Op zich niet. Maar de manier waarop is wat minder fleurig.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind 180K niet zo gek voor een goede arts? Als ik zie wat ik al met mijn MBO opleiding bij elkaar sprokkelde.
Dat recht hebben op ook.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:40 schreef Nielsch het volgende:
Zo zat ik laatst een Teen Mom op MTV te kijken. Meisje van 17 had een kind, geen eigen huis, geen eigen baan, geen opleiding. Maar ja, het ouderschap was best wel zwaar en ze vond dat ze ook wel eens recht had op iets leuks voor zichzelf.
Wat doet die muts? Die leent 10.000 euro bij de bank voor een boobjob![]()
![]()
![]()
ik zie de andere kant van dit verhaal, en de verzekeraars verzieken de boel en niet de artsen....quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:40 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ze verzieken de markt voor geld. Draaien productie, opereren twee keer omdat je dan twee keer kunt declareren. Als je dit bij een bank zou doen zou je gevierendeeld worden hoor.
Darn... daar heb je dan wel een Miele voor, maar een Miele van ¤ 1.399 is bij lange na geen topmodel.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:35 schreef Ticootje het volgende:
Wow. Een wasmachine huren van 70 euro per maand!! Bij de kringloop kost een eigen machine je 80 eu.
mwah, in de zorg is ook een gigantisch perverse prikkel om maar zoveel mogelijk zorg aan te bieden...quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik zie de andere kant van dit verhaal, en de verzekeraars verzieken de boel en niet de artsen....
Het zijn de artsen zelf die dit vertellen hè? Kijkje in de ziel ofzo heet t. T werd eens tijd dat de verzekeraars aan de rem trokken als je hoort hoe die artsen creatief boekhoudenquote:Op maandag 27 augustus 2012 21:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik zie de andere kant van dit verhaal, en de verzekeraars verzieken de boel en niet de artsen....
Keuzes maken. Kom op, voor 80 eu per week kun je echt elke dag een warme maaltijd op tafel zetten. Makkelijk! Je eet gewoon wat er in de aanbieding is. Elke dag vlees hoeft nog niet eens, een keer een eitje is ook prima (bij spinazie!!! Mmm) Maar 10 kilo aardappels bij de boer of een pak rijst kost een drol. Deze week was de bloemkool een euro. Nou stel dat je per dag 1,5 eu aan groente uitgeeft, dan is het nog veel.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:42 schreef Nielsch het volgende:
Maar er was ook een stel bij John Williams (2 volwassenen, 2 kinderen) die aan het klagen waren dat ze maar voor 80 euro per week boodschappen konden doen en dat zij zelf dus 's avonds vaak brood aten zodat de kindjes tenminste warm konden eten. Toen dacht ik echt; WTF!!?!??! En John Williams vond het allemaal maar heel zielig. Goed, wij hebben een kind minder maar komen met 60 euro per week makkelijk rond (aan boodschappen). Dan doen we nog niets eens zuinig en we hoeven nooit 's avonds brood te eten.
ja snap ik; maar uiteindelijk creeeren de verzekeraars de beroerde situaties door hun bijzondere manier van interpreteren....quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Het zijn de artsen zelf die dit vertellen hè? Kijkje in de ziel ofzo heet t. T werd eens tijd dat de verzekeraars aan de rem trokken als je hoort hoe die artsen creatief boekhouden
Ik snap dan ook niet dat dit soort bedrijven blijkbaar lopen als een trein. Als je een beetje kan denken en rekenen dan zeg je toch dikke lul 3 bier?quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Darn... daar heb je dan wel een Miele voor, maar een Miele van ¤ 1.399 is bij lange na geen topmodel.
Dat hij goed is staat wat mij betreft buiten kijf, maar hoe zo'n Miele-fan ik ook ben, ik zou nog liever een Indeshit van ¤ 300,= kopen dan dat ik 60 maanden (!!!!) ¤ 69,95 huur ga betalen
Dat is gewoon ¤ 4197,= in 5 jaar tijd....
Koop een Indeshit voor ¤ 300,= spaar 40,= per maand en koop als je Indeshit ingestort is voor ¤ 2.400,= wel een topmodel van Miele.
Scheelt je ¤ 1.500,= en hij blijft van jou, heb je 20 jaar plezier van.
Voor 5 eu maak je een pan nasi of macaroni waar je u tegen zegt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:50 schreef debuurvrouw het volgende:
Zelfs al zou je twee euro pp per maaltijd rekenen kan dat makkelijkkweenie wat zij eten verder... Als ik er op zou moeten letten zou ik voor 5 euro per dag warm kunnen eten schat ik? Aanbiedingen, gehaktballen, vegetarisch...
Van de ene verbazing in de andere op die site. Echt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:50 schreef Leandra het volgende:
OMG, een 32" Samsung TV (ja ik weet, een beetje aan de kleine kant voor iemand die graag op grote voet leeft), kost ¤ 24,95 per maand... dat is ¤ 1.497,= in 60 maanden.
Voor een TV die nog geen ¤ 300,= kost![]()
Ik hou t niet zo bij wat t per maaltijd kost. Voor de grap eens doen. We aten vandaag spagetti met broccoli en mossels. 2eu pp denk ik?quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Voor 5 eu maak je een pan nasi of macaroni waar je u tegen zegt.
Morgen eet ik toevallig nasi. Ik heb er zelfs stokjes bij, want aanbieding.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:54 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik hou t niet zo bij wat t per maaltijd kost. Voor de grap eens doen. We aten vandaag spagetti met broccoli en mossels. 2eu pp denk ik?
En wat kostte die macaroni?quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:58 schreef Luigi het volgende:
Ja hoi, wij hebben dus macaroni op. En ik kom net uit de sportschool.
#dood
Ik gok duur brood en broodbeleg voor die karige boterham die vader en moeder eten zodat de kinderen tenminste nog een warme maaltijd kunnen krijgen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:57 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik had laatst eten waarvan ik uitrekenende wat t kostte, kwam op nog geen 3,5 euro uit en dan had t nog goedkoper gekund.
Hoe krijg je t voor elkaar om voor 80 euro niet eens warm te kunnen eten iedere avond
Het is ook niet heel riant, maar als je het ermee moet doen dan kan het makkelijk, zelfs incl. wasmiddel enz.... dat moet je dan wel in de aanbieding kopen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet natuurlijk niet wat er in de 80 euro bij zat. Ik vind dat ook niet ruim voor een week. Als je alle verse groenten, vlees, drinken, koffie, wasmiddel, etc meerekent.
Keuzes maken. Wasmiddel heb je heel duur en je hebt het voor 3 eu in de aanbieding bij een eurowinkel. Shampoo hetzelfde. Een fles ranja kun je behoorlijk lang mee doen, en is goedkoper dan een fles coca cola. (als je het volume tegen elkaar afzet)quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet natuurlijk niet wat er in de 80 euro bij zat. Ik vind dat ook niet ruim voor een week. Als je alle verse groenten, vlees, drinken, koffie, wasmiddel, etc meerekent.
Wij nog wel meer.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Wij geven 140 euro per week uit aan boodschappen met z'n 5'en
Macaroni uit de bonus van een paar weken terug, 49ct per pak. Gehakt uit de bonus van deze week, groenten waren het duurst want voorgesneden want ik ben een lui kreng. Oh en wat gerapste kaas voor de lekker.quote:
Wij zijn daar ook net een maandje mee bezig en we besparen nu de helft van wat we voorheen uitgaven. Ik rekende eens uit wat we wekelijks kwijt waren (zonder opletten) en dat was nogal beschamendquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:01 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hier vandaag eten uit mn vriezer gehaald. Dus ook een goedkoop dagje.
Voor de rest van de week ook gelijk even gekeken wat we gaan eten.
Morgen boodschappen doen. Maar s proberen te besparen op de boodschappen. Binnenkort komen er de kosten van een kdv bij....
Dat zal idd bestquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik gok duur brood en brood beleg voor die karige boterham die vader en moeder eten zodat de kinderen tenminste nog een warme maaltijd kunnen krijgen.
Geen flauw idee wat die mensen allemaal kopen als ze boodschappen doen, en of er ook nog een hele roedel huisdieren duur voer moet hebben, maar als je John Williams moet bellen omdat je met 4 man niet dagelijks warm kunt eten omdat je "maar" ¤ 80,= per week hebt om boodschappen te doen dan geef je het ergens verkeerd uit.
Oh... roken misschien? Met 2 man roken gaat wel lastig worden met ¤ 80,= pw voor de boodschappen.
Ik heb iets heel eks, mijn wasmachine en qas gaan ongelofelijk stinken als ik een weekje met het lidl spul was, dus ik durf niet zo goed meer echt goedkoop spul te scoren. Ik hou het op het huismerk van de Jumbo.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Keuzes maken. Wasmiddel heb je heel duur en je hebt het voor 3 eu in de aanbieding bij een eurowinkel. Shampoo hetzelfde. Een fles ranja kun je behoorlijk lang mee doen, en is goedkoper dan een fles coca cola. (als je het volume tegen elkaar afzet)
Verse groente hoeft niet duur te zijn, als je de aanbiedingen pakt.
Voor 80 eu per week kun je echt met een gezin van leven, boodschapgewijs.
Ik heb een boodschappenrekening waar iedere week 175 euro op gestort wordt. Wij zijn ook met zn vijven. En soms kom ik nog te kort aan het einde van de week. Daar vallen wel ook wasmiddel, vaatwasmiddel, douchespul etc onder.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Wij geven 140 euro per week uit aan boodschappen met z'n 5'en
Vlees in de grotere verpakkingen kopen en thuis verdelen en in de vriezer pleuren.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:04 schreef Swetsenegger het volgende:
We zitten hier net ff een c1000 bonnetje te bekijken en zijn voor 3 dagen eten zo'n 45 euro kwijt. Dus brood, beleg, groenten, fruit, vlees, drinken. Zit nog niets van persoonlijke verzorging bij ofzo.
Bij ons in het winkelcentrum is er zo'n eurozaak geopend. De bazaar heet het. 3 eu voor wasmiddel neutral. Das best een netjes merk. En voor 3 eu helemaal.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb iets heel eks, mijn wasmachine en qas gaan ongelofelijk stinken als ik een weekje met het lidl spul was, dus ik durf niet zo goed meer echt goedkoop spul te scoren. Ik hou het op het huismerk van de Jumbo.
Ja hier geven we ook best een hoop uit. Dus een goed voornemenquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:04 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Wij zijn daar ook net een maandje mee bezig en we besparen nu de helft van wat we voorheen uitgaven. Ik rekende eens uit wat we wekelijks kwijt waren (zonder opletten) en dat was nogal beschamendnu zitten we op 100 euro per week incl. duur kattenvoer, kattengrit enz., wasmiddel, luiers, drogisterijmeuk en (de afgelopen weken) regelmatig eters over de vloer. Ik vind het best netjes zo.
Dus volgens de budgettering goeroe's zouden wij op 130 euro per week moeten zitten. Dan valt het nog mee. En dan KUNNEN we nog wel bezuinigenquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:08 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ik heb een boodschappenrekening waar iedere week 175 euro op gestort wordt. Wij zijn ook met zn vijven. En soms kom ik nog te kort aan het einde van de week. Daar vallen wel ook wasmiddel, vaatwasmiddel, douchespul etc onder.
Budget voor minimuminkomens is over het algemeen, 50 euro voor 1 volwassene en 10 euro per week voor elke extra persoon.
Wij hebben nog wel een klein dingetje dat diabetes heet. Dan zijn er wel wat voedingsmiddelen waar je liever niet aankomt.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vlees in de grotere verpakkingen kopen en thuis verdelen en in de vriezer pleuren.
Beleg let ik tegenwoordig echt op wat ik pak. Ik vind boven de 2 eu voor een verpakking gewoon te zot als ik zie dat iets anders wat ik ook gewoon lekker vind een euro kost.
Drinken pak ik huismerk en we drinken nu vaker aanmaaklimo ( ja dan wel de lekkere kc).
Taxi zit zo vol suiker. Dat soort drankjes probeer ik eigenlijk steeds meer uit m'n koelkast te bannen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:09 schreef amaranta het volgende:
Bij de jumbo is de taxi (dat is toch een a-merk frisdrank) goedkoper dan het huismerk.
Nee, 50 euro voor de eerste persoon en 10 euro voor elke volgende. Dus dan kom je op 90 euro per week.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus volgens de budgettering goeroe's zouden wij op 130 euro per week moeten zitten. Dan valt het nog mee. En dan KUNNEN we nog wel bezuinigen
Ik koop ook het allerlekkerste brood bij de warme bakker, en dat zijn broden die zo groot zijn als een half brood... voor ¤ 1,50 per stukquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:05 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat zal idd best![]()
Moet zeggen daar bespaar k niet op. Of lekker brood of geen brood en vleeswaren net zo.
Biefstuk haal k ook alleen bij de slager.
Maar goed John Williams is hier ook niet nodig
Hier drinkt alleen mijn man ze.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Taxi zit zo vol suiker. Dat soort drankjes probeer ik eigenlijk steeds meer uit m'n koelkast te bannen.
Ja dat begreep ik netquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:13 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Nee, 50 euro voor de eerste persoon en 10 euro voor elke volgende. Dus dan kom je op 90 euro per week.
Dat doe ik ookquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik koop ook het allerlekkerste brood bij de warme bakker, en dat zijn broden die zo groot zijn als een half brood... voor ¤ 1,50 per stuk![]()
En ja, ik weet dat een brood van ¤ 3,= absurd duur is, maar het is zo lekker![]()
![]()
Als ik niet bij die bakker in de buurt ben dan is het gewoon Waldkorn van de AH, maar ik rook niet
Op het cb kregen we een beetje op ons donder dat jen iets te veel aankwam. Maar snoep en koek ed dat krijgt ze gewoon niet. ( of kreeg, bij mij niet in elk geval) het is een vreselijk slechte eter, dus ik vroeg me echt af waar dat dan van kon komen. En toen kwamen ze met, krijgt ze pakjes drinken?quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hier drinkt alleen mijn man ze.
Dusja, dan maar taxi voor hem.
Elke dag. Heerlijk.quote:
Jah, ik had ook eens uitgerekend wat het straks allemaal gaat kosten en wat we nu zoal uitgeven en ik was echt onder de indruk van het gemak waarmee wij geld over de balk mikken als we niet opletten. Ik ben er best trots op dat we nu helemaal niet debiel hoeven te doen, maar door op te letten wel in één maand tijd 400 euro minder hebben uitgegeven als we eerst deden (en dat zijn dan alleen de boodschappen).quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ja hier geven we ook best een hoop uit. Dus een goed voornemen![]()
Ben benieuwd, mn vriend vond t wel een goed plan![]()
Wasmiddel koop k bij de Makro. Heb ruim 2 jaar met mn dozen gedaan, geloof voor 30 euro totaal gekost. Nou had k toen wel andere wasmiddelen erbij voor zwart (doe k nu niet meer). Voor de kinderen heb k wel ander wasmiddel.
Mn shampoo is wel duur trouwens, maar goed mn haar doet t er goed bij
Ja ho stop. Ik ga maar naar bed ofzo anders gaat het fout en heb ik voor niks staan te ploeteren net.quote:
Ja dat geloof ik wel ja, dat daar veel suiker in zit.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Op het cb kregen we een beetje op ons donder dat jen iets te veel aankwam. Maar snoep en koek ed dat krijgt ze gewoon niet. ( of kreeg, bij mij niet in elk geval) het is een vreselijk slechte eter, dus ik vroeg me echt af waar dat dan van kon komen. En toen kwamen ze met, krijgt ze pakjes drinken?
Dus vandaag eerste dag school. Een beker limo mee en een pakje melk. En verder banaantje, druifjes, doosje rozijntje en een broodje.
Echt he? En dat is incl. 6 pakken luiers in de aanbieding en nog wat van zulke dingen. Tbh was bij mij de aanleiding om te gaan rekenen ook het gat dat we ineens in onze spaarrekening hadden geslagen, ik kwam er dus ook echt pas in juli achter dat we al het hele jaar 100 euro minder hebben elke maand door de bezuiniging op de kinderopvangtoeslagquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
Das een flinke besparing trix! Ben benieuwd waar k op uit ga komen.
Heb geen idee wat t kdv bv gaat kosten (310 euro voor een dag, maar geen idee wat we terugkrijgen. Moet even uitzoeken wat ons toetsingsinkomen is)
Maar onze spaarrekening is de afgelopen jaren ook wat leeggelopen met alle verbouwingendus aanvullen is fijn
Voor t verschil hoef je iig niet naar de Aldi te gaan....De prijzen van sommige dingen zijn echt achterlijk gestegen sinds 2 jaar geledenquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:29 schreef Incantrix het volgende:
[..]
En het zal jullie vast ook lukken, met nadenken, kiezen en je vriezer inzetten voor aanbiedingen kom je dus best een heel eind. En je niet meer laten verleiden tot het kopen van de meest uiteenlopende onzin, wij merken echt verschil nu we de AH wat meer mijden.
Ik heb het ook niet over het prijsverschil, maar over ons gevoel dat de AH gewoon heer en meester is in verleiden, verleiden, verleiden. Het is een stuk makkelijker alleen te kopen wat je nodig hebt in een winkel waarin je niet op een schreeuwerige manier wordt gewezen op allerlei onnodigs. Wij gaan nu overigens elke week naar de lidl en kopen ons brood en soms hier of daar een aanbieding bij de AH.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:34 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Voor t verschil hoef je iig niet naar de Aldi te gaan....De prijzen van sommige dingen zijn echt achterlijk gestegen sinds 2 jaar geleden
Dat denk ik ook wel.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:29 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Echt he? En dat is incl. 6 pakken luiers in de aanbieding en nog wat van zulke dingen. Tbh was bij mij de aanleiding om te gaan rekenen ook het gat dat we ineens in onze spaarrekening hadden geslagen, ik kwam er dus ook echt pas in juli achter dat we al het hele jaar 100 euro minder hebben elke maand door de bezuiniging op de kinderopvangtoeslagondertussen natuurlijk niet 100 euro minder gaan uitgeven
En het zal jullie vast ook lukken, met nadenken, kiezen en je vriezer inzetten voor aanbiedingen kom je dus best een heel eind. En je niet meer laten verleiden tot het kopen van de meest uiteenlopende onzin, wij merken echt verschil nu we de AH wat meer mijden.
Boodschappenlijstjes maken! Scheelt ook al een heleboel! En voorraad aanleggen (moet je natuurlijk wel plek voor hebben...)quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:42 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over het prijsverschil, maar over ons gevoel dat de AH gewoon heer en meester is in verleiden, verleiden, verleiden. Het is een stuk makkelijker alleen te kopen wat je nodig hebt in een winkel waarin je niet op een schreeuwerige manier wordt gewezen op allerlei onnodigs. Wij gaan nu overigens elke week naar de lidl en kopen ons brood en soms hier of daar een aanbieding bij de AH.
Dat is wel ons voordeel jah, wij hebben op fietsafstand de AH, de Jumbo, de Hoogvliet, de Aldi, de Lidl, de Plus en de C1000.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel.
Ah mijden is hier niet echt haalbaar. Althans is t wel, maar we hebben hier 2 ah's en een plus. Plus vind k geen fijne winkel, dus voor bv jumbo zou k naar nootdorp moeten, maar das gewoon rot parkeren enzo.
Maar goed met ah moet t al lukken.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:48 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dat is wel ons voordeel jah, wij hebben op fietsafstand de AH, de Jumbo, de Hoogvliet, de Aldi, de Lidl, de Plus en de C1000.
Mjah, maar bij de AH kan ik kiezen uit ongeveer 20 verschillende potjes augurken, terwijl ik bij de Lidl gewoon augurken koop zeg maar. Bij de AH vind ik het moeilijk om niet toe te geven aan het 'ja maar díe is maar een beetje duurder, maar wel lekkerder'-gevoel.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:46 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Boodschappenlijstjes maken! Scheelt ook al een heleboel! En voorraad aanleggen (moet je natuurlijk wel plek voor hebben...)
Oh, whehe, hier komen alleen maar meer AH's bij, wij hebben in de wijde omtrek ongeveer 3 AH's tegenover elke andere superquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:49 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]![]()
Nadeel,van ons dorp, maar ja
Wij krijgen ook een Lidl (de derde ah is weg)
Schoolmelk is niet zo duur.. Maar ze halen die pakjes best vroeg uit de koeling, eer het in de klas is uitgedeeld is het vaak ook lauwig..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:19 schreef Brighteyes het volgende:
Ik begin bij de lidl en haar daar het meeste fruit en groente en vlees en toiletpapier en billendoekjes etc., en dan ga ik door naar de Jumbo waar ik de rest haal.
Sasha krijgt van ons een beker water en een beker aanmaaklimonade mee naar school. Vorig jaar nog melk, maar het idee van die lauwwarme melk daar ga ik echt van gruwelen en hij drinkt het ook zelden op. Ik overweeg schoolmelk, maar dan moet ik eerst eens uitzoeken wat dat weer gaat kosten.
Bakken graaien!!! Ik hou daar zo van.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 07:18 schreef livelink het volgende:
Dat verleidinggedoe heb ik juist bij de Lidl en bijvoorbeeld het Kruidvat. Dat ik met allerlei nonfoodspullen thuiskom die qua prijs te mooi leken om waar te zijn, maar die je ook helemaal niet nodig hebt.
Dit zijn dus juist de winkels die ik mijd. Bij de AH heb ik daar helemaal geen last van, daar koop ik alleen maar voedsel en dan het liefst het eigen merk van de AH.
Dat is ook amper interessant, behalve als je dat op de fiets op lopend kunt doen. Voordat je auto 5km gereden heeft heb je je winst alweer verspeelt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:36 schreef Vicky het volgende:
Ik lees alle folders wel door hoor Muks maar ik weiger om mijn biodschappen in 5 verschillende winkels te doen...
Daar heb ik echt geen zin in.
Omdat ik elke dag water en limonade zo saai vind. Maar ja, dat is elke dag melk eig. ook.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:29 schreef snoopy het volgende:
Waarom eigenlijk melk meegeven? Voor de lekker?
En anders 's ochtends een ijsklontje erin doen en een goede isolerende beker kopen.
Ik fiets graag en zo vang ik 2 vliegen in een klap : goedkoop boodschappen en beweging. Met de auto doe ik alleen de C1000 als dat uit kan. Die zit nl 7 km verderop. Dan moet ik al óf die kant op moeten of het moeten echt aanbiedingen zijn waardoor het uit kan,quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:36 schreef Vicky het volgende:
Ik lees alle folders wel door hoor Muks maar ik weiger om mijn biodschappen in 5 verschillende winkels te doen...
Daar heb ik echt geen zin in.
De ene week zijn we. 70¤ kwijt aan boodschappen, de andere week 120..
Ik heb 3 hoogvlietfilialen op 3km, 2 gewone Ah en een xxlAH een Lidl op zo'n 4 km, c1000 en plus op 6km en een Aldi op een paar 100 meter.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:38 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat is ook amper interessant, behalve als je dat op de fiets op lopend kunt doen. Voordat je auto 5km gereden heeft heb je je winst alweer verspeelt.
hier moest het wel....scheiden was fijn maar ook vreselijk duur. En twee pubers die beiden naar de eerste van het VO gaan zijn nu niet bepaald gratis.. Gelukkig de schoolboeken wel.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:42 schreef Brighteyes het volgende:
Folders doe ik niet.Ik word gek van die rotzooi door mijn brievenbus, dus een ja-nee sticker en ik plan ons weekmenu op basis van waar ik trek in heb, niet op basis van reclames. Vooralsnog kan dat uit, mocht er ooit echt bezuinigd moeten worden dan kan ik dat altijd nog toe gaan passen.
Ik vind het prima om 2 supermarkten te doen voor mijn boodschappen, maar meer dan dat heb ik idd geen zin in. Vrijdagochtend is boodschappenochtend en als het kan in anderhalf uur max ofzo.
Ja, dan kan ik me goed voorstellen dat je ineens op een hele andere manier naar je uitgaven moet kijken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:46 schreef Muks het volgende:
[..]
hier moest het wel....scheiden was fijn maar ook vreselijk duur. En twee pubers die beiden naar de eerste van het VO gaan zijn nu niet bepaald gratis.. Gelukkig de schoolboeken wel.
Hier maar een inkomen....niet dat ik er over klaag hoor, t is best te doen maar gewoon ff uitkijken en zeker nu er huis dringend opgeknapt moet worden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:47 schreef Vicky het volgende:
Daarzit dan denk ik ook het verschil Muks... Wij doen het met 2 inkomens...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |