Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 25 september 2012 23:49 schreef Schanulleke het volgende:
Mooi, hiermee zijn alle stemmen binnen, dus hierbij de uitslag:
# 1 met 21 punten: Sjiep!
# 2 met 19 punten: SP22 en Leshy
# 4 met 14 punten: BrandX
# 5 met 10 punten: Schanulleke
# 6 met 7 punten: Phone
De winnende foto:
[ link | afbeelding ]
Moser Custom Shop BVi and Marshall by Sjiep.com, on Flickr
Sjiep, we zien het nieuwe onderwerp graag snel tegemoet, maar uiterlijk de 30ste!
Een eerlijke mening is fijn, maar jouw manier van je mening geven is enkel gericht op afbranden. Je kan je toch wel voorstellen dat iemand zijn best heeft gedaan op een foto het niet fijn vindt om enkel te horen wat er kut aan is? Lesje feedback geven dan maar. Altijd eerst twee positieve punten en daarna een negatief punt en altijd spreken vanuit jouw eigen mening, zo van 'ik vind blabla'. Mij schiet dat hele 'lekker afkrakenquote:Op woensdag 26 september 2012 09:51 schreef Phone het volgende:
[..]
Hoezo trollerig ? Er zit alleen iemand wartaal uit te kramen terwijl die zelf niks gesubmit heeft, een bemoeial dus. En jij stond er toch op dat ik m'n eerlijke mening over de foto's gaf ? Mijn mening is niet heilig en iedereen geeft alleen maar zijn eigen mening, maar ik ben wel eerlijk en doe er verder gewoon mee wat je wilt. Maar ik neem aan dat we hier met volwassen mensen onderling zijn dus laat dat mens ophouden met janken.
Tijd voor koffie.
Geen probleem, veel plezier dan verder (serieus bedoeldquote:Op woensdag 26 september 2012 11:21 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Een eerlijke mening is fijn, maar jouw manier van je mening geven is enkel gericht op afbranden. Je kan je toch wel voorstellen dat iemand zijn best heeft gedaan op een foto het niet fijn vindt om enkel te horen wat er kut aan is? Lesje feedback geven dan maar. Altijd eerst twee positieve punten en daarna een negatief punt en altijd spreken vanuit jouw eigen mening, zo van 'ik vind blabla'. Mij schiet dat hele 'lekker afkraken' echt volledig in het verkeerde keelgat. Dan dat pretentieuze stukje tekst eronder en een andere user zo denigrerend toespreken..
Van mij mag jij voortaan wegblijven, je doet de vrolijkheid die altijd heerst in dit topic absoluut niet ten goede en demotiveert mensen die voor een eerste keer mee zouden willen doen.
Hier ben ik het mee eens. Je (phone) laat je nu overkomen als iemand die de fotovakschool gedaan heeft en daarom "ons" mag afkraken. Juist jij, als expert, zou hier heel goed feedback kunnen geven. Een foto lijkt op een stockphoto? Hoe kan diegene er voor zorgen dat het minder die look heeft? En is dat juist erg, of gewoon een kanttekening?quote:Op woensdag 26 september 2012 11:21 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Een eerlijke mening is fijn, maar jouw manier van je mening geven is enkel gericht op afbranden. Je kan je toch wel voorstellen dat iemand zijn best heeft gedaan op een foto het niet fijn vindt om enkel te horen wat er kut aan is? Lesje feedback geven dan maar. Altijd eerst twee positieve punten en daarna een negatief punt en altijd spreken vanuit jouw eigen mening, zo van 'ik vind blabla'. Mij schiet dat hele 'lekker afkraken' echt volledig in het verkeerde keelgat. Dan dat pretentieuze stukje tekst eronder en een andere user zo denigrerend toespreken..
Van mij mag jij voortaan wegblijven, je doet de vrolijkheid die altijd heerst in dit topic absoluut niet ten goede en demotiveert mensen die voor een eerste keer mee zouden willen doen.
Hier ben ik het ook wel mee eens hoor, maar ik vind de reactie van Rebubbled ook prima. Er is niets mis met vriendelijke omgangsvormen. Dat is juist een van de vele charmes van deze topicreeks.quote:Op woensdag 26 september 2012 12:19 schreef Leshy het volgende:
Ik vind de kritiek van Phone niet overdreven erg, het is zijn mening en gewoon eerlijk. Er zat niets beledigends tussen en we kunnen als het goed is allemaal wel tegen een stootje.
Dat gezegd hebbende, komt Phone op deze wijze niet erg sympathiek over. Het is prima als je je mening over een foto geeft, maar probeer er dan even wat onderbouwende kritiek bij te doen of aan te geven wat er anders had gekund om de foto beter te maken, of waarom iets je wel of niet bevalt. Het is wat nuttiger commentaar dan enkel "vind ik wel/niet mooi".
En het is prima dat je je even een beetje voorstelt en vertelt wat je zoal hebt gedaan, alleen als je net na het geven van kritiek op andermans foto's uitgebreid vertelt wat je zelf allemaal op foto-gebied hebt gedaan, komt het nogal over alsof je een beetje opschept en jezelf tot de expert bombardeert. Misschien niet de bedoeling, maar zo komt het wel over.
En ik weet niet wat je eerste reactie op arachide. was, maar de huidige reactie is ook niet echt normaal. Als iemand iets zegt dat je niet bevalt, kun je het ook negeren: je hoeft niet direct in de aanval te schieten. Wat mij betreft is iedereen die mee wil doen welkom, maar hou het een beetje gezellig.
En daarmee lijkt mij de discussie af.quote:Op woensdag 26 september 2012 14:46 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hier ben ik het ook wel mee eens hoor, maar ik vind de reactie van Rebubbled ook prima. Er is niets mis met vriendelijke omgangsvormen. Dat is juist een van de vele charmes van deze topicreeks.
Ik ook en dit keer wel op tijd inleverenquote:Op woensdag 26 september 2012 15:04 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
En daarmee lijkt mij de discussie af.
Sjiep! Hierperdepiep!Nieuw thema, ik wille wete nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[insert tragisch levensverhaal] Dus daarom.quote:Op donderdag 27 september 2012 10:09 schreef BrandX het volgende:
Lastig.... maar tof thema!
@ Phone, thanks voor je feedback, en de rest ook bedankt!
@Redubbled: Why! tof toch
ohw joh kunnen we handje schuddenquote:Op donderdag 27 september 2012 10:58 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
[insert tragisch levensverhaal] Dus daarom.
Hoezo een mening? Geblaat is een mening?quote:Op woensdag 26 september 2012 12:19 schreef Leshy het volgende:
Ik vind de kritiek van Phone niet overdreven erg, het is zijn mening en gewoon eerlijk. Er zat niets beledigends tussen en we kunnen als het goed is allemaal wel tegen een stootje.
Jammer dat dit thema niet precies een jaar geleden er was, toen heb ik al mijn mega "herinneringen-uit-mijn-jeugd-foto" gemaakt. Omdat ik er zo trots op ben laat ik hem toch ff een keer zienquote:Op woensdag 26 september 2012 17:14 schreef Sjiep het volgende:
Nieuw thema: herinneringen uit je jeugd.
quote:Op donderdag 27 september 2012 10:58 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
[insert tragisch levensverhaal] Dus daarom.
Wat een megacool idee!quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:53 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Jammer dat dit thema niet precies een jaar geleden er was, toen heb ik al mijn mega "herinneringen-uit-mijn-jeugd-foto" gemaakt. Omdat ik er zo trots op ben laat ik hem toch ff een keer zien
[ afbeelding ]
Nee. Zie de regels.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:45 schreef Rebubbled het volgende:
Als ik vandaag al een foto maak, telt die dan wel voor volgende maand?
quote:De foto dient tussen dag 1 van de maand en dag 21 van de maand genomen en gepost te zijn.
Bizar. Dus zodra het nieuwe thema bekend is mag je niet meteen gaan beginnen met schieten?quote:
quote:
Zo is dat ooit besloten. Volgens mij voornamelijk om ervoor te zorgen dat er geen archief wordt ingestuurd.quote:Op zaterdag 29 september 2012 00:05 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Bizar. Dus zodra het nieuwe thema bekend is mag je niet meteen gaan beginnen met schieten?
Heel gaaf idee inderdaad! Erg mooi gelukt ook!quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:53 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Jammer dat dit thema niet precies een jaar geleden er was, toen heb ik al mijn mega "herinneringen-uit-mijn-jeugd-foto" gemaakt. Omdat ik er zo trots op ben laat ik hem toch ff een keer zien
[ afbeelding ]
Toevallig ook naar een vrijdagavond opening geweest?quote:Op woensdag 26 september 2012 17:14 schreef Sjiep het volgende:
Nieuw thema.. poe... ik kan flauw zijn en Disney doen, maar ik ben deze maand nog terug haha.
