abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_118777695
registreer om deze reclame te verbergen
Weten jullie of er nu weer een eigen bijdrage in de GGZ komt (met dit nieuwe regeerakkoord)? Ik heb er dacht ik iets over gelezen de afgelopen dagen.
pi_118778210
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 16:56 schreef Gewas het volgende:
Weten jullie of er nu weer een eigen bijdrage in de GGZ komt (met dit nieuwe regeerakkoord)? Ik heb er dacht ik iets over gelezen de afgelopen dagen.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ijnen-regeerakkoord/

Volgens dit artikel blijft de eigen bijdrage bestaan (laatste stukje).
pi_118778579
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 17:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ijnen-regeerakkoord/

Volgens dit artikel blijft de eigen bijdrage bestaan (laatste stukje).
Ah. ;(

ik kan het betalen, maar ik heb mensen gekend (in de psychiatrie) die dit bedrag waarschijnlijk niet kunnen ophoesten. Over de hoogte van de eigen bijdrage staat dan weer niks...
pi_118782472
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 17:28 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ah. ;(

ik kan het betalen, maar ik heb mensen gekend (in de psychiatrie) die dit bedrag waarschijnlijk niet kunnen ophoesten. Over de hoogte van de eigen bijdrage staat dan weer niks...
Bijzondere bijstand wordt wel versoepeld, dus zij die het niet kunnen betalen kunnen daar een beroep op doen.

Hoe gaat het verder, met iedereen? :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_118783577
Hey!

Hoe is het met jullie?
Ik heb wat last van een dalende stemming. Ik geef de winter hiervan de schuld.
Maar ach, verder gaat het best goed.
Leponex slik ik trouw. Net als de AD. Ik ben een modelschizofreen wat dat betreft. O-)
Ook krijg ik nu behandeling van een FACT team. Dan zou de behandeling wat meer thuis geconcentreerd worden (is het idee). Maar ik zie niemand thuis en zit er ook niet echt op te wachten.
Je moet leven en behandeld worden gescheiden houden... of zoiets... :D
RIBW bevalt ook nog goed. Afgezien van een chronisch gebrek aan privacy, is het best gezellig zo.
Wel ga ik op termijn naar een appartement. Scheelt dat ik dan de zooi van een ander niet meer hoef op te ruimen.

Ik ben benieuwd hoe bij jullie de vlag hangt.

Ik wens jullie een fijne voortzetting van het weekend.

:*
pi_118786030
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 20:04 schreef Gro het volgende:
Hey!

Hoe is het met jullie?
Ik heb wat last van een dalende stemming. Ik geef de winter hiervan de schuld.
Maar ach, verder gaat het best goed.
Leponex slik ik trouw. Net als de AD. Ik ben een modelschizofreen wat dat betreft. O-)
Ook krijg ik nu behandeling van een FACT team. Dan zou de behandeling wat meer thuis geconcentreerd worden (is het idee). Maar ik zie niemand thuis en zit er ook niet echt op te wachten.
Je moet leven en behandeld worden gescheiden houden... of zoiets... :D
RIBW bevalt ook nog goed. Afgezien van een chronisch gebrek aan privacy, is het best gezellig zo.
Wel ga ik op termijn naar een appartement. Scheelt dat ik dan de zooi van een ander niet meer hoef op te ruimen.

Ik ben benieuwd hoe bij jullie de vlag hangt.

Ik wens jullie een fijne voortzetting van het weekend.

:*
Hey,

Het is ook echt niks he, dat weer. Koud, regen, druilerig, mehhhh. Ik word daar zelf ook niet heel vrolijk van. Een echte dip kan ik het niet noemen, maar ik ben momenteel ook niet echt het zonnetje in huis. ;)

Medicijnen slik ik meestal braaf. In de afgelopen vijf jaar twee keer de keus gemaakt om even te stoppen, beide keren kwam ik in 'de donkere wereld' terecht. Ik vind die donkere wereld niet zo leuk. Dus -na een beetje dwang hier en daar- weer begonnen en ondanks de moeheid ben ik blij dat ik uit die donkere wereld ben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder gaat het momenteel wel okay. Veel plannen die niet ten uitvoer worden gebracht, maar ik zit er niet zo mee. Gewoon thuis op de bank, bakkie thee met moeder, relaxen.
Over 44 dagen vakantie, ahhhh *O*
pi_118799460
Hey Gro O+ en Messina O+

@Gro

Ik ben ook een modelschizofreen die altijd netjes de medicatie slikt. :D Omdat ik weet dat ik echt niet zonder kan. Als ik een avond de medicatie ben vergeten heb ik er 2 dagen last van.

@Messina

Dat is vervelend met die vriend. Ik heb het ook weleens dat ik (onbedoeld) iemand heel erg beledig, zonder dat dat de bedoeling was. Inderdaad vooral tijdens psychotische episodes.

Het koudere weer en de winter die eraan komt word ik ook niet echt heel erg vrolijk van.

Maar verder gaat het met mij best goed. De angsten onder controle houden lukt steeds beter.

Jullie ook een fijn weekend!
pi_118806170
Heyyyy Gewas! :*

Het lijkt erop dat het koude / druilerige weer ons allemaal down krijgt.
Fijn om te horen dat het goed met je gaat.

Zoon is jarig O+ Ik ben de drukte even ontvlucht. :@
pi_118815252
Gefeliciteerd met je zoon, Messina! :)

Ik ga vanavond chillen voor de tv. O-)
pi_118824060
Thanks! :*

Ik heb er genoeg van voor vandaag. Ga zo ook maar eens TV kijken. :)
pi_118824681
Praaten jullie ook met de familie over de ziekte of liever niet?
pi_118877675
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:22 schreef CornflakesXL het volgende:
Praaten jullie ook met de familie over de ziekte of liever niet?
Ik praat er bijna niet over, vooral als het niet nodig is.

Probeer het zo veel mogelijk te beperken tot hulpverleners. En dit topic. :P
pi_118877681
Ik heb een nieuwe levensfilosofie: Chillen.

Chillen kan bereikt worden door:

-sigaretten te roken en koffie te drinken
-ontspanningsoefening doen
-muziek luisteren
-voor de tv hangen
-boeken lezen

Als iemand nog chilltips heeft hoor ik het graag. :P
pi_118877711
Van de bank af en de natuur ingaan
Stoppen met roken en minder koffie drinken

Gegarandeerd ga je daarvan meer chillen ! :P
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_118877767
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 06:17 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Van de bank af en de natuur ingaan
Stoppen met roken en minder koffie drinken

Gegarandeerd ga je daarvan meer chillen ! :P
De natuur ingaan vind ik een goeie tip. Dat doe ik veel te weinig.

Maar stoppen met roken ben ik niet van plan. ;(
pi_118877774
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 06:39 schreef Gewas het volgende:

[..]

De natuur ingaan vind ik een goeie tip. Dat doe ik veel te weinig.

Maar stoppen met roken ben ik niet van plan. ;(
Dat was ik eerst ook niet, en een echte verstokte roker ook nog eens. Maar nu ben ik eerst 4 maanden gestopt, daarna kleine terugval van enkele weken, en nu weer bijna twee weken gestopt !

En je voelt je toch wel iets beter moet ik zeggen, al merk je dat pas geleidelijk.

Ik kan het je zeker aanraden.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_118877791
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 05:39 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik praat er bijna niet over, vooral als het niet nodig is.

Probeer het zo veel mogelijk te beperken tot hulpverleners. En dit topic. :P
Okee me broer heeft het ook hij heeft er eigenlijk nooit iets over willen zeggen...
pi_118902243
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 06:45 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Okee me broer heeft het ook hij heeft er eigenlijk nooit iets over willen zeggen...
Ik praat er ook nooit over met mijn familie om eerlijk te zijn. Wel met sommige vrienden, en hier in het topic probeer ik ook openhartig te zijn (al verdraai ik soms wel wat feitjes zodat mijn vrienden en familie me niet herkennen, noem het paranoia).

Ze vragen er eigenlijk ook nooit om, die familie van mij.

Vandaag ben ik druk bezig in huis, want het is herrie in m'n hoofd. Ik wilde dat ik wat langere stabiel stille periodes had, maar nope.
Het gaat op zich niet heel slecht hoor :)

Iedereen ok? Sommigen zijn al een tijdje stil...
pi_118903645
Okee ja idd ik blijf daarom ook hier een beetje oppervlakkig maar ik zal af en toe ffe de forums lezen zodat ik ook een beetje kan relativeren :d
pi_119190359
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 06:45 schreef CornflakesXL het volgende:

[..]

Het kan ook vervelend zijn om over te praten. ;)

Als ik naar mijn hele familie kijk, zou ik niet eens weten wie het allemaal "weten". :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:43 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik praat er ook nooit over met mijn familie om eerlijk te zijn. Wel met sommige vrienden, en hier in het topic probeer ik ook openhartig te zijn (al verdraai ik soms wel wat feitjes zodat mijn vrienden en familie me niet herkennen, noem het paranoia).

Ze vragen er eigenlijk ook nooit om, die familie van mij.

Vandaag ben ik druk bezig in huis, want het is herrie in m'n hoofd. Ik wilde dat ik wat langere stabiel stille periodes had, maar nope.
Het gaat op zich niet heel slecht hoor :)

Iedereen ok? Sommigen zijn al een tijdje stil...
Hey Messina O+

Ik kan ook weleens achterdochtig worden van internet. :X

Gister een supergoede dag gehad, veel gedaan. Ben nog naar het winkelcentrum geweest en een nieuw blik tabak gehaald.

Zat trouwens net op de Engelstalige wiki te lezen en las daar dat ongeveer 80 procent van de mensen met schizofrenie rookt. Meeste mensen die ik ontmoet heb in de psychiatrie rookten inderdaad.

Herkennen jullie dit?
pi_119193465
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 07:38 schreef Gewas het volgende:

Zat trouwens net op de Engelstalige wiki te lezen en las daar dat ongeveer 80 procent van de mensen met schizofrenie rookt. Meeste mensen die ik ontmoet heb in de psychiatrie rookten inderdaad.

Herkennen jullie dit?
Ja, ik rook ook en tijdens de opnames merkte ik dat er relatief veel mensen ook roken.

Verder gaat het hier naar omstandigheden goed. Ben Star Trek TNG aan't (her)kijken. Jeugdsentiment.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_119204301
Gewas :* Alles goed stabiel?

Ik rook ook, jup. Ik ben wel 's gestopt, maar als 't wat minder gaat zit er zo weer een sigaret in mijn mond.
Ik haal meestal van die grote potten tabak en rol m'n eigen peukkies. Behalve op zondag, dan gun ik mezelf een pakje sigaretten van mijn favo merk. :@

*editje*
Goede vriend van mij heeft ook schizofrenie, en hij rookt dan weer niet. De uitzondering, we hebben hem gevonden. D man die de hoge cijfers in de statistiek naar beneden trekt *giechel*
pi_119206429
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:43 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Ja, ik rook ook en tijdens de opnames merkte ik dat er relatief veel mensen ook roken.

Verder gaat het hier naar omstandigheden goed. Ben Star Trek TNG aan't (her)kijken. Jeugdsentiment.
^O^

Star Trek keek ik vroeger wel eens naar volgens mij.

Vanavond ga ik Nederland - Duitsland kijken.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:23 schreef Messina het volgende:
Gewas :* Alles goed stabiel?

Ik rook ook, jup. Ik ben wel 's gestopt, maar als 't wat minder gaat zit er zo weer een sigaret in mijn mond.
Ik haal meestal van die grote potten tabak en rol m'n eigen peukkies. Behalve op zondag, dan gun ik mezelf een pakje sigaretten van mijn favo merk. :@

*editje*
Goede vriend van mij heeft ook schizofrenie, en hij rookt dan weer niet. De uitzondering, we hebben hem gevonden. D man die de hoge cijfers in de statistiek naar beneden trekt *giechel*
Ik draai ook mijn eigen sigaretten. :D Scheelt veel geld... Welk merk tabak haal jij meestal?

Maar hoe het gaat. Ik moest van de behandelaar vaker gaan fietsen, dus ik stapte om 4 uur 's middags op de fiets. Druk op straat. :X Na 10 minuten fietsen was ik aan het doordraaien dus toen zo snel mogelijk naar huis gegaan. ;(

Nu gelukkig alweer rustiger geworden want ik ben mijn nieuwe cd aan het luisteren. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Gewas op 14-11-2012 17:49:36 ]
pi_119208534
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 17:33 schreef Gewas het volgende:

Ik draai ook mijn eigen sigaretten. :D Scheelt veel geld... Welk merk tabak haal jij meestal?

Maar hoe het gaat. Ik moest van de behandelaar vaker gaan fietsen, dus ik stapte om 4 uur 's middags op de fiets. Druk op straat. :X Na 10 minuten fietsen was ik aan het doordraaien dus toen zo snel mogelijk naar huis gegaan. ;(

Nu gelukkig alweer rustiger geworden want ik ben mijn nieuwe cd aan het luisteren. O+
Ik haal meestal een paar potten drum bij de makro. Twintig euro in de winkel, 17 bij de makro. :)

Fietsen kan lekker zijn, ja. Ik denk dat mensen rond vieren al beginnen met naar huis gaan en zo, dan is het drukker. Ik kom niet veel buiten, ik voel me veiliger binnen. Ik ga zaterdag wel van huis, ik zie wel hoe het gaat. :)

Welke CD luister je? Ik ben momenteel helemaal gek van Myslovitz, daar luister ik met regelmaat naar. :)
pi_119226287
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:38 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik haal meestal een paar potten drum bij de makro. Twintig euro in de winkel, 17 bij de makro. :)

Fietsen kan lekker zijn, ja. Ik denk dat mensen rond vieren al beginnen met naar huis gaan en zo, dan is het drukker. Ik kom niet veel buiten, ik voel me veiliger binnen. Ik ga zaterdag wel van huis, ik zie wel hoe het gaat. :)

Welke CD luister je? Ik ben momenteel helemaal gek van Myslovitz, daar luister ik met regelmaat naar. :)
Ik haal altijd grote blikken Winston tabak. :)

Ja, rond vieren is het druk op straat... Was niet zo slim van mij om dan naar buiten te gaan.

Myslovitz, is dat Poolse muziek? :)

De cd die ik heb gekocht is van The Who en heet "Quadrophenia". Geweldige muziek. :9
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')