Dat doe ik ookquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik koop ook het allerlekkerste brood bij de warme bakker, en dat zijn broden die zo groot zijn als een half brood... voor ¤ 1,50 per stuk![]()
En ja, ik weet dat een brood van ¤ 3,= absurd duur is, maar het is zo lekker![]()
![]()
Als ik niet bij die bakker in de buurt ben dan is het gewoon Waldkorn van de AH, maar ik rook niet
Op het cb kregen we een beetje op ons donder dat jen iets te veel aankwam. Maar snoep en koek ed dat krijgt ze gewoon niet. ( of kreeg, bij mij niet in elk geval) het is een vreselijk slechte eter, dus ik vroeg me echt af waar dat dan van kon komen. En toen kwamen ze met, krijgt ze pakjes drinken?quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:13 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hier drinkt alleen mijn man ze.
Dusja, dan maar taxi voor hem.
Elke dag. Heerlijk.quote:
Jah, ik had ook eens uitgerekend wat het straks allemaal gaat kosten en wat we nu zoal uitgeven en ik was echt onder de indruk van het gemak waarmee wij geld over de balk mikken als we niet opletten. Ik ben er best trots op dat we nu helemaal niet debiel hoeven te doen, maar door op te letten wel in één maand tijd 400 euro minder hebben uitgegeven als we eerst deden (en dat zijn dan alleen de boodschappen).quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ja hier geven we ook best een hoop uit. Dus een goed voornemen![]()
Ben benieuwd, mn vriend vond t wel een goed plan![]()
Wasmiddel koop k bij de Makro. Heb ruim 2 jaar met mn dozen gedaan, geloof voor 30 euro totaal gekost. Nou had k toen wel andere wasmiddelen erbij voor zwart (doe k nu niet meer). Voor de kinderen heb k wel ander wasmiddel.
Mn shampoo is wel duur trouwens, maar goed mn haar doet t er goed bij
Ja ho stop. Ik ga maar naar bed ofzo anders gaat het fout en heb ik voor niks staan te ploeteren net.quote:
Ja dat geloof ik wel ja, dat daar veel suiker in zit.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Op het cb kregen we een beetje op ons donder dat jen iets te veel aankwam. Maar snoep en koek ed dat krijgt ze gewoon niet. ( of kreeg, bij mij niet in elk geval) het is een vreselijk slechte eter, dus ik vroeg me echt af waar dat dan van kon komen. En toen kwamen ze met, krijgt ze pakjes drinken?
Dus vandaag eerste dag school. Een beker limo mee en een pakje melk. En verder banaantje, druifjes, doosje rozijntje en een broodje.
Echt he? En dat is incl. 6 pakken luiers in de aanbieding en nog wat van zulke dingen. Tbh was bij mij de aanleiding om te gaan rekenen ook het gat dat we ineens in onze spaarrekening hadden geslagen, ik kwam er dus ook echt pas in juli achter dat we al het hele jaar 100 euro minder hebben elke maand door de bezuiniging op de kinderopvangtoeslagquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
Das een flinke besparing trix! Ben benieuwd waar k op uit ga komen.
Heb geen idee wat t kdv bv gaat kosten (310 euro voor een dag, maar geen idee wat we terugkrijgen. Moet even uitzoeken wat ons toetsingsinkomen is)
Maar onze spaarrekening is de afgelopen jaren ook wat leeggelopen met alle verbouwingendus aanvullen is fijn
Voor t verschil hoef je iig niet naar de Aldi te gaan....De prijzen van sommige dingen zijn echt achterlijk gestegen sinds 2 jaar geledenquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:29 schreef Incantrix het volgende:
[..]
En het zal jullie vast ook lukken, met nadenken, kiezen en je vriezer inzetten voor aanbiedingen kom je dus best een heel eind. En je niet meer laten verleiden tot het kopen van de meest uiteenlopende onzin, wij merken echt verschil nu we de AH wat meer mijden.
Ik heb het ook niet over het prijsverschil, maar over ons gevoel dat de AH gewoon heer en meester is in verleiden, verleiden, verleiden. Het is een stuk makkelijker alleen te kopen wat je nodig hebt in een winkel waarin je niet op een schreeuwerige manier wordt gewezen op allerlei onnodigs. Wij gaan nu overigens elke week naar de lidl en kopen ons brood en soms hier of daar een aanbieding bij de AH.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:34 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Voor t verschil hoef je iig niet naar de Aldi te gaan....De prijzen van sommige dingen zijn echt achterlijk gestegen sinds 2 jaar geleden
Dat denk ik ook wel.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:29 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Echt he? En dat is incl. 6 pakken luiers in de aanbieding en nog wat van zulke dingen. Tbh was bij mij de aanleiding om te gaan rekenen ook het gat dat we ineens in onze spaarrekening hadden geslagen, ik kwam er dus ook echt pas in juli achter dat we al het hele jaar 100 euro minder hebben elke maand door de bezuiniging op de kinderopvangtoeslagondertussen natuurlijk niet 100 euro minder gaan uitgeven
En het zal jullie vast ook lukken, met nadenken, kiezen en je vriezer inzetten voor aanbiedingen kom je dus best een heel eind. En je niet meer laten verleiden tot het kopen van de meest uiteenlopende onzin, wij merken echt verschil nu we de AH wat meer mijden.
Boodschappenlijstjes maken! Scheelt ook al een heleboel! En voorraad aanleggen (moet je natuurlijk wel plek voor hebben...)quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:42 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over het prijsverschil, maar over ons gevoel dat de AH gewoon heer en meester is in verleiden, verleiden, verleiden. Het is een stuk makkelijker alleen te kopen wat je nodig hebt in een winkel waarin je niet op een schreeuwerige manier wordt gewezen op allerlei onnodigs. Wij gaan nu overigens elke week naar de lidl en kopen ons brood en soms hier of daar een aanbieding bij de AH.
Dat is wel ons voordeel jah, wij hebben op fietsafstand de AH, de Jumbo, de Hoogvliet, de Aldi, de Lidl, de Plus en de C1000.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel.
Ah mijden is hier niet echt haalbaar. Althans is t wel, maar we hebben hier 2 ah's en een plus. Plus vind k geen fijne winkel, dus voor bv jumbo zou k naar nootdorp moeten, maar das gewoon rot parkeren enzo.
Maar goed met ah moet t al lukken.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:48 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dat is wel ons voordeel jah, wij hebben op fietsafstand de AH, de Jumbo, de Hoogvliet, de Aldi, de Lidl, de Plus en de C1000.
Mjah, maar bij de AH kan ik kiezen uit ongeveer 20 verschillende potjes augurken, terwijl ik bij de Lidl gewoon augurken koop zeg maar. Bij de AH vind ik het moeilijk om niet toe te geven aan het 'ja maar díe is maar een beetje duurder, maar wel lekkerder'-gevoel.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:46 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Boodschappenlijstjes maken! Scheelt ook al een heleboel! En voorraad aanleggen (moet je natuurlijk wel plek voor hebben...)
Oh, whehe, hier komen alleen maar meer AH's bij, wij hebben in de wijde omtrek ongeveer 3 AH's tegenover elke andere superquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:49 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]![]()
Nadeel,van ons dorp, maar ja
Wij krijgen ook een Lidl (de derde ah is weg)
Schoolmelk is niet zo duur.. Maar ze halen die pakjes best vroeg uit de koeling, eer het in de klas is uitgedeeld is het vaak ook lauwig..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 08:19 schreef Brighteyes het volgende:
Ik begin bij de lidl en haar daar het meeste fruit en groente en vlees en toiletpapier en billendoekjes etc., en dan ga ik door naar de Jumbo waar ik de rest haal.
Sasha krijgt van ons een beker water en een beker aanmaaklimonade mee naar school. Vorig jaar nog melk, maar het idee van die lauwwarme melk daar ga ik echt van gruwelen en hij drinkt het ook zelden op. Ik overweeg schoolmelk, maar dan moet ik eerst eens uitzoeken wat dat weer gaat kosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |