ik merk wel dat ik erg vaak verkeerd word begrepen, maar ach, ben nu maar weer eens begonnen met daten, want ik ben het alleen zijn een beetje zat, vrienden zijn me iets te macho aan het doen richting mij. Als je dan eens een keer zegt dat je je wel een beetje kut voeld, proberen ze dat gesprek echt te mijden.

Overigens ben ik ook eindelijk aangemeld bij een reintergratiebureau, benieuwd hoe dat gaat worden.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_122636219
Weekend! *O*

Hebben jullie nog plannen?

Ik ben sinds een paar dagen hele zweverige muziek aan het ontdekken. Van die ruimtemuziek, heerlijk. :D
pi_122637465
Alweer weekend? Ik moet echt beter op gaan letten, ik zou zweren dat het nog zondag was en januari. Ik ga hier en daar dan maar weer eens lekker wat feest vieren denk ik :P
Dan volgende week m'n studio weer ombouwen, haha.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_122637534
Ik ga in het weekend mijn broeder helpen verhuizen, levert weer een gratis maaltijd op.

Verder, het volgende komische toeval:

Mijn hallucinaties beschuldigen mij van satanisme. Ik kocht zojuist een staatslot en wat waren de drie laatste cijfers? Juist, 666 dus. Als ik win ga ik baby's offeren aan de duistere overheer. :P
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_122637632
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:07 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik ga in het weekend mijn broeder helpen verhuizen, levert weer een gratis maaltijd op.

Verder, het volgende komische toeval:

Mijn hallucinaties beschuldigen mij van satanisme. Ik kocht zojuist een staatslot en wat waren de drie laatste cijfers? Juist, 666 dus. Als ik win ga ik baby's offeren aan de duistere overheer. :P
Ik had laatst dat ik 13 keer achter elkaar een straat gooide (in 1 worp) met dobbelen. Nu ik daar aan terug denk.... wow, dat was best creepy :P
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_122638548
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:07 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik ga in het weekend mijn broeder helpen verhuizen, levert weer een gratis maaltijd op.

Verder, het volgende komische toeval:

Mijn hallucinaties beschuldigen mij van satanisme. Ik kocht zojuist een staatslot en wat waren de drie laatste cijfers? Juist, 666 dus. Als ik win ga ik baby's offeren aan de duistere overheer. :P
Ik heb een hele tijd gehad dat ik overal de naam St. Germaine tegenkwam. In films, boeken, op tv. Nog steeds weet ik niet wat de naam betekent. Als je hier te lang over nadenkt kan het best beangstigend zijn.
pi_122638827
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:35 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik heb een hele tijd gehad dat ik overal de naam St. Germaine tegenkwam. In films, boeken, op tv. Nog steeds weet ik niet wat de naam betekent. Als je hier te lang over nadenkt kan het best beangstigend zijn.
Die maakt anders best lekkere muziek

I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_122639263
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:43 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Die maakt anders best lekkere muziek

Dus ook al muziek! :o

Maar zonder gekheid... waarom heten zoveel dingen St. Germain? :+
pi_122639288
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:54 schreef Gewas het volgende:

[..]

Dus ook al muziek! :o

Maar zonder gekheid... waarom heten zoveel dingen St. Germain? :+
Het is gewoon een plaatsnaam (ik geloof zo'n beetje Parijs), waar volgens mij weer veel dingen naar vernoemd worden.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_122639328
zijn jullie altijd bij machte om te herkennen wanneer dingen echt zijn of nouja, je eigen werkelijkheid zijn?
pi_122639364
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:56 schreef Murdera het volgende:
zijn jullie altijd bij machte om te herkennen wanneer dingen echt zijn of nouja, je eigen werkelijkheid zijn?
Totaal niet, maar dat accepteer ik inmiddels van mezelf.

Ok, eigenlijk niet, ik doe gewoon alsof ik het accepteer, want kan er zo weinig aan doen.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_122639413
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:56 schreef Murdera het volgende:
zijn jullie altijd bij machte om te herkennen wanneer dingen echt zijn of nouja, je eigen werkelijkheid zijn?
Ik ben tegenwoordig inderdaad wel in staat om mijn hallucinaties als zodanig te beschouwen. Heeft wel een tijd en veel moeite gekost.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_122639483
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:59 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Ik ben tegenwoordig inderdaad wel in staat om mijn hallucinaties als zodanig te beschouwen. Heeft wel een tijd en veel moeite gekost.
Ik dacht eerder juist altijd heel goed onderscheid te kunnen maken, maar ik moet zeggen dat het bij mij juist steeds moeilijker word.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_122639551
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:01 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Ik dacht eerder juist altijd heel goed onderscheid te kunnen maken, maar ik moet zeggen dat het bij mij juist steeds moeilijker word.
Dat is naar.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_122639605
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:02 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Dat is naar.
Ik ga er volgens mij wel verkeerd mee om, want ik merk dat heel snel als ik iets fout heb gedaan (wat ik me overigens meestal niet herinner), dat ik dan gewoon zo iets heb van "Ja, dat is niet mijn probleem, kan ik ook niets aan doen"

Weet niet of het erg verstandig van me is, maar ik moet wat.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_122639826
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:04 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Ik ga er volgens mij wel verkeerd mee om, want ik merk dat heel snel als ik iets fout heb gedaan (wat ik me overigens meestal niet herinner), dat ik dan gewoon zo iets heb van "Ja, dat is niet mijn probleem, kan ik ook niets aan doen"

Weet niet of het erg verstandig van me is, maar ik moet wat.
Ik denk niet dat ik je tips kan geven want iedereen moet zelf uitzoeken hoe hij met de (zeer diverse) situaties omgaat.

In mijn geval is het redelijk simpel. Ik hoor stemmen van mensen die niet in de buurt zijn dus dat kan niet echt zijn. In het begin dacht ik dat er een soort zender op mijn persoon geplaatst was en deed ik rare dingen zoals mijn jas in de magnetron stoppen en dergelijke.

Het zou ook kunnen dat de medicatie helpt maar ik denk dat het grootste deel van mijn progressie komt door (vrijwilligers)werk en concentratieoefeningen (om maar niet op de stemmen te hoeven letten).
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_122640246
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:01 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Ik dacht eerder juist altijd heel goed onderscheid te kunnen maken, maar ik moet zeggen dat het bij mij juist steeds moeilijker word.
Ik dacht ook eigenlijk dat ik het heel goed bij kon houden zegmaar, maar ik besef me steeds meer dat dat eigenlijk best wel tegenvalt. dat het soms erg geleidelijk gaat, en dat ik pas na een tijd merk dat dingen niet meer kloppen. Daar heb ik het wel een beetje moeilijk mee. Ik heb mezelf toch overschat ben ik bang.
pi_122640297
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:21 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik dacht ook eigenlijk dat ik het heel goed bij kon houden zegmaar, maar ik besef me steeds meer dat dat eigenlijk best wel tegenvalt. dat het soms erg geleidelijk gaat, en dat ik pas na een tijd merk dat dingen niet meer kloppen. Daar heb ik het wel een beetje moeilijk mee. Ik heb mezelf toch overschat ben ik bang.
Ik vind het vrij deprimerend, maar ik laat het maar gebeuren tegenwoordig. Ohja, dicht!
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')