Leuk nieuw onderwerp.. moet ik iets mee kunnen...quote:Nieuw thema: herinneringen uit je jeugd.
Zou een beetje raar zijn als je voor de maand van de maandelijkse fotowedstrijd al mag beginnenquote:Op zaterdag 29 september 2012 00:05 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Bizar. Dus zodra het nieuwe thema bekend is mag je niet meteen gaan beginnen met schieten?
[..]
Haters.quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zou een beetje raar zijn als je voor de maand van de maandelijkse fotowedstrijd al mag beginnen
Hmm, waren er op vrijdagavond speciale openingen?quote:Op maandag 1 oktober 2012 19:14 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Toevallig ook naar een vrijdagavond opening geweest?
[..]
Leuk nieuw onderwerp.. moet ik iets mee kunnen...
Vrijdag had 538/disney/oad een extra feestje. Studio was dus open (attracties tot 01:00)quote:Op woensdag 3 oktober 2012 00:13 schreef Sjiep het volgende:
[..]
Hmm, waren er op vrijdagavond speciale openingen?![]()
Vrijdag was ik lekker Parijs zelf in geweest, ook lekker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij (tik)fouten kunt u de foute letters/tekens zelf vervangen door dejuiste uit onderstaande lijst (letters/tekens kunnen/mogen meerderemalen gebruikt worden). abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890-=[];',./`~!@#$%^&*()_+|{}:"<>?
quote:Op donderdag 4 oktober 2012 19:46 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Vrijdag had 538/disney/oad een extra feestje. Studio was dus open (attracties tot 01:00)Ah, dat was het dus. Dat is jammer want op zaterdag was het echt TE druk in het studios park. Maar dan had mn vriendin gelijk. Het was inderdaad Armin die naast ons in een rij stondSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nog maar een keer hulde voor dit projectquote:Op vrijdag 28 september 2012 14:53 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
haha thanks!quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:18 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Nog maar een keer hulde voor dit project![]()
doe gezellig meequote:Op zondag 21 oktober 2012 18:04 schreef Puala het volgende:
Is er tot nu toe nog maar 1 inzending?wow!
Vandaag is de laatste inleverdag. Tjah, het is een vrij beperkt en lastig onderwerp. Eénfoto is ook wel tegen mijn verwachtingen in, maar wel begrijpelijk.quote:Op zondag 21 oktober 2012 20:11 schreef Sjiep het volgende:
[..]
doe gezellig mee
ik had een paar ideetjes, maar sommige zijn niet haalbaar. Vandaag een beetje rondgelopen in mn geboortedorpje, maar er zijn best wel wat dingen veranderd! Wel gaaf om alles weer te zien. Ik heb eigenlijk best wel zin nu om een hele reeks te gaan maken van vroegervan de week eens kijken of er al wat tussen zit voor de wedstrijd ..
Ohja, stemmen tot de 28e.. dat was hetquote:Op zondag 21 oktober 2012 21:31 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Vandaag is de laatste inleverdag. Tjah, het is een vrij beperkt en lastig onderwerp. Eénfoto is ook wel tegen mijn verwachtingen in, maar wel begrijpelijk.
ik neem aan dat de regenpijp en balk rechts wel loodrecht zijn. Kun je de gebruikte lens niet in LR corrigeren zodat alles weer recht is?quote:Op zondag 21 oktober 2012 23:56 schreef Sjiep het volgende:
Ik had ook een aantal ideetjes, waaronder een reeks van mn verschillende scholen afgaan en van alles samen een combinatie te maken (op een of andere manier, weet nog niet exact hoe) Een ander idee had te maken met een standbeeld van mijn basisschool, ik vond hem altijd erg apart. Probleem is alleen dat de school 's avonds en in het weekend dicht is.. maar met 200mm kom je een heel eind:
[ afbeelding ]
(lastig met rechtzetten deze foto.. de balk rechts en de pijp links... en dan nog de scheve paal in het midden... hehe.
edit: nog 3 minuten tijd overyay!
De balk rechts was onderdeel van de muur, dus ik ging er inderdaad vanuit dat die recht isquote:Op maandag 22 oktober 2012 00:13 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
ik neem aan dat de regenpijp en balk rechts wel loodrecht zijn. Kun je de gebruikte lens niet in LR corrigeren zodat alles weer recht is?
Alleen een kromme fotomast gaat een lenscorrectie niets aan kunnen doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |